PDA

View Full Version : تعلم فوريكس و اعرف قصتك اول ما سمعت عن الفوركس و و في النهايه لنك لكورس الفوريكس

AhmedSharaf
10-16-2016, 17:07
السلام عليكم ورحمه الله
اخواني و اخواتي المشرفين و أعضاء المنتدي ارجو ان يعجبكم الموضوع و بعتزر انه ممكن يكون كبير شويه
اول احب ان أقول لكل من سيقراء هذا الموضوع انك في النهايه ساخبرك ب كيفيه تعلم الفوريكس و في لنك لكورس الفوريكس ولاكني سوف احكي لكم قصه عن الأشخاص الزين اول مره يسمعون عن الفوريكس و طبعا نظرا لكثره طلبات عن تعليم الفوريكس و انا عملت موضوع قبل كدا عن تعليم الفوريكس بس هعمله تاني و خلي بالكم ان قصه دي في جزء منها او كلها في ناس كتير مرت بيها و خصوصا في شخصيه محمد ارجو ان تعجبكم القصه:-
القصه بين باسم و محمد. هم الاثنين طلبه و مش قصدي اشوه صوره حد عشان النيه :))
باسم: الشخص ده كان بيحاول يعمل أرباح عن طريق الألعاب الاونلين و بوت و كلام ده هدفه ربح و يجيب فلوس و خلاص مشروعه نجح ولاكن فشل بعد ذلك.
محمد: الشخص ده كان بيحاول يدخل في مجلات كثيره زي برمجه و غيره عشان يحقق ربح منها و مقتنعش بموضوع ربح من الألعاب ده و كان عايز يجيب فلوس عشان يسدد الديون ال عليه و يعمل مشروع استثماري.
المهم هم الاثنين كان هدفهم جمع الأموال باسم حاول يدخل معاه في موضوع البرمجه و تصاميم و لاكن لم يكن يعجبه و محمد دخل بردو فياكثر من مجال بس فشل فزهق فساب المجال ده في يوم من الأيام محمد قعد يدور علي النت علي حاجه يكسب منها بس فشل مفيش حاجه عشان يحقق منها الأرباح و باسم كمل في عمل الاعاب سرفر خاص. سرفر الخاص ده بتبق زي لعبه الاصليه بس بيزود عليها عشان تبق سهله المهم في يوم من الأيام لقي محمد صفحه علي نت بتقول ربح الأموال من الفوريكس. عجبه الموضوع قعد يدور عن معلومات عن الفوريكس لحد ما عرف انه برصه اول ما عرف الموضوع ده معجبهوش عشان برصه و و كلام ده سهم طلع سهم نزل خسر و ربح و كلام ده قال اجارب و اشوف نزل منصه mt4 و قعد يدور عرف عن حساب demo التجريبي عملو و قعد يجرب مهمش حاجه و كل شويه يتك بيع و شراء و هو مش فاهم بيعملو ايه راح قايل ل باسم علي موضوع ده باسم معجبهوش قلو حرام محمد استغرب حرام ليه انا مش داخل عشان اجيب ملايين زي ما الناس بتعمل انا داخل اجيب فلوس عشان اسدد الديون ال عليه و يعمل مشروع فا لم عرف موضوع معقد سابو عدي شهر و 2 و 3 مش لاقي حاجه يحقق بيها حلمه طيب هعمل ايه جرب يكتب علي جوجل كورس فوريكس لقي دورات كتير بس في كورس فتحه بيقول تعليم للفوريكس الي اول مره يسمع عنه فتح فا قال محمد لنفسه انا هتفرج علي اول محضرتين لو مفهمتش حاجه مش هكمل قعد يتفرج و يفهم وحده وحده لقي نفسه الحاجه باقت بتوضح قدامه قال لنفسه انا هكمل للاخر و هم 6 فديوها فا مش هتعطلني كمل محمد الكورس لحد ما لقي دنيا باقت سهله بس قال لنفسه انا لو عايز ادخل في الفوريكس هحط شرط قدامي ان مش هبق طماع لو كسبت 10 نقاط حلو حتي لو كنت اقدر اكسب اكثر فا مش هتفرق شويه شويه و هتعلم ازاي اكسب لحد ما احقق حلمي و قال لنفسه عمره ما هيكون زي الناس ال في الرصه يقعد بقول الحق سهم نزل لا ده طلع و في نهايه بيجلهم اماراض اان كسبت ماشي خسرت الحمد لله مش هتفرق اهي مشيه و و بعد كدا و اثنا تصفح الانترنت عرف عن منتدي فوريكسالعرب و انه ممكن يبداء بيه و بالفعل دخل المنتدي و عمل حساب في الشره و بداء يجهز عشان يجمع و يحقق حلمه بس قال في نفسه أقول ل باسم ولا بلاش قال لو قلتله هيستغلني و هياخد ال اتعلمته علي الجاهزو هو كمان كان بيقول عليها حرام ماشي انا هخلي موضوع ده لنفسي و هكمل مش هقوله عشان احقق حلقمي. و قصه تنتهي هنا طبع احب ااقولكم القصه دي حقيقيه بس طبعا غيرت الأسماء و جزء من قصه دي بتحصل مع الناس اجديده و احب اشكركم لو حد قراء القصه و اتمني ان تنال اعجابكم و ياريت تعتبروني زي اخوكم و انا بحترمكم جميعا و لو حد عايز يسئل يكتب بس سؤاله و انا هرد عليه و زي ما وعدتكم ده لنك الكورس https://www.youtube.com/playlist?list=PLJzwoJh8dKG1ImEnigi1pqNure0VmbojE ملحوظه صغيره انا حاطط كورس ده عشان ناس تتعلم كورس ده قي يكون تابع لمندي اخر بس انا حطه بس عشان الناس المبتدئه مش عشان أي هدف اخر و اتمني حسن التقييم و السلام عليكم ورحمه الله