PDA

View Full Version : استفسار

tamid0
08-05-2012, 05:11
كنت عايز اعرف ايه هو الكوبي و ايه هو البام و كل حاجة عنهم
شكـــــــــــــــــــــرا

mrdark
08-05-2012, 16:20
بإختصار الفوركس كوبى نظام يسمح لك بنسخ صفقات أحد المتاجرين في حسابك بعدد العقود الذي تختاره أنت منذ البداية مقابل نسبة أرباح
أما البام فهو نظام يسمح لك بإستثمار أموالك في حساب تاجر ما مقابل نسبة من الأرباح

tamid0
08-05-2012, 16:58
بإختصار الفوركس كوبى نظام يسمح لك بنسخ صفقات أحد المتاجرين في حسابك بعدد العقود الذي تختاره أنت منذ البداية مقابل نسبة أرباح
أما البام فهو نظام يسمح لك بإستثمار أموالك في حساب تاجر ما مقابل نسبة من الأرباح

هل ليهم شروط معينة
يعني مثلا حد ادنى او مثلا لو عايز اعمل ب فلوسي كلها كوبي ينفع و لا لا
شكـــــــــــــــــــــــ ـــــرا

mrdark
08-05-2012, 18:39
هل ليهم شروط معينة
يعني مثلا حد ادنى او مثلا لو عايز اعمل ب فلوسي كلها كوبي ينفع و لا لا
شكـــــــــــــــــــــــ ـــــرا

نظام البام ليه شروط في الحد الأدنى وهذ الشرط يحدده التاجر الذي سيستثمرون تحته المستثمرون
والفوركس كوبى لا يمكنك ربط حسابك بالتاجر حتى لو كان حسابك صغير

tamid0
08-06-2012, 06:08
نظام البام ليه شروط في الحد الأدنى وهذ الشرط يحدده التاجر الذي سيستثمرون تحته المستثمرون

السلام عليكم و رحمة الله
بالنسبة للفوركس كوبي ايه هي شروطه ده كان قصدي
شكرا

---------- Post added at 03:08 AM ---------- Previous post was at 01:17 AM ----------

و كمان كنت عايز اعرف الكوبي و البام بيقبلو البونص يعني البونص اللي هاخده من هنا ممكن اعمل بيه كوبي او بام و لا لا
و كمان كنت عايز اعرف بالنسبة للايداع انا ينفع افتح حسابين في انستا واحد اعمل فيه ايداع بفلوس و التاني للبونص بس و لو مينفعش اتنين هل ينفع اني افتح حساب من غير ايداع للبونص بس و لا لا لاني مش عايز الفلوس تدخل في البونص عشان الخسارة
معلش تعبتكو و جننتكو

mrdark
08-06-2012, 16:06
السلام عليكم و رحمة الله
بالنسبة للفوركس كوبي ايه هي شروطه ده كان قصدي
شكرا

---------- Post added at 03:08 AM ---------- Previous post was at 01:17 AM ----------

و كمان كنت عايز اعرف الكوبي و البام بيقبلو البونص يعني البونص اللي هاخده من هنا ممكن اعمل بيه كوبي او بام و لا لا
و كمان كنت عايز اعرف بالنسبة للايداع انا ينفع افتح حسابين في انستا واحد اعمل فيه ايداع بفلوس و التاني للبونص بس و لو مينفعش اتنين هل ينفع اني افتح حساب من غير ايداع للبونص بس و لا لا لاني مش عايز الفلوس تدخل في البونص عشان الخسارة
معلش تعبتكو و جننتكو

سأجيبك عن الأسئلة بالتتابع
الفوركس كوبى يمكنك الإشتراك فيه بالبونص أما نظام الباام لايكمنك الإشتراك فيه بالبونص يتطلب إيداع شخصي أو الدخول بأرباح البونص
يمكنك فتح أكثر من حساب مع شركة إنستا وبنفس المعلومات وبدون أي مشكلة فأنا معي أكثر من حساب معاهم

tamid0
08-06-2012, 17:11
سأجيبك عن الأسئلة بالتتابع
الفوركس كوبى يمكنك الإشتراك فيه بالبونص أما نظام الباام لايكمنك الإشتراك فيه بالبونص يتطلب إيداع شخصي أو الدخول بأرباح البونص
يمكنك فتح أكثر من حساب مع شركة إنستا وبنفس المعلومات وبدون أي مشكلة فأنا معي أكثر من حساب معاهم

