PDA

View Full Version : كتابة اكثر من رد فى موضوع واحد

Ins
06-03-2017, 14:02
السلام عليكم اخوتى الكرام ..
كنت اريد ان اسأل هل مسموح بوضوع اكثر من رد فى موضوع واحد .. و اذا كان مسموح هل يتم احتساب بونص على هذه الردود
لان مع كثرة الردود على المواضيع المختلفة قد اضع رد فى موضوع كنت قد وضعت فيه رد من قبل و نسيت مع كثرة الردود

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-12-2017, 13:39
السلام الله عليكم لا يمكن اخي الكريم هذا مخالف لشروط المنتدى قد يتم حظر حسابك من الافضل التحلي بشروط العمل و القانون الداخلي

ehabbob
11-23-2017, 23:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي العضو الكريم اولا هو غلط انك تعمل كده وعلشان كده هو بيعملك ايقونه سهم دخل دائره على مربع الموضوع وده معنها انك لك رد فى هذا الموضوع
والله ولى التوفيق

muhammad ismail
12-22-2017, 15:05
المنتدى بيمنع كتابه اكثر من رد لموضوع احد اخى الكرمي ولو كررت الموضوع ده ممكن الحساب بتاعك يتقفل ومش تعرف ترجعه كمان بيمنع النسخ للردود يعنى تكن
انت اللى كاتب الردود بتاعتك وتكون بصيغه مختلفه عن باقى الردود فى الموضوع

mohamed ashraf elkholy
12-23-2017, 18:04
السلام عليكم ورحمه الله
اخى الكريم لا بد من قرائه شروط المنتدىبعنايه ومعرفه
مدى اهميه هذه الامور ف تطرار الوقوع فى الخطا
يودى فى النهايه الى حذرك من المنتدى فبرجاء
القرائه الجيده وتقبل مرورى

3ar3ar
12-23-2017, 18:41
والله يا اخى الكريم انا لست متأكد من موضوع الردود فى فى موضوع واحد دة
ولكن بالمنطق على ما اعتقد اذا رددت اكثر من مرة فى موضوع واحد ولكن بشرط ان يكون الردان مختلفان ولكل منهما وجهه نظر مختلفه ويكون فيه افاده للاعضاء
وايضا تكون افادة مختلفه فاعتقد ان هذا جائز
وفى النهاية الله اعلم . وعليك قراءة شروط المنتدى جيدا

alasfarahmad
12-23-2017, 18:52
السلام عليكم ورحمة الله
في حدود المعلومات المتوفرة عن الموضوع، اعتقد صديقنا العزيز أنه لا مانع من إعادة التعليق على أي موضوع سبق أن تم عرضه شريطة ألا تكون المشاركة الجديدة مطابقة للمساركة السابقة، أو نسخة مكررة عنها، أما إذا جاءت المشاكرة الجديدة بأسلوب مختلف، وطريقة مختلفة فأتصور أن الأمر طبيعي ولا داعي للقلق، بل قد يخطر ببال المتداول أفكار جديدة في كثير من الأحيان حول موضوعات سبق أن ناقشها، اتمنى لك التوفيق والنجاح في عمليات التداول والله الموفق على كل حال.

Najmi
01-09-2018, 21:02
مرحبا أخي الكريم
لا من الأفضل تجنب ذلك إلا لضرورة الرد على الرد مثلا فيه سؤال شخصي لك
في هذه الحالة معقول أن ترد لكن أن ترد لمجرد الرد فقط فهذا أمر ليس جيدا ويمكن أن يؤثر على حسابك
تقبل مروري

skylol
01-10-2018, 21:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الغالي يمكنك الرد على الموضوع اكثر من مرة في حال كان هناك استفسارات خاصة بالموضوع والبونص سوف يحسب لك حسب علمي لانه سبق لي ان حصلت معي وقد حسب البونص لي بالتوفيق للجميع

