PDA

View Full Version : لو سمحتم ممكن تساعدونى فى موضوع يعنى ايه حساب محمى وما هو نقط الاسبريد المعقوله

mohamed77
05-27-2013, 18:59
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء
انا قرات عن حساب اسمه حساب محمى وهو بمعنى مختصر ان المكسب لى والخساره الشركه تتحملها وطبعا انا مش مصدق ده لان الشركه هتستفاد ايه اما تتحمل خسارتى ياريت توضيع للى عنده خبره او جرب المجال ده
ثانيا موضوع الاسبرد ايه الاسبريد او فرق النقط بين البيع والشراء الى اعتبرها بكده شركه جيده والاسبرد بتاعها مناسب يعنى بتبدء من كام نقطه فارق بين البيع والشراء حتى اقول انه فارق معقول فى اسبريد الشركه
وشكرا وتحياتى ليكم وللاسره المنتدى

ayman.shosha
05-27-2013, 20:29
شوف يا غالى

موضوع الحساب المحمى هذا
انا لم اسمع به من قبل
غير انه كلام لا يصدقه عقل
فكما قلت ماهو وجه الاستفاده من ان تتحمل الشركة الخساره..؟؟

ثانيا بالنسبه للإسبريد
ففى الشركات المحترمه مثل شركتنا "انستا"
فيجب ان يكون ثابت لا يتغير وقت الاخبار
ويكون فى حدود 3 - 5 نقاط على اقصى تقدير..

doaa sary
05-27-2013, 21:23
حساب محمى دى جديدة ماسمعتش عنه ولو ع كلامك ان معنى محمى ان الشركة مش هتتحمل اى خسارة وكله مكسب طب ابقا قولنا اية الشركات دى لان دة مستحيل
ثانيا الاسبريد اللى بتخدة شركة الوساطة بيبا الفرق بين البيع والشرا زى كدا اسعار العملات ف الصراف لما تروح تغير عملة فى فرق بين البيع والشرا هو نقاط بسيطة مش هتزيد عن 5تقريبا حسب العملة وحسب اللوت عدك بكام

latraaa
05-27-2013, 21:23
يا أخي الكريم، لا اعتقد أن الأمر مثلما تقول، و هو أمر منافي للمنطق، كيف يمكن للشركة أن تتحل خسائرك أنت، لا أعتقد أنه موجود و العلم لله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

tota2000
05-28-2013, 00:35
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء
انا قرات عن حساب اسمه حساب محمى وهو بمعنى مختصر ان المكسب لى والخساره الشركه تتحملها وطبعا انا مش مصدق ده لان الشركه هتستفاد ايه اما تتحمل خسارتى ياريت توضيع للى عنده خبره او جرب المجال ده
ثانيا موضوع الاسبرد ايه الاسبريد او فرق النقط بين البيع والشراء الى اعتبرها بكده شركه جيده والاسبرد بتاعها مناسب يعنى بتبدء من كام نقطه فارق بين البيع والشراء حتى اقول انه فارق معقول فى اسبريد الشركه

بصراحه اخى انا اول مره اسمع عن حساب محمى وزى ما حضرتك بتقول الشركه هتستفاد ايه لما تتحمل خسارتك بصراحه اول مره اسمع عن هذا ومعنديش فكره خالص عن هذا
اما بالنسبه لنقاط الاسبريد هو فرق النقاط في الصفقة الذي تاخذه الشركة عندما نفتح الصفقة وهو عمولة وليس فائدة

واتمنى لك التوفيق

sendrela
05-28-2013, 00:39
اخى الكريم لا يوجد شىء اسمه حساب محمى ومن اخبرك بذلك مخطىء

لان كل حساب يتحمل الخساره كما يأخذ الربح والشركه لا تأخذ سوى نقاط الاسبيريد

ونقاط الاسبريد هى فرق سعر العمل وهى فى الازواج الرئيسيه فى شركه انيستا تكون 3 نقاط

تحيتى

tazi larbi
05-28-2013, 00:47
السلام عليكم كلمة حساب محمي لا اساس لها فلا شركة تريد ان تخسر معك مهما كانت مصداقيتها اما السبريد هو عددنقط تاخذه شركة وساطةويعتبر مثل قيمة سمسرة على الصفقة ويكون 3 على ازواج عملات ويصل حتى 10نقاط على ازواج عملات اخرى والله الموفق

A.H.M.E.D
05-28-2013, 00:49
ليس بهذا المعني بالظبط ولكن مثلا شركه انستا تقدم البونص لا يمكن سحبه وايضا
سحب الارباح فوق قيمه البونص فقط ولو خسرت البونص انت غير مطالب بسداده للشركه مره اخري

hebkar
05-28-2013, 00:58
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
للاسف ليس هناك اى حساب محمى من الخسائر ولم اسمع به من قبل
الاسبريد لابد ان يكون ثابت وليس متغير
تحياتى

simo_akon
05-28-2013, 01:09
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ااخي الكريم مافيش حساب محمي والي قالك المعلومة دي كذب عليك
تقبل مروري

mohamed77
05-28-2013, 16:46
طبعا اشكركم على الرد والمساعدة وبالنسبه للاخ الى كاتب اسم simo
انا لم ارد عليك فى كلمه صدرت منك اعتقد ان لتربيتى الذى نشات عليها وهى الاحترام والذوق مع الناس هى التى جعلتنى لا ارد على كلامك لانى متربى تربية حسنه ولاحترامى للاعضاء واحترامى لاسره المنتدى ايضا.اولاا اقول لك يا محترم انا لم يستغبانى احد لان هذا العرض هو شئ من ضمن اشياء رايته على كذا موقع وساطه مشهورين يعنى المعلومه انا مش جايبها من بيتنا ولا من واحد قاعد معايه فى كافية وثانيا ابقى اكتب المعانى صحيحة الاول لان اعتقد ان عندك مشكله فى حرف الشين .ولذلك انا اعذرك ربما انت لا تجيد الحديث مع الاخرين باسلوب راقى
اشكر كل من ساهم فى الرد عليا ومساعدتى بكل ذوق واحترام وتحياتى ليكم ولاداره المنتدى وبالتوفيق ان شاء الله للجميع
وما يلفظ من قول الا لدية رقيب عتيد

ayman.shosha
05-28-2013, 18:16
انا لم ارد عليك فى كلمه صدرت منك اعتقد ان لتربيتى الذى نشات عليها وهى الاحترام والذوق مع الناس هى التى جعلتنى لا ارد على كلامك لانى متربى تربية حسنه ولاحترامى للاعضاء واحترامى لاسره المنتدى ايضا.اولاا اقول لك يا محترم انا لم يستغبانى احد لان هذا العرض هو شئ من ضمن اشياء رايته على كذا موقع وساطه مشهورين يعنى المعلومه انا مش جايبها من بيتنا ولا من واحد قاعد معايه فى كافية وثانيا ابقى اكتب المعانى صحيحة الاول لان اعتقد ان عندك مشكله فى حرف الشين .ولذلك انا اعذرك ربما انت لا تجيد الحديث مع الاخرين باسلوب راقى
اشكر كل من ساهم فى الرد عليا ومساعدتى بكل ذوق واحترام وتحياتى ليكم ولاداره المنتدى وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

