PDA

View Full Version : كم اول مبلغ فتحت به حساب حقيقى؟

Pages : [1] 2 3 4 5

عمرو
05-14-2012, 13:25
بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اما بعد...
اخى الكريم ما هو اول مبلغ تاجرت به فى حسابك الحقيقى؟؟

وكم اقصى ربح حققتة من هذا المبلغ؟؟

وما هى اكبر خسارة تعرضت لها ؟؟

شاركنا تجربتك من فضلك

Noah
05-14-2012, 15:41
سؤال جميل جدا فى الحقيقة
انا اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي كان 100$ بالضبط ولكنى خسرت فى هذه الفترة ولحسن الحظ انى ربحت بعدها من حساب كان بونص وحققت منه ما يرضينى من ارباح والحمد لله وكانت نتيجة جيدة وبداية جيدة انى احقق ربح من حساب بونص واسحب الربح

kingman
05-14-2012, 15:48
انا كانت بدايتى على الحقيقى كانت حسابات بونص ولااتذكر مقدار ماربحته او مقدار ماخسرته اول ماشتغلت على الحقيقى فكانت مايشغلنى فى هذه الفترة هو التجريب والتعرف على السوق ولكنى الحمدلله مقدار الربح الى الخسارة فعيتبر طلعت بأرباح ليست كثيرة ولكنها الحمدلله ليست خسارة وانا افضل لأى مبتدأ فى هذا السوق ان يعتمد فى البداية على البونصات فقط الى جانب التجريبى

عمرو
05-15-2012, 09:59
انا كانت بدايتى على الحقيقى كانت حسابات بونص ولااتذكر مقدار ماربحته او مقدار ماخسرته اول ماشتغلت على الحقيقى فكانت مايشغلنى فى هذه الفترة هو التجريب والتعرف على السوق ولكنى الحمدلله مقدار الربح الى الخسارة فعيتبر طلعت بأرباح ليست كثيرة ولكنها الحمدلله ليست خسارة وانا افضل لأى مبتدأ فى هذا السوق ان يعتمد فى البداية على البونصات فقط الى جانب التجريبى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم
امـــــــــا بــــــــعد ....
انا احييك على ردك
لأنى مثلك تماما فأنا بدايتى كانت مع البونص وتداولت به ثم ربحت فقررت ان اشحن رصيدى وبالفعل تم ولكن النهاية خسرت

magic777
05-16-2012, 13:56
كان ب 50 دولار تقريبا على ما اتذكر
ووصلتهم ل 100 ولكن طبعا عامل الطمع هو العدو الاول في هذا السوق ولذلك تهورت ودخلت بلوتات عاليه وامترجن الحساب في يومين
بعدها برده فتحت حساب ب70 دولار واتمرجن
بعدها عرفت منتديات الرد بمقابل واشتغلت فيها وعملت حساب به تقريبا 40 دولار وبرده اتمرجن والحمد لله
الان وصلت الى قناعه ان علشان تنجح وتتغلب على عاطفه الطمع لازم يكون الحساب كبير اولا وده اللي بحاول اعمله الان وان شاء الله اصل

kingman
05-16-2012, 16:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم
امـــــــــا بــــــــعد ....
انا احييك على ردك
لأنى مثلك تماما فأنا بدايتى كانت مع البونص وتداولت به ثم ربحت فقررت ان اشحن رصيدى وبالفعل تم ولكن النهاية خسرت

ووصلتهم ل 100 ولكن طبعا عامل الطمع هو العدو الاول في هذا السوق ولذلك تهورت ودخلت بلوتات عاليه وامترجن الحساب في يومين
بعدها عرفت منتديات الرد بمقابل واشتغلت فيها وعملت حساب به تقريبا 40 دولار وبرده اتمرجن والحمد لله
الان وصلت الى قناعه ان علشان تنجح وتتغلب على عاطفه الطمع لازم يكون الحساب كبير اولا وده اللي بحاول اعمله الان وان شاء الله اصل
انا مش بأييد خالص الأيداعات فى بداية المشوار والأعتماد الكلى على البونصات لأن اى مبلغ سوف يضيع فالسوق وسيتم خسارته لسبب مهم جدا ان المبلغ هيكون صغير يعنى اقل من 100 دولار لن تقتنع بربحهم وستزيد المخاطرة وسوف تخسرهم بسهولة فكل عوامل النجاح تشير الى ربح شهرى فى حدود عشرة فى المية
ولما بشوف متاجرتنا عموما بتلاقى متاجرتنا بتهدف الى الف فى الميه
وده اكبر سبب اننا نخسر فى هذا السوق

sunlight
05-16-2012, 19:52
انا اول حساب حقيقى ليا فيه 1.84 دولار
عارف هاتضحكوووووووووووو عليا ولكنى الى الان لم اخسر منه الا نصف دولار
بس كل يوم فى مواجهات وخناقات مع نفسى ومع السوق على الغلبان الدولار اللى اتقطع من كتر الصفقات اللى بسنتات
بس الصبر وان شاء الله كل شىء هيتحقق

shero
05-16-2012, 20:38
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

قبل أن اتحدث عن أول مبلغ تم فتح حساب حقيقى بة يجب ان اقول انى دخلت الى هذا السوق بدون معرفة اى طريقة يتم استخدامها للمتاجرة أو كيفية الدخول و الخروج من السوق ولهذا كان طبيعا جدا ان يتم خسارة اول 200 دولار تم ايداعها فى اول حساب حقيقى وذلك فى دقائق معدودة

aboualy
05-17-2012, 02:29
انا اول حساب حقيقى اشتغلت عليه كان بونص وعملت مكسب منه فى الاول صحيح مكنش كبير لكنى اشجعت واستمريت والحمد لله خسرته كله طبعا لكن انا دلوقت الحمد لله قدرت احقق ارباح كويسة وان شاء الله اقدر استمر

Hamad
05-17-2012, 07:59
الحساب عندما بدأت في الفوركس
200دولار حولتها في 5 ايام 700 دولار

بعد ذلك زادت ثقتي بنفسي لدرجة ان اعتقدت اني انا المسيطر على السوق

وبـ 700 دولار دخلت صفقتان النقطة بــ 10 دولار وكانت الصفقتان كسبانة حوالي 20 نقطة لكل منها ولكن كنت اقول لن ارضى بغير الخمسين نقطة

وجاءت الاخبار وطيرت الرصيد بكله

Mohamed90
05-17-2012, 12:09
السلام عليكم
صراحة اول حساب لي كان فقط 30 و حبيت فقط اجرب و من باب الفضول ولكن حتى مع تعلمي و اخد كثير م نالمعلومات لم تكن كافية لتحقيق شئ و تلك 30 دولار لم تصمد للمدة اسبوع للاسف
تحياتي

silverfox
05-17-2012, 13:04
انا اول حساب افتكره كان ب 50 دولار وخسرته فى يومين برضة ايام مكان الواحد مش فاهم حاجة فى الفوركس

amar90
05-17-2012, 13:16
انا كنت لا اعرف ايش فوركس كان لدى حسابات بنكية
فتحت بى 1$ لجرب الفضول الفوركس
ربحت 30 سنت وحولتهم
واللى فى حسابى 1$ كما هو لم اشحنة لحد الان
لاننى معى بعض الحسابات البونص اتاجر بة وربحت من

mage
05-17-2012, 17:20
انا اول حساب افتكره كان ب 50 دولار وخسرته فى يومين برضة ايام مكان الواحد مش فاهم حاجة فى الفوركس

طيب تعتقد انك الان فى مامن من الفوركس وانك مش ممكن تخسر ايضا الان الحسابات اعتقد انا لفوركس لا يتجزأ وان نسبة الخسارة فى السوق موجودة ولكن المتاجر نفسه هو من يغير هذه النسبة وتقليلها او الحد منها على حسب الطريقة التى يتعبها وعلى حسب استفادته من اخطائه وهذا ما نريد القول عليه

ahmednabil240
05-17-2012, 18:25
انا لسه داخل فى الموضوع جديد لكن ان شاء الله اكيد هاكسب وهاخسر ماهو مفيش حلاوة من غير نار

كريم
05-18-2012, 15:05
اول مبلغ دخل بيه سوق الفوركس بحساب حقيقي حطيت فيها 5 دولار الرت و بعدها كست حوالي 6 صفقات و بعدها

خاطرت مخاطرة واحده صيعتلي الخمسة كلهم هههههههههه

طبعا في الأول لازم تكون حاجات بسيطة لأنك معندكش خبرة كافيه

gogofx
05-18-2012, 15:38
على حسب ما اذكر ان اول حساب فتحته كان 10دولار واخدت عليهم 10 بونص
وصلتهم الى 30دولار تقريبا وبعدين خسرتهم كلهم هههههههههه

kingman
05-18-2012, 16:46

من الملاحظ من معظمنا اننا نربح فى بادئ الأمر ونضعاف الحساب اى كان قيمته لكن فى النهاية تدخل مخاطرة صفقة واحدة تقضى عليه هههههه ولو كان الواحد سحبهم على طول يبقى كان طلع كسبان الضعف انا عن نفسى بقيت بفضل اسحب ارباحى باستمرار خصوصا انى لسه بخاطر فى السوق فبكده بقدر اضمن جزء من ارباحى

mage
05-18-2012, 17:38

هههههههه كلنا كنا كده فى الفوركس فى البداية نكسب ونخسر واحنا مش عافين احنا بنخسر ليه ولا بنكسب ليه بالرغم اننا تعلمنا التحليل الفنى ولكن برده بيبقى لينا استغراب فى الصفاقت وبنبقى تايهين فى البداية ومش عارفين نتخلص من المشاكل التى تواجهنا فى السوق ولكن مع الوقت كل حاجة بنعديها وبنقدر نتخلص من المشاكل اللى قدامنا

mando
05-18-2012, 18:04
الحقيقة يمكن يكون الواحد شحن حسابة كتير بس المشكلة كانت الشحن بمبلغ صغير اى انعكاس بسيط بيجاى المرجن
انا شايف انه الواحد بعد ما يتعلم جيد يخش بمبلغ كويس عشان يقدر يتاجر بشكل افضل لانه السوق دة مش مضمون يعنى يكون حساب مبلغ كويس 500$ مثلا ويكون الدخول بناء على استراتجية كويسة وادارة راس مال افضل من انه الواحد يشحن مبلغ صغير هايخسر ويرجع يخسر تانى وتالت

HARRY POTTEER
05-18-2012, 19:32
ههههههههههه انا لسه في الحساب التجريبي و انصح الكل بالاحتراف في الحساب الديمو لانه مفيد جدااا

starain2000
05-18-2012, 20:16
بالنسبه لي اخواني انا ناوي افتح ب ١٠٠ دولار اربحها من النت وليس من جيبي، وبعد ان افتح الحساب سوف اسحب الارباح التي تزيد عن ١٠٠ الدولار الى ان ارجعها ، وبعدها سوف انمي رأس المال لدي عشان ان خسرته يكون فقط اخسر الارباح .
المهم اخوتي الاعزاء هو ان تكون لدينا معرفه مسبقه وتجارب سابقه وان نستفيد من الاخطاء
ثانيا ان نفتح حسابات تجريبيه في شركات اخرى تكون تطبيقاتنا عليها
وربنا يوفق الجميع ، ومحد يعرف فينا وش الخير فيه! يمكن ربنى يوفقنا بهذه الشغله.

