PDA

View Full Version : العشوائية فى التداول

zeze2017
04-28-2017, 06:54
الســــــــــــــــــلام عليــــــــــــــــــــــ ـكم ورحمه الله وبركـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــاته شاهد عدد كبير من المتداولين فى سوق تداول العملات الاجنبيه يقومون ببيع وشراء العملات الاجنبيه دون معرفه ولا دراسه معتمدين على اشخاص فقط يقوم بنشر توصيات

yousee
04-28-2017, 08:44
العشوئية في التداول دائما تكون نتيجتها واحدة وهي الخسارة ادا أردت أن تجد نفسك في أخر الشهر رابح فأن تعرف ماعليك أن تفعله يجب عليك أن تتداول بأسترجية منضمة وان تكون تدري كل خطوة تقوم بها لأن السوق لا يحب العشوائية والعشوائين أبدا

islammowafy
04-28-2017, 13:09
لتداول بالعقل هو الخطوة الأولى للنجاح لأنه لما تبتعد عن العواطف ودلك التشتت الدي تسببه هده العواطف فكون أكيد أنه ادا لما تعمل بشكل عقلاني ستسيطر عليك العواطف وستكون نهايتك صفر في حسابك على انيستا

3ar3ar
04-28-2017, 13:13
بسم الله الرحمن الرحيم
فعلا اخ الكريم العشوائية هى الت تسيطر علينا كمعظم لمتداولين
قليل جدا لو رأينا خبير فى الفوركس يعمل باستراتجيات \
انا الصراحةاعمل بمجهود غيرى بتوصيات جاهزة

A.mustafa
04-28-2017, 13:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا لك اخي الكريم علي الموضوع الرائع
العشوائية تسيطر علينا كمعظم المتداولين
قليل جدا لو رأينا خبير فى الفوركس يعمل باستراتجيات \
انا الصراحةاعمل بمجهود غيرى بتوصيات جاهزة

khaled212
04-28-2017, 14:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
مشكور علي ما تقدمة من موضوع العشوائية فى التداول من اكبر الاخطاء الشائعة هو الاعتماد علي ناس في توصيات وعدم التعلم وهو ما يسبب خسارة المتداولين الصغار .
وبالتوفيق للجميع ...........
تقبل مروري ...........

snnaky
06-22-2017, 18:49
اة طيب واية رأى حضرتك يعنى فى الكلام دة ولا انت جايبة خبر ولا اية يعنى اقصد اية اللى انتى عاوزة توصليهولنا يعنى مهو انتى مش فاتحة موضوع بدون اى افادة كدة عشان تقولينا كدة اية المفيد فى موضوعك انا والله بستغرب الى هذا الحد وصلنا للتفاهة وصلنا للسطحية طب اعطينى معلومة واحدة فى موضوعك يمكن للمبتدأ انة يتعامل معاها ويستفيد منها انتى ولا بتعلمى حد ولا بتفيدى حد كدة كلة عبارة عن هراء وكلام فاضى