PDA

View Full Version : بالنسبة لبطاقة مــــــاستر كـــــــــــــارد التي تعطيها الشركة

os-x
08-07-2012, 19:19
السلام عليكم ورحمة الله وبيركاته
اخواني انا قمت بطلب البطاقة مند مدة وستصلني قريبا ان شاء الله لاكن اليوم عند دخولي للمنتدى وجدت بانر للبطاقة دخلت له فوجدت التالي لاكن فقط لم افهم جيدا المكتوب بالاحمر ما الدي يجب علي ان افعله هل الحساب في انستا ام ماذا لكي لا يتم اقتطاع 2-5في المئة اذا كان الحساب فقد رفعت بطاقة الهوية مند اكثر من اسبوعين لاكن لم يتم تفعيله لحد الان

InstaForex international broker offers all its customers to take advantage of a prepaid debit InstaForex MasterCard. The card is issued by the foreign bank the standards of which are anonymity and confidentiality. Whatever the turnover, you data will never be provided to the regulated authorities of any country or third parties. InstaForex MasterCard is a universal mean of money deposit to and withdrawal from the InstaForex trading accounts.
With the help of InstaForex MasterCard you can withdraw funds from the InstaForex trading account directly to the debit card within 24 hours. Moreover, this card gives you an opportunity to replenish your trading account without commissions.
Therefore, InstaForex MasterCard establishes the direct link between the InstaForex trading account and cash money. Forex accounts have never been as easy to use as now with InstaForex.
You can order the InstaForex MasterCard through InstaForex Client Cabinet.
You can use one card for several trading accounts opened in your name.
Note: Withdrawal of funds to InstaForex MasterCard without restrictions and additional commissions is only possible if the account is actively traded on. Otherwise, a commission of 2-5% may be charged for each withdrawal.

marocain_forex
08-07-2012, 19:32
ترهجمته في جوجل
ملاحظة: سحب الأموال إلى ماستر كارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط في حساب. خلاف ذلك، قد يكون اتهم لجنة من 2ء5٪ لكل انسحاب

MrDeloma
08-07-2012, 19:34
أخي هدا يعني ان البطاقة سوف تصلك بإدن الله
إضافة أنه لن يتم اقتطاع أي شيء حتى تقوم بالتحويل للبطاقة
و نسبة 2 ،5 هده نسبة التحويل من إنستا للبطاقة
و المسؤول على العمولات هي Payonner

os-x
08-07-2012, 19:36
ترهجمته في جوجل
ملاحظة: سحب الأموال إلى ماستر كارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط في حساب. خلاف ذلك، قد يكون اتهم لجنة من 2ء5٪ لكل انسحاب

اخي انا لاتكلم على الترجمة فقد فهمت كل شيى لاكن هو يقولون يجب ان يكون الحساب مفعل هل هو حساب انستا ام بايونيير هذا الدي لم افهمه
وشكرا على مرورك

Marado9
08-08-2012, 04:29
لازم يكون حساب مفعال علشان تفدر تسحب ب المستر كارد بس انشاء الله توصل لك

hend
08-08-2012, 16:50
طب والله ما فاهمه اى حاجة من الكلام ده خالص ياريت
ترجمته او اى حاجة تعرفنا اية الكلام ده وتقبل مرورى

simo patrik 9
08-08-2012, 16:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا لا علم لي بهدا اما بالنسبة لبطاقة مــــــاستر كـــــــــــــارد التي تعطيها الشركة

safiforex
08-08-2012, 17:01
على حسب فهمي اخي الكريم انك لما تعمل سحب الى البطاقة من حساباك فيجب ان يكون حسابك هذا نشيط
يعني انك بتتداول عليه عادي ، و ربما يجب ان يكون مفعل ن لكي لا يكون غسل الاموال

gamal
08-08-2012, 17:41
واللة يا اخي يقولون يجب مفعل الحساب علي
انستا او بايونيير واتمني التوفيق للجميع

mokhtar26
08-12-2012, 13:07
السلام عليكم
بطاقة ماستر كارد حل مثالي للايداع و السحب في انستا
و تمكنك من تفعيل حدة حسابات بنوك الكترونية و تمكنك ايضا من دفع مشترياتك عبر النت
هي اداة فعالة جدا

---------- Post added at 11:06 AM ---------- Previous post was at 10:53 AM ----------

السلام عليكم
و تمكنك من تفعيل حدة حسابات بنوك الكترونية و تمكنك ايضا من دفع مشترياتك عبر النت
هي اداة فعالة جدا

---------- Post added at 11:07 AM ---------- Previous post was at 11:06 AM ----------

السلام عليكم
هي اداة فعالة جدا

ebtehag
08-14-2012, 18:49
اهم شىء اخى لو عاوز تسحب او تودع من خلال البطاقه ان حسابك يكون مفعل ودى نقطه مهمه جدا والبطاقه اللى عملتها انستا وغيرها من الشركات سهلت على كتيير من الاعضاء موضوع الانتظار الطويل للتحويلات البنكيه خطوه ايجابيه من شركة انستا لراحة الاعضاء

SlaiteR
08-14-2012, 22:05
اخواني انا قمت بطلب البطاقة مند مدة وستصلني قريبا ان شاء الله لاكن اليوم عند دخولي للمنتدى وجدت بانر للبطاقة دخلت له فوجدت التالي لاكن فقط لم افهم جيدا المكتوب بالاحمر ما الدي يجب علي ان افعله هل الحساب في انستا ام ماذا لكي لا يتم اقتطاع 2-5في المئة اذا كان الحساب فقد رفعت بطاقة الهوية مند اكثر من اسبوعين لاكن لم يتم تفعيله لحد الان

InstaForex international broker offers all its customers to take advantage of a prepaid debit InstaForex MasterCard. The card is issued by the foreign bank the standards of which are anonymity and confidentiality. Whatever the turnover, you data will never be provided to the regulated authorities of any country or third parties. InstaForex MasterCard is a universal mean of money deposit to and withdrawal from the InstaForex trading accounts.
With the help of InstaForex MasterCard you can withdraw funds from the InstaForex trading account directly to the debit card within 24 hours. Moreover, this card gives you an opportunity to replenish your trading account without commissions.
Therefore, InstaForex MasterCard establishes the direct link between the InstaForex trading account and cash money. Forex accounts have never been as easy to use as now with InstaForex.
You can use one card for several trading accounts opened in your name.
Note: Withdrawal of funds to InstaForex MasterCard without restrictions and additional commissions is only possible if the account is actively traded on. Otherwise, a commission of 2-5% may be charged for each withdrawal.

