PDA

View Full Version : مشكلة فى التفعيل

capoeira
06-04-2017, 21:11
السلام عليكم يا اعضاء المنتدى الكرام انا ارسلت صورة من جواز السفر الى شركة انستا عشان افعل
المستوى الاول و فعلا بعتولى رسالة كتبولى فيها ان نسخة الجواز اتقبلت و المستوى الاول تم تفعيله
لما دخلت على صفحتى فى الحساب فى الشركة لقيت ان خانة التفعيل مش مكتوب ان النستوى الاول اتفعل
فكتنت للدعم الفنى قالولى ان الحساب متفعلش مش عارف اعمل ايه

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-13-2017, 16:12
السلام الله عليكم من الأفضل ان تكون الوثائق الرسمية واضحة جدا و أوراق الإقامة يجب الا تتجاوز ثلاثة اشهر في اقصى الحالات

aym
10-13-2017, 16:15
من الممكن ارسال مرة اخري الى الشركة للتفعيل اخى ويفضل ارسال نسخة واضحة لجواز السفر وايضا ارسال نسخة من فاتورة الكهرباء او فاتورة المياة لتفعيل المستوى الثانى

fafi9
10-13-2017, 17:20
السلام عليكم من افضل ارسال صورة واضحة لجواز السفر وصورة لفاتورة الكهرباء ليتم التفعيل
أتمنى النجاح للجميع تقبل مروري

m.abdo1020
10-13-2017, 18:01
قم بتفعيل المستوي الثاني حتي يتم التفعيل كليا والمستوي الثان يكون بفاتورة حكوميه لاثبات العنوان دمتم بخير

Mona33
10-13-2017, 18:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..... التفعيل بتم بكل سهوله يجب عليك رفع واثائق حقيقيه وتكون اكثر وضوح والمستوى الاول يتم برفع بطاقه الهوايه الوشين والمستوى الثانى يطلب جواز سفر اوى رخصه قياده وان شاء الله يتم التفعيل بنجاح

zam_bozo
10-13-2017, 18:50
ده حصل معايا أكتر من مرة بل جصل معايا الأكثر من هذا كنت اجد ان المستوى الأول
في الصفحة متفعل عادي ولما آجي أفعل المستوى الثاني يرفضو تفعيله وارجع للصفجه اجدهم لغو تفعيل المستوى الأول كمان
وده حصل اكتر من مرة ولغاية الوقت انا مخلصتش تفعيل حسابي

Abo Ali Zedan
10-14-2017, 18:43
قدم لنفسك مكافأة مناسبة سرورا بما فعلت.
قدم لنفسك مكافأة مناسبة سرورا بما فعلت.
"ماذا تعني بهذا؟"
هذا يعني أنه بغض النظر عن مقدار ما ربحته أو خسرته في صفقاتك، قم بتشجيع نفسك بما تراه مناسبا كنوع من المكافأة عن ما قد نفذته من خطوات استراتيجيتك.
"ماذا لو أنني قمت بشيء واحد من أصل عشرة بطريقة صحيحة؟"
لا يهم – قم بتشجيع نفسك.
"كيف ينفعني هذا إذا ما خسرت المال؟ أريد استعادة ما خسرته."
حقا! إن كل من يقع في هذا الموقف يرغب فيما تريد.
"حسنا، اخبرني – ما ضرورة أن أقوم بتشجيع نفسي عندما أخسر المال؟"
لأن تأنيب النفس المستمر يصيب صورتك الذاتية بالأذى ولأن عدم تنمية العادات يساعد على اختفائها.
فمن خلال التروي وإيجاد الحلول وتشجيع النفس ومكافأتها على ما أنجزت بشيء تحبه كثيرا فإننا نزيد من احتمال تكرار حدوث ما نريد.
نحن لا نستطيع السيطرة على حركة السوق ولكننا نستطيع أن نتحكم في أسلوب تفكيرنا.
وكل ما نفكر فيه من بداية يوم تداولنا حتى نهايته له أهميته إذ أنه يحدد طريقة أدائنا بشكل كبير.
فكلما أحكمنا سيطرتنا على ما نفكر فيه من أمور قل كم الأخطاء الذهنية التي نرتكبها أثناء التداول مما يؤدي إلى ارتفاع مستوى الأداء بمرور الوقت.
كما أن ذلك يؤدي إلى ثبات وقوة الصورة الذاتية التي تأمن بقدرتك على التداول بنجاح.