يتطلب إيداع شخصي أو الدخول بأرباح البونص
دي بس اللي مفهمتهاش يا باشا
انا ممكن افتح حساب للبونص فقط معملش فيه اي ايداع خالص
و شكرا طبعا على باقي الاجايات ربنا يخليك

mrdark
08-06-2012, 21:19
يتطلب إيداع شخصي أو الدخول بأرباح البونص
دي بس اللي مفهمتهاش يا باشا
انا ممكن افتح حساب للبونص فقط معملش فيه اي ايداع خالص
و شكرا طبعا على باقي الاجايات ربنا يخليك

أقصد أنه للإستثمار في نظام الباام عليك عمل إيداع أو إذا أردت الدخول بحساب البونص فعليك أن تدخل بالأرباح التي حققتها من البونص
لأنه لايتم قبول إستثمار البونص في النظام

tamid0
08-07-2012, 04:19
أقصد أنه للإستثمار في نظام الباام عليك عمل إيداع أو إذا أردت الدخول بحساب البونص فعليك أن تدخل بالأرباح التي حققتها من البونص
لأنه لايتم قبول إستثمار البونص في النظام

المشكلة انك مش فاهمني و انا مش عارف افهمك
انا ينفع افتح حساب معملش فيه ايداع خالص اعمله للبونص بس

mrdark
08-07-2012, 14:09
المشكلة انك مش فاهمني و انا مش عارف افهمك
انا ينفع افتح حساب معملش فيه ايداع خالص اعمله للبونص بس

نعم هذا ممكن وعادي أخي الكريم

tamid0
08-07-2012, 16:05
نعم هذا ممكن وعادي أخي الكريم

الف شكر يا باشا
معلش تعبتك
شكـــــــــــــــــرا

jans
08-07-2012, 19:35
ممكن ابسط لك المعلومة لأني اشتركت في نظام البام عن طريق حساب البونص و كان كالتالي :
بأنه يتطلب منك إذا كان حسابك بونص يجب عليك جني ارباح في الاول يعني تاجر بالحساب و حقق ارباح نفرض مثلاً معك 100 دولار بونص
تاجرت بهذا المبلغ ربحت منه 50 دولار اصبح لديك 150 دولار مبلغ 50 دولار تستطيع الدخول به في نظام البام
و لكن نصحية لا تدخل في نظام البام عن طريق حساب البونص افضل لك .

tamid0
08-08-2012, 04:03
ممكن ابسط لك المعلومة لأني اشتركت في نظام البام عن طريق حساب البونص و كان كالتالي :
بأنه يتطلب منك إذا كان حسابك بونص يجب عليك جني ارباح في الاول يعني تاجر بالحساب و حقق ارباح نفرض مثلاً معك 100 دولار بونص
تاجرت بهذا المبلغ ربحت منه 50 دولار اصبح لديك 150 دولار مبلغ 50 دولار تستطيع الدخول به في نظام البام
و لكن نصحية لا تدخل في نظام البام عن طريق حساب البونص افضل لك .

السلام عليكم ورحمة الله
انت شايف الكوبي افضل و لا البام
شكرا ليك

domadoma
08-10-2012, 12:03
طبعا البام افضل لانك مشهتدنك قاعدعلى اتلنت ليل ونهار كمانممكن فى الكوبى يعدل من صضفاته وانت مشعارف

hehelibeb
09-01-2012, 00:43
هذا الموضوع مكرر ألف مرة

الفوركس كوبي هو نسخ لصفقات شخص محترف

ووهو يربح معك نسبة معينة

2x1
09-06-2012, 22:34
يا جماعة هو ينفع اني اعمل الفوركس كوبي دة فحسابتي يعني انا اربط حساب ليا بحساب ليا بردوا ياريت اعرف لاني بدل متاجر علي الحسابين يبقي التجارة علي حساب واحد والتاني يبقي شغال اتوماتيك

mrdark
09-07-2012, 00:47
يا جماعة هو ينفع اني اعمل الفوركس كوبي دة فحسابتي يعني انا اربط حساب ليا بحساب ليا بردوا ياريت اعرف لاني بدل متاجر علي الحسابين يبقي التجارة علي حساب واحد والتاني يبقي شغال اتوماتيك

