PDA

View Full Version : بالله عليكم شوفولي حل

هدير البدري نور
06-12-2017, 21:34
السلام عليكم
عملائنا المكرم,

رفض المستند لان الاسم المحدد في تسجيل الحساب لا يتطابق تماما مع واحد في الوثيقة
الرجاء استخدام المستند الخاصة لكم لتفعيل الحساب
دا رساله ابعتتلي لا تفعيل الوصل متبعتش انا بنت
اكيدي مش عندي وصل نور او مياه باسمس اعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(:(:(:(:(:(:(

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-19-2017, 19:05
السلام الله عليكم عليك الاتصال بالدعم الفني سوف تجد كل الاسئلة الموجودة و المساعدة من اجل تفعيل الحساب بشكل عام... شكرا

M.R
10-21-2017, 09:37
لابد ان يكون الاسم المسجل به الحساب هو نفس الاسم المدون فى الوثيقة ولحل هذه المشكلة ان تقوم بإرسال رسالة للدعم تحمل فيها تعديل اسمك مع إرفاق رقم الحساب وستقبل الوثيقة

mohamed gmnw
10-21-2017, 10:00
اخي الكريم اذا لم يكن يتوفر لديك وصل كهربا او ماء حاول ان يتوفر لديك فتورة خدمات مثل فتورة نت
او حتي عقد خط وتواصل مع فريق الدعم من اجل التفعيل بالتوفيق

eng.medhat2017
10-21-2017, 10:59
اخى الكريم لو عندك جواز سفر ينفع تستخدمه وترفعه وان شاء الله هيتم تفعيل حسابك بدون اى مشاكل انا شخصيا مفعل الحساب ببطاقة الهوية والجواز

Hala Abdo
10-21-2017, 11:35
اكيد طبعا لازم المستند يترفض لانه لازم يكون بنفس الاسم اللي اتكتب في الحساب و الحل دلوقتي انك تكلمي الدعم لتغير البيانات و تعمليها باسم اي شخص تعرفيه معاه مستندات باسمه زي ايصال كهربا او رخصة قيادة او اواو، و فيه حل تاني لكن بيكون صعب شويه و هو انك تقدمي للشركة عقد لخط تليفون باسمك و لازم يكون مختوم علشان يتقبل وفقك الله

sirwan jamil ali
10-21-2017, 11:47
وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته .... اختي هدير الحل بسيط جداا اعملي حساب باسم الوالد واستخدمي بطاقته ووصل النور مثلا للتفعيل . ولا تحاولي تغيري اسم الحساب الحالي الى اسم والدك لان راح يستمرؤ برفض المستندات التي ترسليها . الافضل تعملي حساب جديد وتعالي اربطي مع المنتدى هذا اسهل حل . اما اذا كنتي متزوجة فاستخدي بطاقة زوجك ووصل باسمه . بالتوفيق

فهمى لاشين
10-21-2017, 12:34
بسم الله
ارى انه لابد من مراسلة الدعم الفنى للشركة لتصحيح الاسم كما فى المستند
وبعد ذلك يمكنك ارسال فاتورة اشتراك فى خط محمول بنفس الاسم للتفعيل
تحياتى

مروان قاسم على
10-21-2017, 12:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحياتى لك اختى
بالفعل لازم المستند يترفض لانه لازم يكون بنفس الاسم اللي اتكتب في الحساب
و الحل دلوقتي انك تكلمي الدعم لتغير البيانات و تعمليها باسم اي شخص تعرفيه
معاه مستندات باسمه زي ايصال كهربا او رخصة قيادة او اواو، و فيه
حل تاني لكن بيكون صعب شويه و هو انك تقدمي للشركة
عقد لخط تليفون باسمك و لازم يكون مختوم

ehabbob
11-13-2017, 01:50
اخي العضو الكريم يفضل ان تقدم كشف حساب بنكى لك به اسمك وعنوانك وذلك الافضل لتفعيل المستوى الثانى للحساب
والله المستعان

waelmma
11-13-2017, 10:46
:o:o:o اختى الفاضلة بارك اله فيكى والحقيقة انه مش شرط ابدا ان تفعلى حسابك
بوصل نور اوكهرباء انا معملتش كدة ولكن يمكن تفعيل حسابك ب اى مستند عندك مثل شهادة ميلاد كارنيه عمل او كارنيه جامعة

wenter
11-13-2017, 10:56
السلام عليكم صارلي نفس الشي لكن بعتلهلم فاتورة شراء شفرة موبايل ونجح الامر