m7med
10-14-2017, 18:45
عادي اخي الكريم يمكنك رفع وثائق الخاصة بك مره اخري و تفعيل الحساب مره اخري

drissou45
10-14-2017, 20:00
اخي الكريم تفعيل مستوى الاول يقصد بتحيد هويتك يعني لو عندك بطاقه الوطنيه او جواز السفر , اما المستوى التاني لكي يتبتو عنوانك الدي تقطن فيه , الوتائق المطلوبه هي كشف حساب او وصل كهرباء اوماء ا فاتوره الانترنيت يجب ان لا تقل على تلات اشهر , تقبل مروري الفاضل ,

rafata
10-14-2017, 20:06
السلام علسكم ورحمة الله
اعد ارسال نسخة الجواز وتاكد من ضبط الاعدادت يعني الحجم والمقاس لازم يكون مطابق لما هو مطلوب تقدر تتاكد من اعدادت التفعيل قبل ما تدخلعلى التفعيل تشوف وش يطلبون وماهي المقاسات والحجم المطلوبين
ولك جزيل الشكر..
لو في اي مشكلة تقدر تكلمنا من التوقيع

Asmaa1203
10-14-2017, 20:10
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
اخى الفاضل ليس معنى وصول رسالة لك بانهم قبلوا المستندات ان مضمون هذه الرسالة يعنى ان حسابك قد تم تفعيلة و انما معنى الرسالة بان ما ارسلتة لهم قد وصل و جارى فحصة و بالتاكيد لم تكون صورة الجواز واضحة لذا لم يفعل المستوى ارفعها مسحوبة باسكانر حتى تكون اكثر وضوحا

saber mostafa
10-15-2017, 13:32
حدث معي هذة المشكله ولكن قمت بعمل اسكانر مرة اخري لجواز السفر بصورة اكثر وضوح وارسلتها المستند كامل وتابعت مع الدعم الفني
اهم حاجه لو حصلتلك مشكله تابع من الدعم وهما ان شاء الله هيحلولك المشكله

Mona33
10-15-2017, 15:05
انت تقدم المستندات الخاصة بالتفعيل مرة أخرى ولازم تكون بجودة عالية اعملها اسكانر ومن الأفضل انك تقدم البطاقة القومية لتفعيل المستوى الأول وجواز السفر للمستوى التانى لأن تفعيل المستوى التانى بيحتاج مستند يكون باسمك وعنوانك وجواز السفر مناسب جدا للمستوى التانى

Abu_Yassin
10-15-2017, 15:08
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الحبيب التتفعيل له مستويين المستوى الأول كان الأفضل أنك تفعل بالبطاقة والمستوى الثانى الأفضل أنك تفعل بجواز السفر وبصفة عامة التفعيل بشركة أنستا فوركس متعب شوية

IBR
10-15-2017, 15:10
تحدث مع دعم فني واعرف السبب رفض منهم وانا اعتقد ان المشكل في ان الوثيقة غير واضحة اعد المحاوله وارسلها من جديد

Ayoub nait
10-15-2017, 15:17
السلام عليكم
الأفضل ان تكون الوثائق الرسمية واضحة و أوراق الإقامة يجب الا تتجاوز ثلاثة اشهر

Abo Ali Zedan
10-15-2017, 16:21
ماهو مدير الحسابات
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حاب اسالكم عن مدير الحسابات هو فقط يفتح ويغلق الصفقات ام يساعد العميل علي فهم السوق .؟
وكيف استطيع اني اسوى صفقات رابحه .؟
هل اقدر احدد قيمه الخساره ..؟
ايش تنصحوني بالشركه .؟
مثلا لو اخترت instaforex كيف استعمل برنامج التداول ...؟

