PDA

View Full Version : عندى كم استفسار من اصحاب الخبرة من فضلكم

Pages : [1] 2 3 4 5

منى الجندى
07-07-2013, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اول استفسار هل ضرورى التسجيل فى انستا عند التسجيل فى المنتدى ام يمكنى الانتظار حتى التعلم وبعدها اقوم بالتسجيل فى الشركه؟

ثانى استفسار اذا ما سجلت بالشركه هل يضيع البونص الذى اجمعه ام يظل موجود لحين فتح حساب فى انستا؟

ثالث استفسار هل عندما اسجل فى انستا ولم اتاجر والمنتدى حول لى البونص الخاص بى هل اخسر البونص اذا لم اتاجر؟

رابع استفسار اذا فتحت حساب تجريبى للتعلم يمكنى بعدها تحويله الى حقيقى؟

خامس استفسار الينك الخاص بانستا فوركس اين اجده ام ابحث فى محرك البحث؟

سادس استفسار هل يمكننى ان اسحب ارباحى فى حال المتاجرة بحساب حقيقى عندما اربح والبونص فى حال الربح لازم اتركه كما كان لاعادة المتاجرة به وفى حال الخسارة هل ساخرة ايضا ام يظل كما هو ولكنى خسارتى هى عدم الربح؟

اخيرا بشكرا مقدما كل من يفينى ويبذل مجهود لكى يوضح لى فكلمة شكر قليله لمن يساعد فعلا شكرا مقدما

hebkar
07-07-2013, 23:35
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الافضل ان يكون لك حساب فى انيستا ويمكنك الانتظار ايضا الى اتمام التعلم
لن يضيع البونص الذى تقوم بتجميعه باذن الله ولن تخسره
تحياتى لك

Trqem
07-08-2013, 17:36
انا بجاوب على السؤال الاول اي نعم ضروري انك تسجل بشركة انستا

latraaa
07-08-2013, 20:10
يا أخي الكريم، لقد تم الإجابة عن كثير مما طريحت من السئلة، و الله لقد تعبت و عجزت عن كتابة الإجابة مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mohamed61172
07-18-2013, 10:34
اسمح لي ان اجيب علي بعض الاسئلة :
اولا ضروري اخي الكريم فتح حساب في انيستا وربطه بالمنتدي وومكن تتركه اي لا تتداول عيه حتي تتعلم وتكون كونت بونص كويس
لا تقلق الحساب لن يتأثر بمقدار الوقت

mazen2508
07-18-2013, 11:32
اخى الفاضل تجباتى
افتح حساب فى انستا واربطة بالمنتدى وسوق يتم تحويل البونص الى حسابك كل شهر ولن يضيع لعدم التداول ليجوز تحويل حساب الديمو الى حساب حقيقى

DAMYMAHDY
07-18-2013, 13:31
ربنا يوفقق اخى الكريم
اعتقد ان اجرات تفعيل الحساب فى انيستا رخمه شوية وانا غلبت فيها فى الاول فالافضل انك تمشى فى الاتنين مع بعض تفعل حسابك وتسجل فى الموقع وتتعلم فى نفس الوقت والبونص مش هايضيع عليك هايفضل فى حسابك الى انت سجلت بيه

zyzo
07-18-2013, 13:44
فتح حساب
هو الاول في انستا ثم التعلم
وفي نفس الوقت كسب البونص ثم المتاجرة
وبالتوفيق

borhan
07-18-2013, 13:50
السلان عليكم اخي اولا افتح حسابك في انستا و فعله وبعدها اتعلم للفوركس و كسب البونص
في نفس الوقت اما البونص ليحدف ابداااا عندكا يتحول يبقي في حسابك لشهرين ربما

happy man
07-18-2013, 14:08
ممكن افيدك انه لازم اخي انك تفتح حساب في المنتدى والشركة وتربط الاثنين ببعص حتى تستلم البونص
ايضا لا تنسى انك تفعل حسابك في المنتدى لتلقي البونص وتفعله في الشركة حتى تقدر انك تسحب الارباح

ADILOFASKI
07-18-2013, 14:10
نصيحتي لك حاول الجمع بين الإتنين التعلم وجمع البونص حتى تضرب عصفورين بحجر واحد
هدا ما اتبعت انا في أول الأمر ونجحت قليلا و الحمد لله

joosef
07-18-2013, 15:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
عليك فتح كنت انستا و لا تخف لن يضيع البونص

forex4
07-18-2013, 15:04
اخى الكريم
اولا يجب فتح حساب حقيقى حتى يتحول اليه البونص
وبالنسبة للبونص سيظل فى حسابك حتى تفتح حساب وتقوم
بربطه بالمنتدى وحتى اذا لم تتداول به فليس هناك مشكلة
وهذا هو رابط شركة انستا فوركس
http://www.instaforex.com/ar/

kolchizwin
07-18-2013, 15:30
لقد استفدت من السؤال الاسئلة التي طرحتها
و من الاجوبة من الاخوة التي ثم طرحها شكرا لك

eagles09
07-18-2013, 15:38
السلام عليكم لديك اسئلة كتير بخصوص اساسيات السوق اخي الكريم لدك حاول تفهم الاول وتشوف شروحات في هدا الامر بتوفيق

zorro4001
07-18-2013, 15:44
السلام عليكم لديك اسئلة كتير بخصوص اساسيات السوق اخي الكريم لدك حاول تفهم الاول وتشوف شروحات في هدا الامر بتوفيق

mkij
07-24-2013, 03:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته
الافضل ان يكون لك حساب فى انستا واربطة بالمنتدى ثم التعلم

yshawky100
07-24-2013, 03:50
الحقيقة اخى الكريم موضوع انتظار التحويل لحتى تربيط حسابك فى الشركة بالمنتدى لا اعلمه ويجب ان تتاكد من ذلك من خدمة العملاء انفسهم
اما عن المتاجرى فيمكنك التدرب على التجريبى اولا
و البونص يحول لحسابك بطريقة اوتوماتيكية بمجرد انقضاء الشهر و قد يستغرق بعض الوقت ربما اسبوعا

mero12
07-24-2013, 04:26
فى ناس كل همها انها تعمل بونص وبس
لكن دا اكيد هياثر عليه بعد كدا لازم علم

khaledqbdr
07-24-2013, 04:31
اشكرك يا اخي الكريم علي تلك الاسئلة المفيدة حيث اني
جديد مثلك واشكر الاخوة الاعزاء الذين قاموا بالاجابة

ali2000
07-24-2013, 04:33
تستطيع التعلم وبعدها التسجيل وفتح حساب حقيقي ولا يضيع البونص الموجود في الحساب حتى لو تأخرت في فتح الحساب واذا فتحت حساب حقيقي ولم تتاجر به فسيبقى البونص به ولا يضيع وانت لا تستطيع تحويل الحساب التجريبي الى حقيقي ورابط شركة استا فوركس تستطيع وجوده من اعلانات المنتدى او كتابة https://www.instaforex.com/ ويمكنك العمل بالبونص وسحب الارباح فقط

mohamed merzeban
07-24-2013, 05:05
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
يجب اخى العزيز ان تربط انيستا بالمنتدى ولا تقلق لن يقل البونص لديك
وشكراا

Md.Morsy
07-24-2013, 06:38
أولا يجب عليك فتح حساب حقيقى حتى يتحول ليه البونص
وبالنسبة للبونص هيفضل فى حسابك حتى تفتح حساب وتقوم
www.instaforex.com

يزيد
07-24-2013, 14:06
السلام عليكم
يا اخي يمكنك ان لا تسجل في الشركة لكن الافضل ان تسجل في الشركة و تربط الحساب بحساب المنتدى و تترك حساب الشركة الى حين ان تتعلم الفوركس

ridan14
07-24-2013, 14:14
تفكير جيد اخي حيث انت تريد ظرب عصفرين بحجر واحد
تريد فتحد حساب و ربح البونص و مع ذلك التعلم
لا يذهب البونص اخي الكريم و لكن عند فتح الحساب في انستا فوركس يتم بعث الرصيد

abdobachr
07-24-2013, 14:28
السلام عليكم اخي ادهب الى قسم support وسوف تجل كل الشرحات التي انت تحتاجها عن الشركة وعن البونص بتوفيق

salma saad
07-24-2013, 16:52
اولا ليس ضرورى انك تفتحى حساب عالطول فى الشركة ممكن تنتظرى عادى
ثانيا البونص بيفضل موجود فى المنتدى فى حسابك لا تقلقى
ثاللثا عادى لو البونص اتحولك على حسابك فى الشركة وماتجرتيش

Eng_Amr
07-24-2013, 18:13
السلام عليكم
طبعا لازم تسجل فى الشركه و تربط الحساب يالمنتدى عشان تاخد البونص و تاجر بيه
مشكور اخى على موضوعك

ezz22
07-24-2013, 21:51
بونص انستا ملوش فترة صلاحيه وممكن تسجل عادى ببساطه ويتحولك البونص وتنتظر لما تتعلم عشان تتاجر
او تشوف مشروع فوركس كوبى تشترك فيه

Dahaito
07-24-2013, 22:15
شوف أخي أنصحك بفتح حسابين واحد في المنتدى والأخر في الشركة في أن واحد وتجمع البونص من هنا وتتعلم
وعندما يصلك البونص للحساب تاجر الوقت الذي تريد لاتخاف لن يضيع

scalper
07-25-2013, 02:04
أخي الكريم يمكنك أن تفتح حساب في المنتدى
دون أن تفتح حساب في أنستا و يمكنك أستلام البونص متى تريد

monira salah
07-25-2013, 08:54
السلام عليكم

بصى اول حالتين هيضيع البونص تالت حالة لا عادى هيفضل زى ماهو رابع حاجة لا الديمو للتدريب بس خامس حاجة ابحثى سادس حاجة البونص مبيتسحبش حتى لو كسبتى بية بالتوفيق يارب للجميع

john.milou
07-25-2013, 10:51
السلام عليكم
لا تستطيع جمع البونص في عقلك و بعدها افتح حساب و ابطه بالمنتدي متي شئت
لا يضيع بل يضل
لا لا تخسر و انما قد يحذف سابك و لكنلا تقلق ارسل رسالة ل انستا و سيعيدونه لك و معه البونص

sanadiab
07-25-2013, 11:07
اولا يمكنك الانتظار لاكن من الافضل ان تفتح حساب
ثانيا تقريبا لابد من فتح حساب فى الشركه قبل مرور شهر
ثالثا لا بد ان تتاجر بالبونص
رابعا نعم من الممكن تحويله الى حقيقى