معناه اخي الكريم ان البطاقة ستصلك

وان يتم الاقتطاع حتى يتم التحويل

alwaleed3000
08-14-2012, 22:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اود الحصول على بطاقة انستا ماستر كارد هل لابد الايداع في الحساب اولا وكم رسومها

mannon
08-20-2012, 18:41
اود الحصول على بطاقة انستا ماستر كارد هل لابد الايداع في الحساب اولا وكم رسومها

لا يباشا الايداع مش شرط للحصول على فيزا انستا فوركس ، انت لو شغال هنا فى المنتدى ممكن لو حققت ارباح من البونص قابلة للحسب تعمل طلب استخراج فيزا وهيتخصم المبلغ من الارباح على فكرة وتوصلك بعد 40 يوم تقريبا

ronaldo
08-21-2012, 00:59
لسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا لا علم لي بهدا اما بالنسبة لبطاقة مــــــاستر كـــــــــــــارد التي تعطيها الشركة

alaoui11
08-21-2012, 01:10
اهلا اخي العزيز
يجب ان تفعل حسابك في الشركة بواسطة جواز السفر او بطاقة تثبت هويتك و ان وجدت مشكلة تواصل مع الدعم الفني و اتمني لك كل التوفيق اخي العزيز

Spiderhoof
08-24-2012, 22:18

islam96
08-26-2012, 14:04
اللي فهمته أن يجب تفعيل الحساب وإلا سيكون هناك عمولة من 2-5% لكل تحويلة

mimin04
08-26-2012, 14:08
سحب الأموال إلى ماستر كارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط في حساب. خلاف ذلك، قد يكون اتهم لجنة من 2ء5٪ لكل انسحاب
ملاحظة : انا لم اطلب الماستر كارد و لكن اظن ان فيها فوائد كبيرة للشراء عبر النت

silver
08-26-2012, 20:36
ليس لي خلفية كبيرة في هذه الامور

ولكن اعتقد بان مضمون الكلام يفيد بعدم اخذ نسبة الكمشن في حال الحساب مفعل

sa3idsmp
08-26-2012, 20:49
على حسب فهمي اخي الكريم انك لما تعمل سحب الى البطاقة من حساباك فيجب ان يكون حسابك هذا نشيط

هل تقصد اخي تفعيل البطاقة

او تفعيل حساب انستافوركس

بواسطة اوراق ثبوت الهوية؟؟

adlsat14
08-26-2012, 20:57
السلام عليكم
بطاقة ماستر كارد حل مثالي للايداع و السحب
هي اداة فعالة جد

hesham itch
08-28-2012, 16:57
الموضوع مكرر ومردود عليه فى اكتر من مرة ويمكنك ان تقوم بجولة بسيطة وصغيرة
داخل جدران المنتدى حتى تتحصل على اجابةعن كل تساؤلاتك فى تلك النقطة وغيرها

علاء بدران
08-28-2012, 17:02
شكر اخوانى على هذا التوضيح
وب التوفيق للجميع ان شاء الله

AzizMikanik
08-28-2012, 17:05
اخي هدا فقط شرح للبطاقه ، اما بخصوص البطاقة لما تصلك
راح تصلك رسالة بعد 30 يوم لا تفتحها إلا عند وصول البطاقه
حتى تقووم بالتفعيل و دفع 20 دولار

uventene
08-29-2012, 08:14
بطاقه انستا هى وسيله جيده للسحب خصوصا بعد مشاكل البنوك واخرها تعطل بنك ليبرتى فتره ليست قصيره فارى ان بطاقه هى انسب حل وافضل من حيث عدم الحاجه الى اى وسطاء لسحب الاموال من البنوك الالكترونيه والتحكم فينا والبطاقه وسيله مريحه وتستلم اموالك مباشره من الماكينه

forexawy59
08-29-2012, 10:17
ان شاء الله اخى الكريم البطاقه ستصلك ولا يوجد اى مصاريف اداريه عليك حتى وصول البطاقه ولكن
عند عمل اى تحويل او تعامل فى انستا سواء سحب او ايداع فدا هيكون عليه كوميشن
عموله على اى عمليه انتا بتعملها سواء ايداع او سحب حسب العموله المتفق عليها

mhb2012
08-29-2012, 11:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته نعم مثل ماقالو الاخوه يجب ان تفعل المست كارد حلشان تقدر تسحب منه
وانشاء الله توصل لك

mero
08-31-2012, 22:40
بطاقه ماستر كارد الذى تقدمها الشركه تعتبر وسيله جيده للسحب والايداع وتمكنك من استلام الاموال مباشره فى ايدك دون الحاجه الى الوسطاء

salahsambo5600
09-29-2012, 05:41
طب والله ما فاهمه اى حاجة من الكلام ده خالص ياريت
ترجمته او اى حاجة تعرفنا اية الكلام ده

asmaa omar
09-29-2012, 06:26
على حسب علمى بهذا الموضوع انها رسال عاديه
تصل الى كل العملاء الذين طلبوا هذه البطاقه فيها توضيح فقط بان يكون حسابك فى باييونير وانستا مفعلين عند طلب السحب على البطاقه

Hamdy Elhossiny
09-29-2012, 21:54
انا اظن انه لابد من تفعيل الحساب وان توفر العموله المطلوبه للتحويل
عبر بطاقه الماستر كارد او الحصول عليها

keko
09-29-2012, 23:50
الى انا اعرفه ان بطاقه ماستر كارد شىء جميل جدا ان اى شخص منا يحصل عليها ولكننى للاسف لسه ما حصلتش عليها ولذلك
انا مش فاهم اى شىء من الموضوع واتمنى ان يكون احد الاعضاء الذين حصلوا عليها ان يفيدوك

loco
09-30-2012, 00:15
السلام عليكم اخي يبدو ان البطقة ستصلك قريبا مبروك عليك
المستركاردوسيلة جميلة لتحويل الامول و سحبها

Mido0o-style
09-30-2012, 00:22
يقول لك الجزء باللون الاحمر ان السحب عن طريق البطاقة من حسابك يكون ممكنا اذا كان الحساب يتم المتاجرة به بشكل جيد و الا سيتم وضع عمولة من 2 الى 5 فى المائة تفاديا لمن يقوم بالأيداع ثم السحب مباشرة اى ان تودع عن طريق الليبرتى و تسحب عن طريق البطاقة كانك قمت بتحويل المبلغ فحسب.

m.o.b
09-30-2012, 04:04
ترجمته في جوجل

مسلم
09-30-2012, 04:20
الكلام يقول : سحب الأموال إلى ماستر كارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية
لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط في حساب. خلاف ذلك، قد يكون اتهم لجنة من 2ء5٪ لكل انسحاب

derar
10-21-2012, 21:12
السلام عليكم
استخدام شركة انستا مع بوينير
لبطاقة ماستر كارد شيء رائع
ومريح لنا جميع

ameer
10-21-2012, 21:14
لازم تفعل حسابك اخي الكريم لكي تستطيع العمل على البطاقة ونتمنالك التوفيق في عالم الفوركس وتقبل نصيحتي لك

samorai
10-21-2012, 21:28
اخي هدا الكلام يعني ان البطاقة ستاتيك لكنك ستدفع
نسبة محدد لتحويل الى الماستر كارد

ahmed fakhry
10-21-2012, 21:43
بطاقة انستا جيدة جدا للسحب ولكن شروطها متنفعش لحسابات البونص الا لو حققنا ربح 40 دولار وسبناة فى الحساب لان لازم الحساب يكون فية 40 دولار علشان الشركة تصدرلك البطاقة دى

mohamedsous
10-21-2012, 21:49
لازم حساب انستا يكون فعال يعني انت بتكون شغال به اسبوعيا طبعا بعد ارفاق الاوراق المطلوبه بس انا عندي سؤال بالنسبه للماستر كارد دي لسه شغاله ولا خىلاص انتهت من فتره ؟؟؟

rhanemyoussef
10-21-2012, 22:55
أسلام عليكم و رحمته الله تعالى و بركاته لازم يكون حساب مفعال علشان تفدر تسحب من المواقع

daisy
10-21-2012, 22:58
دا معناه ان ان مففيش حاجه هتتخصم الا لما تشتغل على الحساب
بس انا طلبت الماستر كارد من اول شهر 9 وموصلتش لحد دلوقت
مش عارفه المفروض اعمل ايه

algerienfree
10-21-2012, 23:03
لا تنسي ان البطاقة من بيونر و بيونر عمولتها من 2-5 في المئة لهدا علي كل عملية سحب ياخدون منك هده النسبة و بادن الله تصلك

jamalsale
10-22-2012, 15:48
بطاقة الماستر كارد من انستا ممتازة و هي قد
تساعد في السحب بطريقة مباشرة دون الجوء الى وصطاء

nrgslawi
10-22-2012, 15:58
اخي ذلك النسبة التي ذكرتها هي خاصة بالتحويل اي عمولة سحب الارباح وهي ضرورية لكي يتم السحب على الماستر كارد