شكرا لكم وتقبلوا مروري

rahim1984
10-15-2017, 16:51
السلام عليكم
اخي الكريم عليك التحقق من توافق النسخ المرسلة و ايضا في حالة عروضك للمشاكل اتصل بفريق الدعم فسينفعك

amine saddiki
10-15-2017, 17:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الوثائق الرسمية واضحة جدا و أوراق الإقامة يجب الا تتجاوز ثلاثة اشهر في اقصى الحالات

ibrahimsoft
10-15-2017, 19:02
قم بعمل اسكرين شوت للرسالة الموضح فيها بأن المستوي الاول قد تفعل و ارسلها لهم عبر البريد الالكتروني لكي يتأكدوا
او حاول مرة اخري بصورة مسح ضوئي واضحه .

Mo7a
10-15-2017, 20:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم كويس انه متفعلش ابعت صورة البطاقه في المستوى الاول وصوره الباسبور في المستوي الثاني لان لو فعلت المستوى الاول بالباسبور هتحتاج فاتورة كهرباء باسمك وفي الغالب مش بتكون متوفره

zezo3
10-15-2017, 21:01
التفعيل بتم بكل سهوله يجب عليك رفع واثائق حقيقيه وتكون اكثر وضوح والمستوى الاول يتم برفع بطاقه الهويه الوجهين والمستوى الثانى يطلب جواز سفر او فاتوره كهرباء او فاتوره مياه يكون معداش عليهم اكثر من 3 شهور .

tolin
10-20-2017, 00:30
مفيش قدامك حل غير انك تقدم المستندات المطلوبة مرة تانية ومن الافضل انك تقدم البطاقة القومية لتفعيل المستوى الأول وتقدم جواز السفر لتفعيل المستوى التانى لان المستوى التانى بيطلب مستند باسمك وعنوانك والجواز مناسب جدا

ehabbob
11-17-2017, 22:53
اخي العضوالكريم لابد من تفعيل المستوى الثانى ايضا وهو يفعل بايصال مرافق باسمك او بكشف حساب بنكى
والله المستعان

هدير البدري نور
11-17-2017, 23:29
ممكن يا اخي بياناتك ف التفعيل الاول مش مكتوبه كويس او مش نفس البيانات الموجودة
ف التفعيل التاني ياريت تكلم الدعم الفني وهو هيفيدك الافادة الصحيحة

Mona33
11-19-2017, 17:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..... التفعيل بتم بكل سهوله يجب عليك رفع واثائق حقيقيه وتكون اكثر وضوح والمستوى الاول يتم برفع بطاقه الهوايه الوشين والمستوى الثانى يطلب جواز سفر اوى رخصه قياده وان شاء الله يتم التفعيل بنجاح

taher101
11-19-2017, 19:18
سؤال مهم صديقي
أرجو ان تكون قد وجدت جواب وحل لمشكلتك من مشاركات
الاخوة فأنا شخصيا قد اسنفدت منهم في موضوع تفعيل الحساب

maryam ahmed
11-19-2017, 23:24
المستوى الاول يمكن تفعيله بواسطة رفع صورة من البطاقة الشخصية و المستوى الثاني يمكنك ان ترفع فيه جواز السفر الخاص بك و في حال حدوث اي خطأ تكنيكي يمكن مراسلة الدعم لحل المشكلة , لان الاخطاء تقع في الكثير من الاحيان , لذا لا داعي للقلق

tahar2015
12-02-2017, 01:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اعتقد ان خطأ ما قد وقع ما عليك الا ان ترقفع الوثائق مره ثانيه
بالتوفيق لك وللجميع اخي الكريم وتقبل مروري

waelmma
12-02-2017, 11:00
:)):o:yahoo: اخى الفاضل بارك الله فيك ويجب ان تقوم بارسال الباسبور مرة تانية
لان الباسبور بيعتبر اهم مستند يمكن ان تفعل به حسابك والله الموفق ان شاء الله

