PDA

View Full Version : مكان السكن غير اللى فى البطاقه ماذا افعل

mohamed_reda1987
05-24-2013, 16:29
السلام عليكم
المشكله هى اننى سجلت وكتبت فى مكان السكن العنوان الجديد وهو مختلف عن عنوان البطاقه ودا سبببلى مشكله فى تفعيل الحساب ارجو المساعده من الخبراء والمراقبين

ssn356
05-25-2013, 04:47
فعلا مشكلة
راسل الدعم واطلب منهم المساعدة وسيقومون بحل المشكلة ان شاء الله
بالتوفيق لك

Koman
05-26-2013, 16:35
السلام علكم ورحمة الله وبركاته اخوانى الكرام بس أعتقد ان فيه اشياء أخرى ممكن تدل وتؤكد مثلا فاتورة تليفون أو مراسلات على عنوانك الجديد لأن الموضوع له أكثر من طريقه

mohamed_reda1987
05-26-2013, 19:45
سوف اقوم بارسال رساله للدعم الفنى شكرا اخوانى على المساعده وسوف اترك الحل بعد مراسله الدعم

انس بن تن
05-26-2013, 19:59
السلام عليكم يا اخي
راسل الدعم الفني يا اخي
وباءذن الله هتلاقي الحل لازم يكونو متطابقان يا اخي
بالتوووفيق للجميع

mimo3050
05-27-2013, 05:44
اعتقد انك لازم تراسل الادارة علشان تعدل بياناتك و اعتقد انهم هيطلبوا الباسورد بتاع الهاتف علشان انت بتعدل فى بيانات مهمة
و بعد كدا بقى خلى بالك علشان الحاجات دى خطيرة جدا

hebkar
08-21-2013, 13:53
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يمكنك ان تكلم الدعم وتحكى له مشكلتك وهو سيحلها لك باذن الله
نعم يمكنك تاكيد كلامك بفواتيرك على السكن الجديد
تحياتى لك وانتظر اراء المشرفين

charchabila
08-21-2013, 14:34
برايي راسل الدعم واحكيلهم انك عملت غلظ بالعنوان
لما اتسجلت بالموقع اتمنى ان يجدو معك حل

soooonor
08-22-2013, 12:58
الخطوة الاهم الان هى التواصل مع الدعم الفنى للشركة و شرح مشكلتك و سيساعدونك فى حلها ... و تذكر انهم سيطلبون منك كلمة سر الهاتف

و يمكنك الاستعانة بأى مستند يثبت عنوانك الجديد ( ايصال كهرباء او فاتورة تليفون )

forex_lionz
08-22-2013, 13:15
انت جربت تفعل الحساب والشركة رفضت ولا انت بتفترض الاول
حاول وان شاء الله الدعم الفنى يكون متفاهم معاك

منى الجندى
08-25-2013, 19:07
اى مشكلة تقابلك راسل الدعم
لانهم متعاونون جدا ومشكلتك لها حل
لازم يكون عنوان اثبات الشخصية هو نفس العنوان الذى تم التسجيل به

barcaloni3333
08-25-2013, 19:19
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي أفضل أن تعمل حساب جديد مع المعلومات الصحيحة أو حاول الإتصال بالدعم الفني من أجل تغيير العنوان

أحمد بيكس
08-30-2013, 18:42
اخي حلك ان ترسل رسالة الى الدعم الفني كما حصل معي وأن تكتب لهم أنك نقلت من منزلك الذي تسكن فيه من مدة لذلك العنوان مختلف عن بطاقة الهوية هذا ما فعلته وظلو يطلبون مني بعدها بعض الطلبات ثم فعلو الحساب بنجاح

mohamed saad
09-05-2013, 00:56
من الممكن ان تأتي بالبطاقة القديمة وترسلها للشركة لو بها العنوان القديم او ان تأتي بوثيقة اخرى غير البطاقة ولكن يكون بها نفس العنوان او ان تتحدث مع الدعم وتطلب تغيير العنوان بتفعيل الاميل وهذا اسهل واضمن لك ولكن نصيحتي لا تحاول ان تغير في بياناتك كثيرا وانصحك بفتح حساب جديد وارسال البيانات صحيحة حتى يكون وقت السحب سهلا دون ادنى مشاكل

