PDA

View Full Version : ما طريقة صفقات الاسكالبينغ

zeze2017
04-27-2017, 11:23
https://www.youtube.com/watch?v=vc9LUPiZGcE

السلام عليــــــــــــــكم ورحمه الله وبركـــــــــــــــــــــ اته طريقة صفقات الاسكالبينغ تقبلوووو مرورى

oroba
04-27-2017, 12:37
الاسكالبنج يحتاج إلى تعليم جيد جداً جداً وتدريب لمدة كافية على حساب حقيقى واتقان استراتيجية قوية وواضحة وبأقل المؤشرات المتاحه وتحديد جيد للأهداف ووقف الخسارة... والمشكلة أن هناك من يقرأ عن الاسكالبنج أنه طريق الثراء السريع وأنه يمكن تدبيل حسابك بأسرع ما يمكن من خلال الاسكالبنج فيدخل فيه دون تعليم أو دراسة.. وذلك بمجرد البحث عن استراتيجية اسكالبنج ومشاهدتها وتطبيقها يوم أو اثنين على حساب تجريبى ثم ينتقل بسرعة للتداول بها على الحساب الحقيقى.

Charef
04-27-2017, 13:07
السلام عليكم ورحمة الله
نعم اخي الاسكالبينغ من أقوى الاستراتيجيات ولكن لاحترافها لابد من التدرب عليها على الديموا اولا
وتقبلوا تدخلي
والسلام عليكم

haitham salama
04-27-2017, 13:46
الأسكالبنج نوع من أنواع المضاربة واللى بتعنمد على اخد مجموعة من التقاط المضمونة والتى تتراوح نا بين 8 إلى 10 نقاط وعادة ما يكون بلوط كبير نوع ما، ولكن هناك العديد من الشرطات ترفض القيام بصفقات سكالبنج

Mr Fathy
04-27-2017, 13:55
بسم الله الرحمن الرحيم والله يا زعيم انا اصلا بخاف اشتغل على الاسكالبنج ده لانو تقريبا عايز قلب حديد وتكون محترف جدا فى مجال الفوركس

snnaky
04-27-2017, 14:41
الحقيقة الأسكالبينج هى طريقة لها اكتر من شكل ونظام يعنى مافيش نظام واحد او نمط واحد لكل تاجر انما كل تاجربيشتغل بطريقتة وانا اشتغل اسكالبينج بنظام التراكم يعنى افتح صفقة واذا صعد افتح صفقة اخرى فيكون تراكم اللوت لوت تراكمى من منطقة معينة يعنى انا اقسم اللوت الى 5 او 6 اجزاء ولكل جزء فرصة للربح فيكون عندى 6 فغرص للربح ان خسرت منها 1 او 2 اربح 4