Abo Hamdy
01-10-2018, 21:37
اظن ان مفيش مشكلة في وضع اكتر من رد على نفس الموضوع ولكن ميكونوش ورا بعض
ويستحسن يكونو اقتباسات على ردود معينة او اضافة جديدة حابب تحطها على مشاركتك
لكن انك تقسم مشاركة ما ل3 مشاركات عشان تاخد بونص اكتر ده ممنوع
وبيتسبب في خفض البونص ليك ولو حابب تزود مشاركتك بمعلومة ما ممكن تعمل تعديل عليها وتحط اللي عايزه

emadomda
01-13-2018, 04:47
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي او اختي العزيز
ثانيا ما اعرفه والله اعلم انه قد لا يمكن هذا الموضوع قد يؤثر ع حسابك في المنتدي ومن الممكن ان يتم حظره
اتمني ان نبتعد عن تلك الخطوه وانت يمكنك ان لا ترد مره اخري اعتقد لن يحدث مشكله
وبالتوفيق

amedz
01-13-2018, 14:09
ايوه طبعا تقدر تحط اكتر من رد في موضوع واحد و هيتحسب ليك بونص الردود ولكن من الافضل انت لا تضع ردودك كلها في موضوع واحد ولكن يجب عليك ان لا تكون الردود متنوعه و في اكثر من موضوع او مشاركه

freetrade
01-13-2018, 14:36
اظن مفيهاش مشكلة طالما المشاركة هادفة وبتضيف معلومة مهمة او بتأكد معلومة صحيحة تخص الفوركس والتداول اهم ششئ ميكونش الرد منسوخ او بكلام غير مفهوم
لان ده مخالف لقوانين المنتدي وبيعتبر هجوم لقنص البونص

mostafa1995
01-13-2018, 15:34
اخي الفاضل يجب ان تعلم انه يمكنك كتابة اكثر من رد على نفس الموضوع , ولكن عندما تكتب رد اخر في نفس الموضوع يجب ان تعلم ايضا انه يجب ان يكون بصيغة مختلفة تماما يعني مش يكون نسخ لصق او شبيه الرد اللي قبله .
ولكن انتبه ان لا يكون نفس الردود السابقة التي كتبتها قبل
:)

mido elshabrawy
01-13-2018, 17:13
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل و استفسار جيد لجميع الاعضاء الجدد
و بالفعل يمكنك كتابه اكثر من رد علي نفس الموضوع
و لكن هناك شروط لذلك انه يجب ان يكون كل رد مختلف ن الرد الذي يسبقه
انه انه يمكنك كتابه رد معين و يقوم احد الاعضاء الاخرين بالاستفتسار عن ردك فتقوم بتوضيحه له و توضيح وجهه نظرك في الموضوع
و لكن علي ما اعتقد انه يجب ان تقوم بعمل رد مع اقتباس لتحدد انك ترد علي استفسار هذا العضو و علي كلماته
تقبل مروريو بالتوفيق للجميع ان شاء الله

kkk
01-27-2018, 09:29
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الحبيب تحياتي وبعد انا اعتقد انه ليس هناك اي مشكله من ان تقوم بالرد علي مرتين علي موضوع واحد ولكن بشرط ان يكونا مختلفين ون يكون كل رد من الردين به جديد فالرد الاخر يجب ان يضيف معلومات جديدع ويأتي بوجهة نظر جديده هذا ما اعتقده .. تحياتي

A.mustafa
03-02-2018, 20:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
اعتقد ما في مشكله طالما انك بترد بردود هادفه
ومش منسوخه وانا عن نفسي بتحصل معايا كتير
اوى بس يكون مش واخد بالي ليه أو ناسي اني علقت علي الموضوع ..

M0hsenalawady
03-02-2018, 20:51
وعليكم السلام ورحمة اللة وبركاته
يا صديقي العزيز انا عن نفسي شايف ان ده مخالف لقوانين المنتدي والشركه يعني انك تكتب ردود متتاليه لنفس الموضوع في نفس اليوم ده ممكن يعرض الحساب للحظر ولكن مسموح انك تكتب ردود جديدة في ايام متفرقه علي نفس الموضوع علي الرغم ان ده مش هيفيد الاعضاء كثيرا

mohammd morjan
03-02-2018, 21:01
اخي العزيز في البدايه هو التكرار اذا ما كان فيه فايده فلا تسويه
اما اذا كان الرد فيه فايده وفيه شرح وتشوف انه ممكن الذي يقراه بيستفيد منه انا اشوف انه ما في اي مانع
طبعا في الاول والاخير الامر راجع للقائمين على المنتدى والله يوفق الجميع
وشكرا