فارس
10-22-2012, 16:09
بطاقة ماستر كارد هو حل مميز جدا وحل للايداع
والسحب من انستا ويمكنك تفعيل حسابات بنوك الالكترونية

mohamedmmk
10-22-2012, 16:28
يا اخى العزيز الرساله بتقولك لو مثلا عملت ارباح و طلبت انك تحولها للبطاقه الشركه حتقوم بخصم من 2 ال 5 في الميه من الحساب الى حتحوله على البطاقه و حتكون من شركه بايونير

saasa
10-24-2012, 03:28
السلام عليكم اخي مبروك عليك المستركارد
انشاء اللهتصل لك في وقت قريب

oudai
10-24-2012, 20:11
السلام عليكم
نعم هذه بطاقة تحق لاي شخص
ولا احد يستهين بها
وكل عام وانتم بخير

hasback
10-24-2012, 20:24
لا تخف اخي البطاقة ستصلك ولكن مسالة الاساسية انك يمكنك ان ترفع الوتائق في اي وقت ولا تخف من ذلك ايضا فان المسالة سهلة
لدا يمكنك ان ترفع الوتائق بعد ان تصل البطاقة

ahmedaljrah
10-24-2012, 20:26
لكم مني جزيل الشكر والتقدير على ماتقدموه من مواضيع رائعة ومفيدة لكل من يقرائها نتمنى منكم المزيد والمزيد من اجل فائدة الجميع
وفقكم الله

mohamed gharieb
10-24-2012, 20:28
للاسف انا لسه جديد ومش اعرف حاجه لسه عن الماستر كارد كنت اتمنى ان افيدك لكن للاسف وان شاء الله عند معرفتى اى معلومه هبلغك ان شاء الله
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

yazeed
10-24-2012, 20:28
السلام عليكم يعني ان البطاقة سوف يتم ارسالها لك لكن سوف يتم اقتطاع ثمنها عند اول سحب

ahmedsaied
10-25-2012, 07:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله يا اخى يا ريت كنت اعلم لكى افيدك بس ترجمها ممكن تساعدك وشكرا

cristiano
10-30-2012, 17:14
اهم شىء اخى لو عاوز تسحب او تودع من خلال البطاقه ان حسابك يكون مفعل ودى نقطه مهمه جدا والبطاقه اللى عملتها انستا وغيرها من الشركات سهلت على كتيير من الاعضاء موضوع الانتظار الطويل للتحويلات البنكيه خطوه ايجابيه من شركة انستا لراحة الاعضاء.

شيرين
10-31-2012, 00:51
ياريت تنزل لنا الموضوع بالعربي عشان نقدر نفهموا ونرد علية
لك مني أجمل التحيات
وكل التوفيق لك يا رب

omar kapo
10-31-2012, 01:48
افضل الوسيط الشخصي افضل م اي بنوك واي شي اخر فهو بالنسبة ليا انا افضل بكثير

foksh
10-31-2012, 01:51
بيقولك فى الجملة دى
انك علشان تقدر تسحب من البطاقة لازم يكون حسابك نشيط وعليه متاجرة وانه هياخد منك على كل سحب من 2-5%

osamaelnino
10-31-2012, 02:04
لا اعلم عن البطاقة هل يمكن استخدامها فى مصر ام لا
و على اى صراف ام صراف معين !!

mocha2011
10-31-2012, 03:11
البطاقة ستصلك في خلال شهر على عنوان بيتك
واهم حاجة تكون كاتب كل بياناتك مظبوط وتقدر تسحب بيها بعد كده عادي

ahmed sleem
10-31-2012, 03:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا اللي فهمته ان لازم حسابك يكون مفعل يعني ارسلت السيره الذاتيه وصوره جواز السفر او اي وصل
لكي تفعل حسابك وشكرا

haze4m
10-31-2012, 03:25
اعتقد انه في هذه الحالة يجب ان تراسل كلا من
ادارة الشركتين بايونير وشركة انيستا فوركس فهذا افضل

ramy saad
10-31-2012, 04:38
السلام عليكم ورحمه الله انا مبتدأ في الفوركس وذلك الموضوع مهم جدا وارجو من الساده الاعضاء النظر الى ذلك الموضوع والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ahmed zehiry
10-31-2012, 05:06
السلام عليكم ورحمه الله انا مبتدأ في الفوركس وذلك الموضوع مهم جدا وارجو من الساده الاعضاء النظر الى ذلك الموضوع والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى الكريم بطاقة الماستر كدا ممكن ان تقوم من خلالها بسحب او ايداع اموال فى انستا و انا شخصيا بتعامل بها و قيمتها 16 دولار بالتوفيق لك و تقبل مرورى

forex.masr
10-31-2012, 16:20
والله اخى الكريم انا مش فاهم اى حاجه بس فعلا اخى الكريم كنت اتمنى ان اقدر اساعدك اخى الكريم ولكن مش فاهم اى حاجه

iiitamarki
11-14-2012, 02:30
تقول الملاحظة أن سحب الأموال من ماستركارد إنستافوركس دون قيود لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط على حساب.
خلاف ذلك، فقد يتم اقتطاع 2 إلى 5٪ لكل سحب.

أتمنى أن أكون أفدتك

a7med918
11-14-2012, 13:09
اهلا أخوانى
سيتم اخذ من 2 الى 5% عند كل سحب بالبطاقه من القيمه المسحوبه
الله أسأل لكم التوفيق جميعا

ANGEL_FROM_SKY
11-14-2012, 14:57

You can use one card for several trading accounts ****ed in your name.

للاسف الشديد اخى الكريم ليس لدى اى معلومات عن هذا الموضوع . ولكن حضرتك اخى الكريم يمكنك الاتصال بالدعم الفنى وسيزودك بالمعلومات الصحيحه عن اى سؤال تريد معرفته وربنا يوفقك يا رب ...............اللهم امين

yasinbobo
11-14-2012, 20:47
اخى العزيز الترجمة هى
سحب الأموال لماستركارد إنستافوركس دون قيود واللجان إ

ضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذاوتداولا على حساب. خلاف ذلك، قد تكون مشحونة لجنة من 2-5٪ لكل الانسحاب.

latraaa
11-14-2012, 21:42
لا تقلق أخي الكريم، لما تصلك البطاقة قم بتسجيلها على موقع البيونر ثم لما تبدأ في سحب أموالك عليها سيقتطعون 16 دولار حقوق إصدارها

fouad429
11-15-2012, 04:44
السلام عليكم
نسبة 2 ،5 هده نسبة التحويل من إنستا للبطاقة
و المسؤول على العمولات

محمود شبايك
11-15-2012, 16:37
فى كذا نوع من التسهيلات اللى مقدماها الشركة عشان تسحب ارباجك
زى مثلا البنوك او الماستر كارد بس البنك بياخد حوالى 30دولار
فو نوع تانى وهما الوسطاء وانت ممكن تبلغه انك عاوز فلوس
فيجيبها ليك بنفسه او عن طريق البوسطة فى المكان اللى انت قاعد فيه

azifek
11-15-2012, 18:00
اخي كريم
حسب ما فهمته من الرسالة أنه لكي تسحب إلى البطاقة عليك بأن تكون تتاجرب و تفتح الصفقات
خلافا لذلك لا يمكنك سوف تفرض عليك عمولات مثل ما هو مكتوب

محمد اسامه
11-15-2012, 22:33
ملاحظه هامه وتعنى ان سحب الأموال بالماستركارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط على حساب. خلاف ذلك، قد تكون مشحونة لجنة من 2-5٪ لكل الانسحاب

ibrahiem2012
11-16-2012, 00:02
لا اعلم عن البطاقة هل يمكن استخدامها فى مصر ام لا
و على اى صراف ام صراف معين !!

