PDA

View Full Version : محتاج ممثل دعم انستا يشوف المشكلة

alybaba
05-16-2013, 17:36
دى كانت رسالتى للاخ / حسان فى موقع يقوم فى بالدعم العربى لشركة انستا

السلام عليكم اخى / حسان
اولا انا عندى مشكلة كبيرة مع الشركة ياريت تكون سبب وحل لعدم وجود مشكلة من الاصل خصوصا انى مع انستا من 2011 وعشان كده مردتش اعمل موضوع منفصل هنا او فى منتديات الفوركس المعروفة
المشكلة باختصار انى زى اى تاجر فى الفوركس بيتاجر بيكسب وبيخسر وطبعا اوقات كتيير الحساب بيصفر خصوصا انى بودع باستمرار مبالغ بسيطة وطبعا اوقات كتيير الشركة بتكنسل البونص وبيحصل ده اوقات بعد الايداع بدقائق ودى طبعا حاجة غريبة بس مش موضوعنا
انا اودعت النهاردة الساعة 1:21 بتوقيت انستا مبلغ بسيط 39.60 دولار لقيت اول حاجة وانا باخد البونص ال 30% انهم بيدونى بونص 0.39 سنت قلت مش مشكلة وفتحت صفقة واحدة المهم الساعة 1:48 يعنى بعد الايداع 27 دقيقة تم الغاء البونص وغلق الصفقة ببص على الرصيد لقيته 0.32 سنت طبعا ذهلت ببص لقيت الشركة عاملة الغاء بونص 38.70 يعنى ال39.60 اللى اودعتهم راحوا نهائى ولما كلمت الدعم على الشات قلى راسل الدعم بتاع البونص ولما راسلتهم اكتر منمرة قبل كده بسبب برده مشاكل فى الغاء البونص محدش رد عليه واكتر من مرة يتخصم فلوس كالغاء بونص اكتر من البونص نفسها
هى دلوئتى الشركة بتديلك البنوص ولو خسرتهم بتحسبك عليهم بعد كده لما تودع !!!!!!
المفروض الايداع الجديد ملوئش دعوة وحتى بند انستا فى شروط البونص بيقول ايه
* النقطة رقم 8 موجهه لمنع الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة, ولكن وظيفتة ليست تعنى بكل الحسابات, للتى قامت الشركة بإلغاء العلاوات التى تم استلامها فيما قبل, المؤكدة كانتهاك لأى قانون, لإن فى بعض الحالات فأنة مستحيل تحديد إحدى هذه القوانين المنتهكة بوضوح. وعلى الأرجح الألغائات الغير صحيحة للعلاوة من خلال الصراع ضد الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة لن يتعدوا 10%.

يعنى كل بونص منفص وحتى فى حالة الغاء البونص بيتم وضع غرامة لاتتعدى 10% من قيمة البونص ولا توجد اى شركة ولا اى قوانين بتقول ان البونص اللى تخسرها تدفعها
اخى حسان انا من اشد المدافعين عن انستا وبقول فى اى منتدى فوركس الشركة معقولة وعندها خدمات كتيير ومفيش شركة فوركس معندهاش مشاكل لكن بالشكل ده لاء اعذرنى اخى وانا اعرف انك عادل فى حكمك بعيد عن الشركة وانا متابع لك منذ سنوات ولكن اذا لم تحل الشركة المشكلة سوف اكون من اشد المحاربين لها فى كل منتدى وهذ ليس تهديد ولكن من الموقف الغريب الذى حدث هل انا اقوم بايداع جديد ليتم الغائه كبونص سابقة فى اى قوانين يتم هذا
رقم حسابى : 1175449

ارجوا اخى ان تقوم بمساعدتى وحل الموضوع مع الشركة وانا سوف اكون شاكر لك وساكون كما انا مدافع عن انستا بانه لايضيع حق عندها ولكن ارجوا الحل للمصداقية
واسف على الاطالة

وده كان رده

البونص القديم مش بتتحاسب عليه..اذا كنت خسرته بمارجن كول
بالظبط نفس قوانين بونص المنتدى
طالما حسابك جاله مارجن كول خلاص كل القديم ده بيتنسى
عموما ابعتلى باسورد المشاهدة لحسابك investor's password وانا هاكلم الشركة عشان اشوف سبب الخصم :)

وحتى الان لم يتم الردعليه من دعم انستا وادارة البونص وادارة الدعم العربى بعتهم على كل الاميلات ولم يرد عليه احد
وفى الشات العربى بالشركة بيقولى مانت واخد بونص قبل كده طيب ماهو انا خسرتها ومفيش قانون بيقول ان البونص اللى خسرانة بتتخصم من ايداع جديد
ارجوا ان يتم النظر وحل مشكلتى حتى يكون هناك مصداقية للشركة عند عملائها

---------- Post added at 05:36 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

