PDA

View Full Version : كم من المال سأحتاج كي أبدء في تداول الفوركس ؟!!!!

Mohamed Khateeb
12-09-2016, 17:06
مع بعض وسطاء الفوركس يمكنك ان تبدأ تداول العملات بواحد دولار أمريكي فقط. عادة فان الحد الأدنى يتراوح بين 100$ إلي عشرة ألاف دولار ( مائة ألف دولار وما فوقها لتجارة الانتربنك ).

snnaky
12-09-2016, 19:21
اسمحلى حضرتك لو حضرتك مش لاقى موضوعات اكتر من كدة اهمية بلاش تكتب موضوعات خاتلص لغاية ما تتعلم ازاى تعمل موضوع مفيد بجد وخليك فى الردود انما اللى انت بتعملة دة اسمة نوع من انواع الأستهتار لأنك بتتكلم فى بديهيات لا تحتاج الى اى شرح
ارجوووك اتعلم كيف تصنع موضوع مفيد لا حشو ولا حروف ولا سطور مرصوصة بدون اى افادة

doaa sary
12-10-2016, 14:59
براحتك حسب ماتملك او لو مش هتعمل ايداع
ممكن تعمل بونص مثلا 150دولار شهريا
انا بفضل انى اشتغل ب500دولار
واقصى مبلغ اشتغلت بيه300
كل ماكان راس المال اكبر كان افضل بكتير وزاد الربح

freetrade
12-10-2016, 15:30
الحساب كل ما كان كبير كل ما يكون افضل وطبعا ده يتطلب من المتداول حكمة وخبرة في ادارة الحساب والدخول للسوق باستراتيجية قوية يتعامل بيها ويفتح بيها صفقاته

bebars zolfakar
12-10-2016, 19:11
الشلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخى الفاضل مهما وضعت من مال سوف تخسر لانك بدات بالماديات فلابد من معرفة مبادى واساسيات الفوركس وتعلم التحليل الفنى والاساسى ومتابعة الاخبار الهامة المؤثرة على مجال التداول وعندما تتقن كل هذة الامور فكر فى راس المال
تقبل تحياتى اخى الفاضل

akram mohamed obaid
12-20-2016, 18:34
الاهم من رأس المال هو كيفيه العمل والمتاجرة بشكل يقودك إلى تحقيق أرباح مجزيه من هذا السوق التخطيط السليم وإدارة رأس المال من مقومات النجاح في تجارة الفوركس

osama147
12-20-2016, 18:41
اخي ان الفوركس يمكن ان تبدأ به فى اي راس مال تريدة ولكن اخي ان الفوركس يوجد بهاا
قاعدة معروفة عند الجميع هوى الربح من الفوركس نسبة وتناسب بين رأس المال والصفقات المفتوحة اي اللوت..

AHMED NOLE
12-20-2016, 18:49
مكن من خلال لبونص الشهرى فى المنتدى هنا يعنى هو فى الوقت الحالي 150 دولار

ده كويس للبدايه وحاجه مقدمه ليك بدون ايادع بس مش ده المهم الاهم هو انت هتركز فى التعلم اولا ولا فى ايه

bakdz
12-20-2016, 21:02
الســلام عليـكم ورحمة الله تعالى وبـركاته
أخي الكريم ان كنت تملك 5 دولار فيمكن البدا بها و كما يمكنك الاستفادة من بونص التي تقدمه شركة انستا فووركس و من الجيد ان يكون رأسمالك كبير .