om moataz
09-06-2013, 08:53
اعتقد عليك بمراسلة الادارة والتواصل مع الدعم الفنى مباشرة لحل هذه المشكلة ولكن ان كان هذا الامر صعب فلماذا لا تغير البطاقة و تثبت العنوان الجديد

ahzi
09-24-2013, 15:29
براك الله فيك اخي على الموضوع
و فعلا مفيد للمبتدئين لانه كثير من المتدولين يجهلون كيفكة عمل الاوامر المعلقة و لها مميزات في حالة من يريد ابتعاد عن النت للفترة

wael00
09-24-2013, 15:39
يجب عليك رفع ملف اخر به مقر السكن الصحيح مع التوضيح
كدلك يمكنك الاتصال بالدعم لتفسر لم المشكلة
اكيد سيعطونك الحل
بالتوفيق لك

doaa sary
09-24-2013, 18:12
لازم عنوان الوصل هو البطاقة هات وصل بعنوانك القديم او ييضيع عليك البونص وتعمل حساب جديد فية عنوانك الجديد
وممكن تراسل الدعم

salwasss
09-25-2013, 15:52
استخرج بطاقة اخرى او ارسل ايصال السكن متطابق مع اسنك وقد تنجح المحاولة

hjdsdr
09-25-2013, 15:59
لا اعلم ياخى اسال الدعم الفنى

doola2020
10-27-2013, 00:14
ممكن تعملي حساب تاني وتضيفي فيه عنوان سكنك الحالي ولكن الأهم أن يكون عنوان سكنك الحالي موجود في أي مستند رسمي مثل البطاقة الشخصية أو جواز السفر

w3ad
10-27-2013, 03:03
يمكن مراسله الدعم وتقوم بتعير محل الاقامه مصل البطاقه ويتم تغيره من الشركه
ودعم انستا من الدعم الجيد

forexman55555
12-02-2013, 23:47
عليك ان ترسل البطاقة كأثبات للهوية ثم ترسل وثيقة اخرى
لتثبت بها السكن و تكتب فى الموقع العنوان الموجود فى هذه الوثيقة

Hossamabouelsoud
12-03-2013, 16:45
السلام عليكم ورحمة الله اخى الفاضل
يستحسن انك تقوم بمراسلة الدعم و سوف تجد حل الى هذه المشكله
شكرا

فاطمه احمد
12-04-2013, 00:24
الاتصال بالدعم هو الذي يساعدك عليك ان تقوم بشرح مشكلتك ولابد ان يوجد معك الفواتير بمكانك الجديد للاثبات مثل فواتير الكهرباء او فواتير تليفون
وان شاء الله تقوم الاداره المعنيه بحل مشكلتك

---------- Post added at 11:01 PM ---------- Previous post was at 10:45 PM ----------

الاتصال بالدعم هو الذي يساعدك عليك ان تقوم بشرح مشكلتك ولابد ان يوجد معك الفواتير بمكانك الجديد للاثبات مثل فواتير الكهرباء او فواتير تليفون

---------- Post added at 11:18 PM ---------- Previous post was at 11:01 PM ----------

---------- Post added at 11:19 PM ---------- Previous post was at 11:18 PM ----------

---------- Post added at 11:20 PM ---------- Previous post was at 11:19 PM ----------

---------- Post added at 11:21 PM ---------- Previous post was at 11:20 PM ----------

---------- Post added at 11:21 PM ---------- Previous post was at 11:21 PM ----------

---------- Post added at 11:24 PM ---------- Previous post was at 11:21 PM ----------

ahmedhawash
12-04-2013, 02:33
فى هذه الحاله انت بتكلم مع اى حد فى الاداره هنا فى المنتدى وتطلب من انه يغيرلك فى بياناتك