اخى حد يدخل ويرد عليه من الدعم عشان انا من امبارح الفجر وانا براسلهم ومفيش حد بيرد عليه ياريت يكون هنا فيه الحل

hearts prince
05-16-2013, 18:26
اللى اعرفه ان البونص بيتلغى بعد اول سحب لكن انه بيتلغى بالطريقة دى انا معنديش فكرة والدعم الفنى هو الوحيد اللى عنده الرد

alybaba
05-17-2013, 11:56
والمشكلة اخى مش فى الالغاء لكن اودع وحسابى متصفر بعد خسارة كبيرة والحمد لله
يعنى انا اودعت ال39.6 ولم احصل على بونص الا 0.39 عشان ابدا من جديد يروحوا عاملين كنسلة لبونص سابقة بمبلغ 38.70 انا مذهول بصراحة

---------- Post added at 07:03 PM ---------- Previous post was at 06:28 PM ----------

ليه لما بتكون مشكلة بجد محدش بيرد من الدعم ولما تكون مشكلة عادية تلاقى فى وقتها ممثل الدعم دخل وقال الكلام ده غلط وبيحط اسبابه على طول ياريت حد يعبرنى من الفجر براسل الشركة على كل ايميلاتها وراسلت دعم المنتديات الاخ حسان وراسلت هنا ومفيش ولا حل ولا حتى حد يقولك انت غلطان عشان كده وبند رقم كذا
لكن تجاهل بالشكل ده حاجة غريبة جدا
مش عارف اضيف ايه تانى
ياريت حد يساعدنى عشان انا زهقت من كتر المراسلات والكلام من غير فايده

---------- Post added at 08:02 PM ---------- Previous post was at 07:03 PM ----------

انا عايز اعرف هو التجاهل من مندوب انستا فى المنتدى ده يعتبر ايه
محدش بيرد ولا بيشوف المشكلة وانا قاعد اراسل الشركة من الساعة الواحدة ليلا" ولم اتلقى رسالة واحدة حتى تقولى لاء احنا خصمنا المبلغ وخلاص
انا والله خلاص مش قادر فعلا ابعت اى رسايل تانية وتعبت من المراسلة

---------- Post added at 08:57 PM ---------- Previous post was at 08:02 PM ----------

مفيش حد عايز يرد يعنى هى دى الخدمة الممتازة للشركة ولدعمها شكرا للشركة

---------- Post added at 11:21 PM ---------- Previous post was at 08:57 PM ----------

ولحد الان مفيش حد بيرد ياترى الموضوع ان مفيش حد من الدعم لانستا طوال اليوم وده طبعا مستحيل ياما محدش عنده رد ولا حل ياترى هنفضل على كده ولا حد هيحل المشكلة

---------- Post added 05-17-2013 at 10:43 AM ---------- Previous post was 05-16-2013 at 11:21 PM ----------

والله العظيم حراام اللى بيحصل ده يعنى خلاص دلوئتى مبقاش فى مندوب انستا هنا فى المنتدى بعد ماكان اى حد يكلم على تاخر البونص كنت تلاقيه فى ثوانى يطلع ويدافع عن الشركة انا مش بقول ان الشركة نصبت انا بقول فى مشكلة ولو متحلتش ساعتها هقول نصبت فعلا ياريت حد يرد عليه

---------- Post added at 11:56 AM ---------- Previous post was at 10:43 AM ----------

هو مندوب انستا مش عايز يدخل ويرد ليه حتى يقولى انا هكلم الشركة عشان اعرف ان فى متابعة من مندوب الشركة

mrdark
05-17-2013, 22:16
أخي الكريم أعتذر لك على التأخر في الرد وذلك لأسباب كثيرة طيب راح أتابع قضيتك راسلني على الخاص برقم حسابك وباسورد المشاهدة والسيرفر وإن شاء الله راح أتابع معاك القضية

salma saad
05-19-2013, 16:30
اخى الكريم الحمدلله مندوب انستا رد عليك وان شاء الله يحل مشكلتك
وبالتوفيق

mahmoudosman
06-02-2013, 06:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم انا بصراحة معنديش الى اقدر افيدك بيه عن المشكله دى بس خليك مع المندوب وان شاء الله هيحللك المشكله وموفق باذن الله

hicham07
06-05-2013, 22:15
اخي انا ايضن خسر البونص يعني لو وضعت بونس جديد راح يخصمو من القيم ولا راح يخصمه من الارباح
ارجو ان يوضح لي احد طب لو انا فاتح حساب اخر غير الي خسرة في البونص بردو حيخصمولي منو

maged mohamed
06-06-2013, 06:09
بسم الله الرحمن الرحيم
من لمشاكل التى تقابل المتدول فى انستا ان الدعم مش برد على كل الاستفسارت اللى العميل محتاجها
على الغم انة بيكون فى امس الجاحة والسرعة الاجابة سؤالة نحن نعذر الدعم لان لدية اعمال كثيرة
ولكن مين يعزنا لو محتاج من ينحينا من الوارث الفوركسية

tazi larbi
06-07-2013, 14:27
-السلام عليكم اخي شكرا لطرح المشكل لكن لا تن الشركة نصبت عليك وانما هو خطاء فني من الادارة وكما اطلعتنا على المشكل اطلعما علىالرد واللحل كي نستفيد عموما ثقتنا في الشركة كبيرة نتمنى ن يحل المشكل فى اقرب وقت والله الموفق

mouhammed
06-08-2013, 11:26
بسم الله الرحمن الرحيم

اتمنا ان تكون قد توصلت لحل نهائى لما انت فيه
واتمنا ايضا ان توقم بمشاركتنا فى لانتائج التى توصلت اليها
حتى يتثنا لنا معرفه الحقيقه
ومن اين يأتى التقصير
او من المخطىء
واتمنا لك التوفيق ان وباقى الاخوه ان شاء الله