اعتذر لك اخى العزيز
نيابة عن العضو المذكور simo
ولعله لم يقصد الاهانة بل اندفاعه لتوضيح الامر لك
وارجوك ان تعتبرها زلة قلم لا اكثر
ااسف لك مرة اخرى

تقبل احترامى يا غالى..

simo_akon
05-28-2013, 18:47

انا اعتدر اخي والله انا لم اقصد شئ عنك كنت الوم الي عطاك المعلومة دي
انا اسفة اخي بتمنىى تقبل اعتداري وان كنت تريد معاقبتي بأي كلام فلن ألومك لأني غلطت فحقك
ولم انتبه لما قلته ...لأن كلامي إتفهم غلط
بتمنى تسامحني

ayman.shosha
05-28-2013, 19:03
انا اعتدر اخي والله انا لم اقصد شئ عنك كنت الوم الي عطاك المعلومة دي
انا اسفة اخي بتمنىى تقبل اعتداري وان كنت تريد معاقبتي بأي كلام فلن ألومك لأني غلطت فحقك
ولم انتبه لما قلته ...لأن كلامي إتفهم غلط
بتمنى تسامحني

شكرا لك اختى العزيزه
واعتقد ان صديقنا ايضا تفهم هذا الامر
وربنا ما يجيب زعل بيننا..

mostafa mohamed
05-28-2013, 19:04
احسن شىء انك تستعينى بلدعم الفنى المباشر ل شركه انستا فوركس وهيا هتساعدك من كل حاجه

zeze mohamed
05-28-2013, 19:06
انا اول مرة اسمع عن هذا الحساب المحمى ومعرفش ان كان موجود فعلا ولا لأ والاسبريد هو الفرق بين البيع والشراء وهو ما تأخذه شركة الوساطة والافضل ان يكون ثابت غير متغير

maged mohamed
05-28-2013, 19:25
بسم الله الرحم الرحيم
الاسبريد فى الغالب يتراوح فى الشركات النخترمة مثل انستا بين 3:5 نقاط
ويكون ثابن فى اغلب الاحيان
اما بخصوص الحساب المحمى انا لا اعتقد ان فى شركة بتقدم خدمة بدون فائدة تعود عليها واية كمان تتحمل هى الخسارة

mohamed77
05-28-2013, 21:18
السلام عليكم
عموما حصل خير وانا تقبلت الاعتذار وتحياتى ليك وللاستاذ ايمن الملقب البروفيسير وحصل خير.انما المؤمنون اخوه .شكرا ليكم وان شاء الله بالنجاح دائما
وثانيا بالنسبه للاخت دعاء لانها بتسال انها اول مره تسمع عن موضوع الحساب المحمى وبتقولى قولنا عن الشركه دى حضرتك انا ما اقدرش اذكر اسم شركات ربما سياسه المنتدى لا تسمح لانى عضو جديد ولسه بتعرف على سياسات المنتدى ولكن تاكدى انى لم اجلب هذه المعلوه من وحى خيالى ممكن ان تستفسرى عندك هنا فى المنتدى من خبراء الفوركس يعرفون ماهى الشركات الذى تعرض هذا العرض وممكن تستعينى بالاداره فى المنتدى هياكدوا ليكى المعلومه وعموما هى بالنسبه لى لا تعطى اى اهميه لانى اعى الامر تماما ولكن حبيت اشاركم فى الراى لمن سمع عن هذا لكى ازود نفسى بالمعلومه الكبيره فى هذا الامر.وشكرا لحضرتك
وفقكم الله

ayman.shosha
05-28-2013, 21:39
شكرا لك اخ محمد على سعة صدرك
تلك هى شيم ابناء فوركس العرب
رجال - متعاونون - متحابون - علماء المستقبل القريب..

mohamed77
05-28-2013, 22:04
حصل خير استاذ ايمـــن وانا فعلاا والله الذى لا اله غيرة انا رايت هذا العرض على احد المواقع وسوف اقول لك اننى للاسف قد اشتريت بونص فيه ب100 دولار ولكن ليس على نظام الحساب المحمى على نظام المتاجرة العاديه وقد اخدت وعود بدوره شامله وللاسف كانت وعود كاذبه مع ان هم بالنسبه للدعم والاتصال بى فى اى مشكله فى غايه الاحترام واتصال فورى بمجرد مراسلتهم على الايميل ولكن فهمت من كلامهم ان ولائهم بالاهتمام فى موضوع المتابعه لمن يتاجر بمبالغ باهظه ويتداول الذهب والمعادن والنفط لان بالنسبه لى 100 دولار مبلغ صغير وتكالف اتصالهم كبيره على المبلغ ده من وجه نظرهم وانا بفضل الله دخلت عندكم وبدئت اتعامل مع الشرح والدورات الممتازه الموجود على المنتدى يوتيوب والذى اتمنى من الله مزيد لكم بالتوفيق وبالانجاز وان يجيزيكم الله خيرا على هذا العلم لان خيركم من تعلم العلم وعلمه .ولم اكتسب طبعا لوقتنا هذا خبره كافيه ولكن كسبت 15 دولار فوق 100 ورجعت خسرتهم وخسرت 25 اخرون من حسابى الاساسى وطبعا مشكله لانى قد حولت المال على طريق الكاش يو ولو استرديت فلوسى هستردها على كاش يو مره اخرى والسبب فى هذا عدم خبرتى جعلتنى اتسرع واشترى بطاقه كاش و احول بها رصيد وطبعا عندما بحثت عن اصل الشركه وجدت اراء يقولوا انها شركه وساطه اسرائليه وليست مسجله المهم حتى لا اطيل عليك انا وقفت التداول والفلوس على الموقع وانا مش زعلان لانى بتعلم زى ما بنقول ماحدش بيتعلم ببلاش عنى الناس بتدخل اولادها المدارس والجامعات وتصرف عليهم الالف الجنيهات لكى يتعلموا حتى يروا فى الاخر ثمره مثمره وهى ابنائهم انا الان محتار رغم انهم لم يقصروا معى ولكن قرات الكثير ووجدت اشياء حصلت معى بالفعل منها عندما اضع حد للثفقه عند المكسب يتجاوز الرقم ولم تفصل الثفقه الا بعدها بكذا نقطه وانا بعتبر هذا تلاعب ايضا.واسف انى دوشت دماغ حضرتك بس انا حبيت اوضح ليك وجه نظرى
.وقل ربى زدنى علما.