الشخصيه فى الشركه وهياخد رقم حسابك وانت شاء الله هيتم التغيير وتقدر تفعل حسابك

karam22
12-04-2013, 02:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عليك وعلي حساب جديد واكمل تفعيله واربط الحساب دا به واسحب منهم الاتنين علي الحساب الجديد المفعل وبالتوفيق لك

zyzo
12-04-2013, 05:46
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل تستطيع ان تقدم فاتورة الكهرباء
او فاتورة الماء فكلها تدل على العنوان بارك الله فيك
و بالله التوفيق للجميع

tazi larbi
12-04-2013, 12:03
السللام عليكم اخي اولا لبد ان تتصل بالدعم الفني للشركة بالاميل وتشرح لهم انكم قد غيرتم المسكن وترسل لهم مثلا وصل كهرباء او غاز للبيت الول به نفس العنوان وهم سيتفهمون الامر وسيطلبون منك كلمة سر الهاتف الذي سجلت بها وانشاء الله تحل المشكلة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

mohamed bnali
12-04-2013, 13:53
اخي التاجر المحترم او المتداول المقدام
سكناك لا بد ان يكون معروفا وفي بطاقتك الشخصية
لان كل من يريد المخاطبة معك لا بد ان ياخد بطاقتك لينظر عنوانك ولا سيم حسابك المفتوح على المنتدى
وتغيير العنوان اقصد العنوان الدائم ينبغي ان تراسل الادارة لتتبته لك في البطاقة الشخصية
او ادا لم يكن هدا العنوان تابتا فهناك ما يدل على عنوانك كجواز السفر ورخصة قيادة االسيارة واشتراك الماء والكهرباء او الهاتف اوافتح في البريد صندوق بريدي
او راسل القسم الفني او قسم المساعدة وسينبؤك بالخبر اليقين
وتقبل سلامي

xdorex
12-18-2013, 19:17
هده ليست مشكله لو راسلت الدعم سيحولون لك المشكله حاول فقط ان تعطيهم اوراق بعنوانك الجديد
وشرح لهم الوضع بالانجليزي طبعا او استعن باحد اصدقائك ليكتب لهم

Moro_Mezo
12-18-2013, 19:42
ان تأتي بالبطاقة القديمة وترسلها للشركة لو بها العنوان القديم او ان تأتي بوثيقة اخرى غير البطاقة ولكن يكون بها نفس العنوان او ان تتحدث مع الدعم وتطلب تغيير العنوان بتفعيل الاميل وهذا اسهل واضمن لك ولكن نصيحتي لا تحاول ان تغير في بياناتك كثيرا وانصحك بفتح حساب جديد وارسال البيانات صحيحة حتى يكون وقت السحب سهلا دون ادنى مشاكل

ashrafko
12-18-2013, 20:16
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل ان تقوم بكتابة العنوان الموجود بالبطاقة فى انستا فهذا هو الافضل حتى يتم التفعيل وبالتوفيق والربح والنجاح

ihebiheb
12-18-2013, 20:31
أخي قم بمراسلة الدعم و اعطهم العنوان الجديد و سيقولون ما الذي يتوجب فعله لكي تقوم بالحصول على بطاقتك
و إنشاء الله ستجد حل أخي

joker7diaa
12-18-2013, 21:56
ممكن انك تراسل الدعم وتعرض عليها المشكلة وسوف يطلبو منك ان ترسل مشكلتك على البريد الالكتروني
وسوف يكون هناك حلان اما انهم سوف يعدون البيانات حسب البطاقة او ان يقبلو العنوان الجديد

Sin1
03-21-2014, 04:29
جزاكم الله خيرا شباب استفدت من هذا الموضوع الكثير من المعلومات فى الفوركس فالنقاشات اللتى تدور هنا تكسبنا بعض الايضحات حودل اللتى تدور فى الفوركس وتحياتى لكم وإن شاء الله الكل يربح
.
............................................

oujdi-48
03-27-2014, 02:30
بارك الله فيك أخي ..
صراحة أفتنا بهاته المعلومات التي كان يجهلها الكثير منا