yacrao
12-02-2017, 11:42
الحل الوحيد اخي مراسلة الدعم لنه خطا تنظيمي في سكريبت الموقع في حد ذاتهحاول مراسلة الدعم وهو موجود بالعربية يعني لا يوجد اي مشكل في الامر

mr.khalled
12-02-2017, 11:51
عشان يتفعل الحساب كامل فى شركة انستا فوركس
لازم تفعل مستويين
المستوى الاول اثبات شخصيه والمستوى التانى مستند اثبات محل اقامة

فهمى لاشين
12-02-2017, 13:24
بسم الله
بعد ان تكون متأكد من سلامة الاوراق الثبوتية الخاصة بك ومنا سلام الصورة وسريان
المفعول لابد ان تقوم بعملية الارسال اكثر من مرة حتى يتم التفعيل
تحياتى

doaa sary
12-02-2017, 13:29
اخى الكريم ادخل صفحة االتفعيل لو موجود ف خانة المستوى الاول مكان لرفع صورة يبقا ارفع من تانى ولو مش ظاهرة ومختفية يبقا تمام متفعل المستوى الاول وارفع التانى ع طول وبالتوفيق ليك

احمد نصر 22
12-02-2017, 20:10
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم ازاى هما بعتولك رساله ان الحساب تك تفعليه على المستوى الاول وبعد كد قالو لا اقول لحضرتك على حل كويس خد الايميل الى فيه قبول التفعيل اسكرين شوت وابعتلهم قول ان الايميل دة من عندكو ساعتها مش حيقدرو ينكروا او ابعتوا تانى وشوف

بدر اشطيبي
12-02-2017, 20:36
أخي ببساطة عملية التفعيل مسألة سهلة كل ما عليك هو أن تنتبه هل كل المعلومات التي أدخلتها في الشركة
أثناء التسجيل متطابقة مع بعضها و مع المعلومات في الشركة و متطابقة مع كل من الوثائق و اثبات الهوية و بهذا تتم عملية تفعيل حسابك بنجاح

هدير البدري نور
12-02-2017, 21:15
انا عندي نفس المشكلة بظبط ان التفعيل للمستوي الثاني
واقف معايا ع وصل النور لانو مش باسمي
انتظر منك كل ما هو جديد بالتووفيق للجميع تحيااتي

M0hsenalawady
12-02-2017, 23:16
وعليكم السلام يااخي الحبيب لازم تفعل حسابك لكي تتمكن من سحب الأرباح المستوي الأول بالبطاقة والمستوي الثاني بجواز السفر او ايصال كهرباء مختوم من مصلحة الكهرباء ولازم تفعل المستويين معا لكي يظهر لك ان حسابك تم تفعيله

amir anwar
12-05-2017, 00:43
تقريبآ حضرتك قرأت الرسالة غلط لأني كنت بفتكر زيك كده ان الحساب اتفعل بس رجعت إلي الرسالة تاني لاقيت في الحقيق بيطلبوا مني ان الصورة تكون واضحة و لازم اعملها سكانر علشان تكون واضحة و انصح حضرتك تعمل سكانر للمستندات المطلوبة في كلا المستويان و ارفعهم مع بعض و بأذن الله هتتقبل

Titodoncr07
12-05-2017, 11:23
اخي الكريم انصحك بالتواصل مع الدعم الفني لشركة انستا فوركس لمعرفة سبب الغاء التفعيل و اصلاحه و يستحسن ان تقوم برفع الوثاءق مرة اخرى و تكون واضحة او تكون سكانير لكي يتم قبولها و اتمنى لك التوفيق و ان شاء الله يتم تفعيل حسابك في اقرب وقت ممكن

