PDA

View Full Version : راتب شهري ثابت من الفوركس بخطورة معقولة

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Hamad
05-12-2012, 18:52
لمن يريد ان يحصل على راتب شهري ثابت من الفوركس يجب أن يكون في الحساب 5 الاف دولار ومافوق مع الربح المعقول بالفوركس بخطورة معقولة وفي الفوركس لا يوجد اي ضمان لذلك عليك تعلم كيفية التداول المضمون حتى تصبح متداولا ناجحا وتحقق راتب شهري ثابت من الفوركس

silverfox
05-12-2012, 18:56
اعتقد شخصيا كلامك صح جدا فبهذا المبلغ يمكنك تحقيق مرتب شهرى جيد لا باس به وتستطيع ان تعيل نفسك شهريا بمبلغ جيد جدا

Mohamed90
05-12-2012, 18:59
اه مبلغ معقول للتداول به و تحقيق راتب شهري جيدة باقل خطورة ممكنة طبعا لانه عندما يكون راس المال كبير يبقى المتداول مرتاح نوعا ما و لايتسرع و لايطمع لانه نقاط قليلة تكفيه طبعا عكس الحساب الصغير
تحياتي

mahmood-noor
05-12-2012, 19:48
يا أخي الفوركس مش لعبة لكي فقط تتعلم طريقة التداول و تجلب مبلغ 5 آلاف دولار وتدخل بخطورة معقولة ثم تربح راتب شهري ثابت !! ,, انت تقدر تربح مليون دولار الشهر هذا لكن ممكن تخسر 10 ملايين الشهر الجاي !! لأن الفوركس فيه تقلبات و لا أحد يستطيع التنبؤ بسعر السوق وكل بني آدم خطاء فقد تخطئ باستراتيجيتك وتخسر كل اموالك فلا يوجد شيء اسمه دخل شهري ثابت ,, الفوركس حظ لا أكثر !!

كريم
05-12-2012, 19:59
خطورة بسيطة + راس مال كبير = افل تجارة و اعتقد انها الأنسب خاصة للمتداولين المحترفين و امنية المحافظة على راس مال اكبر و بها فالصفقات الصغيرة تكسب بها الكثير

و بالتوفيق للجميع

kingman
05-12-2012, 21:38
متفق معاك من حيث المبدا طبعا
عشان الواحد يقدر يحقق ربح ثابت يكون ليه عون فى الحياة محتاج بمبلغ كبير بغض النظر سواء كان 5 او 10 او اكثر المهم مبلغ يوفر ربح جيد كمرتب ثابت بادارة راس مال صارمة هدوء وراحة فى التداول وربح معقول

tervarto
05-12-2012, 21:45
نعم أخى انا متفق معك , لكن لابد من راس مال كبير نسبيا حتى تحقق هذا المبلغ , و تكون المخاطرة معقولة , وطبعا كلما كبر راس المال كلما زادت قيمة الربح و قلت المخاطرة , الواحد عاوز كدة 10.000 دولار عشان يعمل بيهم أحلى شغل ;)

magic777
05-15-2012, 18:05
اتفق معك
لتحقيق النجاح وان يكون لك راتب شهري جيد محترم من الفوركس لا تعمد على الحسابات الصغيره والدخول مخاطره
لانك هنا معرض لخساره الحساب آجلا ام عاجلا
ولكن كبدايه اعتقد ان حساب به 1000 دولار جيد لتحقيق 100 او 200 دولار شهريا بمخاطره معقوله

youmuststop
05-31-2012, 00:21
الحساب الثابت من افضل الطرق انك تحدد ربح يومي ثابت لا تزيد عنه حتي لو كان قليل حتي تضمن ربح شهري ولكن احذر الطمع عند المكسب لتستطيع فعل هذا

archiwork
05-31-2012, 00:27
لمن يقول أن الفوركس مجرد حظ ليس أكثر أحب أقولك اذا كنت مؤمن بذلك فيمكنك تداول الخيارات الثنائية أفضل لك من حيث الحظ
اكن الفوركس عمل جاد ويمكن ان توفر منه مرتب شهرى واكثر اذا التزمت واخذت على عاتقك الجدية فى العمل

magic777
05-31-2012, 00:48
يا أخي الفوركس مش لعبة لكي فقط تتعلم طريقة التداول و تجلب مبلغ 5 آلاف دولار وتدخل بخطورة معقولة ثم تربح راتب شهري ثابت !! ,, انت تقدر تربح مليون دولار الشهر هذا لكن ممكن تخسر 10 ملايين الشهر الجاي !! لأن الفوركس فيه تقلبات و لا أحد يستطيع التنبؤ بسعر السوق وكل بني آدم خطاء فقد تخطئ باستراتيجيتك وتخسر كل اموالك فلا يوجد شيء اسمه دخل شهري ثابت ,, الفوركس حظ لا أكثر !!
لا يااخي فيه ربح ثابت او مايسمى بمتوسط ربح
وده مش هتقدر تحصل عليه فعلا الا لما تتاجر براس مال محترم زي 5 الاف دولار
وبعد ما تكتسب الخبره الجيده اللي تقدر توصل بيها لاستراتيجيه خاصه بك بجدول عمل
وتلتزم بيه وان شاء الله تحقق ما تريد

gogofx
05-31-2012, 00:52
السلام عليكم
مبلغ 5 الف مبلغ ممتاز ولو توفر ادارة جديدة للحساب بمكسب 10 الى 20 % هيزيد دخلك كل شهر
لكن بالنسبة لى لا تعتمد كل الاعتماد على الفوركس

kingman
05-31-2012, 01:46
السلام عليكم
مبلغ 5 الف مبلغ ممتاز ولو توفر ادارة جديدة للحساب بمكسب 10 الى 20 % هيزيد دخلك كل شهر
لكن بالنسبة لى لا تعتمد كل الاعتماد على الفوركس

ونسبة عشرة فى الميه هتكون جيدة جدا وبفضل الله هيكون سهل تحقيقه بادارة راس مال جيدة فنسبة عشرة فى المية من مبلغ خمسة الاف هتكون 500 دولار واعتقد هتكون مقنعة للمتاجر وهيقدر يزيدها مع الوقت بأدارة راس المال ولن يضطر للمخاطرة كما يفعل الكثيرين بسبب انه لايرضى بالربح ويلجا للمخاطرة نظرا لسصغر راس ماله نسبيا

safiforex
05-31-2012, 15:17
نعم هذا جيد ، لكن انا شخصيا لا افكر بطريقة النسبة من الارباح ن فانا اتركها لله ، ممكن ان احصل على اكثر من عشرة في المية و ممكن ان تكون اقل من هذه النسبة ، الاهم عندي ان لا يضيع حسابي هذه اهم شيئ عندي ، و ان احوال المتاجرة به للحصول على ربح و لو صغير فالحمد لله على كل حال

ونسبة عشرة فى الميه هتكون جيدة جدا وبفضل الله هيكون سهل تحقيقه بادارة راس مال جيدة فنسبة عشرة فى المية من مبلغ خمسة الاف هتكون 500 دولار واعتقد هتكون مقنعة للمتاجر وهيقدر يزيدها مع الوقت بأدارة راس المال ولن يضطر للمخاطرة كما يفعل الكثيرين بسبب انه لايرضى بالربح ويلجا للمخاطرة نظرا لسصغر راس ماله نسبيا

بالتوفيق

aboualy
05-31-2012, 15:23

نعم اخى العزيز اعتقد ان نسبة عشرة فى المية نسب من السهل تحقيقها فى الفوركس بشرط الالتزام باستراتيجية محددة وكذلك الالتزام التام بادارة راس المال وفعلا هذه النسبة اذا استطعت تحقيقها مع راس مال كبير ستكون جيدة جدا للكثيرين وافضل من الكثير من الوظائف

mannon
05-31-2012, 15:29
لمن يريد ان يحصل على راتب شهري ثابت من الفوركس يجب أن يكون في الحساب 5 الاف دولار ومافوق مع الربح المعقول بالفوركس بخطورة معقولة وفي الفوركس لا يوجد اي ضمان لذلك عليك تعلم كيفية التداول المضمون حتى تصبح متداولا ناجحا وتحقق راتب شهري ثابت من الفوركس

والله ياخى الكريم كلامك مظبوط جدا وانا فى رايى ان اى شخص عايز يدخل الفوركس ويكسب بشكل مضمون لازم يكون حسابة كبير وكمان يفضل يوكون 10000$ ويدخل بمخاطرة لا تذيد عن 2%

safiforex
05-31-2012, 15:32
نعم نسبة 10 في المية من راس المال زي 5000 دولار فهذا يعني 500 دولار في الشهر و هذا طبعا راتب شهري محترم و جيد كثير و احسن من رواتب الوظائف ، و بالنظر الى النسبة و الى راس المال ن فانه يعني تحقيق 500 نقطة بواحد دولار و هذا ممكن و سهل الحصول 8عليه اذا كانت استراتيجية جيدة و موفقة

نعم اخى العزيز اعتقد ان نسبة عشرة فى المية نسب من السهل تحقيقها فى الفوركس بشرط الالتزام باستراتيجية محددة وكذلك الالتزام التام بادارة راس المال وفعلا هذه النسبة اذا استطعت تحقيقها مع راس مال كبير ستكون جيدة جدا للكثيرين وافضل من الكثير من الوظائف
بالتوفيق للكل

kamizidan
05-31-2012, 15:34
الفوركس ليس ابدا حض هذا منظومة كبيرة جدا وكل شيئ بانتظام يمشي بقدرة الله تعالى فكل شيئ في هذه الدنيا يمشي بانتظام ويجب ان يتعرف كل شخص هذا السر تعلم وتعلم وتعلم وتعلم حتى تكتشف كل الاسرار وهذا سيتسغرف الوقت الكبير ولكن كل شيئ يهووووووووون

Smart
05-31-2012, 16:05
بالفعل لو الشخص يملك حساب كبير ويضارب بعقود صغيره يستطيع ان يضمن ان شاء الله عز وجل بنسبه 90% مرتب شهرى
عكس الحسابات الصغيره التى لا يرضى اصحابها بنسبه ربح قليله منها ...لانها نسبه لا ترضيهم ولذلك مجد معظن الحسابات الصغيره تتمرجن

remo
05-31-2012, 16:14
انا اعتقد ان المبلغ دا مناسب جدا فمن الممكن ان تدخل صفقة بدولار وان عكست عليك تبدا تبرد بدولار كمان وهكذا حتى يصل عدد التبريدات لخمس تبريدات وعندها اى انعكاس للسعر سوف تربح منة وكمان الخطورة هتقل عشان انت هتبقى محتاج الف نقطة عشان تخسر فاعتقد انك تستطيع ان تاخذ دخل شهرى من هذا المبلغ

actas
05-31-2012, 16:31
المشكله ليست حساب كبير او صغير ,المشكله وخطوره هذا السوق تكمن فى الطمع عند تحقيق الربح ,فلو انت وضعت خطه للعمل بحيث تطبقها كامله ولا تاثر عليك مغريات السوق لنجحت سواء بحساب كبير او صغير ,هذا السوق لكى تربح فيه لابد ان تعتمد على ثلاث محاور رئيسيه
العامل النفسى
وخطه العمل
والسير دائما مع الاتجاه
واهمها هى خطه العمل

HARRY POTTEER
05-31-2012, 17:28
كلامك صح يا اخي كلما كان الحساب كبير يضمن كده استمراريته
وبادارة راس المال جيدة اعتقد ان الخطوورة على الحساب تبقى ضئيلة

ramid
05-31-2012, 17:30
كلامك معقول لكن ممكن المتداول يبدأ برأس مال صغير
ومع حسن تعامل وادارة رأس مال جيدة يحقق ارباح ثابته معتبرة وينميها يوما بعد يوم

mage
05-31-2012, 17:41
انا اعتقد ان المبلغ دا مناسب جدا فمن الممكن ان تدخل صفقة بدولار وان عكست عليك تبدا تبرد بدولار كمان وهكذا حتى يصل عدد التبريدات لخمس تبريدات وعندها اى انعكاس للسعر سوف تربح منة وكمان الخطورة هتقل عشان انت هتبقى محتاج الف نقطة عشان تخسر فاعتقد انك تستطيع ان تاخذ دخل شهرى من هذا المبلغ