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

GemyKadel
03-29-2014, 12:12
السلام عليكم اخي الكريم انا عندي نفس المشكله واتواصل مع الدعم الفني حاليا من اجل حلها ارجو ان تقوم بارسال المشكله الي الدعم وهم سوف يفيدونك ويحلوها بأذن الله

yousef87
03-29-2014, 12:14
الســــــــــلام عليـــــــــــكم ورحمــــــــة الله وبركاتــــــه ,,,,,,,
اخي الكريم ....
تواصل مع الدعم الفني وسوف تجد الحل بالتاكيد
بالتوفيق والنجاح للجميع

RomanyMoreed
04-21-2014, 00:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

شوف حضرتك لازم تكتب بيانات حسابك مماثله لبيانات البطاقه الخاصه بحضرتك عشان تتقبل

تحياتي

rojan22
04-21-2014, 00:55
وعلیکم السلام، فعلا مشکله، لاکنک ما علیک إلی ان تطلب المساعده من قسم الدعم الفنی، بالتوفیق للجمیع

---------- Post added at 11:55 PM ---------- Previous post was at 11:53 PM ----------

وعلیکم السلام، فعلا مشکله، لاکنک ما علیک إلی ان تطلب المساعده من قسم الدعم الفنی طبعا عن طریق المراسله، بالتوفیق للجمیع

doola2020
04-23-2014, 04:00
ممكن تكلم الدعم وتحكيلهم مشكلتك وهما هيغيرولك عنوانك ولو معرفتش تعمل كدة ممكن تعمل حساب تاني في انستا وأمرك لله ولكن لازم بعد شهرين من ربطك لحسابك بالمنتدي

fatoma elsayd
04-23-2014, 07:03
السلام عليكم ورحمه الله
والله مش عارفه حل لمشكلتك انا قبل كدا سجلت وغلطت ف العنوان اللى متسجل ف الشركه غير اللى ف البطاقه عملت حساب جديد
انت ممكن تكلم الدعم وان شاء الله هتتحل
اتمنى ان تتقبل مرورى :) :yahoo:

hasback
04-23-2014, 14:36
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخي الكريم محمد وبالنسبة للامر ليك ان تكلم الدع الفني لانستا وتخبرهم بانك قد غيرت السكن وسيحلون المشكلة فهذا الامر وارد وعمواما حتى لو صورت وثيقة قديمة بعنوان السكن القديم فهذا الامر اسهل وافضل لك

a7med84
05-14-2014, 04:15
دى مشكله ممكن تحاول ان تتواصل مع خدمه عملاء لشركه لتغيير البيانات

او ممكن تكلم حد من الاداره هنا فى المنتد يساعدك فى هذا الامر

kaa
05-16-2014, 16:32
انت كدة مطلوب مك ارسال مستند اخر فية مكان السكن الى موجود فى الحساب على سبيل المثال
فاتورة كهرباء او مياة او تيلفون ارضى وانت تختار لانسب ليك

Ebtsam Forex
05-16-2014, 17:33
:) :) السلام عليكم ورحمه الله ممكن تعملي حساب تاني وتضيفي فيه عنوان سكنك الحالي ولكن الأهم أن يكون عنوان سكنك الحالي موجود في أي مستند رسمي مثل البطاقة الشخصية أو جواز السفر وبالتوفيق ان شاء الله
وتقبلى مرووورى :) :) :yahoo:

ilyes chaieb
05-17-2014, 01:13
مفيش مشكلة لو كان العنوان اللى سجلت به مختلف عن العنوان الموجود بالبطاقة المهم الوثيقة اللى راح ترفعها في تفعيل المستوى الثانى تكون بنفس عنوان الحساب
تقبل مرورى

----------------------------------------------------------------------

abo heba
05-17-2014, 13:27
عليكم السلام
يمكنك ان تراسلا لدعم لتغيير السكن او تحاول من تغيير البيانات ان امكن ولا اعرف الصراحه طريقه تغيير السكن
ولابد ان تكون المعلومات صحيحه ومطابقه للمستندات التى لديك حتى لا تسبب مشاكل فى التفعيل مره اخرى

chokrito
08-30-2014, 17:34
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
الحل الوحيد اخي هو مراسلة الدعم الفني ليقوم بحل مشكلتك انشالله . بالتوفيق