nahla safwt
05-28-2013, 22:12
انا لم اقرا ابدا عن حساب محمى ولااعرف عنة شئ واعتقد انة من المستحيل على الشركة عمل ذلك
اما الاسبريد فهو الفرق بين سعر البيع والشراء بين العملات

trook
05-28-2013, 22:44
انا اتذكر في شركة من شركات الفوركس مره دخلت على موقعهم ووجدت هذا النوع من الحسابات بس يبقى الشي الواضح افضل حساب اسلامي في شركة معترف فيها وليها مرجعيات حتى لو كان رأس المال بسيط

ودمت بخير

ahmedhawash
05-29-2013, 00:02
مفيش فى الدنيا حاجه اسمها الشركه تتحمل الخساره

والاسبريد هو فرق النقاط وفى انستا بيكون 3 نقاط على العملات الاساسيه

انس بن تن
05-29-2013, 00:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يعنبي ايه حساب محمي انا اول مره اسمع عنه دا موجود فين
؟؟؟؟ بالتوووفيق للجميع

far3oon
05-29-2013, 00:35
شوف يا استاذ انا لسه مبتدئ و معرفش اى حاجه فى اى احاجه
و انا نفسى اساعد اى حد و الله مع ان خبراتى ضتيله

dalirap
05-29-2013, 00:54
أخي ما معنا حساب محمي أنا لم إسمع به من قبل ، أنا أرعف الحساب الإسلامي
كما إنه غير مقنع إن تتحمل الشركة خسارتك وتدعمك فقد فالربح

taoufik bajjou
05-29-2013, 02:21
ا يمكن أخي الغالي و حداري أن تتعامل مع شركة تدعي هدا لأمر ن الشركة نصااااااابة و تريد فقط أن تديع مالك بها حتى تنصب عليك

Bassemrko
05-29-2013, 10:37
مس عارف واله يا غالى يعنى ايه حساب مححمى
ولكن ممن الممكن ان تكون لديك خطا فى التفكير والمقصود بالحساب المحمى مثلا ادارة راس المال حتى لا تخسر حسابك فى الفوركس
وبالتوفيق لك

yacrao
05-29-2013, 11:23
اخي الكريم الحساب الذي تتحدث عنه لا اجد له مآل في قاموسي الشخصي
والافضل ان تبتعد على هته المواقع النصابة وفي الاخير تقريبا كل شركات التددوال
تعتمد على نفس السبريد وهو يختلف من زوج الى آخر

Seham.Elshekh
05-29-2013, 12:44
السلام عليكم اخى الكريم الاسبريد هو عمولة شركة الوساطة وبيكون مختلف من زوج لاخر

AhmedShawky1
05-29-2013, 12:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أظن إن الشركة مش غبيه للدرجة ديه علشان تتحمل هي الخسارة

MONNYA
05-29-2013, 13:13
انا و الله لسه بادي دلوقت لكن المنتدي في الموضوع ده بس انته علي ما اعتقد مفيش لكلام الي انته بتقوله

mecellem
05-29-2013, 13:31
السلام عليكم و رحمة الله و بركته بارك الله فيكم على الشرد الجميل و المميز
و بالتوفيق

haitham
05-29-2013, 13:47
مااظنش ان فيه حاجة اسمها حساب محمى لان ده كلام غير منطقى بالمرة اما بالنسبه للاسبريد فده فرق النقاط بين سعر الشراء وسعر البيع والمفروض انه بيكون ثابت

Seham.Elshekh
05-29-2013, 14:49
السلام عليكم اخى الفاضل طبعا ما فى حاجة اسمها حساب محمى ولكن الاسبريد عبارة عن عمولة شركة الوساطة فى الصفقات سواء البيع او الشراء وبتكون من 3 الى 5 فى الشركات الكويسة مثل الانستا فوركس

Abdelatty.Eltalawy
05-29-2013, 15:06
السلام عليكم اخى الفاضل انا اعتقد انه لا يوجد حساب اسمه حساب محمى ولكن ممكن تحط نقة للاستوب لوز ولكن الاسبريد هو عبارة عن فرق اسعار البيع والشراء فى الصفقات

amerelhoozn
05-29-2013, 16:19
اانا زي زي كتير من الاعضاء هنا محدش سمع عن النظام ده
اما الاسبريد ف نوعين من الشركات
اول نوع بيبقي سبريد ثابت على كل العملات وكل الاوقات
وف نوع تاني بيبقي سبريد متغير كل عملة على حدا
وغالبا ما بيبقي 3 نقط على العملة الرئيسية اليورو دولار وبيبقي اكبر سبريد ف العملات الين والدولار الكندي تقريبا على حسب تجربتي

joker7diaa
05-29-2013, 17:54
انا ما سمعت بحساب محمي لاكن تأكد ان الشركة تبحث عن مصلحتها اولاً
يعني هيا شور راح تستفيد اذ تحملت الخسارة ؟؟

payza
05-30-2013, 23:39
في حساب محمي فعلا بس اللي بيكون رصيده مائة الف دولار ودا مبلغ كبير طبعا
اما تقول المكسب ليك والخسارة الشركة تتحملها لا طبعا مفيش حاجة اسمها كدا

انس بن تن
05-31-2013, 04:51
السلام عليكم يا اخي
بصراحه اول مره اسمع عن حاجه اسمها (حساب محمي )
ارجو من الاعضاء افادتك بالتووووفيق للجميع

monira salah
05-31-2013, 12:01
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء

وعليكم السلام
دا اصلا كلام محدش يصدقة وحتى لو كدا اعتقد انه حرام لان التجارة مكسب وخسارة يعنى فى كلتى الحلتين مينفعش

sharshabil
05-31-2013, 15:50
السلام عليكم
لا اظن انها شركة صادقة و الله اعلم كيف يعقل انها تتحمل خسائرك
شكرا للجميع على التعاون

karimo
05-31-2013, 20:49
السلام عليكم بالنسبة للحساب المحمي فهو مصطلح لا وجود له فجميع حسابات الفوركس محمية اما السبريد فهو عدد النقاط التي تستفيد منهم شركة الوساطة و هو عدد ثابت

may
07-01-2013, 01:15
لا اعرف هل يوجد حساب ام لا ولكن اعتقد ان هذا الحساب غير موجود يجب ان تتاكد جيدا

mohamed61172
07-01-2013, 11:38
ممكن تكون في الشركات التي تعمل علي توظيف رأس المال بواسطتك من خلال
رقم الحساب والباس والمقصود ان رأس المال لا يمسه خسارة

mohamed bnali
07-01-2013, 12:08
الاخ المحترم ان الحسابات كتيرة منها العادي والمصغر والتجريبي والحقيقي وحساب الهامش
ولكل مزاياه
والشركة لا تخسر في هده الحسابات وانما دائما رابحة الا في الحساب التجريبي الا انك تجمع اموال تتصرف فيها ولا تاخدها
اما الحساب ا لمحمي لم اسمع به والعلم لله لانني حسب علمي كل شركة لا تخسر معك كيفما كان الحال
اما الاسبريد فهو عملات شركة الوساطة والفرق بين الاسعار هدا في غالب شركات الوساطة
وبعضها ياخد نسبة وهدا ليس في صالح المتاجر وتقبل مروري.