نعم يااخي تستطيع السحب منها من اي صراف الي مكتوب عليه ماستر كارد في العار
ونعم هي تعمل في مصر وفي اي مكان

face book
11-25-2012, 15:26
جزاك الله خيرا اخي الحبيب علي المعلومات القيمه وبالنسبه لشركه انستا انا تعاملت معها اكثر من مره بجد شركه محترمه جدا

وطريقه السحب والايداع اسرع مما اتخيل وجزاك الله خيرا مره اخري

abdenbi
11-25-2012, 21:40
بطاقة الماستر كارد هي احسن حل لسحب اموالك من الفوركس بشكل
جيد و هي تعمل جيدا على حسب ما سمعت من بعض الاصدقاء

سولي
11-29-2012, 23:46

abero
12-08-2012, 17:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا اخوانى
يمكنك الرجوع الى الدعم الفنى للشركه والتواصل معها
الله اسال لكم التوفيق والارباح والسداد

mansourito
12-14-2012, 00:53
لقد قمت بترجمة هو مش ترجمة 100/100 بس شوي
إنستافوركس وسيط دولي يقدم جميع عملائها للاستفادة من الخصم إنستافوركس ماستركارد المدفوعة مسبقا. يتم إصدار البطاقة من قبل بنك أجنبي معايير منها عدم الكشف عن هويته والسرية. مهما كانت قيمة التداول، لن يتم توفير لك البيانات إلى السلطات المنظمة لأية دولة أو طرف ثالث. ماستركارد إنستافوركس هو وسيلة العالمي لالأموال المودعة لوالانسحاب من حسابات التداول إنستافوركس.
مع مساعدة من ماستركارد إنستافوركس يمكنك سحب الأموال من حساب التداول إنستافوركس مباشرة إلى بطاقة الخصم في غضون 24 ساعة. وعلاوة على ذلك، هذه البطاقة يتيح لك فرصة لتجديد حساب التداول الخاص بك بدون عمولات.
ولذلك، ماستر كارد إنستافوركس يحدد الصلة المباشرة بين حساب التداول إنستافوركس والمال النقدي. حسابات فوركس لم تكن سهلة الاستخدام كما هو الحال الآن مع إنستافوركس.
يمكنك طلب ماستر كارد إنستافوركس من خلال غرفة عميل إنستافوركس.
يمكنك استخدام بطاقة واحدة للحسابات التداول في العديد من اسمك **** إد.

3008
12-14-2012, 01:00
يجب ان تفعل حسابك في الشركة بواسطة جواز السفر او بطاقة تثبت هويتك

asmoune
12-16-2012, 05:25
البطاقة ستصلك وعندما تقوم بأول عملية بواسطتها حينها ستقتطع الشركة
16 دولار التي اتفقو معك عليها + كل شهر سيتم اقتطاع 1 دولار

nabilo
12-19-2012, 20:07

forex3
12-20-2012, 11:22
هو اختيارك الامثل للماستر كارد فى انستا لانها بتوفر عليك الوقت والمجهود لكن يجب ان يكون حسابك مفعل ونشيط على المنتدى علشان تقدر تسحب منه

safi
12-20-2012, 11:58
اعتقد ان ذلك معناه ان البطاقة سوف تصلك بإدن الله ، و لن يتم اقتطاع أي شيء حتى تقوم بالتحويل للبطاقة ، و نسبة 2 ،5 هده نسبة التحويل من إنستا للبطاقة
و المسئول على العمولات هي Payonner وانه تم التفعيل

yaallah3
12-20-2012, 12:05
اما اسفة جدا لم افهم ماذا يقصدون بهذا الكلام اتمنى ان مزيد من الاعضاء يوضحولك الامر ويفيدونا جميعا
بالتوفيق للجميع

forex star
12-20-2012, 12:26
اعتقد انه يكون مفعل وتقدر تسحب بونصاتك فعلا وانا شخصيا سأنتظر ردود الأعضاء
لعلنلى استفيد من ارائهم

magdy2
12-21-2012, 06:21
السلام عليكم
ان سحب الأموال إلى ماستر كارد إنستا فوركس دون قيود ولا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط في الحساب خلاف ذلك، والنسبة 2 ،5 هى نسبة التحويل من إنستا للبطاقة ان المسؤول على العمولات هي Payonner.

mohamedelabasi
12-21-2012, 07:54
بيقولك عملية السحب في كل مرة بيتاخد عليها نسبة كومشن من 2 الي 5 دولار وهذا تنبية وعليك ان ترتضي بهذا وفقق الله وايانا

abousef
12-21-2012, 08:51
خي هدا يعني ان البطاقة سوف تصلك بإدن اللها

ahmed1
12-21-2012, 15:39
والله انا قدمت عليها وخلصتها من خلال 3 شهور ولم تأتي الي الان

لا اعلم لماذا تأخرت وفي الاخر غيرت رأيي لان مصاريفها عاليه جدا وصعب الارباح الصغير تتسحب من عليها

bakeer
12-21-2012, 16:05
هذه نسبة التحويل من انيستا للبطاقة وتحتاج الى تفعيل
الحساب بشكل حقيقي وتحويل اليه المال من خلال الارباح
ومن ثم يمكنك سحبها في الايام القادمة

locos
12-21-2012, 16:09
عندي سؤال
بكم بطاقة انستا فوركس عند الطلب
وكم تبقى عملية انتظارها
وهل يمكن الشراء بها عبر النات او لا وهي اهم شئ في اي بطاقة بنكية الكترونية
مع الشكر

mohamed_forex2011
12-21-2012, 17:17
حاول ترجمتها فى جوجل ترجمة
وتعرف تفهم منها اكتر
وان شاء مشكلتك تنحل فى اقرب وقت

walid1
12-21-2012, 17:34
اهلا اخي الكريم لقد افزعتني قليلا لانني ايضا طالب هذه هذه البطاقة من يومين بس و انا الحمد لله مفعل الحساب لكن نسبة التحويل عالية شييء اما

haze5m
12-21-2012, 17:39
انا اعتقد ان حل المشكلة بسيط وهو ان الردود لن تفيدك
ويجب ان تكلم ادارة الشركة وللترجمة استخدم جوجل

hard$currency
12-21-2012, 17:41
من خلال وجهه نظرى انك لديك مشكله فى تفعيل الحساب او انك لم تدخل التداول بيه واعتقد ان معنى الكلام كده
اتمنى ان اكون افيدتك بالتوفيق للجميع

ezel
12-21-2012, 18:53
لم اجرب انما اظن انك لما تحول فلوسك للبطاقة ستقتطع 16 دولار كثمن للبطاقة
ايضا 1 في المئة عن كل تحويل ولا تنسى الصراف الالي يقتطع 3 دولار عند كل سحب

mohadiane
12-21-2012, 19:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الرسالة مفادها أن البطاقة ستصلك و بايونر ستقتطع بعض العمولة عند السحب

rinko
12-23-2012, 09:37
انا اظن انه لابد من تفعيل الحساب
وان توفر العموله المطلوبه للتحويل
عبر بطاقه الماستر كارد او الحصول عليها

MAGDY
12-23-2012, 09:49
لابد من تفعيل حسابك بإنستا
ويتم خصم من 5:2% على كل عملية تحويل
تحيااااااااااااااتى

yasinbobo
12-23-2012, 10:01
اخى العزيز الترجمة التى تريدها هى
ملاحظة: لسحب لأموال ماستركارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط على حساب. خلاف ذلك، قد تكون مشحونة لجنة من 2-5٪ لكل الانسحاب.

