PDA

View Full Version : شارك برايك - بخصوص بونص شركتنا 30% علي الايداع

Pages : [1] 2

derfcase
05-12-2012, 11:20
تحية طيبة اخواني الكرام

لا يخفي علي كل من يتعامل مع شركة انستا ان هناك بونص مقداره 30% علي كل ايداع لا يقل عن 100 دولار

و في هذا الموضوع اقترح عليكم اخواني الاعضاء ان تشاركو برايكم حول هذا البونص
هل هو مفيد ؟ ام من الافضل الاستغناء عنه لعدم امكانية سحبه و ذلك لانه يتداخل مع اموال الحساب الحقيقي ؟
و التي في حالة الخسارة نجد صعوبة في التفريق بينها و بين بونص الشركة حيث تقوم الشركة بخصمه في النهاية فنجد ان حساباتنا تتقلص بصورة غير طبيعية

و لابدا معكم بنفسي .. فبعد تجربتي مع هذا البونص وجدت انه من الافضل الاستغناء عنه و ذلك بسبب ما حدث في الحساب الخاص بي من مشاكل نتيجة اختلاطه مع اموال حسابي الحقيقية

و بانتظار ارائكم و تعليقاتكم

كريم
05-18-2012, 14:55
بونص الـــــــ 30 % التي تقدمه شركة انستا من عوامل جذب المستثمرين خاصة بعد ما حازت على موثوقية كبيرة بين المتاجرين و مميزاتها الكثيرة

و ايضا البونص يساعد الكثير من المبتدئين خاصة و هيه خطوة اكتر من ممتازة لشركة انستا و الله ولي التوفيق و النجاح

kingman
05-19-2012, 02:10
اكيد البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق ولكنى لااعتمد عليه ومش بهتم به صراحة لأنه من حق الشركة انها تسحبه فى اى وقت وبتحصل كتير فى حالة قرب الوصول الى الخسارة لكن اكيد فيها ناس كتير بتقدر تستفيد منه وبتنفذ شروطه وبتقدر تسحبه فهو بالنسبة ليهم جيد جدا وعامل مغرى انهم يتعاملوا مع انستا
وان شاء الله الكل يستفيد وتكون تجارة رابحة

ramid
05-24-2012, 00:32
البونص الدي تقدمه الشركات وسيلة من وسائل المنافسة فيما بينها وجلب أكبر عدد من العملاء
وفي رأيي أن نستفيد نحن البسطاء من صراع العمالقة هذا أمر جيد واللهم اجعل المتافسة بين الشركات على اشدها حتى يصلنا نصيبنا من هذه المنافسة

mohamed eldamnhorey
05-24-2012, 21:58
طبعا ياغالى كل شركة بتقدم بونص بنسبه معينه

الشركات تتناقس فى العروض ونسبة البونصات على الايداعات وغير ذلك

البونص والله كويس

رصيد زياده معاك مارجن معاك

لكن المشكله فى عدم استطاعتك من سحبه الا بشروط معينه

شكراً لك

AhmedMagnifico
06-06-2012, 21:37
السلام عليكم
اظن ان المشكلة فى البونص بصراحة هو عدم قدرتك على سحبه فيما عدا ذلك فهو مهم جدا للمبتدئين فى هذا المجال وخاصة ذوى رؤوس المال القليلة منهم فهو مفيد جداً لهم فى هذه الحالات
تقبل مرورى اخى الكريم وموضوع جميل جدا ونقاش هام حول فكرة هامة :)
دمت بود

xxmarouanexx
06-06-2012, 22:38
السلام عليكم اخي
اخي المشكلة يلي تكمن بالبونص انه لا يتم سحبه

و اخي هو مهم للمبتدئين متلي اخي

وشكرا

mturk2007
06-06-2012, 22:52
البونص جيد بحيث يكون الرصيد اكثر ونسبة المخاطرة اقل لكن المشكلة في شروط سحب البونص انا من الناس الذين لا يفضلون البونص بحب اشتغل بفلوسي ودائما نسبة من الفلوس اتركها للحالات الخطرة بحيت اترك ثلث المبلغة للحاجة فقط

hmadi
06-06-2012, 23:39
البونص كويس للمبتدئين لان لو لا قدر خسر من صفقه يمكن يكون من البونص او جزء بسيط او يجعله لحالات الطوارئ

hardjob
06-07-2012, 03:09
بس اسال من سبق لديه تجربة مع البونص

انت لديك معه تجربة وقد نصحتنا بالاستغناء عنه

وفعلا وجهة نضرك في محلها هويسبب خلطبين اموالك الحقيقية والبونص

رح نتلخبط في عمليات السحب وكدة

mohamed eldamnhorey
06-07-2012, 16:30

ياغالى لا لغبطه ولا حاجه

البونص مفيد وممتاز جداً

مارجن معك زياده

هينفعك صدقنى وكويس جداً البونص ده

انا عن نفسى استفاد من البونص ده جداً

hardjob
06-08-2012, 03:09
ياغالى لا لغبطه ولا حاجه

البونص مفيد وممتاز جداً

مارجن معك زياده

انا اتكلم عن بونص 30%

وليس بونص المتدى

لو كنت تتكلم عن بونص 30 في المية

ارى انه فقط يسبب مشاكل في السحب

بس وجهة رأيك ايضا مقبولة

ادا فان البونص سلبي و ايجابي

اليس كدلك ؟؟

mohamed eldamnhorey
06-09-2012, 14:26
لا انا اتكلم عن بونص
30%
على الايداع

ده ممتاز جداً ويديك مارجن زياده ومفيش اى لغبطه ولا حاجه

jans
06-10-2012, 03:44
لو كان الشخص متاجر محترف سوف يستفيد منه بشكل افضل من المبتدأ
وهو يكون له شيء مهم لكي يحقق ربح وفير به مما يزيد لديه الفرص
و اعتقد بأن هذا الامر يرجع لي المتاجر من ناحية الرغبة في الحصول على البونص او لا .

hesham itch
06-10-2012, 05:19
بونص 30% هو على الايداع ولكنه من عوامل الجذب المهمة لتعاملات المستثمرين
عشان كده لازم يكون فى فاصل تام لمنع اختلاطه بحسابك الخاص

kimokonolove
06-19-2012, 01:53
تحية طيبة اخواني الكرام

لا يخفي علي كل من يتعامل مع شركة انستا ان هناك بونص مقداره 30% علي كل ايداع لا يقل عن 100 دولار

هل هو مفيد ؟ ام من الافضل الاستغناء عنه لعدم امكانية سحبه و ذلك لانه يتداخل مع اموال الحساب الحقيقي ؟
و التي في حالة الخسارة نجد صعوبة في التفريق بينها و بين بونص الشركة حيث تقوم الشركة بخصمه في النهاية فنجد ان حساباتنا تتقلص بصورة غير طبيعية

و لابدا معكم بنفسي .. فبعد تجربتي مع هذا البونص وجدت انه من الافضل الاستغناء عنه و ذلك بسبب ما حدث في الحساب الخاص بي من مشاكل نتيجة اختلاطه مع اموال حسابي الحقيقية

البونص جيد يا غالى بس اتمنى ان يتم على ايداعات اقل من 100 دولار لأن هناك اعضاء يدخلون بمبالغ قليلة ولا يحصلون على البونص لان شروطها 100 دولار للأيداع
فأتمنى ان تقل شرط الــ100 دولار وليكن 10 دولار او حتى 20 دولار
وارى ان فى هذة الحالة يشجع المستمرين اكثر للدخول بمال حقيقى

AhmedMagnifico
06-19-2012, 21:37

لكن باردو يا اخى يبقى مفيد
واللخطبة دى مقدور عليها ان شاء الله :)

yassoo011
06-20-2012, 19:59
البونص من المميزات التي تجذب العملاء
ولكن عندي سؤال عندما احصل على بونص 30 بالمأة على الايداه وفرضا اني خسرت الايداع بالبونص
وعملت ايداع تاني وطلبت البونص الخاصة به تضاف ولكني ارى ان عدد اللوتات المطوبة هي للبونص القديمة والجديدة
المفروض انها تكون للجديدو بس بما اننا خسرنا القديمة
ارجو من الاعضاء مشاركتي

eg100
06-20-2012, 21:12
هذا عرض جيد الكثير من الاشخاص يبحثوا عن البونص
وايضا الالاجراءت البونص ليس صعبة وهية اجراء بعض العقود كى تسطيع سحب الارباح البونص المضاف الى الرصيد

انا اجد انة شى رائع
ان شاء الله لما افتح حساب سوف اطالب بى البونص

kimokonolove
06-21-2012, 13:14
ياغالى لا لغبطه ولا حاجه

البونص مفيد وممتاز جداً

مارجن معك زياده

فعلآ هو بيفيد للمارجن وكمان لو البونص كبير تقدر تستفيد من ارباح جيدة
ومعقولة

yassoo011
06-21-2012, 15:07
الافضل انك تخلي حساب البونص لواحده دون ايداعات
ولو عملت ايداع هتدخل على البروفيل بتاعك في انستا
وهتلاقي البونص في الشمال هتضغط عليها هتلاقي المبلغ المتاح للسحب لوحده والبونص لوحدها

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 20:39
الافضل انك تخلي حساب البونص لواحده دون ايداعات
ولو عملت ايداع هتدخل على البروفيل بتاعك في انستا
وهتلاقي البونص في الشمال هتضغط عليها هتلاقي المبلغ المتاح للسحب لوحده والبونص لوحدها