Yamani
07-25-2013, 11:19
السلام عليكم ليس مشكلة سواء ربطت حساب انستا فوركس بالمنتدى او اجلته و اذا ربطته فان البونص لا يضيع فسيبقى

forextrade
07-25-2013, 11:37
انا شايف ان التدريب والعمل فى التعلم لا يكون عالبونص لانا لبونص مهم زى النقود الحقيقية
لابد من التعلم على الديمو فقط

alaatreka
07-25-2013, 11:41
اثناء وانت بتتعلم اجمع بونص من المنتدي عشان لما تتعلم تقدر تتاجر بيه علي طول
والبونص مش بيضيع في شركة انستا بيفضل موجود حتي لو ماتجرتش

Abdallah Ibrahim
07-25-2013, 11:42
السلام عليكم
اصحاب الخبرة عليكم بالاجابه والافاده مباركيين
شكرا

shoshostar1
07-25-2013, 12:01

اول استفسار هل ضرورى التسجيل فى انستا عند التسجيل فى المنتدى ام يمكنى الانتظار حتى التعلم وبعدها اقوم بالتسجيل فى الشركه؟

ايوه ضرورى عشان البونص بتاعك هيروح على انسيتا بس لازم تربطيه بالمنتدى هنا

ثانى استفسار اذا ما سجلت بالشركه هل يضيع البونص الذى اجمعه ام يظل موجود لحين فتح حساب فى انستا؟

اعتقد لاء بس افضل تسألى حد من المسؤلين

ثالث استفسار هل عندما اسجل فى انستا ولم اتاجر والمنتدى حول لى البونص الخاص بى هل اخسر البونص اذا لم اتاجر؟
لا مش هتخسريه هيفضل موجود فى رصيدك للشهر اللى بعده وهكذا لحد ما تبدأى المتاجرة

ايوه عادى بس انتى عشان تعملى حساب فى انسيتا بتدخلى بحساب حقيقى وده اللى بيتحول لحسابك فيه البونص

دورى عليه فى البحث

سادس استفسار هل يمكننى ان اسحب ارباحى فى حال المتاجرة بحساب حقيقى عندما اربح والبونص فى حال الربح لازم اتركه كما كان لاعادة المتاجرة به وفى حال الخسارة هل ساخرة ايضا ام يظل كما هو ولكنى خسارتى هى عدم الربح؟

اسألتك كترت اوووى هههههههههههه
بصى يا اوختشى انتى تقدرى تسحبى الارباح لكن البونص بيفضل زى ما هو

اخيرا بشكرا مقدما كل من يفينى ويبذل مجهود لكى يوضح لى فكلمة شكر قليله لمن يساعد فعلا شكرا مقدما

العفو يا اوختشى انتى تأمرى

مازن كساب
07-25-2013, 12:03
اين استطيع الحصول على ربط بانستا فوركس

gamal20
07-25-2013, 12:53
اخى الكريم سجل وقتما تشاء وتداول وقتما تشاء ولكن
نصيحتى لك ان تتعلم جيدا ولا تسير مع الاطماع
التى تجعلنا نندم فى النهايه

رياض
07-25-2013, 13:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو
الشبك من حساب انيستا مهم جدا غير الحساب الاساسي

abdobachr
07-25-2013, 14:52
السلام عليكم اخي انت مبتدا و في البداية حاول انك تشوف دورة عن الفوركس وسوف تفهم كل هده المصطلحات والاساسيات

lost dreams
07-26-2013, 14:30
ان لم تسجل يا اخي في شركة انستا فوركس فبماذا ستربط حسابك في المنتدى حتى تتوصل بالبونص
لابذ اخي ان تفتح حساب بالشركة والمنتدى وتربط ما بينهم وتفعلهم حتى تكون كل امورك مضبوطة

mohammed abdulwahab saleh
07-27-2013, 01:14
نفس الاسئله التي كانت تدور معي وجدتها انه فعلا منتدى رائع صراحتا
انا اشكر الروس والمصريين الحبايب وصاحب السوال شكرا للجميع

maganista
07-27-2013, 18:45
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته اسئلتك كتيرة اخي حاول تشوف احد الدورات في اليوتب حتى تفهم كل هدا الامر

youssefes-salouany
07-27-2013, 18:59
لسلام عليكم ورحمة الله
شكرا لكم على المشاركة

موضوع في غاية الروعة اتمنى ان لقى اعجاب الحاضرين
وكل عام و انت بخير بمناسبة شهر رمضان العظيم
اتمنى للك النجاح

hossam ghaly
07-28-2013, 20:35
اخي الكريم زي م الاخوه قالولك

maganista
07-29-2013, 05:06
السلام عليكم اخي انت مبتدا ولا تعرف هده الاساسيات البسيطة
نصيحتي ان تتابع احد الدورات في المنتدياات العربية بتوفيق

sanadiab
07-29-2013, 05:39
سجل فى اى وقت اخى
ولاكن من سؤالك فانت مبتدا تماما
انصحك بالذهاب للقسم التعليمى
لكى تتعلم الاساسيات والمصطلحات
التى سوف تمر عليك لاحقا
وانصحك ايضا بفتح حساب تجريبى اولا
ثم بعد ذلك يمكن التداول باموال حقيقيه

hema2013
07-29-2013, 05:59
ان امن راى يا اخى ان تقوم بفتح حساب فى شركة انستا وتربطه مع حسابك اللى فى المنتدى علشان تتحول البونص الى حسابك فى انستا وتستفيد بها
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

maged mohamed
07-29-2013, 07:51
بسم الله الرحمن الرحيم
هو التسجيل فى انستا وربطة بالمنتدى علشان تقدر يحول الرصيد من البونص الى الحساب فى انستا خلال العشرة ايام الالى من كل شهر وتقدر تتركة فى انستا حتى تتقن العمل او التدول فى الفوركس ولكن فى الحساب الخاص بك حتى يطمان قلبك

ahmeedsoobhy
07-29-2013, 08:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتو
اخى العزيز انا هرد عليك على اول استفسار
انت مشترك فى المنتدى وبتخد بونص من المنتدى على الردود فا يجب استخدمه فى انستا فا عليك فتح حساب فى انستا

Jek_So
07-29-2013, 08:05
من الاضل فتح حساب تجريبي والتعلم عليه وبعدها تداول بالبونص
وعندما ترى نفسك قادر على السوق لا باس بالايداع

ntiya
07-29-2013, 14:46
السلام عليكم اولا اتسجيل في شركة ضروري ومن بعد ربطه بالمنتدى وادا وصلك البونص سوف يبقى ولن يلمسه احد حتى تجمع اخر وتجمع ما في مشكل

john.milou
08-05-2013, 10:31
السلام عليكم
نعم ضروري لكي تستقبل اموالك
لا يضيع حسب علمي و الله اعليم
لا لن تخسره ابدا
لا يمكن الحقيقي وحدة و التجريبي وحده

alaatreka
08-05-2013, 12:29
لازم تسجل في انستا عشان البونص يتحول علي الشركة لو ماسجلتش كده مش هيبقي فيه بونص هتاخده

mahmoudx2
08-05-2013, 13:37
السلام عليكم اخي اولا افتح حسابك في انستا و فعله وبعدها اتعلم للفوركس و كسب البونص

barcaloni3333
08-07-2013, 18:33
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي يمكنك الإنتظار و التسجيل متى ما أردت في شركة انستا

zikoforex
08-07-2013, 19:03
بسم الله الرحمن الرحيم...
لا يا اخي لا تقلق فيمكنك ان
تسجل وقت ما تشاء ولا يجدر لك ان تربطهما للعضهما حتى تسجل

john.milou
08-07-2013, 19:36
السلام عليكم
لا ليس ضروري
لا لايضيع
لا لاتخسر

deer14
08-07-2013, 21:21
اعمل فتح حساب فى الاول
ثم اتعلم واقرا حتى يتم حساب البونص وبعدين ابتدى فى التدوال

john.milou
08-13-2013, 22:03
السلام عليكم
يمكنك التسجيل و تحصيل البونص من المنتدي و لا يضيع حسابك اطلاقا

WASEM DALLOUL
08-13-2013, 22:07
السلام عليكم
أولا أنا أرى أن تسجل في انيستا وسوف يحول لك البونص وبأمكانك عدم المتاجرة به لتنهي تعليمك ولايمكنك تحويل الحساب التجريبي الى حقيقي

ssnsafi
08-14-2013, 02:05
اعتقد انك تستطيع التسجيل في المنتدى بدون التسجيل في الشركة ولكن لو حدث هذا هذا فسيتراكم البونص في المنتدى وقد يصل الى 400 دولار مثلا وعندما تنوي التسجيل في انستا وتربط الحسابين لن يحول الى حسابك كل شهر إلا 100 دولار وستحتاج اربعة اشهر ليتحول كامل البونص الى حسابك فمن الافضل فتح حساب في انستا وربطه بالمنتدى وتحويل البونص شهريا
والبونص يبقى في حسابك لن يضيع مهما تركته ولكن من الافضل اجابة من المدراء عن هذا السؤال

dido5523
08-14-2013, 02:09
السلام عليكم اخي اجابتي لك وهي:
من الضروري اخي الكريم فتح حساب في انيستا وربطه بالمنتدي وومكن تتركه اي لا تتداول عيه حتي تتعلم وتكون كونت بونص كويس
لا تقلق الحساب لن يتأثر بمقدار الوقت و حظ مفق لك

curaj
08-14-2013, 02:19
اعتقد انك تستطيع التسجيل في المنتدى بدون التسجيل في الشركة ولكن لو حدث هذا هذا فسيتراكم البونص في المنتدى وقد يصل الى 400 دولار مثلا وعندما تنوي التسجيل في انستا وتربط الحسابين لن يحول الى حسابك كل شهر إلا 100 دولار

ayman.shosha
08-14-2013, 02:38
اسمحى لى ان اجيب على تساؤلاتك اختى العزيز

لا يشترط التسجيل فى انستا ويتم تجميع البونص فى حسابك بالمنتدى حتى فتح حساب تجارى

البونص بالمنتدى لا يضيع ابدا وهو مرتبط بالعضوية بالمنتدى بالاساس

البونص الموجود بالحساب التجارى لا يضيع ابدا مهما مر عليه الوقت دون متاجرة وهو مثل حساب البنك لا يمكن اغلاقه الا بأمر العميل

الحساب التجريبى دائما وابدا تجريبى والمال الموجود به وهمى ولا يمكن تحويله الى حساب حقيقى

لا يوجد ما يسمى البنك الخاص بانستا وان كنت تقصدى البنوك التى تحولى عليها ارباحك فهناك العديد من البنوك الالكترونية بالاضافة الى انستا ماستركارد

دائما الارباح التى يحق لنا سحبها هى ما تكون فوق البونص اما فى حال خسارة جزء من البونص علينا تعويض تلك الخسارة اولا ومن ثم تحقيق الارباح وسحبها
والبونص ثابت لا يمكن سحبه ابدا..