وبلتوفيق ان شاء الله

ahmed1
12-23-2012, 12:58
طبعا هي خدمه محترمه جدا من الشركه لكن انا اراها غير مناسبه اطلاقا لاصحاب الارباح

الصغيره لان لها مصاريف كثيره اثناء السحب والايداع ولا تتماشي مع الحسابات الصغيره

ayman.shosha
12-24-2012, 21:18
والله اخى العزيز دى ترجمة جوجل
بس انا مافهمت منها حاجة
ياريت تكلم مندوب انيستا على المنتدى
عشان كلنا نفهم

إنستافوركس وسيط دولي يقدم جميع عملائها للاستفادة من الخصم إنستافوركس ماستركارد المدفوعة مسبقا. يتم إصدار البطاقة من قبل بنك أجنبي معايير منها عدم الكشف عن هويته والسرية. مهما كانت قيمة التداول، لن يتم توفير لك البيانات إلى السلطات المنظمة لأية دولة أو طرف ثالث. ماستركارد إنستافوركس هو وسيلة العالمي لالأموال المودعة لوالانسحاب من حسابات التداول إنستافوركس.
مع مساعدة من ماستركارد إنستافوركس يمكنك سحب الأموال من حساب التداول إنستافوركس مباشرة إلى بطاقة الخصم في غضون 24 ساعة. وعلاوة على ذلك، هذه البطاقة يتيح لك فرصة لتجديد حساب التداول الخاص بك بدون عمولات.
ولذلك، ماستر كارد إنستافوركس يحدد الصلة المباشرة بين حساب التداول إنستافوركس والمال النقدي. حسابات فوركس لم تكن سهلة الاستخدام كما هو الحال الآن مع إنستافوركس.
ملاحظة: لسحب الأموال ماستركارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط على حساب. خلاف ذلك، قد تكون مشحونة لجنة من 2-5٪ لكل الانسحاب.

rose flower
12-24-2012, 21:20
الكلام بيقول انه البطاقه هتوصلك ماتقلقش وانه مش هيتم اقتطاع اى نسبه غير
لمام انستا هى الى تقوم بالتحويل وبتكون نسبتها من 2 الى 5 %

saly
12-25-2012, 15:50
البطاقه دى انا طلبتها من شهور والى الان لا حس ولا خبر
وناس بتقول وصلتهم ..مش عارفه العيب فيا ولا فى الشركه بصراحه

Omaryat1
12-25-2012, 15:57
السلام عليكم
أظن حسب ما سمعت أخي أنه السحب منها يوجد دون قيود أي لن تدفع عمولات على ذلك

abdello052
12-26-2012, 02:28
اخي يقولون يجب مفعل الحساب علي
انستا او بايونيير واتمني التوفيق

ahmed lamour
12-26-2012, 02:33
السلام عليكم
أظن حسب ما سمعت أخي أنه السحب منها يوجد دون قيود أي لن تدفع عمولات على ذلك

do.dy
12-26-2012, 03:05
البطاقة هتوصلك مجانا ولم يتم ننقص اى شيء الا بعد اول عملية سحب لك وهذا ما فهمت
والله اعلم لانى لم اقم باستخدام ماستر كارد قبل ذلك وبالتوفيق للجميع

mansourito
12-26-2012, 15:39
انا قمت بالتفعيل اخي حسابي وقامت الشركة بتفعيل في لحظة وجيهة لهذا انصحك اخي بمراسلة
الادارة لكي تستفر عن ماستر كارد

mero12
12-26-2012, 15:44
والله يا اخى ما عندى معلومات بهذا الشئ وان شاء الله
راح استفيد من الاعضاء الكرام تقبل مروروى

raed3
12-27-2012, 09:50
دى من المميزات التى تقدمها انستا فوركس بطاقة الكترونية للسحب ودا شىء جميل فى الفوركس مع شركة انستا

tamanna
12-27-2012, 10:06
أخي هدا يعني ان البطاقة سوف تصلك بإدن اللالى البطاقة من حساباك فيجب ان يكون حسابك هذا نشيط

duster
12-27-2012, 21:19
سلام عليكم الموضوع مكرر ومردود عليه فى اكتر من مرة ويمكنك ان تقوم بجولة بسيطة وصغيرة
داخل جدران المنتدى حتى تتحصل على اجابةعن كل تساؤلاتك فى تلك النقطة وغيرها ا

ياسر
12-27-2012, 21:35
السلام عليكم ورحمة الله

انا اعتقد انك تفعل الحساب اولا

locos
12-27-2012, 21:50
ان كان حسابك مفعل ستصلك ان شاء الله
بالتوفيق لك اخي الكريم
وان شاء الله نتحصلوا مثلك على بطاقة
سلام

moonlight32
12-27-2012, 22:06
هدا يعني ان البطاقة سوف تصلك

forexing
12-27-2012, 22:16
بطاقة رائعة جدا وبها ميزات رائعة في السحب ومريحة لكنني لم اطلبها بعد لاني لم اكن متاكد من وصولها لدي
لهذا السبب لم اطلبها بعد وانشالله رح استفسر عنها لاطلبها عن قرييب

alalfy
12-27-2012, 22:30
السلام عليكم
اخى الكريم
أخي هدا يعني ان البطاقة سوف تصلك بإدن اللالى
البطاقة من حساباك فيجب ان يكون حسابك هذا نشيط
يعني انك بتتداول عليه عادي ، و ربما يجب ان يكون
مفعل ن لكي لا يكون غسل الاموال
وشكر الله سعيكم

remas
12-27-2012, 22:40
والله موضوع البطاقه ده ممتاز جدا وسهل كتير من التعاملات اذا كنت بتتعامل على بنوك الكترونيه وبتتعرض للنصب من الوسطاء فالافضل ليك البطاقه او اذا كنت لا تريد الانتظار بضعة ايام لياتيك المال على حسابك فى البنك فالافضل البطاقه وبتاخد تقريبا 11 يوم توصلك لحد البيت المهم تكتب العنوان صحيح

service.nokia0
12-27-2012, 22:49
اخي البطاقة جد جد جد مميزو يا اخي و الحمد لله تم طلبها و و صلتني في الوقت المحدد و هي جد مميزة يمكنك السحب منها

من كل و جميع البنوك التي كتب عليها atm

nour7
12-27-2012, 23:13
لا مشكلة أخي الكريم
ستحصل على بطاقتك
والنسبة التي سيتم اقتطاعها حتى السحب
وهناك عدة اقتطاعات لكنها بسيطة مذكورة في موقع الشركة في القسم الخاص بالبطاقة

ezel
12-31-2012, 19:38
بطاقة رائعة جدا وبها ميزات رائعة في السحب ومريحة لكنني لم اطلبها بعد لاني لم اكن متاكد من وصولها لدي
لهذا السبب لم اطلبها بعد وانشالله رح استفسر عنها لاطلبها عن قرييب