انت عراف ان الواحد ممكن يعمل من المنتديات اللى زى كده مبلغ محترم يعنى لو افتصرضنا ان الواحد مننا فضل فى المنتدى هنا 4 شهور على اتلوالى وكل شهر بياخد بونص وبتراكم البونص ممكن يقدر يعمل 500 $ وهو مبلغ ليس بالشيئ فى الفوركس لكى يبدا العمل به فى السوق من وجهة نظرى

kingman
05-31-2012, 17:56
اكيد راس المال المحترم بيبقى راحه لصاحبه ومعه هيشتغل افضل بادارة راس مال لكن اهم شئ انه يكون قادر على التعامل معاها وعنده الخربة والمقدرة على ادارته وخصوصا بأستخدام التبريد بيحتاج ادارة جيدة وتبريد من مستويات جيدة حتى لايكون سبب التبريد فى مرجنة الحساب فمثلا فى هذه الأيام من يستخدم التبريد ودخل على اليورو ولم يحسب عقوده بدراسة جيدة سيكون حسابه فى مهب الريح

hemaabdo
05-31-2012, 18:14
الواحد يقدر يوصل للمرحله دى بس فى حاله واحده انه لما يكون كون راس مال كبير يوفر عليه المخاطره الكبيره اللى بيستخدمها فى المتاجره
انا لو وصلت لمبلغ 10000 دولار كراس مال هنا فتاجر بتارجت 10% كل شهر ويكون ليا صافى ربح شهرى 6000 جنيه مصرى واظن ان ده عائد شهرى محترم بالنسبه ليا

konine
05-31-2012, 18:23
أتفق معك و كلامك صحيح 100%
ولكن لا تنسا الطمع فمن عنده 1000 يريد أي يحولهم إلى 10000 و هكذا وأنا أعرف شخصا خسر أكتر من 10000
ولكن حتى تربح في فوركس يجب أي يضع هدف من ربح في ذهنه كل يوم و حد من خسرة

mohamed eldamnhorey
05-31-2012, 19:26
الواحد يقدر يوصل للمرحله دى بس فى حاله واحده انه لما يكون كون راس مال كبير يوفر عليه المخاطره الكبيره اللى بيستخدمها فى المتاجره
انا لو وصلت لمبلغ 10000 دولار كراس مال هنا فتاجر بتارجت 10% كل شهر ويكون ليا صافى ربح شهرى 6000 جنيه مصرى واظن ان ده عائد شهرى محترم بالنسبه ليا

فعلاً عائد شهرى ممتاز

بس فين المبلغ ده بس
ياغالى

10000 دولار مبلغ ممتاز جداً للمضاربه

وكفايه على رايك 10 % بس شهرياً

الله يحقق لك حلمك ياخوى

kingman
05-31-2012, 19:57
بالفعل هتكون نسبة معقولة وبفضل الله هتقدر تحقق بادارة راس مال جيدة فأن الواحد يكسب عشرة فى المية من راسه ماله شئ سهل التحقيق والف دولار بالنسبة لمعدل الدخول فى مصر هو مرتب رائع ونادرا لما هتلاقى وظيفة تعطى مرتب نصف هذا المبلغ فى مصر وربنا يوفقنا جميعا الى اهدافنا وتجارة موفقة للجميع بأذن الله

magic777
05-31-2012, 20:56
المشكله ليست حساب كبير او صغير ,المشكله وخطوره هذا السوق تكمن فى الطمع عند تحقيق الربح ,فلو انت وضعت خطه للعمل بحيث تطبقها كامله ولا تاثر عليك مغريات السوق لنجحت سواء بحساب كبير او صغير ,هذا السوق لكى تربح فيه لابد ان تعتمد على ثلاث محاور رئيسيه
العامل النفسى
وخطه العمل
والسير دائما مع الاتجاه
واهمها هى خطه العمل

ماهو علشان تثبت العامل النفسي ده والطمع عندك لازم بتكون بتشتغل بحساب راس ماله كبير
تقوم تفتح صفقات به بدون خطوره وفي نفس الوقت ترضيك انت وتكون مناسبه للوقت والمجهود اللي بذلته
لكن لو حساب ضغير هتلاقي الارباح صغيره مش هترضيك وهتضطر انك تخاطر في مره وده اللي بيخلينا نخسر

shero
05-31-2012, 21:12

فى الواقع هو اقترح جيد خصوصا لعدد ليس بالقليل من المتاجرين الذين يفضلوا التفرغ لتجارة العملات بشكل تام , بل انى افضل ان يتم رفع رأس المال الى 10000 دولار وايضا ثبات معدل الربح الشهرى فى حدود 20 الى 30 % , اعتقد عند تحقق ذلك بامكاننا التفرغ التام للمتاجرة

sho
06-03-2012, 05:06
بالنسبة لى لا اعتقد انة يمكن تحديد دخل شهرى ثابت من سوق الفوركس مهما وصلت لدرجة من الخبرة والاحتراف .. الفوركس سوق متقلبة غير مضمونة تحتوى على نسبة مخاطرة كبيرة .. قد تستطيع ان تحقق اكثر مما تريد فى شهر والشهر الاخر لا .. فلا اعتقد انة يمكن تحديد مبلغ ثابت فهو ليس وظيفة مكتبية

forexBOSS
06-03-2012, 06:04
اعتقد انه مع المبلغ ده و اداره راس مال صحيحه هتقدر تعمل راتب شهرى و يومى و كل الى انت عايزه و انا
من وجه نظر اقل مبلغ للبدايه 1000 دولار لتشعر بطعم المكسب

mony
06-03-2012, 08:10
كلامك صح بس طبعا لازم تتعلم الفوركس جيدا لان كل اما الحساب يكبر كل اما المخاطر تزيد فاهم شىء الاداره الصحيحه للمال

hardjob
06-03-2012, 08:31
السلام عليكم
اخي افهم من كلامك انه ادا اردت فعلا تحقيق راتب شهري فعليك ب 5000 دولار
لكن الا يمكن اقل
متلا 1000 دولار
يمكنها ان تفيدنا
نصبر صبرا حتى تتحول بادن الله الى 5000 دولار
و ان شاء الله الى اكتر

Mohamed90
06-03-2012, 13:40
الاغلب من مزال في مرحلة التعلم او اصبح محترف ولكن ليس بالمعنى الاحتراف
و اغلبنا يبدا بحساب صغير فقط للتدريب و ربح القليل و اهم اكتساب خبرة
اما بخصوص داخل الشهري من 2000 دولار يمكن تكسب في الاسبوع ما يرضيك اخي

ramid
06-03-2012, 17:21
لا اعتقد ان كلمة ثابت تنطبق على اي جزء من الفوركس
فهو كالبحر الدائم الحركة والذي لا يمكن معه ان نتحدث عن ارباح ثابتة
فالصعود والنزول سمته البارزة

The Mester X
06-03-2012, 17:41
انا اكافح لاتعلم ومحاول لاجتهاد من اجل هذه النقطة و هي محاولة الحصول على راتب او مدحول شهري من الفوركس و لكن يبقى صعب وخصوصا راتب تابث اصعب شئ
ولكن هذا لا يمنعنا من محاول ذلك و اي شئ تربحه من الفوركس يخليك قد المسؤولية

sunlight
06-03-2012, 19:10
انا اكافح لاتعلم ومحاول لاجتهاد من اجل هذه النقطة و هي محاولة الحصول على راتب او مدحول شهري من الفوركس و لكن يبقى صعب وخصوصا راتب تابث اصعب شئ
ولكن هذا لا يمنعنا من محاول ذلك و اي شئ تربحه من الفوركس يخليك قد المسؤولية

اعتقد ان راس المال مهم جدا فى تحقيق راتب شهرى ولكن مفيش حاجه مستحيله لو راس المال هى 100 دولار فقط مع اداره كويسه يمكن تحويلها الى 500 دولار وهكذا حتى تستطيع ان تصل للمبلغ اللى تقدر تحس ان الخطوره معاه بدات تضمحل

mosghaly
06-03-2012, 19:45
في الحقيقيه انا اتمنى ذلك ومبلغ ال5000 دولار مبلغ جيد جدا للتجارة مع ادارة راس مال محترمه والحصول علي ربح جيد في اخر الشهر وهناك عدة استراتيجيات قويه يمكنك استخدامها مثل استخدام تقاطه خطوط الموفينج افيريدج فيمكنك الحصول علي ربح شهري حوالي 1000 دولار مستريحين ولكن لازم الالتزام الصارم

HARRY POTTEER
06-03-2012, 22:27
اخي انت مادام انك دخلت الفوركس لا تقل ربح تابت
لان احتمال الخسارة وارد و له 50 في المية من الحصوول
و هدا طبعا ما بيتركنا نحاول و نتعلم حتى نعرف نتعامل مع السووق
و ليس التحكم به

mage
06-04-2012, 00:15
و ليس التحكم به

اتفق معك تماما لا يمكن لاى شخص ان يحقق نسبة ارباح ثابتة منا لفوركس لانه سوق لا يدعم ان يكون هناك ربح ثابت يجب ان يكون هناك نسبة خسائر كما انه يوجد نسبة ارباح واعتقد انا لكثير من الناس يمكنهم ان يعرفوا هذا جيدا ولكنهم لا يؤمنون به

wolfkamikaz
06-04-2012, 00:34
دخل ثابت انا لا استطيع تاكيد هذا لكن مبلغ محترم بادارة سليمة دون مخاطرة
نعم تستطيع مبلغ محترم خمسة الاف لكن لا تنسى في الي خسر ملايين

pimo
06-04-2012, 00:41
انت تقول 5 الاف دولار لكي تحقق مرتب شهري هذا كثير بل يلزمك 1500 دولار لكي تخرج في اخر الشهر بمبلغ لا يقل عن 200 دولار وبدون ان تتعرض الي خسارة راس المال علي حسب ظني

kingman
06-04-2012, 01:33
اتفق معك تماما لا يمكن لاى شخص ان يحقق نسبة ارباح ثابتة منا لفوركس لانه سوق لا يدعم ان يكون هناك ربح ثابت يجب ان يكون هناك نسبة خسائر كما انه يوجد نسبة ارباح واعتقد انا لكثير من الناس يمكنهم ان يعرفوا هذا جيدا ولكنهم لا يؤمنون به

هو احنا لما بنقول ربح ثابت مش بيبقى المقصود مبلغ مالى لازم كل شهر يتحقق لا هو بيبقى تعبير مناسب لأن تكون بفضل الله المحصلة ربح وبنسبة معينة تكون هدف المتاجر من خلال خطة عمله وهو بيبقى هدف ممكن يتحقق اولا يتحقق كل شهر لكن الخطة والهدف لازم يكونوا موجودين ويعمل كل متاجر لتحقيقه وبفضل الله اذا كان الهدف معقول سهل ان يتحقق ونقدر نقول عليه ثابت كمصطلح تقريبى

maklad94
06-04-2012, 02:51
اعتقد انه مبلغ معقول وممكن اقل كمان لو عايز بس مش شرط المبلغ المهم يكن فيه خبرة لأنه فيه اشخاص ضيعوا اضعاف هذا المبلغ بمجرد صفقات مخاطرة عالية وفى ساعات قليلة كمان .

ahmed
06-04-2012, 13:07
ممتاز يا اخى هذا المبلغ وتحقيق ارباح مجزيه من خلاله سيكون سهل
ولكن ليس كلنا يستطيع توفير ذلك المبلغ اولا
وثانيا يمكن البدء بمبلغ اقل من ذلك وتحقيق ارباح ايضا
وليكن 1000 دولار ما المانع

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 17:58
اعتقد انه مبلغ معقول وممكن اقل كمان لو عايز بس مش شرط المبلغ المهم يكن فيه خبرة لأنه فيه اشخاص ضيعوا اضعاف هذا المبلغ بمجرد صفقات مخاطرة عالية وفى ساعات قليلة كمان .