كل شئ على موقع الشركة

نظام سهل وجميل ومرتب على موقع شركة انستا

بيعرفك كل حاجه

fafa280384
06-21-2012, 20:45
على حسب علمي انه البونص 30بالمئة لحسابات الجديدة حتى ولو اقل من 100 دولار
انا اخذت بونص

ahmed
06-21-2012, 20:49
البونص على الايداع شئ جيد طبعا
لكن اذا كان هناك فى الشروط ان الشركه يمكنها سحبه فى اى وقت
فيبقى نتعامل مع البونص كأنه مش وجود افضل

ana1990
06-22-2012, 00:00
اعتقد ممكن نعملها بخاصية اختيار اعني من يريده يحصل عليه و من لا يريده لا يحصل عليه و بكده نبقى ريحنا العملاء بدل ما يكون في عميل مبسوط و الاخر زعلان انا رايي دي افضل طريقه و نحافظ بيه برده على البونص كعامل جذب للمستخدمين و في انتظار اراء الاعضاء في هذه الفكره البسيطه التي اعتقد انها ناجحه

ahmedhammad
06-22-2012, 16:39
منافسة قوية من شركة قوية

tarek22
06-23-2012, 01:07
انا لم اجربه لكن اضنه شيء طيب وتشجيعي فانتظار بونص بدون ايداع

nrgslawi
06-23-2012, 04:10
انا اخد البونص لانه يدعمني بشكل كبير صراحة انستا فوركس روعة اتمنى لها التقدم والاستمرارية

sho
06-23-2012, 04:13
البونص اللى بتقدمة شركة انستا من اهم اسباب اختيار عملاء كتير للتداول فيها وبصراحة هو مغرى جدا وانت بس حسيت انة مش مفيد عشان انت خسرت محققتش ربح لو كنت تداولت وحققت ارباح كنت هتحس بقيمة البونص

marem2007
06-25-2012, 03:16
البونص دة كويس اهو بيساعد في الحساب وبيعطل المارجن كول محاولات لوقف الخسارة بالمارجن كول كل شركةلها بونص زكلم بيتسابقوا

Mr.GooDMaN
06-25-2012, 04:10
انا شايف ان مفيش مشكلة في تواجد البونص فهو يقوي حجم رأس المال ليواجه الانعكاسات لا قدر الله
اما مسألة اختلاط البونص بقا فدي بقا حاجة المفروض نعمل حسابها من الاول

sobissa
06-26-2012, 16:52
نعم أخي أن جربته مع شركة ثانية كنت عملت عندها ايداع وكانت تعطي بونص 50 % لكن اختلط علي الأمر لم أعد أفرق بين البونص و مالي الخاص

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 19:19
نعم أخي أن جربته مع شركة ثانية كنت عملت عندها ايداع وكانت تعطي بونص 50 % لكن اختلط علي الأمر لم أعد أفرق بين البونص و مالي الخاص

كلها زى بغضها ياغالى

المهم يبقا حساب لايف وتقدر تسحب منه ارباحك وخلااص

وكل لما تودع مبلغ اكبر البونص يزداد اكتر

oussama
06-29-2012, 18:28
المشكلة كما قال الاخوة وانا اتفق معهم في هذه المسار وهو ان السحب فيه مشكلة أم هو من حيث المبدا جميل ويساعد المتاجر في الرقي بصفقته الى الاعلى وهو كحافز يعطى للمستتمر كنوع من الجدب الاستتماري بين الشركات

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 19:11
المشكلة كما قال الاخوة وانا اتفق معهم في هذه المسار وهو ان السحب فيه مشكلة أم هو من حيث المبدا جميل ويساعد المتاجر في الرقي بصفقته الى الاعلى وهو كحافز يعطى للمستتمر كنوع من الجدب الاستتماري بين الشركات

اكيد كل شركة تعمل عرض اعلى من الثانيه لجذب نسبه اكثر من المستثمرين والترويج لنفسها بشكل واسع

mahmoud 0711
06-30-2012, 17:36
اعتقد ان هذا موضوع شائك كثيرا فالبونص عبارة عن ادوات دعاية و تشجيع من الشركة و لكن بعض الشركات تبالغ في شروط سحب البونص و بالطبع
معها كل الحق فهي تريد تعويض مبلغ البونص من فرق الأسبرد لعدد عقود معين او لقيمة معينه من العقود و هي طريقة تبدو معقدة لكثير من المبتئين و متوسطي الخبرة في مجال الفوركس
وفي نفس الوقت هي فرصة للمتاجر تتيح له قدر اكبر من الأموال للمتاجرة ولكن بشرط ان يكون لدية الصبر و الخبرة اللزمة لتحقيق الشروط التي تتيح له حرية السحب
ولكن المشكلة الحقيقية ان بعض الشركات غير الملتزمة تتلاعيب في شروط السحب او تجعل بعض الشروط مطاطية او صعبة التحقيق مها كانت خبرتك
لذلك من الأفضل دراسة شروط البونص جيدا قبل الحصول عليها و التاكد من جدية الشركة والتزامها بدفع البونص حسب الشروط المعلنة و ان لم تكن تعجبك الشروط فلا تحصل علي البونص
اما اذا كانت الشركة غير ملتزمة فمن الأفضل عدم التعامل معها من الأصل

tasabeh
07-09-2012, 12:02
هذا البونص تحفيز ممتاز من شركة انستا فوركس لعملائها ولجلب عملاء جدد يتعاملوا مع الشركة واتمنى لها التقدم دائما

essam1985
07-09-2012, 13:55
بصراحة

انا اراه جيد و من الممكن ان تسحبه بعد ان تكمل عدد اللوتات المطلوبة

و حتي تكون في الامن تاجر بأموالك عادي جدا و احسب المخاطرةعلي اساس رأس مالك بدون حساب البونص

abaragh
07-09-2012, 23:49
هو جيد لكن بمجرد خسارة ما تملك من مالك الخاص لدى الشركة يتم سحب البونص فورا حتى لا تخسره واظن ان هذا من حق الشركة لانها لا تشاركك في الارباح التي تستخرجها من هذا البونص

msh4egy
07-13-2012, 14:43
البونص من المميزات التي تجذب العملاء
ولكن عندي سؤال عندما احصل على بونص 30 بالمأة على الايداه وفرضا اني خسرت الايداع بالبونص
وعملت ايداع تاني وطلبت البونص الخاصة به تضاف ولكني ارى ان عدد اللوتات المطوبة هي للبونص القديمة والجديدة
المفروض انها تكون للجديدو بس بما اننا خسرنا القديمة

Eyadoo
07-14-2012, 05:13
تحية طيبة اخواني الكرام

أنا لم أجرب هذا البونص بعد ولكنني أظن أنه جيد
وخاصة لحساب يقدر بـ 100 دولار فقط فإن إضافة 30 دولار فرصة جيدة
تسمح لك بفتح صفقتين عوضاً عن صفقة واحدة
أنا لا أستطيع الآن الجزم بحكمي
ربما أغير رأيي بعد التجريب

Shady Moustafa
07-14-2012, 21:34
تحية طيبة اخواني الكرام

بالعكس أنا شايفه من أهم مميزات انستا فوركس ومش مهم انك تعرف تسحبه ولا لا وأنا شايف ان عدم امكانيه سحبه مش مشكله ففايدته الحقيقيه تكمن فى زياده رأس المال فقط لا غير

mido95
07-16-2012, 21:17
نسبة 30% بونص اظن انها جيدة و افضل و اعلى من شركات اخرى لكن المشكلة ان البونص بتكون شروطه انه للمتاجرة فقط و لا يمكن سحبه ابدا و يمكن سحب الارباح فقط
لكن على العموم هى زيادة مفيدة فى رأس المال

spiderxp
07-19-2012, 06:09
بص انا شايف البونص حاجه مهمة لاي شركه وبصراحه انا بحب البونص الي يكون نسبته اكبر
وفي شركات بتديلك فرصه انك تسحب البونص بعد ماتقوم بعمليات محددة ستاندرد مثلا
انما في انستا معرفش هل النظام دا موجود ولا مينفعش تسحب البونص خالص

dracula
07-20-2012, 23:05
شكرا على البونص لكن يا ريت تكون النسبة 50% مستقبلا

Aker001
07-20-2012, 23:07
البونص اللى بتقدمة شركة انستا من اهم اسباب اختيار عملاء كتير للتداول فيها وبصراحة

هو مغرى جدا وانت بس حسيت انة مش مفيد عشان انت خسرت محققتش ربح

تحياتي

thebest
07-21-2012, 01:56
انا بصراحة مكربتوش بس
اكيد هو مفيد وكل عام وانت بخير

aboushnb
07-21-2012, 19:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
شكرا على البونص
بتوفيق الجميع

jihadazzam
07-21-2012, 19:35
تحية طيبة اخواني الكرام

السلام عليكم
اخي البونص بساعد كثيرا بالحساب

Single phase
07-21-2012, 20:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته

طبعا البونص مفيد جدا جدا ويساعد الحساب ومش علشان حصلت معاك مشكله يبقى سئ

تحياتي
Single phase

i5land_man
07-22-2012, 00:03
هو البونص في حد ذاته مش وحش اي ان كان نسبته ولكن طبعا هناك شركات تقدم نسبة اكبر من 30 % بونص
وهناك شركات اخري بتسمح للمتاجر سحب البونص بعد اتمامه لحجم معين من الصفقات

منصور
07-23-2012, 02:15
وفيه شركات لما بتقرب من المارجن بتسحب البونص فجاة للاسف الشديد

abaragh
07-23-2012, 15:16
خطوة جيدة لكن المشكلة انه يبقى في ملك الشركة فلا قدر الله خسرت مالك يسحب منك البونص فورا ولا يسمح لك باستخدامه للتعويض فلهذا اصبحت لا اطلب البونص عند الايداع حتى اعرف ما هو المال المسموح لي خسارته او المتاجرة به

mohaned
07-23-2012, 23:46
والله انا شايف ان البونص كويس جدا ومفيد وان شخصيا كل ايداع بطلب البونص
ابسط فائده للبونص انك تقدر تزود ايداعك وتتاجر بصفقه اكبر يعنى ممكن تحقق ربح اكبر
اما لو رصيدك صغير ممكن تلاقى المارجن كول

register
07-24-2012, 08:05
حسب رأيي البونص ليست له فائدة، بل بالعكس قد يبعثر الحسابات، وما دامت الشركة لها الحق في استرجاعه في أي وقت ، وما دمت لا تستطيع سحبه ، فأظنه لا داعي له

reemzoom
07-26-2012, 13:42
انا لا افضل البونص لاننا لا نستفيد منه ولا يمكننا سحبه ويختلط علينا الامر بين الرصيد الخاص بك والبونص
تقبل مروري