ارجو ان تكن تساؤلاتك حصلت على جوابها..

karam22
08-14-2013, 02:43
لا ليس شرط ان يكون لك حساب في انستا اولا لكي تبدا في تجميع البونص
البونص لا يضيع ابدا يمكنك ان تبدا التعليم وجمع البونص وبعدها يتحول الي حسابك
والخطوة التالية لبدئ اعمل علي الحساب الحقيقي هو تفعيل حسابك لانك تدخل مرحله السحب ان شاء الله وهذا يحتاج الي تفعيل الحساب

malak_maloka
08-14-2013, 04:21
عادي متسجلشي في الشركه دلوقتى عادي جدا طبعا والبونص مش هيضيع هيستمر في المنتدي الا ا ن تربط
الحساب بالمنتدي بس انا اعتقد اعمل حساب عشان رصيدي يروح شهريا للسحساب ومش تشتغل بيه برده
وعلي ما تتعلم هتلاقي كبر وبقي حساب حلو قوي والتجريبي للتعليم فقط ولا ينفع تحويل للحقيقي

egyptian200100
08-14-2013, 04:55
بسم الله الرحمن الرحيم
بالطبع يا اخى الكريم يجب عليك التسجيل فى انيستا فوركس وتقوم بالربط بين الحساب والمنتدى حتى يتم تحويل البونص اليه
البونص يرسل الى حسابك الحقيقى المفعل شهريأ بطريقه اتوماتيكيه .. اتمنا ان تقوم بالمشاكره الفعاله حتى يتثنا لك اخذ البونص
لن تخسر شيئا فتعلم وقم بالقراءه والتجربه اولا على حساباات تجريبيه حتى يتثنا لك دخول السوق الحقيقى ان شاء الله عما قريب
لن يمكنك ذلك فالحساب الحقيقى لا يصبح ابدا تجريبى والعكس
هو ليس بنك وحيد بل عده بنوك تدعم السحب والايداع .. موجودين فى الصفحه الخاصه بالشركه من السحب والايداع
فى حاله المكسب تستطيع اخذ الربح فقط او تقوم بالتداول به واذا كسبت تسحب المكسب واذا خسرت تخسر كل شيىء
وتقبل مرورى

karimosama
08-14-2013, 05:02
السلام عليكم
اخي الكريم انت غير مجبر على بدء التداول بمجرد الاشتراك في شركة انستا
لذلك انصحك بالتسجيل في انستا و ربط حسابك بالمنتدى لكي تستلم عليه البونص
وانتظر حتى تتعلم لكي تتداول

abugoad
08-14-2013, 05:33
لاطبعاً المال في الحساب التجريبي يبقى تجريبي
ليس هناك بنك معين تعمل معه فوركس بل اي بنك ارضي في بلدك
وشكراً لك

Fourat
08-14-2013, 08:39
نعم اكيد تفتح حساب بالانستا قبل نهاية الشهر و تربطه بالمنتدى ولا البونص اللي جمعته رح يضيع

sadz
08-14-2013, 17:29
السلام عليكم اخي الكريم بعد التسجيل في الموقع والمنتدى
عليك بربط حسابك في الموقع بالمنتدى لكي يتم ارسال البونص

brahim99
08-14-2013, 18:18
سجل وقت ما تشاء ولا يجدر لك ان تربطهما للعضهما حتى تسجل

Mr.prince
08-14-2013, 18:26
أخي الكريم أول شيء أسف على التأخر بالنسبة لي أن أنصحك أخي الكريم أن تعمل حساب في المنتدى و حساب في أنستا و تربطهم معا و تقوم بتعريف الحساب في أنستا و دلك بارسال لهم بطاقة التعريف الوطنية و بعدها تنتظر القبول و ترسل فاتورة الكهرباء أو الماء
و بعها تعلم على مهلك أخي و أهم شيء اجمع البونص لما يوصل أخر الشهر تكون تمعت بونص كثير لتتداول به في برنامج التداول و الدي بامكانك تحميله من أنسا فوركس و ادا أردت التعلم له أنصحك أن تشاهد الفيديوهات على اليوتيوب مثلا و بالتوفيق لك أخي

SheShe
08-14-2013, 18:56
ممكن افيدك انه لازم اخي انك تفتح حساب في المنتدى وتربط الاثنين ببعص حتى تستلم البونص
ايضا لا تنسى انك تفعل حسابك لتلقي البونص وتفعله في الشركة حتى تقدر انك تسحب الارباح

kachary
08-14-2013, 19:03
اولا اخي بعدما تسجل بالمنتدى ليس عليك ان تتسجل في الشركة على طول يمكن لك انك تصبر اسبوع اتنين لايهم
المهم ان تتسجل قبل نهاية الاسبوع اما عندما يصلك البونص ولاتتاجر به فلا يهم لانه سيبقى عندك
اما بخصوص الربح والخسارة بالبونص فالبونص متل المال الحقيقي ادا ربحت يزيد رصيدك وادا خسرت ينقص رصيدك
الا اختلاف واحد انه لايمكنك سحب البونص ولاكن يمكنك سحب الربح كيفما تشاء

mohamed2saeed
08-14-2013, 19:50
السلام عليكم يجب عليك الاول الانتظار والتعلم جيد مع حسن ادرة راس المال ووضع ستوب لوز

john.milou
08-14-2013, 19:59
السلام عليكم
لا ليس ضروري و يمكنك اضافت حساب انستا في اي وقت تريد

emad64
08-14-2013, 20:06
اولا افتح حساب فى انستا واربطة بالمنتدى وسوق يتم تحويل البونص الى حسابك كل شهر ويبقى موجود حتى لو لم تتداول به ولايجوز تحويل حساب الديمو الى حساب حقيقى

Ahmed Dahab
08-20-2013, 16:49
اخى الكريم توكل على الله وقم بالتسجيل فى انستا وضارب بالعقل والتأنى وستربح بأذن الله

AhmadMorad
08-20-2013, 17:12
لماذ تاجيل فتح الحساب ؟ بكن السؤال الأول لا اعرف إجابته .. لكن من ناحية بقاء البونص في حسابك في الشركة فسيبقى دائما و لن تنتهي صلاحيته
و تستسطيع ان تتعلم و حين تصبح جاهز للمتاجرة تبدأ و تدلخ لحسابك و تجد بونص جيد و كافي

lahcen merroun
08-20-2013, 17:29
اولا افتح حساب فى انستا فوركس واربطة بالمنتدى
ثم تعلم التداول و اقرء و شارك في المنتدى و ستستفيد كثيرا

RomanyMoreed
08-20-2013, 18:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ممكن عادي تفتح حساب في المنتدي وتتعمل عادي وتعمل حساب في الشركه بعدين

البونص بتاعك هيفضل في حساب المنتدي طول ما انت مربطتش الحساب بحساب في شركه انيستا

لا البونص بتاعك هيفضل في الحساب عادي متخسرهوش

shawa99
08-21-2013, 16:11
شكرا لك احي الكريم على الاسئلة
لقد استفدنا من اجابات الاعضاء عليها مشكورين ايضا عالاجابة

---------- Post added at 05:11 PM ---------- Previous post was at 05:09 PM ----------

يا أخي الكريم، لقد تم الإجابة عن كثير مما طريحت من السئلة، و الله لقد تعبت و عجزت عن كتابة الإجابة مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

هههههه اجابتك كوميدية بجد

charchabila
08-21-2013, 17:08
من الاحسن التسجيل في انستا لان
البونص للشهر الفائت سيضيع ان لم تربط حسابك

العمده الواسطي
08-21-2013, 17:17
وعليكم السلام
اخي يمكنك ان تضيف حساب في انستا في اي وقت تريد وليس مجبور بلوقت الحالي .
اي تصتطيع بعد ان تتعلم انشاء الله

EHAB asaad
08-21-2013, 18:08
ممكن تفتح حساب تجريبي مع حساابك الحقيقي يعني ده مع ده
اعلانات انستا موجوده في المتدي كتييييير اوي مش محتاج تبحث عنه

mostafaabdelgawad
08-21-2013, 19:21
اخي افتح حساب واعمل بوستات وخلي البونص يتراكم في حسابك
ووقت ما يكون لديك الخبرة الكافية للمتاجرة بحساب حقيقي ادخل وتاجر

juve4ever
08-21-2013, 20:13
اولا يجب فتح حساب حقيقى حتى يتحول اليه البونص
وبالنسبة للبونص سيظل فى حسابك حتى تفتح حساب وتقوم

Mr.prince
08-21-2013, 20:18
أنا جئت متأخر أظن أنه قد اتضح لك
كل شيء و لم تعد تحتاج للمساعدة

poet
08-21-2013, 20:35
لابد من ربط حساب انستا مع فوركس لكى يتحول فية البونص ويتحسب وتحقق ارباح علية فلابد من الربط بينهم دة اهم شىء

younnesbannour1
08-21-2013, 20:47
كل شيئ ممكن وضروري يا اخي حتى ولو ببضع سنتات يا اخي العزيز

remo
08-21-2013, 21:18

اولا انت تستطيع المشاركة بدون عمل حساب او فتح حساب في شركة انستا لكن عند اخذ البونص قبل بداية الشهر الجديد عليك ات تفتح حساب وتربطة بالمنتدى عشان يوصلك البونص

younnesbannour1
08-21-2013, 22:22
كل شيئ يمكنك فعله اما قتح حساب تجريبي او جديد حتى تجمع البونيس فهد المدة تمكنك من التعلم

janawi
08-21-2013, 22:36
ممكن طبعا اخي انك تجمع البونص ولا تتاجر به الى الوقت الذي تكون فيه مستعدا لذاك بما فيه الكفاية
ايضا اخي صحيح اي ربح تحققه من التداول بالبونص على الحساب الحقيقي ممكن تسحبه بدون مشاكل

bilal07dz
08-21-2013, 23:41
من الاحسن فتح الحسابين مع بعض ثم الربط
لانه حتى يحول البونس الا في بداية اي شهر
و في هذا الوقت يمكنك التعلم من المنتدى او من اي جهة اخرى
حظ موفق