انا يا اخي بالعكس طلبت البطاقة ووصلت الي في الوقت المحدد والحمد لله
الان انتظر تجميع البونص والبدء في التداول وسحب الارباح ان شاء الله

MINAEDWARDW
12-31-2012, 22:43
الماستر كارد التى تقدمة شركة انستافوركس هو وسيلة جديدة للسحب والايداع

saad forex
01-06-2013, 01:41
انا مش فاهم اى حاجه ارجوكم حد يفهمنى
ده ايه بالظبط وايه حكايه 2.5 فى الميه دول
وامتى ناخد بطاقه ماستر كارد دى وهو الكل بياخدها ولا ايه

medfcb
01-06-2013, 01:43
الحمد لله استلمتها منذوا مدة لم تقوف مدة استلاهمها 10أيام مع علم ان ان قاطن في الجزائر
و تقدم خدمة مميزة بالتوفيق للجميع

pirlo
01-06-2013, 08:40
اعتقد ان البطاقه لا تعمل الا علي حساب مفعل في شركه انستا ولكل صاحب حساب له الحق في طلب البطاقه

mostafaabdelgawad
01-06-2013, 22:01
الصراحة يا اخي المشكلة في البطاقة دي هي رسومها المرتفعة
مع كل سحب او استعلام ورسوم شهرية ورسوم سحب

prince of dark
01-06-2013, 23:26
والله يا جماعه انا عن انفسى اخدت البطاقه وبجد مش ليها حل بس لسه مش جربتها وشكرا على الموضوع واتمنى من الله الصالح لنا جميعا وبالتوفيق وتقبل مرورى

hanix
01-21-2013, 18:40
مشكور اخي على الموضوع
ومبروكعليكالمستر كاردان شاء الله فلوسك توصلك في الامن

SiSi
01-21-2013, 18:55
اهلا هذا شيء حلو توفره شركه انستا فوركس ولكني يوجد عندي بطاقة فيزا

sonya
01-21-2013, 20:43
لا يباشا الايداع مش شرط للحصول على فيزا انستا فوركس ، انت لو شغال هنا فى المنتدى ممكن لو حققت ارباح من البونص قابلة للحسب تعمل طلب استخراج فيزا وهيتخصم المبلغ من الارباح على فكرة وتوصلك بعد 40 يوم تقريبا

ممكن اعرف لما توصل البطاقه
استخدمها ازاى
يعنى فى اى ماكينه يعن تنفع فى ماكينه atm ياريت حد يفيدنى

rose flower
01-21-2013, 20:45
ده معناه انه بطاقه الماستر كارد ستصلك ان شاء الله خلال ال 24 ساعه القادمه
لا تقلق

Mohamed Ramadan Helal
01-21-2013, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معرفش يثصد ايه بصراحه
وايه معنى الكلام المكتوب الله اعلم

bedo
01-21-2013, 21:24
السلام عليكم
اخى يجب ان يكون الحساب مفعل حتى تستطيع التحويل والسحب منه واليه

locos
01-21-2013, 21:29
تقصد التفعيل على انستا
وتعلمك بالنسبة التي ستاخذها الشركة
بالتوفيق اخي

صديق العمر
01-21-2013, 21:40
كيف حالك يا صديقى انا ارى ان هذه البطاقه هى التى تتعامل بها وتحصل على ارباحك
من التداول فى فوركس وتدخل راس المال من خلالها وتتعامل بها مع شركة الوساطه

easy_mezoo
01-25-2013, 16:58
اعتقد انك محظوظ للغاية ....فانا قدمت عليها منذ 3 اشهر تقريبا ولم تصلنى حتى الان
ويبعتوا رسالة لى تقريبا كل 10 ايام يطلبوا منى تفعيل البطاقة على الرغم من انى لم استلنها بعد

forexever
01-25-2013, 17:13
السلام عليكم تاكد يا اخى الكريم من تفعيل حسابك فى شركة انستا و ايضا تفعيل الحساب الخاص بالبطاقه

taoufik bajjou
01-25-2013, 18:14
السلام عليكم أخي الكريم ما فهمته أن البطاقة ستصلك قريبا و أن النسبة هي الرسوم التي ستدفعها إدا قمت بأي تحويل لأموال

no name
01-25-2013, 22:35

هذا ما يعنيه الكلام حقا فلا تقلق سوف تصلك البطاقة ان شاء الله قريبا
ولن تدفع اى شيء فيها الا عندما تقوم بتحويل اموال فيها وسوف يتم خصم النسبة من 2 الى 5% ثمن البطاقة

ezel
01-31-2013, 12:08
هذا ما يعنيه الكلام حقا فلا تقلق سوف تصلك البطاقة ان شاء الله قريبا
ولن تدفع اى شيء فيها الا عندما تقوم بتحويل اموال فيها وسوف يتم خصم النسبة من 2 الى 5% ثمن البطاقة

صحيح فاولا البطاقة تساوي 16 دولار ثم نسبة 2 في المية تاخدها الشركة و3 في المية تاخدها بايونر
ايضا عند كل عملية سحب ياخد الصراف الالي 3 دولار وفي كل شهر تاخد 1 دولار ثمن للصيانة الشهرية

amanizh
01-31-2013, 21:13
السلام عليكم
اخي الكريم ليس لدي فكرة عن الموضوع
حيث لم اطلب بطاقة ماستر كارد بعد
ارجو من ذوي الخبرة ان يفيدوك في هذا المجال
شكرا لك

sabel
01-31-2013, 21:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اسفة اخي ليس عندي جواب على سؤالك

SiRa
01-31-2013, 22:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
اهلا انا جربتها وجيت اسحب منها ولكن عموله شوي مرتفعه

MINAEDWARDW
01-31-2013, 23:11
بطاقة ماستر كارد التى تقدمها انستافوركس هى وسيلة جديدة مبتكرة لتسهيل عمليات السحب والايداع من الشركة

محمود شبايك
02-01-2013, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اسفة اخي ليس عندي جواب على سؤالك
بصى انتى مكن تدخلى على موقع الشركة وتعرف بكده انتى استفدتى وافادتى اللى حواليكى

sabirdaba
02-01-2013, 15:45

مشكور أخي الكريم على المداخلة وعلى الجواب الشافي أتمنى انوا صاحب الموضوع يكون قد استفاد من مداخلتك بالنسبة لي أرى أن نسبة 2 الى 5 في المائة هي عمولة عالية من بيونير لكن مع ذلك تبقى خدمتهم من أحسن الخدمات

zamalkkkawy
02-02-2013, 10:02
والله يا اخي انا مبتدا وليس لي علم بتلك السؤال
وشكرااااااااااا

salma saad
02-07-2013, 02:51
السلام عليكم
على حسب ما فهمت انك لاوم تفعل حسابك فى انستا فوركس وانه يمكنك سحب ارباحك بالماستر كارد

hanyfox
02-10-2013, 15:02
شكر اخوانى على
هذا التوضيح
وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