HOUSAMMI
07-26-2012, 16:20
التي في حالة الخسارة نجد صعوبة في التفريق بينها و بين بونص الشركة حيث تقوم الشركة بخصمه في النهاية فنجد ان حساباتنا تتقلص بصورة غير طبيعية

رايك صواب اخى

وهذا يتشابه مع اى بونص اخر له نفس الوضع

لان فى النهاية مش هتقدر تفصل بين الحسابين والشركة كدة كدة محتفظة بالبونص يعنى راس مال لها

وفى هده الحالة احسن حاجة تاخد ارباح البونص وتسجل فى حساب تانى

azizos
07-26-2012, 23:46
قرات و سمعت كل ارائكم و كلها تتبت ان الشركة تتحكم بالبونص زي ما هي عاوزة و لما بتكون خسارة بيختلط الامر طيب الحل ايه ؟

انا من رايي انك تحاول تكسب ما امكن من البونص ده و لما تعمل مبلغ كويس انك تفتح حساب اخر ده الحل العملي

بس انا كنت شايف حاجة ثانية يعنب اممكانية سحب البونص بعد كده صفقات ؟؟
الكلام ده صح ؟؟؟

sahbi20011
07-27-2012, 05:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بحسب رأي الشخصي و المتواضع أعتقد بأن هدا البونص الدي مقداره 30 بالمئة مفيد و مفيد جداا
من ناحية أنه يحث الناس علي الاشتراك و يشجعهم و يغويهم

mrdark
07-27-2012, 14:01
قرات و سمعت كل ارائكم و كلها تتبت ان الشركة تتحكم بالبونص زي ما هي عاوزة و لما بتكون خسارة بيختلط الامر طيب الحل ايه ؟

انا من رايي انك تحاول تكسب ما امكن من البونص ده و لما تعمل مبلغ كويس انك تفتح حساب اخر ده الحل العملي

بس انا كنت شايف حاجة ثانية يعنب اممكانية سحب البونص بعد كده صفقات ؟؟
الكلام ده صح ؟؟؟

السلام عليكم ورحمة الله
بونص المنتدى لايمكنك سحبه هو مقدم للمتاجرة فقط أخي العزيز

roro
07-27-2012, 22:41
يا جماعه انا سجلت هنا بس مش فاهمه اى حاجه عايزه حد يقولى التفاصيل

goggo
07-28-2012, 02:56
هو شيء مفيد اكيد رصيد اكثر مارجن اكثر راحة نفسية اكثر ربح اكثر ان شاء الله و لكن قبل البونص لازم يكون المتاجر فاهم السوق جيدا و يتاجر صح و الا سيخسر البونص و راس المال

arvip
07-29-2012, 04:37
بص انا شايف البونص حاجه مهمة لاي شركه وبصراحه انا بحب البونص الي يكون نسبته اكبر
وفي شركات بتديلك فرصه انك تسحب البونص بعد ماتقوم بعمليات محددة ستاندرد مثلا
انما في انستا معرفش هل النظام دا موجود ولا مينفعش تسحب البونص خالص ..

Aker001
07-29-2012, 04:38
لو كان الشخص متاجر محترف سوف يستفيد منه بشكل افضل من المبتدأ
على كل واحد الاستفادة من البونص لان بالبونص نحقق الربح

mohamed Omar
07-29-2012, 04:49
هوا عندك حق اه
بس كمبتدأين اكيد حنبدأ بالبونص اكيد
وممكن تخلي حساب فوركس بالبونص وحساب بفلوسك لحل المشكلة ولا ايه ؟

tlal5
07-29-2012, 09:46
البونص ممتاز لمن يستطيع استعماله بطريقة صحيحة

ولكن البعض ينسى انه بونص مما يؤدي الى خسارة من اموالة

البونص جيد لشراء عقود اكثر ولكن لا يجب الاعتماد عليه في تغطية الحساب

arwa4
07-29-2012, 17:09
البونص يحتاج الى حرص فى المتاجرة لتستطيع سحبه حاول ان تدخل فى صفقات مضمونة او شبه مضمونة لتستطيع ذلك

demitri86
08-04-2012, 02:31
بالنسبة للمبتدئين اعتقد ان البونس راح يكون مفيد

لكن كما تفضل الاخوة تبقى المشكلة في عدم امكانية سحبه

spectra4
08-04-2012, 21:16
طبعا اجمل حاجة ان تكون الصفقة معقولة وربحها معقول
وتكون ابعد ما يمكن عن الخسارة الفادحة

wiliwili
08-05-2012, 03:22
موضوع رائع أخي و لهذا نحن في إنتظار الجديد

MohamedAdel
08-05-2012, 13:49
طبعا اجمل حاجة ان تكون الصفقة معقولة وربحها معقول ربنا يسهل

---------- Post added at 10:49 AM ---------- Previous post was at 10:48 AM ----------

هو شيء مفيد اكيد رصيد اكثر مارجن اكثر راحة نفسية اكثر ربح اكثر ان شاء الله

Shady Moustafa
08-05-2012, 23:50
تحية طيبة اخواني الكرام لا يخفي علي كل من يتعامل مع شركة انستا ان هناك بونص مقداره 30% علي كل ايداع لا يقل عن 100 دولار و في هذا الموضوع اقترح عليكم اخواني الاعضاء ان تشاركو برايكم حول هذا البونص هل هو مفيد ؟ ام من الافضل الاستغناء عنه لعدم امكانية سحبه و ذلك لانه يتداخل مع اموال الحساب الحقيقي ؟ و التي في حالة الخسارة نجد صعوبة في التفريق بينها و بين بونص الشركة حيث تقوم الشركة بخصمه في النهاية فنجد ان حساباتنا تتقلص بصورة غير طبيعية و لابدا معكم بنفسي .. فبعد تجربتي مع هذا البونص وجدت انه من الافضل الاستغناء عنه و ذلك بسبب ما حدث في الحساب الخاص بي من مشاكل نتيجة اختلاطه مع اموال حسابي الحقيقية و بانتظار ارائكم و تعليقاتكم أخى كلامك غلط بونص ال 30 فى الميه ملوس حد ادنى ممكن تحط 10 دولار وتطلب البونص ويبقوا 13 دولار عادى مش لازم 100 دولار

nada
08-06-2012, 04:58
البونص مقدم من الشركة بغرض الدعاية والمساعدة
وهذه ميزا تحسب لشركة كما انة يفيد الكتاجر بتاكيد

marou49
08-06-2012, 05:14
السلام عليكم و رحمه الله

هذه استراتيحيه من الشركه لحلب عدد كبيرمن المضاربين
و بزبد ربح الشركه
و انت كماان تستفيد رغم انك ما تستطيع سحبه لكن تتاجر به

ahmed0mido
08-06-2012, 07:17
انا رائ انه مفيد اكيد بالنسبة للمبتدئين من اجل التجربة وتعارف على المجال

don abdelah
08-06-2012, 09:04
هو شيء مفيد حقا

tamid0
08-06-2012, 17:18
السلام عليكم و رحمة الله
هو 30% على اي ايداع ولا اللي فوق ال 100 دولار و هل يعتبر بونص المنتدى ايداع ولا لا

topfox
08-07-2012, 00:49
هو طبعا بيكون مفيد في حالة الاستفادة منه بالنسبة للمبيتدئين اللي زي حالتي كده بس انا لو سمحتم ممكن حد يقولي ايه هي شروط سحب البونص

mohamed eldamnhorey
08-07-2012, 16:38
الشركة مش هتكبر البونص ده شويه

تعملنا عرض بمناسبة العيد ولا حاجه

وتعمله 50 %يبقا جامد جداً

thepeaceman
08-07-2012, 18:46
ومن ذاك الذي يقول انه غير مفيد انا بالضد منه بالعكس ان هذا البونص والبالغ 30 بالمية من افضل واحسن الخدمات المقدمه للزبون لانه سوف يوفر له سيول اكبر للتداول وحجز مبالغ الهامش من البونص نفسه

thehulk3
08-08-2012, 12:05
البونص لجلب مشتركين جدد
فهو دعاية للشركة ورعاية للعملاء المتعاقدين مع الشركة
لان وسائل الجذب ممكن تجذب اللي ملهوش في الموضوع واللي لية كمان

salut34000
08-08-2012, 14:54
السلام عليكم
هذه أول مشاركة لي في المنتدى الغالي الذي سمعت عنه الكثير
أما البونص يجب استغلاله بشكل جيد في انستا فوريكس

mohamed eldamnhorey
08-09-2012, 21:10
السلام عليكم
هذه أول مشاركة لي في المنتدى الغالي الذي سمعت عنه الكثير
أما البونص يجب استغلاله بشكل جيد في انستا فوريكس

حاول ياغالى ان تكون مشاركاتك فعاله

ويجب عليك ان يكون الرد اقل شئ سطرين ويكون فى سياق الموضوع

تحياتى

domadoma
08-10-2012, 22:18
ياريت يكون البونص على كل اياع مش الايداع الاول بس وبكده تكون حطمت الاسعار

mrdark
08-11-2012, 17:05
ياريت يكون البونص على كل اياع مش الايداع الاول بس وبكده تكون حطمت الاسعار

البونص أخي العزيز على كل إيداع 30 في المئة على الإيداع

Motaz
08-11-2012, 18:02
حلو جدا على فكرة ال30% دول بس دول هايتخصموا ولا هايضافوا لو هايتخصموا خير و بركة و لو هايضافوا خير و بركة بردك
:happy:

moussasabri
08-12-2012, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته شكرا على التفسير المقنع استفدة كتيرا