حلم
08-22-2013, 01:24
بص ياسيدى انت مكن الاحسن ان انت تتعلم الاول
وبعد كده تسجل فى الشرحكة عادى عشان تشتغل على طول

maha elsayed
08-22-2013, 02:15
السلام عليكم ورحمه الله من المهم بدء فتح حساب حتى لا يضيع
البونص بتاعك ده مهم جدااااااااا

saad forex
08-26-2013, 07:33
عادى جدا انت ممكن تفتح حساب فى انستا
ويتحولك عليه البونص ومش تتاجر بيه الا بعد ما تتعلم
بس لازم تعرف انك مش هتتعلم بين يوم وليله

mahmoud bakr
08-27-2013, 21:24
الاخوه الاعضاء مشكورين ردوا على اغلب النقاط اللى حضرتك سالت عليها
لكن بخصوص الحساب التجريبى انك تحوله لحقيقى طبعا ده مش منطقى ومش حقيقى خالص
والا مكنش حد غلب

skander
08-27-2013, 22:03
اخي لازمك تفتح حسااب بانيستا و وتتعلم و انصحك تفتح حسااب تجريبي لكي اتشووف نفسك و في امان الله

waleedhafez
08-27-2013, 23:54
سوف اجاوبك على معظمها اما لم يكن كلها البونص بتحصل عليه هنا من المنتدى من خلال دورك الفعال والبونص لاينتظر لو لم يتم تحويله سوف يضيع عليك يعنى لازم تفتح حساب على انيستا وتربطه بالحساب لكى يتم التحويل عليه والبونص لايضيع فى انيستا لو لم تداول عليه ويمكنك ان تدخل على رابط لانستا داخل المنتدى وتنشىء الحساب

younnesbannour1
08-28-2013, 00:04
نعم اخي ضرورى التسجيل فى انستا عند التسجيل فى المنتدى ام يمكنى الانتظار حتى التعلم وبعدها اقوم بالتسجيل فى الشركه او افعل ما تريد

deer14
08-28-2013, 00:13
السلام عليكم
لازم يكون لك حساب فى انيستا ويمكنك الانتظار ايضا الى اتمام التعلم
نفس الوقت كسب البونص ثم المتاجرة

samieh
08-28-2013, 05:40
مافيهاش حاجة يعنى لما تسجل فى انستا انت زعلان يعنى من الخمس دقايق اللى هاتسجل بيهم فى انستا
مش هاتخسر حاجة يعنى وبعدين كل اول شهر البونص هيتحولك على الشركة ومش لازم تتاجر بيهم
خليهم لغايت ما تتعلم وتتقن الفوركس وما يمنعش انك تدخل بلوت صغير لو خايف يعنى ان شركة انستا ما تسمحلكشى
بانك تخلى البونص بدون متاجرة يبقى انت كدة اصبت كل الاهداف بحجر واحد..

mahmoud mohammed mahmoud
08-28-2013, 07:38
اسمح لي ان اجيب علي بعض الاسئلة :
اولا ضروري اخي الكريم فتح حساب في انيستا وربطه بالمنتدي وومكن تتركه اي لا تتداول عيه حتي تتعلم وتكون كونت بونص كويس
لا تقلق الحساب لن يتأثر بمقدار الوقت

BISOBISO
08-28-2013, 08:00
بسم الله الرحمن الرحيم
لاء عادي ممكن تتعلم وبعد كده تشترك وربنا يوفقك ..على ما اعتقد ان البونص ممكن ينزلك بس بعد الشهر ..لاء طيعا لاتخسره هيفضل معاك...لاء الديمو لايتحول حقيقي ...انت بتسحب الربح بس انما البونص لاء ..وربنا يوفق ان شاء الله...
تحيااتي ...

shaheen96
08-28-2013, 08:57
بسم الله الرحمن الرحيم
يمكنك الانتظار اخي الفاضل
حتى تتعلم وتكسب خبرة كبيرة

mohamed saad
08-28-2013, 15:05
اولا بالنسبة للتعلم انا رأيي انك تسجل بالمنتدى وتفتح حساب وتربطه بالمنتدى وتتعلم وتكتب ردود والبونص سيضاف لك كل شهر وعند انتهائك من التعلم ستجد حساب البونص جاهز للتداول دون اي مشاكل اي ان البونص سيضاف دون ان يزال سيظل للابد وتحصل فقط على ارباحه ويمكن ترك الحساب مدة دون تداول فهذا متاح اما عن تحويل الححساب الديمو الى حقيقي هذا لا ينفع هذا شيء وهذا شيء اخر

karim omar
08-28-2013, 15:21
الاخوه الاعضاء مشكورين ردوا على اغلب النقاط اللى حضرتك سالت عليها
لكن بخصوص الحساب التجريبى انك تحوله لحقيقى طبعا ده مش منطقى ومش حقيقى خالص
والا مكنش حد غلب

aures2013
08-28-2013, 15:25
افتح حساب انيستافوريكس اولا فهو يطلب وثائق من اجل التفعيل ثم افتح حساب في منتدي مصر فوريكس من اجل التعلم والحصول على بونس فيمنح لك في الأسبوع الأول من كل شهر

forex90
08-28-2013, 15:33

لا مش شرط تفتحى حساب فى الشركة عند التسجل فى المنتدى لكن يفضل عشان لما يجى معاد دفع البونص ميروحش عليكى

2 لو عدى شهر على البونص دون فتح حساب لية فى الشركة لاستلمة هيروح عليك

3- لو البونص دخل الحساب هيفضل موجود حتى لو لم تتاجر بية عادى

4- الحساب التجريب لا يمكن ان يتحول الى حساب حقيقيى ابداء

5- اللينك بتع انستا سهل جدا اكتبى اسمها بالانجليزى فى جوجل هتلاقى رابط الشركة امامك

6- فى حالة المتاجرة بالبونص يمكن سحب الارباح فقط البونص لا يسحب وممكن تسيبى الارباح طبعا وتاجرى بيها لكن يفضل سحبها

rochdidz
08-28-2013, 16:40
أولا يجب عليك فتح حساب حقيقى حتى يتحول ليه البونص
وعندما يصلك البونص للحساب تاجر الوقت الذي تريد لاتخاف لن يضيع

john.milou
08-28-2013, 18:27
السلام عليكم
نعم ضروري تاتسجيل
لا تقلق لن تخسر اي شئ باذن الله

payza
08-28-2013, 23:02
بالنسبة للسوال
ضيع البونص الذى اجمعه ام يظل موجود لحين فتح حساب فى انستا
اه يضيع فلا تعمل كدا

mona ali
08-29-2013, 08:59
اخي اولا افتح حسابك في انستا و فعله وبعدها اتعلم للفوركس و كسب البونص
في نفس الوقت اما البونص ليحدف ابداااا عندكا يتحول يبقي في حسابك لشهرين

crazy
08-29-2013, 09:07
انت في الاول لازم بعد ماتسجل في المنتدي وتفعل ايميلك تفتح حساب في شركه انستا فوركس وتفعلوه عن طريق البطاقه الشخصيه ووصل نور او مياه وتربط حسابك بالمنتدي
اما لو جمعت بونص وانت لسه مافتحتش حساب في الشركه فالبونص حيروح عليك للاسف ولو جنعت البونص ممكن تسيبه في حسابك ولما تتعلم ممكن ترجعله وتبدا متاجره بيه

mahmoud bakr
08-30-2013, 17:48
بالنسبه للبونص فهو بيتحسب طبعا عالكومنتات
ولما بيتحولك فانت مش بتخسره ابدا وهو موجود معاك لحد اما تتداول بيه

doaa sary
08-30-2013, 18:21
لازم تعملى حساب ف انستا عشان يوصلك علية البونص شهريا
وعادى اتعلمى وبعدها تاجرى يكون معاكى حساب كبير

رفيق محمد
09-05-2013, 22:55
افتح حساب فى شركة انستا عادى يا اخى ولا يضيرك الامر من شى
واتمناللك التوفيق فى التعلم والتدريب والممارسة

abugoad
09-05-2013, 23:15
بإمكانك التعلم ثم التسجيل لامشكلة في ذالك
والتسجيل لا يتطلب منك إرسال بيانات فهو امر في قمة السهولة

david00
09-05-2013, 23:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخي العزيز موضوع رائع ف أنا عضو جديد وأردت مثل هذه المعلومات
أرجو الإستفادة أيضا من الأعضاء الخبرة

hasback
09-05-2013, 23:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهاول استفسار هل ضرورى التسجيل فى انستا عند التسجيل فى المنتدى ام يمكنى الانتظار حتى التعلم وبعدها اقوم بالتسجيل فى الشركه؟ثانى استفسار اذا ما سجلت بالشركه هل يضيع البونص الذى اجمعه ام يظل موجود لحين فتح حساب فى انستا؟ثالث استفسار هل عندما اسجل فى انستا ولم اتاجر والمنتدى حول لى البونص الخاص بى هل اخسر البونص اذا لم اتاجر؟رابع استفسار اذا فتحت حساب تجريبى للتعلم يمكنى بعدها تحويله الى حقيقى؟خامس استفسار الينك الخاص بانستا فوركس اين اجده ام ابحث فى محرك البحث؟سادس استفسار هل يمكننى ان اسحب ارباحى فى حال المتاجرة بحساب حقيقى عندما اربح والبونص فى حال الربح لازم اتركه كما كان لاعادة المتاجرة به وفى حال الخسارة هل ساخرة ايضا ام يظل كما هو ولكنى خسارتى هى عدم الربح؟اخيرا بشكرا مقدما كل من يفينى ويبذل مجهود لكى يوضح لى فكلمة شكر قليله لمن يساعد فعلا شكرا مقدماوعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .ان التسجيل في انستا ضروري لربط المنتدى بالحساب الذي ستتداول عليه لدا اجعله من الاولويات اما البونص فلا يضيع ولا تخسر البونص سواء تاجرت به ام لا .اما بالنسبة للحساب التجريبي فهو كما اسمه تجريبي ولا يمكن تحويله الى حقيقي اما اليينك فقد افادك الاخوة عنه قواعد سحب الارباح هي انه عليك ان تتاجر عدد عقود معين تمكنك من سحي البونص والارباح واذا تراكم عليك بوانص عدة اشهر وخسر مثلا النصف فلا يمكن السحب الا بعد ان تعوض ما تراكم في السابق وتسحف المبلغ المتبقي

maha elsayed
09-05-2013, 23:25
السلام عليكم ورحمه الله افتح حساب فى انستا واتعلم
وافهم وجرب

مصطفى حمدان
09-06-2013, 00:58
جزاك الله كل خير اخى الفاضل على طرح هذه الاستفسارات ليستفيد منها كل مبتدىء فى المنتدى حيث انها تعتبر جامعة لكل المعلومات المطلوبة

john.milou
09-06-2013, 01:08
السلام عليكم
يجب ان تفتح حساب في انستا حتي يحول البوننص اليه و لا يضيح بونصك ان لم تتداول به و تصتطيع فتح حساب حقيقي في اي وقت