Ahmed.azema
09-14-2014, 23:26
ادخل تانى وكلم الشركه واكتب العنوان الاساسى وهما هيعلجو المور ببساطه كلم الدعم الفنى هيردو عليك علطول وكان واحد صحبى عندو المشكله واتحلت

amirnady3
09-29-2014, 17:01
السلام عليكم ورحمة الله
هم هيطلبوا الباسورد بتاع الهاتف علشان انت بتعدل فى بيانات مهمة
و بعد كدا يمكنك تاكيد كلامك بفواتيرك على السكن
وجزاك الله كل خير

ahmed343
09-29-2014, 18:25
راسل الدعم وهم حيحلولك المشكلة بس ما تبقى تغير كتير لان دا ممكن يتسبب في قفل حسابك رسالهم وحتلقى المساعدة
واعمل حسابك بعد كدة لان المواضيع دي خطرة جدا جدا اتمنى من كل قلبي ان تحل مشكلتك باسرع وقت ممكن وبالتوفيق للجميع .

ahmedf23
10-25-2014, 21:50
اعتقد انك لازم تراسل الادارة حتى تعدل بياناتك
بياناتك الاولية مهمة خاصة للتفعيل لدا عندما تسجل لازم تكون حدر وتتاكد من كل المعلومات الخاصة بك

hellelali2
10-25-2014, 22:13
اخي الكرم عليك مراسلة الدعو و بادن اله تكون الاخبار جيدة والله الموفق
وبالنسبة للبطاقة فهي وسيلة دفع وسحب مميزة والله الموفق اخي الكريم

awa
11-04-2014, 21:34
اعتقد ان لازم يبقى معاك اثبات سكن مثل ايصال كهرباء مثلا و يفترض
تكتب اثناء التسجيل السكن اللى فى الايصال و عند التفعيل ترفع الايصال فى المستوى الثانى

romani youssef
11-13-2014, 20:02
بص حضرتك فى المشكلة دى لايوجد سوى حل وحد امامك وهو ارفك اى مستند بالعنون القديم وبكدا يتم التحويل اما ان حضترتك تحول تغير العنون غير المسجل فا دة صعب بس ممكن تراسل الدعم الفنى وهو ممكن يقولك اية الحل فى المشكلة دى

مصطفى حمدان
11-13-2014, 20:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل من الممكن ان حضرتك تكلم الدعم الفنى للشركة وتشرحلهم الموقف وبعدها هايطلبوا منك صورة البطاقة علشان يتاكدوا من صحة العنوان وبعدها هايغيروا العنوان

antonioforex
11-18-2014, 13:57
السلام عليكم
اخي عليك ان تفعل مكان السكن عن طريق فاتورة الكهرباء او الهاتف كي يتم قبولها لك
و ادا لم ينجح الامر حاول فتح حساب جديد و ضع العنوان الموجود فيها.

mohammednasser
11-23-2014, 16:08
اعتقد انك لازم تراسل الادارة علشان تعدل بياناتك و اعتقد انهم هيطلبوا الباسورد بتاع الهاتف علشان انت بتعدل فى بيانات مهمة

lyes1977
01-09-2015, 11:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بكل الاخوة اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام وبعد ، نعم اخي انا اعتقد ان هناك امكانية تعديل مكان الاقامة او العنوان من خلال تعديل البيانات الشخصية بصفحتك الخاصة بشركة انيستا فوركس /غرفة العميل ، شكرا جزيلا اخي على المشاركة وبالتوفيق

abdgaribtc
01-09-2015, 19:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقي العزيز موضوعك سهل أما ارسل بطاقة تعريف أخرى أو راسل الدعم الفني في شركة الانستا فوركس

samirovski
01-16-2015, 10:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى حاول ان تراسل الادارة ببطاقة
اقامة جديدة و سيفعل حسابك على الفور انشأ الله و الان تدرب و تعلم
انها مهنة حقيقية

chennana
04-28-2015, 21:35
اخي الكريم للاسف اذا كان العنوان في البطاقة مختلف عن اللذي سجلت به في الشركة لن يقبل التفعيل
عليك ان تراسل الدعم الفني الخاص بالشركة ممكن يفيدوك
بالتوفيق لك

