PDA

View Full Version : مداخيل المنتدى

sa3idsmp
07-31-2012, 18:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
نعلم جميعا ان منتدانا العزيز ادامه الله لنا يتيح لنا بونصات واموال كثيرة و مجانا مقابل ردود بسيطة
سؤالي ما هو الربح الدي يجنيه المنتدى في الاخير

mohamed1happy
07-31-2012, 18:16
والله السؤال ده فعلا بيحرني جدا
ياريت حد يكون عارف الاجابة لاني سمعت كتير ان المنتدي بيستفاد من العاية وانا شايف انها مش مجزية بصراحة

mido75
07-31-2012, 18:17
اخى اعتقد انه كما تعلم ان الشركات تصرف اموالا باهظة للحملات الاعلانية و ارى ان شركة انستا من الشركات الذكية للغاية فهى قامت بعمل منتديات كثيرة بنفس هذه الطريق و نجحت بها للغاية بدليل انها تعمل بها حتى الان بل و تنفذ هذا معنا هنا ايضا باللغة العربية اذا الموضوع ناجح اكيد بالنسبة لهم

mohamed hamdy
07-31-2012, 18:18
انا اظن ان المكسب للمنتدي من الشركة ذات نفسها هما الاتنين بيتقاسموا
الثلاث نقاط الي لما تفتح اي صفقه بيخذوهم منك

aminos
07-31-2012, 18:24
السلام عليكم
أرى أنها تقوم بالإشهار لنفسها
و تكتر عملائها بهذه الطريقة
و الله أعلم

sa3idsmp
07-31-2012, 18:29

لكن اخي سواء تلات نقط او اكثر فهو يبقى مالها يعني هي التي منحته لك فاين الربح؟
وان خسرت ستكبد الشركة ايظا خسائر اليس كدلك

mannon
07-31-2012, 18:33

مش عارف حاسس انها بردو مش دى الاجابة الصحيحة مع انها الاقرب ، لانى فعلا سألت لنفسى نفس السؤال اكتر من مرة لماذا يقدم المنتدى هذا البونص وما الفائدة وما هو مكسبة الحقيقى من هذا ؟

All 4 You
07-31-2012, 18:39
والله السؤال ده فعلا بيحرني جدا
ياريت حد يكون عارف الاجابة لاني سمعت كتير ان المنتدي بيستفاد من العاية وانا شايف انها مش مجزية بصراحة

medhat
07-31-2012, 18:40
المنتدى برعايه شركه انستا ويعتبر ما يقدمه المنتدى من بونص هو من مصريف الدعايه
وتستفيد الشركه بزياده عدد العملاء ان ترفع منمكانتها ومصداقيتها وسعر اسهمها
وزياده فى الارباح

alaoui11
07-31-2012, 18:42
نعم خير من اعلانات غوغل ادسنس
هكدا تكسب اعضاء رائعين يقدمون لها نقاش فعال و غالي و يستفيدون و هي تستفيد هي الاخرى هنا سر ببساطة

sa3idsmp
07-31-2012, 18:45
وزياده فى الارباح

اخي لا اشاهد اعلانات ادسنس غوغل على المنتدى اولا
وثانيا اعلانات غوغل لا تدر دخلا كبيرا مقارنتا مع دلك الدي يمنحه المنتدى

y4x
07-31-2012, 22:11
اخى اعتقد انه كما تعلم ان الشركات تصرف اموالا باهظة للحملات الاعلانية و ارى ان شركة انستا من الشركات الذكية للغاية فهى قامت بعمل منتديات كثيرة بنفس هذه الطريق و نجحت بها للغاية بدليل انها تعمل بها حتى الان بل و تنفذ هذا معنا هنا ايضا باللغة العربية اذا الموضوع ناجح اكيد بالنسبة لهم

