PDA

View Full Version : ماهي مميزات فوركس كوبي

badi
05-09-2013, 16:49
السلام عليكم
الرجاء من الإخوة المحترفين او الذين لهم دراية كافية بفوركس كوبي ان يشرح ما هي اهميته او مميزاته
مع الشكر

mrdark
05-09-2013, 23:04
السلام عليكم
الرجاء من الإخوة المحترفين او الذين لهم دراية كافية بفوركس كوبي ان يشرح ما هي اهميته او مميزاته
مع الشكر

وعليكم السلام ورحمة الله
بهاذ القسم يوجد الكثير من المواضيع تحمل الإجابة على سؤالك بس بإختصار
هو نظام يمكن المتاجرين المبتدئين في سوق الفوركس من ربط حساباتهم بأحد التجار لنسخ صفقاتهم على حسابهم مقابل عمولة يأخدها التاجر على الأرباح

trust2000
05-10-2013, 09:37
نظام للمبتدائين يسمح لهم بتتبع صفقات المحترفين عن طريق ربط الحساب مع احدهم مقابل عمولة تصل الى 30%

good.man
05-10-2013, 14:23
هو نظام مقدم من شركه انستا فوركس فقط عباره عن تاجر يدير حسابات صغيره للاعضاء الذين ليس لهم خبره كافيه فى مجال الفوركس وعندما يفتح صفقه تفتح عند كل الحسابات المرتبطه بحسابه وبياخد نسبه من الربح

salma saad
05-12-2013, 02:25
هو نظام جيد يسمح للمبتدئين بنسخ صفقات للخبراء مقابل نسبة بياخذها الخبير
وهو نظام مجدى لكن المهم انك تحتار التاجر الجيد اللى تسجل تحته اولا

---------- Post added at 11:25 PM ---------- Previous post was at 11:25 PM ----------

هو نظام جيد يسمح للمبتدئين بنسخ صفقات للخبراء مقابل نسبة بياخذها الخبير
وهو نظام مجدى لكن المهم انك تحتار التاجر الجيد اللى تسجل تحته اولا

ahmed_magdddy
05-22-2013, 00:31
بص مميزات الفوركس كوبى انك لو مبتدا و مش عندك خبرة فا الموضوع دا هيبقى كويس ليك علشان هيبقى فيه شخص بيدير الحساب ليك
دا غير انك ممكن تحقق ارباح وانت قاعد فى البيت من غير ما تشغل بالك باى قلق و كدا بس المهم انك تختار تاجر يكون بيربح كويس

الزعيم
05-22-2013, 03:01
انا لا اقتنع بالفوركس كوبى لانى مع مبدأ ان لازم الواحد يبقى مسؤل عن حسابه . انا عن اميته فانا حبيت فكرة التكتولوجى , كيفية ربط حساب بحساب . نصيحة التعلم مفيش احسن منه وان خسرت لا قدر الله فلن تحزن مثلما يخسرك اى شخص

hema2013
05-22-2013, 03:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مشكور اخى الكريم على هذه المعلومات القيمة والم
ويارب يوفقك ويجعله فى ميزان حسناتك
بجد حضرتك مشكور جدا على كل هذه المعلومات

mimo3050
05-23-2013, 04:04
دا نظام الموقع هنا موفره للاعضاء علشان يتاجروا من غير ما ياخدوا خبرة
بمعنى ان الواحد اللى لسه في اول المشوار و مش عارف يعمل ايه او يروح فين فا يدخل في النظام دا علشان يحقق ارباح كويسة

hasback
11-10-2013, 09:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الفوركس كوبي كغيره من مسائل المتاجرة في الفوركس له سلبيات وايجابيات فان كان اختياك للمتداول الجيد واعدادات مناسبة لحسابك فان الامر جيد لك اما ان قمت بالعكس لا المتاجر ولا الاعدادات جيدة فانت بالتاكيد ستندم على ذخولك الخدمة من الاساس

ahmedalisami
11-10-2013, 15:38
السلام عليكم ، كيف لي ان اعرف التاجر الجيد من السيء ، هل من خلال حسابه على النت او السوق ؟

---------- Post added at 12:38 PM ---------- Previous post was at 12:35 PM ----------

السلام عليكم ، كيف لي ان اعرف التاجر الجيد من السيء ، هل من خلال حسابه على النت او السوق ؟ فمثلا لو اخذ 100 دولار احصل على 70 وياخذ30 ، وشكرا لكم