Sofien
12-05-2017, 19:04
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، إذا كان الحساب خالي من الأموال أنصحك أخي الكريم بإنشاء
حساب جديد ورفع صور واضحة مرةً أخرى بتوفيق

nizar hidouri
12-05-2017, 20:08
باعتقادي انك لن تجد من يحل لك المكل هنا
و افضل ما يمكن اىلقيام به هو مراسلة الدعم
او طلب اتصال بالدير و شرح له ما حصل

shr
12-06-2017, 20:32
السلام عليكم ورحمه الله بركاته افضل شيئ اخي ترفع صورة ممسوحه ضوئيا من جواز سفرك ويكون فعال يعني مش خلصان
وترفع كشف بنك ممسوح ضوئيا ايضا او فاتورة مياه عشان يكون القبول اسرع

haoundz
12-07-2017, 21:19
قم بتفعيل المستوي الثاني حتي يتم التفعيل كليا والمستوي الثان يكون بفاتورة حكوميه لاثبات العنوان دمتم بخير

Saad Gawish
12-08-2017, 00:08
نفس المشكلة معى حتى الان فانا اقوم بتفعيل المستوى الاول دائما اما المستوى الثانى فلا استطيع تفعيله ف انا لا املك جواز سفر حتى الان ولا يقومون بقبول فاتورة الكهرباء خاصتى وشكرا

M.R
12-09-2017, 02:03
ربما يكون المستند غير مطابق للمواصفات المطلوبة او يكون عير واضح يجب ان يكون واضح حتى يتم قبوله وعليك بمراسلة الدعم مرة اخرى ربما يكون الخطا منك وليست الشركة

Saad Gawish
12-09-2017, 13:33
انا حتى الان اقدم لهم فاتورة الكهرباء الحكوميه لتفعيل المستوى الثانى ولا يقبلونها وقمت بتفعيل المستوى الاول بكل سهوله ويسر من خلال ارسال الوجه الاول والوجه الثانى من بطاقة الرقم القومى ومع العلم لم تكن واضحه بالشكل الكافى وتم قبولها بشرعه

mahmoudtaha33
12-09-2017, 13:55
طب عملت التفعيل الثاني اخي لابد من تفعيل المستويين
وبعد كدا راسل الشركه اكيد هيحلوها انا كان نفس مشكله
وتم حل المشكله بنجاح اخي الكريم بالتوفيق لك

forexone1
12-09-2017, 15:22
المشاكل المتكرره غى التفعيل يجب ان تكون هذه المشاكل بعيدا عنا و ان نستمر في التفعيل بطريقة صحيحة لعدم وصول هذه المشاكل في فتره كبيره من الزمن حتى نستطيع ان نعمل تفعيل المستوى الاول و المستوى الثاني في سوق الفوركس هي من اهم الاشياء التي يجب علينا ان نعمل في تفعيل المستوى الاول والمستوى الثانى بطريقه صحيحه

Abo Hamdy
12-10-2017, 17:07
تفعيل المستوى الاول بيعتمد على حاجتين انك تفعل الهوية او الباسبور وده لتفعيل اسمك ووثيقة اخرى لتفعيل العنوان وهي ممكن تكون فاتورة كهربا او مياه او فاتورة غاز او اي وثيقة تثبت عنوان سكنك واعتقد انك لازم تفعل الاتنين مش حاجة واحدة بس عشان تفعل بالاضافة للتفعيل التالت عشان الحساب يكون متفعل بالكامل

هدير البدري نور
12-10-2017, 17:28
انا كذلك يا اخي عندي مشكلة ف التفعيل خصوصا
المستوي التاني وكلمت الدعم الفني كتير ومفيش حل
انتظر منك كل ما هو جديد بالتووفيق للجميع تحيااتي لك

amir anwar
12-11-2017, 01:17
انت محتاج في التفعيل مستوي اول و مستوي ثاني لا يصلح المستوي الأول فقط
المستوي الأول تمام اتفعل
المستوي الثاني محتاج صورة لفاتورة كهرباء او مياه ( المتوفر معاك ) او كشف حساب بنكي او اسهل طريقة و اللي انا بفضلها عقد خط لهاتف محمول
ويكون اي مستند من المستندات دي مختومة من الجهة التابع ليها