انا مع هذا الراى

اكيد دى اعلانات لشركة انستا

علشان احنا ناخد البونص ونتاجر بيها يعنى الفلوس هترجع هم تانى

y4x
07-31-2012, 22:14
وزياده فى الارباح

انا مع هذا الرأى اكيد شركة انستا بتعمل منتدايات
للاعلان عنها واكيد البونص اللى احنا بناخده
عشان نتاجر بيه وبيرجع لها تانى من الخسارة

sa3idsmp
08-02-2012, 00:57
بالفعل اخي الكل او بالأحرى جل المتدخلين اجمعو
على ان المداخيل هي من الاعلانات زائد
شهرة الشركة نتمنى التوفيق للشركة كدللك نتمنى لمنتدانا الجميل كل التوفيق و التميز

zizo_a_86
08-02-2012, 01:29
عندك حق بجد...ايه الفايدة الى بتعود ع المنتدى انا بجد لا اعرف مثلك تماما يا ريت حد يقولنا

skiimer
08-02-2012, 01:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته !
شكرا اخي على موضوعك الجميل ! كما قال احد الاعضاء المحترمين ان ربح المنتدى يكمن في الشهرة و الانتشار اضف على ذلك الثلات النقط :)

husamart
08-02-2012, 02:21
الموضوع جميل
شركة انستا تستفيد من المنتدى من خلال عمل دعاية لها
وثاني حاجة انو لكل شركة في العالم موازنة من ضمنها الحملات الاعنية وهي مكلفة وبدلا من تدفع انستا لمواقع اخرى مبالغ باهظة لوضع اعلان لها قمات بعمل منتدى لها
واخيرا انها قامت بهذه الخطوة بجذب عملاء جدد للفوركس عن طريق عملية اغراء لهم بالبونص
وحقيقة من يدخل الفوركس لن يتركه

mido95
08-02-2012, 03:26
المنتدى يا اخى هو بمثابة جالب عضويات للشركة و الشركة بتدفع للاعضاء البونص

فاظن ان المنتدى بيستفيد انه بيعمل اشهار اكبر للشركة و اعضاء اكثر و اعتقد ان الشركة بتدفع لادارة المنتدى على المجهود بتاعهم

nader
08-02-2012, 03:56
بالنسبة لي لا اضن ان التلاث نقاط هي مصدر دخل للمنتدى .لا اعتقد خصوصا مع وجود نظام الريبيت الذي يرجع نصف السبريد للمتاجر
كل ما في الامر ان المنتدى برعاية شركة انيستا ويمثل دعاية جيدة وجلب مستثمرين جدد في المستقبل للشركة كما تفضل الاخوة من قبل
وهذا البونص الممنوح للتعلم ولكسر الخوف من تجارة الفوركس

simo patrik 9
08-02-2012, 04:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
عندك حق بجد...ايه الفايدة الى بتعود ع المنتدى انا بجد لا اعرف مثلك تماما يا ريت حد يقولنا

mahmoud1
08-02-2012, 05:02
اكيد الربح لى الشركه انها يكون ليها عملاء كتير وتنتشر بشكل اكبر البونص دة ممكن تربح منه ومممكن تخسره المهم انه احيانا فى المنتدى نستفيد من المادة العلمية اللى بتطرح فى المنتدى ونستفيد من البونص

hamzah krishan
08-02-2012, 05:48
انا اعتقد بان هناك فائدة كبير قد تجنيها الشركات ربما الفائدة تكمن في دخول عدد من الاعضاء على المنتدى بحيث تكمن في العايات في نشرها وعدد الدخول وسجل الزوار

hunlion
08-02-2012, 05:52
إخواني لا أظن أن الأمر يخصنا بقدر ما يخص أصحاب المنتدى و لكن
إذا لاحظتم عند فتح حساب لربطه بالمنتدى نقوم بفتحه برابط رفرال المنتدى أي أنه سيتحصل على 2 نقاط عن كل صفقة يفتحها أحد الأعضاء
بالإضافة إلى الإعلانات الموجودة للشركة مما يتيح تسجيل عدد كبير من المتاجرين عن طريق روابط المنتدى .
يعني كلما زاد عدد المشتركين زادت العائدات لأعضاء المنتدى و لأصحب المنتدى

jihadazzam
08-02-2012, 06:20
نعم خير من اعلانات غوغل ادسنس
هكدا تكسب اعضاء رائعين يقدمون لها نقاش فعال و غالي و يستفيدون و هي تستفيد هي الاخرى هنا سر ببساطة