WASEM DALLOUL
11-10-2013, 15:47
السلام عليكم
مميزاته يا أخي الكريم انك لا تتعب في عمليات التحليل والمتاجرة وتعتمد كليا على الخبير الذي ربطت حسابك بحسابه
وشكرا

مصطفى حمدان
01-11-2014, 22:26
الفوركس كوبى نظام نسخ صفقات المتاجر الى حسابك وطبعا دا بيغنيك انك تدور على استراتيجيات وتتعب نفسك ولكن العيب واللى بعتبره العيب الوحيد انك متقدرش تضمن مدى كفاءة هذا المتاجر

ilyes chaieb
04-10-2014, 15:49
السلام عليكم
مع الشكر

يا اخى الكريم مميزاته هو انك تستفيد وتربح من خلال التجار الناجحين
فقط مقابل عمولة و التاجر هو من يحددها و عليك الانتباه عند الاختيار

بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى
---------

kirozoka
04-13-2014, 17:51
الميزه الوحيده له هي أنه للمبتدئين إلي عاوزين يريحوا نفسهم
يعني حد تاني محترف يعمله الصفقات ويكسب هو من وراها
مقابل عمولة معينة من الصفقة أو يومية

reda2001
04-25-2014, 17:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

---------- Post added at 02:05 PM ---------- Previous post was at 01:46 PM ----------

هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

haffoudhi
05-21-2014, 01:01
من مختلف الردود توضح موضوع الفوركس كوبي وشروطه زطريقة العمل به وما عليكم الا الاستنجاد بالاخر وتظييع فرص التعلم والتطبيق

ALIGENERAL
05-26-2014, 03:54
السلام عليكم
باختصار هو نظام من الشركة تتيح لكل مستخدم جديد ليس له دراية كافية بعالم الفوركس ان يستنسخ صفقات اناس اكثر خبرة مقابل خصم مبلغ معين من ارباحك
واكيد يعتمد هذا على طريقة اختيارك للتاجر الصحيح
تحياتي

abomazen33
05-28-2014, 02:01
هو نظام تابه لشركة انستا فوركس فقط وهو يتيح للاخوة المبتدئين ربط حسابهم بحساب الخبير الذى سوف يختارونة والذى يجب ان يكون ذو كفاءة عالية ويمكن تحديد شروط الربط عندما تختار الخبير وحجم اللوت الذى تريد وايضا نوع العملات الذى تريد المتاجرة علية

hamdy saleh
05-28-2014, 02:02
بســـــــــــــــــــم الله الرحمن الرحيمو الصلاة و السلام على اشرف المرسلين موضوع جميل و مشوق و شكـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــرا

sfix90
08-08-2014, 12:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم
امـــــــــا بــــــــعد .
شكرا اخي على هذا النقاش المتميز وعلى هذه المعلومات المفيدة
انا لا اقتنع بالفوركس كوبى لانى مع مبدأ ان لازم الواحد يبقى مسؤول عن حسابه
تحياتي

fathimourad
08-08-2014, 18:09
كدة انا بسأل
بس لاقيت فى انيستا جدول وبة ناس كتير بيديرو حسابات
لاكن لا علم على اى اساس اختار من الجداول
ياريت يا غالى لو تلقى نظرة بموق

عبدالله الجربوعي
08-19-2014, 16:36
:)السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مشكور اخى الكريم على هذه المعلومات القيمة والم
ويارب يوفقك ويجعله فى ميزان حسناتك
بجد حضرتك مشكور جدا على كل هذه المعلومات

abderrahmenanis
09-19-2014, 00:42
وعليكم السلام ورحمة الله
هو نظام يمكن المتاجرين المبتدئين في سوق الفوركس من ربط حساباتهم بأحد التجار لنسخ صفقاتهم على حسابهم مقابل عمولة يأخدها التاجر على الأرباح

أسماء نعناع
10-30-2014, 10:16
هو نظام مقدم من شركه انستا فوركس فقط عباره عن تاجر يدير حسابات صغيره للاعضاء الذين ليس لهم خبره كافيه فى مجال الفوركس وعندما يفتح صفقه تفتح عند كل الحسابات المرتبطه بحسابه وبياخد نسبه من الربح

OsamaNasser
02-21-2016, 15:48
الفوركس كوبي نظام بيسمحلك انك نسترك مع حد محترف وتنسخ كل الصفقات اللي بيدخلها لحسابك
ومن اهم مميزاته انه بيخليك تربح بدون خبره في التداول لو اخترت الشخص المناسب اللي هتتابعه