hicham07
07-01-2013, 15:37
اخي الاسبريد لا يتعد 3 نقط في الازواج الرئيسة و7 نقط في الازواج المهجنة
اما عن حساب محمي فارجو ان توضح لنا اكتر و شكرا لك

محمد سمير Msf
07-03-2013, 01:57
كما تفضل االاعضاء المحترمين بالرد
ممكن الحساب المحمى ده ياخى يكون فيه كلام عن كدا بس اعتقد او لمجرد الدعايا مش اكتر
او للتشهير وجذب عملاء اكثر
انصحك انك متعش الوهم ده
خليك ف ال تثق فيه وربنا يوفقك :)

ahmed.alzogby77
07-06-2013, 19:38
هو الكلام دا اكيييد فى استفسار مش معقول ان هيكون البنك يتحمل خسارتك ابدا يعنى البنك بيستفاد منك لما تخسر
ازاى بقا هو هيتحمل خسارتك اكيد فى غلط ومشكووووووور لموضوعك اخى الكريم وانا منتظر استمرار موضيعك
السلم عليكم

mai66
07-21-2013, 01:08
حساب محمى دى معرفهاش واعتقد مفيش شركة تديك مكسب وتتحمل خسارة مستحيل
بالنسبة للاسبريد هو عمولة الشركه ع كل صفقه بيكون 3نقط

zyzo
07-21-2013, 01:24
شكرا حساب محمي لم اسمع به من قبل
على يدك يارجل دلنا عليه
الله يبارك فيك

azifek
07-22-2013, 12:38
أخي الكريم
أحسن الاسبريد تجده في الحسابات التي تكون من لنوع ecn
حيث أن الاسبريد (الفرق بين سعري البيع و الشراء) يكون أحيانا بسيط جدا بين 0.3-0.7 نقاط
وبخصوص الحساب المحمي لا أعرف أي شيئ من هذا القبيل

shawa99
08-27-2013, 11:28
اعتقد معنى الحساب المحمي الذي ذكرته في موضوعك غير حقيقي
يعني بالمنطق مين اللي حيقبل يتحمل خساارتك و علشان ايه

WASEM DALLOUL
08-27-2013, 14:28
السلام عليكم
انا بصراحة لم اسمع عن هيك حساب أما بالنسبة للسبريد فهو عمولة الشركة ويكون فرق السعر بين سعر البيع وسعر الشراء واعتبره جيد في حدود 2-3 وقد يصل الى 5

kachary
08-27-2013, 14:31
انا في حياتي لم اسمع بحساب محمي ولا اعلم من اين سمعت به الى انه
لايوجد اضافة الى مسالة السبيرد فال 3 نقاط سبيرد هي الطبيعية اما ادا وجدت 5 او متغير فلا
تضارب على الزوج

waleedhafez
08-27-2013, 14:33
كلام حضرتك ممكن تكون بتتكلم فى شكرات الهايب وهى مثل شركات توظيف الاموال انها تعطيك ارباح وبتكون الخساير فيها فى اقل الحدود ولكن معظمها بتكون شركات نصابه فاحزر منها اما الاسبريد فهى اجرة ششركة الوساطه

forex4
08-27-2013, 15:45
اخى الكريم
بصراحة انا اول مرة اسمع بالحسابات المحمية
واما بالنسبة للاسبيرد فهى العمولة التى تاخذها
شركات الوساطة فى فتح الصفقات

forex90
08-27-2013, 17:06
مش فاهم يعنى اية حساب محمى هل تقصد الحساب الذى فية رافعة محدودة مثلا ويكون راس الما لا يقل عن 200 دولار يريت توضيح بالنسبة للاسبريد اخى الكريم دة 3 نقط بتتخصم منك فى اى صفقة انت تفتحها سواء بيع او شراء على الازواج الرئيسية

doola2020
09-27-2013, 02:29
هناك نقط اسبريد تكون عالية فمثلا يكون في بعض الأزواج الاسبريد تسعة نقاط بينما توجد أزواج الاسبريد يكون ثلاثة نقاط فقط

payza
09-27-2013, 20:45
دا ملكش دعوة بيه
لان الحسابات المحيمة بتيقي 100 الف دولار
--------------------
وشكرا

aminox
09-27-2013, 21:00
صراحة انا لم اسمع بهذا الحساب الذي يسمى الحساب المحمي
انا اعرف ادارة حسابات يقومون بها تجار محترفين لكنهم لا يتحملون الخسارة بل تحتسب عليك لكنهم لا يخسرون الا احيانا

MichMich
09-27-2013, 21:06
لا اعرف ان هناك هدل النوع من الحسابات يا اخي
هل هي شركات وساطة ام شركات استثمار محافظ ييعني

مصطفى حمدان
09-27-2013, 21:10
بصراحة اخى الفاضل انا لم اسمع عن الحساب المحمى من قبل ولو فيه فعلا شركة تقدم هذا النزع من الحسابات فبالتاكيد شركة نصابة لانها لن تتحمل خسارة العميل اما ابلنسبة للاسبريد فهو متغير من شركة الى اخرى والله الموفق

أميمة
09-27-2013, 21:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الكريم
لا اعرف حقيقة ماهو الحساب المحمى