السلام عليكم
اعتقد اخي هذا برنامح اعلانات شركة انستا لاشهار نفسها
لان كل سلعة بتساويلها اعلانات قوية بتكون ناجحة مئة بالمئة وهكذا تفعل شركة انستا

محمد فرغلى
08-02-2012, 06:44
الموضوع كله بيزنس اكيد فيه مكسب وخسارة
وطرف كسبان وطرف خسران تقريبا دايرة على الكل دا رأئى

Mohamed90
08-02-2012, 07:01
السلام عليكم اخي الفائدة هي زيادة نسبة الشعبية
و الاشهار للشركة للاستقطاب عملاء جدد
و لا ننسى في ظل القتح الصفقات تأخذ الشركة 3 نقاط عليك
يعني لو كنت ناجح الشركة ستخلف اموالها عن طريقك
تحياتي

konine
08-02-2012, 07:28
أضن أن إجابة ع هذا سٱل
هو أن مستفيد حققي و أخير هو شركة إنستا لأنها توفر كتير من دعاية
و لكن في أغلب كل تلك أموال هي ترجع لشركة و بزيادة
بنسبة للمنتدى أضن أن صاحب منتدى راسل شركة بخصوص دعمه و الله أعلم ولازل أبحت في هذا سٱل
الله كريم

Mamadouvic
08-02-2012, 07:29
فعلا سؤال مهم جدا منك
وازاى المنتدي بيجنى ارباح ويستفاد ؟

elkorashe
08-02-2012, 09:59
بص حضرتك المنتدى ده كل و3 منتديات تانين موجودين بدعم من شركة انستا وهى شركة تعمل فى مجال الفوركس اى نفس نشاط المنتدى
اى المنتدى والمنتديات الثلاثة الاخرى وسيلة من وسائل الاعلان عن الشركة وكل ما عدد الاعضاء بيزيد الشركة شهرتها بتزيد وده بيادى الى زيادة اعضاء الشركة والمتاجرين فيها
وطبعا مع زيادة المتاجرين تزيد عمليات المتاجرة ومع كل عملية متاجره الشركة تاخز ارباحها سواء خسر المتاجر او كسب الى هو الاسبريد الى هو الفرق بين سعر البيع والشراء
وحتى البونص الى حضرتك بتاخده انت بتروح تتاجر بيه يعنى هى بتحقق ارباح تانية من وراك ومن مصلحة الشركة انك تكسب عشان تستمر مش انك تخسر فلوسك والبونص انت مبتقدرش تسحبه انت بتسحب ارباحك فقط اتمنى تكون المعلومة وصلت

hussaina2008
08-02-2012, 10:22
اخي الكريم انا اتوقع ان شركة هي التي تستفيد منا نحن لان تدفع البونص علشان تجذب في تجميغ البونص والمتاجرة فيه في الشركة فهذا يرفع المنتدى سمعه وربح واسهم وغيره وايضا يمكن تدفع البونص لاحد الاشخاص والشخص يخسره كله فهي المستفيد الاول

madoxegy
08-02-2012, 11:09

kota553
08-02-2012, 11:45
اعتقد ان المكسب عن طريق صفقاتك بعد فتح الحساب اكيد ..
لكن انا نفسى فى اجابة للسؤال نفسة فى المنتديات الاخرى

ahmed
08-02-2012, 11:53
الشركه اكيد بتستفاد من الاعلانات التى تعمل على مدار 24 ساعه على المنتدى والمنتدى يستفاد من اثراء الاعضاء بالمواضيع ليشتهر
واعتقد انه من الممكن ان يكون مبلغ البونص مناصفه بين الادارة والشركه

HOUSAMMI
08-02-2012, 11:57
بسم الله

اى شركة فى العالم تسعى الى الربح وان لم يكن فلن تقدم على عملية التجارة

هنا مثال اخر

تسعى الشركة الى جلب الاعضاء اكثر للمنتدى لجلب المتاجرين والاستفادة من نقاط الاسبيريد والعمولات الاخرى حين يقدمون على تجارتهم

بالاضافى الى الى الجانب الداعائى الدى اصبح منتشرا

tasabeh
08-02-2012, 12:28
اظن ان مدخول المنتدى يكون من التجارة فى سوق العملات الاجنبية والنقاط التى يكسبها من صفقات الاشخاص الذين يسجلوا تحتهم واتمنى للجميع حظ سعيد

a7lamp3
08-02-2012, 17:11
والله السؤال دا ما كانش خطر على بالي ولكن من وجهة نظري ليس هناك اموال بالمجان تعطى لله في سبيل الله ولكن هناك فوائد تجنيها الشركة

forex.pips
08-02-2012, 17:38
هى وسيلة من وسائل الدعاية الاعلانية فكل شركة لها اسلوبها بالدعاية
وبعدين ما الشركة مستفيدة لما تدى لك بونص وينزل فى حسابك عن كل عملة هتفتحها الشركة بتستفاد من فرق الاسبريد

maklad94
08-02-2012, 19:27
المنتدى نفسه اعلان للشركة اخى الكريم واغلب اللى بيتاجروا لسه بيتعلموا ولما بياخدوا البونصات اكيد بيتاجروا بيها على طول وفيه اللى بيعمل ربح وفيه اللى بيخسر بس فى الحالتين الشركة على الاقل كسبانة منك االاسبريد وكسبانة انك لما تعرف انها عملاقة كدا وكانت بتديك فلوس ببلاش هتروح انت عامل ايداع كبير لو معاك فلوس وتشتغل فيها ويبقى كدا هى جذبتك باسلوب راقى برضو .

sala7
08-02-2012, 19:37
المنتدى تابع لشركة انستافركس
اعتقد انا دخل المنتد يعتمد على الصفقاة التي يتم فتحها حيت يتم اقتسام عدد نقتط كل صفقة
بالاضافة الى شركة الاعلانات التي تدفع له لنشر اعلانتهم بالمنتدى

silver
08-02-2012, 20:41
اخي المنتدى يربحنا نحن كعملاء

شركات الوساطة تنفق الاف الدولارات على الاعلانات

themaxprofit1
08-02-2012, 21:17
الثلاث نقاط الي لما تفتح اي صفقه بيخذوهم منك واظن كمان انها بتوفر مبالغ ضخمة جدا فىة الاعلانات عشان كل لما واحد بدخل بتكون هية جدا عملت اعلا وهية بردو مستفيدة

rabie10
08-02-2012, 21:32
أخي إدا خسرة البونص فهو يعود لشركة إنستا
لأنها ماركت ميكر و الأموال لا تخرج خارج الشركة

spectra4
08-03-2012, 00:36
المكسب يكون عن طريق الدعاية للشركة وانتشار الكلام حولها بين الافراد
ويعمل هذا على زيادة المشتركين

tamid0
08-10-2012, 16:06
السلام عليكم و رحمة الله
اعتقد شهرة انستا و اشهارها هما المكسب
و ايضا الثلاث نقاط
اللي بياخدوهم كل صفقة
و غالبا اللي بيوصل لبونص كبير هنا بيبقى متداول كويس
ف بيكسبو منه كتير

zeyadkabeel
08-10-2012, 16:07
اخى الكريم المنتدى هذا يعتبر دعاية لشركة انستا فوركس وكمان متنساش ان المنتدى لما بيديك بونص انت بتشتغل بيه والمكسب تاخده ليك لكن البونص مش بتاخده ليك ارجو ان المعلومة تكون وصلت لحضرتك

light
08-10-2012, 16:23
طبعا المنتدى هو يمثل دعايا للشركة ، حيث كل عضو يستلم البونص بالفعل سيقوم بوضع مواضيع في المنتديات العربية او الاجنبية ، وبالتالي سيجلب لهذه الشركة مستثميرين كبار

Noah
08-10-2012, 16:35
مش عارف الصراحة ولكن فىا لبداية هى دعايا للشركة على المستوى المصرى والعربى وفى نفس الوقت الاعلانات الى يمكن ان تكون فىا لمتدى وفى نفس الوقت الشركة تستفيد بالكثير من العملاء

kingman
08-10-2012, 16:38
الثلاث نقاط الي لما تفتح اي صفقه بيخذوهم منك واظن كمان انها بتوفر مبالغ ضخمة جدا فىة الاعلانات عشان كل لما واحد بدخل بتكون هية جدا عملت اعلا وهية بردو مستفيدة

هو المنتدى تابع لشركة انستا فوركس كلية والله اعلم يعنى ليس برعاية انستا بس لا هو ملك لها فاكيد المسكب هنا للشركة وفى المنتديات التابعة لأشخاص بيبقى اكيد فيه عمولة من الريفيرال من خلال الأسبريد للصفقات

mohaned
08-10-2012, 16:39
البونص بوجه عام تقدمه الشركات للدعايه لها
كل شركه لها طريقتها للدعايه وانستافوركس اتخذت المنتدى والربح من الردود وسيله للدعايه والشهره والانتشار
واكيد هما عارفين ان ده مش هيخسرهم ومكسب ليهم

sharkawy
08-10-2012, 16:51
المنتدي تابه لشركه انستا وعندما تفتح صفقه تاخد الشركه فرق الاسبريد

وهنا يكون المكسب وهي عن طريق المنتدي تزيد عدد عملائها

companero
08-10-2012, 16:54
لا أعتقد أن هناك ربح
بل هو مجرد دعاية , و للدعاية مصاريف و انستا فوركس اختارت احس الطرق للدعاية
و الله أعلم

sky44
08-10-2012, 16:55
السلام عليكم . هذا المنتدى كباقي المنتذيات الاخرى التابعة لشركة انستافوركس يعني انه ليس المنتدى من يدفع البونص و انما شركة انستافوركس تقوم بدفعه لعملائها ليتمكنو من المتاجرة به و الاستفادة منهم في المتاجرة بفارق الاسبريد

mhmelmasry
08-10-2012, 17:01
انا فكرت كتتيييييييييييير ومفيش حل تانى
اكيد المنتدى بياخد نسبه من انستا نظير تداول الاعضاء فى انستا

---------- Post added at 02:01 PM ---------- Previous post was at 01:59 PM ----------

السوال هو هل المنتدى شريك فى شركات الوساطه او انستا فوركس

safiforex
08-10-2012, 17:13
انا فكرت كتتيييييييييييير ومفيش حل تانى
اكيد المنتدى بياخد نسبه من انستا نظير تداول الاعضاء فى انستا

---------- Post added at 02:01 PM ---------- Previous post was at 01:59 PM ----------

السوال هو هل المنتدى شريك فى شركات الوساطه او انستا فوركس

المنتدى اخي الكريم تابع لشركة انستافوركس يعني لا يوجد اي شؤاكة
فالمنتدى للشركة ، و الشركمة بتعمل هكذا لكي تجلب الزبناء و العملاء الكثر لكي تكون الافضل في العالم