Ayoya
11-13-2017, 14:52
بسم الله
اخي الفاضل يفضل ان تقدم كشف حساب بنكي لك به اسمك
وعنوانك وذالك الافضل لتفعيل المستوي الثاني للحساب
تقبل مروري وتحياتي لكم

mido elshabrawy
11-30-2017, 13:22
السلم عليكم و رحمه الله و بركاته
اختي الفاضلله كما ذكرت لكي من قبل يمكنك فتح حساب بنكي في اي بنك مصري
و استخراج كشف حساب بنكي بأسمك و ارساله صوره ضوئيه منه الي الشركه في مستوي التفعيل الثاني
تقبلي مروروي و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmadinho100
11-30-2017, 14:31
الحل الوحيد هو ان يتطابق اسم الخاص بك مع وتيقة التعريف الوطنية ادالك يجب ان ترفع لهم معلوماتك الخاصة حرفيا لان تفعيل الحساب من الضروريات لجميع الشركات يا اخي

هدير البدري نور
11-30-2017, 20:11
اشكركم جدا ع مساعدتكم لياا يارب اشوف
حل للموضوع دا لانو مضايقني جدااا
ومش عرفة بصراحة الحل اية عشان اسحب

forexone1
11-30-2017, 23:41
اما بخصوص موضوع بس تعال نشوف حل بالنسبه ليه الاسم غير ابو طالب كليه الوثائق عليك ان تقومي وتعديل البيانات الخاصه بيكي

eelgntel
12-01-2017, 16:43
اختى عند تفعيل الحساب يجب ارسال البطاقة الشخصية فى اثبات الاسم اما اثبات محل الاقامة يجب عليكى
اثبات العنوان عن طريق جواز السفر او عن طريق خط تليفون بعقد يكون باسمك

zam_bozo
12-01-2017, 18:47
والله انا متأثر جدا لأجلك .. لأني عارف ان الموضوع صعب .. لكن كلمي الدعم واساليهم
هل ممكن ترسلي صورة بطاقة والدك اللي باسمه الفاتورة أنا كنت أعرف انهم بيقبلوه كده زمان

Emad Adel
12-01-2017, 19:55
انا قمت بتفعيل المستوي الثاني برخصة القيادة
و الستوي الاول بالبطاقة الشخصية
بس كان عندي مشكلة كمان ان الاسم غير متتطابق
بس كنت بتابع معاهم علي الجيمال لحد ما المشاكل كلها اتحلت و الحساب تم تفعيله

mrramy
12-04-2017, 10:22
بسم الله الرحمن الرحيم بصى هقولك على حاجة متتعبيش نفسك لان اللى هيفعل المستوى الثانى هو جواز السفر فقط مفيش حاجة غيرة وطبعا كل اللى جربوا قالوا كدا

Sofien
12-04-2017, 18:48
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، بنسبة لهذا المشكل الحال الوحيد لذي لدي هو أن يتم التفعيل
بوثيقة ألهوية مع وثيقة كشف الحساب من البنك ، لدي صديق قام بهذا وتم التفعيل دون مشاكل

doaa sary
12-04-2017, 19:08
ارعى صل او فاتورة تليفون ارضى مش مهم الاسم خالص لاكن الاهم اثبات مكان الاقامة يبقا هو هو اللى ف الوصل هو ف البطاقة لو متغير اعملية فوتو شوب ما اكتر البرامج الاون لاين للتعديل موفقه اختى

