PDA

View Full Version : سؤال لو سمحتم

هدير البدري نور
05-28-2017, 22:01
[COLالسلام عليكم
دلوقت انا عملت التفعيل التاني ببطاقتي الشخصيه ووصل نور باسم بابا
وبقالي اكتر من شهر مستنية رد الشركه مقبلتش الورق لحد دلوقت
ازااي يعني انا افضل استنا ده كلو ويا قبلو يا مقبلوش فين الدعم الفني دا لو واحد بس
شغال ف الشركه كان زمان الوثائق اتشافت
ياريت لو حد يعرف العمل ايه يقولي
وممكن اللي فعل حساابه يقولي فعلو بايه وهل انا صح كده:(:(:(:(:(OR="#B22222"][/COLOR]

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-17-2017, 21:10
السلام الله عليكم أخي العزيز عليك بالاتصال على الدعم الفني لشركة الفوركس انيستا سوف يتم خل جميع المشاكل و يتم تفعيل الحساب

ehabbob
11-19-2017, 15:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو الكريم تفعيل المستوى الثانى الافضل له هو كشف حساب بنكى لك باسمك وعنوانك وهيتقبل على طول لانها كانت نفس مشكلتى
والله المستعان

mr.khalled
11-19-2017, 16:10
ياخى عشان تقدر تفعل حسابك فى شركه انستا فوركس لابد من تطابق البيانات مع بعضها البطاقه الشخصيه لازم تكون بتاعت والدك عشان يتم قبول المستندات

Mo7a
11-19-2017, 16:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
للاسف اختى الكريم اعتقد بعد انتظارك كل هذه المده لن يتم قبول الاوراق لانه يجب ان تكون البيانات المسجله فى الحساب مساوية للبيانات فى الملفات المرفقه للتفعيل بس تقدري ترسلى ايميل للدعم الفني للاستفسار عن حاله طلبك للتفعيل وانا شخصيا فعلت الحساب بالبطافة وجواز السفر

نسيت اسمي
11-19-2017, 17:13
السلام عليكم اختي
يجب ات تتطابق معلومات الحساب و بالمعلومات التي رسالتيها الي شركة وان كان ف اختلاف يرجي التواصل مع الدعم الفني للشركة والاستفسار

manad
11-19-2017, 17:22
و عليكم السلام اختي الكريمة انا اعتقد سبب تاخر شركة انستا فوركس في الرد عليك راجع الى عدم توافق البيانات الي تم ارسالها يعني بطاقة الهوية تخصك و و اصال النور يخص ابوك على العموم لازم تراسلي الشركة و شوفي ردها راح اكون ايه و تحياتي

مصطفي السيد
11-19-2017, 18:00
اختي الكريمه الشركه تشترط ان تكون المستندات كلها بنفس
الاسم والعنوان يمكنك ان تبحثي عن مستند سكني باسمك كشف بنكي او رخصه قياده

Mostafa Ezz
11-19-2017, 20:11
بسم الله الرحمن الرحيم

في الغالب التأخر في الرد بسبب عدم توافق البيانات الي تم ارسالها بطاقة الهوية تخصك و و اصال النور يخص والدك راسلهم مره اخري وستحل المشكله باذن الله

maryam ahmed
11-19-2017, 23:31
اولا الحساب مش هيتفعل بوصل نور باسم والد حضرتك لان كل الوثائق لازم تكون باسمك او ممكن تعملي الحساب باسم الوالد و تفعليه بورقه , ثانيا يوجد دعم مباشر يمكن الاتصال بيه بدل الانتظار لمدة شهر كامل بدون فعل اي شئ