وتقبل موروى

rosa133
06-08-2013, 12:30
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

اخي الكريم انت عند اتصالك بالدعم الفني او خدمه العملاء الي هيا اصلا 24 ساعه موجوده علي موقع الشركه يمكنهم حل اي مشكله ليك
بالتوفيق للكل

seazar1
06-08-2013, 18:06
اففففف مشكلة كبيرة بالنسبة لي

ayman.shosha
06-10-2013, 00:26
لا الكلام ده منك الى دعم الشركة مباشرة
انت عميل للشركة
ولازم يكون لك كلام وموقف مع دعم الشركة ذاته
ولا تتهاون او تتنازل عن حقك

RomanyMoreed
07-23-2013, 23:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

والله فعلآ شئ غريب جدآ وانا مسمعتش ان حد حصلت عنده المشكله دي قبل كده يارب تكون مشكلتك اتحلت

simook2
07-25-2013, 14:27
انا حقيقة هذا الحبر اثار ارتيابى انا عن نفسى سوف اتابع القضية لاننى فى اى لحضة سوف
اقوم بالاداع ارجو منكم ارشادنا و لكم منى صالح الدعاء

ضرغام الحمزاوي
07-30-2013, 16:48
السلام عليــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــكم
اتمنى قد استفدت من الشرح شكرا للاعضاء المحترفين

mazen2508
08-31-2013, 01:02
اخى الفاضل تحياتى
من الواضح ان الموضوع اواخد وقت طويل وفيه ردودو غريبه من خلال سياق الكلام وعدم رد على استفسارات
ومندوب الشركه رد عليك ولم نعرف ماذا حدث بعد نرجو ان تفدنا بما توصلت اليه

fadhel herbegue
08-31-2013, 12:50
أخي الكريم أعتذر لك على التأخر في الرد وذلك لأسباب كثيرة طيب راح أتابع قضيتك راسلني على الخاص برقم حسابك وباسورد المشاهدة والسيرفر وإن شاء الله راح أ

yahia ali
09-05-2013, 12:50
السلام عليكم بالفعل انا جديد فى التعرف على مثل هذه الموضييع
جزاكم الله خيرا

WASEM DALLOUL
09-05-2013, 13:41
السلام عليكم
بأذن الله سوف يتم حل مشكلتك من قبل مندوبين الدعم واريد ان أضيف ان البونص الذي نأخذه من هذا المنتدى لا يتم حذفه بعد السحب وانا قد جربت ذلك

faouzibf
09-05-2013, 15:11
أخافني هذا الموضوع ظننت أن البونيص يبقى عندكملكك ولا تخصمه الشركة شيء غريب

hocem146
09-05-2013, 15:57
السلام عليكم
شكرا على هذا الموضوع
و كم أتمنى أن لا أقع في مثل هذه المشاكل

faissal
09-05-2013, 20:08
انا عايز اعرف هو التجاهل من مندوب انستا فى المنتدى ده يعتبر ايه
محدش بيرد ولا بيشوف المشكلة وانا قاعد اراسل الشركة من الساعة الواحدة ليلا" ولم اتلقى رسالة واحدة حتى تقولى لاء احنا خصمنا المبلغ وخلاص
انا والله خلاص مش قادر فعلا ابعت اى رسايل تانية وتعبت من المراسلة

ilyes chaieb
09-07-2013, 11:20
اخي صاحب الموضوع
سبب عدم الرد عليك في المنتدى ربما لاسباب عدم الانتباه لموضوعك
ولكن ارجو ان يكون المانع خير في عدم وضعك توضيح لما توصلت اليه مع الشركة

مواضيع مثل هذه يجب على صاحب الموضوع ترك نتيجة لما توصل اليه من حل
ولكن احنا العرب كدا نقضي مصالحنا و نتجاهل نصيحة الاخرين !!!!!!!!!!!!