2x1
09-06-2013, 01:31
البونص اخي بتجمعة للتداول وبتحول كل شهر علي حساب المتاجرة
بتاعك بس لازم تكون رابط الحساب بتاع المنتدي بحسابك فانستا

Abo Hamdy
09-07-2013, 07:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز افتح حساب بانستا واربطه بالمنتدى
وانت بتتعلم اكسب بونص لحد لما تتعلم يكون في رصيد حلو معقول في حسابك تاجر بيه
اما مدة صلاحية البونص للابد

mima
09-14-2013, 06:15
أكيد يمكنك اتعلم على المنتدى وبعدين تعمل حساب على انستا مفيش اي مشكلة وده افضل من وجهة نظري
والبونص بيفضل موجود لحين فتح حساب مفيش مشاكل والبونص لن يضيع إلا اذا تاجرت بيه وخسرته
وبالنسبة للحساب التجريبي فهو شيء والحقيقيق شيء لا يمكن تحويلة ولكن ممكن تفتح حساب حقيقي بجانب التجريبي

shimaa saif
09-14-2013, 07:31
فى البداية انت من الممكن الاشتراك فى المنتدى والبدء بالمشاركات دون التسجيل فى انستا...وكذلك العمل فى حساب تجريبى دون فتح حساب حقيقى والبونص لا يضيع عليك اذا لم تستخدمه وانما يظل محفوظ لك فى حسابك لحين تحويله للمتاجره فى اى وقت

Mohamed Morsy
09-14-2013, 07:59
اختي العزيزة انتي لخبطيني .. هي خطوات تمشي عليها
الاول تسجلي في المنتدى .. ثانيا تسجلي في انستا وتربطي الحساب
وبعدين تعملي كومنتات وتتعلمي من خلال المنتدى
وتفتحي حساب تجريبي .. ولا يمكن تحويله الى حقيقي .. بس هو وظيطفته تدربي عليه
ومن بعد شهر او اتنين تدربي على التدريبي لكون عندك في المنتدى 100 دولار وتبدتي بالمتاجرة
وشهرين او تلاتى كويسيين للتجار على حساب تجريبية

dodovedo
09-14-2013, 08:13
اخى الكريم
اولا لازم تفتح حساب فى انستا
علشان تقدر تاخد البونص بتاعك ولو معملتش
حساب يبقى مش هتاخد بونص وسيبهم فى الحساب
عادى وابقى تاجر بيهم بعدين
الحساب التجريبى لا يمكن تحويله
الى حساب حقيقى اخى الكريم ممكن تخسر البونص
ولا تستطيع سحب البونص ولاكن تسطيع سحب اى ارباح
تقبل احترامى

sharshabil
09-14-2013, 15:51
ادا كنت جاب ان تجمع راس مال من المشاركات وفي نفس الوقت تتعلم
لازم تسجل في انستا لانها هي من ستدفع لك خما لديك من بونيص في المنتدى

doudi
09-14-2013, 16:32
السلام عليكم
لقد تمت الإجابة على معظم أسالتك و الان دوري لكي أسألك ألم يحن الوقت لكي تبدأي بالمتاجرة الأمر ليس صعب البونص كافي لذلك
ستتعلمين الكثير بالتجربة و ماتعطيك التجربة لن تجديه في أي إجابة أو شرح

abdouabdou
09-14-2013, 16:34
السلام عليكم و رحمة الله
نعم اخي ادا كنت تبحث عن البونص على الردود
فلا بد من التسجيل باسم الدعاية الخاص بالمنتدى
و ربط حسبك بالشركة بالمنتدى
بالتوفيق اخي العزيز

ebram
09-14-2013, 16:38
انا هعلق علي اول استفسارين
الاول انت ممكن تتعامل مع انيستا المنتدي عادي ممكن تكون وتتعلم بعد كده تحوول الي الشركه
والبنسبه بللبونص ممكن ان يضيع في حاله اغلاق حسابك بالنتتدي لاي سبب خارج علي القانون

pub
09-14-2013, 16:42
تحياتى لك

السلام عليكم
بالطبع يا أخي و كل النتداولون الجدد
الدين يريدون أن يسألو نفس السؤال
فالأخ الكريم إجابته واضحة من الأفضل أن
تفتح حساب مع الشركة لأن البونص لن يضيع لك
و نتمنى الخير للجميع تقبلو مروري

alaeddine
09-14-2013, 20:53
مايبغالها كلام تعبيها احمر 95 تفلل التانكي لو فاضي ب 35 ريال
الاغراض بخصوص ابو جميل
فيه الشبك الي يجي في الشنطه انا جت سيارتي بدونه فاكينه

ahmed abozeid
09-14-2013, 21:22
اخى الكريم اعتقد ان البونص الذى تقوم بجمعة لن يضيع منك بل عليك تفعيل الحسلب

sharshabil
09-15-2013, 01:25
التسجيل في انستا ضروري
ان كنت تحب ان تجمع بونص فهي لاتيستدفعه لك في حسابك لديها

xdorex
09-15-2013, 01:33
افتح حساب في المنتدى وشارك معلوماتك مع الاعضاء كما يحلو لك لا تخف لايحتاج التسجيل في الشركة في نفس الوقت مع المنتدى
والبونص لا يضيع ابدا سيبقى في المنتدى حتى تقرر ان تضيف حسابك اليه فيسحت من المنتدى تلى حسابك في الشركو في كل شهر
اما بخصوص البونص اللدي يدهب الى حسابك لا يضيع حتى تتداول به افي حالة خسرة عليك تعويضه لانه دين من الشركة
ولا يمكن تحويل حساب تجريبي للحقيقي فهاد مستحيل
تقبل مرووري

hazem50
09-20-2013, 16:19
حساب فى انستا واربطة بالمنتدى وسوق يتم تحويل البونص الى حسابك كل شهر ولن يضيع لعدم التداول ليجوز تحويل حساب الديمو الى حساب حقيقى
في انستا و فعله وبعدها اتعلم للفوركس و كسب البونص

mahmoud bakr
09-20-2013, 18:20
بالنسبه للاستفسار التانى
البونص موجود ولن يضيع
ولكن عليك ان تفتح الحساب حتى يتم تحويل البونص اليه

latraaa
09-20-2013, 19:17
من الأفضل أن تقوم بكل مراحل التسجيل و هدا لإعتنام فرصة جني الرصيد و التي سوف تجده في متناولك لما تكون قد تعلمت، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

haithamtito
09-20-2013, 20:23
انا من رايي يا اخي انك ممكن تتعلم الفوركس وتتطبقه في المنتدي هنا تسال اي سؤال انت مش فاهمه واحنا نجاوب عليه
وممكن تستني خالص لحد ماتتعلم الفوركس وتبقي تكتب هنا وتعملك راس مال تشتغل بيه

fte2020
09-25-2013, 15:32
اخي في ما يخص التسجيل في المنتدى الشركة نعم افتح حساب وضع ردود و يمكنك ترك البونص للشهر القادم ان اردت عدم استعماله
البونص سوف يبقى كما هو لن يحول لن يزول
المنصة هي نفس المنصة للحقيقي فقط معلومات الدخول والسيرفر
بالتوفيق لك

محمد مرسي
09-25-2013, 15:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزاك الله خير علي موضوعك طبعا ضروري علسان تقدر تحول اللمال اللي بتجمعه من البونص عليه علشان تقدر تتاجر بيه بعد كده

MOHAMMED01
09-25-2013, 16:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزاك الله خير علي موضوعك الكريم هو وسيله جيده
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟69؟؟؟؟؟؟؟؟؟*_^

amindo
09-25-2013, 16:13
بسم الله الرحمن الرحيم
لا لم تفقد البونص ويمكنك التعلم وعدم التسرع واخذ البونص براحتك في كل وقت تريد بدون اي مشكل بالتوفيق اخي العزيز

محمد مرسي
09-25-2013, 16:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزاك الله خير علي موضوعك ممكن افيدك انه لازم اخي انك تفتح حساب في المنتدى والشركة وتربط الاثنين ببعص حتى تستلم البونص
ايضا لا تنسى انك تفعل حسابك في المنتدى لتلقي البونص وتفعله في الشركة حتى تقدر انك تسحب الارباح

john.milou
09-26-2013, 14:21
السلام عليكم
نعم ضروري حتي تربط حسابك بالمنتدي
لا ادري و لكن انصحك بالفتح مع الاول
لا تقلق لن تخسرة ابدااا
الحقيقي و التخيلي في نفس الحساب

charchabila
09-30-2013, 23:26
البونصيا اخي ان تجاوز شهر يضيع لازم
تسجل في شركة انستا ة تستلم البونص و تخليه يتراكم قد ما تريد

ninou
10-08-2013, 11:50
السلام عليكم ... يا أخي الكريم، لقد تم الإجابة عن كثير مما طريحت من السئلة، و الله لقد تعبت و عجزت عن كتابة الإجابة مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

ashrafshawky
10-08-2013, 11:53
اخى الكريم لابد ان تقوم بالتسجيل فى المنتدى ثم التسجيل فى انستا وتقوم بربط الحساب بالمنتدى
وتمارس على الحساب التجريبى

waleedhafez
10-08-2013, 11:56
يمكنك البدء فى المنتدى قبل ان تسجلى فى انيستا ولكن البونص بتاعك لو لم يكن لكى حساب على انيستا سوف يضيع منك يعنى يجب ربط الحساب من اجل تحويل البونص يمكنك سحب الارباح الناتجه من البونص ويظل البونص كما هو

mohamed bnali
10-08-2013, 13:19
استفسارك يا غالي جله واضح ومحترم الا انني اشم رائحة الخوف على بنصك في حسابك التجريبي
وتريد نقله الى حساب اخر في انستا ضنا منك انه يكتسي امانا اكتر
يا اخي امن بالله وامن بنفسك انت دخلت لمنتدانا هدا لتتعلم (وتسبق العصى امام الغنم حرام ادا فعلت عضيم)
تعلم حتى يرزقك الله من المعرفة والخبرة والتجربة والدربة ما هو مسطر في صحيفتك
فادا لم تكن هناك عوائق وسلمت الجرة واخدت من العلم ما شاء الله وعرفت معنى الفركس
وتمججت مع مصطلحاته واشاراته وعباراته
ودرست كتبه اي كتب الفركس وما كترها منها الاجنبية والعربية المترجمة ودرست التحليل الفني
والتحليل الكلاسيكي ونظرت الى جداول الخطوط البيانية والشموع اليبانية وعرفت الاساسيات الفركس
من دعوم ومقاومة وعرفت كيف تصعد على الققم وتسبح في القيعان وتسير على خطوط الترند
ليعرفك على السوق واحواله وتقلباته وهو اما صاعدا او هابطا او متدبدبا ودرست الاشارات وعرفت تاريخ الاسعار وماضيها وتنبئت بمستقبلها وتوقعاتها وصدقت هده التوقعات
فادا كنت شيئا من هدا ففكر في الانتقال بحسابك التجريبي الى حساب حقيقي في انستا فركس
واظنك تكون انت الرابح لانك اخترت المعرفة والعلم وهما باقيان ازليان اما اختيارك اولا للمال والفلوس فمن تبع الفلوس تفلس وتبلد ومن تبع العلم تفقه وتنبه وتفتح واعطى اكله ونفع راسه وغيره
والله معك

payza
10-08-2013, 14:23
لا عادي بس الاهم تربط
المنتديبانستا حتي يصللك البونص
كل شهر