احمد نصر 22
12-04-2017, 19:34
بسم اللة الرحمن الرحيم اما بعد اختى الكريمه انتى من الممكن ان تقومى بعمل خط من فوافدفون ويكون به العنوان وايضا بكل سهوله من الممكن ان تقومى بعمل جواز سفر خاص بكى وهذا بكل تاكدي سوف يتقبل لانه مجرب من اغلب الاعضاء الذين فى المنتدى معنا وكلنا نعلم ان التفعيل مشكله كبيرة فى انستا فوكس

Abo Hamdy
12-04-2017, 19:35
لازم ترفعي المستندات عشان تفعلي لو مفيش وثائق اثبات سكن ممكن تسجلي ببيانات والدك او والدتك او حد من عيلتك او تروحي المصالح الحكومية وتقدمي هناك طلب يعملولك وثيقة ما لاثبات السكن وتصوريها صورة واضحة وتبعتيها للشركة ويستحسن تعبتيها للايميل بتاعهم وهيردو ويافقو بأذن الله والسلام عليكم

هدير البدري نور
12-04-2017, 20:05
انا لحد دلوقت للاسف المشكلة لسه معغاايا
ودا شئ مضيقتني جدااا ومش عاارفة العمل اية لو حد يقدر يساااعدني يبعتلي يااااريت

skylol
12-04-2017, 20:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الغالي حاول تسجل من جديد بنفس بيانات المستندات المتوفرة لديك حتى يفعل الحساب بشكل سهل وبالتوفيق للجميع

Abanoub hamdy akhnoukh
12-04-2017, 21:50
السلام عليكم اختى
كل الفكرة الان عليك التحدث لخدمة العملاء مباشر
لانهم هايحلوها علشان الاسماء محتلفة
كلمى الدعم المباشر

mirinda
12-05-2017, 00:44
اختي الكريمه يجب ان يكون اسمك في البطاقه متتطابق تماما مع اثبات الهويه واثبات السكن سواء كان وصل او باسبور او رخصه قياده وكذلك العنوان واذا لم يكن لديكي اوراق كامله خاصه بيكي ممكن تستخدمي ورق والدك او والدتك او اي حد تكون اوراقه كامله ومتطابقه عشان تتفعلي في المستويين وتقدري تسحبي ارباحك

Titodoncr07
12-05-2017, 11:17
اختي الكريمة يجب ان تكون المعلومات التي تسجلتي بها في شركة انستا فوركس هي نفسها الموجودة على الوثاءق التي تم رفعها لكي يتم تفعيل الحساب و انتي غير مجبرة على رفع فاتورة الماء او الكهرباء لانه يمكنكي تفعيل الحساب في المستوى الثاني برفع رخصة السياقة او جواز السفر

asmaalotfy
12-05-2017, 11:42
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق
انصحك يا اخى ان تتابع مع الادارة هما من يوجهوك فى الطريق الرشيد

sasagood
12-05-2017, 12:04
السلام عليكم
التفعيل
شركة انستا فوركس بتطلب منك اثبات انك فعلآ تشتغل وده عن طريق تفعيل حسابك و التفعيل ينقسم إلي مستويين
المستوي الأول :-
ده بيطلب منك صورة من البطاقة الشخصية من الأمام و الخلف او صورة من الباسبور
المستوي الثاني :-
فاتورة كهرباء او فاتورة غاز او فاتورة مياه او كشف حساب بنكي او عقد خط لهاتف محمول ويشترط ان تكون مختومة من الجهة التابع ليها و أن لا يتعدي عليها 3 أشهر
ملحوظة هامة :-
لازم المستندات كلها تكون بأسمك ليس بأسم الوالد لأن حساب المنتدي و انستا كان بأسمك فبالتالي لازم تكون باقي المستندات بنفس اسم الشخص صاحب الحساب وان كانت هناك مشكلة في ان تتحصل علي فاتورة بأسمك فيمكنك ان تطلب من البنك الخاص بك كشف حساب بنكي يكون به العنوان و مختوم من البنك هذا مهم جدآ اذا واجهتك مشكلة في كشف الحساب يمكنك أن تشتري خط لهاتف محمول وهذه اسهل الطرق ويكون ايضآ مختوم عليه و به عنوانك فيه حاجه مهمه جدآ لما تعمل الحساب في انستا لازم تكون البيانات اللي انت بتملأها نفس البيانات الخاصة بالمستندات يعني لا حرف ناقص ولا زيادة مثلآ اسمك احمد محمد سليمان ممكن تملأه باللغة الأنجليزية ( ahmed mohamed soliman ) كل الكلام ده مش هياخود معاك 10 دقائق
اخيراً :- شركة انستا بتطلب التفعيل كنوع من الروتين ولكنهم صارمين جداً في التفعيل عشان يكونوا بقدر الأمكان مصعبيين على أى حد بيحاول الأحتيال علي الشركة و يفتح اكتر من حساب بونص لأن انت مسموح لك فقط حساب واحد, وطبعا جميع شركات الفوركس المحترمة بيكون عليها رقابة ضد غسيل الأموال واي اعمال مخالفة للقوانين .. الخ . لما تعمل الحساب في انستا وتربطه مع المنتدي انت ممكن تشتغل في المنتدي عادي لحد ما يتفعل حسابك في انستا لكن علشان تسحب الأرباح لازم تفعل الحساب
المصدر http://alrab7alale.blogspot.com.eg/2017/06/

