PDA

View Full Version : لابد من التدريب والممارسه

zeze2017
06-12-2017, 16:34
الســـــــــــلام عليــــــــكم ورحــــــــمه الله وبركــــــاته ان كل متـــــــــــداول فى ســـــوق تـــــــــداول العمــــــــــلات الاجنبيـــــــــــــة التدرب على الحساب التجريبي لمده لا تقل عن عامين

oroba
06-12-2017, 18:19
بسم الله الرحمن الرحيم
ليس شرط أن يكون التدريب لمدة عامين.. هناك من يتعلم بسرعة ويمكنه فى خلال شهر أن ينتقل إلى حساب حقيقى.. وهناك من يجد صعوبة فى التعلم فيظل يتعلم لمدة عام.

adamarwan
06-12-2017, 19:04
الد من ان تاخظ الوقت الكافى فى التعلم والتمرن
الى ان تفهم السوق وكل الامور التى متثلت به
لكى تفهم كل هده المحن
وحظ موفق

leila yekhlef
06-12-2017, 21:09
.
مشكور أخي .. درس جميل جدا ونتمنى ان
نستفيد كلنا منه وبالأخص المبتدئين أمثالي ..
عموما .. ارجو لك التوفيق ونتمنى مشاهدة ما
هو مهم دائما في هذا المجال

omar eldakhly
06-12-2017, 21:29
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
لا ي صديقي عام واحد جيد جدا من التعلم الدائم و الممارسه اليوميه لكن عامين كتير جدا جدا تقبل مروري ي اخي

locos
06-12-2017, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صحيح اخي الكريم نصيحة في محلها ان يتدرب اي متداول مبتدئ على التجريبي
لكن المدة عامين طويلة بل لا تتجاوز 3 اشهر ان اجتهد المتداول ثم يقدر حتى
عند العمل على الحقيقي ان يتداول او يجرب استراتيجية او مؤشر على التجريبي
بالتوازي

snnaky
06-13-2017, 00:39
نفسى اعرف اية الأضافة اللى انت بتضيفها للمنتدى بأم المووضوع او شبة الموضوع اللى انت بتقنع نفسك بية انة موضوع دة اية اللى انت عملتة اساسا هو انت فاكر ان الناس منتظرة انك تقولهم ان التدريب مهم طب ما تقولهم ازاى واية الخطوات واية التفاصيل افضل من السطحية دى يابنى انت موضوعك كلة عبارة عن عنوان بس مافيش اى حاجة تانية هو السلام عليكم + تكرار لنفس العنوان اللى انت كتبتة فين اى حاجة مافيش هل انت جاى تعمل موضوع عشان تكتب العنوان بس
هو دة الأفادة وهو دة الموضوع ؟ تفتكر انت كدة مبسوط بنفسك تفتكر كدة فى اى نوع من انواع الافادة

eslam-gad
06-14-2017, 12:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخوة الكرام نشكركم علي معلوماتكم المفيدة ونتمني المزيد من المعلومات والشروحات لكي نستفيد من خبراتكم ونشكركم علي مجهودكم الراءع والله الموفق والمستعان

ahmed.mohamed
08-12-2017, 16:58
السلام عليكم المتداول قبل أن يدخل الى سوق الفوركس عليه بالممارسة و التجريب و الاجتهاد و التعلم أكثر فأكثر حتى يعرف كيف يتحرك السوق و العوامل المؤثرة فيه و يختار طريقة خاصة به للتداول
اتمنى التوفيق للجميع