والله سمعت عن ناس

خسرووو مئات الالف الدولارات فى دقائق معدوده

بسبب الطمع والجشع اللى فيهم
الله يبعده عنا ياكريم ياالله

vamoscapitos
06-04-2012, 19:30
بالطبع براس مال 5 الاف دولار يمكنك ان تعيل اسرتك لكن اعتقد

بانه سيف ذو حذين ففي الخسارة ستكون قد خسرت مبلغ كبييير

مما سيزعزع ثقتك بنفسك وهنا يدخل العامل النفسي في تجارتك

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 20:30
بالطبع براس مال 5 الاف دولار يمكنك ان تعيل اسرتك لكن اعتقد

بانه سيف ذو حذين ففي الخسارة ستكون قد خسرت مبلغ كبييير

مما سيزعزع ثقتك بنفسك وهنا يدخل العامل النفسي في تجارتك

متشتغلش بالمبلغ ده غير بعد سنتين
على الاقل من الدراسه الجاده والمتابعه اللاصقه

حتى تكون مؤهل للعمل على هذا الحساب

vadas
06-04-2012, 21:56
السلام عليكم
ل5000ولار مبلغ كبير يصعب خسارتة و يمكن الربح الكتير منه بدون طمع لكن المشكل في الحصول على هدا الرأس المال 5000 أولا فهدا صعب
لهدا الكتير يعانون من الخسارة لصغر حساباتهم التي لا يمكنها مقاومة هدا السوق الكبير

The Mester X
06-04-2012, 22:19
و ليس التحكم به

بالضبط اخي الفاضل لايمكن ان نقول الفوركس انه مجال للربح الراتب الثابت و يختلف ذلك كل شهر يمكن تكسب اكثر من ماتتوقع ويمكن تخسر اكثر من ماتتوقع و هذا الامر يجب وضعه في الحسبان و الخطورة موجودة ولكن يمكن تسيطر عليها و تخليه قليلة بادارة راس المال الجيدة

2x1
06-05-2012, 11:17
لا اعتقد ان هناك مايسمي دخل ثابت فالفوركس فانتا رهن التقلبات والتغيرات الدائمة ولا يمكن توقع ارباح ثابتة ابداحتي ولو كان براس
مال جيد فهنا مخاطرات دائمة ومن الممكن جدا حدوث خسارة اذا لم تكن حذرا وقنوع

Mohamed90
06-05-2012, 13:15
السلام عليكم
ل5000ولار مبلغ كبير يصعب خسارتة و يمكن الربح الكتير منه بدون طمع لكن المشكل في الحصول على هدا الرأس المال 5000 أولا فهدا صعب
لهدا الكتير يعانون من الخسارة لصغر حساباتهم التي لا يمكنها مقاومة هدا السوق الكبير

السلام عليكم و متفق معاك اخي هذا الامر من اهم الاسباب الخسارة في الفوركس و هي ضعف الحساب و الكل يريد تحقيق الكثير من حساب صغير
و طبعا حتى ظروف الكثير من الاخوة لايمكن توفير هذا الحساب 5000 دولار فهو كبير ولايمكن لشخص وضعه مثل هذا المبلغ في الفوركس و يغامر به في ظل الدخل المحدود

yassoo011
06-05-2012, 13:22
فعلا هي مشكلة ولكن من الممكن ان نبدأ ب 1000 دولار وننميالحساب ومبلغ 1000 دولار مبلغ معقول للبداية بالفوركس

magic777
06-05-2012, 16:39
من وجهه نظري مش شرط 5000 دولار كبدايه ممكن تبدأ ب1000 او حتى 500 على حسب مقدرتك وتحقق منهم برده ربح جيد
وبمخاطره متوسطه او عاديه وهنا هتعتمد على الرافعه الكبيره وده مش عيب المهم تكون ليك الخبره اللي تؤهلك على تحقيق الربح
وعمل خطه مناسبه تتماشي مع الرافعه المستخدمه في المتاجره

Texxon
06-06-2012, 08:14
بالتأكيد انا معاك موافق انه لازم يكون في الحساب بتاعك او بتاع اي حد عايز يكسب رأس مال كويس بس ده عشان يكون المكسب كويس مش أكتر، لكنك ممكن تتاجر برأس مال صغير وتكسب برده بس المشكلة انك هتيجي آخر الشهر تلاقيك كسبان 50 دولار مثلا! هتقول انا ابطل شغل احسن

hardjob
06-06-2012, 09:06
بالتأكيد انا معاك موافق انه لازم يكون في الحساب بتاعك او بتاع اي حد عايز يكسب رأس مال كويس بس ده عشان يكون المكسب كويس مش أكتر، لكنك ممكن تتاجر برأس مال صغير وتكسب برده بس المشكلة انك هتيجي آخر الشهر تلاقيك كسبان 50 دولار مثلا! هتقول انا ابطل شغل احسن

نعم معك حق اخي الكريم

فعلا لما يدخل شخص براس مال صغير تلاقيه رابح في اخر الشهر 50 دولار

لكن في نضري ان ال 50 دولار هده قد يعتبرها بمتابة مبلغ كويس عشان انو مبتدا ولم يسبق له تعاملات مادية

عبر النت ايع رأيك ؟

zher_albanfsij
06-06-2012, 09:13
أعتقد عندما يكون المبلغ 5000 دولار وابدأ بالمتاجرة فيه بالتأكيد رح يدخل فيه الطمع وهاد على المستوى الشخصي جربت كتير أني ما اطمع ولكن بدون فائدة

AhmedMagnifico
06-07-2012, 14:00
السلام عليكم
فكرة جيدة يا اخى ومبلغ اظنه متوسط ويحقق ارباحا لا باس بها
ربنا ينفع الجميع ان شاء الله دمتم بود اخوتى
:)

The Mester X
06-07-2012, 14:18
السلام عليكم
ايوه حبيبي هذا المبلغ الذي دكرت يبقى ممتز للتدوال و لكن كما قلت يبقى صعب الحصول عليه و لهذا نخاطر براس المال الصغير من اجل مضاعفته
و الراتب الشهري ثالبت غير موجود في الفوركس يمكن اسبوع تكسب و اسبوع تخسر

zahran
06-07-2012, 15:19
المبلغ جميل جدا كبدايه شغل .. او كبدايه مشروع ... فلو انك اجدت ادارتك للحساب وادارتك لراس المال اداره صحيحه ستحقق باذن الله ارباح شهريه . ولكن يجب عليك ان تكون محافظا لدرجه كبيره كى تجنى الربح بصوره مستمره .. والمحافظه هنا تاتى من عدم الدخول الكثير . الدخول فط فى الفرص القويه ان وجدت والله لترى الخير كثير

ahmed saleh
06-07-2012, 15:22
اناا اعتقد ان هذا المبلغ معقول جدا جدا ومن الممكن ان تحقق من خلالة ارباح جيدة
وليس ارباح شهرية ولكن من الممكن ارباح تكفيك لمدة طويلة
ولكن ان اعتقد ان الاساس هو التعلم كيف تكسب وليس لها علاقة بهذا المبلغ لانك من الممكن ان تخسرهم
لذلك يجب ان تكون جيد فى التعامل فى الفوركس لكى تتمكن من المكسب

HARRY POTTEER
06-07-2012, 23:45
اناا اعتقد ان هذا المبلغ معقول جدا جدا ومن الممكن ان تحقق من خلالة ارباح جيدة
وليس ارباح شهرية ولكن من الممكن ارباح تكفيك لمدة طويلة
ولكن ان اعتقد ان الاساس هو التعلم كيف تكسب وليس لها علاقة بهذا المبلغ لانك من الممكن ان تخسرهم
لذلك يجب ان تكون جيد فى التعامل فى الفوركس لكى تتمكن من المكسب

صحيح يا غالي المهم هو التعلم تم التعلم كيفية ادارة
راس المال و فتح الصفقات في اوقات مناسبة ...و لا اعتقد انك ممكن تكيب
من الفوركس من دوون تعلم و تتقيف

mando
06-07-2012, 23:56
طبعا انا افضل ان تبداء براس مال كبير حتى يتح لك المتاجرة وانت مرتاح ومع ادارة راس مال صارمة ممكن تحقق مكسب كويس
لكن لو معاك راس مال كبير ولم تقوم بتعلم الفوركس جيد ولا يكون لديك ادارة راس مال بشكل جيد سوف تخسر اى مبلغ مهما كان حجم راس المال

magic777
06-08-2012, 00:11
ايوه حبيبي هذا المبلغ الذي دكرت يبقى ممتز للتدوال و لكن كما قلت يبقى صعب الحصول عليه و لهذا نخاطر براس المال الصغير من اجل مضاعفته
و الراتب الشهري ثالبت غير موجود في الفوركس يمكن اسبوع تكسب و اسبوع تخسر

5000 الاف دولار مبلغ جيد للمتاجر المحترف فقط
لكن لو انت لسه مبتدأ او لسه معندكش خبره كبيره بالمجال انصحك الا تفتح حساب اعلى من 1000 دولار
مهما كانت المغريات لان الحساب ده يتعتبر بتتعلم عليه ولما تلاقي نفسك كويس هتقدر تضاعف الالف دي من الارباح بدل ما تودع
مبلغ كبير وياتكسب بيه او تخسره

pimo
06-08-2012, 00:15
5000 دولار مبلغ كبير واذا اردت ان تحقق راتب شهري ثابت انصحك ان تستعمل مبلغ 1500 دولار وان تتعلم التداول باستراتجية مضمون لكي لا تفقد المال وتستطيع ان تحقق راتب شهري في حدود 300 دولار شهريا وان تكبر راس المال

kingman
06-08-2012, 03:34
لكن لو انت لسه مبتدأ او لسه معندكش خبره كبيره بالمجال انصحك الا تفتح حساب اعلى من 1000 دولار
مهما كانت المغريات لان الحساب ده يتعتبر بتتعلم عليه ولما تلاقي نفسك كويس هتقدر تضاعف الالف دي من الارباح بدل ما تودع
هو اكيد كلما كبر المبلغ كلما كانت التجارة افضل لكن طبعا ده متوقف على المتاجر واى مبلغ بيحتاج الى متاجر قادر على ادارة راس المال وادارة صفقاته واذا كان المتاجر غير قادر على ادارة حسابه مش هتفرق حساتب كبير من صغير
وبالنسبة للمبتدائين مش بفضل ابدا انهم يفتحوا حسابات كبيرة لأنه احتمال الخسارة معاه بتبقى اكبر نظرا لقلة خبرته

Mohamed90
06-08-2012, 12:14

السلام عليكم طبعا اخي العزيز الحساب الكبير 1000 او اكثر يصلح للمتمرس او المحترف
و المبتدا يبقى 100 دولار ممتازة له للتعلم و البونص المنتدى راح يفيد الكثيرين صراحة في مشوارهم

21cent
06-08-2012, 12:34
ليس شرطا راس المال فالانسان الناجح ينجح فى اى مال حتى لو دولار ولا كلما كان كبير كلما قل الوقت ويربحك كثيرا
وفالاستراتجية الناجحة تنجح مع اى راس مال وهذا ما نقوله وهو ادارة راس المال وكما يقول الخبراء لاتتاجر باكثر من
10% من راس مالك حتى اذا خسرتك تتاح لك بقية راس المال للمتاجرة

compaq0
06-08-2012, 12:52
حتى هذا غير مضمون انت مش انت وانت قدام شاشه التداول لا تستطيع التحكم فى نفسك و فى عواطفك .تظل تخطط و سافعل كذا عند كذا و لكن عند التداول كل هذا يختلف

ahmed
06-08-2012, 12:53
ليس شرطا راس المال فالانسان الناجح ينجح فى اى مال حتى لو دولار ولا كلما كان كبير كلما قل الوقت ويربحك كثيرا
وفالاستراتجية الناجحة تنجح مع اى راس مال وهذا ما نقوله وهو ادارة راس المال وكما يقول الخبراء لاتتاجر باكثر من

تمام يا اخى فعلا راس المال مهما صغر بادارة راس المال الصحيحه والصبر والاستراتيجيه المربحه
يمكن تحقيق نتائج ممتازة ولا شك فى ذلك حيث يوجد الكثير من الامثله الحيه تؤكد ذلك على صفحات الانترنت وقريبا على صفحات منتدانا الغالى

The Mester X
06-08-2012, 16:01
الراتب الشهري ليس مضمون من الفوكس و كل مرة يختلف المدخول حسب نجاحك و حركة السوق
و لا يجب اعتماد على الفوركس للحصول على الراتب الشهري مكن نقول عليه راتب اضافي يعني لايكون تاثير في حالة انعدامه

fafa280384
06-08-2012, 18:43
صح كلامك حق
كل ماكان راس مال كبير حقق ربح معقول يرضيك

magic777
06-08-2012, 23:01
حتى هذا غير مضمون انت مش انت وانت قدام شاشه التداول لا تستطيع التحكم فى نفسك و فى عواطفك .تظل تخطط و سافعل كذا عند كذا و لكن عند التداول كل هذا يختلف
اغلبنا كده اخي لان المشاعر بتكون متحكمه فينا اكتر اثناء التداول وبتخلينا نغلط او نفتح صفقات
لمجرد الحدس انها صحيحه لكن لازم نتغلب على ده ونحاول اننا ندرب نفسنا انه يكون الاهم عندنا دراسه الصفقه جيدا
قبل فتحها وندير راس مالنا جيدا علشان نتجنب مشاعر التوتر والقلق من الانعكاسات

ahmed
06-09-2012, 19:21
اغلبنا كده اخي لان المشاعر بتكون متحكمه فينا اكتر اثناء التداول وبتخلينا نغلط او نفتح صفقات
لمجرد الحدس انها صحيحه لكن لازم نتغلب على ده ونحاول اننا ندرب نفسنا انه يكون الاهم عندنا دراسه الصفقه جيدا
قبل فتحها وندير راس مالنا جيدا علشان نتجنب مشاعر التوتر والقلق من الانعكاسات

