PDA

View Full Version : سر رهييب من اسرار الاسكالبينج

Samirghatas
04-24-2017, 20:31
السلام عليكم
اقدم لكم اليوم فيديو سر رهييب من اسرار الاسكالبينج
اتمنى التوفيق لكم جميعا

https://www.youtube.com/watch?v=MZeqJvzoOZM

tazi larbi
04-25-2017, 00:29
السلام عليكم شكرا لك اخي على الفيديو الرائع لكن براي يبقى السكالبينج للمحترف القنوع نعم يحدد اهافه بعقلانية وليس من يريد الثراء من او ل صفقة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Drissi
04-25-2017, 05:26
فعلا استراتيجية الموفينجات من أحسن الاستراتيجيات وتعتبر بسيطة إضافة لاعتمادها على. ثلات مؤشرات في الغالب الموفينج افريدج بثلاث قيم مختلفة منها ال200 لتحديد الاتجاه صاعد أم هابط فإذا كان صاعدا فإننا نبحث عن فرص الشراء والعكس صحيح ثم ننتظر تقاطع الموفينجات الباقية ونرجو من الصفقة عندما تتداول الشموع على خط الموفينج 200

oroba
04-25-2017, 11:28
الاسكالبنج هو ما يسمى باستراتيجية الخطف.. أو اخطف واجرى.. فهل تستطيع الجرى؟؟ إذا كنت تستطيع الجرى فأنت تدربت على استراتيجية ناجحة.. وتلتزم إلتزام كامل بإدارة رأس مال صارمة إما بوضع استوب لوز أو تخرج بلا تردد عندما تشعر بأن السعر سيعكس عليك.. ومتداول الاسكالبنج غالبأ ما يتعامل مع زوج واحد ذات اسبريد منخفض ويدخل عليه بلوت عالى.. أو يفتح صفقات متنوعة على أكثر من زوج بلوتات منخفضة ويستخدم اكسبرت خدمى لوضع الاستوب والأهداف.

ANESS
04-30-2017, 14:35
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا أخي الكريم على طرحك المميز ، موضوع سر الاسكالبنج مهم و مفيد جدا للمتداول ، ربنا يعطيك العافية
تقبل تحياتي

ahmed_sawalhy
05-02-2017, 23:37
الســـــــلام عليــــكم ورحمــــة الله وبركاته , جهد طيب وموضوع نصائح مهم أخي الكريم
جــــزاكم الله خيرا ويارب يكون فيه افادة دايما واضافات ممتازة تسهل على المبتدئين وتوضحلهم المخاطر والاساليب
تقبل مروري وبالتوفيق يارب .

بدر اشطيبي
05-03-2017, 00:50
السكالبينج يمكن ان يكون مفيد لك كمتداول لكن شريطة ان
تكون ادارتك لراس المال سليمو و حسابك ذو حجم كبير

snnaky
06-26-2017, 19:36
يا جماعة من فضلكم من فضلكم شوية فهم لطبيعة القسم واهتمام بالأفادة حضرتك انت او غيرك بتعملوا عشوائية فى المواضيع كدة ومعظم الفيديوهات مكررة من حيث المحتوى او الفكرة يعنى مافيش جديد وبعدين فى قسم اخر اسمة قسم الأستراتيجيات يعنى مواضيعكم تتناسب معاة اكتر من القسم دة عشان دة قسم تعليمى فياريت تكون اخر مرة ونخلص من ماسورة الفيديوهات السخيفة دى
شوية نظام من فضلكم انتوا مش شغالين مقاولين .. راعوا واهتموا بالمواضيع اللى بتقدموها من فضلكم الحكاية مش بونص وبس اهتموا شوية بالمنتدى اللى بتاخدوا منةالبونص
اتفضلوا اكتبوا هنا
http://forex-masr.com/forumdisplay.php?14-Trading-Strategies