Adamtr
02-21-2016, 15:58
بسم الله الرحمن الرحيم

في الحقيقة متل هده الامور لا احب ان اتكلم عليها لكن ساجيبك
نظام الفوركس كوبى من إنستافوركس هى خدمة مبتكرة تسمح بتتبع المتداولين الناجحين و نسخ صفقاتهم عبر الإنترنت بنسب محددة. كن وجب اختيار المتداول الدي تراه يناسبك و الدي قد لايعرض راسمالك للخطر
للمزيد ابحت في جوجل لكن لا انصحك بتاتا بهدا النظام لما له من اخطار على راسمالك
وشكراااااااااااا
تقبل مرورييييييييييييي

The_Gahbaz
03-05-2016, 23:17

بص يا كبيرمن مميزات الفوركس كوبى انك لو مبتدئ ومش عندك خبرة في الموضوع دا هيبقى كويس ليك علشان هيبقى فيه شخص بيدير الحساب ليك
دا غير انك ممكن تحقق ارباح وانت قاعد فى البيت من غير ما تشغل بالك باى قلق وده في حد ذاته كويس بس المهم انك تختار تاجر يكون بيربح كويس علشان انت كمان تحقق ارباح

kadi hala
05-22-2016, 17:00
اهمية الفوركس كوبي هي تمكنك من زيادة اموالك عن طريق خبراء هم من يتداولون بالنيابة عنك و خاصة اذا كنت مبتدئ فهو نطام مميز و ايضا فيه الخسارة

bensaci sohaib
05-22-2016, 19:06
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نظام ابتكارى لنسخ الصفقات الخاصة بالمتداولين المحترفين والناجحين مطورة من قبل إنستافوركس

mayegywep
05-24-2016, 09:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم

جزاك الله خيرا على موضوعك الجميل

واشكر الاعضاء المهتمين بتوصيل الردود المفيده على المواضيه

واتمنى من الله ان يوفق الجميع فيما يبتغاه

:ok: :bravo: :ok:

medo.mohamed
05-24-2016, 13:46
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة و السلام على سيدنا محمد
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته و تحية طيبة لكل
الف شكر ليك اخي الكريم علي الشرح موضوع مميز وشرح كويس جدا الف الف شكر

محمد ابوغزاله
05-25-2016, 15:48
لسلام عليكم ورحمت الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله
اخي ليس لدي فكرة عن هادا الموضوع واتمنى ان اتعلم مثلك من ردود الاعضاء
شكرا لك وتقبل مرورى.

mrsofiane
05-27-2016, 18:10
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته هذه الخاصيه في نظري الها مميزات لكن للتعلم يجب أن تبذل جهدا في المحاوله اتمام الصفقات لوحدك لوحدك

اميرة علاء محمد
05-28-2016, 04:06
انا لست خبيرا ولكن اسمح لي بان افيدك
النظام الفوركس كوبي على حد علمي يجعلك تبيع او تشتري الاسهم اليا

Maroelshamy
05-28-2016, 20:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك اخي الكريم على هذا السؤال الجيد واشكر جميع الاخوة الذين علقوا على هذا السؤال ليستفيد الجميع
بارك الله فيكم جميعا

mohamedali91
05-31-2016, 22:29
هو نظام يسمح للمبتدئين بنسخ صفقات للخبراء مقابل نسبة بياخذها الخبير
من الارباح الى انت بتحققها

berber1983
06-03-2016, 02:10
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺑﺎﺭﻙ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻴﻚ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻟﺠﻤﻴﻞ ﻭ ﺍﻟﺸﺮﺡ ﺍﻟﻤﻔﻴﺪ ﺻﺮﺍﺣﺔ ﺧﺎﺻﺔ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﺔ ﻟﻲ ﻛﻌﻀﻮ
ﻣﺒﺘﺪﺃ ﻓﻲ ﻣﺠﺎﻝ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻌﻤﻮﻡ
ﺗﺤﻴﺎﺗﻲ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻔﺎﺿﻞ ...

amir trigui
06-03-2016, 13:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ...
أخي الكريم أحسنت في صياغة هذا الموضوع الشيق .. تحياتي لك و لأسرة forex

mehdi25
06-03-2016, 22:56
السلام عليكم
الفوركس كوبي هي خدمة للمبتدئين تساعدهم علي كسب المالدون الحاجة الي تعلم كيفية التداول
لهدا فهي لا تساعد في كسب الخبرة من التداول وبتبقا مبتدا
بالتوفيق اخي الكريم

rapeaezzat
06-04-2016, 18:04
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتاكيد انا فعلا استفت من سوالك وجواب الاعضاء
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى ان شاء الله

salim89
06-08-2016, 08:28
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته - اخى الكريم
معلش انا اسف مش حقدر افيدك - ان شاء الله تلاقى الاجابه على سؤالك وتقبل مرورى

