PDA

View Full Version : اوبشن رالي محتالين ونصابين

ghadah
08-15-2016, 21:39
السلام عايكم اخواني واخواتي

قد تم النصب علي من خلال شركة اوبشن رالي فقد اودعت مبلغ كبير ولي شهرين احاول استرجاعه ولم استطيع والمشكله انه بالرغم بالتواصل معاهم بشكل يومي في خلال الشهرين الماضيين لا يرد علي احد الرجاء الحذر من هذه الشركة والمساعده باقتراحات اذا تعرفوا كيف ممكن ارجع فلوسي، دولة الامارات الحين منعت شعبها من التداول مع هذه الشركة رجاءا انشروا الخبر حتي لا يقع شخص اخر في هالمصيبة

doaa sary
08-16-2016, 17:30
ازاى اخى راسلنى خاص افيدك
بس اللى اعرفو ان رالى اصلا مسابقه
ومجانية بتبقا بالبونص
مفهاش ايداع اصلا لو انت ودعت تبقا غلطتك
ربنا معاك

nonam
01-26-2017, 21:45
السلام عليكم .... انا عن نفسي لا اتعامل مع الاوبشن لان التعامل معاهم من الممكن ان يكون فية حرمة لانة لا يعتمد عل اي من التعاملات الحقيقية اللي انت من الممكن ان تتعامل معاها من التحليلات الفنية او غيرها من الادوات التانية اللي من الممكن ان تتعامل معاها

محمدفؤاد
01-26-2017, 23:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخى الغالى انا عن نفسي لا اتعامل مع الاوبشن
لان التعامل معاهم من الممكن ان يكون فية حرمة اتمنى تسترد راس مالك يا غالى

aki
01-26-2017, 23:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
بالنسبة ل احب التداول في الاوبشن لانه مجال نصب وقمار فينفس الوقت لذا المرجو الحيطة والحذر في هذ الموضوع .
حظ موفق.

Mony Ezzat
01-26-2017, 23:34
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك ليه سبت شركة الانستا فوركس ورحت لشركة اخرى نصابه انستا كان الافضل شيء استاذي الفاضل وربنا يعوض عليك ويرجعولك اموالك

WASEM DALLOUL
01-26-2017, 23:41
السلام عليكم
انا يا أخي الكريم لا احب تجارة الاوبشن اي الخيارات الثنائية اطلاقا واراها قريبة من المقامرة اقرب منها الى المتاجرة
وبالتوفيق للجميع

fares2alex
01-26-2017, 23:51
خي الغالي ما هي شركة رالي هذا انا اول مرة اسمع عنها

ودي غلطتك اخي الريم اك اشتغلت مع شركة مش مشهورة وابعد تماما عن الشركمات اللي من النوعية دي ومتكررهاش تاني

emin14
01-26-2017, 23:56
السلام عليكم .... انا عن نفسي لا اتعامل مع الاوبشن لان التعامل معاهم من الممكن ان يكون فية حرمة لانة لا يعتمد عل اي من التعاملات الحقيقية اللي انت من الممكن ان تتعامل معاها من التحليلات الفنية او غيرها من الادوات التانية اللي من الممكن ان تتعامل معاها

alonsoo
01-27-2017, 09:06
شكرا لك اخى الفاضل على تعريفك اخوانك عن النصب الذى يحدث فى الفوركس وانا اناشد الجميع ايضا بتوخى الحذر
فى هذا السوق . وان شاء الله ربنا يعوضك اخى الفاضل

abdallah.2017
01-27-2017, 09:10
السﻻم عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى الكريم فيوجد العديد من الشركات والوسطاء بعالم الفوركس وعلينا احنا كمتداولين علينا اختيار اﻻفضل والبحث عنه وعن ثقته باﻻعضاء اﻻخرين .

latraaa
01-27-2017, 13:36
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و اتمنى اخي الكرم ان نراك من اللدي يحققون الكثري من الأمور الراقية القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع

ahmed abdelmomen
01-27-2017, 14:56
مشكور اخي على تحذيرك لنا من هذه الشركة النصابة ومن الافضل
البحث عن الشركة بشكل جيد قبل التداول فيها لان في شركات نصابة كتير دلوقتي يجب الحذر
بالتوفيق ليك مع شركة تانية