تحياتي للجميع

magic777
05-18-2012, 21:04
بالنسبه لي اخواني انا ناوي افتح ب ١٠٠ دولار اربحها من النت وليس من جيبي، وبعد ان افتح الحساب سوف اسحب الارباح التي تزيد عن ١٠٠ الدولار الى ان ارجعها ، وبعدها سوف انمي رأس المال لدي عشان ان خسرته يكون فقط اخسر الارباح .
المهم اخوتي الاعزاء هو ان تكون لدينا معرفه مسبقه وتجارب سابقه وان نستفيد من الاخطاء
وربنا يوفق الجميع ، ومحد يعرف فينا وش الخير فيه! يمكن ربنى يوفقنا بهذه الشغله.

تحياتي للجميع

تفكير منظم اخي وبدايه جيده في هذا المجال
وكمان هتقدر تتعلم على حساب حقيقي بدون ان تخسر اموالك وتكتسب الخبره التي تريدها بمرور الوقت
وبدون خسائر تضغط على نفسيتك او تعيقك عن تطوير طرقك وتحقيق النجاح في الفوركس وايضا انك هتكون سحبت المبلغ الذي تعبت في جمعه من البدايه وتتاجر بالارباح وده هيكون مساعد ليك في تثبيت العامل النفسي في المتاجره و بالتوفيق

elking
05-19-2012, 04:26
وكمان هتقدر تتعلم على حساب حقيقي بدون ان تخسر اموالك وتكتسب الخبره التي تريدها بمرور الوقت
وبدون خسائر تضغط على نفسيتك او تعيقك عن تطوير طرقك وتحقيق النجاح في الفوركس وايضا انك هتكون سحبت المبلغ الذي تعبت في جمعه من البدايه وتتاجر بالارباح وده هيكون مساعد ليك في تثبيت العامل النفسي في المتاجره و بالتوفيق

بالتاكيد تفكير منظم وجيد ويجب ان لا تسحب ارباحك وان تضعها لتزيد بها راس مالك او لو اردت سحبها مع زيادة راس مالك عن رطيق البونص يصبح هذا جيدا للغاية حتى تشعر بتحقيق الربح

عمرو
05-19-2012, 08:12
ههههههههههه انا لسه في الحساب التجريبي و انصح الكل بالاحتراف في الحساب الديمو لانه مفيد جدااا

بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد
طبعا اجابتك جميلة ولا تحتاج لسخرية
فانت فى المضمون الان
نصيحتى لك اكمل تدريبك وتعليمك واقرا وجرب ثم افتح حقيقى

YOUNES
05-19-2012, 11:46
انا الان مبتدئ
حاليا مع حساب الديمو
وانوي افتح واحد حقيقي بـــ 100 دولار كبداية

Mohamed90
05-19-2012, 13:03

فكرة جميلة اخي طبعا ولكن نصيحة صغيرة لو عجبتك انت تدخل ب100 و تسحب الارباح لتوصل ل100 يعني لو انت نجحت في جني الارباح و وصلت للضعف الحساب تيقى انك متداول جيد يمكن اضافة 100 على 100 و دخول للوت اكبر من السابق و يمكن تحقق 100 اخرى بسرعة
تحياتي

انا الان مبتدئ
حاليا مع حساب الديمو

اه طبعا كل واحد يبدا ب100 دولار تبقى مناسبة للتجربة و دخول للمغامرة و لكن يجب درس استراتجيات و اتقانها على تجربي واكتساب خبرة لكي لاتروح عليك 100 دولار و انت تشوف فيها

Noah
05-19-2012, 16:54
فكرة جميلة اخي طبعا ولكن نصيحة صغيرة لو عجبتك انت تدخل ب100 و تسحب الارباح لتوصل ل100 يعني لو انت نجحت في جني الارباح و وصلت للضعف الحساب تيقى انك متداول جيد يمكن اضافة 100 على 100 و دخول للوت اكبر من السابق و يمكن تحقق 100 اخرى بسرعة
تحياتي

اه طبعا كل واحد يبدا ب100 دولار تبقى مناسبة للتجربة و دخول للمغامرة و لكن يجب درس استراتجيات و اتقانها على تجربي واكتساب خبرة لكي لاتروح عليك 100 دولار و انت تشوف فيها

مبلغ 100 دولار كبداية فىا لفوركس هو مبلغ ممتاز على فكرة ولكن عليك ان تكون حذر ولا تتدخل فى الصفقات بنسبة مخاطرة عالية حتى لا تخسر اموالك فى الفوركس وعليك ان تكون اكثر دقة فى ادارة المال ولا تمتلك نسبة مخاطر عالية

kingman
05-20-2012, 01:52
انا الان مبتدئ
حاليا مع حساب الديمو
ربنا يوفقك فى مشوارك المهم تتعلم وتتدرب جيد على الديمو فهو اهم حاجة فى هذه المرحلة وان شاء الله تحاول ان تتفادى الأخطاء التى وقعنا فيها وغالبا ناتجة عن اهمالنا بقدر كبير فترة التعلم على الديمو والتسرع نحو الحقيقى وان شاء الله تستفاد من بونص المنتدى افضل شئ فى هذه المرحلة وتقدر تتاجر بونص المنتدى كتجربة قبل ان تودع من حسابك الخاص وربنا يوفقنا جميعا

aboualy
05-20-2012, 03:00
انا ناوى اشتغل فترة بالبونص لحد مقدر اجمع مبلغ كويس 1000 دولار او 2000 دولار وبعد كده ان شاء الله ممكن ابداء فى سحب جزء من الارباح للنفقات الخاصة وترك جزء اخر حتى استمر فى تنمية الحساب

hehelibeb
05-20-2012, 17:40
أول حاب دخلت به كان 100 دولار ثم خسرتها كلها ثم شحنت ب 500 دولار ثم خسرتها كلها ثم 400 دولار ثم خسرتها كلها وبالنهاية خسرت 1000 دولار ولكني تعلمت أشيا جديدة بعد مغامرة 1ب 1000 دولار

Noah
05-20-2012, 21:19
أول حاب دخلت به كان 100 دولار ثم خسرتها كلها ثم شحنت ب 500 دولار ثم خسرتها كلها ثم 400 دولار ثم خسرتها كلها وبالنهاية خسرت 1000 دولار ولكني تعلمت أشيا جديدة بعد مغامرة 1ب 1000 دولار

بالتأكيد بعد كل هذه الخسارة الكبيرة التى تعرضت لها بالتاكيد تعلمتا لكثير فى الفوركس ولكن واضح من كلامك انك لم تغامر فى الحساب الديمو وبدات لعى طول فى الحساب الحقيقي وهذه مشكلة ان كنت فعلت هذا ومخاطرة كبيرة ويعتبر اهدار لاموالك

asd111
05-20-2012, 21:40
اول مبلغ كان 5 دولار بونص هديه من احدى الشركات وخسرته بعد 15 دقيقه ودهطبعا لانى لم اكن اعرف معنى ادارة راس المال ولا قيمه اللوتات ولا اى شىء غير بعض اساسيات الفوركس
وده كان اول درس تعلمته من الفوركس وهو كيفية ادارة راس المال

mage
05-20-2012, 22:43
اول مبلغ كان 5 دولار بونص هديه من احدى الشركات وخسرته بعد 15 دقيقه ودهطبعا لانى لم اكن اعرف معنى ادارة راس المال ولا قيمه اللوتات ولا اى شىء غير بعض اساسيات الفوركس

ههههههه طيب كويس فى ناس بتخسر ف وقت اسرع من كده طيب المهم اتعلمت من خسارتك دى ايه انك عرفت ان فى حاجة اسمها حجم للوت وبعد كده بقيت تاخد بيالك منه وهذه هى فائدة الخسارة معرفة السبب من الخسارة وفى المرات القادمة يتم تفادى هذه الخسارة وتحويلها الى ارباح

kingman
05-21-2012, 01:50
هى حلاوة البونصات فى كده انك تتعلم منها افضل من ان تتعلم بخسارة اموالك الخاصة والبونصات بتقى رائعة فى ان الواحد يجرب السوق ومخاطره بغير امواله وياريت كل مبتدئ وجديد فى السوق يعرف كده ويحاول يستفيد من البونصات دى فى انه يجعلها او تعامل ليه مع الحقيقى لأن فى البداية بتبقى الخسارة اقرب ويدخر امواله الى حين الوصول الى خبرة كافية ساعتها يستطيع ان يعمل ايداع مناسب ويعمل بنجاح بأذن الله

عمرو
05-21-2012, 06:26

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على نبينا الاميــــــــن سيدنا محمد
وعلى اله وصحبة اجمعيـــــــــــن

