PDA

View Full Version : استراتجية الستوكاستك الخارقة فريم 5 دقائق

bebars zolfakar
12-21-2016, 10:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
استراتجية الستوكاستك الخارقة فريم 5 دقائق
تقبوا مرورى وتحياتى
شكرا لكم

https://www.youtube.com/watch?v=7KGs4OEQ_lQ

sob81
12-21-2016, 11:58
الاستوكاستيك من المؤشرات القوية التى يجب على المتاجر العمل عليه واختياربعض المؤشرات الاخري التى تساعد
فى تحديد نقاط الدخول فى الصفقات

snnaky
12-21-2016, 12:41
الاستوكاستيك من المؤشرات القوية التى يجب على المتاجر العمل عليه واختياربعض المؤشرات الاخري التى تساعد
فى تحديد نقاط الدخول فى الصفقات

صدقنى اللىلسة بيشتغل بمؤشرات زى دى يبقى عمرة ما حيربح ولا حيفهم تجارة ودى من خلال التجربة والله ياسادة
انا من الناس اللى اشتغلت بورصة واشتغلت فوركس وحبيت الفوركس جدا بس لاقيت ان كل اللى اتعلمتة فى التحليل الفنى زمان وخاصة المؤشرات واللذى منة كلام فارغ والسوق ليس لة اىى علاقة بها وحتلاقى كلامى صح لما السعر يطلع يطلع ومؤشرك استوكاستيك او ار اس اى او غيرة يعطيك تشبع والسعر لسة بيطلع وحضرتك تقول خلاص دة بيع وتخسر او العكس يكون السعر نازل وانت تلاقى المؤشر تشبع بيع وتشترى ويكمل نزول
صدقنى كل المؤشرات شغالة مع السعر يطلع تطلع معاة ينزل تنزل يعنى هايفة وملهاش رأى زى حنفى بتاع فيلم نورماندى تو

بدر اشطيبي
12-21-2016, 13:15
الستوكاستيك كما بقية المؤشرات لا يعمل الا على تتبع حركة السعر و
بالتالي فهو يتغير مع كل حركة لكن يمكن اضافة مؤشرات اخرى لفلترت الاشارة

mind333warrior
12-21-2016, 13:18
على فريم 5 دقائق , يحتاج الى لوت كبير لأن الهدف لا يتعدى 10 نقاط غالبا , و الأفضل للتداول حينها أن يكون في أوقات ضعف السوق و في نطاق 10 الى 20 نقطة

Ayman ElSayed
12-21-2016, 14:09
السلام عليكم
هذا الاستراتيجيات اكثر من رائعة وخصوصا التي تعمل على الفريمات الصغيرة
وتجعل من الفوركس امر شيق للعمل عليه والربح منه طول الوقت

MohaNew1
12-21-2016, 15:38
شكرا لك على استارتجيتك المفيدة جدا

خصوصا انا اعتبرها مفيدة للأنها تعمل على فريم 5 دقائق ما يعرف انها للصفقات السربة والربح البسيط جدا

radyaboelnaga
12-21-2016, 16:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخ العزيز بيبرس
استراتيجية الستوك استيك الخارقة على فريم خمس دقايق هو فيديو رائع ومفيد جدا, الستوك استيك هو من اقوى وادق المؤشرات التي تعطي اشارات دخول وخروج جيدة عند التشبع الشرائي او البيعي
تقبل مروري

salim77
12-21-2016, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
استراتجية ممتازة على ما مضى لان المؤشرات كلها تتبع السعر فلما تحلل تحركات السعر تجد انهت استراتجية قوية جدا لاكن لما تعتمد عليها وتفتح صفقة ممكن ان تزبط معاك ويدخلك الغرور وتقل هي دي اللي كنت بدور عليها وتبدا تدخل بلوتات كبيرة صحيح حتحقق بعض الارباح لاكن حتجيك فترة وحتخصر كل ما جمعت لان الانسان طماع مثل البحر يحب الزيادة

doaa sary
12-21-2016, 19:44
موضوع مميز جداا
مشكو وطريقة رائعه
انا شغالة بطريقه سكالبنج
استوكاستك وبلونجر باند ع فريم 5دقايق او ع الربع ساعه
مشكور ع الفيديو وبالتوفيق للكل