Hanaasnaa
01-27-2017, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم ،انالسه مبتدءة جديدة وكل اللي اعرفه انهامسابقة بالبونص مجانية اتمني تتواصل مع الدعم لافادتك و أن شاء الله تتحل مشكلتك والله المستعان ربي يوفق الجميع

belgacem1985
01-27-2017, 16:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سوق الفوركس كبير و يوجد به عديد الشركات النصابة
أنا أنصحك بشركة انستا فوركس فأنا جربتها بنفسى
و بالتوفيق للجميع

Manoush
01-27-2017, 16:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .....انا عن نفسي فى الحقيقه لا اتعامل مع الاوبشن لان التعامل معاهم من الممكن ان يكون فية حرمة لانة لا يعتمد عل اي من التعاملات الحقيقية

سما سعيد
01-27-2017, 17:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور جدااا علي سوال حضرتك انا عن نفسي مش مقتنعه بالابوشن دة اكيد انو في احنمال انو فيه حرمنيه والله الموفق والمستعان لنا جميعا

zakariacr07
01-27-2017, 17:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

بالنسبة لي لا أتعامل مع الأوبشين أخي الكريم لأنه عبارة عن قمار و هو حرام و الله أعلم

tamermosa
01-27-2017, 17:17
عوض الله عليك اخى الكريم تلك الخسارة الفادحة
عموما انا اسمع ان الاوبشن حرام فأبعد عنه افضل لك

big.pharaoh
01-27-2017, 17:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... انا اللى اعرفه ان شركة اوبشن رالي دي شركة باينري اوبشن وانا منصحش حد انه يتداول في الاوبشن. اولا لان اغلب الشركات اللى فاتحه لسه جدييده ومش معروفه

wahid08
01-27-2017, 19:29
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
من الافضل تجنب العمل مع هذه الشركات بالتوفيق

alatn123
01-27-2017, 20:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يجب ان نحذر من مثل هذه الشركات النصابة لانها كثيرة جدا , الشركة قبل ان تنخرط فيها اسئل عنه و ابحث عن تراخيصها و شوف راي الناس فيها
بالتوفيق يا غالي

Manoush
01-27-2017, 20:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..... فى الحقيقه انا لم استخدمها خالص وكذلك لم استطيع ان افيد حضرتك كتير مع العلم ان خبرتى لم توصل الى مستوى الانحراف

ashmawey
05-17-2017, 16:09
كان لا بد من التاكد من تراخيص الشركة و تجارب الاعضاء فيها قبل الدخول فيها و الايداع , عموما ربنا يعوض عليك الانسان لا يتعلم مجانا

ehab soliman
05-17-2017, 16:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....... اخى الكريم اشكرك على هذا الموضوع الهام جداااا وهذا التحذير فتحذيرك هطا قد ينقذ متداول قبل الوقوع فى النصب .... والله يعوض عليك ويخلف عليك بالخير

عاطف محمد
05-17-2017, 16:22

مصطفي السيد
05-17-2017, 16:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا اخي الكريم علي هذا التحذير والمجال لا يخلوا من
النصابين كما ان به شرفاء ذو مصداقيه وربنا يكملها بالستر

raxid
05-17-2017, 17:55
بالنسبة لي فانا لا احب مجال التداول في الاوبشن لانه مجال نصب وقمار في نفس الوقت لذا المرجو الحيطة والحذر في هذا الموضوع . فكم من مرة نصب على اصدقائي و ذائما انبههم لهده المشكلة

سيد2017
05-18-2017, 02:46
انا بصراحة يا اخى لم اتعامل فى الاوبشن من قبل ولا اعرف ما مدى نشاط الشركة اللى حضرتك بتتكلم عنها وانا على حد علمى ان الراللي ديه مسابقة فى انستا فوركس واتمنى ان يفيدك احد الاعضاء

asmaamagdy
05-18-2017, 04:34
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان انا عن نفسي لا اتعامل مع الاوبشن لان التعامل معاهم من الممكن ان يكون فية حرمة لانة لا يعتمد عل اي من التعاملات الحقيقية اللي انت من الممكن ان تتعامل معاها من التحليلات الفنية او غيرها من الادوات التانية اللي من الممكن ان تتعامل معاها ايضا بتوخى الحذر فى هذا السوق . وان شاء الله ربنا يعوضك اخى الفاضل تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

fifi ghonem
05-18-2017, 04:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد
ربنا يعوض عليك اخي الفاضل وتسترد فلوسك انشاء الله فالمتاجره بنظام الاوبشن حرام وشبيهة بالمقامره ولكن ارجوك حاول كثرا حتي تسترد اموالك
بالتوفيق للجميع