اشكرك على صراحتك فأغلبنا هذا الرجل
فكلنا خسر الاول وخسر وخسر
وكل مرة كان يقول ستكون اخر مرة
وسأدير راس مالى واتجنب المخاطرة
وفى النهاية ننجرف حتى نخسر

starain2000
05-21-2012, 14:50

نعم اخي الواحد يتعب ويتبهذل عشان يحصل المبلغ وبعدها يخسرها في ليله وضحاها ، ماذا سيكون شعوره؟
فماذا لو تاجر بها وتضاعفت معاه وفجأه خسر المبلغ بالكامل دون ان يذوق منها شيئ
كيف سيكون عندها؟
الامر ليس بالسهل
اشكرك اخي العزيز على ما قلت وكل الاخوه بهذا المنتدى

aboualy
05-21-2012, 16:46
هى حلاوة البونصات فى كده انك تتعلم منها افضل من ان تتعلم بخسارة اموالك الخاصة والبونصات بتقى رائعة فى ان الواحد يجرب السوق ومخاطره بغير امواله وياريت كل مبتدئ وجديد فى السوق يعرف كده ويحاول يستفيد من البونصات دى فى انه يجعلها او تعامل ليه مع الحقيقى لأن فى البداية بتبقى الخسارة اقرب ويدخر امواله الى حين الوصول الى خبرة كافية ساعتها يستطيع ان يعمل ايداع مناسب ويعمل بنجاح بأذن الله

فعلا اخى العزيز اتفق معك فى ذلك البونص يعتبر فرصة لكل من يريد ان يعمل فى الفوركس ولكن لا يملك راس المال الذى يبدء به
ولكن يجب ايضا على الشخص الذى يحصل على البونص ان يتعامل معه بحرص كما يتعامل مع ماله الحقيقى ولا يستخدمه فى مغامرة غير محسوبة

magic777
05-23-2012, 15:32

هيا فعلا ممتازه علشان بنقدر نتعلم عليها براحه نفسيه وبخوف بسيط من الخساره
ولو خسرنا هنكون مخسرناش اموال من عندنا وبرده هنكون اكتسبنا خبره من الخساره دي
فهي في الاول والاخر فائده لينا
ولكن يبقى فيه حاجه واحده بس مش بنتعلمها منها برده
وهيا التحكم في مشاعر القلق والخوف

kingman
05-23-2012, 19:00
هيا فعلا ممتازه علشان بنقدر نتعلم عليها براحه نفسيه وبخوف بسيط من الخساره
ولو خسرنا هنكون مخسرناش اموال من عندنا وبرده هنكون اكتسبنا خبره من الخساره دي
فهي في الاول والاخر فائده لينا
ولكن يبقى فيه حاجه واحده بس مش بنتعلمها منها برده
وهيا التحكم في مشاعر القلق والخوف
مش مع كل الأشخاص هتبقى البونصات مجرد اموال مش بتاعته بالعكس فيه متاجرين كثيرين بيعتبروها فرصة جيدة لتحقيق ربح جيد منها وتكون راس مال وبيتعامل معها كاىة حساب حقيقى لأنها بتبقى فلوسة حقيقة قادرة تربحه وتخسره عكس الديمو وممكن تكون عامل جيد للتحكم فى العامل النفسى واكيد اللى هيستهتر بها مشهيقدر يستفيد منها

born to learn
05-23-2012, 19:34
بصراحه مدفعتش حاجه فى الفوركس كانت البدايه بالبونص وخسر مرتين والمره التالته مانت من انيستا من البونص برضه من المنتدى وحولت منه وضاربت لكن المره دى كسبت بس فى الاخر خسرت مش عارف دا سوء حظ ولا غباء من الاخرين

mohamed eldamnhorey
05-23-2012, 20:36
بالنسبه لى

انا بدأت حساب حقيقى بــ100 دولار

حققت ارباح

ولكن كنت اخاطر بطريقه غبيه جداً

فطبعاً تعرفون جميعاً ان المخاطره مصيرها الخساره الخساره الخساره

والحمد لله على كل حال

youmuststop
05-30-2012, 07:22
كان حساب بونص وكان علي ما اعتقد 50$ لاني لا اضع اموال من جيبي في الفوركس لاني اعلم انني سوف اخسرها فاتجنب خساره اموال واعتمد كليا علي البونص

Mohamed90
05-30-2012, 12:10
بالنسبه لى

حققت ارباح

ولكن كنت اخاطر بطريقه غبيه جداً

فطبعاً تعرفون جميعاً ان المخاطره مصيرها الخساره الخساره الخساره

والحمد لله على كل حال

والله اخي الحسايات الصغيرة دئما تجعلنا نتداول بخطورة يهذه مضاعفته بالسرعة و هذا هو السبب الخسارة الكثير من المتدوالين اصحاب راوس الصغيرة
و انا فتحت اول حساب ب 30 و ان شاء الله استنى هذا البونص للتداول به وتحقيق نتائج طيبة

magic777
05-30-2012, 15:50
بصراحه مدفعتش حاجه فى الفوركس كانت البدايه بالبونص وخسر مرتين والمره التالته مانت من انيستا من البونص برضه من المنتدى وحولت منه وضاربت لكن المره دى كسبت بس فى الاخر خسرت مش عارف دا سوء حظ ولا غباء من الاخرين

لا يااخي ده مش سوء حظ ولا حاجه
واغلبنا حصل معاه كده واكتر
بس المشكله اننا كلنا لما بنخسر او نتمرجن مش بنستنى نتعلم من الاخطاء بتاعتها للأسف
لا بنروح نفتح حساب حقيقي تاني بسرعه ونكرر الاخطاء نفسها علشان كده بنخسر

mohamed eldamnhorey
05-30-2012, 16:13
والله اخي الحسايات الصغيرة دئما تجعلنا نتداول بخطورة يهذه مضاعفته بالسرعة و هذا هو السبب الخسارة الكثير من المتدوالين اصحاب راوس الصغيرة
و انا فتحت اول حساب ب 30 و ان شاء الله استنى هذا البونص للتداول به وتحقيق نتائج طيبة

فعلاً والله ياغالى

الحسابات الصغيره بتطير زى الهوا

افضل حاجه حساب محترم كده بـــ1000 دولار
يتحمل معاك كتيرررر وتقدر تحقق بيه ربح كويس لو انت بتشتغل بطريقه صح

تحياتى

kingman
05-30-2012, 20:20
فعلاً والله ياغالى

الحسابات الصغيره بتطير زى الهوا

افضل حاجه حساب محترم كده بـــ1000 دولار
يتحمل معاك كتيرررر وتقدر تحقق بيه ربح كويس لو انت بتشتغل بطريقه صح

تحياتى

هى مشكلة الحسابات الصغيرة ان الواحد اذا دخل بأدارة راس مال جيدة لن يحقق ربح يرضى به وهيكون المخاطرة هى الشئ الطبيعى التى سيلجا لها وافضل شئ ان الواحد بعد مايتعلم جيد ويرى من نفسه القدرة على تحقيق النجاح فى السوق ان يفتح حساب بمبلغ جيد يتعامل معه بادارة راس مال جيدة والحسابات الصغيرة غالبا بيبقى المخاطرة عليها مش سلبى وممكن يكون مقبول

safiforex
05-30-2012, 20:55
هى مشكلة الحسابات الصغيرة ان الواحد اذا دخل بأدارة راس مال جيدة لن يحقق ربح يرضى به وهيكون المخاطرة هى الشئ الطبيعى التى سيلجا لها وافضل شئ ان الواحد بعد مايتعلم جيد ويرى من نفسه القدرة على تحقيق النجاح فى السوق ان يفتح حساب بمبلغ جيد يتعامل معه بادارة راس مال جيدة والحسابات الصغيرة غالبا بيبقى المخاطرة عليها مش سلبى وممكن يكون مقبول

انا ممكن ان اتفق معك اخي ، ان الواحد لما يتعلم جيدا انه يقوم بفتح حساب به راس مال كبير ، و هذا عين العقل ، لكن انا ممكن ان اقول حتى الحسابات الصغيرة اذا احسنا التعامل معها بشكل مطلوب و حسب ادارة مالية جيدة فانها ستكون بداية طريق للوصول الى النجاح الكبير و لو ان الطريق ستكون طويلة شيئا ما

mosghaly
05-30-2012, 21:10
انا بدايتي كانت مع البونصات من الشركات وكانت بونصات كتيرة منها 5 او 15 او 100 وكنت بحقق ارباح صغيرة وبرجع اخسر رأس المال تانى ودة بسبب اني كنت مفكر الفوركس حظ لكن بعد كدة اتعلمت وبقي ليا استراتيجيه وخبرة كبيرة دلوقتى الحمد لله

zahran
06-09-2012, 16:03
اول مبلغ حقيقى لى هو 300 دولار . واكبر تريده عملتها عليها كسبت منها 135 دولار . كانت تريده جنونيه والله دخلتها بخمسه مينى .. كنت قبلها عملت تريده وخسرت فيها 70 دولار وقولت لازم اعوضهم لان 70 دولار فى الحساب اللى قيمته 300 كتير جدا .. وبعد كدا عوضتها الحمد لله .. ولكن طبعا خسرت الحساب كله بعدها على صفقات متعدده

ahmed saleh
06-09-2012, 17:03
انا اول ميلغ كان فى الحساب الحقيقى اى الذى قومت بلمتاجرة هو 40 دولار
ولكنى حقق منة خلالة ووصلت بية الى مبالغ كبيرة ولكنى احببت الزيادة
لذلك خسرت الحساب كلة فى عدة صفقات غير موفقة

ahmed
06-09-2012, 19:03
اول مبلغ حقيقى لى هو 300 دولار . واكبر تريده عملتها عليها كسبت منها 135 دولار . كانت تريده جنونيه والله دخلتها بخمسه مينى .. كنت قبلها عملت تريده وخسرت فيها 70 دولار وقولت لازم اعوضهم لان 70 دولار فى الحساب اللى قيمته 300 كتير جدا .. وبعد كدا عوضتها الحمد لله .. ولكن طبعا خسرت الحساب كله بعدها على صفقات متعدده

اهم شئ ذكرته بقصتك
انك بعد لما عوضت خسارتك خسرت حسابك
ودة لانك طبعا كنت عايز تحقق مزيد من الارباح
فدخلت صفقات بلوتات كبيرة وتجاهلت ادارة راس المال
وادارة راس المال اهم قانون فى البورصه