مشاعر التوتر والقلق من الانعكاسات دائما تاتى وانت امام الشاشه بعد ان حللت ودخلت الصفقه
لماذا اذن ننظر الى الشاشه
الافضل طبعا اغلاقها
وطبعا الثقه فى التحليل عامل مهم للسيطرة على مشاعر التسرع وتاتى هذة
الثقه من تراكم الارباح

Mohamed90
06-09-2012, 19:34
و لا يجب اعتماد على الفوركس للحصول على الراتب الشهري مكن نقول عليه راتب اضافي يعني لايكون تاثير في حالة انعدامه

السلام عليكم طبعا اخي العزيز كلام جيد و لايمكن ضمان اي راتب شهرب من الفوركس
و الفوركس مجال ليس مضمون و هو مجال للاستثمار اموالك لا اكثر و لايمكن اعتمدا عليه و يجب تركه امر ثانوي

djongar
06-09-2012, 20:26
كلام صحيح خطورة قليلة ورأس مال كبير يمكن ان يضمن لنا دخل محترم ولكن صعب تحقيقه خصوصا للمبتدئين اللذين لا يتجاوز رأس مالهم 1000$ لذلك يجب التمرس والخبرة في الفوركس.

kingman
06-09-2012, 23:33

هههههه حلو الأفيه ده انت مش انت وانت قدام شاشة التداول على خطى الأعلان وفعلا كتير بيبقى مخطط هيعمل ايه وعنده قواعد واسس للتجارة لكن ساعة التداول والجلوس امام الشارت بتغيب كل حاجة وتلاقيه دخل صفقات وكانه مغيب العقل وده عموما بيقل مع الخبرة فى السوق وكثرة التدريب والتداول المتاجر بيبقى عنده التزام اكثر

magic777
06-10-2012, 18:25
كلام صحيح خطورة قليلة ورأس مال كبير يمكن ان يضمن لنا دخل محترم ولكن صعب تحقيقه خصوصا للمبتدئين اللذين لا يتجاوز رأس مالهم 1000$ لذلك يجب التمرس والخبرة في الفوركس.

ليس صعب من وجهه نظرى مادام هيعتمدوا على خطه اداره راس مال صارمه
بس برده مهم انهم يكونوا يعرفوا اساسيات التحليل الفني والاساسي ويكونوا ادربوا شويه عملي على الديمو
فنجاحهم هيستمر طول ماهما حرصيين وملتزمين بالخطه

HARRY POTTEER
06-10-2012, 19:07

انا اتوافق معك يا غالي في ما قلته و هو ان الفوركس انه لا يمكن لك ضماان ارباح تابتة ولو مع وجوود
ادارة راسمال صارمة و استراتيجية جيدة بل ممكن تكسبك نسب مختلفة 5 او 10 في المية من راسمالك

mokhtar26
06-11-2012, 02:31
كلما كبر راس المال انعدمت او قلت المخاطرة هذا رايي الشخصي و راس المال الكبير يفتح المجال لاستراتيجيات المضاعفات و التبريد التي تكون ارباحها كبيرة جدا عكس استراتيجيات الوقف و الهدف التي تكون خسارتها قاسية و مبلغ 5000 دولار ممكن يعطيك 1000 دولار باقل تعب و مخاطرة

Mr.GooDMaN
06-11-2012, 04:21
فعلا فبهذا المبلغ يمكننا فتح حساب ecn
وعادة هذا النوع من الحسابات تكون الاسبيردات عليه اقل من النقطة فهي مربحة جدا للمضاربي الاسكالينج
وتستطيع تحقيق ارباح جيدة جدا عليه
والله المستعان

jans
06-11-2012, 04:28
اعتقد بأنه الفوركس الشخص ممكن يعتبر زيادة دخل
ولكن لا يمكن الاعتماد عليه بشكل كلي كراتب اساسي لأنه احتمال لاقدر الله في اي لحظة تخسر فيها مالك
إذا دخلت في سفقات كبيره و بهذا تكون قد خسرت راتبك الشهري منه
لو كنت تعتمد عليه

Rami
06-11-2012, 09:08
اوافقك الراى اخى الكريم فراس المال المحترم هو ال5000 $ لوتاجرت به بلوتات قليلة ونسبة مخاطرة دعنا نقول 5% فسيكون الامر اكثر من رائع + الحفاظ على نسبة ربح شهرى ولنفترض انها 10 او 15 % , فسيطون الامر كما قلت اخى الكريم وهو الحصول على راتب من 500 الى 700 دولار واعتقد ان هذ ا المبلغ محترم شهريا , لكن اهم شى الصرامة فى المضاربة حتى لا تخسر راس المال

Mohamed90
06-11-2012, 12:58
اوافقك الراى اخى الكريم فراس المال المحترم هو ال5000 $ لوتاجرت به بلوتات قليلة ونسبة مخاطرة دعنا نقول 5% فسيكون الامر اكثر من رائع + الحفاظ على نسبة ربح شهرى ولنفترض انها 10 او 15 % , فسيطون الامر كما قلت اخى الكريم وهو الحصول على راتب من 500 الى 700 دولار واعتقد ان هذ ا المبلغ محترم شهريا , لكن اهم شى الصرامة فى المضاربة حتى لا تخسر راس المال

السلام عليكم طبعا اخي العزيز راس مال ممتاز جدا و يمكن تربح منه الكثير في اخر الشهر و بخطورة قليلةجدا
ولكن المشكل هو في توفير مثل هذا الحساب الكبير فاغلبنا يعتمد على البونص لا تجاوز 100دولار او 200 في افضل الحالات

okash
06-19-2012, 10:51
نعم فهذه هو الكلام الصحيص ورأس المال الصحيص الذي يقيق من الخسارة ويسرع لك جني الارباح في الفوركس وبصورة سريعة جدا ودون اي تعب
ولكن مهما كان رأس المال كبير يجب الحذر دائما

ahmed
06-19-2012, 10:53
السلام عليكم طبعا اخي العزيز راس مال ممتاز جدا و يمكن تربح منه الكثير في اخر الشهر و بخطورة قليلةجدا
ولكن المشكل هو في توفير مثل هذا الحساب الكبير فاغلبنا يعتمد على البونص لا تجاوز 100دولار او 200 في افضل الحالات

طبعا هيبقى مر يح فى الربح اكثر بكثير من رؤس الاموال التى نعتمد عليها
نحن الان وهذا فى حاله الخبرة والاحتراف

deadlyfox
06-19-2012, 11:19
انه مبلغ معقول
يحقق استفادة جيده
ومكسب قريب احسن من مكسب بعيد
وبكده بيكون ف مخاطرة كبيرة

Rami
06-19-2012, 12:26
كلما كبر راس المال انعدمت او قلت المخاطرة هذا رايي الشخصي و راس المال الكبير يفتح المجال لاستراتيجيات المضاعفات و التبريد التي تكون ارباحها كبيرة جدا عكس استراتيجيات الوقف و الهدف التي تكون خسارتها قاسية و مبلغ 5000 دولار ممكن يعطيك 1000 دولار باقل تعب و مخاطرة

بالتاكيد راس المال الكبير هو من اساسيات التداول
وسبيل من سبل التحكم بالذات دون تهور
عندها سيكتفى المضارب القنوع ب 100 نقطة شهريا كل نقطة ب 10 دولار
يبقى لوووز
تحياتى لشخصك الكريم

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 12:52
يبقى لوووز
تحياتى لشخصك الكريم

ممتاز جداً بس كل نقطه 10 دولار

مش كتيررر اوى ومخاطره عاليه ولا انت شايف ايه ؟؟

kimokonolove
06-19-2012, 13:04
فعلآ كلامك صحيح
لاكن لا يمكن اعتمادة وظيفة اساسية وكمان ممكن تتعرض لخسائر لذا لابد من الممارسة والخبرة الجيدة لفترة كبيرة
وادارة رأس مال صارمة جدآ والأبتعاد عن الضغو
ط اليومية والتوتر
لو استطعت كل هذا اصبحت مضارب ومستثمر ناجح

The Mester X
06-19-2012, 13:16

اه اخي معاك حق في كلام ده و هو لازم حساب كبير لضمان راتب محترم حتى لو كان فيه تفاوتات بسبب نسبة نجاحك كل شهر مع الصفقات
و الحساب 5000 دولار اكثر من روعة وراح تكيل منه الكثير بدون تعب وباقل مجهود و مخاطرة

yassinoh
06-19-2012, 13:17
لابد من راس مال كبير نسبيا حتى تحقق هذا المبلغ
و تكون المخاطرة معقولة
وطبعا كلما كبر راس المال كلما زادت قيمة الربح و قلت المخاطرة

yassoo011
06-19-2012, 13:35
فعلا لمن يريد مرتب ثابت شهريا معقول من الفوركس
فمبلغ 5000 دولار مناسب لربح معقول حيث انه بأقل الفقات يحصل على مبلغ مرضي
مع انه لا يوجد ضمان للمبلغ الربح الشهري ولكنها فكرة جيدة

remas
06-19-2012, 16:26
تمام لازم يكون فيه راس مال كافى علشان تقدر تحقق نسبة ربح معقوله من راس المال ده وتكون قادر على تحقيق نقاط قليله جدا من السوق ده وبمخاطره بسيطه جدا تقدر تعمل ده

magic777
06-19-2012, 16:27
يبقى لوووز
تحياتى لشخصك الكريم
انت عارف اللي بيدخل النقطه ب 10 دولار دي ويكون هنا مش مخاطره بالنسبه له لازم يكون راس ماله كام
مش اقل طبعا من 100 الف دولار
لكن مبلغ زي 5000 الاف دولار او حتى 10 الالف دولار اظن العمل بدون مخاطره هنا
بيكون من 1 دولار الى 3 دولار على الاكثر

ma90do
06-19-2012, 16:29
تمام لازم يكون فيه راس مال كافى علشان تقدر تحقق نسبة ربح معقوله من راس المال ده وتكون قادر على تحقيق نقاط قليله جدا من السوق ده وبمخاطره بسيطه جدا تقدر تعمل ده

اها مثلا 30 نقطه يوميا وربح تراكمي سوف يكونو كثير بس الربح الشهري او كادخل شهري يتطلب رائس مال كبير ومع هذه المعادله يمكن تحقيق دخل ثابت شهري

ashraf el-araby
06-19-2012, 17:37
اعتقد ان كل ما كان راس المال كبير كلما اتاح لك ربح شهرى محترم وهذا يتوقف عللى خبرتك فى الفوركس وعدم المخاطرة

talal
06-19-2012, 17:46
مبلغ 5000 دولار ومن وين لنا بهذا المبلغ الكبير
انا اعتقد انه لو معي هذا المبلغ كان ربحت الكثير والكثير استراتيجيات معقوله وتحقق ارباح بس المشكلة راس المال
انا اقدر ادبل الحساب في اسبوع او شهر على مخاطرة معقوله
ولكن ينقصني راس المال

shwaikich
06-19-2012, 17:54
لا افضل هذه الفكرة من الدخل المعقول والمحدود فالمتعة في الفوركس تكمن في الارباح غير المتوقعة و الغير محدودة بالاضافة الى انها لا تقيدني بوقت و مكان معين للعمل

H!m0
06-19-2012, 20:43
بالطبع ياأخي هذا المبلغ يعتبر جيد للتداول لكن ليس كل شخص بمقدوره الدخول بذلك المبلغ الا اذا كان له من الخبرة مايكفي للدخول بهذا المبلغ و العمل على نقاط قليلة بلوت 1 دولار الى 10 دولارات جيد لتحقيق دخل يومي و شهري ممتاز

kingman
06-19-2012, 23:29
انا اعتقد انه لو معي هذا المبلغ كان ربحت الكثير والكثير استراتيجيات معقوله وتحقق ارباح بس المشكلة راس المال
ولكن ينقصني راس المال
بفضل الله تستطيع ان تحصل على راس مال مناسب صحيح ليس كبير لكنه مناسب للبدء من هذا المنتدى وان شاء الله مادام تستطيع تدبيل الحساب فى اسبوع فاكيد بفضل الله هتستطيع ان تحقق ارباح عالية مع انى اراها مخاطرة كبيرة