ASKANDER1982
08-12-2012, 03:31
طيب هم لما يعطونك بونص على حسابك
أذا خسرتهم بيصير على حسابك الأصلي أشي

domadoma
08-13-2012, 22:22
تمام البونص كبير بمعن الكلمه لان اغلب الشركات الاخرى 10 % فقط بس الشروط بتاعت البونص هى المشكله كلها ياريت تخففوا عدد العقود المطلوب

Moselhy
08-14-2012, 03:38
البونص جميل جداااا للشخاص المبتدئين لانى عندما يتعلم فى المال ويدخل صفقات ولكن البونص قد يعلم مشاكل عند سحب المال وربنا يسترها على الجميع

lovemoon
08-18-2012, 15:53
هل البونص اقدر احصل عليه اكتر من مرة بنفس الأسم ؟؟؟

mrdark
08-18-2012, 19:38
هل البونص اقدر احصل عليه اكتر من مرة بنفس الأسم ؟؟؟

البونص تحصل عليه عند كل إيداع

ramma
08-20-2012, 01:01
البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق ولكنى لااعتمد عليه ومش بهتم به صراحة لأنه من حق الشركة انها تسحبه فى اى وقت وبتحصل كتير فى حالة قرب الوصول الى الخسارة لكن اكيد فيها ناس كتير بتقدر تستفيد منه وبتنفذ شروطه وبتقدر تسحبه فهو بالنسبة ليهم جيد جدا وعامل مغرى انهم يتعاملوا مع انستا

mahzoom
08-20-2012, 01:31
من الناحية الشرعية أعتقد انه من الأفضل التخلي عن البونص, فأنا أفضل المتاجرة في المال خالص بي
وأيضا بسبب تداخل البونص مع الحساب الحقيقي والشروط الصارمة لسحبه

OMARYESS1
08-20-2012, 22:51
السلام عليكمن

اظن ان المشكلة فى البونص بصراحة هو عدم قدرتك على سحبه فيما عدا ذلك فهو مهم جدا للمبتدئين فى
هذا المجال وخاصة ذوى رؤوس المال القليلة منهم فهو مفيد جداً لهم فى هذه الحالات
تقبل مرورى اخى الكريم وموضوع جميل جدا ونقاش هام حول فكرة هامة
دمت بود

meda
08-26-2012, 05:34
السلام عليكم
طبعا البونص شىء ايجابى كيف نتركه ؟؟ والتفريق بين مالك والبونص حسابيا سهل خاصة اذا كنت تتعامل مع شركة محترمة مثل انيستا

lovemoon
08-26-2012, 05:39
البونص تحصل عليه عند كل إيداع

هو ينفع افتح 3 حسابات باسمي و اعملهم ايداع برضه ليهم التلاتة و احصل علي البونص للثلاثة حسابات ؟؟؟
ما هي شروط سحب البونص ؟؟؟؟ و هل لو سحبت ارباح بعد اضافة البونص هل هيكون فيه مشكلة ممكن يتم الغاء البونص ؟؟؟

mrdark
08-26-2012, 13:58
هو ينفع افتح 3 حسابات باسمي و اعملهم ايداع برضه ليهم التلاتة و احصل علي البونص للثلاثة حسابات ؟؟؟
ما هي شروط سحب البونص ؟؟؟؟ و هل لو سحبت ارباح بعد اضافة البونص هل هيكون فيه مشكلة ممكن يتم الغاء البونص ؟؟؟

نعم عادي لاكن يجب أن تكون الحسابات في الميتاتريدر 4 لأن العرض غير متاح على الميتا 5 وأظن أن البونص أصبح 40 في المئة وليس 30 والله أعلم
وهذه شروط البونص

اتفاقية استلام العلاوة 30%

بالضغط على زر "استمرار", أن تأكد موافقتك على استلام العلاوة 30%.

1. الحسابات التجارية, التى تم فتحها بعد 31/12/2009, مسموح لها بالمشاركة فى الحملة. كمية العلاوة للحسابات التجارية, التى تم فتحها فى فترة 15.10.2009 – 31.12.2009, تكون 25%. هذه الحملة لا تتضمن حسابات ميتاتريدر 5 mt5.
2. كل عميل لدية الحق فى استلام العلاوة بقيمة 30% لإيداعة/لإيداعها داخل حساب تجارى مع إنستافوركس.
3. العلاوة 30% لايمكن إضافتها لحساب, والذى تم بالفعل تزويدة بعلاوة من نوع أخر. للحصول على العلاوة 30% فمن الضرورى فتح حساب جديد. عدد الحسابات للعلاوة 30% لكل عميل غير محدود.
4. العميل لدية الحق فى أن يحصل على العلاوة 30% فى كل مرة هو/هى تقوم بالأيداع فى حساب تجارى.
5. العميل يوافق, بأن كل مرة هو/هى تسحب المال من حساب تجارى بعد استلام العلاوة 30% الشركة تلغى الجزء المناسب والمحدد من العلاوة للكمية المسحوية. إجمالى المبلغ للعلاوة التى تم إلغائها لا يمكن أن تتجاوز حجم العلاوة المضافة.
6. معلومات الهوية لا تطلب أثناء استعمال العلاوة 30%. ولكن الشركة لديها الحق فى طلب مستندات الهوية على حسب ماتراه.
7. العلاوة 30% يمكن سحبها فقط بعد اكتمال صفقات شراء او بيع. الحجم الكلى للصفقات يجب ان يساوى ×*3 لوت إنستافوركس, حيث أن ×= الحجم الكلى للعلاوات المستلمة. الارباح المحققة فوق حجم العلاوة يمكن سحبها بدون اى قيود.
8. تحتفظ الشركة بحقها فى الغاء العلاوة 30% بدون سابق انذار, لذلك نحن نوصى بشدة عدم استخدام العلاوة فى حساب الارباح فى استراتيجية التداول لك. الشركة ليست مسئولة عن اى عواقف بسبب الغاء العلاوة, بما فى ذلك غلق الصفقات بسبب الاغلاق الاجبارى, وذلك لان العلاوة هى ملكية للشركة حتى يقوم التاجر بعمل العقود اللازمة المحددة فى البند الخامس من هذا الاتفاق.*
9. فى حالة إذا كانت قيمة العلاوة أكثر من 2000 دولار وأكثر من 10% من الصفقات قد تمت بأقل من 0.01 لوت سوق (0.1 لوت إنستافوركس, مثال. النقطة الواحدة بالتقريب تساوى 0.10 دولار), العلاوة يمكن أن تقل إلى 1000 دولار. فى حالة العلاوة أن تكون أعلى من 10000 دولار وأكثر من 10% من الصفقات قد تمت بأقل من 0.1 لوت سوق (1 لوت إنستافوركس, مثال. حوالى 1 دولار للنقطة), العلاوة يمكن أن تقل إلى 3000 دولار.
* النقطة رقم 8 موجهه لمنع الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة, ولكن وظيفتة ليست تعنى بكل الحسابات, للتى قامت الشركة بإلغاء العلاوات التى تم استلامها فيما قبل, المؤكدة كانتهاك لأى قانون, لإن فى بعض الحالات فأنة مستحيل تحديد إحدى هذه القوانين المنتهكة بوضوح. وعلى الأرجح الألغائات الغير صحيحة للعلاوة من خلال الصراع ضد الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة لن يتعدوا 10%.

lovemoon
08-27-2012, 20:52
يعني المفروض اعمل حجم صفقات
3.00
حتي اتمكن من سحب البونص تمام ؟؟؟
طيب لو عملت 3.00
كام تساوي النقطة في اليورو دولار في هذه الحالة ؟؟

mrdark
08-28-2012, 00:26
يعني المفروض اعمل حجم صفقات
3.00
حتي اتمكن من سحب البونص تمام ؟؟؟
طيب لو عملت 3.00
كام تساوي النقطة في اليورو دولار في هذه الحالة ؟؟

لو إخترت لوت 3 فحجم النقطة سيكون 3 دولار

lovemoon
08-28-2012, 20:41
لو إخترت لوت 3 فحجم النقطة سيكون 3 دولار

اشكرك بشدة
و لدي سؤال اخر هل من الممكن ان خدمة العملاء في انستا تحسب لي هذه النقطة بحيث انها تقولي
ان كنت اقدر اسحب البونص او لا ؟؟؟

mrdark
08-28-2012, 23:43
اشكرك بشدة
و لدي سؤال اخر هل من الممكن ان خدمة العملاء في انستا تحسب لي هذه النقطة بحيث انها تقولي
ان كنت اقدر اسحب البونص او لا ؟؟؟

توجد هذه الخاصية في البروفيل الخاص بحسابك تسمى
Bonus Statistic
تعطيك كل المعلومات عن الرصيد الممكن سحبه

mohamed amin
09-07-2012, 03:34
اكيد طبعا حاجة ذى دى هيكون ليها اثر كبير فى جذب العملاء والمبتدين لهذه الشركة ويصيح ليها
مكانتها بين غيرها من الشركات ارجو المزيد وشكرك كثيرا

lala
09-07-2012, 03:39
اكيد طبعا لو البونص زى ما انت بتقول كده اكيد هيعمل شعبيه كبيره لهذه الشركه وزياده فى عدد العملاء
وتصبح فعلا شركه مميزه زى ما الاخ السابق وضح فهى فرصه لهذه الشركه بجذب عملاء جدد

missan
09-12-2012, 18:46
السلام عليكم
لبونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق و هو شيئ جميل و لكن المشكلة هي فى عدم استطاعتك من سحبه الا بشروط معينه

ayman.shosha
09-17-2012, 18:31
انت تتحدث اخى العزيز
عن نوعية من المضاربين يملك فتح الحساب من ماله الخاص
اما الغالبية لايملك المال
او يهتم بالتجربة بشكل امن وعلى حساب حقيقى

ahmad123
09-18-2012, 16:25
اعتقد ان البونص جيد لدعم راس المال ولاكن الاهم من البونص استراتجية المتاحرة الناجحه وتجنب الخسائر الكبيرة التي تقضي على راس المال و البونص