Mohamed90
06-09-2012, 19:12
السلام عليكم انا اول حساب حقيقي لي هو 30 دولار لاني كنت قمت باداع من اموالي الخاصة
ولكن الان يوجد البونص و صافتح الحساب ب100 دولار بحول الله
و طبعا لا يخفى على احد ان اول مبلغ نخسره

kingman
06-10-2012, 01:09

هى دائما كده المخاطرة كده تغرينا بربحها لكن سرعان ماتأكل كل ماجنينا واسوء شئ فى هذا السوق هى المخاطرة فما تكسبه بسرعة ايضا تحسره اسرع وصعب تكون كل الصفقات ناجحة لازم يكون فيه صفقات خاسرة والمشكلة مع المخاطرة الصفقة الخاسرة بتبقى ضيعت معظم الحساب اذا مكنش الحساب كله وان شاء الله ربنا يوفقنا الى متاجرة ناجها

magic777
06-10-2012, 17:40
انا اول ميلغ كان فى الحساب الحقيقى اى الذى قومت بلمتاجرة هو 40 دولار
ولكنى حقق منة خلالة ووصلت بية الى مبالغ كبيرة ولكنى احببت الزيادة
لذلك خسرت الحساب كلة فى عدة صفقات غير موفقة
طيب لماذا لم تسحب ولو حتى راس مالك اللي انت اودعته على الاقل قبل ماتنوى تزود ارباحك
على الاقل يكون راس مالك رجعلك تاني وتقدر لا قدر الله لو حصل لحسابك مارجن
انك تجرب من جديد بنفس راس المال

محمد الفواعره
06-10-2012, 17:52
اول حساب لي في الفوركس كان فيه 200 دولار
حولته الى 340 في اقل من شهر

djongar
06-10-2012, 17:58
اول مبلغ بديت بيه هو مبلغ 100$ بعد تجربة على حساب تجريبي دامت قرابة 3 اشهر والحمد لله هناك نتائج وتحسن في المردود لكن لا انكر اني قد خسرت وكاد يتمرجن حسابي نتيجة الطمع

sho
06-11-2012, 23:47
أول حساب فوركس حقيقى قمت بفتحة بمبلغ 200دولار فى البداية قمت بتحقيق مكاسب صغيرة ولكن انتهى الامر بخسارة كبيرة ولكن بفضل اللة تم تعويض كل هذة الخسائر فى فترة صغيرة مع اكتساب الخبرة والمهارة

pimo
06-12-2012, 00:11
اول مبلغ قمت بالتداول عليه في حساب حقيقي هو مبلغ 20 دولار وهذا لكي اكسب الخبرة في مجال التداول علي الحسابات الحقيقية وانا اتذكر جيدا ان المبلغ قد قمت بتكبيره الي ان وصل الي 40 دولار ثم ارتكبت خطء كلفني خسارة راس المال كاملا

hamalm
06-12-2012, 00:12

وبـ 700 دولار دخلت صفقتان النقطة بــ 10 دولار وكانت الصفقتان كسبانة حوالي 20 نقطة لكل منها ولكن كنت اقول لن ارضى بغير الخمسين نقطة

الله يعوض عليك يا أخى فيما خسرت ولكن دا اسمه الطمع فاحذر منه وذلك عن واقع تجربه مثلك خلى ليك استراتيجيه واضحه ولا تغيرها مهما توقعت ان حركت السوق تكون ايجابيه

ana1990
06-12-2012, 00:15
اول حساب حقيقي لي كان حساب بونص بدون ايداع و كان 75 دولار و خسرتهم كلهم في اقل من اسبوع بس بصراحه انن كنت بستخدم الحساب لتعلم المصتلحات و طريقة المتجره بعد ما خسرتهم عرفت ان في حاجه اسمها التحليل و المؤشرات و هي دي اللي بتخليك تتوقع صح انا كنت فاكرها حظ مش اكتر

hmadi
06-12-2012, 01:18
اول مبلغ لي كان 110 دولار وطبعا الحمد لله في ربح ولاكن لم يكون في ادارة جيده للرأس المال وتم خسارتهم كلهم

Mohamed90
06-12-2012, 12:01
اول مبلغ لي كان 110 دولار وطبعا الحمد لله في ربح ولاكن لم يكون في ادارة جيده للرأس المال وتم خسارتهم كلهم

السلام عليكم صراحة كل يوم ادخل للموضوع و اتمنى اجد شخص منكم يقول فتحت اول حساب و الحمد لله ربحت منه ومزلت مستمر به ههههه
هو كل واحد فتح اول حساب بروح عليه و مش بطول و هذا بسبب التسرع و انا ايضا ودعت 30 دولار و طارت كالريح

محمد الفواعره
06-12-2012, 13:01
السلام عليكم

حققت ارباح

younesjoe
06-12-2012, 13:15
السلام عليكم و رحمة الله انا اول ما بدات بدات ب 100 دولار كان ضعيف لاكن كنت املك ما يكفي لتطويره و استطعت ان اصل الى 350دولار و سحبتها و في حساب اخر كنت املك 500دولار لكن خسرتها كلها بسب التقة الزائدة و عدم احترام الراسالمال

mohamed eldamnhorey
06-12-2012, 13:35
السلام عليكم

حققت ارباح

ومازال معاك الحساب يااخ محمد ولا طار

اكيد مليون فى الميه طار

اصل هى دى عادة اول حساب مع الجميع مش معاك لوحدك

الله يكرمك

magic777
06-12-2012, 16:46
اول مبلغ بديت بيه هو مبلغ 100$ بعد تجربة على حساب تجريبي دامت قرابة 3 اشهر والحمد لله هناك نتائج وتحسن في المردود لكن لا انكر اني قد خسرت وكاد يتمرجن حسابي نتيجة الطمع

طالما انت اديت لنفسك الوقت الكافي للتدريب على الديمو يبقى انت كده تمام وهو ده اللي ساعدك
انك تصلح خطأك بعد طمعت وتهورت على الحساب الحقيقي
ودي تجربه واقعيه امامنا اهو بتدل على اهميه الحساب الديمو في البدايه

HARRY POTTEER
06-12-2012, 17:00
ومازال معاك الحساب يااخ محمد ولا طار

اكيد مليون فى الميه طار

اصل هى دى عادة اول حساب مع الجميع مش معاك لوحدك

الله يكرمك

يا غالي مش كل الناس زي بعض و خير متال انا اهووو
اوول حساب لي و مازلت سغاال بيه لحد الان فتحته ب 100 دولار
و لحد الان باكسب صفقات و باخسر بعضها و لكن المهم ان المكسب اكبر من الخسارة

mage
06-13-2012, 02:33
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقي كان 100 $ واعتقد ان هذا المبلغ كان جيد جدا فى هذا التوقيت لاننى تمكنت عن طريق هذا المبلغ البسيط انى اتعلم الكثير فى الفوركس والحمد للاه الحسابات بتتمرجن ولكنى مع كل مرجنة كنت اتعلم حاجة جديدة ومن ثم احاول عدم تكرار نفس الخطأ فىا لمستقبل

yassinoh
06-13-2012, 02:45
والله كل ما قيل يؤيد ما سمعته من أحد الإخوة
واحد فيهم بيتاجر ب 2000$ وبيقسمها على أربع صفقات
وبيربح منها 700$ الى 800$ في يوم الى تلاث أيام

Mr.GooDMaN
06-13-2012, 05:02
500 دولار
وخسرتهم كلهم مارجن كول هههههههههه
لكن ربنا عوضني بعضها وعوضتهم كلهم واكتر منهم كمان الحمد لله

ahmed
06-13-2012, 11:16
يا غالي مش كل الناس زي بعض و خير متال انا اهووو
اوول حساب لي و مازلت سغاال بيه لحد الان فتحته ب 100 دولار
و لحد الان باكسب صفقات و باخسر بعضها و لكن المهم ان المكسب اكبر من الخسارة

بسم الله ما شاء الله
ربنا يباركلك يا اخى لكن انت قبل ما تفتح الحساب كنت طبعا تتدرب ديمو
كم الفترة على الحساب التجريبى قبل فتح هذا الحساب؟
وبالتوفيق ان شاء الله

Mohamed90
06-13-2012, 12:18
500 دولار

السلام عليكم هههه فعلا اخي المرجن كول شعارنا الكل تعرض لذلك في اول حسابه له
و لكن لا يهم عادي نخسر في اول حساب ولكن لا يجب ان نخسر ايضا الحساب الثاني و الثالث يجب المحاولة ذلك

kingman
06-13-2012, 13:57
والله كل ما قيل يؤيد ما سمعته من أحد الإخوة
واحد فيهم بيتاجر ب 2000$ وبيقسمها على أربع صفقات
وبيربح منها 700$ الى 800$ في يوم الى تلاث أيام
بس هنا المخاطرة عالية جدا وفى حالة الخسارة هتكون ايضا خسارة كبيرة فربح 700 دولار من مبلغ 2000 دولار معناها انه داخل بلوت كبير واذا تحقق خسارة ممكن ان يخسر مثل هذا المبلغ يعنى حوالى تلت راس ماله وكتير من الخبراء كش بنصحوا بالمخاطرة العالية ومن تجارب الكثيرين بيبقى نتائجها التراكمية مش جدية

mohamed eldamnhorey
06-13-2012, 14:04
500 دولار

اهم شئ تكون عوضت خسارتك ياغالى

الكل خسر اكيد فى اول حساب

99% من مضاربين العرب

اول حساب طار معاهم

ياله ربك يكرم

Texxon
06-13-2012, 16:41
أول حساب فتحته كان ب 500 دولار، نصيحيتي اول حساب تفتحه لا تتعدى 100 دولار ويكون حساب سنت في شركة تقبل حسابات السنت، عشان الخسارة تبقة قليلة شويه لأنك في الغالب او حساب ده مش هتكسب منه حاجه

HAFMAR
06-15-2012, 14:33
السلام عليكم

اول ما بدات الفوركس فتحت حساب ديمو و كنت اتاجر براس مال خيالي بالنسبة لي ههه 100.000 دولار و 300000 دولار هههههه
اول ما فتحت حساب حقيقي وكان ذلك من سنة فتحته ب 10 دولار
ثم فتحت حساب ب 100 دولار و خسرتها ثم فتحت حساب ب 300 دولار و كل مرة اكبر راس المال

kingman
06-15-2012, 15:41
السلام عليكم

اول ما بدات الفوركس فتحت حساب ديمو و كنت اتاجر براس مال خيالي بالنسبة لي ههه 100.000 دولار و 300000 دولار هههههه
اول ما فتحت حساب حقيقي وكان ذلك من سنة فتحته ب 10 دولار
ثم فتحت حساب ب 100 دولار و خسرتها ثم فتحت حساب ب 300 دولار و كل مرة اكبر راس المال

