PDA

View Full Version : نظرية موجات إليوت2

faical93
05-29-2017, 01:26
في تحرّك ثور رئیسي. موجات إثنان ووأربعة تمثّلان ' علاج، ' أو upwaves موجات واحد، ثلاثة وخمسة یمثّل 'قوّة الدفع'، أو قاصر
البسیط في تحرّك دبّ رئیسي، downwaves في تحرّك الثور الرئیسي. الموجات مغطّى بالحروف وسي یمثّلان downwaves قاصر
في موجة دبّ بسیطة.

Ahmed.s
05-29-2017, 17:38
السلام عليكم ورحمه الله اود ان اشكرك اخي الكريم لطرحك لهذا الموضوع وفقك الله ووفق الجميع وتقبل مروري وشكرا على نظريه الموجات

ibrahimsoft
05-30-2017, 12:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اهلا بك اخي تقبل تحياتي ، لك كل الشكر علي نظرية موجات اليوت 2 ، سوف ننتظر منك كل جديد ان شاء الله للاستفاده ، لك اطيب التمنيات بدوام التوفيق و النجاح .

snnaky
05-30-2017, 16:00
مجرد نقل النظرية بشكل نظرى لايفيد الشرح المفيد واللى مقصود منة افادة الناس بحق وحقيقى يكون من خلال ادوات فنية وشارت فنى عشان الشرح يكون مفيد انما بالشكل دة حضرتك بتنقل كلام زى اى واحد بينقل اى حاجة ودة مش مفيد لأى حد الشرح بجد توضح وتبين اسلوب وفايدة الأستراتيجية مش اى كلام وخلاص عشان تعمل موضوع وتاخد علية بونص

Ayoya
05-31-2017, 15:42
السلام عليكم
حضرتك بتنقل كلام زي اي واحد بينقل اي حاجه وده مش مفيد
لاي حد الشرم بجد توضيح وتبين اسلوب وفايده الاستراتيجيه
مش اي كلام وخلاص عشان تعمل موضوع وتاخد عليه بونص
تقبل مروري وتحياتي لكم جميعا بالتوفيق للجميع

anas ahmed
06-04-2017, 23:22
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
شكرا لك اخي الكريم علي ما تقدمه لي و للزملاء في المنتدي من المعلومات الممتازه عن نظريه اليوت في سوق الفوركس
و تقبل مروري

yanic00
06-30-2017, 03:45
شكرا اخي الكريم على هذا الشرح
نتمنى المزيد من المواضيع تقبل مروري
رغم ان هناك الكثير من المبتدئين لا يعلموع هذا الموضوع
وشكرا جزيلا

shmee
07-09-2017, 10:54
شكرا ااخي الكريم على هذا الموضوع الرائع نتمنى ان نرى المزيد من هاذه المواضيع للاستفادة منها اكثر و اكثر و لتعم الفائدة و السلام عليكم و رجمة الله و بركاته

sparc
07-09-2017, 11:51
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الرائع نتمنى لك المزيد من التألق في المستقبل
و لا تحرمنا من اعمالك يا غالي شكرا مرة اخرى
و السلام عليكم و رحمة الله تعلى و بركاته

rabica
07-09-2017, 13:23
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الرائع نتمنى لك المزيد من التألق في المستقبل
و لا تحرمنا من اعمالك يا غالي شكرا مرة اخرى
و السلام عليكم و رحمة الله تعلى و بركاته

yanic00
07-10-2017, 21:54
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أشكرك أخي العزيز على هده المعلومات القيمة

احب اشكرك على شرحك واحب اقولك انه شرح ممتاز لان حضرتك بتختصر فيه

وشكرا للجميع علي حسن التعاون الرائع

Mohamed Khemili
07-10-2017, 22:46
السلام عليكم اخي شكرا على هذا الموضوع القيم و المفيد لنا جميعا و هو موضوع مهم بنسبة لكل متداول في عالم فوركس موجات اليوت من اشهر مدارس في تحليل و تداول فهو قوي جدا و له مبادء و علوم ممتازة لتوقع صحيح للسوق و دخول صحيح لصفقات

ahmed.mohamed
07-10-2017, 22:49
السلام عليكم شكرا لك على الموضوع بالنسبة لموجات اليوت هي تحليل عالي الدقة و لازم له تعلم مطول
اتمنى التوفيق للجميع والنجاح في في الفوركس

egypt3030
12-18-2023, 22:45
تعتمد نظرية موجات إليوت على افتراض أن أسعار الأصول تتبع نمطًا موجيًا متكررًا وقابلًا للتنبؤ يتأثر بعوامل نفسية وتداخلات العرض والطلب في السوق.
تشير النظرية إلى وجود خمسة موجات تصاعدية (موجات إمبولس) متبوعة بثلاث موجات هابطة (موجات تصحيحية) في أي اتجاه رئيسي. تعتمد هذه الموجات على نسب العدد الذهبي وتتكون من مستويات فرعية.