PDA

View Full Version : هل يمكن لأحد ان يتلاعب بسوق الفوركس ام انه من الصعب ذلك ؟

skily
08-09-2016, 19:11
السلام عليكم ورحمة الله
كيفكم اعضاء المنتدى الحبيب
هل يمكن لأحد ان يتلاعب بسوق الفوركس اذا كان محافظا للبنك المركزى مثلا ام انه من الصعب ذلك ؟

siddig1987
08-10-2016, 15:57
لا اعتقد انه يمكن لاحد ان يغير كثيرا بسوق العملات او الفوركس الا في حالة نشر اخبار كاذبه اوما شابه لكن يظل التاثير محدودا مهما كان الخبر نتمني الرد من ذوي الخبره

islammowafy
08-10-2016, 17:27
سلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
في الحقيقة أخي تحليل يظهر أنه جيد و مفيد أخي الكريم و على العموم بارك الله فيك أخي الكريم
على هذا التحليل المفيد
تقبل مروري و تحياتي أخي الكريم

snnaky
04-11-2017, 14:26
لا يمكن اخى يمكن جدا والأخ اللى بيقول صعب لا يامحترم نمش صعب ولا حاجحة بس تلاقى حضرتك لسة مبتدأ او جديد فى الشغلانة ومتأثر بالكام واحد اللى قريت لهم فى مدونات تابعة لشركات فوركس اساسا لجذب المتعاملين او بعض المنتديات واقولك لية مش صعب
اولا لازم تعرف ان المحرك الأول للسعر هو الخبر وليس التحليل الفنى او ان تأثير الفنى اقل من الخبرى وهذا اساس اللعبة
طيب بما ان كدة يبقى اللعب كلة على الأخبار طب ممكن نتطلع اخبار غلط لا مينفعش لأنها مراقبة يبقى الصح انها تطلع فى التوقيت اللى ىالسعر فية صاعد وانت عاوز تنزلة تختار توقيت الخبر الوحش مع الحالة الصاعدة لهبوط السعر او العكس ناهيك عن ان معظم القرارات ليست اسرارا بين الكبار وهم البنوك المركزية او المؤسسات المالية الكبيرة

doaa sary
04-28-2017, 19:14
لا صعب جداا لانها اسعار عالمية وموجودة ع الشارت ثانية بثانية وممكن تنزل منصتين مختلفتين لاى شركتين وتتابع الاسعار بالكتير ممكن تلاقى فرق نقطة مثلا لان الوقت بيختلف ثوانى

azzedine
04-28-2017, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي العزيز اشكرك على المشاركة انه سؤل مهم لايمكن احد ان يتلعب به لانا البنك المركزى عبرات عن مؤشرت اقتصادية دولية هي من تحدد مسار او قرار البنك المركزى