مشكلة كبيرة اننا نتعامل مع الديمو براس مال يفوق ويختلف عن الحسابات الحقيقة وبتكون اكيد النتائج مغايرة على الحقيقى من الديمو وافضل شئ اننا نتاجر على الديمو بنفس راس المال على الحقيقى حيث لايحدث اختلاف فى طريقة التداول وربنا يعوض عليك

Rami
06-15-2012, 16:00
500 دولار

انت محظوظ انك عوضتهم انا لى فى ذمة الفوركس الذى لايرحم 200$ لم استردهم بعد لكن
عشمى كبير فى الله تم فى بونص منتدانا الرائع ان يساعدنى ويقدرنى انى اردهم
وفوقيهم مربح مقابل الساعات والوقت والارهاق الذى بذلته فى التعلم والتدرب
تحيتى لك

firas1984
06-15-2012, 20:41
بدأت بمبلغ 250 $ ثم ارتفع بعد الربح الى 450 $ وخسرتهم ثم اودعت 100 $ والان بحسابي 30 $ $

sunlight
06-15-2012, 21:03
بدأت بمبلغ 250 $ ثم ارتفع بعد الربح الى 450 $ وخسرتهم ثم اودعت 100 $ والان بحسابي 30 $ $

انا بدات 2 دولار ومكث معى لاسبوعين وبعدين حطيت 20 دولار ولكنى طمعت وخليت اللوت بالدولار وانا اتعلمت ان رأس المال لا يحتمل هذا
ولكنى اتعلم كل مره وكل دى دروس عشان تزود الخبره
وان الطمع يجعل المبلغ الكبير صغير ولكننى ان شاء الله لن اغامر برأس مال صغير فرأس المال الكبير يعطى ثقه وعدم خوف

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 21:39

التزم بطريقه ثابته واياك والدخول بدون سبب

يعنى ادخل صفقتك بناءً على تحليلك وليس حادى بادى

ركز كويس واهتم بادارة رأس المال وابعد عن الطمع

onlyforsoldi
06-15-2012, 22:04
انا عن نفسى بدئت بحساب بونص مقدم من شركه وتاجرت بالمبلغ ده وكان ساعتها 5 دولار فقط وحولتهم تقريبا ل 20 دولار وبعد كده خسرتهم وبعد كده فضلت اعمل ايداعات بمبالغ صغيره زى مثلا 5 دولار او 8 دولار وكنت بكسب واخسر انما اقوى مبلغ تاجرت بيه كان من بونص نتدى انستا وكان تقريبا 200 دولار

elzeel
06-15-2012, 22:04
بصراحه انا بحاول اتعلم حاليا على حسابات تجريبيه ومجانيه ولسه مبدتش بفتح حساب حقيقى بمالى الخاص ولكن ان شاء الله قريب ولكن اعتقد انه لن يكون كبير فى البدايه

Mohamed90
06-15-2012, 22:33
بصراحه انا بحاول اتعلم حاليا على حسابات تجريبيه ومجانيه ولسه مبدتش بفتح حساب حقيقى بمالى الخاص ولكن ان شاء الله قريب ولكن اعتقد انه لن يكون كبير فى البدايه

السلام عليكم جميل اخي والله و صبر و التزم بالجساب التجربي لمدة كافية و بعدين ابدا بالبونص و ان شاء الله بتوفيق لك و الربح الدائم
انا اول حسب لي كان 30 دولار خخخ فليلة

talal
06-15-2012, 23:02
انا اول مرة فتحت حساب ب 10 دولار وطبعا خسرتها بسرعة ولكن اول شيء وصلتها الى 28 دولار وبعد ذلك خسرتها بسرعه انه الطمع كلما زاد الربح زادت المخاطة وهذا الخطأ الذي دائما اقع فيه ولكن احاول ان اتخلص منه ان شاء الله .

remo
06-16-2012, 02:06
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

اول مبلغ تاجرت بة كان 100 دولار وساعتها كنت ماشى باستراتيجية تعتمد على متابعة الاسعار فقط لمد ة زمنية معينة وكنت بخش الصفقة بهدف 100 نقطة واستوب 50 وكنت بكسب لحد ماوصلت 570 دولار مكسب

عزبز 18
06-16-2012, 02:13
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقي هو 10 دولار وكنت مبتدا في عالم الفوركس العالم المال وانا مستثمر صغير دخلت هدا العالم بدون تجربة وكانت الخسارة قاسية وتصفر حسابي بقت الا 0.60 سنت

M Sabry M Elbakrawy
06-16-2012, 03:06
الحمدلله لغاية دلوقتي ما عملتش ولا ايداااع باموال خاصة بس شغال بونص وخسرت مرة واحد ب 50$ وواحد من mt5 :d
يعني الدنيا معايا بايظة بس الحمدلله علي كل شي لاني لسه بتعلم ^_^

Desperate
06-16-2012, 03:14
بدايتى كانت تجربة ب 37 دولار اختبار ما تعنيه كلمة فوركس وترتب على ذلك خسارة هذا المبلغ البسيط فى صفقتين فقط.
ولكن اكتسبت خبرة جيدا من هذا الحساب مع العلم انى لم استمر عليه اكثر من اسبوع ولكنى كنت قد بدأت اتعلم انى يجب ان اتبع ادارة راس واحترم حسابى لاحميه من غدر السوق اللحظى

magic777
06-16-2012, 15:17
بدايتى كانت تجربة ب 37 دولار اختبار ما تعنيه كلمة فوركس وترتب على ذلك خسارة هذا المبلغ البسيط فى صفقتين فقط.
ولكن اكتسبت خبرة جيدا من هذا الحساب مع العلم انى لم استمر عليه اكثر من اسبوع ولكنى كنت قد بدأت اتعلم انى يجب ان اتبع ادارة راس واحترم حسابى لاحميه من غدر السوق اللحظى

يبقى متجربش حقيقي تاني قبل ما تفتح حساب ديمو وتجرب فيه الاول الطريقه اللي هتشتغل بيها
وتعرف ايه الاخطاء اللي ممكن تعملها وتتعلم من اسبابها علشان لما تاخد البونص بأذن الله
تقدر تشتغل بيه صح

21cent
06-16-2012, 15:25
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

ادعت مرة 50 دولار وبالطبع خسرتها كنت بدخل النقطة بدولار ولم كنت اتعلم ادراة راس المال والان اخذت خبرة
جيدة وان شاء الله ا
خل بحساب حقيقى وشركة انستا ايضا ب50 دولار الشهر المقبل عسا ربنا يكرمنى انشاء الله
واحقق ما كنت احلم بيه من قبل

2x1
06-16-2012, 15:27
بس كل يوم فى مواجهات وخناقات مع نفسى ومع السوق على الغلبان الدولار اللى اتقطع من كتر الصفقات اللى بسنتات
برافووووووووووو عليك يا صحبي والله انة لسة معاك ههههههههههه

طيب خلي معاك يفكرك باول متاجرة للذكري اوعي تصرفة

compaq0
06-16-2012, 15:53
كانت 500 دولار و كان معى بعض الاصدقاء و قررنا ان نقسم الحساب على حسابين حتى اذا خسرنا احدهم يكون عندنا فرصه التعوبض بالاخر و لكن خسرنا الاثنين فى نفس اليوم

maklad94
06-16-2012, 16:29
كانت اول غلطة ليا هى انى عملت ايداع فى بداية مشوارى لكن فى الحقيقة مكنتش اعرف ان فيه حاجه اسمها بونصات وقتها لأنه كان الموضوع ده من 5 سنين فا معتقدش كان فيه اصلا وطبعا خسرته فى يومين ودى كانت اول تجربة ليا واتعلمت منها كتيييير جدا .

The Mester X
06-16-2012, 18:39
انا مزلت لم افتح حساب حقيقي لحد الساعة و اول حساب حقيقي لي سيكون 100 دولار بحول الله و ذلك من البونص
من المنتدى انستا و اتمنى ان احسن التعامل معاها للاستمرارها

safiforex
06-16-2012, 18:47
ادعت مرة 50 دولار وبالطبع خسرتها كنت بدخل النقطة بدولار ولم كنت اتعلم ادراة راس المال والان اخذت خبرة
جيدة وان شاء الله ا
خل بحساب حقيقى وشركة انستا ايضا ب50 دولار الشهر المقبل عسا ربنا يكرمنى انشاء الله
واحقق ما كنت احلم بيه من قبل

ان شاء الله اخي الكريم تصل الى ما ترمي اليه بحول الله
فقط انمت التزم بادارة مالية مهمة و جيدة ، و اتقن استراتيجية تكون جيدة ، و اكيد انك ستصل الى ما ترمي اليه
الاهم ان تلتزم في رؤيتك الى ما ترمي اليه

A7mad_Aziz
06-16-2012, 18:49
اول مبلغ اودعته في سوق الفوركس كان 8000 دولار وخسرت 50% من الرصيد ثم سحبت الباقي

remas
06-16-2012, 18:54
اول مبلغ اودعته فى سوق الفوركس كان فى شركة ماركيتفيا وكان 200 دولار وايضا خسرت جزا كبير منه ثم اتجهت الى شركة افكس اوبن ومعاه الى الان والامور الحمد لله ماشيه كويس

Smart
06-16-2012, 18:57
الحقيقه لا اذكر المبلغ بالضبط لانه كان من فتره كبيره
بس هو تقريبا اقل من 100 دولار واكيد النهايه كانت مش تمام خالص
مارجن كول سريع جدا لانى للاسف لم اقوم بالتدريب فتره كافيه على الديمو

abualneelm
06-16-2012, 18:58
اول حساب لى كان فى ماركيتفا وكسبت فية 5 دولار هدية وطبعا طاروا بسرعة الريح وكانت هذه بدايتى مع مشوار الفوركس

yassoo011
06-16-2012, 19:01
انا شخصيا بدأت بحساب بونص 78 دولار
ثم اول ايداع مني كان 10 دولار كأول تجربة ايداع
واكبر مبلغ خسرته في حدود 250 دولار
وان شاء اللع هنعوض في الايام القادمة

safiforex
06-16-2012, 19:02
اول مبلغ اودعته في سوق الفوركس كان 8000 دولار وخسرت 50% من الرصيد ثم سحبت الباقي