أخي العزيز هناك منصة تسمح لك بالتحكم في عدة حسابات من حساب واحد فقط حملها وإعمل بها أفضل من أن تسجل كمتابع

lala
09-07-2012, 00:48
شكرا على هذه الردود الى اكيد زى ما افادت صاحب السؤال افادتنى انا شخصيا
وشكر ا على تعبكم جميعا فى محاوله شرح لنا بعض المواضيع بخصوص الفوركس

forex24day
02-14-2013, 15:12
كنت عايز اعرف ايه هو الكوبي و ايه هو البام و كل حاجة عنهم
شكـــــــــــــــــــــرا
نظام البام وهو ادارة المحافظ ان تفوض شخص عنك بالتداول بحسابك مقابل نسبة من الارباح
اما نظام الفوركس كوبى هو يمكنك من انك تقوم بنسخ اى صفقة لاى احد مقابل نسبة من الربح

hicham07
07-01-2013, 23:09
اخي ممكن تقول لنا كم تتراوح الارباح في كلا الحلاتين
لاني اريد ان اشارك في نضام فويكس كوبي و لك جزيل الشكر

maged mohamed
07-02-2013, 14:56
بسم الله الرحمن الرحيم
الكوبى فوركس هو شحص يقوم بالاجرة عنك بحسابك زانت تقوم بنسح صفقاتة بس مقابل مبلغ تتفق علية لكن لابد من اخيتار الشحص المناسب ومن لة تاريخ عريق وذات ثقة فى التدول على الفوركس علشان انت كما تنظر الى الارباح خد بالك من الخسائر

sadek
07-03-2013, 14:21
البام هو انك تستثمر اموالك فيه وتستنا الربح او الخسارة دون الحق بالتدخل حتى تنتهي فترة الاستثمار المتفق عليها مقابل عمولة اما الكوبي نظام يقوم على نسخ صفقات التاجر الذي استثمرت تحته في حسابك وعندك كامل الحق في التدخل وقتما اردت مقابل عمولة انصحك بنظام الكوبي لانه افضل يمكن فيه بالبونص المنتديات

abo heba
01-29-2014, 00:48
اهلا بك
الفوركس كوبى هو ان تقوم بنسخ صفقات احد الخبراء وكل صفقه يقوم بها تنسخ اليك بنسبه للتاجر
البام هو ان تستثمر جزء من مالك فى حساب اخر لتاخذ نسبه من الربح
تحياتى لك

حمادة النجار
01-29-2014, 00:49
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا : مشكور اخى الفاضل على التوضيح وعلى الموضوع والمعلومات الهامة التي وضعتها لنا والتى يجب العمل والتعلم منها للوصول الى مرحلة الاحتراف
ثانيا : بالفعل فى عالم الفوركس لابد ان تشترى من القاع وتبيع من القمه ولكن الاهم ان تتوقع اين
هى القمه والقاع وده سر الفوركس
واخيرا : جزاك الله خيرا على تقديم المعلومة ووتقبل الله منك ومنا وجعله فى ميزان حسناتك
انتظر منك المزيد لا تحرمنا الجديد
تقبل مرورى

Ali Mahmoud
01-29-2014, 02:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..........
اللهم صلى وسلم على خاتم المرسلين محمد صلى الله علية وسلم ...

فوركس كوبى هية خدمة نسخ الصفقات ويمكنك الاشتراك مع احد فيها بعد تحقيق مبلغ 10 دولار

abokarem
09-01-2014, 23:31
السلام عليكم
بالتسهيل للغايه الفوركس كوبى هو ان تدخل لتشترك تحت خبير لتنسخ الصفقات التى يقوم بها على حسابه وتنقل الصفقات بعد الموافقه
وهذا على اساس نسبه والبام ان تعطى اموال لخبير لتاخذ نسبه من ارباحه

محمد عبد اللطيف
11-01-2014, 21:45
السلام عليكم
هناك العديد من الموضوعات التى تشرحهم بالتفصيل والفوركس كوبى نظام نسخ الصفقات للخبراء على حسابك نظير عموله اما البام
فهو نقل اموال لاستثمارها فى حساب الخبير

marwanadam
08-13-2015, 21:00
بكل سهول اخى نظام كوبى فهو ماخةد من كوبى اى تعمل لحسابك كوبى اى نسخ لكل الصفقات التى يعملها الشخص الدى ربط حسابه معك
اى اى صفقة فتحها راح تفتح عند وادا ربح تربح وادا خسر لقدر الله تخسر وبتوفيق

waleed shaaban
09-18-2015, 19:48
كنت اتمكنى ان تجد الاجابه هنا لكن هذا القسم ليس للتعليم عليك بالذهاب الى القسم المخصص بالكوبى فوركس او قسم البام هناك ستجد كل ما تبحث عنه فانا لم اتهامل بهم من قبل وليس لدى خبة بطريقه عمل كل منهم