انا في الحقيقة لم استفد من هذا الموضوع مع اني قرأت جميع الردود عساني اجد
اجابة للمشكل و لكن دون فاءدة طرح مشكل دون التعرف الى الحل

doola2020
09-07-2013, 14:26
هي دي مشكلة كبيرة فعلا وبالطريقة دي لو مفيش رد يبقي نبدأ نشك في الشركة ولا إيه يا رجالة

hebkar
09-07-2013, 14:54
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اتمنى ان تكون وصلت لحل مشكلتك واعتقد انه باذن الله خير
لان انيستا شركه صادقه بجد ورائعه وبها مميزات عديده
تحياتى لك

fares_amine
09-20-2013, 20:28
هو مندوب انستا مش عايز يدخل ويرد ليه حتى يقولى انا هكلم الاو من المخطىء
واتمنا لك التوفيق ان وباقى الاخوه ان شاء الله
شركة عشان اعرف ان فى متابعة من مندوب الشركة

forex_lionz
09-22-2013, 15:47
مشكلة جديدة اول مرة اسمع عنها انا اعرف ان انستا فوركس لها الحق فى الغاء البونص
وارباحه لكن بالنسبة للايداع هذا جديد

perfect_signals
09-23-2013, 22:34
يا رب تتحل مشكلتك دى فعلا حاجة تقلق
رغم انى قرات كل ردود الموضوع ولم اجد صاحبه مرة اخرى

andromed
09-29-2013, 00:00
اخي الكريم اتاسف لاني لا استطيع ان افيدك بشيئ اتمنى من الاخوة ان يساعدوك اتمنى لك التوفيق والنجاح

messi_mo
10-08-2013, 22:58
السلام عليكم ورحمه الله اخى العزيز عليك وعلى الدعم الفنى
هو اللى معاه الجابه عن سوالك وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الرحمن
شدوا حيلكوا يا شباب الفوركس والى الامام

messi_mo
10-12-2013, 20:06
السلام عليكم ورحمه الله اخى العزيز عليك وعلى الدعم الفنى
وان شاء الله تلاقى الاجابه على سوالك وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله

Mr.prince
10-16-2013, 01:34
الله معاك أخي الكريم ان شاء الله تلاقي حل لمشكلتك
و الهه المشاكل تتعد و كثيره و ليس فقط هنا لن تجد شيء بدون مشاكل الله يساعدنا و بس

ahmedanwar
10-16-2013, 01:36
اولا وقبل اي شيئ عليك وعلى الدعم الفنى للمنتدي والشركه
وان شاء الله تلاقى الاجابه على سوالك وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله اخي

messi_mo
10-16-2013, 12:30
السلام عليكم ورحمه الله اخى العزيز انا بصراحه مش عارف
بس اتمنى ليك التوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه

ashrafshawky
10-16-2013, 12:36
اخى الكريم بصراحة الواحد بقلق لما يلاقى اخطاء مثل هذة وخاصة ان الواحد جديد فى العالم فى الفوركس
ومن المفترض ان لا يتم مثل هذة الاخطاء مع شركات عملاقة مثل انستا

messi_mo
10-16-2013, 14:08
السلام عليكم ورحمه الله اخى العزيز انا اسف جدا بس
مش هقدر اساعدك واتمنى ليك التوفيق فى انك تلاقى حل لمشكلتك
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله

dark_black38
10-16-2013, 16:46
سلام عليكم
اشمعنى شركة انستا اللى مشهورة هنا اوى اوى يعنى ايه الميزة اللى فيها غير اي شركة تانى نفسى فى اى معلومة عنها و الله
حتى الويكبيديا مافيهاش معلومات عنها ..... غريبة يعنى ؟؟

Mr.prince
10-18-2013, 00:41
بسم الله الرحمان الرحيم أنا جديد في هدا المجال و لا أفهم جيدا فيه ان شاء الله تلاقي حدا يساعدك
و بالتوفيق لك لكن مشكل حل أأكيد تحلى فقط بالصبر و ان شاء الله يحل الاشكال في أقرب وقت ممكن

feres007
10-18-2013, 16:34
مشكلة حقيقية قد تواجه اي شخص لدلك يجب على الاعضاء تقديم الحلول
فالبونص رغم ايجابياته الا انه له سلبياته قد تكون هده احدها

مصطفى حمدان
10-20-2013, 20:11
طبعا انا اؤيد كلامك بالنسبة لعدم خصم البونص القديم لانه ليس هناك شركة تفعل ذلك فاى بونص يتم خسارته لا يتم خصمه فيما بعد ويارب يكون حد افادك

maha elsayed
10-20-2013, 20:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا انا مش عارفه والله
لانى لسه جديده فى الفوركس

reus
10-24-2013, 18:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز انت ممكن
تكلم دلوقتى الدعم الفنى بالعربى وبالتوفيق ليك ولينا جميعا انشاء الله

مصطفى حمدان
10-24-2013, 20:45
اخى الفاضل اتمنى ان تكون قد توصلت الى حل لمشكلتك وان شاء الله شركة انستا الدعم مش بيتاخر عن العملاء والله الموفق

englove101
10-31-2013, 23:58
اتمنى ان تحل مشكلتك اخى واعلم ان مندوب انستا رد عليك
لكن انا كل اللى اعرفه ان البونص القديم والبونص الجديد بيتجمعو على بعضيهم والارباح اللى فقيهم هى اللى بتتسحب