جابر1979
04-28-2015, 21:38
أرجو من الله سبحانه و تعالى ان تجد الحل لدى الدعم التقني بعد مراسلتهم و شرح المشكاة بالتفصيل .

jamila cchahed
04-28-2015, 22:17
بسم اللله الرحمان الرحيم انت جربت تفعل الحساب والشركة رفضت ولا انت بتفترض الاول
تقبل مروري
والسلام

طريق النجاح
04-28-2015, 22:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
اخي اذا انت ساكن مع العائلة والسكن بأسم والدك فيمكن ان تنشأ حساب بأسم والدك،،،،،،

OSAMA AMER
06-24-2015, 02:44
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته :rules:
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الاعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب اتمنى ان يكون الكل بخير ( اخى الكريم عليك ان تقوم بارسال ما يثبت عنوان السكن الجديد الخاص بك فى مستوى التفعيل الثانى وان شاء الله يقبلوه مفيش مشكلة فى ذلك الامر

zer2999
06-24-2015, 22:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الشكر الجزيل لك اخي على هدا الموضوع القيم واتمنى الاستفادة و التوفيق للجميع في مجال الفوركس
والسلام عليكم

elmahdielannabi71
06-25-2015, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة

Angry falcon
06-26-2015, 19:04
ادخل الى بيانات الملف الشخصى على حسابك فى انستا وقم بتعديله حسب م تريد

bode.ma2lad
08-11-2015, 15:37
حضرتك ممكن تغير إعدادات الحساب وتحط محل الإقامه إللي فالبطاقه , أو ممكن تكلم إداره موقع إنتسافوركس , ولو دا كلو
منفعش هتضطر للأٍسف إنك تعمل أكونت جديد , بس ممكن تعملو بنفس الميل القديم :)

mohamed gamal hamel
08-11-2015, 20:18

med1985
09-20-2015, 15:48

marwanadam
09-20-2015, 21:36
يجب اخى ان تحصر على ان تسجل العنوان الصحيح الدى تسكن فيه
لكى تفعل الحساب بان ترسل شهادة تتبت سكن او الاقامة واى شيئ ممكن ان ترجع الى الدعم لكى تصحح الامر
وبتوفيق

waleed shaaban
09-21-2015, 01:31
حاول التوصل مع الدعم وابلغه ان المشكله كم ذكرت هنا سوف يقومون بتغير محل الاقامه الى المكان الذى تريد
وانشا الله مفيش مشكل وكله يتحل و التفعيل مش ضرورى ممكن تسحب من عير تفعيل
كم بين القسم المختص بالشركه

daghouj
09-21-2015, 01:39
و الله و انا كدلك لدي نفس المشكل فعنوان الاقامة الموجود في بطاقتي للتعريف الوطني
مختلف عن عنوان سكني الحالي حيث انني اسكن في بيت ايجار

nasro_man
09-21-2015, 08:32
مرحبا بك أخي الكريم بعد قرات حالتك أعتبرها أنها ليس مشكلة لأن هذا الأمر يمكن له أن يحدث أي تغيير السكن يمكنك مراسلة الدعم و إثبات السكم الجديد بالوصل للكهرباء أو الهاتف أو الماء يكون جديد مع العنوان الجديد

katreenaziz
10-11-2015, 04:20
اخى الفاضل انا كان عندى المشكلة دية وطلبت مكالمة الدعم تليفونيا وحكتلهم المشكلة وهما غيرولى العنوان الى كنت مسجلة بية وعملولى العنوان الجديد اتمنى لك التوفيق

forez
01-15-2016, 14:33
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
انت جربت تفعل الحساب والشركة رفضت ولا انت بتفترض الاول

Bassem Hassani
01-15-2016, 18:20
تقريبا مفيش حل للمشكلة دى حاول انك تراسل الدعم الفنى بخصوص مشكلة زى دا ولو مفيش اى رد من الافضل لك انك تعمل حساب اخر وخاصه ان الشركة بتدعم عمل اكتر من حساب وكمان لازم تعرف ان عيد الميلاد لازم يكون زى ما هو فى حسابك وفى البطاقة واثبات محل الاقامة ايضا . . .