alaa50
12-05-2017, 15:50
المشكله دى بتواجه اى حد وملهاش حل الا انك تلاقى مستند باسمك
والحل التانى انك تعملى الحساب نفسه باسم والدك اللى هو موجود على وصولات النور
وطبعا هتقدرى تفعلى المستوى الاول ببطاقة والدك ودا كتير عاملينه لان صعب نلاقى فواتير باسمنا

kkk
12-06-2017, 21:07
طبعا لازم المستند يترفض لانه لازم يكون بنفس الاسم اللي اتكتب في الحساب و الحل دلوقتي انك تكلمي الدعم لتغير البيانات و تعمليها باسم اي شخص تعرفيه معاه مستندات باسمه زي ايصال كهربا او رخصة قيادة او اواو، و فيه حل تاني لكن بيكون صعب شويه و هو انك تقدمي للشركة عقد لخط تليفون باسمك

amir anwar
12-07-2017, 00:07
انا كان عندي نفس المشكلة تمامآ ولكن فعلت المستوي الأول بطريقة عادية جدآ بالبطاقة الشخصية
ولو حضرتك ممعكيش بطاقة ممكن بشهادة الميلاد
و المستوي الثاني صراحة مكونتش عارف افعله ازاي لحد ما عملت عقد خد لهاتف محمول و كان فيه الختم الخاص بالشركة بدون ذكر اسماء
و عملت العقد سكانر و بعته للمستوي الثاني و اتفعل ممكن حضرتك تعملي كده

amine saddiki
12-07-2017, 01:18
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لازم تصور البطاقه بجوده عاليه بالاسكنر وتبعتها للشركه
والمستوي الثاني هو اثبات السكن يجب ان يكون مطابق للبطاقه

Najmi
12-24-2017, 13:58
مرحبا أختي الكريمة
هناك حل بسيط للمشكلة .. وهو إضافة وثيقة أخرى غير وصل الكهرباء. إذا كنت تمتلكين
حساب بنكي فإن لحل هو أن ترسلي لهم آخر كشف حساب
تقبلي مروري

3ar3ar
12-24-2017, 14:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بيكى اختى الفاضلة
الحل موجود متقلقيش ... فى ناس كتير زيك كدة وقعو فى نفس المشكله لكن اتحلت الحمد لله
الحل ... كلمى الدعم المباشر واشرحيلهم مشكلتك ان انتى بنت ولكن وصل النور باسم والدك
وهذه الشركة المحترمة بتتقبل ذلك وعلى الفور بيقلولك خلاص يا فندم ارفعيلنا المستند المطلوب تانى وتتحل ان شاء الله . بس خليكى معاهم وكلميهم كتير بصورة ملحة.
انا عن نفسى معملتش ولا تعليق واحد فى المنتدى ولا جمعت اى بونص الا بعد ما فعلت الحساب مستوى اول وثانى حتى لا اجمع بونص كبير وارجع اندم انى مفعلتش الحساب وراح عليا البونص
ان شاء الله خير ليكى وهتتحل المشكله..... تقبلو تحياتى ىايها الاعضاء الكرام ويارب اكون افادتكو.