muhammad ismail
12-11-2017, 08:38
اولا اخى الكريم لازم يكون جواز السفر اللى انت رفعته يكون باسمك اللى انت سجلت بيه فى انستا وكمان لازم تتاكد ان العنوان مكتوب فى جواز السفر بتاعك ولو موجود لازم تتاكد انه نفس العنوان اللى انت
دخلته اثناء تسجيلك فى الشركه عشان التفعيل يتقبل

nonatr54
12-11-2017, 09:50
ممكن تكلم الدعم الفنى ع الشات و تحاول تتواصل معاهم و ابعت تانى جواز السغر المهم يكون واضح و مقبول

Mohamed Khemili
12-18-2017, 16:36
اخي هناك مراحل في تفعيل بامكانك سؤال من لهم خبرة في مجال و ايضا اسئل المسؤولين عن هاته تفعيلات و ارسل المتطلبات لاكتمال تفعيل فهو مهم لاي حساب تداول لاي متداول بالعالم

Ezz Syam
12-18-2017, 19:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,
من الافضل ارسال صورة واضحة لجواز السفر او صورة الهوية وصورة لفاتورة الكهرباء او المياه ليتم التفعيل الحساب ,
بالتوفيق ي رب في مجال الفوركس
تحياتي

yassmiina
12-19-2017, 18:01
ممكن ان تكون مشكلة في سيرفر اخي لاني انا حصل معي نفس مشكلتك
فعلت المستويات الاثنين و بعد مدة لما دخلت لحسابي لقيت مش ظاهرة كلمة التفعيل
راسل الدعم ممكن ان تنحل مشكلتك كما انحلت مشكلتي

mohamed ashraf elkholy
12-19-2017, 19:31
السلام عليكم ورحمه الله
صديقي العزيز يجب عليك التواصل مع الدعم مجددا وارفاق الصور المعنيه في الشات الحي
للشركه لكي تيقومو بتفعيل حسابك
اة اعمل علي اعاده رفع المستندات مجددا

abdelloo31
12-21-2017, 14:17
قم بعمل اسكرين شوت للرسالة الموضح فيها بأن المستوي الاول قد تفعل و ارسلها لهم عبر البريد الالكتروني لكي يتأكدوا
او حاول مرة اخري بصورة مسح ضوئي واضحه

3ar3ar
12-21-2017, 15:28
لماذا كل هذا القلق
لا تقلق اخى قم برفع المستندات مرة اخرى وسوف يقبلونها ولكن قم بتصوير المستند بطريقة واضحة وتأكد انك كاتب العنوان مثل ما هو موجود فى مستند اثبات العنوان كالمرافق
حرف واحد بيفرق معاهم انا اخذت وقت طويل كى افعل حسابى ولكن الحمد لله تم التفعيل مستوى اول ومستوى ثانى
نهاية كلامى حاول مرات ومرات ولا تيأس .. الصبر مفتاح الفرج

هدير البدري نور
12-21-2017, 18:56
انا كده يا اخي للاسف مش عرفة اسحب اي راس مال
بسبب ان التفعيل التاني لم يتم للان لان الوصل بتاع النور مش باسمي
انتظر منك كل ما هو جديد بالتوووفيق

zunebha
12-21-2017, 19:19
السلام عليكم اخي الفاضل الانر سهل جدا اخي الشركة عندما تفعل حسابك بالمستوى الاول يتفير اللون من الاحمر الى الاخضر لذالك اطلع جيدا على خسابك بالتفعيل هذا من جهة ومن جهة اخرى حاول الاتصال بالدعم النباشر للمزيد من التوضيحات .