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

أسماء نعيم
10-08-2013, 18:17
بالطبع نهعم لكي تتمكن من التداول لا بد أن تمتلك حسابا في انستا حتى يمكنك ربط حسابك في المنتدى به ومن ثم تتداول وتسحب اموالك

ahmadinho10
10-08-2013, 18:20

نعم اخي اطلب من اصحاب الخبرو ان يفيدوننا في هدا المجال مجال الفركس و العالم الكبير الدي يتوفر عليه

abugoad
10-08-2013, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
لايشترط التسجيل في الشركة انستا عند تسجيلك في المنتدى بل يمكن ذالك ولو بعد فترة طويلة فهذا لا يشكل اي عائق في المستقبل بإذن الله

kaaf
10-08-2013, 19:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انت تستطيع فتح حساب في انيستا متى تشاء اما بالنسبء للبونص فليس لديه مدة صلاحية اتره حتى تتعلم

payza
10-12-2013, 21:11
لا ليس ضوروي اخي الكريم
بس االافضل انك تربط حسابك
من اول يوم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

souheil1992
10-12-2013, 21:32
انا عرفت عنه من خلال دراستى واهتميت بمجال الفوركس واشتركت فى دورات تدريبية
وبعد ذلك بدات فى الدراسة من عن طريق الانترنت والبحث اكثر عن الفيديوهات التعليمية
واعمل فى هذا المجال من حوالى 5 شهور وبدات اتعلم من أخطائى واحسن مستوايا صفقة بعد صفقة

YOUNIS
10-12-2013, 21:36
ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺍﻟﺴﻼ*ﻡ ﻭﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺍﻻ*ﻓﻀﻞ ﺍﻥ ﻳﻜﻮﻥ ﻟﻚ ﺣﺴﺎﺏ ﻓﻰ ﺍﻧﻴﺴﺘﺎ ﻭﻳﻤﻜﻨﻚ ﺍﻻ*ﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻳﻀﺎ ﺍﻟﻰ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺍﻟﺘﻌﻠﻢ
ﻟﻦ ﻳﻀﻴﻊ ﺍﻟﺒﻮﻧﺺ ﺍﻟﺬﻯ ﺗﻘﻮﻡ ﺑﺘﺠﻤﻴﻌﻪ ﺑﺎﺫﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﻟﻦ ﺗﺨﺴﺮﻩ
ﺗﺤﻴﺎﺗﻰ ﻟﻚ ********************

mouhamed1992
10-13-2013, 02:09
موضوع رائع اخى و استفسار و جيه ارجا من اصحاب الخبرة ان يفيدونا فيه
جازاك الله خيرا و السلام

القاائد الجريح
10-13-2013, 02:36
يجب أن يكون المرء خبيراً أو حتى جيداً لكي يستخدم الفوركس
وإذا توفر هالأمرين كل شيئ راح يكون تمام وطبعاً بالممارسه ومتابعة الشروحات
تح ــيااتي لك

memoo
10-13-2013, 05:13
تحياتى لك

haithamtito
10-13-2013, 14:26

لا يا اخي ممكن تفضل تكتب كزا هر ولما تحب تستلم اربط المنتدي بحساب تداول وهيوصلك

لا مش هيضيع ولا حاجة يا اخي طالما في المنتدي

اه اظن لما تفضل ست شهور بيتلغي طالما معملتش عليه صفقات

لا يا اخي يمكنك فتح اخر غيره حقيقي

www.instaforex.com

اه يا اخي يلازم تسيب البونص اللي استلمته وتسحب الربح فقط

اخيرا بشكرا مقدما كل من يفينى ويبذل مجهود لكى يوضح لى فكلمة شكر قليله لمن يساعد فعلا شكرا مقدما[/QUOTE]

Mohamed Morsy
10-17-2013, 15:54
السلام عليكم اخي انت مبتدا و في البداية حاول انك تشوف دورة
الفوركس وسوف تفهم كل
هده المصطلحات والاساسيات

gr53
10-18-2013, 03:05
من الأفضل فتح حساب في انستا و ربطه بحساب المنتدى حتى تحول عليه البونص الذي تجمعه ، و حتى يحدث ذلك لن يضيع البونص و لن يتأثر ، أما الشركة فلن تجبرك على المتاجرة فالبونص سيظل بحسابك حتى تتاجر به مادام الحساب مفعل ببونص المنتدى على ما أعتقد ، و عند المتاجرة بالبونص و تحقيق أرباح إن شاء الله يحق لك سحب الأرباح وقتما تشاء الأرباح فقط أما البونص لا

ElFaris
10-18-2013, 04:23
اخى لا يوجد شرط فى فتح الحساب فى انستا لمجرد التسجيل فى المنتدى
فاذا لم تربط حساب المنتدى بحساب فى انستا سيتراكم البونص فى حساب النتدى حتى تربطه بحساب انستا حينها سيتم تحويل البونص
ولا يمكن طبعا تحويل الحساب التجريبى الى حقيقى فالاموال فى الحساب التجريبى وهمية وليست حقيقية

magickabo
10-18-2013, 19:02
والله ممكن حد يفيدك من ادارة المنتدى فى الموضوع دة بس الاحسن انك تربط الحسابن ببعض وتكتب ردود ونتا بتزاكر فوركس وماتفعلش حسابك الا اما تكون واثق بالتوفيق

messi_mo
10-18-2013, 19:17
السلام عليكم ورحمه الله اخى العزيز ان شاء الله
هتلاقى كل الردود على اسئلتك فى المنتدى الغالى هنا وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله

Mohamed Morsy
10-18-2013, 19:51
ان لم تسجل يا اخي في شركة انستا فوركس فبماذا ستربط حسابك في المنتدى
حتى تتوصل بالبونص لابذ اخي ان تفتح حساب بالشركة والمنتدى وتربط ما
بينهم وتفعلهم حتى تكون كل مضبوطة

ahmedanwar
10-18-2013, 19:53
الاول هو التعليم ثم التدريب ثم تطبيق الاستراتيجيات المختلفه ويجب الا نتسرع في اقتحام هذا السوق العملاق بدون علم او فهم لمجرد اننا نريد الربح بسرعه يجب التاني والصبر وعدم الاستعجال

malak558
10-22-2013, 02:14
حاليا شروط البونص بتقول ان لازم يكون فى حساب تداول مربوط بالمنتدى والا البونص بيروح عليك
والحساب مجانى وبيتفتح فى داقيق يعنى مش مشكله

SheShe
10-27-2013, 21:34
السلام عليكم ... يا أخي الكريم، لقد تم الإجابة عن كثير مما طريحت من السئلة، و الله لقد تعبت و
عن كتابة الإجابة مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله...

محمد 123
10-31-2013, 23:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى على طرح المعلومة
التى افادتنا جميعا وفى انتظار كل جديد تقدمه وربنا يوفق السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الموضوع كتير
سهل والشرح مبسط الله يعطيك العافية يا اخى

abo heba
10-31-2013, 23:25
يمكنك اخى ان تسجل حساب فى انيستا وتقوم بربطه بالمنتدى ليتم تحويل البونص اول كل شهر وان لا تتداول الا بعد التعلم كما تحب
وليس هناك اى مشاكل
تحياتى لك

medslim
10-31-2013, 23:31
سلام عليكم

نعم اخي ضرورى التسجيل فى انستا عند التسجيل فى المنتدى

ام يمكنى الانتظار حتى التعلم وبعدها اقوم بالتسجيل فى الشركه او افعل ما تريد

وشكر

progeneral
10-31-2013, 23:32
ربنا يوفقق اخى الكريم
اعتقد ان اجرات تفعيل الحساب فى انيستا رخمه شوية وانا غلبت فيها فى الاول فالافضل
انك تمشى فى الاتنين مع بعض تفعل حسابك وتسجل فى الموقع وتتعلم فى نفس الوقت والبونص مش هايضيع عليك هايفضل فى حسابك الى انت سجلت بيه ......

ASMAA TAHA
10-31-2013, 23:35
والله من الافضل ان تسجل فى انستا عند تسجيل المنتدى وتقعل الحساب كمان عشان يبقى جاهز
لا يمكن خسارة البونص حتى لو غبت عن المنتدى او مش فتحت حسابك فى الشركة لمدة سنة مش هيحصله اى حاجة

choroukguid
10-31-2013, 23:36
لن تخسر شيء لفتح الحساب في انستا
افتحه ثم اربطه بالمنتدى حتى يتم تحويل البونص اليه
والبونص لن يمسح ادا لم تتاجر به فهو من حقك

alaatreka
10-31-2013, 23:38
اولا يجب عليكي ان تفتحي حساب في انستا وربط حساب المنتدي بانستا لكي يتم تحويل البونص
ثانيا البونص يفضل موجود في الحساب عاجي حتي لو لم تتاجري
لا يمكن تحويل التجريبي الي حقيقي
اعتقد بينك انستا فوركس مش موجود في مصر ولكن عليك بعمل بطاقة سحب انستا لكي يتم تحويل الارباح عليها

mohamed emara
10-31-2013, 23:39
بالطبع لابد التسجيل حتى تجد حساب يتحول اليه البونص
وتصل الى البونص وتستطيع بعد ذلك ان تقوم بالتداول وتحقق كل ما تريد من ربح بكل سهوله

ahmed0
10-31-2013, 23:44
انصحك من تجربه شخصيه حصلت لي ..لابد لك عند التسجيل في المنتدي ان تقوم بفتح حساب في انستا و ربطه بالمنتدي لان البونص التي تحصل عليه بدون ربط للحساب مع الشركه يمكن ان يضيع عليك
ثانيا لا يمكن لك تحويل الحساب التجريبي الي حساب حقيقي انما يمكن لك فتح حساب حقيقي بعيد تماما عن الحساب التجريبي...
ثالثا اذا تم تحويل البونص الي حسابك تستطيع المتاجره به في اي وقت تريده وليس شرط ان تقوم بالتداول مباشره بعد تحويل البونص و لا تقوم الشركه باسترداد البونص منك مره اخري

tazi larbi
10-31-2013, 23:48
السلام عليكم اهلا لبد من التسجيل في الشركة لكي يتم ارسال البونص الى حسابك بالشركة ويبقى البونص بالمنتدى الى ان تربط بين المنتدى والشركة ولا يمكن سحب البونص وانما التداول به وحسابك تجده على المنصة التي تحملها من موقع الشركة الحساب التجربي يبقى تجربي ولا يمكن تحويله الى حقيقي لان لكل سرفر خاص اتمنى اني افدتك والله الموفق