ياه ، انت بتغامر على كذا ، ليه انت بتعمل ايداع زي المبلغ هذا بدون ما تتاكد من طريقة التداول الصحيحة
فهذا المبلغ يمكن جني منه الالاف اخي ن ان اتبعت طرق صحيحة و جيدة في التجارة
الله يوفقك في تداولاتك و ربنا يعوض لك

elking
06-16-2012, 19:54
كلنا اول حساب لنا اتمرجن بسرعة رهيبة
وانا اتذكر ان اول حساب لى اتمرجن فى نفس الليلة هههههههه بعد ساعتين فقط

mohamed eldamnhorey
06-16-2012, 20:03

بس اكيد انت ااتعلمت بعدها وقدرت تفهم السوق كويس

وتتجنب الخساره

ولا ايه ياغالى
؟

kingman
06-16-2012, 23:20
ياه ، انت بتغامر على كذا ، ليه انت بتعمل ايداع زي المبلغ هذا بدون ما تتاكد من طريقة التداول الصحيحة
فهذا المبلغ يمكن جني منه الالاف اخي ن ان اتبعت طرق صحيحة و جيدة في التجارة
الله يوفقك في تداولاتك و ربنا يعوض لك
ده خطا لايجب ان يقع فيه المبتدائين فى هذا المجال ان يودع الألالف فى هذا السوق وهو لسه مامتلكش الخبرة ولا القدرة الجيدة على التعامل مع السوق وادارة صفقاته وبيبقى حرق لأمواله وافضل شئ التأنى قبل الأيداع بمبالغ كبيرة نسبيا

H!m0
06-23-2012, 13:01
بدايتي كانت بحسابات البونص من شركات مختلفة و كل بونص يظهر أحاول الحصول عليه
ونهايته معلومة بدون أي سحب و يطير البونص في لمح البصر
و أذكر أني حققت من 4 دولار ححقت حوالي 22دولار في أسبوعان و ذهب كل شيء في يوم

zikooo014
06-23-2012, 13:32
اول مبلغ كان 20$ من البونص بتاع انستا و الحمدلله خسرته كله في نص ساعه
كنت شايف ان السعر هيمشي في الاتجاه اللي انا عايزز و هيحقق ربح جامد اوي و كانت كل المؤشرات بتقول كده و داخل مع الترند دخلت بعقد 1$ و لقيت السعر عكس 20 نقطه جالي مارجن كول ^_^ اكتشفت ان كان في خبر نازل ساعتها :d

moez02
06-23-2012, 13:41
لقد قرأت جميع تعليقاتكم و أغلبكم حسب ظني لم يدرس الفوركس على قاعدة صحيحة و لهذا خسرتم جميع أموالكم
عندي شهران أتدرب على حساب تجريبي و كل ما أدخل صفقة إلا و حققت فيها ربحا وفيرا و الحمد لله

The Mester X
06-23-2012, 15:23
كلنا اول حساب لنا اتمرجن بسرعة رهيبةوانا اتذكر ان اول حساب لى اتمرجن فى نفس الليلة هههههههه بعد ساعتين فقطاه والله فعلا و كلنا تعرضنا للخسارة و هذا بالفعل طريقة ترحيب السوق الفوركس بالمبتدئين الجدد الذين لم ياخدو كل الدروس التعلم

mohamed1happy
06-23-2012, 15:26
أنا اول مبلغ بدأت به في حساب حقيقي كان 50 دولار بونص من منتدي ما
وقد خسرتهم كلهم ثم بعد ذلك فتحت حساب أخر ب100 دولاار والحمد لله ربحت منه ربح مناسب ومستمر هكزا

abdello052
06-23-2012, 20:17
انا كانت بدايتى على الحقيقى كانت حسابات بونص ولااتذكر مقدار ماربحته او مقدار ماخسرته اول ماشتغلت على الحقيقى فكانت مايشغلنى فى هذه الفترة هو التجريب والتعرف على السوق ولكنى الحمدلله مقدار الربح الى الخسارة فعيتبر طلعت بأرباح ليست كثيرة ولكنها الحمدلله

sami
06-23-2012, 20:26
أول مبلغ بدأت به التداول في حساب حقيقي هو ١٠٠ دولار،وقمت بمضاعفته إلى أن أصبح ٣٠٠ دولار
خلال يومين فقط بإستخدام رافعة مالية كبيرة و أدخل الصفقة فول مارجن،و أشتغل فقط بالسكالبينج و خسرت الحساب سريعا بعد مرور أسبوع واحد بسبب الطمع و سوء إدارة المال

kimokonolove
06-23-2012, 20:31
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

اول مبلغ كان 30 دولار مع شركة اسمه
ifcmarket
وهى شركة جيدة لاكنى لم اسحب لخسارتى بها وبعدها
تركت المجال من حوالى 5 سنين لاكنى عدت بقوة لأبدأ من جديد
بشرط تطبيق القواعد التى تعلمتها ولا اخرج عنها نهائيآ مهما كان الأمر

tarek22
06-23-2012, 20:36
اول حساب حقيقي فتحته كان من سنة تقريبا وكان فيه مبلغ 15$ لكن من بونص بدون ايداع

aminos
06-23-2012, 20:39
السلام عليكم
أول مبلغ فتحت به حساب حقيقي هو 100 دولار
و ضاعة مني في الأسسبوع الأول لأني كنت مبتدأ
و أردت أن أرجع ال100 دولار 1000 دولار في أخر الأسبوع لأشتري دراجة نارية
هههههه و دهبت ال100 دولار مع الدراجة النارية لكني إستفدت الكثير و الحمد لله

AhmedMagnifico
06-23-2012, 20:40

هههههههه
والله يا اخى قصة ليها العبر بصراحة
ربنا يعوض عليك !!

mohamed eldamnhorey
06-23-2012, 20:53
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamad مشاهدة المشاركة

ينهر ابيض فيه حد يدخل النقطه ب10 دولار يامان

ايامك بيضه

ياريت لا تكرر هذا الخطا مره اخرى

deadlyfox
06-24-2012, 00:05
انا دخلت الاول ب 100$ لكن
المكسب والخسارة مش فاكرهم بصراحه

abdello052
06-26-2012, 02:52
نا اول حساب حقيقى ليا فيه 1.4 دولار

KOGI
06-26-2012, 09:32
اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقى كان 150 دولار وخسرتهم وبعدين كسبت بونص فى مسابقة وربنا كرمنى من الارباح بتاعتهم جدا

omar kapo
06-26-2012, 10:04
انا فتحت ب 100 دولار
ولكني ف البداية خسرت لقلقي ولكن عندما حافظت ع هدوي بدئت ف الفوز

---------- Post added at 07:03 AM ---------- Previous post was at 07:00 AM ----------

اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقى كان 150 دولار وخسرتهم وبعدين كسبت بونص فى مسابقة وربنا كرمنى من الارباح بتاعتهم جدا

اكيد عشان دخلت قلقان اووووي وخاااايف اوووووي فلم تستطيع اتخاذا لقرار الصحيح ف الوقت الصحيح لما تترك لنفسك التفكير لحظات ان تفكر ف اتخاذ القرار الصحيح
ولكن اكيد مكسبك بس بعدم القلق فاكيد قولت كد خسارة وكد خسارة اركز شوية بقي فااكيد كان سبب لفوزك

---------- Post added at 07:04 AM ---------- Previous post was at 07:03 AM ----------

نا اول حساب حقيقى ليا فيه 1.4 دولار

اكيد بالصبر تحقق كل شي بس تصبر ع ايه 1.4 كنت تداخل تشحت ولا ايه ياعم انت
بس بجد مااجمل ان تدخل بالقليل لتصل الي الكثير بصبر واجتهاد
شي جمييل جدااااا

elzeel
06-26-2012, 10:06
بصراحه انا معيش راس مال على النت وبحاول انى استفيد ببونص المنتدى
ان شاء الله فى البدايه بالحساب الحقيقى

omar kapo
06-26-2012, 10:09
اه والله فعلا و كلنا تعرضنا للخسارة و هذا بالفعل طريقة ترحيب السوق الفوركس بالمبتدئين الجدد الذين لم ياخدو كل الدروس التعلم

هههههههههههههههههههههه ساعتين مين ياعم انا مقعدتش ساعة زمن وكنت طلعت بره السواق بس الحمد لله اكرمني وسيكرمني ايضا بعد ذالك ف المستقبل القريب
بس تعتبر ذكريات جميلة جدااااا
هو خسارة ومكسب وفرح وحزن وفرح تشعر بالسعادة عند تذكرها

---------- Post added at 07:08 AM ---------- Previous post was at 07:07 AM ----------

بصراحه انا معيش راس مال على النت وبحاول انى استفيد ببونص المنتدى
ان شاء الله فى البدايه بالحساب الحقيقى

هكذا اكون انا ايضا احوال استفاد بي ببونص المتندي ف استخدمه لكي اصل الي ما اريده وهذا المنتدي مشكور ايضا ع هذا فهو يعطيني
الوقت لتحقيق مكاسب من المال
عن طريقة ثم عن طريق التداول
ثم الخسارة مرة اخري هههههههههه

---------- Post added at 07:09 AM ---------- Previous post was at 07:08 AM ----------

بجد شي جميل ان تري نفسك تفوز وانت حسابك 100 دولار فيصبح اكثر واكثر واكثر بكثير

jihadazzam
06-26-2012, 10:10

اول مبلغ فتحت به حساب 500 دولار وخسرتهم ب500 ايام
كان هذا منذ ثلاث سنوات
فنصيحتي للذين سيدخلون حديثا لا تدخل السوق قبل ما تستوي بالفوركس

omar kapo
06-26-2012, 10:24

وهذا الخطأنا الوحيد هو عد كفاية الفترة المحددة ف التدريب ولكن اعتقد اننا لن نتعلم الا اذا خسرنا مبالغ من اموالنا لكي نشعر بالتعلم الصحيح بالفعل
فانت لا تتعلم الا اذا تالمت وهذه مقولة معروفة
فنحن كثيرا ماا خطائنا ولكن نصلح عندما نخسر ونبدء نفكر ما سبب وكيف ابد من جديد هكذا