فوزى
09-19-2012, 12:06
لابدا معكم بنفسي .. فبعد تجربتي مع هذا البونص وجدت انه من الافضل الاستغناء عنه و ذلك بسبب ما حدث في الحساب الخاص بي من مشاكل نتيجة اختلاطه مع اموال حسابي الحقيقية

esraa
09-20-2012, 16:06
البونص دا بيكون وسيلة من وسائل المنافسة فيما بينها وبين الشركات الاخري وجلب أكبر عدد من العملاء
وفي رأيي أن نستفيد من صراع الشركات و هذا أمر جيد واللهم اجعل المتافسة بين الشركات على اشدها حتى يصلنا نصيبنا من هذه المنافسة

mohamed eldamnhorey
09-25-2012, 12:39
البونص دا بيكون وسيلة من وسائل المنافسة فيما بينها وبين الشركات الاخري وجلب أكبر عدد من العملاء
وفي رأيي أن نستفيد من صراع الشركات و هذا أمر جيد واللهم اجعل المتافسة بين الشركات على اشدها حتى يصلنا نصيبنا من هذه المنافسة

فكرة ممتازه طبعاً البونص

وبونص الشركة على الايداع مميز وافضل من شركات تانيه

يعنى بونص زى ده وكمان رافعه كبيره

تبقا المتاجره احلى مع انستا فوريكس

dracula
09-26-2012, 19:08
خطوة جميلة و بناءة نتمنى في المستقبل أن تكون النسبة 50% و شكرا لجهود شركة إنستافوركس

elwakeel_mad
09-29-2012, 07:35
البونوص مفيد فى كل الحالات سواء نفذت الشروط و قدرت تسحبه او لم تنفذ

و مفيد لأنه يرفع معدل المارجن فتسطيع تفتح صفقة و انت مرتاح لأن معدل المارجن فى الأمان

و هو عامل جذب كبير للمتداولين واذا كان بلا فائدة لما تسارعت الشركات على رفع معدل البونوص

a5rzamn
09-29-2012, 08:06
حسب معلوماتي انه اي ايداع تاخد بونص 30% ولا يشترط ان لا يكون اقل من 100 دولار

طبعا اي بونص يمكن ان تستفيد منه وهو يساعد المبتدئين في المجال والي ما في عندهم راس مال كويس

moisaid
09-29-2012, 22:28
أهلا شباب
بخصوص البونص
هو مفتوح لكل الايداعات
بالتوفيق للجميع

dev2informa
09-30-2012, 13:31
البونص الدي تقدمه الشركات وسيلة من وسائل المنافسة فيما بينها وجلب أكبر عدد من العملاء
وفي رأيي أن نستفيد نحن البسطاء من صراع العمالقة هذا أمر جيد واللهم اجعل المتافسة بين الشركات على اشدها حتى يصلنا نصيبنا من هذه المنافسة

Skoda
09-30-2012, 16:41
ولو عملت ايداع هتدخل على البروفيل بتاعك في انستا يوم الإثنين

noureen
10-01-2012, 00:17
لا البونص معلهوش فايده ايداع
فايده الايداع بتكون على الاموال اللى انت حاطيتها بس
تقبل مرورى

kingmos4
10-03-2012, 21:51
طيب ايهالحل ايهاالاخوة الكرام
نستغنى عن البونص ولا نستفيد منه
واذااردنا الاستفاده منه ما هى الطريقة السليم

rigiray
10-06-2012, 14:43
سلام الله عليكم
طبعا يا اخي كل شركة تقدم بونص معين من اجل التنافس
وجلب الزبائن اليها بكثرة

LTF
11-30-2012, 22:29
السلام عليكم و رحمة الله
أخي الكريم أنا لا أوافقك الرأي تماما ...أعتقد مثل هذه التحفيزات تساعد خاصة المبتدئين في دخول السوق برأس مال معتبر .....
أنا أعتبرها ميزة رائعة من شركة أنيستا خاصة لحساب المبتدئين
شكرا

Mamadof55
11-30-2012, 23:21
من اهم ما يميز شركتنا انستافوركس هو ارتفاع البونص الخاص على الايداعات حيث يصل الى 30% و انا اتحدى اى شخص ان يجد شركة فوركس تعطى هذة النسبة المرتفعة على الايداعات

MAGDY
11-30-2012, 23:29
تحية طيبة اخواني الكرام

فعلاً .. طالما الإيداع من حسابك الخاص ، فلا داعى لبونص الشركة
بناقص منه البونص ده اللى هيجيب مشاكل وعك فى السحب
خلينا بفلوسنا ومش عايزين البونص ده
وكل عميل واللى يناسبه
تحياااااااااااااتى

sarah
11-30-2012, 23:55
ارجو من اخوانى واخواتى ان يفيدونى انا عضوة جديده فى مجالردود الفوركس
واريد ان اعرف ما معنى بونص وكيف يتم الايداع وكيف يتم سحب رصيدى الذى
ربحته من مجال الردود وكيف استثمر رصيدى هذا اسئله كثيرة فى حاجه للاجابه
عليها من قبل اشخاص محترفين فى مجال الفوركس وان يفيدونى بخبرتهم فى هذا المجال

zaho
12-01-2012, 01:05
السلام عليكم اعتقد ان اختلاطه بالمال الحساب الحقيقي وعدم المقدرة علي التفرقة يشكل ازعاج وارتباك في الحساب

kingmos4
12-02-2012, 22:43
بصراحه يااخى من المفترض انه البونص يكون شئ جيد
ومن المفترض ايضا ان تستفيد به ولكن بعد فتح عدد من الصفقات
اما انك تجد مشاكل بسبب هذا البونص فاعتقد انك تستغنى عنه ان استطعت

newmeme
12-10-2012, 02:47
هذا البونص شئ ممتاز ولكن لن يفيدك كثيرا الا اذا قمت بايداع مبالغ كثيرة

azzeddine1
12-11-2012, 19:54
السلام عليكم اخي
اخي المشكلة يلي تكمن بالبونص انه لا يتم سحبه

و اخي هو مهم للمبتدئين متلي اخي

وشكرا

tigermeet20
12-12-2012, 14:09
كويس اوى خصوصا ان 30% بونص على الحساب ده يبقى جيد اوى وانتمنى المزيد
بس يريت بالنسبه للبونص بتاع انستا يكون اكتر من كده يعنى 20 سنت على الرد

sabf2010
12-22-2012, 10:01
بونص الـــــــ 30 % التي تقدمه شركة انستا من عوامل جذب المستثمرين خاصة بعد ما حازت على موثوقية كبيرة بين المتاجرين و مميزاتها الكثيرة

و ايضا البونص يساعد الكثير من المبتدئين خاصة و هيه خطوة اكتر من ممتازة لشركة انستا و الله ولي التوفيق و النجاح

anbf2020
12-22-2012, 10:01
اكيد البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق ولكنى لااعتمد عليه ومش بهتم به صراحة لأنه من حق الشركة انها تسحبه فى اى وقت وبتحصل كتير فى حالة قرب الوصول الى الخسارة لكن اكيد فيها ناس كتير بتقدر تستفيد منه وبتنفذ شروطه وبتقدر تسحبه فهو بالنسبة ليهم جيد جدا وعامل مغرى انهم يتعاملوا مع انستا

ahba2022
12-22-2012, 10:02

spiderman1144
12-24-2012, 13:19
البونص من اللمميزات الرائعة جدا جدا وهو من اهم اسباب جذب العملاء لشركة
انستا ولكن البونص ده يعني ممكن نتاجر بيه ونربح اموال بس كيف نسبها على
البنوك المحلية واتمنى التقدم لمنتدانا الى الامام وشركتنا الروعة انستا الى الامام دوما

imaddine1986
01-01-2013, 01:13
لا بل عكس اخي فانت لم تقوم بايداع مبلغ 100 دولار دون بونص وربحت فانت ستسحب ربحك
ولو اخدت البونص نفس الشيء فقط انك ستكبر من راس مال التداول وطبعا لن تكون قادرا على سحب 30 دولار فقط
والعكس فلو خسر 100 دولار وبقيت 30 دولار ولا تستطيع سحبها او انك خسرت كامل المبلغ دون بونص

wf_trader
01-03-2013, 17:52
السلام علیکم انا انصحكم باستخدام البونص لآنه باستخدام البونص ستزيد من امكانيتكم في التداول .. يوجد بروكر يعطي 30% على كل إيداع والممتع في هذا انه يمكنك ايضا خسارة البونص والیكم رابط الموقع
www.khalij4x.com

alalfy46
01-03-2013, 17:58
السلام عليكم
اخى الكريم
شكرا جزيلا على كل ما تقدمه لنا من معلومات
ونرجومن سيادتكم ان تقدمولنا كلما هوجديد
فى هذا السوق
وشكر الله سعيكم

esam1230
01-03-2013, 20:43
والله البونص مهم جدا للناس المبتدين جدا لانهم بيتعلمو يعنى ويشوفو التجارب بية يعنى مساعدة من الشركة يعنى بارك الله فيهم

boody255
01-06-2013, 01:40
البونص يساعد الكثير من المبتدئين خاصة و هيه خطوة اكتر من ممتازة لشركة انستا و يحرص العديد من المثمرين للحصول علية خصوصا المبدئين

---------- Post added at 10:40 PM ---------- Previous post was at 08:45 PM ----------

good topic we hope to continue this effort god be with u bro :)

yasservilla
01-09-2013, 14:53
اخي المريم حسب رأي الخاص يعتبر البونيس شكل من اشكال الجذب والدعاية للشركة .كما انه يعتبر شيء جيد فنسبة 30 بالمئة يعتبر عرض مغري