KOGI
06-20-2012, 00:03
عشان الواحد يقدر يحقق ربح ثابت يكون ليه عون فى الحياة محتاج بمبلغ كبير بغض النظر سواء كان 5 او 10 او اكثر المهم مبلغ يوفر ربح جيد كمرتب ثابت بادارة راس مال صارمة هدوء وراحة فى التداول وربح كويس

A7mad_Aziz
06-20-2012, 05:00
اذا كنت تملك طريقة جيدة للمتاجرة اعتقد انك من الممكن بالصبر ان تصل براس مالك لمبلغ كبير ومن بعدها يكون هدفك نسبة معينة كل شهر ومن الممكن ان تصل لها بسهولة بأذن الله

magic777
06-20-2012, 18:48
ولكن ينقصني راس المال
وانت عندك المنتدى اهو فرصه كويسه لعمل رأس مال جيد بس برده لازم تكون بتدرب الان على
الديمو وتستعد علشان متضيعش البونص ده لما تستلمه وتحاول تكبره بدون مخاطره
وبأذن الله تحقق اهدافك وكلنا جميعا يارب

alskndry
06-20-2012, 18:59
طبعا كلما كبر راس المال قلت نسبية الخطورة وقلت نسبة الخسارة

بس انا شايف ان 5 الاف كثيرة

ممكن تبدا بالف دولار وتفتح لوت بنصف دولار النقطة

اعتقد كدو ما فيش خطورة على الحساب

ومع الوقت راس المال هيكبر

actas
06-20-2012, 19:27
اخى الكريم اعتقد ان حجم المال ليس ضروريا لكى تستطيع ان تحصل على راتيا من الفوركس ولكن اذا كان مالك قليل فاستخدام ادارتك لراس مالك ....كل حجم من المال وله كيفيه فى التعامل .

aboualy
06-20-2012, 19:37
اخى الكريم اعتقد ان حجم المال ليس ضروريا لكى تستطيع ان تحصل على راتيا من الفوركس ولكن اذا كان مالك قليل فاستخدام ادارتك لراس مالك ....كل حجم من المال وله كيفيه فى التعامل .

فعلا اخى العزيز ادارة راس المال لا غنى عنها مع الى حجم لراس المال
ولكن راس المال الكبير يمكنك من تحقيق ربح جيد مع التزام بادارة راس المال
ولتحقيق راتب شهرى كبير من الفوركس لابد ان يكون لديك راس مال كبير مع ادارة راس مال جيدة

2x1
06-20-2012, 19:54
بس اعتقد صعب لااو راس المال دة كبير اوي انك تدخل بالحجم دة من راس المال ولا عشان دة اللي بتوفرة الحسابات الديمو بيبقي راس المال كبير وغالبا بيكون 5000 $ والواحد فعلا بيحقق فية نتائج مبهرة استنتجت نجاحة علي حساب حقيقي

Amgad91
06-20-2012, 20:11
كلما زاد الرصيد في الحساب كلما زادت فرصتك في تحقيق الارباح بالتأكيد
ولكن الاهم من الرصيد الكبير هو طريقة ادارة راس المال
يجب ان تتوخى الحذر ولا تغامر بشكل كبير .. فما يمكن ان تخسره بحساب كبير قد يتجاوز بمراحل ما تخسره في حسابك الكبير

eg100
06-21-2012, 16:22
من عوامل النجاح 3 طرق

لتحيق مال شهرى محترم

مال جيد فى الحساب
+
تكون تاجر متعلم ذو خبرة فى التعامل
+ الابتعد عن الطمع
يساوى
دخل محترم ان شاء الله

super580
06-21-2012, 16:27
يجب عل كل متداول ان يفكر كيف يحمي راس المال قبل التفكير في الارباح ، و اضن ان 5000 دولار مبلغ لبداية جيدة في الفوركس

younesjoe
06-21-2012, 17:15
صحيح انا متفق معاك في مسالة الحساب الكبير هو الضامن لتحقيق ارباح معقولة و كافية لتحقق كل ما تريده لان الحساب الكبير يلزمك احترام ادارةراسالمال نفسيا قبل ان تكون عمليا و بمجرد نجاح صفقته تكون الارباح كافية للسحب

assidi saber
06-23-2012, 15:00
اعتقد ان كلامك صح اخي لان من يريد التدول في الفوركس يجب ان له خبرة كبيرة و لكي توفر دخل شهري يجب ان توفر جهد كبير للفوركس

dodovedo
06-27-2012, 12:53
اخى الكريم
انا اتفق معاك تماما فيما تقول
بس 5000 دولار كتير ممكن تحقق ربح كويس مع اقل من كده بس يكون فى اداره راس مالل كويسه وصارمه
تقبل مرورى

elzeel
06-27-2012, 13:45
القصه مش فى كبر المبلغ قد مابيكون فى خبره طبعا لان المبلغ ومهما كان كبير
ممكن تخسره بسهوله جدا من غير مكسب كمان

jihadazzam
06-27-2012, 13:54
اه مبلغ معقول للتداول به و تحقيق راتب شهري جيدة باقل خطورة ممكنة طبعا لانه عندما يكون راس المال كبير يبقى المتداول مرتاح نوعا ما و لايتسرع و لايطمع لانه نقاط قليلة تكفيه طبعا عكس الحساب الصغير
تحياتي

السلام عليكم
طبعا احي الحساب الكبير يحميك ويخففلك التوتر
وبتعمل صفقاتك وانت مرتاح
وخاصة اذا كان حسابك من 5000 الاف
لو قلنا الحساب 5000 الاف
اعمل 5 صفقات يغني لكل صفقة الف دولار يعني الالف دولار عشرة الاف نقطة وين ما راح السعر راح يرجع لعندك

saad
06-27-2012, 14:02
كلامك معقول لكن ممكن المتداول يبدأ برأس مال صغير
ومع حسن تعامل وادارة رأس مال جيدة يحقق ارباح ثابته معتبرة وينميها يوما بعد يوم

kamizidan
06-27-2012, 14:04
نعم أخى انا متفق معك , لكن لابد من راس مال كبير نسبيا حتى تحقق هذا المبلغ , و تكون المخاطرة معقولة ,

elazez
06-27-2012, 14:10
اتفق معاك في انه كلما زاد المبلغ كلما زادت الارباح
ولكن هناك صعوبة لمعظمنا في توفير مثل هذا المبلغ
واذا تم توفيره سيكون بطرق تضعنا تحت ضغط عصبي كبير
التوفيق للجميع

abdallah elbaz
06-27-2012, 16:07
هو من السهل اننا نخليه راتب او دخل تاني لينا بجانب الشغل
لكن بارباح كام دي هتكون مخاطره او صعبه

magic777
06-27-2012, 17:13
اتفق معاك في انه كلما زاد المبلغ كلما زادت الارباح
ولكن هناك صعوبة لمعظمنا في توفير مثل هذا المبلغ
واذا تم توفيره سيكون بطرق تضعنا تحت ضغط عصبي كبير
التوفيق للجميع

ليه اخي اذا تم توفيره مش هتقلل الضغط العصبي هنا عليك مش هتزيده
لانك هتقدر تشتغل بدون مخاطره وتحصل في نفس الوقت على ربح كويس
يبقى ليه القلق هنا

Noah
06-27-2012, 17:13
من المعرفو يا اخى ان من يمتلك راس مال كبير يصل الى 5000 $ من الممكن بكل بساطة ان يضمن تحقيق رابت شهرى جيد حتى لو تمكن من صنع 10 % من راس المال كل شهر اعتقد ان هذه نسبة جيدة جدا فى الفوركس والتى من خلالها يعيش بنتائج ممتازة

aboualy
06-27-2012, 17:16
ليه اخي اذا تم توفيره مش هتقلل الضغط العصبي هنا عليك مش هتزيده
لانك هتقدر تشتغل بدون مخاطره وتحصل في نفس الوقت على ربح كويس
يبقى ليه القلق هنا

فعلا راس المال كلما كان كبير كلما كانت القدرة على استخدام ادارة راس المال كبيرة وهذا بالتالى يجعل الضغط العصبى اقل لان نسبة الخسارة الى راس المال ستكون قليلة وسيكون من السهل تعويض الخسارة ان شاء الله

kamizidan
06-27-2012, 17:19
اعتقد شخصيا كلامك صح جدا فبهذا المبلغ يمكنك تحقيق مرتب شهرى جيد لا باس به وتستطيع ان تعيل نفسك شهريا بمبلغ جيد جدا

sami
06-27-2012, 17:21
عن نفسي أعتقد أن مبلغ ١٠٠٠٠ دولار،مناسب للحصول على راتب شهري هام،فكلما زاد الرصيد كلما زاد الربح المحقق،لكن مع الإلتزام الشديد برأس المال،لأن المبالغ الصغيرة لا تحقق أرباحا مجزية مما يدفع المضارب إلى المجازفة بعقود كبيرة أملا في الحصول على ربح أكبر،لذلك كلما كبر رأس المال كلما كانت النتائج أفضل

yamiyugi
06-27-2012, 17:30
لو معايا 5000$ فى الفوركس مكنتش دخلت الفوركس

كنت استثمرتهم فى اى شئ وقبضت فلوسى كل شهر وخلاص

يعنى معايا فلوس واخاطر كمان

assidi saber
06-27-2012, 17:38
انت على حق اخي فاني هذا المبلغ كبير جدا و يمكنك ان تحقق منه راتب شهريا كبير جدا

HUSSENEY
06-28-2012, 22:54
راتب شهرى فى الفوركس ثابت
يجب التداول بهدف تحقيق 20%شهريا بدون مخاطرة

omar kapo
06-28-2012, 23:07
اعتقد ان راتب شهري ثابت لا يكفي
لان كل يوم يتغير الاسعار وتذاد فبتالي الراتب يتغير مع تغير المدة ممكن يكون افضل
من مرتب ثابت يتساوي فيه الجميع

khaled zizo
06-29-2012, 05:15
راس المال المحترم بيبقى راحه لصاحبه ومعه هيشتغل افضل بادارة راس مال لكن اهم شئ انه يكون قادر على التعامل معاها وعنده الخربة والمقدرة على ادارته وخصوصا بأستخدام التبريد بيحتاج ادارة جيدة وتبريد من مستويات جيدة حتى لايكون سبب التبريد فى مرجنة الحساب فمثلا فى هذه الأيام من يستخدم التبريد ودخل على اليورو ولم يحسب عقوده بدراسة جيدة

derfcase
06-29-2012, 07:20
قد اتفق معك نسبيا في فكرة الراتب الشهري - اما ان يكون ثابت فلا اعتقد ذلك
و هذا نظرا لانك تتاجر بسوق احواله غير مستقرة فربما تحقق في شهر ما 50% ارباح و الشهر الذي يليه 20% فقط لتجد نفسك انك تخسر شيء من ارباحك في الشهر التالي و هكذا

nrgslawi
06-29-2012, 12:41
السلام عليكم
بالنسبة للراتب الشهري يمكنك الحصول عليه حتى لو كان راس مالك 100 دولار
اذا كنت تديره مع القليل من الارادة ستحقق راتبك باذن الله

madoxegy
06-29-2012, 12:56
خطورة صغيرة + رأس مال كبير
= افضل راتب شهرى ممكن تحصل عليه

hossam eldeen mohamed
06-29-2012, 13:01
ياااااااااااااااه 5الاف دولار ده مبلغ كبير جداا بالتوفيق ان شاء الله

magic777
06-29-2012, 14:21
اعتقد ان راتب شهري ثابت لا يكفي
لان كل يوم يتغير الاسعار وتذاد فبتالي الراتب يتغير مع تغير المدة ممكن يكون افضل
من مرتب ثابت يتساوي فيه الجميع

ياريت اصلا بيكون فيه راتب ثابت اخي ده حتى ده كمان احنا مش ضامنينه من السوق
نظرا لتقلباته المستمره فنحمد ربنا اذا حققنا منه متوسط ربح شهري واننا من اللي بيكسبوا
على الاقل

ابو محمد
06-29-2012, 14:24
انا برايي هذا شي جيد ان تحدد لك نسبة مئوية
شهريا وتحاول ان تحافظ عليها وممكن زيادتها مع زيادة راس المال

Mostafa Mando
06-29-2012, 15:58
مادام راس المال كبير والنسبة قليلة يبقى خطورة قليلة ولكن ربح وفير

لكن راس المال صعب يعني 30000 جنيه مصري او اعلى لو انت عايز تحط راس مال اكبر

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 16:01
ياااااااااااااااه 5الاف دولار ده مبلغ كبير جداا بالتوفيق ان شاء الله