هدىابراهيم
11-06-2013, 21:45
ليه لما بتكون مشكلة بجد محدش بيرد من الدعم ولما تكون مشكلة عادية تلاقى فى وقتها ممثل الدعم دخل وقال الكلام ده غلط وبيحط اسبابه على طول ياريت حد يعبرنى من الفجر براسل الشركة على كل ايميلاتها وراسلت دعم المنتديات الاخ حسان وراسلت هنا ومفيش ولا حل ولا حتى حد يقولك انت غلطان عشان كده وبند رقم كذا
مش عارف اضيف ايه تانى

samieh
11-28-2013, 01:54
تصدق انت كدة خوفتنى من شركة انستا ازاى البونص القديم بعد المرجنة
بيتخصم من الجديد ما تشوف يا اخى ينكم انت فهمت الموضوع غلط وخصموه عشان حاجة تانية
عامة ربنا معاك وبالتوفيق

SaadiNe
11-28-2013, 04:09
'' السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ''
السلام عليك يا أخي و جميع اخواني في المنتدى فوريكس العرب ,
نعم يا أخي مشكلك طويل و صعيب ولكن أنت تقول نصبت
عليك اشركة أضن أنه ليس هناك أي نصب بل خطاء فقط و شكرا ...

abdelmoumenDK
12-05-2013, 16:14
بسم الله الرحمن الرحيم
{إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيماً }
قال رسول الله صلـى الله عليـه وسلـم :
"أكثروا من الصلاة علي يوم الجمعة , فإنه مشهود , تشهده الملائكة , و إن أحدا لم يصل علي
إلا عرضت علي صلاته حتى يفرغ منها ,
قلت :و بعد الموت ؟ قال إن الله حرم على الأرض أن تأكل أجساد الأنبياء ."

forex4
12-05-2013, 16:30
اخى الكريم
بصراحة شديدة شركة انستا اصبحت تعامل عملائها باسوء معاملة
واصبحت تهمل فى دعم العملاء وخصوصا البونص الذى يتم الغائه
بعد وضعه بدقائق والشركة قد تسببت فى لى فى اكثر من خسارة كبيرة
عندما كانت تسحب البونص وانا فى السوق وبصراحة الشركة اغتنت ولا اتحتاج لعملاء لان

katm alasrar
12-24-2013, 20:38
السلام عليكم اخى الكريم واعضاء منتداء فوركس العرب انا مش فاهم دالوقتى يعنى بعد اول عمليت سحب من الربح بيتلغى البونص ولا اية بظبط ؟
مش فاهم انا طيب لو اتلغه البونس اية بيحصل انا مش فاهم حاجه بجد ممكن حد يشرح النقطه دى ؟؟

xled1996
12-24-2013, 21:57
أخي الكريم أعتذر لك على التأخر في الرد وذلك لأسباب كثيرة طيب راح أتابع قضيتك راسلني على الخاص برقم حسابك وباسورد المشاهدة والسيرفر وإن شاء الله راح أتابع معاك القضية

heakingo
12-26-2013, 14:07
البونص بيتلغى بعد اول سحب لكن انه بيتلغى بالطريقة دى
انا معنديش فكرة والدعم الفنى هو الوحيد اللى عنده الرد
ده الى بيحصل

Kendrici
12-28-2013, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله بركاته

اخي اتمنى الحل لمشكلتك وا نشاء الله هناك اخوة قاردون

بالتوفيق لهم ولك

reus
12-28-2013, 22:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
ان شاء الله هتلاقى الحل يا اخى وتقبل مرورى يا مان
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه

goldissimo
01-02-2014, 03:53
أخي الكريم
أنصحك أن تقوم بالاتصال بالدعم الفني لحل مشكلتك بطريقة مجدية.
بالتوفيق للجميع إن شاء الله.

---------- Post added at 01:53 AM ---------- Previous post was at 01:51 AM ----------

أخي الكريم
أنصحك أن تقوم بالاتصال بالدعم الفني وبمصلحة حرفاء الشركة لحل مشكلتك بطريقة مجدية وفعالة.
بالتوفيق للجميع إن شاء الله.

nader
01-02-2014, 05:05
هي بالفعل مشكلة واتمنى ان تكون قد حلت
وهدا على الاغلب لان صاحب الموضوع لم يعد لؤكد ان مشكلته حلت ام لا
كما ان هناك ردا لمندوب انستا مستردارك
لكن اعتقد ان المشكلة قد تمت تسويتها على الخاص وترك الموضوع مفتوحا من دون ان نعرف هل حلت المشالة ام لا
على كل حال خير وتقثنا في انستا والمنتدى لا تنتهي
بالتوفيق

abo heba
01-12-2014, 15:37
اهلا بك
نتمنى معرفه ما حدث معك فى المشكله الى الان وهل تم حلها بالفعل ام لا واعتقد انه كان بامكانك ان تتابع ان كان عليك
بونص فى حسابك ام لا من متابعه البونص فى حسابك
تحياتى لك

walidmax1974
02-17-2014, 20:57
السلام عليكم ... اخى الفاضل الصراحة معلومات الفعلية للحسابات فى الايداع النقدى بسيطة و لكن ليه حضرتك لم تجرب الايداع مبلغ كبير شوية مثلا 100 دولار علشان ممكن البونص على الايداع
فعلا 30% و لكن فائدتها الفعلية تظهر مع المبالغ الكبيرة و على العموم واصل مع الدعم الفنى و بالتوفيق
و شكرا

mohamedawaad143
02-18-2014, 02:48
بعد ماحققت ارباح وصلت ل200 دولار من بونص المنتدى تم قفل الحساب بمجرد ماطلبت سحب الاموال وارسلوا الرسالة ده ليه (حسبى الله ونعم الوكيل فيهم وكلمتهم تانى وقالولى مستحيل استرجاع الحساب ولما سألت على السبب قالوا نحن من حقنا نحتفظ بالاسباب الرسالة انا ترجمتهالكم عشان بجد اللى بيتاجر ببونص يبقى عارف ايه اللى هيحصل