محمود منصور
01-09-2013, 14:58
شكرا على المعلومات القيمه

walidmax1974
01-11-2013, 15:26
السلام عليكم ... و انا برضو مع رائ حضرتك بالاستغناء عن البونص و كمان
للابتعاذ عن ارتباك الحساب لان موضوع البونص من غير تعب مش مرتاحله انما بالنسبة للمنتدى
انت بتفيد و بتستفيد من المعلومات .. و الله اعلم

zinamalqa
01-13-2013, 19:35
افضل ان لا اخذ ذلك النوع من البونص

لانه سيربكني لذا فلا حاجة للضرر

ههه فمن الافضل ان اتاجر ب 100 دولار باريحية على

130 دولار بقلق

خليل عادل شوقي
02-02-2013, 14:14
أنا ارى ان البونص يعطيك دفعة لتستطيع المدوالة في انستا فوركس وخاصة بالنسبة للمبتدئين الذين يبدؤون بمبالغ بسيطة وعند زيادة ارباحك يتم خصم العلاوة من هذه الارباح والله اعلم

zamalkkkawy
02-02-2013, 16:05
السلام عليكم
ورحمة الله وبركاته
بالتأكيد هذا عامل تسويقي من عوامل جذب الاعضاء الانستا فوركس
وان شاء الله مزيد من النجاح
شكرا

Mohamed Ramadan Helal
02-02-2013, 19:05
السلام عليكم ورحمة الله شركة انستا مشكوره انها عملت فكرة البونص
للمبتدئين وياريت يسيبوه اطول فتره ممكنه والبونص لاغنى عنه طبعا

mny45
02-03-2013, 00:25
البونص ده دعاية قوية للشركة
ويجلب لها عملاء للتدول عليها
المهم انك تركز فى التداول ووضع نظام معين للعمل بيه فى هذا السوق

fo2sh
02-03-2013, 03:58
اخي الكريم انا واحد من الناس شايف انو مفيد جداا انتا لما تاخد 30$ زيادة لرأس المال هذا لا يضرك بس بالعكس هينفعك بس انت بتقول هيخطلت مع الاموال الحقيقية فدي سهلة لانك عارف ان في 30$ زيادة اما في حالة الخسارة لا قدر الله حاول تعرف انت خسرت قد اية بظبط و انشاء الله هينفعك
ارجو اني اكون افدتك

habibdoom
02-06-2013, 20:02
السلام عليكم
اخي انا افضل الحصول عليه و العمل من خلاله لانه عون كبير من ناحية الارباح وماعليك سوى التركيز على حسابك و العمل عليه
بالتوفيق

ريهام الجندى
02-08-2013, 18:48
هو البونص الذى تقدمة الشركة فى البداية هو عبارة عن هدايا تفعيلية لكى تساعدك على دخول الصفقات والمتاجرة والمنافسة بين الاعضاء ممكن نطلب من ادرة المنتدى انها توضح لنا لماذا نشعر بالخلط بين البونص والاموال الحقيقية لو سمحتم

alwaleed
02-08-2013, 19:12
السلام عليكم , انا بسال عن كيفية اجراء المواضيع ونشرها علي المنتدي
شكر جزيلا

---------- Post added at 04:12 PM ---------- Previous post was at 03:55 PM ----------

السلام عليكم , انا بسال عن انو هل يمكن سحب في حالة ربح اموال
كبيرة وسحبها من الموقع ؟

mrdark
02-08-2013, 23:51
السلام عليكم , انا بسال عن كيفية اجراء المواضيع ونشرها علي المنتدي
شكر جزيلا

---------- Post added at 04:12 PM ---------- Previous post was at 03:55 PM ----------

السلام عليكم , انا بسال عن انو هل يمكن سحب في حالة ربح اموال
كبيرة وسحبها من الموقع ؟

الحد الأقصى لسحب البونص أخي الكريم هو 100 دولار شهريا

CH.MEHDI
02-09-2013, 19:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
حسب أراء الإخوة غيرة رأيي بخصوص هذا البونص.كنت أعتقد أنه مفيد لاكن إقتنعت أنه اللخبطة إلي يعملها في الحساب أكثر من فاإدته.
لاكن كويس لو الإخوة في الشركة يلاقولنا حل.
مع الشكر

mohamed dabbabi
02-09-2013, 22:50
البونص هو أداة لجلب المتعاملين في السوق و من الافضل ألاستغاء عن خدمته

simook2
02-10-2013, 01:51
سلام عليكم
صديقى انا انصحك بالابتعاد عن البونص و لا تتعجل فالشركة موثوق منها تعطيك اجرك الكامل
لتدخل بمالك الخاص و مرابيحك دون دخول فى شكوك
تحياتى

ABOoODy
02-10-2013, 06:27
مع انى مش مخضرم فى الموضوع دا بس من الواضح انه مفيد ومادم بيجيب نتيجة وفلوس يبقى تمام مفهوش ضرر يعنى لا للشركة ولا للمستخدم

dolly holly
02-10-2013, 12:04
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته اعتقد انه لا خوف من الشركه طالما تعطينا حقنا بالكامل طالما بتعطينا الارباح بالكامل و نساهم بالبونص ف السوق فهذا بالسبه لي جيد جدا

gaucho80
02-11-2013, 06:38
البونص يعتبر مهما لأصحاب المبالغ الصغيرة
ولا يمكن سحبه للإيداع فقط

maged mohamed
02-11-2013, 07:19
بسم الله الرحمن الرحيم
طيعا البونص مفيد وايضا يسمح لك بالتعمل
مع الفوركس بدون المحاطرة بمالك الشخصى

ghost59
02-11-2013, 07:43
البونص يساعد المبتدئين مثلنا في زياده راس ماله عند الايداع

FullyActive
02-11-2013, 12:30
بونص للمنافسة كل شركة لها برنامجها الخاص انا لم اجرب هذا البونص
لاكن اى مضارب داخل برأس مال صغير ائما يكون مركز على البونص وبيبحث عليه

Omaryat1
02-20-2013, 00:50
السلام عليكم و رحمة الله
فعلا أخي فهذا البونص يعمل مشكلة للتاجر لأنه لا تفرق بين أموالك و البونص خاصة عند الخسارة

الحضري
02-23-2013, 04:08
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

ahmedibrahem
02-25-2013, 02:02
تقديم مثل هذا النوع من البونص يجلب الكثير
من العملاء للشركه وبالتالي تزداد التعامل معها

نور الحياة
02-25-2013, 02:05
الفكرة كويسة واكيد ان شاء الله
هذا النوع من البونص
يكون له اهمية ودافع فى الشركة لجلب الكثير من العملاء
والاعضاء فى الشركة للتعامل مع الشركة والاستفادة
وتقبلو مرورى اخواتى الافاضل ....

verdi verdi
02-27-2013, 13:28
30 في المائة بونص جيد لتقوية رأس المال خصوصا لو كان مبلغ الايداع
كبير فرص تحقيق الارباح تكون أكثر مع ادارة راس مال جيدة لا تتجاوز 15 في المائة
من القيمة الحقيقية للحساب

darin hamed
02-27-2013, 20:12
لجلب كثير من العملاء والاستفداة باكبر عدد

وتقبل مرورى

bouhmid.net92
02-27-2013, 21:30
أظن أنه ما يميز شركة أنستافوركس عن غيرها من الشركات هي هذه الهدايا القيمة التي تجذب المستثمرين
و على فكرة أنا قمت بالإتصال بمصلحة حرفاء أنستا فوركس للإستفسار عن بونص الترحيب و كان الرد أنه لا يحق لي التمتع بتلك العروض
و ذلك بسبب أنه كل حريف لديه الحق بالتمتع بنوع واحد من عروض بونص و أنه شخصيا أتمتع بعرض البونص من المشاركات الخاص بالمنتدى

Naser
02-28-2013, 22:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى انا شايف انو شئ ممتاز انك تحط مبلع وتاخد بونص تلاتين
فى الميه عليه انت متخيل لو البونص بقا ميه فى الميه ههههههههه مفيش احلا من كده

ayman.shosha
03-12-2013, 06:14
والله انا عن نفسى اخى العزيز
لا اجد مشكله فى البونص
خاصة وان حسابى اساس بالبونص
ولكن الاهم انها فرصه لزيادة رأس مالك مما يحقق متاجره افضل

ramzi-s
03-13-2013, 18:22
انا فكرة البونص تعجبني خاصة اني مبتدا لا املك راس مال حقيقي فهي فكرة لجدب المستثمرينا امثالنا شكرا

madn
03-14-2013, 04:07
بونص محترم على كل ميه 30
وكفايه مميزات الشركه الى مش موجوده فمكان تانى اطلاقا

تشلساوي مكناسي
03-14-2013, 15:08
هو هذا البونص فيه إشهار لشركة أنستا من أحل جلب أكبر عدد من المستثمرين
كما هو الحال بالنسبة لهذا المنتدى الذي تعطينا من خلاله الشركة بونص عن الردود فكله دعاية * دعاية
المهم أن الكل يستفيد ويربح

salim99
03-14-2013, 16:54
مشكور اخي
بس اريد اعرف الحد الادني لسحب البونص
وكيف و متي يتم السحب ولك جزيل الشكر

khalid
03-14-2013, 17:59
البونس جيد من شركة انستا فوركس بالمقارنة مع باقي الشركات المنافسة
الاانه لدي تحفض في ما يخص السحب والاجراءات والشروط المفروضة على المتداولين

gna28
03-15-2013, 23:22
شكر خاص لصاحب الموضوع
من أكبر مزايا انستا بونص الايداع من أول مبلغ 100$ ميزة قوية وتزود فرص الربح بدون شك

make
03-16-2013, 22:54
والله يا غالى خلى حساب البونص هنا حاجه وخلى فلوسك حاجه تانيه
بلاش تدخل بونص على حساب حقيقى علشان تعرف الى ليك والى عليك
وهو اختيارى مش اجبارى

Mouhsine
03-17-2013, 03:59

---------- Post added 03-17-2013 at 12:59 AM ---------- Previous post was 03-16-2013 at 11:08 PM ----------

شكر خاص لصاحب الموضوع
البونس جيد من شركة انستا فوركس بالمقارنة مع باقي الشركات المنافسة
الاانه لدي تحفض في ما يخص السحب والاجراءات والشروط المفروضة على المتداولين