doola2020
02-03-2016, 00:07
ممكن تعملي حساب تاني وتضيفي فيه عنوان سكنك الحالي ولكن الأهم أن يكون عنوان سكنك الحالي موجود في أي مستند رسمي مثل البطاقة الشخصية أو جواز السفر

xmenflis1
03-28-2016, 22:17
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

محمد فاروق
03-28-2016, 22:53
اخى احيانا تصادفنا بعض المشاكل فى التفعيل وما نقوم به هو مراسلة خدمة العملاء او الدعم الخاصة بشركة انيستا وسيخبروك بما يجب ان تفعله لكى يتم تفعيل حسابك

Carlos
03-29-2016, 07:40
حصلت معايا المشكلة دية وتقدمت الى طلب للدعم بتغير عنوانى السكنى الى العنوان الاخر وتم التفعيل الحمد لله انت ابعتلهم رسالة وان شاء الله تتحل فى اسرع وقت بلتوفيق

xmenflis1
05-31-2016, 23:40
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

Kokylife
06-02-2016, 12:52
فعلا دى مشكلة كبيرة وانا وقعت فى نفس المشكلة بالفعل
بس انت ممكن تكلم الدعم علشان المشكلة دى تتحل
او انك تحاول تجيب كشف حساب بنكى عليه العنونا الجديد

ahmedhathout
06-11-2016, 03:53
كلم الدعم الفني المباشر واسألهم لو ينفع تفتح حساب تاني بس بعنوان مختلف ولا
دا يعتبر فتح اكثر من حساب ببيانات مختلفه

saddiki05
06-11-2016, 04:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى
بالنسبة لمشكل عدم مطابقة العنوان مع الذي في البطاقة
فمن الافضل ان تقوم بمراسلة الدعم الفني
اتمنى ان يحل لك المشكل في اقرب وقت ممكن.

feras nedal
06-11-2016, 13:15
سم الله الرحمن الرحيم
شكرا لمنتدى فوركس العرب
على هذا المنتدى الرائع وشكرا لصاحب هذا الموضوع الجيد
وبارك الله لكم على المجهود المبذول لجميع العرب

---------- Post added at 12:15 PM ---------- Previous post was at 12:15 PM ----------

سم الله الرحمن الرحيم
شكرا لمنتدى فوركس العرب
على هذا المنتدى الرائع وشكرا لصاحب هذا الموضوع الجيد
وبارك الله لكم على المجهود المبذول لجميع العرب

ابوفؤاد
06-11-2016, 19:08
ارسل اثبات لبالمكان الذى سجلت به و ليس اللذى بالبطاقه لان كده كده الشركه بتقولك ابعت اثبات لمكان السكن قلو كان مكان السكان اللى سجلت به هو اللى معك ايصال الكهرباء او اماء فلا مانع

emaraty
06-11-2016, 20:59
شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز

واصل تالقك معنا فى المنتدى

بارك الله فيك أخى ...

ننتظر منك الكثير من خلال إبداعاتك المميزة

لك منـــــــ إجمل تحية ــــــــــى

csebai12
06-12-2016, 01:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته مشكور اخي على الموضوع
يمكن ان تثبت عنوان الجديد عن طريق فاتورة عمومية باسمك او باسم والدك او عن طريق شهادة اقامة

NAbIL33
06-12-2016, 17:07
السلام شكراً على الموضوع الجميل لقد استفدت منكم جميعاً نحن ننتضر جديدك وأتمنى من المواضيع القديمة أن تكون أكتر إفادة
تقبل مروري اخواني في الله
جزاكم الله خيراً

feras nedal
06-12-2016, 17:21
بسم الله الرحمان الرحييم
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...
نشكرك اخي على الموضوع الخاص مصادر الفوركس...
ونتمنى المزيد من المواضيع منك ...
وان شاء الله يكون الجميع استفادو....