رمسيس
10-31-2013, 23:53
شكرا على الموضوع والله أفتني شخصيا

bombasasa
11-01-2013, 00:01
فوركس يجعلنا سعداء، وأنا كسب المال منه،
وانها بمثابة تداول العملات الأجنبية العادية

khairoclood
11-01-2013, 00:25
تستطيع التعلم وبعدها التسجيل وفتح حساب حقيقي ولا يضيع البونص الموجود في الحساب حتى لو تأخرت في فتح الحساب واذا فتحت حساب حقيقي ولم تتاجر به فسيبقى البونص به ولا يضيع

boudra zakaria
11-01-2013, 04:37
حين تبدأ بتخيل الأرباح وبناءأمنياتك المالية على أساس أنها واقعة لا محالة وتبدأ في التفكير في كيفية صرفها والاستمتاع بها وهي لم تتحقق بعد ، ونفس الشيء أن تبدأ بالقلق والتوترمن الخسارة التي لم تحدث ، تأكد أنك أصبحت خارج الواقع . بدلا من ذلك ركز على العقد المفتوح وتصرف بحكمة في وضع أمر التوقف وأمر الإغلاق في مواقع مناسبة و كن طبيعيا مثل رائد الفضاء يستريح ويستمتع بالرحلة وذكر نفسك بأنك ليس أنت من يسيطر على هذا السوق ويتحكم به.

moraghost
11-01-2013, 05:05
الأخ العزيز
في الحقيقه بخصوص الحساب التجريبى انك تحوله لحقيقى طبعا ده مش منطقى ومش حقيقى خالص والا مكنش حد غلب ابدا ابدا
وهذا مرفوض مبداء وموضوعا
تقبل تخياتي

محمود مرعى
11-01-2013, 14:29

لص يا اخى من الافضل ليك انك لما تفتح حساب فى انستا يكون فى نفس الوقت اللى حضرتك فتحت فيه حساب فى منتدانا لكى يتم الربط بينهم
لكن لو فتحت الحساب بعد الاشتراك فى المنتدى عادى جدا وهتاخد البونص لا تقلق

yassoo011
11-01-2013, 15:15
في بداية كل شهر تحول البونص التي جمعتها الي حساب التدال الذي تقوم بربطه
بالمنتدى ويتم تحويله في بداية كل شهر وتسحب الارباح فقط دون البونص

mohamedalshafai
11-01-2013, 15:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
التسجيل فى انستا ممكن بتاجل لكن اظنه يكون حتى قبل بداية الشهر الجديد
ثانيا لا اعرف
ثالثاانت سجلت والشركه لا تضيع منك اى شيئ اطلاقا الا اذا خالفت بنود العقد عند الاشتراك

ahmadinho10
11-07-2013, 23:40

بالنسبة لالتسجيل اخيي يمكنك ان تتسجل في الشركة وقت ما تريد و بالنسبة لحساب تجريبي الى حساب حقيقي فيمكنك اخي

yara alaa
11-07-2013, 23:50
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
لازم تربط المنتدي بأنستا
والبونص مش بيضيع عليك
لكن لازم لما تتعلم تتاجر بيه علشان تاخد المكاسب

forexman55555
11-08-2013, 20:32
ممكن تسجل فى المنتدى اولا ثم تسجل فى انيستا بعد فترة لكن كن حذر لان البونص لابد ان يتحول لحساب انيستا
خلال شهر و الا يضيع عليك و بالتالى عليك ان تعمل حساب انيستا خلال نفس الشهر الذى اشتركت فيه فى المنتدى

هدىابراهيم
11-08-2013, 21:07

joni32love
11-08-2013, 21:15
شكرا لك يا اخي العزيز علا هل معلومه مفيده رغم اني مشترك جديد

younesboughnim
11-08-2013, 21:42
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
يجب اخى العزيز ان تربط انيستا بالمنتدى ولا تقلق لن يقل البونص لديك
وشكراا

---------- Post added at 07:42 PM ---------- Previous post was at 07:27 PM ----------

عادى جدا انت ممكن تفتح حساب فى انستا
ويتحولك عليه البونص ومش تتاجر بيه الا بعد ما تتعلم
بس لازم تعرف انك مش هتتعلم بين يوم وليله

Moro_Mezo
11-08-2013, 22:39
البونص بتحصل عليه هنا من المنتدى من خلال دورك الفعال والبونص لاينتظر لو لم يتم تحويله سوف يضيع عليك
يعنى لازم تفتح حساب على انيستا وتربطه بالحساب لكى يتم التحويل عليه والبونص لايضيع فى انيستا لو لم تداول عليه ويمكنك ان تدخل على رابط لانستا داخل المنتدى وتنشىء الحساب

محمد مرسي
11-08-2013, 22:42
مش ضرورى انك تفتحى حساب عالطول فى الشركة ممكن تنتظرى عادى وكمان البونص بيفضل موجود فى حسابك متقلقيش

gna28
11-08-2013, 23:24
شكر خاص لصاحب الموضوع
أعتقد أن الاهم من فتح حساب تداول معرفة كيفية التداول واختيار شركة الوساطة ممكن تستغل الوقا الحالى لعمل بونص من المنتدى.

ELTORKY
11-08-2013, 23:27
اعتقد ان اجرات تفعيل الحساب فى انيستا رخمه شوية وانا غلبت فيها فى الاول فالافضل انك تمشى فى الاتنين
مع بعض تفعل حسابك وتسجل فى الموقع وتتعلم فى نفس الوقت والبونص مش هايضيع عليك هايفضل فى حسابك الى انت سجلت بيه

heroo252
11-09-2013, 02:11
ممكن طبعا الانتظار انما مش هتقدر تجمع بونص كدة فا الافضل انك تتعلم وتجمع بونص فى نفس الوقت
يعنى تفتح حساب فى انستا وتربطة بالمنتدى عشان تتحسبلك بونص عالردود الى هتعملها
دة بالنسبة لاول استفسار

latraaa
11-09-2013, 09:55
لا لا يا اخي الكريم، يمكنك أن تقوم بكل شيء بكشل متوازي، يمكنك ان تقوم بجمع البونيص و لا تتداول به، قم بجميع المراحل إلا التداول الحقيقي لا تقم به إلا بعد أن تتأكد من نفسك أنك قد تعلمت، بالتفويق لك و للجميع إ نشاء الله

nabile051
11-09-2013, 13:44
قد أثبتُّ صورتها في تقديمي للكتاب – تقطع بأنّ عنوانه هو «البيان والتبيُّن» وهذا ما يجده القاريء بوضوح في مصورة مخطوطة كوبريلي المحفوظة بدار الكتب المصرية تحت رقم (4370 أدب)، وتاريخ كتابتها هو سنة 684، وكذلك نقرأ هذا العنوان بوضوح في مصورة مخطوطة مكتبة فيض الله، وهي في معهد المخطوطات بجامعة الدول العربية تحت رقم (887) وهناك بحkj

heroo252
11-09-2013, 14:08
البونص يبدأ فى احتسابة لما يكون ليك حساب انستا مرتبط بالحساب
انما قبل كدة يبقى هتعمل ردود مش هتفيدك فى حاجة ومش هتاخد عليها بونص انصحك انك تعمل الحساب الاول
وتصفيد من كل رد ممكن تكتبة

mvpopcina
11-09-2013, 14:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اخي الكريم البونص يبقى في حسابك في المنتدى الى ان تقوم بربطه مع حسابك في انستا مع العلم ان الحد الاقصى للبونص في الشهر هو 100 دولار

gr53
11-09-2013, 14:23
من الأفضل فتح حساب في انستا و ربطه بحساب المنتدى حتى تحول عليه البونص الذي تجمعه ، و حتى يحدث ذلك لن يضيع البونص و لن يتأثر
أما الشركة فلن تجبرك على المتاجرة ، فالبونص سيظل بحسابك حتى تتاجر به مادام الحساب مفعل ببونص المنتدى على ما أعتقد

nabile051
11-09-2013, 14:28
لقدرة على إظهار الحاجة إلى وجود حكومة من أجل رفاه الشعب، وعلى سبيل المثال. أوضح النتائج المترتبة عن حكومة الدهماء ؛
القيادة في فن الحرب - من أجل بقاء الدولة ؛

djamel
11-09-2013, 16:29

اخيرا بشكرا مقدما كل من يفينى ويبذل مجهود لكى يوضح لى فكلمة شكر قليله لمن يساعد فعلا شكرا مقدمايصسبي

---------- Post added at 01:45 PM ---------- Previous post was at 01:42 PM ----------

احسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف وويب مونى دول احسن بنكين فى الفوركس ءيس

---------- Post added at 02:29 PM ---------- Previous post was at 01:45 PM ----------

والرفاهية والتقدم الذي يعيشون فيه؟! حتى بلدي (سويسرا) كنت أشعر فيه بنفس ما شعرت به في السويد، برغم أنه بلد ذو رخاء، ومستوى المعيشة فيه مرتفع!

amoun profiseur forex-masr

هدىابراهيم
11-20-2013, 08:36
لقد تم الإجابة عن كثير مما طريحت من السئلة، و الله لقد تعبت و عجزت عن كتابة الإجابة مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع

محمد رجب
11-20-2013, 08:38
للبونص سيظل فى حسابك حتى تفتح حساب وتقوم
http://www.instaforex.com/ar/

gr53
11-24-2013, 05:47
الأفضل فتح حساب في انستا و ربطه بحساب المنتدى ليحول لك البونص نهاية الشهر
و لا تخف على البونص فلن يتأثر بتأخرك في المتاجرة فسيظل في الحساب حتى تبدأ التداول

doola2020
11-24-2013, 09:53
طبعا أول سؤال لازم تسجلي في انستا وتربطي حسابك بالمنتدي لكي لا يضيع عليكي البونص الذي جمعتيه في هذا الشهر لأن لو أتي شهر جديد دون أن تربطي حسابك بانستا سيضيع كل البونص الذي قمتي بتجميعه من خلال مشاركاتك في المواضيع