Zamalkawy4ever
03-21-2013, 09:07
اعتقد انه صحيح ولكن كمان هناك عرض ساري الان اربعين بالمائه وليس ثلاثين

catw
03-22-2013, 02:49
السلام عليكم ورحمة الله

بصراحه البونص بالنسبه لى وانا مبتداء
شى كويس بحيث انى اقدر اتداول بدون مخاطر عاليه

dadaimad
03-22-2013, 21:04
البونص مهم اخي الكريم و لا يختلط ولا اي شيء لنفترض انك زودت حسابك ب 100 دولار و تحصلت على 30 دولار بونص
لا قدر الله خسرت المال و اصبح 30 دولار في هذه الحالة لا تستطيح سحب مالك اما الا ادا حققت مبلغ اكبر من 30 دولار
و من جهة اخرى
ادا خسرت المال و اصبح عندك 20 دولار فتستطيع سحب المال اكبر من 20 دولار و ليس كما اعتقد حتى فوق 30 دولار

و السلام عليكم

mouadsad
03-31-2013, 16:28
السلام عليكم
اخواني الكرام البونس هو وسيلة تستعملها الشركات لجلب الزبناء عندها
بالتوفيق للجميع

abdousrk
04-01-2013, 00:37
البونص من العروض الجيدة الدي تقدمها الشركة
فهو مساعد جدا للحمابة من المارجن
لدلك اكيد افضله رغم تخالطه مع اموال الحقيقية
واتمنى نشوف عروض جيدة اخرى من انستا

anouar146
04-01-2013, 15:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بارك الله فيك أخي على الموضوع أنا من وجهة نظري هو مفيد خاصة للمبتدئين و شكرا

شيماء المصرية
04-02-2013, 08:00
السلام عليكم
مشكور علي هذا الموضوع ولكني في الواقع لا اعلم لانني مبتدئة ولم يتم اضافة رصيد لدي حتي الان وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

wadoud22
04-04-2013, 01:33
اكيد البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق ولكنى لااعتمد عليه ومش بهتم به صراحة لأنه من
حق الشركة انها تسحبه فى اى وقت وبتحصل كتير فى حالة قرب الوصول الى الخسارة لكن اكيد فيها ناس كتير
بتقدر تستفيد منه وبتنفذ شروطه وبتقدر تسحبه فهو بالنسبة ليهم جيد جدا وعامل مغرى انهم يتعاملوا مع انستا
ودائما نسبة من الفلوس اتركها للحالات الخطرة بحيت اترك ثلث المبلغة للحاجة فقط

lysine
04-04-2013, 20:49
السلا عليكم
البونص طريقة لجلب الاعضاء ويساعد ايضا

ahmaddidat
04-05-2013, 00:20
البونص مفيد للمبتدئين صحيح ممكن تتاجر به وتسحب ارباحه طبعا الشركة ممكن تسحب البونص
ادا رات فيه خسارة

djebril
04-05-2013, 05:57
السلام عليكم
طبعا جيد بما انه يكبر راس المال المستثمر
و سيء ان خممت في سحب راس المال
و شكرا

emy2002
04-05-2013, 19:07
شكرا لردودكم فادتني كتير

mohamedtayaa
04-05-2013, 19:11
سلام عليكم
كنت عايز اعرف ازاي اعمل حساب تجريبي وكيفيه التعامل معاه وحستفاد منه ايه
وكنت عايز اعرف بردوا ازاي اقدر استفاد من الحساب الحقيقي وهو خالي يعني هل انا اول ما افتح حساب حقيقي بأخد بونص هديه ابدا بيه او يساعدني في البدايه ولا ايه بالظبط
وكنت بردوا عايز اعرف ايه معني التوصيات

---------- Post added at 04:11 PM ---------- Previous post was at 04:10 PM ----------

انا لسه مشترك اليوم وكنت عايز استفسر عن حاجات كتير جدا الاقي اجابات لأسئلتي فيين

الباحث
04-05-2013, 22:04
بونص الثلاثين بالمئة ليس لايداع المئة دولار انا يدوني بونص ترحيبي على كل ايداع مهما كانت قيمتة
والصراحة البونص نفعني كثير وماشقت قيه اي ضرر
بالعكس يعطيني مجال حركة اوسع في التداول

ayoub012
04-15-2013, 20:07
السلام عليكم اخي
كويس للمبتدئين لان لو لا قدر خسر من صفقه يمكن يكون من البونص او جزء بسيط
أن نستفيد نحن البسطاء من صراع العمالقة هذا أمر جيد واللهم اجعل المتافسة بين الشركات على اشدها

atefatef
04-15-2013, 22:09
السلاام عليكم
عرض جميييل جدااا لانة يحفز صغار المتثمرين على الاستمثار وبيدوا منذ الصغر ويكبروا فى هذا المجال وبذالك حضراتكم تحققوا حلموة وجزاك الله خيرا
تحـــيــــــاتى

ليلي
04-15-2013, 22:12
هو عموما البونص فعلا مجرد اداه لجزب الناس لتتدوال في فوركس وبيساعد المبتدائين
ولكن فعلا زي ماحضرتك قلت ليه عيوب انه بيختلط مع المال الحقيقي وتحدث مشاكل بعد كده

سميح الشيخ
04-16-2013, 02:46
اخى الفاضل /
لى رائ فى هذا الموضوع ان تفصل الحساب الحقيقى عن حساب البونص يعنى تفتح حساب البونص باسم غير الحقيقى الذى تتعامل به بالحساب الحقيقى وتجرب تتعامل مع هذا الحساب بطريقه منفصله وتشوف هتربح ولا لا لو ربحت اربطه بحسابك الحقيقى ولو وجدت المنتدى جد فى كلامهم اذا الخلل من حضرتك ، واظن ان هذا الموضوع محترم للمنتدى واظنهم لا يفعلون ما قلته
وشكرا لك

dalirap
04-16-2013, 03:13
أخي أنا حصلت فقط على البونص المتأتي من المشاركات في هذا المنتدا العزيز
ولم إحصل على البونص المتأتي من رفع المال عن طريقي الخاص لأني لا أملك مال كفي

m7er2003
04-16-2013, 10:09
البونص هذا هو للاغراء المستثمرين ولجذب المبتدئين

lovemoon
04-16-2013, 14:57
تحية طيبة اخواني الكرام

انا مش فاهم المشكلة بالظبط
ايه اللي حصل لما اخدت البونص هل خالفت القوانين و تم خصم البونص و لا ايه ؟؟
عن نفسي اخدته قبل كدا و مفيش اي مشكلة حصلت

tazi larbi
04-18-2013, 12:05
السلام عليكم هدا شئ جيد من انيستا لجلب العدد الاكبر من العملاء لكن الاشكال هو هل ممكن سحب البونص ام الفوائد فقط عليه والله الموفق

kirozoka
04-21-2013, 16:23
أجد أنه شئ جيد ولا أحب ألغائه
وبالنسبة لموضوع الخلط مش مشكلة ممكن تحسبها كويس أنت وبتحط الأوامل وحتعرف البونص كام وحسابك كام

tohamy
04-26-2013, 21:13
البونص الترحيبى 30 فى المائة جميل لمن يريد ان يتاجر ويجعل لة هامش اضافى

taoufik bajjou
04-30-2013, 20:13
السلام عليكم اخي الغالي شكرا ك على اموضوع و أظن ان الونص لن يدع مشكلة أخي الكريم فقط يجب أن نكون أكثر تنظيم لحساتنا و الله المستعان

سضقض
04-30-2013, 21:28
تحفيز جيد 30 بالمئة من مبلغ مودع واظن
ان بعض ايام تستطيع سحب مبلغ المداع
وترك بونص

waelios
05-06-2013, 22:30
السوق التي يتم فيها تداول العملات. سوق الفوركس هو أكبر، السوق الأكثر سيولة في العالم حيث يبلغ متوسط ​​قيمة التداول يتجاوز 1.9 تريليون دولار في اليوم الواحد ويشمل كل من العملات الرئيسية في العالم
شكرا

zezo23680
05-18-2013, 03:32
البونص الزيادة هى اداة جذب للاستثمار وبيبقى من حساب خاص وبيدخل مع راس المال اليه مينفعش يتسحب
بس هو كده بيبقى بيزود راس المال اليه من خلاله بتزيد الاباح

salma saad
05-19-2013, 16:27
البونص الحمدلله معقول وعلىالعموم شركة انستا دائما عروضها ممتازة
ورائعة وقادرة على جذب الكثير

aminepayoneer
05-24-2013, 23:49
البونيص جيد للمبتدئيين لانه سوف يعوض الخسارة إدا ما كانت هناك نقص خبرة
سلامي

hicham07
06-06-2013, 01:09
اخي البونص هو كويس او لان في شباب عوزين يدول هدا الميدان الصعب
لكن معندهمش رصيد عشان يعباو حسابهم في انستا
او بلدنهم مبتسمحش بخروج امولهم

omarcss
06-16-2013, 00:45
30 % بونيص مبلغ جيد لجلب المستثمرين
مع انه هناك وسطاء يعطون اكثر من ذالك لكن لا يتمتعون بالثقة التي تحظي بها شركة انستا

krashseven
06-17-2013, 14:33
السلام عليكم و الله الايداع ب 100 دولار مش صعب لكن 30 بالمءة بونوص مش صعب كذلك الصعب هو لما تسيب اموالك في الخسارة و بس ما في دخل للبونوص فهو هدية لا غير يا اخي بالتوفيق لك و بارك الله فيك

Eng_Amr
06-18-2013, 17:07
اكيد البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق و لى انا شخصيا ممكن تفتح حساب بونص و حساب بدون بونص لو تحب

nader
06-18-2013, 17:21
يبقى بونص 30 بالمائة المهدى
لكل حساب حقيقي فيه 100 دولار تنافسيا الى حد بعيد
فبعض الشركات تعطي بونص مضاعف مثلا لكن الفترة محدودة ومع انستا فالعرض قائم مند مدة ولا يزال كدالك
اما اهميته
فاكيد حساب ببونص 30 بالمائة مهم وزيادة في حجم الرصيد لتتداول بشكل افضل
اما مشكلة تداخله مع الرصيد الحقيقي فهدا مشكل ولهدا فالكثير من التجار لا يطلبون بونص الايداع
سبق لي ان فتحت حساب ب 100 دولار ولم اطلب بونص الايداع وبصراحة عكسك تماما ندمت على دالك
بالتوفيق

