PDA

View Full Version : كيف تحمى نفسك من التحرك المفاجئ والعنيف للسوق

Mmounir
01-21-2017, 09:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الاخوه الكرام اقدم لكم كيف تحمي نفسك من التحرك المفاجيء والعنيف للسوق
تقبلوا تحياتي

https://www.youtube.com/watch?v=0baGltTH_2g

sob81
01-21-2017, 10:00
كيف تحمي نفسك من التحركات العنيفة فى الفوركس اخى اولا الحركات العنيفة للسعر تكون نتيجة الاخبار القوية ولذلك يجب على المتاجر متابعة التوقيتات المهمة للاخبار المهمة ويحاول ان لا يدخل فى الصفقات فى ذلك الوقت

snnaky
05-21-2017, 11:37
يابنى الفيديوهات اللى بتنزلها سبق وقولتلك انها فيديوهات غير مترجمة يعنى لاتوجد اى فائدة من انك تنزلها وهى لاتحمل اى محتوى حصرى وممكن جدا تشوف اللى زيها ومترجم لية انت مش عاوز تفهم دة
انت للأسف شغال زى الطاحونة مش شايف حاجة تانية غير انك بتعمل زى المقاول اللى شغال بعدد انت كمان عامل لنفسك عدد من المواضيع اللى ملتزم بها يوميا يعنى دة خلاك مش مهتم تشوف اية اللى مهم واية اللى مش مهمخ واية اللى مفيد

Mr Fathy
05-21-2017, 12:15
بسم الله الرحمن الرحيم اصلا عشان الواحد مننا يحمى نفسه من اى تقلبات فى سوق الفوركس ده لازم يشتغل باستوب لوز ده رايى

ehab soliman
05-21-2017, 13:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.......... ستحمى نفسك من التحرك المفاجئ للسوق حينما تتاجر بلوت منخفض ، كما يمكنك حماية نفسك عندما لاتدخل فى الصفقات بعيدة المدى

shenouda mamdoh
05-21-2017, 13:39
سلام اخى
انا بعانى من التحركات المفاجئة دى وبكون عامل تحليلاتى وكل حاجة بس فى بعض الاوقات الاقى نفسى قرب الحساب بتاعى يتمرجن بس انا عرفت فى الاخر سبب التحركات دى تكون اخبار على العملة وبتديت اتابع الاخبار دى بس بكون بالفعل فاتح وعمال اتداول مش بعرف اسيطر عليها غير انى بقفل على الخسارة
بس حاولت استفيد من الاخبار دى مش بعرف ازاى تكون ايجابية او سلبية

antr
05-21-2017, 16:54
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
بالتكيد الكثير من الاسالييب الى من الممكن ان نحمى بها الحساب لكن الافضل على الاطلاق هى الاستوب لوز