رفيق محمد
11-24-2013, 09:56
افتح حساب فى انستا على طول ياعزيزى واربطه بالمنتدى
حتى يحتسب للك البونص
وبالطبع بعد متخلص تجربة على الديمو ابحث عن البونص وتاجر حقيقى

gr53
11-30-2013, 07:56
افتح حساب فى انستا على طول ياعزيزى واربطه بالمنتدى
حتى يحتسب للك البونص
وبالطبع بعد متخلص تجربة على الديمو ابحث عن البونص وتاجر حقيقى

من الأفضل فتح حساب بالشركة و ربطها بحساب المنتدى حتى يمكن تحويل البونص عليه
و لا تغامر بمالك الشخصي ابدأ المتاجرة بالبونص حتى تطمئن و تجد أنك قد فهمت السوق بشكل صحيح

محمد رجب
11-30-2013, 07:59
التعلم وبعدها التسجيل وفتح حساب حقيقي ولا يضيع البونص الموجود في الحساب حتى لو تأخرت في فتح الحساب واذا فتحت حساب حقيقي ولم تتاجر به فسيبقى البونص به ولا يضيع وانت لا تستطيع تحويل الحساب التجريبي الى حقيقي

همسه
11-30-2013, 08:14
بعد فتح حسابك هنا بالمنتدى تفتحى حساب بالشركه (شركه انستا ) وبعدين بتربطى الحسابين ببعض واتعلمى برحتك.... اكيد البونص لن تضيع،، وطبعا الحساب الديمو شىء وحسابك الحقيقى شىء اخر..كذلك يجب تفعيل الحساب عن طريق اوراق رسميه

محمد رجب
11-30-2013, 08:15
التعلم وبعدها التسجيل وفتح حساب حقيقي ولا يضيع البونص الموجود في الحساب حتى لو تأخرت في فتح الحساب واذا فتحت حساب حقيقي ولم تتاجر به فسيبقى البونص به ولا يضيع وانت لا تستطيع تحويل الحساب التجريبي الى حقيقي

Abo Hamdy
11-30-2013, 11:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
لا سجل افضل عشان البونصميروحش عليك
بالتوفيق ليك ولينا جميعا وبتمنالكم صفقات رابحة انشالله

ahmedibrahim258258
11-30-2013, 11:15
سوف اجاوبك على معظمها اما لم يكن كلها البونص بتحصل عليه هنا من المنتدى من خلال دورك الفعال والبونص لاينتظر لو لم يتم تحويله سوف يضيع عليك يعنى لازم تفتح حساب على انيستا وتربطه بالحساب لكى يتم التحويل عليه والبونص لايضيع فى انيستا لو لم تداول عليه ويمكنك ان تدخل على رابط لانستا داخل المنتدى وتنشىء الحساب

vandersar197
11-30-2013, 11:35
السلام عليكم
أنا أظن أنه يجب عليك فتح حساب بشركة انستا فوركس من الأول حتى تتمكن من ربطه بحسابك بالمنتدى أخي الكريم
وفي هذا الحساب تتمكن من تحويل البونص إليه وتتداول عالم الحقيقي
بالتوفيق

yota
11-30-2013, 12:15
لماذا تنتظر اذا كنت تريد ان تقوم بتحويش البونص الخاص بك حتى تستطيع ان تتاجر بة وهو مبلغ كبير فيمكنك عمل ذلك والشركة ستترك لك البونص
ولكن على حسب مااعتقد المدة 3 شهور واذا لم تستخدم البونص ستقوم بسحبة

fte2020
11-30-2013, 13:01
اخي في رايي التعلم والتطبيق على التجريبي هو احسن طريق للاحتراف
لا تتعجل الفوركس لن يزول . بل سوف تخسر حسابك و تعود الى نقطة 0 من جديد
بالتوفيق لك

mohmoh1987
11-30-2013, 13:04
بالتوفيق لكاخي في رايي التعلم والتطبيق على التجريبي هو احسن طريق للاحتراف
بالتوفيق لك

SaeedEgypt
11-30-2013, 22:20
انا شايف ان التدريب والعمل فى التعلم لا يكون عالبونص لانا لبونص مهم زى النقود الحقيقية
لابد من التعلم على الديمو فقط`

mohamed77
11-30-2013, 22:42
والله اختصار الموضوع يا غالى فى نقاط بسيطه انك ممكن تسجل عن طريق المنتدى والبونص بيتحول بدايه كل شهر جديد وفلوسك مش بتروح ولا شئ حتى لو مش تاجرت بيها اعتقد عادى هو بونص مش هتقدر تسحبه لانه للمتاجره فقط ولو حبيت تسجل مباشر من اسنتا وتشترى بونص مدفوع الاجر وليك حق استرداه ده شئ عادى جدا وموجود وموضوع الرابط الخاص بالشركه موجود هنا فى المنتدى على شرايط اعلانات الشركه هنا على المنتدى او سهل يا سيدى موجود ايضا على جوجل بكل بساطه انا شايف انه موجود

osamamamoon
12-01-2013, 00:54

ilyes chaieb
12-03-2013, 16:46
السلام عليكم و لرحمة الله
مش بالضرورة تفتح حساب الان يمكنك التعلم و بعدين تفتح حساب
الا اذا كنت تريد البونص في هذه الحالة يجب ان تفتح حساب و تربطه بالمنتدى عشاااااان البونص

تقبل مرورى

devman
12-03-2013, 17:10
أول استفسار : ليس ضروري التسجيل في أنستا لكن لابد من فتح حساب خاص بالبونص قبل مرور الشهر لكي لا يضيع البونص
ثاني استفسار : يضيع البونص لأن كل أول شهر يصفر الحساب في المنتدى
ثالث استفسار : لا يضيع البونص في حساب أنستا حتى وإن لم تتاجر به خد وقتك في التعلم
رابع استفسار : لا يوجد شيء اسمه أحول حسابي الحساب عبارة عن بيانات تدخل عليها من نفس المنصة
خامس استفسار : على أي لينك تتكلم
سادس استفسار : في حالة الربح يمكنك سحب أرباحك فقط والبونص غير قابل للسحب وفي حالة الخسارة يجب استرجاع الخسارة وبعدها يمكنك سحي الأرباح ما بعد الخسارة وفي حالة مرجنة الحساب تبدأ من الصفر يعني بدون ديون

masry92
12-03-2013, 17:25
ممكن افيدك انه لازم اخي انك تفتح حساب في المنتدى والشركة وتربط الاثنين ببعص حتى تستلم البونص

vben
12-03-2013, 17:42
سلام الله عليكم اخواني
ا ود شكر صاحب هدا الموضوع على المجهودات الجبارة
التي قام بها لانجاز هدا الموضوع والاعضاء الكرام على مجهوداتهم
و شكر

محمود مرعى
12-03-2013, 18:03

بص يا اخى علشان متحيرشى نفسك وعلشان برده متغامرشى بتعبك لان الردود كمان نفسها محتاجة مجهود والامر مش بالسهولة اللى حضرتك تتوقعها خصوصا فى موضوع الردود
حضرتك تشجل فى الشركة تحت رعاية المنتدى وبعد كده تربط الحساب بتاعك بيالمنتدى بشركة انستا ثم تبدأ بالتعلم وجمع البونص وعلشان لما تخلص تعليم يكون معاك مبلغ تبدأ بيه

عبدالقادر مطر
12-03-2013, 18:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختى الفاضله جزاكى الله خيرا كثيرا واعانك الله على تقديم المزيد
اولا ليس ضرورى التسجيل فى انستا فوركس مع التسجيل بالمنتدى يمكنكى فتح حساب بعدها بفتره لا يوجد بها مشكله
ثانيا البونص يظل موجود لحين فتح حساب
ثالثا لما تخسرى البونص اذا لم تتاجرى يظل كما هو ولكن لا يمكن سحب البونص
رابعا من المستحيل تماما تحويل الحساب التجريبى الى حقيقى
خامسا دا اللينك الخاص بانستا https://www.instaforex.com/
لو ربحتى من البونص بتسحبى ارباحك فقط والبونص بظل للتداول اما لو خسرتى البونص كمان بيروح عليكى
تحياتى لكى ولكل اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
اتمنى للجميع صفقات مربحه
اتمنى ان يكون ردى قد نال اعجباكم

gr53
12-08-2013, 03:40
عليك بفتح حساب حقيقي حتى يمكنك ربطه بحساب المنتدى ليتم تحويل البونص عليه
أما بقية الأسئلة فعليك بالتواصل مع الدعم الفني بالشركة و الاستفسار عن كل ما تريد معرفته

ahmed kabo
12-08-2013, 08:15
مش عارف بصراحة علشان ماضركش بردى بس مش هتخسر حاجة لو سجلت هنا وفى الشركة وربط الحسابين ببعض وربنا يسهل بعد كدة بالتوفيق للجميع

gr53
12-11-2013, 11:48
بالتوفيق لك

فعلا بالتعلم و التدريب على الحساب التجريبي هو أفضل طريق للاحتراف
فلا يجب التسرع في الدخول للسوق

ashrafko
12-11-2013, 11:49
اخى الكريم قم بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى وتعلم منة الكثير وقم بفتح حساب تجريبى للتعلم والممارسة وبالتوفيق

محمد رجب
12-11-2013, 11:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم حاول الجمع بين الإتنين التعلم وجمع البونص حتى تضرب عصفورين بحجر واحد
هدا ما اتبعت انا في أول الأمر

عاشق الفوركس
12-11-2013, 12:33
والله يا عزيزي انا لسه جيدد في المنتدى ولم اعرف القوتنين بكامل حذافيرها يكمنك الاستعانة بالخبراء في المنتدى هم اعلم منى والله الموفق

forex pop
12-11-2013, 13:01
حساب فى انستا واربطة بالمنتدى وسوق يتم تحويل البونص الى حسابك كل شهر ولن يضيع لعدم التداول ليجوز تحويل حساب الديمو الى حساب حقيقى..
في انستا و فعله وبعدها اتعلم للفوركس و كسب البونص..

salma100
12-13-2013, 00:18
لازم تسجل لما تكون هتشارك فى المنتدى
لكن لو هتطلع فقط اعتقد انه مش ضرورى
لاء المفروض تفتح حساب فى انستا وتربطه
بالمنتى عشان الرصيد يتحولك اول الشهر

ahmed kabo
12-15-2013, 18:20
اخى الكريم عادى جدا وماتقلقش من اى حاجة عادى ممكن تسجل وتربط الحسابين ببعض وبعد كدة ابقى اكتبر براحتك ومفيش مشاكل بالتوفيق للجميع

01malik
12-16-2013, 18:42