---------- Post added at 06:45 PM ---------- Previous post was at 06:12 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الكريم
حساب محمى ليس له اى ااساس فيه شركة فوركس

aaa
10-11-2013, 16:11
فى الحقيقة انا لا ازال مبتداء فى سوق الفركس ولا املك اجابة لسؤالك واتمنى من الاعضاء
ذوى الخبرة ان يقوموا بالرد على الموضوع لكى تعم الفائدة على جميع المبتدئين

ahmadinho10
10-11-2013, 16:15

ماهادا الخي انا شخصيا لم اسبع به فقط اسبع بالحساب التجريبي و الحساب العادي المرجوا ان تفسر اكتر اخي

salim telecom
10-11-2013, 16:57
السلام عليكم أخي الكريم انا لسة مبتدي ارجوا أن تعذرني لأنني لسة مبتدي و لااعلم الكثير فسوق الفوركس عالم كبير و عميق لذا أرجوا المعذرة اخي الحبيب
و الله أعلم و الله الموفق

taki007
10-11-2013, 22:58
موضوع الشركات دي مستحيل و طبعا إذا كانت موجودة فهي نصابة فاحذر منها أخي ولا تنطلي الحيلة عليك و لو كان ذلك صحيح لأصبحت مشهورة و لرأيت كبار الميتثمرين متجهين نحوها هذه الشركات تستغل جهل الصار المتداولين و المبتدئين في الفوركس أما عن الإسبرد فإن 3 نفاط هو إسيرد موضوع على الأزواج الأساسية الأربع و 5 نقاط لباقي العملات الثانوية و 7 نقاط حتى 10نقاط للعملات الثانوية مع بعضها البعض

haitham
10-11-2013, 23:44
هو ما ماظنش ان فيه حاجه اسمها حساب محمى لا كده الشركة هتخسر بس اما موضوع الاسبريد ده فهو فرق النقاط بين سعر البيع والشراء وده شئ لازم يكون قيمته ثابته ولاتتغير

MAGDYABDO
10-12-2013, 00:09
ههههههههههههههههه ايه الحساب المحمى ده انا عمرى ما سمعت عن حاجه زى دي
اعتقد اللى قلك كده بيضحك عليك
وبالنسبه لاسبريدد ده الفرق بين سعر البيع وسعر الشراء وده بيكون مصدر دخل شركه الوستاطه الاساسى

Abdel Halim zerguine
10-12-2013, 00:46
هذا موضوع جيد جدا
اتمنى ان يفرو لنا الاعضاء النشطين الكثير من الدروس الغامضة
http://www.uk-proxy.ml/

ssnsafi
10-12-2013, 01:41
لم اسمع قبل ذلك عن حساب محمي ولا اظن انه موجود اصلا فلماذا اربح والخسارة تتحملها الشركة
اما السبريد فهو ربح الشركة من الصفقات واحيانا يكون ثابت واحيانا متغير

melad
10-26-2013, 22:19
بسم الله الرحمن الرحيم , حضرتك ممكن يكون فى حاجة إسمها حساب محمى و لكن مش بالطريقة دى , و بالنسبة للسبريد فهو من 3 إلى 5 نقاط حلو اوى إلا فى ازواج الكارى بيكون 10

مهاب موسى
10-26-2013, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله
شكرا لكم على هذه المعلومات الجديده وبالتوفيق لكم وللجميع ان شاء الله

w3ad
10-27-2013, 04:15
لا افهم معنى الحساب المحمى لان الشركه لا تتحمل الخساره يا ريت الى عنده معلومه يفيدنا
والاسبريد يوجد شركات اسبريد يديهم ثابت واخرى متغير

ENG2008
11-17-2013, 09:05
لو كان الرزق بيد العباد لما بقى على الارض سوى الجبابرة والعصاة ولن يرضوا
ااخي الكريم مافيش حساب محمي والي قالك المعلومة دي كذب عليك معلومة غاظئة 100 فى 100

samieh
11-18-2013, 00:17
انا اول مرة اسمع عن الحساب المحمى دة عامة لو هما فهموك ان هما بيتحملوا الخساير
لوحدهم يبقى لازم تعرف ان الموضوع كدة يبقى كدب فى كدب

ashrafshawky
11-18-2013, 00:18
اخى الكريم انا اول مرة اسمع عن هذا الامر ولابد ان تتاكد من تلك الاخبار وبالتوفيق والربح الكبير من الفوركس هذا العالم الرائع

khaled saad
11-21-2013, 06:37
الحساب محمي من الخسائر اعتقد انت فهمان هذا الموضع غلط واحتمال ان يكون إذا كنت تريد تشغيل حسابك من قبل اشخاص تابعين للشركة ذات خبرة في الفوركس مثل خدمة حسابات وحدة التوزيع بالنسبة المئوية فى شركة إنستافوركس

زهرة 124
11-21-2013, 07:01
بصراحة اول مرة اسمع ان فيه حساب محمي وان الشركة هي اللي حتتحمل الخسارة
دا موضوع سرقة علني معذرة بس هو كدا ليس الا
اما عن الاسبريد فهوو فرق النقاط والشركة المحترمة كانستا فوركس لا تزيد فيها الاسبريد عن 5 نقاط
تقبل مروري وبالتوفيق

wakou
11-21-2013, 19:36
حساب محمى دى جديدة ماسمعتش عنه ولو ع كلامك ان معنى محمى ان الشركة
مش هتتحمل اى خسارة وكله مكسب طب ابقا قولنا اية الشركات دى لان دة مستحيل

سلمان
11-21-2013, 19:49
لا يوجد شىء اسمه حساب محمى .ولا اساس لها في الشركة سوال غير منطقي لكن حاول الحصول على الاجابة وستجدها ان شاء اللع

xdorex
11-21-2013, 20:48
لا ادري هل هدا حقيقي ام لا لاني لم يسبق لي ان سمعت عن حساب محمي وما فائدة الشركه من دالك
والسبريد هو فرق بين العملات والتي تستفيد منه الشركه تقبل مروري تحيااتي

Eng_Amr
11-21-2013, 21:54
السلام عليكم
حساب محمى دى جديدة ماسمعتش عنه
الاسبريد من 2 الى 4 نقاط
مشكور

محمد أبو بكر
11-21-2013, 21:58
السلام عليكم و رحمته و بركاته
انا لم اقرا ابدا عن حساب محمى ولااعرف عنة شئ
واعتقد انة من المستحيل على الشركة عمل ذلك
اما الاسبريد فهو الفرق بين سعر البيع والشراء بين العملات

