PDA

View Full Version : إنخفاض البطالة 10% في منطقة اليورو

Mostafa Haleem
12-05-2016, 15:05
معدل البطالة قل في منطقة اليورو بنسبة 10% لاول مرة منذ 2011، وده هيخلي طبعاً البنك المركزي الأوربي يعقد سلسلة من الإجراءات عشان تنشيط إقتصاد دول المنطقة ، وهتكون من ضمن الإجراءات خفض نسبة الفائدة على الودائع، ولكن التخوف من الإضطرابات السياسية الموجودة بالمنطقة بسبب الإستفتاء الدستوري في إيطاليا، والإنتخابات ألمانيا وفرنسا العام القادم

Yahia Hesham
12-05-2016, 15:30
السلام عليكم، هذا هو احد الاخبار الاقتصاديه الواجب
تحليلها قبل التداول وهذا ما يسمى بالتحليل الاخبارى
ويجب معرفه تأثيره على سعر العملات

mohamedsonbol
12-05-2016, 17:11
موضوعك جميل اخي الكريم
جزاكم الله خيرا انت واعضاء منتدي فوركس العرب على هذه المشاركات الرائع
وانا عن نفسى استفدت كتير منها
وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وشكرا لكم مره اخري
وجزاكم الله الف خير

Islam Saad
12-05-2016, 17:25
بِسْم الله الرحمن الرحيم شكرًا اخي الكريم علي هذه المعلومة وشكرا ايضا علي تعبك معانا ونتمني منك العديد من الموضوعات لكي نستفاد منها

ibr08
12-05-2016, 18:01
سلام اخي الكريم مشكور علي المعلومات القيمة واتمني لك المواصلة في تقديم مثل هذه الاومور القيمة....
وفي نهاية اتمني لك مواصلة هذه الدروس القيمة ...
...تقبل مروري اخي الكريم... ابراهيم..

Asmaa Mamdoh
12-06-2016, 12:33
حلو جداا انى معدل البطالة ينخفض 10 % فى الفترة الاخيرة دى وده حصل يعتبر لاول مرة زى مانتااا ذكرت و زى مانا قريت فى الاخبار من على المواقع الاخبارية المختلفة انى حصل لاول مرة من سنة 2011 و ده هيخلى البنك المركزى يعمل اجراءات كتير جدااااا عشاااان يعمل تنشيط للاقتصاد ده عامة و لازم اساسى نسبة الفائدة دى شى لابد منه اصلا مينفعش نعمل قرار و نسيب قرار تانى لانى الاتنين بيأثروا مع بعض و بيتفاعلوا مع بعض
وده بردوا من الاخبار الى الواحدة بتفرح منها جدا و يارب عندنا فى البلاد العربية يحصل كدة من انخفاضض معدل البطالة

abdelrahmangamal
06-01-2017, 21:21
مشكوور جدا ومشكور على مجهودك الاكثر من رائع اخي الفاضل واتمنى لك مزيدا من التقدم وبارك الله فيك على معلوماتك وننتظر منك مزيدا من التألق ..
وتقبل مروري المتواضع وتحياتي لك

Hossam Abdo
06-01-2017, 21:55
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الحمد الله

شكرا جزيلا علي تلك المعلومات القيمة جدا فبلا شك ان البطالة سبب من اسباب فشل اي نظام ويجب حلها متي اكمنت الفرصة :)

hashemashraf
06-01-2017, 22:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الطرح المتميز و علي هذا المجهود الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري