PDA

View Full Version : كيفيه وضع اوامر وقف الخساره وجني الارباح باحتراف

Eldawlty
02-27-2017, 09:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخواني الكرام
فيديو مدبلج عن كيفيه وضع اوامر وقف الخساره وجني الارباح باحتراف
تقبلوني وشكرا

https://www.youtube.com/watch?v=_64IwYZJH38

zunebha
02-27-2017, 10:44
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اهلا وسهلا
الفيديو جد ممتاز وبه استراتجية ناجحة عن كيفية تفادي الخسارة احسنت الاختيار وموضوعاتك دائما في القمة.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير تقبل مروري

zizoo99
02-27-2017, 10:59
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخى على هذا الموضوع فان وضع اوامر الربح فهذا مبنى اساسا على التحليل الفنى المتبع اما اوامر وضع ايقاف الخسارة فتوضع غالبا بعد مستويات مقاومة او دعوم قويه بحوالى 30 نقطة

doaa sary
03-23-2017, 16:22
مشكور جدا ع الفيديو
موضوع مميز جداا
وبالنسبة لجنى الارباح لو داخلة صفقه طويلة بخلى الهدف 100 نقطة لو صفقه سكالبنج سريعه من 5 ل 7 نقط بس
بالنسبة للاستوب لوز
فى حالة البيع بحط الاستوب اعلى قمة والعكس ف الشراء

ANESS
03-23-2017, 20:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور أخي الكريم على هذا الفيديو التثقيفي ، أوامر وقف الخسارة دوما تتطلب دقة في الحساب لتجنب جسائر فادحة أو حتى تقليل الأرباح
شكرا مرة أخرى في انتظار المزيد من الفيديوهات الثقيفية والشروحات المبسطة
تقبل مروري

snnaky
06-02-2017, 18:18
صدقنى اغلب الأستوبات بتضرب عشان انت بتفكر بالطريقة الفنية اللى هو علمهالك والسوق بيعمل العكس يعغى اية يسعنى السوق يصدرك التحليل الفنى اللى يخليك تقول انا لو اتعلمت تحليل حكسب ايوة يمكن مرة اوا اكتر انما هو لما يحب يخسرك يخسرك بالأخبار اللى انت متتوقعهاش ويعرف يخليها تمشى عكس التحليل فيضربلك استوباتك عاوز تكسب امشى بطريقة السوق لايتوقعها
يعنى التحليل بيقول اية اختراق نقاط مقاومة شراء طب دة السعر طالع من 50 نقطة مصلا وزيادة واخترق كمان يعنى عشان اتأكد انة اخترق بعمل فلتر زمنى او بالنقاط وتلاقية وانت بتستعد للدخول هو بيستعد للنزول والبس فى الحيط يامعلم