FiFi
02-10-2013, 15:09
اهلا بيك لا انت لما تصلك البطاقه فعلها وراح يخصممو من حسابك
16 دولار شكرا لك على كل حال

abd
02-10-2013, 16:16
اخي العزيز انا صراحة لا اعلم بهذه الامور
عليك بمراجعة الدعم الفني من خلال موقع شركة انستا فوركس
واتمنى ان يقدموا لك الفائدة في هذا المجال
شكرا لك

a7med8080
02-10-2013, 16:19
السلام عليكم
اهلا اخوانى
مش عارف والله انت ممكن تسال الشركه فى الموضوع دا
ربنا يوفقنا ويوفقكم يارب

habibdoom
02-10-2013, 16:49
السلام عليكم
اخي يجب تفعيل حساب بايونيير لكي تتمكن من استعمال البطاقة
بالتوفيق لك

forex24day
02-10-2013, 17:11
اخى الكريم ارجو منك المعرفة عن كيفية التقديم على هه البطاقة وكم وقت تاخذ لاستخراجها .
وهل هى بمقابل مادى ام لا .علما بانى قدمت عليها من قبل تبع شركة اخرى من بايونير ولم تصلنى الا الان

mondo
02-10-2013, 22:11
لن استطيع الاجابة على بطاقة ماستر كارد لانى اول مرة اسمع عنها واشكر من اجاب فقد عرفت منة بعض المعلومات المختصرة والمفيدة

ahmed99971
02-11-2013, 01:51
بسم الله الرحمن الرحيم
من اللي شوفته في الردود شكلي كده مش هافكر اعمل الماستر كارد دي
ههههههههههههههههههههههههه هههه

forex24day
02-11-2013, 14:44
ياريت حضرتك تشرحلنا كيفية التقدم بطلب لجلب هذه البطاقة .وهى هى تعمل فى مصر ام لا
وشرح كيفية الايداع والسحب منها .واى البنوك تدعمها .وياريت لو كريدى اجريكول يكون بيدعمها

a5060
02-14-2013, 11:46
حياكم الله جميعا
حاول مراسله الدعم الفنى يمكن يفيدوك
تمنياتى بحظ اوفر للجميع

FaTi
02-14-2013, 12:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......
اجل البطاقه شكلها جيد لانو عندنا يوجد صراف خاص بالماستر كارد
راح اسوي الطب عليها وان شاء الله توصلني باذن الله

yaab222
02-14-2013, 12:10
كنت اتمنى افيدك لكن حاليا انا لسه فى البداية
بس اكيد هستفيد من موضوعك

ebram
02-14-2013, 12:28
بجد يا جماعه البطاقه مهمه وكل حاجه بس انا بشوف انها مصاريف علي الفاضي الاهم في الوسيط انو يكون مضمون

بس لازم ناخد كل الاراء

abdelaal
02-14-2013, 12:56
أظن ان المفروض أن حساب انستا وحساب بايونير الاثنين لازم يكونوا مفعلين

ahamed ali
02-16-2013, 21:27
الموضوع مكرر ومردود عليه فى اكتر من
مرة ويمكنك ان تقوم بجولة بسيطة وصغيرة
داخل جدران المنتدى حتى تتحصل على اجابةعن كل تساؤلاتك

yacrao
02-16-2013, 21:39
فيما يخص تفعيل الحساب فمن الافضل الاتصال بالمساعدة على الموقع
اما الكارت فلا تقلق ستصلك باذن الله والعمولات عليها واضحة فلا تربك نفسك كثيرا

gna28
02-19-2013, 14:36
الماستر كارد لازم يكون حسابك مفعل حتى تسحب على البطاقة
واكيذ البطاقة هتوفر كتير وعمولاتها افضل من الوسطاء

forex.secret
02-20-2013, 14:38
والله يا باشا انا شايف ان البطاقه ممتازه بمعنى اكلمه وبجد ربنا يوفقك اخى الكيم وتسلم الايادى وانتظر منك المزيد ان شاء الله اخى الكريم وبالتوفيق

elmansy
02-24-2013, 20:04
اخي مففيش حاجه هتتخصم الا لما تشتغل على الحساب
وانا طلبت الماستر كارد ممن زمان وموصلتش لحد دلوقت

baidovich
02-24-2013, 20:07
السلام عليكم اخي الكريم

مبروك لك يا اخي ان شاء الله تصلك في وقت قريب

ahamed ali
02-24-2013, 20:09
بطاقه ماستر كارد الذى تقدمها الشركه تعتبر وسيله جيده للسحب والايداع
وتمكنك من استلام الاموال مباشره فى ايدك دون الحاجه الى الوسطاء

يزيد
02-24-2013, 21:14
السلام عليكم
هو يقول لك ان بطاقة الماستر كارد سوف تصل ان شاء الله و سوف يتم خصم ثمن البطاقة من اول تحويل

nassaraha
02-24-2013, 21:19
عموما لزم يكون حسابك مفعل بالكامل عشان تقدر تودع وتسحب الاموال بواسطة البطاقة. ان كان عنوانك صحيح ستصلك 100% بس بتاخد وقت

mannon
02-26-2013, 04:54
شوف يغالى انا لى تجربة سابقة مع ماستر كادر انستا وبكل صدق هى ممتازة لكن العمولة كبيرة وشمكلة فى البريد انا قعدت مستنيها اكتر من شهر لحد ما وصلت لباب البيت
ودى كانت مشكلتى الكبيرة

ABCD1234
02-27-2013, 15:47
انا ايضا طلبت البطاقه منذ فتره وفي انتظارها ان شاء الله
واعتقد انها ستكون تجربه مفيده لبطاقة انستا فوركس لاني حتي الان لم اتعرف عليها
واعتقد ان الجمله التي تقصدها هي انهم سوف يخصمون منك عموله عن كل عملية سحب

الى الامام
02-27-2013, 15:50
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
انا لا افهم كثيرا فى موضوع الماستر كارد و لكنهم يريدون منك تفعيل العضوية و الا عند كل سحب سيأخذون من 2 الى 5 فى المئة من قيمة السحب و انا لا اعلم لماذا لم يتم التفعيل

faycel
02-27-2013, 15:52
لى حسب ما فهمت انك لاوم تفعل حسابك فى انستا فوركس وانه يمكنك سحب ارباحك بالماستر كارد

bidaaa
02-27-2013, 15:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انها معلومات قيمة اشكرك على ذلك
باالتفيق

chabahfatima
02-27-2013, 18:09
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

hossamphotography
02-27-2013, 20:15
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته أخى الكريم ممكن ترجمها فى جوجل بس انتا اصلا علشان تقدم طلب للفيزا
لازم يكون حيابك متفعل أصلا بالتوفيق

Ahmed Dahab
02-27-2013, 20:18
هذة البطاقة يمكنك استخدامها لسحب الاموال من اى مكينة دولية دون التعامل مع اى بنك فهذة احد مزايا انستا

ابو علي
02-27-2013, 21:19
بصراحة يا غالى مش افهمت حاجة
وان شاء الله تلاقى الى يفيدك فيما تريد

شذى464
03-12-2013, 15:10

forex2man
03-12-2013, 15:25

ETrade
03-12-2013, 15:34
الرسالة مضمونها انه لتتمكن من سحب الاموال بواسطة البطاقة بدون فوائد كبيرة ينبغي ان يكون حسابك مفعل وتقوم بالتجارة به، والا فإن نسبة 2,5 بالمئة ستخصم عن كل عملية سحب تقوم بها
اما النسبة العادية من فوائد السحب التي تخصم هي 1 بالمئة

spiderforex
03-12-2013, 15:42
ما فهمته من خلال الموضوع ومن خلال ردود الاخوة على الموضوع ان الشركة سوف تخصم منك ما بين 2-5 في المائة عند أول سحب عن طريق البطاقة الايئتمانية

amrsadeq
03-12-2013, 15:51
السلام عليكم ورحمة الله
فيما يسمى بالماستر كارد هي البطاقة التي تساعد الشخص على عمل الايداع بها دون خسارة المال

matarkosovi
03-12-2013, 16:35
أخي الكريم
عليك مراعاة القوانين الخاصة بمستر كارد واتباع القواعد الازمة لأجل السحب من الحساب
إن عدم المامك بالقواعد المفعلة لهذا يجعلك تخسر كثيرا

booody
03-12-2013, 16:40
السلام عليكم ورحمة الله
نوع من السهولة بين تداول العملات عليها

forex24day
03-12-2013, 16:54
الحقيقة انا زهقت من كتر ما سجلت فى هذه البطاقة وتقديم طلب لها
وكل مرة بعد انتظار كثير يطلب منى تعديل بيانات العنوان

medo1
03-12-2013, 17:13
ان شاء الله عندما اقوم بعمل بطاقة الفيزا لانستا
ساقوم بتفعيلها لانها افضل وسيلة لتحويل الاموال من انستا