انسب مبلغ والله ياغالى ممكن تتاجر بيه من اى غير اى ضغوط

بس عايز ادارة راس مال برده وعدم طمع والتزام جيد

foouaad
06-29-2012, 17:16
انا لو معى 5000 دولار ممكن ان يدخل لى مرتب ثابت شهرياً 1000دولار معقول ذالك
ارجو الرد على السؤال

aminos
06-29-2012, 17:27
ارجو الرد على السؤال

السلام عليكم
نعم يا أخي في رأيي أنا
أن 1000 دولار شهريا بهذا المبلغ فإنه شيئ معقول
و ممكن أن تحققه و الله أعلم

Mostafa Mando
06-29-2012, 18:58
انسب مبلغ والله ياغالى ممكن تتاجر بيه من اى غير اى ضغوط

بس عايز ادارة راس مال برده وعدم طمع والتزام جيد

يا اخي محمد احترام ادرة راس المال وتجنب المشاعر السلبية مثل الخوف والطمع وغيرها

شئ اساسي مهما كان راس المال مهما كانت خبرة المتداول مهما كانت الاستراتيجية

dodovedo
06-29-2012, 20:50
ارجو الرد على السؤال

اخى الكريم
الرد الوحيد هو انت وخبرتك وشطارتك
تقبل مرورى

remo
06-29-2012, 20:52

هذا المبلغ فعلا ممكن تضمن منة راتب شهرى على الاقل 1000 دولار وبنسبة مخاطرة قليلة ولكن هذا محتاج تعلم ووصل لاستراتيجية مناسبة مع صبر على الفرص والتزام بادارة راس مال صارمة

ZOUHAIR_ZIZO28
06-29-2012, 22:15
المبلغ معقول جدا جدا ومن الممكن ان تحقق من خلالة ارباح جيدة
لاتتاجر باكثر من

omar kapo
06-29-2012, 22:34
اعتقد ان شهر ثابت يكفي ولكن عندما يكون بجوارها مشروع خاص بي
فهنا اقول لكم انه يجوز لنا ان نقول انه مقبول مرتب ثابت
فقط

kingman
06-30-2012, 01:05
هذا المبلغ فعلا ممكن تضمن منة راتب شهرى على الاقل 1000 دولار وبنسبة مخاطرة قليلة ولكن هذا محتاج تعلم ووصل لاستراتيجية مناسبة مع صبر على الفرص والتزام بادارة راس مال صارمة

وحتى 500 دولار هتبقى مناسبة جدا وده كمان هيقلل المخاطرة فربح عشرة فى الميه من راس المال بيبقى سهل تحقيقها وافضل كثيرا من حيث المخاطرة بمعدل خمسمائة نقطة شهريا بيبقى ربح معقول

mido303037
06-30-2012, 01:07
مش لازم يعنى فى ناس عندها 1000 دولار وبتحقق راتب شهرى محترم
كلة بدراسة السوق
ومش هتفرق اوى كمية المال

safiforex
06-30-2012, 01:41
مش لازم يعنى فى ناس عندها 1000 دولار وبتحقق راتب شهرى محترم
كلة بدراسة السوق
ومش هتفرق اوى كمية المال

لديك الحق اخي في هذا ، فالف دولار يمكن الواحد ان يحقق منه راتب شهري محترم
و لكن هذا فعلا لازم له من طريقة عمل تكون محكمة جيدا بالتزام تام

hesham itch
06-30-2012, 08:02
من المؤكد ان اللى عايز يحصل على ارباح معقولة من الفوركس لازم يكون حاصل على راس
مال كبير نسبيا لكى تكون قيمة العوائد معقولة ويمكن الاعتماد عليها كمصدر دخل ثابت

mohamed adel
06-30-2012, 08:46
معلش انا متاجر مبتدئ
يعنى ايه راتب شهرى ثاتب
ياترى يعنى كل شهر احصل على نفس المبلغ ولا ايه
وياترى ان 5000 دولار مبلغ كبير لدرجة انه يحقق مبلغ شهرى ثابت ؟
وشكرا

Mostafa Mando
06-30-2012, 08:59
معلش انا متاجر مبتدئ
يعنى ايه راتب شهرى ثاتب
ياترى يعنى كل شهر احصل على نفس المبلغ ولا ايه
وياترى ان 5000 دولار مبلغ كبير لدرجة انه يحقق مبلغ شهرى ثابت ؟
وشكرا

نعم يا اخي دخل شهري ثابت يعني كل شهر تاخد نفس المبلغ او ما يقاربه ان كان اقل او اكبر

بنسبة بسيطة جدا ومبلغ ال5000 دولار مش هيعيدوا لك 5000 دولار شهرياً لالا

هما بيعيدوا لك مبلغ بسيط ببخطورة قليلة وكلما زاد راس المال كلما زاد الدخل الشهري الثابت

2x1
06-30-2012, 09:11
نعم يا اخي دخل شهري ثابت يعني كل شهر تاخد نفس المبلغ او ما يقاربه ان كان اقل او اكبر

هما بيعيدوا لك مبلغ بسيط ببخطورة قليلة وكلما زاد راس المال كلما زاد الدخل الشهري الثابت

فعلا اخي كلام مظبوط الحجم دة من راس المال مع نسبة مخاطرة قليلة ممكن يحقق دخل شهري ثابت شهريا ومرضي لكن بعيدا عن الجمع وافكار المضاعفة

sniper90
06-30-2012, 09:50
اعتقد ان وجود رأس مال كويس مثل 5000دولار وادارة رأس المال بطريقة صحيحة
بالاضافة الى ان نسبة المخاطرة قليلة فإنه سوف يعطى للمتاجر دخل شهرى ثابت

elssayed
06-30-2012, 13:27
اه فعلا بالمبلغ ده يمكن تحقيق مرتب شهري ثابت معقول
لو الواحد تاجر بمخاطرة بسيطة جدا
وربنا يوفقنا ونقدر نتاجر بمبلغ زي ده ان شاء الله

husamart
06-30-2012, 14:15
كلمك مزبوط .. لكن اليأ ب 200 دولار ممكن ان يكون مناسب لمن يريد ا يحسن من وضعه .. ويمكنه تحقيق مربح و زيادة انمائه مع الوقت .. بالتوفيق للجميع

mohamed eldamnhorey
06-30-2012, 15:02
[QUOTE=Mostafa Mando;59873][B]

اكيد رأس مال زى ده

يعطيك دخل شهرى ممتاز ولكن بمخاطره بسيطه وشغل بعقل

انا اتمنى ان اصل لرأس المال ده

وانا ان شاء الله الى الطريقه اليه

Mostafa Mando
06-30-2012, 15:47
كلمك مزبوط .. لكن اليأ ب 200 دولار ممكن ان يكون مناسب لمن يريد ا يحسن من وضعه .. ويمكنه تحقيق مربح و زيادة انمائه مع الوقت .. بالتوفيق للجميع

اعتقد يا اخي ان رؤوس الاموال 50-100-200 لا تكون للمتاجرة تكون للتدرب في البداية

لكي تحسن احوالك وتجرب التجربة على السوق الحقيقي اما إذا كنت تريد المتاجرة فأقل مبلغ بالنسبة لي 500 دولار

mostafakamal
06-30-2012, 19:09
بالفعل انا لاحظت ذلك ان لازم يكون المبلغ كويس حتى نستيع ان نتاجر به
ما عدا ذلك الواحد بيغامر ويضيع حساباته فى ثوانى

jonaselk
06-30-2012, 19:12
صعب قليلا أن يكون لك مدخل ثابت
لأن السوق فيه تقلبات كتيرة :)

Rami
06-30-2012, 19:14

لكي تحسن احوالك وتجرب التجربة على السوق الحقيقي اما إذا كنت تريد المتاجرة فأقل مبلغ بالنسبة لي 500 دولار

وممكنن ال 500 دولا ما يكونو ا كااافيين لادخار راتب
شهرى , لكن راس المال الكبير اكيد مع متاجر جيد بمخاطرة قليلة
يكون الوضع لوووز
تحياتى لك

ابو محمد
06-30-2012, 19:16
افضل شي بالفوركس ان تحدد لك ربح معين
بادارة راس مال معينة واقل مخاطرة لتحصل على دخل ثابت شهريا

kimoboy
06-30-2012, 19:23
مع أننـي من عشاق الفوركـس
ولكـن 5 آلاف دولار أفتـح بهـا محـل تجاري مثل مقهى الأنترنت وأعمل فيهـا أحسن من الفوركس بكثيـر

safiforex
06-30-2012, 19:28

هذا تفكير خاطيء اخي الكريم ، فحتى المبالغ التي ذكرت فيمكن ان يحقق منها الواحد راس مال كبير ليكون له دخل شهري محترم منها
الاهم اخي ان الطريقة في التداول تكون محكمة جدا
فيمكن ان يكون راس مال 100000 و لكنه يخسره بالتهور
و يمكن ان يبدأ شخص محترف من 10 و يحول المبلغ الى 100000

waleed adel
06-30-2012, 21:22
موضوع ال 5000 ده جميل جدا لانعكاسات السوق والدخول بلوت مناسب
انا اتمنى ان يكون لدى هذا المبلغ لانى لو التزمت ساحقق من وراه مبلغ شهرى محترم

Mostafa Mando
06-30-2012, 22:21
هذا تفكير خاطيء اخي الكريم ، فحتى المبالغ التي ذكرت فيمكن ان يحقق منها الواحد راس مال كبير ليكون له دخل شهري محترم منها
الاهم اخي ان الطريقة في التداول تكون محكمة جدا
فيمكن ان يكون راس مال 100000 و لكنه يخسره بالتهور
و يمكن ان يبدأ شخص محترف من 10 و يحول المبلغ الى 100000

يا اخي انا اتكلم على راس مال جيد لكي تحس بربح مش لسه هتنتظر لما تحط الارباح

على راس المال وتكون راس مال وكدا واكيد يا اخي انا كل كلامي يجب ان يكون معه ادارة راس المال الصحيحة

والابتعاد عن المشاعر السلبية هذه الاشياء اساسية

ابو محمد
06-30-2012, 22:23
اي شخص عندة راس مال كبير او متوسط
يمكن لة عمل دخل ثابت بادارة راس مال صارمة

amrmorasamir
06-30-2012, 22:24

فعلا ياباشا وانا بحاول افتح حساب كبير شويه عشان احاول اعمل نسبه صغيره حوالى 30% بخطوره معقوله ولكن اعتقد ان 5 الاف دولار كتير شويه انا عايز ابدأ فقط ب 1000 دولار

Mostafa Mando
06-30-2012, 23:24
فعلا ياباشا وانا بحاول افتح حساب كبير شويه عشان احاول اعمل نسبه صغيره حوالى 30% بخطوره معقوله ولكن اعتقد ان 5 الاف دولار كتير شويه انا عايز ابدأ فقط ب 1000 دولار

هو يا اخي كلما كان راس المال كبير كلما كان احسن

لكن اعتقد ان مبلغ 1000 دولار مناسب جدا جدا للبداية وستحس بالارباح ان شاء الله

moonlight
06-30-2012, 23:53
فعلا كلامك صحيح يمكننا تحقيق ربح معقول من مبلغ كبير مع خطورة قليلة وادارة جيدة لرأس المال يمكننا تحقيق ربح
معقول وثابت لان الطمع فى المكاسب السريعة والاكبر تجعلنا نخسر اموالنا

Amany Mohamed
06-30-2012, 23:59
السلام عليكم
اعتقد ان راتب شهري ثابت قد يكون مناسب لي في الوقت الحالي لأني مبتدئة لكن لن يكون جيدا في المستقبل

Rami
07-01-2012, 00:01
السلام عليكم
اعتقد ان راتب شهري ثابت قد يكون مناسب لي في الوقت الحالي لأني مبتدئة لكن لن يكون جيدا في المستقبل