---------- Post added at 07:24 AM ---------- Previous post was at 07:18 AM ----------

اول مبلغ فتحت به حساب 500 دولار وخسرتهم ب500 ايام
كان هذا منذ ثلاث سنوات
فنصيحتي للذين سيدخلون حديثا لا تدخل السوق قبل ما تستوي بالفوركس

ده الطبيعي بتاع الفوركس يعني لازم عشان تكسب تتعلم وتخسر الاول والكل كل كد لذالك المفروض اننا نتعلم من اخطاء الاخرين حتي لا نقع ف نفس الخطا مرة اخري
فاعتقد ان جميعا اخطوه خط واحد فقط

foouaad
06-26-2012, 10:38
بصراحه انا لسه متجرتش فيه بس عندى معلومات كويسه عن التجاره فى سوق الفوركس
بس انا بفكر ان ادخل ب100 دولار وأخلى النقطه بى 10 سنت
وربنه يستر

assidi saber
06-26-2012, 10:39
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقي هو 20 دولار و التي جلبتها من الشركات الربحية و لكن لم استطع جني المال من الفوركس

ZOUHAIR_ZIZO28
06-26-2012, 12:29
السلام عليكم
اول مبلغ لي كان 110 دولار وطبعا
والانشاء اللله راااااااااااح تكون الرباح بعد تعلم طرق كثير لي المتااااجرة

abdallah elbaz
06-26-2012, 12:39
انا اول حساب حقيقى اشتغلت عليه كان بونص وبدات احقق منه ارباح
وناوي استمر ف تحقيق الارباح وابتدي التعليم الحقيقي للفوركس

mohamedfx2005
06-26-2012, 13:10
السلام عليكم ورحمة الله
انا في البداية كنت افتح حسابات في الشركات التي تقدم بونص بدون ايداع واستطعت تحقيق مبالغ صغيرة منها ومعظمها للاسف كان المارجن
واول حساب قمت بالايداع فيه كان حساب سنت وكان 100 دولار
اقصى ربح حققته من هذا الحساب هو 500 دولار والحمد لله من صفقة وتعزيزاتها ايام انهيار اليورو ودامت الصفقة اسابيع

mony
06-26-2012, 16:58
اول مبلغ كان 200 دولار مع شركه لايت فوركس وتعرضت الى خساره

kamizidan
06-26-2012, 17:13
انا اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي كان 100$ بالضبط وهو بونص ولكنى خسرت فى هذه الفترة

gribi17
06-26-2012, 17:19
أول حساب حقيقي لي كان ب50 دولار ....
و وصل حسابي الى 250 دولار ف أقل من ثلاثة أيام ههههه
و في يوم واحد خسرت كل الحساب

osama shaban
06-26-2012, 17:25
انا فتحت حساب ب100 دولار اول ماشتغلت وحققت ربح عليهم 80 دولار وبعد كده راحوا كلهم وده بسبب الطمع بعد كده اتعلمت واحده واحده عدم المغامره بعقود كبيره وخصوصا وقت الاخبار لانها تحتاج الي نسبه كبيره من الحظ

magic777
06-26-2012, 17:26
انا اول حساب حقيقى اشتغلت عليه كان بونص وبدات احقق منه ارباح
وناوي استمر ف تحقيق الارباح وابتدي التعليم الحقيقي للفوركس

علشان تستمر بأذن الله في تحقيق ارباح جيده لازم تستمر في الطريق ده بخطه عمل منظمه
وتقول لا للتهور او الطمع ومتستعجلش على رزقك او يغريك السوق بحركاته الخادعه
خليك دائما قنوع تكسب

remo
06-26-2012, 17:32
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

انا اول مرة فتحت حساب حقيقى ب100 دولار وساعتها كنت واخد خبرة كويسة فى حساب ديمو اخر وقدرت اوصل الحساب الى 600 دولار فى اقل من شهر ولكن ساعتها طمعت وخسرت فى اقل من اسبوع

assidi saber
06-26-2012, 17:38
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقي هو 20 دولار و لقد ربحت 10 دولار اخرى و بعد
ها خسرت كل النقود

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 18:02
انا فتحت حساب ب100 دولار اول ماشتغلت وحققت ربح عليهم 80 دولار وبعد كده راحوا كلهم وده بسبب الطمع بعد كده اتعلمت واحده واحده عدم المغامره بعقود كبيره وخصوصا وقت الاخبار لانها تحتاج الي نسبه كبيره من الحظ

وقت الاخبار شديد الخطوره بالنسبه للمبتدأ

انت ممكن تتاجر بالاخبار بس لما يبقا عندك خبره وعلم بهذا السوق

لو انت لسه مبتدأ انظر الى المفكره الاقتصاديه وتابعها جيداً ولا تفكر فى المتاجره الا بعد صدور الخبر

Noah
06-26-2012, 18:34
كان مبلغ 100 $ واعتقد ان نسبة كبيرة جدا من المتاجرين فى الفوركس نفس البملغ كان اول مبلغ يفتحوا به حساب حقيقي فى الفوركس واعتقد انا لغالبلية من الناس يعملون بنفس الطريقة فىا لبداية واوال ما يربح شوية تلاقفيه ابتدى يدخل بمخاطر عالية

kingman
06-26-2012, 19:11
السلام عليكم ورحمة الله
انا في البداية كنت افتح حسابات في الشركات التي تقدم بونص بدون ايداع واستطعت تحقيق مبالغ صغيرة منها ومعظمها للاسف كان المارجن
واول حساب قمت بالايداع فيه كان حساب سنت وكان 100 دولار
اقصى ربح حققته من هذا الحساب هو 500 دولار والحمد لله من صفقة وتعزيزاتها ايام انهيار اليورو ودامت الصفقة اسابيع

ماشاء الله ربنا يوفقك فى مشوارك واكيد هنا مش القيمة فى حجم المال اللى تحقق او حجم الحساب الحقيقى وانما حجم النجاح اللى تحقق ومدى قدرة المتاجر على ادارة صفقاته فى بداية مشواره وده بيدى ثقة ودافع للمضى قدما

HUSSENEY
06-29-2012, 05:02
انا اول حساب حقيقى اشتغلت عليه كان بونص وعملت مكسب منه فى الاول صحيح مكنش كبير لكنى اشجعت واستمريت والحمد لله خسرته كله طبعا لكن انا دلوقت الحمد لله قدرت احقق ارباح كويسة وان شاء الله اقدر استمر

محمد فرغلى
06-29-2012, 09:33
انا لسة هبتدى بحساب البونص ان شاء الله وربنا يسهل ويكرم
لكنى مش قلقان وطبيعى انى ممكن اخسر او اكسب

nrgslawi
06-29-2012, 12:05
السلام عليكم انا فتحت حساب بقيمة 1 دولار وربحت 16 دولار في اسبوع التداول الاول لن انسى تلك اللحظة
ثم من بعد خسرت طبعا لكن 16 دولار كانت تشجيعا بسيطا لي

Mohamed90
06-29-2012, 13:00

السلام عليكم اخي تجارة موفقة و ان شاء الله يكون البونص فال خير عليك بحول الله
و انصحك بعدم التسرع و تعامل مع البونص بشكل احترافي لكي لا تخسره كله
و انا اول حساب لي كان 30 دولار و خسرته كله هه و سيكون او حساب كبير ليه هو البونص المنتدى ان شاء الله

dodovedo
06-29-2012, 13:16
السلام عليكم انا فتحت حساب بقيمة 1 دولار وربحت 16 دولار في اسبوع التداول الاول لن انسى تلك اللحظة
ثم من بعد خسرت طبعا لكن 16 دولار كانت تشجيعا بسيطا لي

اخى الكريم ياريت بس تكون عرفت انت خسرت
ليه وبالطريفه دى متبقاش خسرت
هتبقى اتعلمت
تقبل مرورى وودى

hossam eldeen mohamed
06-29-2012, 13:25
انا ان شاء الله ناوي اجمع 100 دولار وابتدي بيهم واخش في عالم الفوركس
وان شاء الله اقدر احقق كل ما اريد

ابو محمد
06-29-2012, 13:28
انا اول ما فتحت حساب ب100 دولار وخفت كثير من السوق
اول ما ابتدأت لانه كل ما اخسر انزل على الحساب مبلغ

tarek22
06-29-2012, 14:09
اخى الكريم ياريت بس تكون عرفت انت خسرت
ليه وبالطريفه دى متبقاش خسرت
هتبقى اتعلمت
تقبل مرورى وودى

هذه بداية معظم المتداولين كان الفوركس يعطيك تشجيعات في بداية التداول ثم يعلمك بان هذه السوق ليست محرك لضخ الاموال
لكن اخي نتمنى انك عرفت سبب خسارتك

---------- Post added at 01:09 PM ---------- Previous post was at 01:03 PM ----------

شيء جميل ان نسمع امر مثل هذا ان يخسر شخص ما ثم يتعلم من خطئه
لكن يا اخي لوضعت لنا ما هي الاشياء التي تعلمتها من الخساره

ابو محمد
06-29-2012, 14:13
انا ان شاء الله ناوي اجمع 100 دولار وابتدي بيهم واخش في عالم الفوركس
وان شاء الله اقدر احقق كل ما اريد

ونصيحة اعمل مايكروا وبادارة راس مال قوية
يعني تدخل عشرة بالمية من راس مالك كاقصى حد

magic777
06-29-2012, 14:32
كان مبلغ 100 $ واعتقد ان نسبة كبيرة جدا من المتاجرين فى الفوركس نفس البملغ كان اول مبلغ يفتحوا به حساب حقيقي فى الفوركس واعتقد انا لغالبلية من الناس يعملون بنفس الطريقة فىا لبداية واوال ما يربح شوية تلاقفيه ابتدى يدخل بمخاطر عالية

التجربه دي اعتقد ان مافيش حد فينا ممرتش عليه وهو اننا بنفرح لما نحقق ربح مع صفقه ولا اتنين
ونغتر بيهم ونقول كده احنا فهمنا السوق والكلام ده ونخاطر ونخسر الحساب بالارباح كمان للاسف
والمهم اننا اتعلمنا درس برده