---------- Post added at 05:27 AM ---------- Previous post was at 05:26 AM ----------

اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتاكيد انا فعلا استفت من سوالك وجواب الاعضاء
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى ان شاء الله

---------- Post added at 05:28 AM ---------- Previous post was at 05:27 AM ----------

Ramy Heshmat
06-11-2016, 04:22
الفوركس يمكن ان يجعلك غنيا في ايام قليله و لكن بشرط عدم الطمع و الحكمة في ادارة راس المال .. و البحث عن وسطاء الفوركس الجيدين ...... وعليك الاستفادة من اخطائك و متابعة الاخبار الاقتصاديه و تحليلها و الاستفادة من خبرات المحترفين

kariim18
03-07-2017, 21:02
يا اخى الكريم مميزاته هو انك تستفيد وتربح من خلال التجار الناجحين
فقط مقابل عمولة و التاجر هو من يحددها و عليك الانتباه عند الاختيار

fouadd19
03-08-2017, 17:40
وعليكم السلام ورحمة الله
هو نظام يمكن المتاجرين المبتدئين في سوق الفوركس من ربط حساباتهم بأحد التجار لنسخ صفقاتهم على حسابهم

tamermosa
03-22-2017, 21:32
الفوركس كوبي باختصار بانك بتقوم بنسخ صفقات تاجر محترف و كأنه هو اللي بيدير محفظتك المالية
و لكنى رأيي الشخصي انك تداول بنفسك افضل علشان تتعلم ، طول ما اي شخص بيدير حسابك مش حتتعلم

nonam
06-13-2017, 02:23
السلام عليكم .... فور الانتهاء من عملية التسجيل فى النظام وضبط الاوضاع فإن وظائف النظام ستقوم بالأتى بصورة آلية ختارك المتابعين من قائمة المراقبة والقيام بنسخ صفقاتك فى حين ان النظام يتكفل بإعطائك العمولة
بالتوفيق للجميع في التعامل مع السوق

manotripleewry
06-15-2017, 17:47
‏بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أشكرك يا أخي على ‏هذا السؤال الهااام جدا وأشكرك جدا على هذه النصائح المتعلقة بها ،،، من خلال هذه التعليقات
استفدت منها شخصياً ومازلت استفاد نحمد الله ،،،،والسلام علي الجميع

mostafa1995
07-07-2017, 18:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ........... يا اخي انت بالكوبي بتنسخ نسخ لصق عن اشخاص خبراء ومن ثم تربح ما يربحون وتخسر ما يخسرون هم يقررون لك اللوت وياخذون النسبة اللي عايزينها

settouti
07-08-2017, 15:22
مميزات فوركس كوبي
من اخوكم احمد الجزائري تحية للجميع و المحبة لكم
موضوع هام و ارجو التنويع في التعليقات و التعمق اكثر في الايجابات حتى تزيد المعرفة و التعلم يعم الجميع

---------- Post added at 12:22 PM ---------- Previous post was at 12:21 PM ----------

و الله موضوع مهم و الكثير لم يتكلمو عليه لاسف لا يمكنني المشاركة برايي فانا جديد في ميدان الفوركس
المهم شكرا على الموضوع و المزيد من المشاركات المفيدة للجميع اخوكم احمد الجزائري

zakariacr07
07-08-2017, 16:19
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم حسب رأي الشخصي لا توجد أي مميزات للفوركس كوبي لأنك لن تستفيد منه شيء و لن تتعلم و تتعود على الإعتماد على الغير

hatemelpop
09-19-2018, 01:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفوركس كوبي باختصار بانك بتقوم بنسخ صفقات تاجر محترف و كأنه هو اللي بيدير محفظتك المالية
و لكنى رأيي الشخصي انك تداول بنفسك افضل علشان تتعلم ، طول ما اي شخص بيدير حسابك مش حتتعلم وبالتوفيق للجميع.

asmaamagdy3
09-19-2018, 05:13
بسم الله الرحمن الرحيم و بع نستعين و الصلاة والسلام على سيدنا محمد صلى الله علية و سلم والسلام عاليكم ورحمة الله و بركاته نرجو من الله حسن التوفيق لنا و لكم اجمعين انا شايفة لكل شئ مميزات مختلفة فى وجهات النظر مش موحدة عند الناس كلها