بما انك مبتدئة فالافضل لكى اختى الكريمة التركيز
على التعلم والتعلم
حتى لا تقعى فى مشاكل هذا السوق ومخاطره الكبيرة
تحياتى لكى

kingman
07-01-2012, 00:42

كل واحد بيبقى ليه حجم حساب معين هيقدر يبرع فى التعامل معه افضل لكن المهم فى جميع الاحوال انه يستطيع يديره بادارة راس مال جيدة ويحقق ارباح دون مخاطرة ويرضى بها

mohamed1happy
07-01-2012, 00:44
كلامك مظبوط 100% وفانت مع ذلك المبلغ الكبير كرأس مال بايتطاعتك انت تربح يوميا مالا يقل عن 500 دولاار وهذا ربح يومي خرافي بالتوفيق

najoull19
07-01-2012, 18:49
خمسة الف دولار مبلغ محترم للبدا في تجارتك والحصول على ارباح كويسة لكي تعيل نفسك

safiforex
07-01-2012, 20:49
هو يا اخي كلما كان راس المال كبير كلما كان احسن

لكن اعتقد ان مبلغ 1000 دولار مناسب جدا جدا للبداية وستحس بالارباح ان شاء الله
بالفعل اخي الكريم فلتحقيق راتب شهري محترم فلابد من توفر راس مال كبير و لابد من طريقة تداول تكون ناجحة جدا
و اظن و كما قلت بان 1000 دولار هذا ممكن ان يجني منه الواحد راتب محترم فعلا ، و لكن يلزم من احترافية في التداول

waleed adel
07-03-2012, 17:56
خمسة الف دولار مبلغ محترم للبدا في تجارتك والحصول على ارباح كويسة لكي تعيل نفسك

هتقدر تحقق بادارة راس مال جيدة فأن الواحد يكسب عشرة فى المية من راسه ماله
شئ سهل التحقيق

sabre
07-03-2012, 17:59
وايضا من اهم اسباب الحصول
على راتب شهرى ثابت من الفوركس
هو الحفاظ على رأس المال

Missa
07-03-2012, 18:43
كلام صحيح و في محله 100/100 شكرا
جزيلا على الملاحظة القيمة

madoxegy
07-03-2012, 18:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اكيد يا اخى بالمبلغ ده تقدر تحقق دخل شهرى معقول

waleed adel
07-05-2012, 22:37
الفوركس عمل جاد ويمكن ان توفر منه مرتب شهرى واكثر اذا التزمت
بخطه جيده وعدم مخاطرة كبيره

pimo
07-05-2012, 22:57
خمسة الاف مبلغ كبير اظن ان مبلغ 1500 دولار يكفيك لتحقيق راتب شهري ثابت من الفوركس اذا كنت تملك استراتجية تداول تحقق ربح يفوق 65 بالمئة سوف تتحصل علي مبلغ 250 دولار شهريا هذا مناسب بالنسبة لي

kingman
07-05-2012, 23:47
خمسة الاف مبلغ كبير اظن ان مبلغ 1500 دولار يكفيك لتحقيق راتب شهري ثابت من الفوركس اذا كنت تملك استراتجية تداول تحقق ربح يفوق 65 بالمئة سوف تتحصل علي مبلغ 250 دولار شهريا هذا مناسب بالنسبة لي

هو هنا النظر الى الملبغ كبير بنظرة معينه بانه كلما كبر راس المال اكيد هتقل المخاطرة وده عامل النجاح فى السوق فمثلا تستطيع ان تحقق مبلع 250 دولارر بسهولة من مبلغ خمسة الاف افضل من مبلغ 1500

roka
07-06-2012, 00:05
مش اعتقد ان الفوركس عشان احقق راتب شهرى يبقى عنجى فى حسابى 5 الاف دولار فبتحليل السليم وادارة راس المال سوف تربح

waleed adel
07-06-2012, 00:54
مش اعتقد ان الفوركس عشان احقق راتب شهرى يبقى عنجى فى حسابى 5 الاف دولار فبتحليل السليم وادارة راس المال سوف تربح

فعلا بس لو الف دولار كبدايه مش وحشه بس اقل من كده برضه مع اداره راس مال صارمه
اعتقد كويس

theboy2226
07-06-2012, 20:53
راس المال الكبير اكيد نفسيا مفيد و بردو يكسب اكتر بس صدقني مش حاتفرق كتير
انت فكرك ان راس مال كبير حايزود عدد النقاط اللي انت بتلعب فيها بس لما يكون معاك5الاف دولار مش حاتتاجر بلوت 10سنت او حتي 1دولار طبيعي انك حاتطمع و تتاجر باكبر لوت عندك و ده حاخلي نسبة المخاطرة هي هي كان معاك 100 دولار
مثال :انا لما كان معايا 10دولار كنت بتاجر بلوت 1سنت
لما بقي معايا 100دولار قلت لنفسي انا عايز ربح اكتر من كام سنت و بقيت بتاجر بلوت 10سنت
و لو بقي معايا 1000دولار حتاجر بلوت 1 دولار
و في جميع الحالات نسبة الخاطرة ثابتة فاهم قصدي

ehab
07-07-2012, 02:19
متهيالى ان المبلغ الى انت قولتة ده يحقق مكسب خيالى بالنسبة لى فهو من خلال المكسب يستطيع ان يعول نفسة
ولابد من وجود وظيفة اخرى حتى ان خسر كل شئ وجد من يعوله ويكفية عن الخساره

waleed adel
07-08-2012, 04:12
الراتب الشهرى معناه التزام بس بلوت صغير وعمل صفقات مضمونه بدون تسرع
وعدم الطمع

mannon
07-11-2012, 15:18
اعتقد ان الى هيدور على راتب ثابت من الفوركس علية ان يعرف كيف يدير راس مالة اولا لان راس المال وادارتة هم سر هذا العمل ومن لايعرف عنهم بالتاكيد خاسر

sunlight
07-11-2012, 15:24
اعتقد انك لو تدربت جيدا فى الفوركس وعملت استراتيجيه كويسه مع شويه صبر ممكن يبقى ليك راتب شهر ى كل شهر واعتقد انه مش حلم صعب بس عايز اتقان فى المتاجره والتدرب دائما عشان تعرف نقط الضعف والقوه

safiforex
07-11-2012, 15:32
الراتب الشهرى معناه التزام بس بلوت صغير وعمل صفقات مضمونه بدون تسرع
وعدم الطمع
بطبيعة الحال اخي الكريم فمن يريد ان يعمل على تحقيق راتب الشهري فعليه اولا ان يوفر راس مال شيئا ما كبير
و عليه ان يتداول به بطريقة ادارة راس مال صارمة و لا يخاطر به ابدا
و ان يعمل باستراتيجية جيدة و ان شاء الله يحقق راتب مضمون شهري

m_fekry
07-11-2012, 15:58
المبلغ فعلا مناسب ولو اكت من كده كمان يكون افضل ومع المخاطره البسيطه ان شاء الله تحقق راتب مناسب شهريا

sa sa
07-11-2012, 16:11
الفوركس اعتماد علي الخبره الجيده والمعرفه ومعرفه الاخبار يوم بيوم بجانب الاستراتيجيه المناسبه التي تناسب اسلوبك في التجاره والتحكم في العواطف والصبر حتي تحقق الربح الذي تريده

fx-man
07-11-2012, 16:47
فى رايي 5000 كويس جدا كرأس مال لعمل ربح ثابت فى الفوركس .انا عن نفسى شغال بمبلغ اقل من كدا وبنفس الفكرة بحاول انى اعمل ربح ثابت واسحبه كل شهر والحمد لله ماشى على خطى ثابتة .

zahran
07-11-2012, 16:49
نعم يا اخى مبلغ خمسه الاف دولا مع الدخول ب 2 لوت مينى يحقق ربح هائل كل شهر ولكن الاهم هنا انتظار الفرص الجيده
والدخول من مناطق قوييه والدخول مع الاتجاه العام للعمله

yassoo011
07-11-2012, 17:12
من تجربتي يستحيل عمل او كسب مبلغ ثابت من الفوركس
لانه متقلب جدا وصعب عمل واو الحفاظ على مقدار ربح معين

forex man
07-11-2012, 17:25
اتفق مكع ان المبلغ كويس 5 او عشره بخطورة قليله
هاخد ربح شهرى متميز جدا وكل ما كبر راس المال كل ما كبرت الارباح
تحياتى

sami
07-11-2012, 17:31
اعتقد ان الى هيدور على راتب ثابت من الفوركس علية ان يعرف كيف يدير راس مالة اولا لان راس المال وادارتة هم سر هذا العمل ومن لايعرف عنهم بالتاكيد خاسر

طبعا أخي الكريم الإلتزام بإدارة رأس مال حكيمة هي سر النجاح في تجارة العملات و كل من لم يلتزم بها
أكيد سيكون خاسر،و من يلتزم بها أشد الإلتزام فطبعا يقدر يحقق راتب شهري محترم و فوقه بقشيش مهم

ma90do
07-11-2012, 17:51
فعلا مبلغ زي ده بنسبه مخاطره 10% ببربح شهري 10% بما يعادل 500 دولار راتب جميل جدا جدا ومخاطره بسيطه جدا بس قليل من يبدأ بهذا المبلغ

ymn30
07-11-2012, 17:54

نعم اخى بس كمان يجب ان يكون معة حساب كبير لا يقل عن خمس الاف دولار حتى يستطيع جنى مرتب شهرى ثابت لا يقع تحت اى ضغط خلال الشهر فيكون فريسة سهلة الى التسرع والخسارة

pimo
07-11-2012, 18:10
خمسة الاف مبلغ كبير نوعا ما لكي تستطيع ان تكون مبلغ شهري في حدود 200 دولار شهريا يلزمك مبلغ 1500 دولار مع استراتجية جيد تكسب بنسبة 80 بالمئة اظن انا هذا مناسب لك

waleed adel
07-13-2012, 18:33
اذا كنت تملك طريقة جيدة للمتاجرة اعتقد انك من الممكن بالصبر ان تصل براس مالك لمبلغ كبير ومن بعدها يكون هدفك نسبة معينة كل شهر ومن الممكن ان تصل لها بسهولة بأذن الله

naitsi
07-13-2012, 19:46
السلام عليكم
كلامك معقول 100% لكن ممكن المتداول يبدأ برأس مال صغير ومع حسن تعامل وادارة رأس مال جيدة
يحقق ارباح ثابته معتبرة وينميها يوما بعد يوم

sky44
07-13-2012, 20:33
بطبيعة الحال اخي ادا كان لديك مبلغ كهدا 5000 دولار فيمكنك ان تجني ارباحا كبيرة لاكن بادارة رأس مال جيدة بعيدة عن المخاطرة و المغامرة بصفقات كبيرة

swingawy
07-13-2012, 22:35
من يقول أن الفوركس مجرد حظ ليس أكثر أحب أقولك اذا كنت مؤمن بذلك فيمكنك تداول الخيارات الثنائية أفضل لك من حيث الحظ
اكن الفوركس عمل جاد ويمكن ان توفر منه مرتب شهرى واكثر اذا التزمت واخذت على عاتقك الجدية فى العمل

salah.bmw
07-14-2012, 00:35
هذا اكيد بلنسبة لمبلغ 5000 دولار يعتبر رصيد كافي حتى تحمي نفسك
وتفتح صفقة 0.10 على المدى القصير يعني بضمنلك كل يوم 30 دولار اقل شي

tarek22
07-14-2012, 00:49
كلامك صحيح الى حد ما حيث ان هذا الكلام يتعلق بمن له استراتيجية جيدة
فاذا قلنا بمجرد امتلاك الميلغ هذا فانت رابح هذا خطاء
لذا يجب توضيح ذلك للمبتدئين

ehab
07-14-2012, 05:24
لمشكله وخطوره هذا السوق تكمن فى الطمع عند تحقيق الربح فلو انت وضعت خطه للعمل
بحيث تطبقها كامله ولا تاثر عليك مغريات السوق لنجحت سواء بحساب كبير او صغير

top2milan
07-14-2012, 05:27
المبلغ دا معقول جدا
وعلشان تبقى مرتاح في الفوركس والخطوره تبقى اقل لازم تكون بتتاجر بمبلغ كبير علشان تتاجر بإرتياح

tictok
07-14-2012, 13:31
طبعاً كلما زاد رأس المال تضاعفت فرص الربح وأصبح التداول أسهل وبخطورة أقل كما أن الرصيد الكبير يتحمل الخسارة المؤقتة لو أنعكس السعر
وحتى لو خسرنا صفقة من الممكن التعويض في صفقات أخرى

العوامى
07-14-2012, 13:38
طبعا كلام سليم انه كل ماراس المال يكبر الخطورة بتقل والكلام ده عشان انت هتدخل بلوت عالى هيكون مناسب لحسابك
وتحاول تقتنص عدد نقط اقل فبعد مثلا ما كنت بتحارب عشان تجيب 50 نقطة يعملولك 5 دولار او 50 دولار ممكن بسهولة تفتح عقد ستاندرد وتجيب 5 نقط بس

egypt2012
07-14-2012, 13:40
ده يرجع فى الاول و الاخر للى بيتاجر و مدى احتياجة من المال فى الشهر و على هذا يقدر كم هيكون راس ماله و كم ربحة الشهرى