الجوكر ياسمين
06-21-2013, 20:54
السلام عليكم
انا كمبتدأه احب ان يكون فى بونص اكيد هستفيد منه

a7med nasser
06-22-2013, 06:53
تحية طيبة اخواني الكرام

البونص اخي فائدة هو حافز حقيقي للمتداول الجديد المشارك حتى يتشحع علي التسجيل في شركتنا و بذلك تضمن الشركة اقبال اكبر و في نفس الوقت يستفيد المتداول بالبونص و يتم تكبير حسابه و البونص علي الايداع يمكن سحبه و لكن فقط بعد تحقيق شروطة و هو تنفيذ عدد معين من الصفقات حتى يتم تحويله الي نقود حقيقية مثل الباقيه في حساب المتداول

karim omar
06-22-2013, 11:01
اعتقد انها ميزة كبيرة للشركة تجعلها في مقدمة الشركات و خصوصا انها صادقة و لكن المشكلة هي في وسائل الايداع لان وسائل الايداع محدودة نرجي من السادة المشرفين في المنتدي التحدث الي الشركة لزيادة وسائل الايداع اللي تناسب الافراد ........ شكرا

fte2020
06-25-2013, 18:21
لا يا اخي البونص مفيد جدا فهو يساعد على حماية حسابك من المارجن .
البونص لا يتداخل مع الاموال فقط لا يمكن سحبه
بالتوفيق

navigateur
06-28-2013, 03:42
يمكن يكون جيد للمبتدئين و يكون غير جيد لمحترفين

بس المهم لنوا يفيد الكثير

Mr.Genius
06-28-2013, 08:53
السلام عليكم
طبعا البونص شىء ايجابى والتفريق بين مالك والبونص حسابيا سهل خاصة اذا كنت تتعامل مع شركة محترمة مثل انيستا

mina55
06-28-2013, 23:09
تحية طيبة اخواني الكرام السلام عليكم
البونص مفيد اخي ويكون اكثر فائدة للمبتدئين ولا يمكن سحبة
انني اعتقد هذا اخي الكريم ولا اعرف الكثير لانني من المبتدئين
بالتوفيق اخي ربحا وافرا

shawa99
06-29-2013, 01:15
انا خايف ينسحب البونص عند الاقتراب من الهامش وقتها رح يصير الرصيد تحت الهامش و تتوقف الصفقة

mina2welim
06-29-2013, 02:39
السلام عليكم
البونص مفيد جدا اخي الكريم نعم طبعا بالفعل انة مفيد وفي قمة الافادة للعضو للمبتدي
وانها ايضا ميزة كبري من مميزات الشركة
بالتوفيق

amine5416
07-04-2013, 12:16
أخي الكريم البونص وسيلة جدب للمستثثمرين كما أتفق معك لأنك أمتر دراية به

forex24day
07-04-2013, 12:40
انا مشترك فى احد البنوك الخاصة بانستا
وشايف عرض بونص اكبر من 30 % على الايداع

محمد منتصر
07-06-2013, 04:51
بصراحة انا عن نفسى محتاج اى بونص باى طريقة خصوصا انا فى البداية
بمعنى اخر هاخسر كتير قبل ما اعرف ابدأ اربح
يا رب اكثر من البونص :)

yasserahmed
07-07-2013, 05:07
السلام عليكم خي الكريم
اتمنى أن تجد أحد المحترفين في البرنامج
و موجودين الحمد لله
في منتدانا المليئ بالمحترفين و الأكفاء

gamal20
07-12-2013, 15:03
البونص جيد جدا اخى الكريم وهو مامن
لك وزياده فى المارجن لحسابك وعامل
امان لك

Habib Hammi
07-19-2013, 23:00
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
البونص لمن لهم 100 دولارس و أكثر في
حسابهم و لا يمكن سحبه

السيد على ابو الحمد حميد
07-21-2013, 19:56
جااااااااااااااااااامد تسلم ايدك شكلها تحفه ماشاء الله
بس الي مش عنده ميزان يعمل ايه وهو ممكن نسويه في صنيه الكب كيك؟؟

RomanyMoreed
07-23-2013, 22:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عرض البونص ده مميز جدآ وده الي بيجلب الناس لشركه انيستا بسبب تميزها في تقديم العروض الرائعه

بالتوفيق

Abdallah Ibrahim
07-23-2013, 22:49
اللام عليكم
البونص هام خاصة للمبتدئين
هذا برايي
شكؤا لك

ضرغام الحمزاوي
07-30-2013, 17:23
السلام عليــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــكم
شكرا على الموضوع

doola2020
08-09-2013, 17:19
معني كلامك ان البونص ده بيعملي مشاكل ، وحتي لو عمل مشاكل بس الواحد يتعلم يعني ايه فوركس

rsfbg2010
08-09-2013, 19:06
السلام عليكم جميعا
انا الصراحه ارى ان البونص شى جيد لاى مبتدى
فاى واحد فى البدايه بيبقى خايف ان يضع امواله فى الفوركس
فالبونص يقوم بحل هذه المشكله

mohammedIraqi
08-10-2013, 02:27
السلام عليكم اخي اكيد البونص هو اداة جذب للكثيرين ممن يتعاملوا فى هذا السوق ولكنى لااعتمد عليه ومش بهتم به صراحة لأنه من حق الشركة انها تسحبه فى اى وقت وبتحصل كتير

Elcapitano
08-13-2013, 11:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
بالنسبة لي في حالة إيداعك لأموالك الحقيقية الأفضل الإستغناء عن البونص , لأنك غير قابل للسحب , أنا أعتبره كدين أو سلف تقدمه لك الشركة .

mazen2508
08-30-2013, 19:39
اخى الفاضل تحياتى
اعتقد انه ميزه اضاقيه يمكن ان تساعد على التدول بصوره افضل
اما عدم السماح بسحبه فهو الشئ السئ فى الموضوع

yahia ali
09-05-2013, 13:42
السلام عليكم هذا البونص من وسائل الجزب بالفعل هو مفيد وامنى ان يمكنك سحبه فى الارباح
الى اللقاء

faouzibf
09-05-2013, 15:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
موضوع جميل أخي بوركت
أنا كنت أظن أنا البونيص يصبح كالمال الحقيقي أي أني أستطيع سحبه ولكن حسب كلامك هو للمتاجرة فقط
بوركت أخي

wissem bejaoui
09-05-2013, 15:09
السلام عليكم
موضوع جميل أخي بوركت
بالفعل هو مفيد وامنى ان يمكنك سحبه فى الارباح

hocem146
09-05-2013, 15:54
السلام عليكم
شكرا جزيلا لكم على هذا الموضوع
أتمنى أن أحصل على هذا البونوص

gna28
09-06-2013, 14:43
شكر خاص لصاحب الموضوع
أكيد تشكر شركة انستا على هذه الخدمة 30%على الايداع
دى ميزة قوية لجدب العملاء الذى يصلون الان الى مئات الالاف

borneski
09-06-2013, 16:32
البونص جيد جدا لمن المشكلة نحن لا نجد طريقة
للدفع في حساب انستا
انشاله النظام المصرفي يتطور و يوفر لنا طريقة للدفع الالكتروني

waelmma
09-06-2013, 19:20
البونص مفيد للمبتدىء الى معندوش خبرة كافية
وعيبه انك متقدرش تسحبه ولكن تسحب فقط ارباحك من عملية المتاجرة

ilyes chaieb
09-07-2013, 11:26
هو شيئ جيد من الشركة ان تقدم لك بونص على الايداع
و لاكن لا اعرف شروط سحبه
وتبقى في النهاية شيئ ايجابي يخدم العميل

magedman
09-07-2013, 13:01
اعتقد انه جيده ويزد من قيمه الحساب مما يساعده في زياده الارباح واماكنيه زياده سهر العقد

hebkar
09-08-2013, 00:15
اعتقد اننى اخالفك الراى لان البونص هو اداه للجذب واكيد مفيد و30 %
جيد يمكنك ان تتداول بهم وان كنت خبير لا خوف عليك باذن الله
اما الخوف على المبتدئين لان بالخساره سيتوهون بين مالهم والبونص
تحياتى لك

BONEKOUR
09-08-2013, 00:22
السلام عليكم اخي
البونص بمتابة اداة جذب للكثير من المستثمرين خاصة بعد ما حازت على موثوقية كبيرة بين المتاجرين و مميزاتها الكثيرة كدلك البونص يساعد الكثير من المبتدئين خاصة و هي خطوة اكتر من ممتازة لشركة انستا و الله ولي التوفيق و النجاح

abdelrahman.
09-08-2013, 22:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طب لو انا عملت ايداع هيدخل ضمن راس المال؟

KABOMAGIC
09-12-2013, 14:55
البونص يعتبر شىء جيد جدا من شركة انستا اقصد بونص الرد انما بونص الايداع فلا افقه عنة شىء
ولا كن خطرت فى بالى فكرة ان اعمل حساب جديد فى انستا اودع بة الرصيد الصالح للسحب
وبكة لو خسرت ابقى اخسر من البونص وبس

forex_lionz
09-22-2013, 16:27
اولا مفيش تداخل ولا حاجة كلها فلوس لانها لن تسحب منك
ولكن تعتبر راس مال
كما ان هناك شركات كبيرة تقوم بالدعاية لها وتبالغ فى حجم البونص ولكن عندما تخسر اموالك تقوم بسحب البونص منك

perfect_signals
09-23-2013, 22:08
انا مشترك فى بنك المونى بوكر وفى اعلان ثابت فى البنك
ومن خلاله انا عرفت شركة انستا عن بونص تصل الى 40 %