mohamed kamal fadel
12-24-2017, 14:59
هدير طريقة سهلة جدا لتفعيل حسابك وانا عملت بها ويت التفعيل فى
بضعة ساعات اشترى خط فودافون او اى اى اتصالات طالما البطاقة
مكتوب فيها نفس العنوان والله طريقة سهلة وجميلة سريعة

muhammad ismail
12-24-2017, 15:01
عن تجربه ضل تفعيل للحساب انك ترفعى صورة البطاقه وش وضهر لان اى حاجه ليها تاريخ انتهاء يبقى لازم ترفعيها وش وضهر والمرحله التانيه ممكن تفعليها
بسهولهجدا عن طريق جواز السفر وبيكون موثوق من التفعيل لانى جربت بالباسبور وفعلت الحساب بتاعى

emadomda
09-24-2018, 18:13
أن نظام المتاجرة بالهامش هو نظام يتيح لك الإمكانية للمتاجرة بسلع تفوق قيمتها أضعاف رأسمالك .

يتم هذا النوع من المتاجرة بالتعامل مع شركات خاصة تقوم بمضاعفة رأسمالك عدة أضعاف حيث تسمح لك بالمتاجرة بسلعة ما مقابل خصم نسبة بسيطة من قيمتها كعربون مستخدم .

لا تشاركك هذه الشركات الربح أو الخسارة حيث لا تطالبك إلا بتسديد كامل قيمة السلعة بعد بيعها و تنحصر مهمتها بتنفيذ أوامر البيع والشراء الذي تحددها أنت وبالسعر الذي تختاره أنت .

فإذا أمرتها ببيع السلعة بسعر أعلى من سعر الشراء ستنفذ الأمر وستخصم قيمة السلعة كاملة وستعيد لك عربونك زائداً الربح كاملاً وكأنك كنت تمتلك السلعة فعلياً . وإن أمرتها ببيع السلعة بسعر أقل من سعر الشراء ستنفذ الأمر وستخصم من حسابك لديها ما يستكمل قيمة السلعة كاملة .

مصطفي السيد
09-25-2018, 01:23
السلام عليكم
عملائنا المكرم,

رفض المستند لان الاسم المحدد في تسجيل الحساب لا يتطابق تماما مع واحد في الوثيقة
الرجاء استخدام المستند الخاصة لكم لتفعيل الحساب
دا رساله ابعتتلي لا تفعيل الوصل متبعتش انا بنت
اكيدي مش عندي وصل نور او مياه باسمس اعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(:(:(:(:(:(:(

انتي فعلتي المستوي الاول بالبطاقه وتحتاجين لتفعيل المستوي الثاني بنفس
الاسم والعنوان الموجودين بالبطاقه واذا لم يكن لديكي ايصال كهرباء او مياه باسمك فيمكنك ان تستخدمي صوره لوصل خدمات
مثلافاتوره نت او تليفون او رخصه قياده او كشف بنكي المهم يكون باسمك وفيه نفس العنوان

riadhweb
09-25-2018, 11:19
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.
اخي الكريم لتفعيل المستوى الثاني عليك الاستناد الي حسابك الشخصي او نسخة من جواز سفرك او فاتورة الكهرباء او الماء لتحديد عنوانك الشخصى .
بالتوفيق للجميع.

A.mustafa
09-28-2018, 14:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
انتى من الممكن ان تقومى بعمل خط من فوادفون ويكون به العنوان وايضا بكل سهوله من الممكن ان تقومى بعمل جواز سفر خاص بكى وهذا بكل تاكدي سوف يتقبل لانه مجرب من اغلب الاعضاء الذين فى المنتدى معنا وكلنا نعلم ان التفعيل مشكله كبيرة فى انستا فوكس...

yacrao
09-28-2018, 15:39
اختي الكريمه اصبح تسجيل والتاكيد في الشركه صعب جدا وانصحك ان تحاولي التسجيل من خلال وصل شراء رقم او تسجيل في اي بنك او فتح حساب بنكي