Bs Joker
07-14-2012, 13:54
اوافقك تماما الراي , فالافضل ان يكون لك رأس مال كبير و هام جدا حتى تكون قادر على المحافطة على زمام الامور تكون قادر على الربح من خلال صفقات قليلة جدا و طبعا تجنب الخطورة على قدر المستطاع

Looser
07-14-2012, 14:39
المهم مبلغ يوفر ربح جيد كمرتب ثابت بادارة راس مال صارمة

thestarboy
07-14-2012, 14:53
كلامك مضبوط يا اخي بس انا اتفق معاك في نصه
الفوركس عشان تحقق دخل منه ثابت هو مفيش ثابت منه
انما ممكن دخل كويس وكل ما كان المبلغ اكبر كان افضل

ana1990
07-14-2012, 14:57
بص انت و شطارتك في المتاجره انا لي صديق عرف يوصل من 500 دولار الى 15000 دولار عادي جدا و دلوقتي بيعمل رحله للمليون مش لازم اعمل لنفسي حد ادنى تعجيزي يعني مش لازم نقول 5000 راس مال و بتاع كده انت بتدمر نفسية الاعضاء الجداد لكن لو انت شاطر و بتتاجر صح حتى لو كان راس مالك 100 دولار هتعرف تكسب حلو

mahmoud1
07-14-2012, 14:58
المبلغ دا معقول جدا
وعلشان تبقى مرتاح في الفوركس والخطوره تبقى اقل لازم تكون بتتاجر بمبلغ كبير علشان تتاجر بإرتياح

بالفعل عشان تتاجر بكل راحة فى الفوركس يكون راس المال كبير وتخش بادارة راس مال سليمة واهم شئ يكون فى تنظيم جيد تحدد نقطة الدخول القوية وعدم الاستعجال فى دخول الفرص مع ادارة راس مال ان شاء الله الواحد يقدر يربح من الفوركس

SlaiteR
07-16-2012, 10:29

الفوركس عبارة عن شراء العملة التي اقنصاد بلدها جيد واحوالها السياسية جيدة وبيع العملة التي اقتصاد دولتها سيء واحوالها السياسية سيئ
لا يــــــــوجد حظ..!!

forex4ever
07-16-2012, 10:42

سامحك الله ولماذا تدخل لعبة حظ اذا كنت تعتقد ان الفوركس لعبة حظ لا اكثر ؟
هل تعرف بان بطريقتك هذه حولت العلم الذي يدرس وتمنح له شهادات متخصصة الى مجرد صالة قمار كبيرة ؟
ياعزيزي لو نظرت للفوركس على انه لعبة حظ فقط فصدقني لن تتعلم ابدا

DZforex
07-16-2012, 10:54
هي استراتيجية جيدة بالنسبة لواحد محترف

لكن ارى بان جلب مبلغ 5000 دولار امر صعب ورح يكون عليه ضغط كبير اثناء التداول خوفا من خسارة المبلغ

ahmed
07-16-2012, 10:57
من يعتقد بأن الفوركس حظ وليس علم ودراسه يمكنه بأن ياتى بأى شخص يعتقد انه محظوظ
ويجعله يتاجر له ويتاكد وقتها عندما يخسر تلك الشخص ان الحظ ليس له مكان الا بسيط جدا

Looser
07-16-2012, 11:49
المهم مبلغ يوفر ربح جيد كمرتب ثابت بادارة راس مال صارمة

y4x
07-16-2012, 12:40
انت عراف ان الواحد ممكن يعمل من المنتديات اللى زى كده مبلغ محترم يعنى لو افتصرضنا ان الواحد مننا فضل فى المنتدى هنا 4 شهور على اتلوالى وكل شهر بياخد بونص وبتراكم البونص ممكن يقدر يعمل 500 $ وهو مبلغ ليس بالشيئ فى الفوركس لكى يبدا العمل به فى السوق من وجهة نظرى

معقول اخى ممكن اعمل المبلغ دة فى ابع شهور

يا ريت دة يكون شى جميل

Mohamed90
07-16-2012, 12:56
من يعتقد بأن الفوركس حظ وليس علم ودراسه يمكنه بأن ياتى بأى شخص يعتقد انه محظوظ
ويجعله يتاجر له ويتاكد وقتها عندما يخسر تلك الشخص ان الحظ ليس له مكان الا بسيط جدا

السلام عليكم طبعا اخي العزيز الفوركس ليس مجال الحظ و ممكن تنجح معاك مرة في 100
و لا يجب اعتماد على الحظ في الفوركس فهذا المجال دراسة و علم لمن اعطاه من وفته كثير

mohamed yossef
07-17-2012, 01:10
ممكن كلامك يكون صحيح
والخسائر اللى احنا بنخسرها لاننا اعتبرنا الفوركس لعبة فيديو جيم ممكن نلعبها ب100 او 200 دولار

tictok
07-17-2012, 13:58
مبلغ خمس الآف دولار مبلغ كبير وصعب تحقيقه ومن الممكن أن نحقق ربح بأقل من هذا المبلغ المهم خبرة التداول والدخول في صفقات ناجحة بنسبة أكبر من الخسارة

shbabmomn
07-17-2012, 14:00
ياغالى الفوركس مجال يتم التبديل فيه يعنى مش ضامن انك هتفضل

os-x
07-17-2012, 14:03
بالفعل أخي كل ما كان رأس المال أكبر كل ما كانت هناك مخاطرة اقل مه ارباح محترمة لهذا يجب علينا كمتداوليين صغار
بسحب جزء بسبط جدا من الارباح للحصول على راس مال محترم مع الوقت

dent
07-17-2012, 14:53
والله انا بدور على هذا المبلغ فعلا حتى لو قرض من اى مكان او من اى شخص او من اى شركه باى ضمان
لان فعلا المبلغ ده هيكون بدايه كويسه لك فى السوق

Forex Eyes
07-17-2012, 17:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و لكن ليس بالضورة دلك المبلغ الدي دكرت 5 الاف دولار
لكل شخص و مقدوره المالي و راس ماله و يختلف من شخص الا اخر

MrSniper
07-17-2012, 18:12
صحيح لكن دلك ليس جيدا و خصوصا ان الفووركس ليس سوقا ثابتا
فممكن في يوم واحد تفقد كل اموالك و يضيع راس مالك

resala11111
07-17-2012, 18:16
من راى انى راس المال
هو هذا يتحكم فى كل شى
لو معاك حساب فيه ملبع كبير
هتقدر تتحكم فى السوق وبالتوفيق لكم

BRUFEN
07-18-2012, 01:43
أخي الكريم
صدقني الإنسان طماع بطبعه فلا اعتقد بان هنالك من سيقول في حسابي 5000$ وأي ربح سيتم سحبة مدى الحياة
من الممكن ان يقوم بسحب الأرباح حتى يسترجع رأس المال ولكن فيما بعد سيقوم بجعل الأرباح تتراكم
وبالنسبة لحجم المبلغ فعلن يعطي مجال أوسع بكثير لتعزيز او للهدج وبدون خوف بإذن الله

بخصوص قيمة الحساب للأسف أخي الكريم ليس كل المتداولين يملكون هذا المبلغ
ولكن هو فعلن مبلغ يستحق من ناحية متابعتي لعدد من الغكسبرتات فمن فترة لاكثر من سنتين
وانا اتابع وأجرب ووجدت عدة إكسبرتات لتستطيع ان يربح الإكسبرت لا بد ان يكون المبلغ
من 5000$ وما فوق قد تكون الأرباح في البداية قليله ولكن مع الوقت سيتحول لربح تصاعدي

mido
07-18-2012, 02:55
اخي الكريم
اعتقد شخصيا كلامك صح جدا فبهذا المبلغ يمكنك تحقيق مرتب شهرى جيد لا باس به
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Noah
07-18-2012, 03:38
اخى لو انا معايا راس مال كبير اعتقد ان فرصة انى اقدر احقق نسبة جيدة من المرتب الثابت تكون افضل لان كلما كان راس المال كبير كلما كانت هناك فرصة عالية جاد لكى يتمكن المتداولون فىا لفوركس من العمل وتحقيق النتائج الايجابية

madoxegy
07-18-2012, 03:44
الحساب الثابت من افضل الطرق انك تحدد ربح يومي ثابت لا تزيد عنه حتي لو كان قليل حتي تضمن ربح شهري ولكن احذر الطمع عند المكسب لتستطيع فعل هذا

HUSSENEY
07-18-2012, 06:59
هو من السهل اننا نخليه راتب او دخل تاني لينا بجانب الشغل
لكن بارباح كام دي هتكون مخاطره او صعبه

Aker001
07-18-2012, 07:01
كل ما كان رأس المال أكبر كل ما كانت هناك مخاطرة اقل مه ارباح محترمة لهذا يجب علينا كمتداوليين صغار
بسحب جزء بسبط جدا من الارباح
لكل شخص و مقدوره المالي و راس ماله و يختلف من شخص الا اخر

زيزو
07-20-2012, 15:13
كلما كان راس المال اكبر
كلما كانت الارباح معقولة جدا
والعكس كلما كان راس المال صغير كلما كانت الارباح قليلة

aboualy
07-20-2012, 15:15
كلما كان راس المال اكبر
كلما كانت الارباح معقولة جدا
والعكس كلما كان راس المال صغير كلما كانت الارباح قليلة

فعلا اخى العزيز اذا كان راس المال كبير وكانت تستخدم ادارة راس المال
فسوف تكون لديك فرصة جيدة للحصول على دخل شهرى معقول

apolo
07-20-2012, 15:20
ليس معنى رأس المال كبير بالضرورة هناك ارباح كل شهر فقد تخسره في بضعة أيام

الا في حالة اقترانه بادارة راسمال صارمة ... هنا الحديث يختلف

ma90do
07-20-2012, 15:22
ليس معنى رأس المال كبير بالضرورة هناك ارباح كل شهر فقد تخسره في بضعة أيام

الا في حالة اقترانه بادارة راسمال صارمة ... هنا الحديث يختلف

طبعا الارباح ليس دائمه ولكن الاداره الجيده هيا التي تجعل الحساب موجود علي قيد الحياه ولكن السير علي نسبه مخاطره قليله 10% تاتي بارباح جيده جدا

DZforex
07-20-2012, 15:33
كلما كان راس مال كبير و خطورة

صغيرة كلما كان راتب شهري ثابت باذن الله

dent
07-20-2012, 15:47
ابحث عن ذلك لكن يحتاج الى راس مال كبير لكى نصل الى ذلك اعتقد مش اقل من 5 الاف دولار

zero_cool725
07-20-2012, 16:01
انا اعتقد انى موضوع المرتب الثابت هذا بيعتمد على طموح الانسان فى مجال الفوركس فمن الناس من يقتنع بمرتب مثلا 200 دولار شهريا فقط و هذا لا يحتاج الى مبلغ كبير فى البداية ليحقق ربح مثل هذا المبلغ و هناك اشخاص اخرون ياملون فى مرتب ثابت اكبر من هذا بكثير و هؤلاء مبلغ كبير نسبيا لبدا المتاجرة

delpi
07-20-2012, 16:05
راس المال المحترم بيبقى راحه لصاحبه ومعه هيشتغل افضل بادارة راس مال لكن اهم شئ انه يكون قادر على التعامل معاها وعنده الخربة والمقدرة على ادارته وخصوصا بأستخدام التبريد بيحتاج ادارة جيدة وتبريد من مستويات جيدة

bilalo200
07-20-2012, 16:06
السلام عليكم
اتفق معك يا اخي ولاكن المشكلة هي كيف تحصل على على هدا المبلغ الضخم

spiderxp
07-20-2012, 16:11
والله كلامك صحيح الواحد فعلا من خلال الفوركس بيحاول يطلع له راتب شهري وفعلا لو 1000$ او 1500$ ان شاء الله جميلة انك تطلع 100 او 150 دولار

BiG MoNeY
07-20-2012, 16:15
اخي الكريم الفوركس اصعب بكتير من هده ولو كان كما تقول لكل العرب دخلوا في وكل واحد جلب الاف دولار وتعلم دخل دون ان يحدت له شيء ولا ان يتعرض للخسارة المشكل في الفركس انك الم تكن عندك استراتجية جيدة وخبرة في هدا المجال فانصحك بالابتعاد عن الفوركس تماما وان كنت تحهمك الربح فقط فابتعد ايضا لكي لا تتسبب لنفسك بحالات سيئة لانه يمكن ان تخسر كل اموالك عن طريق الفوركس موفق اخي