منى الجندى
11-24-2013, 14:45
لا يوجد اى مسمى للحسابات بذلك واكيد الشركه تتحمل خسارتك دى اكيد حد اوهمك بكده
الاسبريد دى عمولة شركه الوساطه عن كل صفقه تفتحها واقلها 3 نقاط الى ما فوق

matango
11-24-2013, 15:27
انا مش عارف الحساب المحمي دا ايه بالظبط بس ممكن حضرتك تسال المختصين
هنا في المنتدي واكيد هما هيقولك عليه بس بجد معنديش درايه بيه

zamalkkawy
11-24-2013, 17:22
دى جديدة ماسمعتش عنه ولو ع كلامك ان معنى محمى ان الشركة مش هتتحمل اى خسارة وكله مكسب طب ابقا قولنا اية الشركات دى لان دة مستحيل
ثانيا الاسبريد اللى بتخدة شركة الوساطة بيبا الفرق بين البيع والشرا زى كدا اسعار العملات ف الصراف لما تروح تغير عملة فى فرق بين البيع والشرا هو نقاط بسيطة مش هتزيد عن 5تقريبا

mahmoud_26
11-30-2013, 01:38
احب ان اوجه اليك خالص الشكر والامتنان لهذا الموضوع الممتاز والغاية فى الاهمية والمفيد جدا ويكون
الرابح الاكبر هم الاعضاء المبتدئين فى سوق الفوركس والى الامام دائما

karam22
11-30-2013, 01:40
لو ذكرت لنا مصدر هذا الموضوع ربما نجد اجابة علي كيفية عمله
وهو اكيد بعد البونص الذي نتحصل عليه والعمل بدون ايداع ايضا هناك حساب محمي
كتير شوية

falcon26
12-21-2013, 02:45
شكرا جدا يا اخى على هذا الموضوع وانا بالفعل سوف اقوم بحفظ هذا الموضوع
لاهمية الموضوع وانتظر منك ومن جميع الاعضاء المزيد من المواضيع المفيدة

salimned
12-21-2013, 03:26
السلام عليكم
اخي انا لا اعرف هده الشركات المحمية التي
تساءلت حولها و بخصوص الاسبريد هي ارباح الشركة
من الصفقات التي تعقدها و كل عملة لها اسبريد خاص بها و بالتوفيق لك
تحياتي سلام.

hassene
12-21-2013, 03:39
كل حساب يتحمل الخساره كما يأخذ الربح والشركه لا تأخذ سوى نقاط الاسبيريد

ونقاط الاسبريد هى فرق سعر العمل وهى فى الازواج الرئيسيه فى شركه انيستا

galal saber
12-21-2013, 04:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا مش عارف ا سى على المنتدا ولا الفوركس وكيف افعل ثفقه
حد ييفدنا يا اخونا يقولى اعمل ايه بس فى الورطه الى انا فيها واقوم بماذا

mostafa adnan
12-21-2013, 07:10
والله يا اخي العزيز انا ما عندي اي فكرة عن هاد الموضوع
ممكن تسال الاخوة الكرام
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

juve4ever
12-21-2013, 19:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم شكرا على مجهودك الرائع
الحساب الذي تتحدث عنه لا اجد له مآل في قاموسي الشخصي ولكن ممن الممكن ان تكون لديك خطا فى التفكير والمقصود بالحساب المحمى مثلا ادارة راس المال

alvarix1987
12-21-2013, 20:01
لم اسمع قبل ذلك عن حساب محمي ولا اظن انه موجود اصلا فلماذا اربح والخسارة تتحملها الشركة
اما السبريد فهو ربح الشركة من الصفقات واحيانا يكون ثابت واحيانا متغير وتقبل مني فائق الاحترام والتقدير

forexman55555
02-16-2014, 00:32
لا اعرف ماذا تقصد بحساب محمى و لم اسمع بهذا الاسم من قبل
اما عن الاسبريد فممكن تريح نفسك و تستخدم اسبريد ثابت و هو يكون ثلاثة نقاط فقط

yasserqnet
02-16-2014, 01:52
هناك تفاصيل تتعلق بهذا النوع بالعروض الذي يجب عليك قرائتها و ثم ستعرف بنفسك لماذا
تمنحك الشركة مثل هذا الحساب اما الاسبريد فهو الفرق الذي تأخذه الشركة من النقاط

fatma abdelhay
02-16-2014, 02:24
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أخى الكريم اعتقد ان كلامك ده مش مظبوط وكما قال لك الاخ ايمن مافيش شركات بالمنظر ده وده ممكن يكون نصب من وجهة نظرى
والشركات المحترمه اللى بتستفيد منك فرق الاسبريد فقط وهذه تسمى بالعموله على كل صفقه تقوم انت بفتحها وهى 3 الى 5 نقاط فى كل صفقه
اتمنى ان تتقبل مرورى اخى وبالتوفيق :)

هشام عادل 2013
02-16-2014, 02:43
الصراحة انا لم اسمع بشيء من قبل يسمي الحساب المحمي ولكن قد يكون نظام الفوركس كوبي وهو نسخ صفقات كبار المتداولين وتطبيقها مثلهم لمن لا يستطيع المضاربة اما بالنسبة للاسبريد فقد قرات في لحد الكتب بانه يجب الا يزيد عن 5 نقاط وان يكون سبريد ثابت ... بالتوفيق ان شاء الله

محمد السيد محمد
02-17-2014, 02:53
نتكلم عن السؤال الأول بعض الشركات النشأة حديثا تقوم بالتداول عنك بتعطي ميزة اضافية لجدب العملاء اليها
فتقول لو جبت لنا فلوسك عشان نتاجرلك بيها فماتخافش هنعطيك الربح اللي يطلع ونتحمل احنا اي خسارة
يعني راس مال مش هينفص .. لأنها فعلا ما بتخسرش ..
وان خسرت فهي بتعوض هي من ارباحهاعشان تفضل محتفظة بعميلها الذي هو في الحقيقة مصر رزقها

bono
02-17-2014, 09:30
السلام عليكم
لا يوجد شئ بهذا الاسم انا اول مره اسمع عن الموضوع ده
تقبل مرورى

2_forex
03-15-2014, 07:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يجب علينا يا شباب او يا تجار الفوركس ان ندرك جيدا ان كل معلومة فى الفوركس هى غاية فى الاهمية سواء طرحت ردا على سؤال او طرحت فى نقاش عام ويجب علينا ان نراعى ذلك جيدا لنصل ونتاكد من دقة الصفقات والتوقعات وتقبلوا مرورى وإن شاء خيرا للجميع
.................................................. ..............................
.................................................. ..................................

rami007
03-18-2014, 00:55
السلام عليكم
انا لم اقرا ابدا عن حساب محمى ولااعرف
عنة شئ واعتقد انة من المستحيل
على الشركة عمل ذلك
اما الاسبريد فهو الفرق بين سع
ر البيع والشراء بين العملات
سلام تحياتي
بالتوفيق