xmenflis1
09-23-2016, 21:24
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

Demon0222
09-23-2016, 21:32
يمكنك تغيير المعلومات الشخصية بكل سهولة عن طريق الدخول للموقع ثم من اعدادات الحساب يمكنك تغيير كافة بياناتك الشخصية او عن طريق مراسلة الدعم

kariim18
06-28-2017, 19:34
اخي الكريم للاسف اذا كان العنوان في البطاقة مختلف عن اللذي سجلت به في الشركة لن يقبل التفعيل
عليك ان تراسل الدعم الفني الخاص بالشركة ممكن يفيدوك
بالتوفيق لك

فهمى لاشين
07-02-2017, 18:14
بسم الله
انا سجلت بعنوان سكن غير الذى فى جواز السفر وقد تم التفعيل
للمستوى الاول الذى يحتاج بطاقة الهوية او جواز السفر
تحياتى

Ahmedsai
07-02-2017, 20:13
السلام عليم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا على الموضوع المهم اخي الكريم
راسل الدعم رح تلقى حل انشاء الله
رح يطلبو منك تأكيد المكان الحالي فقط
تداول موفق

ibrahimsoft
07-02-2017, 22:46
السلام عليكم و رحمة الله ، اطيب التحيات لك اخي الكريم ، وصل ( مياه او كهرباء او غاز او انترنت ) ، دائما في تقدم ان شاء الله و تمنياتي لك بدوام النجاح و التوفيق .

nasseralkhbeer
07-02-2017, 23:35
السلام عليكم يا اخي
راسل الدعم الفني يا اخي
وباءذن الله هتلاقي الحل لازم يكونو متطابقان يا اخي
بالتوووفيق للجميع

Mahamme
07-07-2017, 12:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
اعنقد انك ممكن تعمل تعديل للعنوان في بيانات حسابك وتغيره للعنوان القديم وممكن تتأكد اكتر من الدعم الفني للشركة

settouti
07-07-2017, 19:30
موضوع مثل هذا يستوجب النقاش و التحليل أكثر من المطروح لهذا أرجو من
المعلقين ان يتحفونا بتعليقات ايجابية تزيدنا معلومات و ثقافة في مجال التداول و السلام عليكم و رحمة الله

xmenflis1
07-08-2017, 08:38
مرحباً
شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

Mhd nour
07-08-2017, 10:23
تحياتي اخي انتة ارسل اثبات لبالمكان الذى سجلت به و ليس اللذى بالبطاقه لان كده كده الشركه بتقولك ابعت اثبات لمكان السكن قلو كان مكان السكان اللى سجلت به هو اللى معك ايصال الكهرباء او اماء فلا مانع و بالتوفيق

sob81
07-08-2017, 10:36
البطاقة تستخدم لتفعيل المستوي الاول اخى ولكن العنوان يكون مكتوب فى وفاتورة الكهرباء او فاتورة المياة وبالتالى يتم استخدام احدهما للتفعيل
الخاص بالمستوي الثانى

settouti
07-08-2017, 13:59
مكان السكن
لقد نبهتني لأمور كنت اجهلها في مجال التداول يا اخي الكريم سأشكرك و ارجو منك مواضيع
اكثر تقدما في مجال التداول و الاكثر تفصيلا و السلام عليكم و تحية للجميع

zakariacr07
07-11-2017, 11:09

يجب عليك مراسلة الدعم و تطلب منهم تغيير مكان سكنك مثل ما موجود على البطاقة

sheka2017
07-11-2017, 11:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز لابد لكى يتم تفعيل الحساب الحقيقي لابد من إرفاق مستندات مطابقة يعنى لابد من ان تكون اثبات الاقامه مطابق للبطاقة الشخصية تقبلوا تحياتي وفائق احترامي وتقديري

xmenflis1
07-11-2017, 20:19
مرحباً
شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

kariim18
10-16-2017, 20:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى حاول ان تراسل الادارة ببطاقة
اقامة جديدة و سيفعل حسابك على الفور انشأ الله و الان تدرب و تعلم
انها مهنة حقيقية