PDA

View Full Version : تقليل الخسارة

zeze2017
06-20-2017, 00:07
الســــلام عليــــــــــــكم ورحـــــــــــــمه الله وبركــــــــــــاته --------------بعد التحية الطيبه ----------كيف يتم تقليل الخسارة ؟ وما هو راس المال المناسب وما هى الرافعه المالية المناسبه لراس مال 500 دولار تقبلوووو مرورى وتحياتى لكم جميعا

snnaky
06-20-2017, 00:13
يبدو انك لم تستفيد من النصيحة
لكل موضوع واستفسار طريقة لعمل اللموضوع المناسب وانا مش فاهم موضوعك يعنى اية تقليل الخسارة هو انت افترضت انك محقق خسارة وعاوز تقللها هو انت عاوز اية اساسا انا مش فاهم طب وكم حجم الخسارة عشان نعرف نقللها ازاى وبعدين القصة مش فى الرافعة المناسبة القصة كلها فى حجم اللوت المستخدم ومقدار تناسبة مع حالة الصفقة الفنية ونوع الاستراتيجية المستخدمة طبقا لأدارة رأسش المال يعنى انت مش موضوع انت عاوز اية عشان نجاوبك

settouti
06-20-2017, 00:22
قليل الخسارة
موضوع في الحقيقة مهم للجميع , و لاكن يحتاج المزيد من التمحيص و التدوين من طرف المدونين في هذا المنتدى
و لاكن يجب علينا شكرك يا صاحب هذا الموضوع على مجهودك و نشاطك و المزيد من الفائدة للجميع و الحمد لله رب العالمين

Mostafa Ezz
06-20-2017, 00:26
بسم الله الرحمن الرحيم //

الرافعة المناسبة القصة كلها فى حجم اللوت المستخدم ومقدار تناسبة مع حالة الصفقة الفنية ونوع الاستراتيجية المستخدمة .... طبقا لأدارة رأسش المال تقبل مروري

haitham salama
06-20-2017, 00:39
أخى الكريم يتم تقليل الخسائر من خلال إدارة رأس مال صارمة، تستطيع من خلالها المضاربة والربح بعد ذلك ، ولابد عدم الطمع وضع ستوب لوز
بالإضافة إلى دخول الصفقات بلوت مناسب لرأس المال.