Ahmed-Hassan
12-21-2017, 19:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى الكريم اولا بيتم التفعيل بالمستوى الاول بصورة البطاقة وليس الباسبور والمستوى التانى هو الى بالباسبور
وبيتم التفعيل بكل سهولة قم برفع الصور من تانى بالمتوى الاول والتانى وان شاء الله هيتم التفعيل لا تقلق

Abd Errahim
12-22-2017, 16:26
الباسبور والمستوى التانى هو الى بالباسبور وبيتم التفعيل بكل سهولة قم برفع الصور من تانى بالمتوى الاول والتانى وان شاء الله

Abd Errahim
12-22-2017, 16:49
اخي الفاضل الانر سهل جدا اخي الشركة عندما تفعل حسابك بالمستوى الاول يتفير اللون من الاحمر الى الاخضر لذالك اطلع جيدا على خسابك بالتفعيل هذا من جهة ومن جهة اخرى حاول الاتصال بالدعم

tolin
12-24-2017, 02:04
مفيش قدامك حل غير انك تقدم المستندات المطلوبة مرة تانية ومن الافضل انك تقدم البطاقة القومية لتفعيل المستوى الأول وتقدم جواز السفر لتفعيل المستوى التانى لان المستوى التانى بيطلب مستند يكون فيه العنوان

abooali2017
12-25-2017, 08:16
انصحك اخة ان ترسل بطاقة الهوية لتفعيل المستوي الاول وتجعل الباسبور فى تفعيل المستوي الثانى الخاص بالعنوان وذلك افضل واسرع كما يمكنك رفع الاثنين معا فى المستوى الاول والثانى لسرعة التفعيل
تقبل مروري ودمتم جميعا رابحين

algendy
12-25-2017, 14:53
يا أخى الكريم مشكلة التفعيل بجواز السفر واردة و ربما اكثر احتمال لذلك هو اما انتهاء صلاحية جواز السفر و بالتالى عليك تجديده او ربما تكون الصورة المرسلة بها عيوب لا توضح بيانات العميل و بالتالى عليك التقاط صورة واضح و ارسالها مرة اخرى لقسم التفعيل بالشركة

amir anwar
12-25-2017, 15:10
حاول ترفع الصور تاني و ان شاء الله هتتقبل بس حاول علي قد ما تقدر تجعل الصورة واضحة و معمولة سكانر
المستوي الأول يتطلب منك بطاقة او جواز سفر
و المستوي الثاني يتطلب منك ايصال دفع فاتورة غاز او كهرباء او مياه اي شيئ به اسمك و عنوانك و مختوم

alym
12-25-2017, 16:06
حملهم مرة اخرى الى ان يتم قبول المستوى الثانى لانه صعب شوية وكلنا حصلنل نفس المشكلة ولو عندك رخصة قيادة بيقبلوها ممكن تفعل بيها عادى

skylol
12-25-2017, 16:20

اخي الغالي طالما ان الدعم الفني قلك المستوى الاول لم يفعل يبقه ارفع الجواز مرى اخرى وحاول لا ترفع اي شيء في المستوى الثاني الا بعد ان تتأكد من تفعيل المستوى الاول

في المستوى الثاني سوف يطلب منك اثبات سكن مثل كشف حساب بنكي او اي فاتورة وبالتوفيق للجميع

abo.tali.wtalin
12-25-2017, 21:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
التفعيل مهم جدا قبل التداول اخى انا من راي انك تبدا تفعل من الاول
وان شاء الله خير ويتفعل ويمون مفيش مشاكل

Abd Errahim
12-25-2017, 22:26
مرحبا طالما ان الدعم الفني قلك المستوى الاول لم يفعل يبقه ارفع الجواز مرى اخرى وحاول لا ترفع اي شيء في المستوى الثاني الا بعد ان تتأكد من تفعيل المستوى الاول في المستوى الثاني سوف يطلب منك اثبات سكن مثل كشف حساب بنكي او اي فاتورة وبالتوفيق للجميع

asmaalotfy
12-25-2017, 22:30
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق انصخ كل شهص ان يتجة الى الادارة لكى تخل المشكلة بشكل جيد

