PDA

View Full Version : الفوركس و الخسارة

capoeira
06-11-2017, 23:50
السلام عليكم يا اعضاء المنتدى الكرام فى ناس كتير بتحاول تدور عل الطريقة السحرية الى هتبعدهم عن
الخسارة وده مش هيلاقوه لان الفوركس و الاسواق المالية كلها الخسارة جزء منها و لا يمكن الفرار منه

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-19-2017, 19:15
السلام الله عليكم نعم اخي الفاضل تعلم اي حرفة على وجه الارض يمر من الخسارة و الربح من اختبار الذات و اصلاح الثغرات

forexone1
10-26-2017, 19:14
معنى كلمه التريند في سوق الفوركس الذي يتحرك فية اى زوج من ازواج العملات في اذا كانت تريند الصاعد او التريند هابط بتقولي علينا جميعا ان نعمل مع الاتجاه العام للترند

ehabbob
10-27-2017, 00:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو الكريم هل تعلم ان نسبة الخاسرين فى الفوركس هى 95% من اجمالى المتداولى
والله المستعان

mohamed gmnw
10-27-2017, 16:41
بالتأكيد كما ان هناك ارباح هناك خسارة ولاكن يكمن الهدف في النجاح في زيادة الارباح وتقليص نسبة الخسارة
قد الامكان اذا استمر المتداول علي هذه الطريقه فانه بالفعل ناجح لا محاله

Najmi
01-29-2018, 14:06
مرحبا أخي الكريم
صح الخسارة جزء من هذا المجال ولا يمكن تجنبها أبدا مهما كنت محترفا ومهما كانت خبرتك في المجال
الشغل الشاغل لكل المتداولين هو تقلبل الخسارة فقط
تقبل مروري وتحياتي

footaall
01-29-2018, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذا الموضوع رائع و شامل لجميع المعلومات حول الخسارة في الفوركس واتمنى ان يستفيد منه جميع اعضاء المنتدى
واتمنى لك المزيد من النجاحات في المواضيع اللاحقة

محمود محمد أبو شافع
01-29-2018, 16:53
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته الخساره وارده فى اى وقت و هى جزء من سوق الفوركس ولكن يجب ان نتعلم من الخساره وندرك الخطا الذى وقعنا فيه و لتجنب الخساره يجب علينا التحلى بالصبر و عدم التسرع و البعد عن الطمع و تحكيم العقل و البعد عن العواطف

zam_bozo
01-29-2018, 17:05
طبعا انا ابصم لك بالعشرة ان ده واقع .. بس عاوز اضيف اضافة غاية في الأهمية .. خد بالك وركز في الكلام اللي هقوله
هدف كل الخبراء من استراتيجيتهم ليس الربح الكبير كما يدعون وانما فقفط في تقليل الخسارة المفروضة الى أكبر حد ممكن

doaa sary
01-29-2018, 17:46
لو لقيت نفسك كل شهر الاجمالى ربح دة نجاح حتى لو عملت 100صفقه منهم 40خسارة مثلا و60 ربح انت ناجح مدام فى مكسب وحسابك بيزيد مش بيقل وبتلاقى مكسب يومى او شهرى تقدر تسحبة كلنا بنكسب ونخسر حتى افضل المحلليين بالتوفيق للكل

GHOST_07
01-29-2018, 18:30
السلام عليكم يا اعضاء المنتدى الكرام فى ناس كتير بتحاول تدور عل الطريقة السحرية الى هتبعدهم عن
الخسارة وده مش هيلاقوه لان الفوركس و الاسواق المالية كلها الخسارة جزء منها و لا يمكن الفرار منه
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته لا توجد طريقة سحرية ولا أي شيء والسوق مثله مثل كل تجارة الربح والخسارة متقابلين مثل ما تتمنى الربح تقبل الخسارة وسوق الفوراكس يعتمد على التحليل والتأني ودراسة اتجاه الزوج بعناية, وأيضا الإبتعاد عن الطمع والتحلي بالصبر والقناعة

A.mustafa
02-27-2018, 13:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
الفوركس في زي ما في خساره في ربح ايضا
و يجب أن تكون الأرباح اكثر من الخساره في الفوركس .واتمنى لك التوفيق..