chelsea2
09-26-2015, 21:27
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلومات حول كل من الكوبي والبام هنا
حاول الاتصال بالدعم الفني ليقدمو لك معلومات اكثر

krimokrimo
02-26-2016, 15:43

ابوفؤاد
02-27-2016, 14:52
نظام لصالح المبتدئين هو ظام اكوبى و البام نظام لصالح المحترفين تلاول انت تتابع احد المتدوالين
امما الثانى انت من يتبعك المتدوالين و الامر يمكن فهمه من خلال الروابط الخاصه بكل من البام و الكوبى من على على المقع العام للشركه

abanoub hana
03-03-2016, 01:44
بسم الله الرحمن الرحيم
حث ديننا الحنيف على تقديم واجب الشكر لمن يستحق الشكر ،
والثناء لمن يستحق الثناء لله تعالى ثم لأولي المعروف من الناس ..

The_Gahbaz
03-20-2016, 22:38
وفي الحالتين انت لو اخترت الشخص الغلط اللي هيدير حسابك هتخسر حسابك فلازم تختار صح

ahmed elsawaf
03-30-2016, 00:30
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نظام البام فهو يمكنك من خلاله استثمار اموالك على طريق شخص يدير حسابك وياخد نسبه من الارباح طبعا متفق عليها ونظام الكوبى فاهو الافضل للمبتدئين

bilal0007
01-23-2017, 20:43
بسم الله الرحمن الرحيم
الكوبى فوركس هو شحص يقوم بالاجرة عنك بحسابك زانت تقوم بنسح صفقاتة بس مقابل مبلغ تتفق علية لكن لابد من اخيتار الشحص المناسب ومن لة تاريخ عريق وذات ثقة فى التدول على الفوركس علشان انت كما تنظر الى الارباح خد بالك من الخسائر

nasseralkhbeer
01-26-2017, 01:58
السلام عليكم
بخصوص الشارت انا راسلت الدعم ليجيب عليك
اما بخصوص التيك بروفيت بيفرق كتير بين البيع والشراء
بمعنى لو التيك بروفيت لصفقه شراء اول لما السعر بيوصل لنقطه التيك بروفيت الصفقه بتغلق
اما صفقه البيه يجب ان يصل السعر لنقطه التيك بروفيت ويهبط كمان الاسبريد
يعنى لو اسبريد على زوج اليورو دولار 3 نقاط والتيك بروفيت بتاعك 1.2530
لازم السعر يوصل ل 1.2527
بس كده ياغالى

kalimiro0
03-13-2017, 17:31
بسم الله الرحمن الرحيم

ragab012
03-15-2017, 14:34
نظام الكوبى ان تقوم بربط حسابك بحساب شخص متحترف فى التداول
وذلك يكون جيد خاصة للمبتدئين
اما نظام البام فهو نظام خاص بالايداع ولا يمكنك تفعيله عن طريق
بونص المنتدى

احمد فرحان منصور
03-15-2017, 14:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة بالنسبة لهذا الاستفسار انا لا املك اي معلومة افيدك بها ولكنني سابحث عن الجواب من خلال الردود

ameur dellal
04-15-2017, 00:37
bon jour mon frère Dans le système court ForexX vous permet de traite de Cuba une copie des trafiquants de votre numéro de compte de contrats que vous vous choisissez dès le départ par rapport à la proportion des bénéfices
Le Albam est un système qui vous permet d'investir votre argent en échange d'un compte marchand en pourcentage des bénéfices

amin49
04-23-2017, 20:25
انا ايضا ليست لدي اجابة على هذا الموضوع
ولكن شكرا لكم يا اخواني علكل ما بدر منكم من
نفع ونسال الله ان يوفقنا واياكم الله انشاء

soliman12
04-24-2017, 00:45
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا على الافادة
بارك الله فيك ورزقك العلم وايانا
نسخ صفقات المحترفين

ridouane10
06-10-2017, 17:15
نظام البام أخي الكريم يمكنك الإستثمار من خلاله تحت شخص ما ولايحق لك التدخل حتى تنتهي مدة الإستثمار التي حددها صاحب المشروع,ويعود لك رأس المال مع البح في حالة الربح ,اما في حالة الخسارة يعود لك راس المال ناقص.
الفوركس كوبى يمكنك من خلاله الإشتراك تحت شخص ما وتنسخ صفقاته من حسابه لحسابك بالكمية التي تريدها أنت ويحق لك التدخل في الصفقة كما تريد وقتما أردت.