الرسالة: يتم حظر حسابك بشكل دائم. تحتفظ الشركة بحق رفض يمنح مكافأة أو إلغاء المكافأة والربح الذي أحرز خلال مكافأة دون أن يوضح السبب. وكقاعدة عامة، مثل هذه الإجراءات يعني انتهاكا لبرنامج مكافأة أو قواعد تنظيم تداول أو استبعاد تاجر من برنامج المكافأة.

doaa sary
03-01-2014, 01:31
مبروك لك اخي فمندوب شركة انستا قد تم الرد عليك من خلاله
وستكلمه علي الخاص لكي يحل لك مشكلتك ويا ريت تكون اتحلت

Hassan Owen
03-30-2014, 11:54
من لمشاكل التى تقابل المتدول فى انستا ان الدعم مش برد على كل الاستفسارت اللى العميل محتاجها
على الغم انة بيكون فى امس الجاحة والسرعة الاجابة سؤالة نحن نعذر الدعم لان لدية اعمال كثيرة

abdoupay
03-30-2014, 11:56

gehad87
04-05-2014, 16:12
اخي العزيز البونص ال30% على الايداع بتحصل عليه
على ايداع حده الادنى 100 دولار
يعني اقل حاجة 100 دولار اقل من كده مش بتحصل عليه
ودي مجربة
انت اللي فهمت غلط
اقل من 100 دولار مفيش بونص اصلا

ibrahimdardabou38
04-06-2014, 20:33
ألف شكر لك على هذا الموضوع القيم الذي أفدتنا به ونرجو المزيد منها وشكرااااااا بالتوفيق والنجاح شكراااااااااااااااااااااا اااااااااا.merci becaup

reda2001
04-24-2014, 23:44
هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

---------- Post added at 08:44 PM ---------- Previous post was at 08:13 PM ----------

هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

kirozoka
04-28-2014, 01:25
أخي العزيز أنا أحيك أولا علي موقفك
الأول لم تذهب تشهر بالمنتدي والشركة
ولكنك فضلت التعامل مع المندوبين وحل المشكلة فعلا دون تشهير
وأرجو أنك حليت المشكلة بما أنك لم تتابع الموضوع منذ أيام أنشائه ورد المندوب عليك
وأرجو أنك لو متابع الموضوع تدخل وتقول إلي حصل معاك بالظبط

a7med84
05-13-2014, 03:45
اخى الكمريم فى قسم للاستفسارات هنا فى المنتد علشان يرد عليك حد من الاداره

او تكلم الدعم العربى فى انستا من اجل ان تستفسر عن اى شئ تريده

MAZROUR
05-13-2014, 03:49
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد انه بصراحة الواحد بقلق لما يلاقى
اخطاء مثل هذة وخاصة ان الواحد جديد فى العالم فى الفوركس ومن المفترض ان
لا يتم مثل هذة الاخطاء مع شركات عملاقة مثل انستا بالتوفيق للجميع ان شاء الله

anawri1996
05-14-2014, 15:52
بسم الله الرحمان الرحيم اما بعد السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته اخي الكريم انصحك بان تراسل الدعم احسن لك وهم يحلون لك المشكلة تقبل مروري

esshazly
06-22-2014, 22:08
السلام عليكم ... نتمني من الله ان تحل المشكلة الخاصة بك ... ونشكر الدعم الفني الخاص بالشركة ... ونتمني ايضا التقدم الدائم للشركة ... بالتوفيق ان شاء الله .

abdox
07-04-2014, 09:12
مرحبا أخي الكريم أجل أخي هناك الكثير من الشركات الجميلة و التي تعاملاتها أكثر من رائعة
فيما يخص البونص شركة أنستا هي الشركة الوحيد الرائده في هدا المجال
غير ادا كنت تعتمد على الايداع سوف تجد الكثير من الشركات الأكثر من رائع

abokarem
08-22-2014, 19:06
السلام عليكم
بالفعل مشكله كبيره وكان من الافضل حل المشكله او الرد برد قاطع للمساله ولا احب الردود التى تكون معلقه او التى
تكون ليست نهائيه كانتظر واروح ولا اكمل الحل

مروة
10-18-2014, 19:41
الحمدلله مندوب انستا رد عليك وان شاء الله يحل مشكلتك
وبالتوفيق