شيماء الشناوي
03-12-2013, 17:19

You can use one card for several trading accounts ****ed in your name.
انا بقه ترجمتي للجزء ده من الاخر طالما ماكانش عندك حساب نشيط تاجرت عليه قبل كده فهيكون فى رسوم على الماستر كارد من 2-5% فى كل مرة تسحب فيها

FCBXL
03-12-2013, 17:21
اخي اكثر حد ممكن يفيدك ىفي هذا الأمر هو جوجل للترجمة فانصحك اخي الكريم بها
لكي تفهم جيدا هذا الأمر

samerzh
03-12-2013, 17:27
السلام عليكم
شكرا على هدا الموضوع الرائع
انا عن نفسي لم اجربها
يا ريت الي يجربها يعطينا رأيا فيها وكيفيت وصولها واستعمالها وشكرا

juliano
03-19-2013, 07:32
بطاقة انيستا كارد طبعا سهلت موضوع البسحب جدا دون الحاجة الى سطء
ومعنى الكلام انك مش ملتزم باى مصاريف لغاية ما تحول للبطاقة وتقوم بعملية السحب

luky007
03-19-2013, 08:30
مبروك عليك اخي لان البطاقة سوف تصلك قريبا و اتمنى لك التوفيق
و المزيد من تحقيق الارباح و السلام

yoyoutta
03-19-2013, 08:38
صباح النور
اهو الاعضاء طمنوك
عقبال ما اخوض انا في المجال اكثر ايضا

moselm2011
03-19-2013, 08:44
البطاقه ستصلك اخى الكريم ان شاء الله فى غضون شهر تقريبا
ويتم خصم مصاريفها بعد اول عملية سحب تقوم بها من الشركه

egyption
03-19-2013, 09:10
الكلام معناه انك لو مفعل الحساب تقدر تسحب عادى ام اذا كان غير مفعل فان اى عملية سحب سيخصم منها 2الى 5 %

koko75
03-19-2013, 09:53
تفعيل الحساب مهم جدا لاجراء كافه المعاملات الماليه وخاصه العمل بالفوركس ومجال الانترنت عموما وهذا للامان لحسابك وعدم التعرض لسرق الكارد الخاص بك فيجب التفعيل

L!NDa
03-19-2013, 10:34
اهلا اخي الكريم انصحك انك تطبلها من الموقع الرسمي بايونير وشكرا لك

amira
03-19-2013, 10:59
عشان تعمل سحب من حسابك للماستر كارد لازم يكون حسابك مفعل ونشيط
اى انك تجرى عليه صفقات باستمرار
ده على حد ما فهمت

shaate7
03-19-2013, 11:10
مبروك اخي الكريم
وانا كمان في انتظار البطاقه

insta client
03-19-2013, 11:33
والله يا اخى الكريم انا عن نفسى لما طلبت البطاقه جت على طول ومش اتاخرت خالص والله وبجد كمان والله انا جربتها وسحبت بالمصرى وتقبل مرورى اخى الكريم اون شاء الله ربنا يوفقنا

tydia
03-19-2013, 11:48
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاتــــه
نعم اخي على ما اظن انه يجب ان يكون حسابك مفعل و الله اعلم
اتمنى التوفيق للجميع

mr.ahmedmohamed
03-19-2013, 12:19
إن شاء الله الاعضاء يفيدونك

shimaashimo
03-19-2013, 14:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مش هقدر افيدك للاسف لاني من المبتدئين في مجال الفوركس وبسعي اني احقق اي حاجه قريب ان شاء الله ولو حتي تكوين راس مال عن طريق زيادة البونص بالردود وبالنسبة لبطاقة الماستر كارد اقدر افيدك اني اقولك تابع الردود كويس واعتقد ان بطاقة الماستر كارد حل مثالي جدا للايداع والسحب في انستا

طارق الدسوقى
03-19-2013, 15:04
ملاحظة: لسحب الأموال ماستركارد إنستافوركس دون قيود واللجان إضافية لا يمكن تحقيقه إلا إذا تم تداولها بنشاط على حساب. خلاف ذلك، قد تكون مشحونة لجنة من 2-5٪ لكل الانسحاب.
واعزورنى دا اقصى شيئ اقدر اقدمه لك اخى الفاضل
لك ولى ولجميع الاعضاء التوفيق

capo ahlwy
03-22-2013, 23:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا خاى على الكلام دا بس انا حابب اقولك معلومه على السريع كدا الكلام
دا معناه ان الشركه بتاكدلك انها هتبعتلك ان شاء المستر كارد فانت متقلقش بعنى ان شاء الله هتجيلك

hazar
03-22-2013, 23:29
يجب ان يكون الحساب مفعل و نشيط اخي الكريم لكي يمكنك من السحب
تقبل مروري مع تحياتي

magnonana
03-22-2013, 23:55
اخي العزيز اول واحد رد عليك في تعليق ترجملك الاحمر بس كدة ماظنش انك محتاج حاجة تانية ولا اية ؟ مروري المتواضع اخي العزيز تقبل مروري في موضوعك ومشكور علي الموضوع وشكرا تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

souf
03-22-2013, 23:58
يجب أن يكون حساب مفعال من أجل سحب ب المستر كارد و انشاء الله توصل لك مبلغك و خير قادم إن شاء الله

maha eltokhy
03-23-2013, 00:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بصراحه انا فهمت الترجمه ولكن انا مش فاهمه هو عايز ايه وتفاصيل الموضوع فيما يخصك ايه ولكن اتمنى ان تشرح اكتر ظروفك عشان نعرف وهذا عايز ايه فى الرساله والارجح ان حد من اعضائنا المحترفين فى انستا يفهمك اكتر ونتمنالك كل خير

نور الحياة
03-23-2013, 00:21
السلام عليكم
الاجابة هى ان لازم يكون الحساب الخاص بك طبعا لابد ان يكون مفعل
لكى يمكنك الحصول على طريقة السحب بالماستركارد
تمنياتى للجميع بالتوفيق والربح ...

aziz271
03-23-2013, 00:22
طبعا عليك يا أخي أن تفعل حسابك مع الشركة أولا
و إذا ما طالت المدة فعليك الاتصال بالدعم

medo323
03-23-2013, 00:24
أخى أعتقد أنى الكثير من الاعضاء قد قدموا لك الكثير فى ذلك الأمر حيث أنى لاا استطيع ان افيدك فى هذا الموضوع
لاننى لم اقوم بعمل الماستر كارد ولاا أدرك طريقة طلبها حتى تلك اللحظه

abdelkarim1996
03-23-2013, 00:25
السلام عليكم
هذا تأكيد على قرب وصول البطاقة و في
الأخير تأكيد على حرية التعامل بها مع نسبة
لا تتعدى 5 بالمئة من المبلغ تأخذه الشركة.

hegazy2020
03-23-2013, 00:50
السلام عليكم بطاقة الماستر كارد لكى تحصل عليها لازم تكون مفعل الحساب