سمير تيارت
03-19-2014, 00:25
أخي ما معنا حساب محمي أنا لم إسمع به من قبل
أنا أرعف الحساب الإسلامي
كما إنه غير مقنع إن تتحمل
الشركة خسارتك وتدعمك فقد فالربح

gamal20
03-19-2014, 00:28
للامانه اخى الكريم شركة انستا فوركس اكثر من ممتازه فى الاسبريد وخاصة وقت الاخبار لا يتغير
ابدا باى ثوره من الصوره والكلام ده عن تجربه

zamalkkawy
03-19-2014, 08:28
لا اعتقد أن الأمر مثلما تقول، و هو أمر منافي للمنطق، كيف يمكن للشركة أن تتحل خسائرك أنت، لا أعتقد أنه موجود و العلم لله، بالتوفيق لك و للجميع

a7med84
06-16-2014, 00:02
الخى الكريم مفيش حاجه اسمها كده فى الفوزركس ولو فى شركه او بروكر وعدك بهذا الشئ

هو منش موجود والله المستعان وبالتوفيق لك اخى الكريم

ahmedmomen
06-16-2014, 01:20
انا الصراحة مش سمعت عن الحساب المحمي ده قبل كده لان مفيش اي منطق يقول كده
اما السبريد هو الفرق بين سعر البيع والشراء وفي الغالب بيكون 3 نقط في العملات الرئيسية وتقبل مروري

ilyes chaieb
06-18-2014, 06:37
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء

لا اعتقد انه يوجد نوع حساب تكون فيه الخسارة للشركة و الربح للعميل , طبعا هذا لا يصدق
اتمنى لك التوفيق و النجاح
و مع اجمل تحياتى

ebram
06-18-2014, 08:14
السلام عليكم ورحمه الله
تحياتى لكل الاعضاء

الي انت بتقول عليه منطقيا لا يمكن حدوثه
لان ببساطه الفوركس مبني علي عمودين هما المكسب والخساره
لو انت تاجرت وربحت فقط مكنش حد غلب
كلامك غير منطقي يا اخي
تاكد منو

saro123
06-18-2014, 09:50
اعتقد ان الحساب المحمى هو ان تضع استوب لوز بمعنىا ن لو حصل اى انعكاس مفاجئ انت مامن حسابك
بس طبعا حيانا يضرب الاستوب وبعدين يجيب الهدف

darsh
06-18-2014, 10:29
حساب محمى يعنى تربط حساب بالشركة هى تضارب ةتعطيك ارباح وتتحل هى الخسارة هذا ما انا افهمه بصراحة

ruse
07-16-2014, 16:06
السلام عليكم
مفيش فى الدنيا حاجه اسمها الشركه تتحمل الخساره
والاسبريد هو فرق النقاط وفى انستا بيكون 3 نقاط على العملات الاساسيه

el andaloussi
07-17-2014, 01:42
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم
في الحقيقة انني لم اسمع قط بالحساب المحمي ، اما السبريد من الاحسن يكون ثابث و لا يتعدى الثلاث نقاط

Fawzii
07-17-2014, 07:00
انا عضو جديد فى المنتدى واتمنى من الله ومنكم ان اتعلم الفوركس
واكون على تواصل معكم فى عالم الفوركس وان شاء الله سوف اكون
عضو متميز بأذن الله

zedareda
07-17-2014, 07:25
كلامك صح جداااااا مشكورعلى هذة المعلومة شكراا لك اخي الكريم تسلم ايدك على المعلومة والسلام عليكم مشكر اخي العزيز

majidhomsy
07-28-2014, 17:57
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

hema2013
07-28-2014, 18:06
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على هذا الموضوع المفيد ولابد من التحليل الاساسى الهامة للصفقات وللعملات هابط ولا نازل للعملات ولابد من عمل حساب تجريبى على اليديمو للتجربة علية
والسلام عليكمورحمة اللة وبركاتة

BrahimForex
07-28-2014, 19:19
اخي الكريم الحساب المحمي لا فكرة لدي اما السبريد هو الفرق بين البيع والشراء وفي شركة انستا هو تابت قرابة 3 نقاط

majidhomsy
12-22-2014, 21:44
السلام عليكم ورحمة الله وركاتو
مشكور اخي الكريم موضوع جميل جدا
جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه
وفقك الله على فعل كل خير

ahmed88
12-22-2014, 22:35
مسا الفل علي كل اعضاء فوركس العرب
وموضوع السؤال جميل وهادف ومفيد ايضا
واحب اشكر صاحب الفكره علي مجهوده الرائع

esshazly
12-25-2014, 19:36
السلام عليكم ... للاسف ليس هناك اى حساب محمى من الخسائر ولم اسمع به من قبل الاسبريد لابد ان يكون ثابت وليس متغير ... بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي الجميل

ProForex
12-27-2014, 13:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم السبريد موجود في جميع الشركات ومنه السبريد الثابت والسبريد المتحرك وبالتوفيق

ali iq
03-26-2015, 23:31
لسلام عليكم
اخي انا لا اعرف هده الشركات المحمية التي
تساءلت حولها و بخصوص الاسبريد هي ارباح الشركة
من الصفقات التي تعقدها و كل عملة لها اسبريد خاص بها و بالتوفيق لك
تحياتي سلام.
:bravo::bravo::bravo:

antonioforex
03-27-2015, 01:28
السلام عليكم
اخي انا لا اعرف ما الدي يقصد بالحساب المحمي و لكن السبريد هو عمولة الشركة
التي تاخدها جراء تنفيدها لصفقاتنا عبر البنك و بالتوفيق لك اخي الغالي

ibrahim forex
03-27-2015, 01:59
اخى الفاضل انا لم اسمع عن هذه النقطة من قبل فهو موضوع جديد واتمنى لو اى حد من الاعضاء لديه
معلومة يقدر ان يفيدنا حتى الكل يستفيد بارك الله فيك اخى

Wassa04
03-27-2015, 23:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا السبريد هو فرق النقاط بين الطلب و العرض
و ذلك هو نصيب شركة الوساطة من كل صفقة تقبل مروري

mohamed.atef
04-25-2015, 10:41
أخي الكريم مشكور على طرح هذا الموضوع الهام للنقاش
سحب الارباح فوق قيمه البونص فقط ولو خسرت البونص انت غير مطالب بسداده للشركه مره اخري

خالص تحياتي لك ولجميع أعضاء المنتدى وتقبل مروري

ShougySalout
04-25-2015, 10:45
أخي الكريم مشكور على طرح هذا الموضوع الهام للنقاش

خالص تحياتي لك ولجميع أعضاء المنتدى وتقبل مروري

alaa ali
04-25-2015, 11:58
السلام عليكم
لم اقابل هذا الحساب من قبل واعتقد انه غير صحيح لان التجارة الالكترونية مكسب وخسارة حسب الخبرة والكفاءة
بالتوفيق

hamdochi
05-03-2015, 19:38
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان كل حساب يتحمل الخساره كما يأخذ الربح والشركه لا تأخذ سوى نقاط الاسبيريد ونقاط الاسبريد هى فرق سعر العمل وهى فى الازواج الرئيسيه فى شركه انيستا بالتوفيق ان شاء الله