محمد عبد اللطيف
10-21-2014, 17:25
السلام عليكم
اتمنى ان تحل المشكله الخاصه بك ولو ان تتعرف على سبب اغلاق الصفقه هل هو وجود خبر مثلا وادى الى المارجن كول
او ما الذى ادى الى الاغلاق بهذه الصوره

mouhanned500
02-20-2015, 16:46
السلام عليكم اخي
لا تشكك بمصداقية الشركة فباذن الله سيحلون لك مشكلتك اخي الغالي
و لن ترى منهم الا ما يصرك
الله يوفقك و يايدك اخي
تحياتي

hager omar
03-30-2015, 18:36
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

لقدر رد عليك مندوب انستا وهو اللي هيفيدك ويقولك الوضوع ايه

تمنياتي لنا جميعا بالنجاح والتوووفيق

تقبل مرووي

zarour soufyane
03-31-2015, 15:07
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم الدعم الفني في ابشركات الفوركس مقسم الى اقسام كل قسم يتكفل بشريحة ربما لم تحسن الاختيار

1 million
03-31-2015, 17:31
مرحبا اخي الكريم
اتمن ان تحل هذه المشكلة لكي تتمكن من استرجاع اموالك
انا لا اعرف اي طريقة يمكنني ان اساعدك بها
حاول أن ان تتواصل مع الدعم الفني للشركة

ahmedibrahim258259
05-04-2015, 11:41
بسم الله الرحمن الرحيم موش كان لازم اخي الكريم انك تودع في حساب البونص ان ممكن تفتح حساب جديد وتعمل فيه الايداع
تقبل مروري

aymansaleh
05-10-2015, 23:17
اخي العزيز صاحب المشكله ظو لماذا لم تخبرنا بما حدث معك, نريد ان نعرف الى ماذا وصلت المشكله مع الشركه
تقبل مروري

zaza1991
02-10-2016, 11:45
بسم الله الرحمن الرحيم

aym
02-10-2016, 11:54
يجب اخى الكريم ان تتصل بالدعم الفنى لشركة انستا وتبداء بعرض المشكلة عليهم
وتعرف كيف يمكن حل المشكلة هذة معاهم

zizo199
02-10-2016, 20:54
لا الكلام ده منك الى دعم الشركة مباشرة
انت عميل للشركة
ولازم يكون لك كلام وموقف مع دعم الشركة ذاته
ولا تتهاون او تتنازل عن حقك

amino91
04-25-2016, 17:36
انا حقيقة هذا الحبر اثار ارتيابى انا عن نفسى سوف اتابع القضية لاننى فى اى لحضة سوف
اقوم بالاداع ارجو منكم ارشادنا و لكم منى صالح الدعاء

rafiktlm
04-25-2016, 19:51
السلام عليكم و رحمة اللهن شكرا لك اخي على هذه المعلومة
أتمنى أن تواصل مدنا بمثل هذه المعلومات الرائعة و شكرا

elamir84
05-12-2016, 19:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي الكريم على هده المعلومات جزاك الله
متشكر لتعبك لعل الجميع يستفيد

zeco2020
05-13-2016, 07:39
اخى الكريم انا بصراحة معنديش الى اقدر افيدك بيه عن المشكله دى بس خليك مع المندوب وان شاء الله هيحللك المشكله وموفق باذن الله
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

mirooo91
05-21-2016, 21:05
اخى الفاضل تحياتى
من الواضح ان الموضوع اواخد وقت طويل وفيه ردودو غريبه من خلال سياق الكلام وعدم رد على استفسارات
ومندوب الشركه رد عليك ولم نعرف ماذا حدث بعد نرجو ان تفدنا بما توصلت اليه

bilal0007
02-15-2017, 14:37
اخي صاحب الموضوع
سبب عدم الرد عليك في المنتدى ربما لاسباب عدم الانتباه لموضوعك
ولكن ارجو ان يكون المانع خير في عدم وضعك توضيح لما توصلت اليه مع الشركة

him
02-17-2017, 12:46
من المشاكل التي تقابل المتداول في انيستا ان الدعم مش بيرد علي كل الاستفسارات الي العميل محتاجها
تقبل مروري

---------- Post added 02-17-2017 at 11:46 AM ---------- Previous post was 02-16-2017 at 11:20 PM ----------

انا اظن انا خساره البونص يعني يعني لو وضعت بونص
جديد راح يخصمو من القيم ولا هيخصمو من الارباح
تقبل مروري

Mr Brahim
03-04-2017, 01:08

ragab012
03-14-2017, 09:29
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته اخى
يمكن مرسلات الدعم الفني الخاص بالشركه
وبالتوفيق لك وللجميع ونتمنى الربح للجميع

forexguid
03-25-2017, 16:55
الدعم في انيستا فوركس لديهم دعم رايع و يجيب على العملاء و ليس
هذا فقط بل يمكنك تحديد موعد ليتصلو بك هاتفيا و يساعدوك بمنتهى الاحترافية

amin49
03-26-2017, 08:13
شكرا أخى على وضعنا او اسقاطنا في هكذا معضلة قصد ايجاد حلول بناءة وفعالة
وجزاك الله ألف خير والله يوفق الجميع

mahmoud552
03-31-2017, 14:35
اعتقد اخى ان فى سوء فهم فى الموضوع ممكن حضرتك تراسل الدعم
باللغة الانجليزية وتشرح لهم عن المشكلة وان شاء الله هتتحل فى اقرب وقت

ahmedemara73
03-31-2017, 14:43
اخى الكريم انا بصراحة معنديش الى اقدر افيدك بيه عن المشكله دى بس خليك مع المندوب وان شاء الله هيحللك المشكله وموفق باذن الله...