Muhammed Mustapha
12-26-2017, 12:48
عملية التفعيل مسألة سهلة كل ما عليك هو أن تنتبه هل كل المعلومات التي أدخلتها في الشركة
أثناء التسجيل متطابقة مع بعضها و مع المعلومات في الشركة و متطابقة مع كل من الوثائق و اثبات الهوية و بهذا تتم عملية تفعيل حسابك بنجاح بعد ان تكون متأكد من سلامة الاوراق الثبوتية الخاصة بك ومنا سلام الصورة وسريان
المفعول لابد ان تقوم بعملية الارسال اكثر من مرة حتى يتم التفعيل
تحياتى

Najmi
01-08-2018, 19:22
مرحبا أخي الكريم
سوف ابسطها عليك المستوى الأول تقريبا لا مشكلة فيه أما بالنسبة للمستوى الثاني
فأنا أشاركك تجربتي في تفعيله وهي إرسال كشف حساب بنكي
تقبل مروري

emadomda
01-23-2018, 06:00
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
ثانيا ولا انا كمان اعرف اعذرني اخي
الصح ان انت كنت المفروض تتابع من الاخوه بتوع الدعم اي ترسل لهم صوره لجواز السفر من تاني حتي يساعدوك هم افضل مننا في مثل هذه الامور
اتمني لو تنحل الامور لديك وت٥عل المستوي الاول والتاني عن قريب وبالتوفيق اخي الكريم

بروفسير العرب
01-23-2018, 12:51
بسيطه جدا ادخل مرة اخرى على التفعيل وارسل جواز السفر بس تكون صورة واضحه والافضل تكون اسكنر علشان تتقبل بسرعه وبعدان كلم الدعم وهما هيرجعو البيانات وباذن الله يقبلو التفعيل

elsiafy
01-23-2018, 14:47
انصحك بالالتزام بكل قواعد التفعيل لاني قابلت المشاكل الكثيره ايضا في اتمامها وتفعيل الحساب ف عليك بمراسلتهم عبر البريد الالكتروني وليس رفع المستندات من الموقع فا راسلهم عبر البريد بكتابه الاسم الذي يطابق البطاقه ورقم الحساب ورقم الموبايل والعنوان وكلمه سر الموبايل واترك في المرفقات كل صور المستوي الاول والثاني ومن المفضل ان تكون صور الوثائق عن طريق صور ضوئيه scanner ثم بعد ذلك يتم التفعيل ان شاء الله .ارجو ان اكون قدمت الافاده

احمد نصر 22
01-23-2018, 19:16
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم ازاى هما بعتولك رساله ان الحساب تك تفعليه على المستوى الاول وبعد كد قالو لا اقول لحضرتك على طريقه مجربه لتفعيل المستوى الثانى وهيا الخروج من المنتدى قبل ارسال اى شئ من المستندات للموقع الخاص بانستا فوركس

A.mustafa
03-04-2018, 12:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
يجب عليك ارسال صورة واضحة اثبات شخصيه
او جواز السفر للتحقق منك ولاثبات السكن يجب
ارسال فاتورة الكهرباء او المياه ليتم التفعيل الحساب ,

alasfarahmad
03-04-2018, 13:43
السلام عليكم ورحمة الله
صديقنا الفاضل، في مقدورك أن تراسل الدعم الفني بالطريقة التي كنت تتواصل معه من خلالها، فهو الأقدر على معرفة السبب، والأقدر في معالجة مشكلة التفعيل، وطالما أنهم أبلغوك بتجاوز المرحلة الأولى، هذا يعني أنك التفعيل مطلوب للمرحلة الثانية، نتمنى لك التوفيق والنجاح في عمليات التداول والله الموفق.

abdallah.2017
03-04-2018, 13:53
ايست لها مستويان من التفعيل في المستوى الاول وهو تحقيق الشخصيه او الهويه و المستوى الثاني وهو اثبات محل الاقامه و عليك اخي الكريم ان تقدم المستندات التي تثبيت الشخصيه و تثبته محل الاقامه حتى يتم تفعيل الحساب و تستطيع سحب وايداع الاموال فى الحساب و عليك التقدم في المستوى الاول الهويه فقط وفي المستوى الثاني جواز السفر