M.R
11-20-2017, 02:54
ربما تكون الوثائق غير صحيحة او انها غير مختومة او قد يكون مر على الوثائق اكثر من ستة اشهر ولكن كان عليك عدم الانتظار طيلة هذا الوقت والقيام بمراسلة الدعم للاستفسار عنه فى سبب التاخير لعدم قبول الوثائق ربما يكون الغلط منك

mido elshabrawy
11-30-2017, 12:58
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اختي الفاضله يمكنك تفعيل المستوي لثاني عن طريق صوره لجواز السفر
او فتح حساب بنكي في اي بنك مصري و استخراج كشف حساب بنكي بأسمك يحمل نفس عنوانك بطاقتك الشخصيه و ارساله للشكره
تقبلي مروري و بالتوفيق للجمع ان شاء الله

monylaser
11-30-2017, 13:12
الحساب مش هيتفعل بوصل نور باسم والد حضرتك لان كل الوثائق لازم تكون باسمك او ممكن تعملي
الحساب باسم الوالد و تفعليه بورقه , ثانيا يوجد دعم مباشر يمكن الاتصال بيه بدل الانتظار لمدة شهر كامل

هدير البدري نور
11-30-2017, 20:23
داا موضوعي انا بشكر كل حد رد علياا يا اخواتي
برضو الموضوع لسه متوقف للان انا مش عارفة بصراحة اعمل اية
انتظر منك تداوووني اعمل اية

forexone1
11-30-2017, 23:10
بخصوص موضوع موضوع تفعيل و كيفيه عمل التفعيل اقول انا تفعيل من الاشياء المهمه جدا ان تفعل حسابك في شركه انستا فوركس دي صوره البطاقه او كشف حساب بنكي و هي من الاشياء المهمه جدا حتى يمكنك ان تسحب الارباح

عبد الرحيم رافا
12-06-2017, 16:48
السلام عليكم و رحمة الله
ما يمكنش اختي الفاضل يجب ان يكون وصل الكهرباء ايضا باسمك و يكون مختوم و موقع شركة انستا العالمية لا تتنازل

Sofien
12-06-2017, 19:04
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، على حسب علمي لا يمكنك تفعيل الحساب إن كان أية من الوثائق لا
تحمل الإسم أو العنوان الموجود في حساب الانستا بتوفيق ...

eslam etman
12-06-2017, 19:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والله يا اخى هذه مشكلة منذ فترة كبيرة جدا وحدثت معى شخصيا ولكنى قد قمت بالتحدث مع احد ممثلى الدعم الفنى وابلغت عن المشكلة وتم حلها ولكن بعد عدة محادثات مع الدعم الفنى كل ما عليك هو ان تكلميمهم باستمرار وسوف تحل المشكلة ان شاء الله

عبد الحكيم
12-06-2017, 19:46
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ..لازم التسجيل اولا يكون باسمك و اي شي لم تفهميه ما عليك الا الاتصال بالدعم المباشر لتسريع حل للمشكله ...بالتوفيق

shr
12-06-2017, 19:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته فعلته ب بطاقه شخصيه و جواز سفر اخذ مني وقت ومجهود وتواصل لمدة شهرين ونص
لكن الحمدالله فالنهايه تفعل حاولي تستخدمي وصل مصور سكانر هيكون اسرع فالتفعيل

Titodoncr07
12-10-2017, 15:48
يجب ان تكون الوثاءق التي تم رفعها باسمك و بنفس المعلومات التي تسجلتي بها في شركة انستا فوركس اختي الكريمة و من بين الوثاءق التي يتم رفعها لتفعيل المستوى الثاني هي فاتورة الماء او الكهرباء او رخصة السياقة او جواز السفر و في حالتك هذه يجب ان تتصلي بالدعم الفني للشركة لكي تعرفي ما المطلوب منك بالضبط

M0hsenalawady
12-10-2017, 15:54
طيب ياسيدتي الفاضله كلمي الدعم الفنى للشركه وهم هيردوا عليكي مع العلم ان عندك مشكله اذا كان الحساب باسمك يبقي مش حينفع تفعلي الحساب باسم بابا وانصحك تفعلي العنوان بعقد خط الموبايل مختوم والله الموفق

amir anwar
12-11-2017, 01:00
حضرتك التفعيل التاني مش بيطلب منك بطاقة شخصية ده التفعيل الأول اللي بيطلب منك البطاقة
و كمان التفعيل الثاني لازم المستندات كلها تكون بأسمك ليس بأسم الوالد او اي شخص اخر علشان يتأكدوا من صحة الحساب و يتأكدوا ان حضرتك معندكيش اكثر من حساب
و التفعيل بيتم عادة من 24 إلي 48 ساعة لو اتاخر عن كده كلمي الدعم المباشر