mohamed ebrahim khatab 1
05-04-2017, 19:47
مش عارف اضيف ايه تانى
ياريت حد يساعدنى عشان انا زهقت من كتر المراسلات والكلام من غير فايد

ابوفؤاد
05-04-2017, 21:21
طبقا لكم الذى تتكلم عنه فان الامر هو ان لشركه مخطائهتتمام كما تقولو الراىانه لابدمن احد يرد عليك من الشركه لان الامر بالفعل خطير و خاصه اذا كان بايداعات فهذا لا يحدص فى البونص

ahmedyosri73
05-05-2017, 13:25
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
انشاء الله يتم حل المشكلة اخى الكريم انتسا شركة محترمة جداا اكيد خطاء تقنى .
بالتوفيق لك انشاء الله .

zakariacr07
07-14-2017, 14:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

ربنا يعوضك أخي الكريم و إن شاء الله تجد المساعدة من مندوبي شركة أنستا فوركس و يتم حل المشكل

settouti
07-15-2017, 19:43
ممثل دعم انستا
ليس لي علم بهذا الموضوع من قبل ارجو من القراء المشاركة الوافية لهطا الموضوع فهو مهم للغاية
و مزيدا من التفصيل و التفسير لهذا الموضوع من طرف المشاركين و تحية للجميع اخوكم احمد الجزائري

salim77
07-19-2017, 20:34
الدعم متوفر وبجميع اللغات فلا تتردد بالاتصال بهم ان واجهت اي مشكلة فهم سيكنون رهن اشارتك وفي الحال

mostafa1995
07-21-2017, 01:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .........
اعتقد ان الشركة المحترمة والمنددوب تم موافقة على الطلب الخاص بك والحمد لله ستتم حل مشكلتك
دليل لمششكين المصداقية

Hala Abdo
07-21-2017, 23:05
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
بصراحة انا معملتش ايداع في شركة انستافوركس قبل كده و متعرضش لموقف زي كده

zakariacr07
07-22-2017, 14:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته

للأسف أخي الكريم ليست لدي معلومة أستطيع إفادتك بها لكن إن شاء الله تتوصل إلى حل أو تجد رد مقنع من أصحاب الخبرة

Mhd nour
07-22-2017, 15:03
تحياتي اخي المريم ان من لمشاكل التى تقابل المتدول فى انستا ان الدعم مش برد على كل الاستفسارت اللى العميل محتاجها

---------- Post added at 03:03 PM ---------- Previous post was at 03:00 PM ----------

تحياتي اخي بالفعل مشكله كبيره وكان من الافضل حل المشكله او الرد برد قاطع للمساله ولا احب الردود التى تكون معلقه او التى
تكون ليست نهائيه كانتظر واروح ولا اكمل الحل و بالتوفيق

settouti
07-25-2017, 02:13
في الحقيقة موضوعك هام لي
رغم اني مبتدئ و لا احسن المصطلحات العلمية في مجال الفوركس الى اني استفدت بقدر فهمي من هذا الموضوع
وارجو ان ترفق الموضوعات بالصور و الفيديوهات لكي تفهم الامور اكثر من قبل الجميع وباختلاف مستوياتهم

mohamedgharieb
07-28-2017, 23:29
اخي العزيز
حضرتك بس استمر المراسله مع اي احد من الدعم الفني وباذن الله سوف يقومون بالرد وحل مشكلتك هذه
تقبل مروري

settouti
07-29-2017, 04:11
في الحقيقة لم أكن اعلم بهذه المعلومات من قبل لهذا ارجو التنويع في المواضيع لكي نتعلم نحن المبتدئين
و لاكن لا يجب الطرح بطريقة صعبة و بمفردات علمية يشوبها الغموض و على العموم شكرا:accute::bravo::woo:

fouadd19
10-30-2017, 15:27
اخى الكمريم فى قسم للاستفسارات هنا فى المنتد علشان يرد عليك حد من الاداره

او تكلم الدعم العربى فى انستا من اجل ان تستفسر عن اى شئ تريده

kariim18
01-24-2018, 16:02
الدعم في انيستا فوركس لديهم دعم رايع و يجيب على العملاء و ليس
هذا فقط بل يمكنك تحديد موعد ليتصلو بك هاتفيا و يساعدوك بمنتهى الاحترافية

mohamed kamal fadel
02-01-2018, 17:43
شكرا دعم انستا على الرد للاخ لحل مشكلته
نحن نحب هذه الشركة بالفعل وهى من اجمل واصدق الشركات