PDA

View Full Version : التحليل الفني

Drissi
05-07-2017, 09:12
مالا يعرفه المتداول على أساس التحليل الفني انه يدرس ويحلل سلوكا بشريا متمثلا في شكل حركة السعر على الشارت
فاتجاه السعر يشكل كامل المخاوف والمطامع لدى المضاربين متارجحت بين مستوى دعم ومقاومة
وهو ما يعطي كذالك للمتداولين فكرة عن تحركات السوق المحتملة في المستقبل القريب والبعيد

Ahmed.Salman
05-07-2017, 10:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كل التقدير لك أخى المحترم على هذا الموضوع الرائع الجميل استفدت منه كثيرا أرجو الربح للجميع شكرا لك والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

snnaky
06-28-2017, 23:21
كلام جميل اخى الكريم بس اسمحلى احنا هنا فى منتدى تعليمى يعنى عاوزين موضوعات تعليمية يتعلم منها المبتدأ اداة جديدة او معلومة جديدة تنفعة فى المتاجرة انا معنديش اى مانع انك تعمل موضوع وتتكلم عن اداة فنية سواء كان هذا اداة جيدة او لا بس الاهم انك لما تعمل موضوع تضع ادوات الشرح فى الموضوع فين ياباشا ادوات الشرح بتاعتك مش معقول تكون بتكتب موضوع فنى وتتكلم عن اداة فنية بغض النظر عن اتفاقى او اختلافى فيها ومتعملش شروحات فنية وتنزل شارت توضح علية المحتوى

amrelkomy
06-28-2017, 23:37
كلام جميل اخى الكريم بس اسمحلى احنا هنا فى منتدى تعليمى يعنى عاوزين موضوعات تعليمية يتعلم منها المبتدأ اداة جديدة او معلومة جديدة تنفعة فى المتاجرة انا معنديش اى مانع انك تعمل موضوع وتتكلم عن اداة فنية سواء كان هذا اداة جيدة او لا بس الاهم انك لما تعمل موضوع تضع ادوات الشرح فى الموضوع فين ياباشا ادوات الشرح بتاعتك مش معقول تكون بتكتب موضوع فنى وتتكلم عن اداة فنية بغض النظر عن اتفاقى او اختلافى فيها ومتعملش شروحات فنية وتنزل شارت توضح علية المحتوى

كلامك صحيح اخي الكريم فانا اري منذ فترة كبيرة ان جميع المواضيع كلها عبارة عن كلام
ولا يوجد اي فائدة تنفعنا كمتاجرين ان نتعلم بها فيرجي من كل شخص ينزل موضوع انيشرح الاداء او
المؤشر بطريقة بسيطة حتي نتمكن من فهما مش مجرد موضوع بتاخد عليه ربح وخلاص