muhammad ismail
12-11-2017, 08:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اكيد الحساب مش هيتفعل لان التفعيل لازم يكون بنفس الاسم يعنى المرحله الاولى لو فعلتيها باسم والدك يبقى لازم تفعلى المرحله الثانيه باسم والدك بردو
والا التفعيل مش خيتقبل وافضل تفعيل بسكون عن طريق البطاقه الشخصيه وجواز السفر

kamelamin
12-11-2017, 10:54
للاسف اختى الكريم اعتقد بعد انتظارك كل هذه المده لن يتم قبول الاوراق لانه يجب ان تكون البيانات المسجله فى الحساب مساوية للبيانات فى الملفات المرفقه للتفعيل بس تقدري ترسلى ايميل للدعم الفني للاستفسار عن حاله طلبك للتفعيل وانا شخصيا فعلت الحساب بالبطافة وجواز السفر

Abo Hamdy
12-11-2017, 11:55
لازم تكلمي الدعم الفني اللي في الشركة نفسها مش اللي في المنتدى وتكلميه اكتر من مرة وتستعجليه في طلبك عشان يستعجلو طلبك ويردو عليه ممكن يكون من غير قصد اوراقك متشافتش فمتردش عليها واظن انهم بيقبلو في حالات التأخير لكن المدة دي طويلة جدا فأعتقد لازم تراسلي الدعم من الايميل ومن الموقع الخاص بالشركة

Muhammed Mustapha
12-22-2017, 16:06
اكيد الحساب مش هيتفعل لان التفعيل لازم يكون بنفس الاسم يعنى المرحله الاولى لو فعلتيها باسم والدك يبقى لازم تفعلى المرحله الثانيه باسم والدك بردو
والا التفعيل مش خيتقبل وافضل تفعيل بسكون عن طريق البطاقه الشخصيه وجواز السفر والله يا اخى هذه مشكلة منذ فترة كبيرة جدا وحدثت معى شخصيا ولكنى قد قمت بالتحدث مع احد ممثلى الدعم الفنى وابلغت عن المشكلة وتم حلها ولكن بعد عدة محادثات مع الدعم الفنى كل ما عليك هو ان تكلميمهم باستمرار وسوف تحل المشكلة ان شاء الله

Ayobe
12-22-2017, 16:14
السلام الله عليكم ورحمة لله وبركاته
الأخت الفاضل التفعيل التاني لا يتم ببطاقه الشخصية يجب جواز سفر او وصل كهرباء ماء او هاتف تكون عليه معلوماتك المسجل به وفقيك لله تحياتي
تقبلو مروري

mohamed ashraf elkholy
12-22-2017, 16:41
وعليكم السلام ورحمه الله
من الافضل لك ان تقوم بعمل حساب جديد يكون باسم الوالد كليا فانا حسابي لم يتخطي سوي يومين في التفعيل عن طريق بيانات الوالد

zunebha
12-22-2017, 23:05
والله التفعيل بشركة انستا فوركس صعب جدا ودقيق يحتاج الى صبر كبير المستوى الاول هوا لإتباث الهوية عن طريق جواز سفر او بطاقة هوية اما المستوى الثاني فلإتباث العنوان ويحتاج لرفع فاتورة كهرباء او هاتف كما من الحين الى الاخر يجب عليك الاتصال بالدعم المباشر لكي يسرعو لك التفعيل.

big.pharaoh
12-23-2017, 17:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تفعيل المستوى التاني بيتطلب منك اثبات سكن يكون بأسمك انتي مش بأسم والدك . و دي المستندات اللي بيتم قبولها ( وصل كهرباء ايصال غاز ايصال مياه كشف حساب بنكي او جواز سفر او رخصة قياده و وافضلل شيء بيتم قبوله بسرعه هو جواز السفر بتاعك طلاما مثبت فيه عنوانك

alym
12-24-2017, 21:31
لازم يكون كل حاجة باسمك والمستوى الثانى صعب جدا للاسف لانه بيختاج فاتورة خدمات باسمك وللاسف اغلبنا صغير فى السن ولا نمتلك فواتير كعرباء او غتز