freetrade
05-18-2017, 05:26
ربنا يعوض عليك يا اخي وده درس رغم قسوته الا انه سيعلمك ان تتوخي الحذر بعد الان في اختيار انسب شركة وساطة تتعامل معها

waelmma
05-18-2017, 06:41
:o:o:o اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان اوبشن رالى
جربته ولم احقق فيه اى نجاح وبارك اللله فيك اخى ومنتظرين المزيد ان شاء الله

medeldon
05-20-2017, 01:37
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يجب توخي الحدر اخي
قبل ان تضع اموالك في اي شرك تاكد من انها موثوقة فادا شككت في 1 في المئة فلا تغامر باموالك

sinaa
05-24-2017, 23:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
بالنسبة ل احب التداول في الاوبشن لانه مجال نصب وقمار فينفس الوقت لذا المرجو الحيطة والحذر في هذ الموضوع .
حظ موفق.

Mhd nour
05-24-2017, 23:03
يعوض عليك اخي الفاضل وتسترد فلوسك انشاء الله فالمتاجره بنظام الاوبشن حرام وشبيهة بالمقامره ولكن ارجوك حاول كثرا حتي تسترد اموالك

rayzigar
05-25-2017, 12:29
انا اصلا يا اخي لم اجرب في السابق اي شركة من شركات الوبشن لاني اصلا اعرف ان هناك الكثير من النصب فيها
من جهة اخرى هناك الكثير من الشكوك ايضا في حكمها الشرعي واكتفيت بالفوركس يكون سوقي المفضل والوحيد

THEKINGALLHBI
05-25-2017, 12:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني...... شكرا لكم على هذة المواضيع والاستفسارات المفيدة والتي نستفيد منها جميعا ونامل ان تكون مفيدة اكثر...... وشكرا.........

عمر عبدالرحمن
08-19-2017, 20:35
ازاى اخى راسلنى مخصص افيدك
بس اللى اعرفو ان رالى اصلا مسابقه
ومجانية بتبقا بالبونص
مفهاش ايداع اصلا لو انت ودعت تبقا غلطتك
ربنا معاك

freetrade
08-19-2017, 20:38
اسؤ شئ او تجربة ممكن يخوضها متداول هو انه يتعرض للنصب من شركة وساطة كان يظن انها صادقة فيتفاجئ بعد فتحه للحساب معها انها لا تدعمه بل وتعدل القوانين فجاة لكي تسرقه

احمد فوكس
08-20-2017, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. اخى الفاضل نصيحة قبل ان تعمل ايداع فى اى شركة وساطة عليك التاكد اولا من مصداقيتها وسرعة الرد على خدمة العملاء
يجب فحص تراخيص الشركة هل هى حقيقية ام مزورة واى تراخيص تحملها الشركة هل هى تراخيص قوية ام ضعيفة يمكن التلاعب بها كل هذه الامور يجب ان تاخذها فى الحسبان قبل الايداع

محمد حافظ 120
08-20-2017, 01:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي العزيز....اما بعد... اولا اريد ان اشكرك اخي الكريم علي تحذيرك لنا بشان هذه الشركه النصابه والتي يجب علي الجميع الابتعاد عن التعامل معها حتي لا يحدث مثل ما حدث معك... ثانيا اريد ان ابلغك خالص اسفي علي خسارتك لهذا المبلغ... واتمني ان يرد اليك باي طريقة

omar2017
08-20-2017, 01:55
دائما وابدا لا احب التعامل مع الاوبشسن لانه قمار وتكنهات وليست تجارة وتعب وجد يجب البعد عن الاوبشن والازواج بالطبع وده راي الشخصي من اجل الوصول للتعلم الجيد عليك بالفوركس

abo.tali.wtalin
08-20-2017, 02:38
يا جماعة اذا سمحتو هذا المنتدا لشركة انستا فقط لاغير
يجب على الناس معرفة ذالك جيدا والعمل علية يا اخى ركز فى حقوق المنتدا عليك جيدا فلا تتلاعب بالقوانين

zam_bozo
08-20-2017, 11:49
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. لا حول ولا قوة الا بالله
والله يا أخي لأي امريك أحزن هل لأنك فقدت نقودك أم لأنك عملت في مجال محظور شرعا مجال الأوبشن ؟؟

فهمى لاشين
08-20-2017, 12:55
بسم الله
كنت احب ان يكتمل موضوعك وفائدته بخصوص شركة اوبشن رالى
كان توضح لنا نشاطها وخاصة اذا كان فى الفوركس ولك الله
تحياتى