محمد السيد
05-06-2015, 02:59
بالنسبة للسؤال الأول ايوة فيه حساب محمي ودي ميزة بتعطيها الشركات للمسجلين عندها بشروط معينة
وبالنسبة للاسبريد هو فارق النقاط بين البيع والشراء وكلما كان الاسبريد قليلا كان افضل للعميل

baki
05-06-2015, 03:43
اخي بنسبة لموضوع الحسبات المحمية لا اعتقد انه يوجد هدا الانوع من الحسبات في الحقيقة
اما السبريد فااغلب الشركات تضع 3 نيقاط سبريد

العراقي
05-09-2015, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وركاتو
مشكور اخي الكريم موضوع جميل جدا
جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه
وفقك الله على فعل كل خير

Omar99
05-16-2015, 02:49
انا لا اعتقد ان الشركة غير مستفيده لان الشركة دائما الكسبانه فى التجارة هنا والا كانت قفلت الشركة بدرى و لكن يجب ان نكون مدركين ان فى شركات من مصلحتها اننا نخسر و فى اللى مش بيفرق معاها و على اى حال يجب التجارة على التعلم فى هذا المجال

moh93
05-18-2015, 20:50
انا اول مرة اسمع الكلام دة يعنى ازى الشركة سوف تتحمل الخسارة اكيد دة غير منطقى خلاص وعشان كدة افض شى و اختيا افضل نوع فى الحسابات واكيد نوع الحساب بيكو ن له تتاثير على نقاط السبريد

جابر1979
05-18-2015, 20:52
-السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، الحساب المحمي من ان يدخل اليه شخص اخر غيرك انت و تبقى انت المسؤول عن كل تعاملاتك . بالتوفيق اخي

sofien34
05-18-2015, 22:45
ليس بهذا المعني بالظبط ولكن مثلا شركه انستا تقدم البونص لا يمكن سحبه
وايضا سحب الارباح فوق قيمه البونص فقط ولو خسرت البونص انت
غير مطالب بسداده للشركه مره اخري

Omar99
05-27-2015, 16:03
انا عمرى ما سمعت عن مثل هذا الحساب فى الفوركس يا اخى و يجب عليك ان تحاول ان تتأكد او اى عضو هنا يفيدنا فى هذه النقطة الهامة جدا فى السوق و انا اللى اعرفه الحسابات العادية ذى اى تاجر فى الفوركس و بنحقق الارباح و النجاح منها بسهولة و التجارة فيها عادية جدا

adel25
05-29-2015, 12:54
السلام عليكم كلمة حساب محمي لا اساس لها فلا شركة تريد ان تخسر معك مهما كانت مصداقيتها اما السبريد هو عددنقط تاخذه شركة وساطةويعتبر مثل قيمة سمسرة على الصفقة ويكون 3 على ازواج عملات ويصل حتى 10نقاط على ازواج عملات اخرى والله الموفق

a7med sniper
05-30-2015, 00:22
مش عارف محى ازازى من ايه يعنى يعنى محمى من السرقه عموما
اول مره اسمع بده وبلتوفيق فى التلعمف ى السوق للاعضاء هنا والله المستعان

مصراوى
05-30-2015, 00:33
اخى الفاضل اتمنى ان تكون استفدت من الاجابات المتعددة للاخزوة اصحاب الخبرة فى المنتدى وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

mhj mhj
05-30-2015, 00:49
well my friend, i can say that what you say now is impossible in my opinion ,why because most of company earn just when you lose,

---------- Post added at 09:49 PM ---------- Previous post was at 09:47 PM ----------

then ,be carfully don't beleive what you read and what you hear in the internet always be carfully.thank you

abogoda
04-26-2016, 03:44
الصراحة لم اسمع من قبل بما يسمي الحساب المحمي ولكن قد يكون نظام الفوركس كوبي وهو نسخ صفقات كبار المتداولين وتطبيقها مثلهم لمن لا يستطيع المضاربة اما بالنسبة للاسبريد فهويجب الا يزيد عن 5 نقاط وان يكون سبريد ثابت ... بالتوفيق ان شاء الله

harimeche
04-26-2016, 12:55
يا حبيبي حتــــــــــى وإن كان كدلك يجب ان تحمي أموالك بنفسك ولكي تحمل أموالك لازم تعرف عدة أشياء

أولا إداة المخاطر يعني كل صفقة تدخلهـــا يجب أن تكون المخاطرة مدروسة

التحليل الفن،،،ـــــــي والإدارة النفسية

مع التحية وبالتوفيق

xmenflis1
05-26-2016, 04:52
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

ahmed humedat
05-26-2016, 15:20
حساب محمى دى جديدة ماسمعتش عنه ولو ع كلامك ان معنى محمى ان الشركة مش هتتحمل اى خسارة وكله مكسب طب ابقا قولنا اية الشركات دى لان دة مستحيل
ثانيا الاسبريد اللى بتخدة شركة الوساطة بيبا الفرق بين البيع والشرا زى كدا اسعار العملات ف الصراف لما تروح تغير عملة فى فرق بين البيع والشرا هو نقاط بسيطة مش هتزيد عن 5تقريبا حسب العملة وحسب اللوت عدك بكام

nonam
10-06-2016, 13:25
السلام عليكم ..... نقاط الاسبريد اللي في التعامل مع التداول الهام جدا في الادوات الفنية المهمة في التعامل مع الادوات الحقيقية اللي في الحساب الاهم في التداول انت من المهم جدا ان تبدا من الموضوعات التعليمية اللي في المنتدي لانها مهمة وتضم اشياء كتير

xmenflis1
10-06-2016, 23:37
مرحباً شكراً على إضافة
ليس بهذا المعني بالظبط ولكن مثلا شركه انستا تقدم البونص لا يمكن سحبه
بتوفيق للجميع

mohamed achraf
02-24-2017, 01:21
الحساب المحمي غير موجود ، قد تربح وقد تخسر ، أما السبيريد فهو على حسب كل شركة و مميزاتها عن الأخرى ويكون عادة من 2 إلى 11 نقطة كحد أقصى

xmenflis1
03-13-2017, 00:34
مرحباً
شكراً على إضافة
توفيق للجميع

alalbet
05-18-2017, 01:59
أشكركم جزيل الشكر على هاد الموضوع جد الرائع
واشكر طاقم منتدى فوركس العرب

tahar2015
06-16-2017, 11:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
في بعض الشركات الي تكون نصابه اصلا
توفر حمايه في حالة الخساره باسترجاع نسبة من الحساب
انا لا انصحك بمثل هذي الشركات