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 14:54
الجميع بالاجماع خسر الحساب الاول له

وفى الغالب اول مبلغ الاغلبية بدأت بيه فى هذا المجال نقول 100 دولار

الكل خسر اول 100 دولار وانا اول اوحد فيكم خسرتهم

Mostafa Mando
06-29-2012, 15:00

اكيد يا اخي لكن تعلمنا خبرة وتعلم وممارسة بعض الشئ في السوق الحقيقي

وجربنا بعض الضغط النفسي والتوتر واكيد بعدها عوضنا ال100 دولار اللي راحت في البداية

remas
06-29-2012, 15:03
انا عن نفسى اول حساب حقيقى فتحته كان ب 150 دولار فى شركة ماركيتفايا ولكن للاسف خسرته لكن الحمد لله تعلمت من الخساره ودا فى الاول لازم تخسر علشان تتعلم

sobissa
06-29-2012, 15:06
أنا دخلت أول مرة بمبلغ 400 دولار لكنه طار في أقل من أسبوع وذلك راجع لقلت التجربة في هذا المجال الصعب وكذلك الطمع

jihadazzam
06-29-2012, 15:10
انا اول ما فتحت حساب ب100 دولار وخفت كثير من السوق
اول ما ابتدأت لانه كل ما اخسر انزل على الحساب مبلغ

السلام عليكم
اول مبلغ فتجت فيه حساب 500 دولار
عملت فيه ارباح وطمعت ما كنت بعرف انه هذا طمع افتكره شطارة
وافتكرت نفشي بروفوسر فوركس وخسرت الحساب

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 15:11

tarek22
06-29-2012, 16:07

ان مثلك اخي لم ادخل بعد واريد البداية ببونص المنتدى لكن عندي خبرة مسبقة مع حسابات بونص اخري وكان ذلك منذ سنة تقريبا

Mtec
06-29-2012, 16:11
انا اول بداية لي في الفوركس كانت من 3 سنوات حيث قمت بايداع 17 دولار
وفتحت صفقات سكالبينج عديدة وربحت 15 ، و بعد ذلك و في نفس اليوم فتحت صفقة بدون وقف الخسارة ، وفعلا خسرت كل شيء

sky44
06-29-2012, 16:12
بالنسبة لي حاليا مازلت اعمل على الحساب التجريبي في انتظار ان اجمع بونص يمكنني من الدخول الى التداول الحقيقي اما بالنسبة للمبلغ الدي سأدخل به الى التداول يتراوح بين 100 و 200 دولار

mamonet
06-29-2012, 16:25
فى حقيقة الامر انا اول مبلغ فتحت به حساب فى الفوركس كان مبلغ 2 دولار

ولكن كان قبلها تم المتاجره بمبلغ البونص الخاص باحدى المنتديات الاجنبيه

وللعلم لقد خسرت مبلغ ال 2$ دولار بسبب سوء ادارة المال وايضا بسبب طمعى

mhmd
06-29-2012, 16:29
حصلي عملية ايداع في الحساب بتاعي اكتر من مرة من بونصات مسابقات وخسرتهم كلهم

انما المرة الوحيدة اللي عملت فيها ايداع كانت 500 دولار

وخسرتهم الحمد لله

sabre
06-29-2012, 16:31
انا اول مرة بدأت بمبلغ حوالى 300$ وطبعا خسرت كتيير فى الاول
ودة كان بسبب عدم تعلمى لاساسيات الفوركس التى يجب على كل متداول معرفتها جيدا

mido303037
06-29-2012, 16:51
انا لما بدات الفوركس بدات ب 5 دولار حولتهم الى 11 دولار بالمضاربة
ولكن خسرتهم مرة اخرى وهذة كانت مجرد بداية

ahmed abdalla
06-29-2012, 16:53
والله اول مبلغ بدات بيه المتاجرة الحقيقية على الفوركس هو 10 دولار ولكن كانت النقطة صغيرة
ولكن كنت احقق ارباح كبيرة من خلال المتاجرة اثناء الاخبار وارباح متوسطة وصغيرة من خلال المتاجرة من خلال التحليل افنى

alskndry
06-29-2012, 17:21
بدات بحساب بونص 150 دولار

وتم تحويله 370 دولار وتم سحب 100 دولار

وبعد كدة الحساب اتمرجن

ده كان اول حساب اتاجر به

Mostafa Mando
06-29-2012, 18:03
الحقيقة انا مبتدأ في الفوركس ولم اضع سنت واحد فيه بعد لإني مازلت اتعلم ولن اضع فيه اي مال

حتى اثبت لنفسي اني محترف فوركس

elazez
06-29-2012, 18:19
اخي الكريم
الي الان استخدم الحسابات التجريبية فقط
ولم افتح اي حساب حقيقي
ومنتظر البونص باذن الله وسيكون اول حساب ليا في هذا المجال
وربنا يكرم

jans
06-29-2012, 18:34
انا افضل انه الشخص لا يقوم بعمل ايداع الا ان يحصل لمرحلة اكتساب خبره كافيه في مجال الفوركس
و التعلم من الاخطاء التي ارتكبها و الاعتماد في بداية الطريقة على البونص الذي تقدمه المنتديات .

amrmorasamir
06-29-2012, 20:04
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك

بصراحه كان اقل مبلغ استثمرته كان فى البدايه خالص كان 5 دولار وحققت ربح كبير جدا منه بس على فتره شهر تقريبا وكان اعلى ربح تقريبا 15 دولار فى صفقه واحده
بس خسرت المبلغ كله بسبب الطمع

Mostafa Mando
06-29-2012, 20:46
بصراحه كان اقل مبلغ استثمرته كان فى البدايه خالص كان 5 دولار وحققت ربح كبير جدا منه بس على فتره شهر تقريبا وكان اعلى ربح تقريبا 15 دولار فى صفقه واحده

ماشاء الله عليك يا اخي عمرو بس الحقيقة انا مستغرب اوي

كل الاعضاء في الدباية كونوا مبالغ كويسة وضيعوها بسبب الطمع

لذلك يجب اجتناب الطمع نهائياً لإنه عدو الفوركس الاول وعدو المكسب

remo
06-29-2012, 22:43

وانت معاك 5 دولار كنت بتخش الصفقة بسنتصح وكان دا ايام بونص شركة ماركتيفا صح وكان الواحد بيبقى عايز صبر طويل معها انا لعبت فيها قبل مكدا ووصلت ال5 دولار دول الى 55 دولار وخسرتهم بالطمع بعد كدة

---------- Post added at 07:43 PM ---------- Previous post was at 07:43 PM ----------

وانت معاك 5 دولار كنت بتخش الصفقة بسنتصح وكان دا ايام بونص شركة ماركتيفا صح وكان الواحد بيبقى عايز صبر طويل معها انا لعبت فيها قبل مكدا ووصلت ال5 دولار دول الى 55 دولار وخسرتهم بالطمع بعد كدة

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 22:44

---------- Post added at 07:43 PM ---------- Previous post was at 07:43 PM ----------

انت عملت انجاز انك توصل 5 دولار الى 55

بس ليه طمعت ياغالى

شوف الطمع يقل ما جمع والله

اتعلم من الخطأ ده ولا تكرره مره اخرى

Mostafa Mando
06-29-2012, 23:58

بس ليه طمعت ياغالى

كما قلت يا اخي محمد المشاعر السلبية كالطمع والخوف وغيرها

تكون سبب في الخسارة الفادحة ودي تجربة عملية من الاخ عمرو وان شاء الله يعوض الخسارة مع تجنب الاخطاء

ويكون مثل للمبتدئين لإنها تجربة عمليه قد مارسها ويجب على المبتدئين التعلم من تجارب الآخرين

kingman
06-30-2012, 00:43
ماشاء الله عليك يا اخي عمرو بس الحقيقة انا مستغرب اوي

كل الاعضاء في الدباية كونوا مبالغ كويسة وضيعوها بسبب الطمع

لذلك يجب اجتناب الطمع نهائياً لإنه عدو الفوركس الاول وعدو المكسب

للأسف معظم تجاربنا متشابهة فى هذا السوق فى حالة الخسارة وسبب الطمع مع تحقيق الربح انه بيدفع المتاجر للمخاطرة حتى يحصل على المزيد وتكون فى النهاية للأسف سبب فى المزيد من الخسائر

AhmedMagnifico
06-30-2012, 02:24

بس ليه طمعت ياغالى

تمام والله يا ريس نفس رايى
لان بجد العامل النفسى مهم جداً
وربنا يعوض عليه ويوفق الجميع :)

forexBOSS
06-30-2012, 02:51
اول مبلغ كان حسابى من البونص و كان حوالى 108 او 110 دولار و خسرت تلت تربعه لانى كنت مبتدا فى المجال و تانى شهر سحبت مبلغ و ربطه عن طريق فوركس كوبى و الحمد لله حققلى اراح جيده و نظام فوركس كوبى نظام رائع

waleed adel
06-30-2012, 02:53
انا عن نفسى اول حساب كان 250 دولار وطبعا اخذت بونص 20 دولار كمان وبعد يومين كانوا 340
وبعدها بكام ساعه ظهرت نتيجه انتخابات فرنسا
ونزل اليورو ويومين واتمرجن الحساب الحمد لله

mage
06-30-2012, 03:49
كان مبلغ 100 $ تقريبا اول مبلغ قمت بفتح حساب وكان حينها لم اعمل كثيرا لعىا لحساب الديمو لذلك تعرضت للكثير من الخسائر الكبيرة التى بسببها كنت اريد ان اترك الفوركس نهائيا ولكن رجعت تانى

xtomorrow
06-30-2012, 04:38
شكرا على هذا السؤال الجميل
اول حساب كنت فتحته ب 400 دولار
وكنت خسرته كله مستخدما رافعة 1:200 وبلوط 40 سنت
اما الان فاعتمد على البونص بدون ايداع

ahmed abdalla
06-30-2012, 05:43
انا اول حساب حقيقى قمت انا بفتحه كان بمبلغ 10 دولار ولكن ان هذا الحساب كان بمثابة خطوة جيدة جدا حيث اننى اكتسبت من هذا الحساب ثقة فى المتاجرة الذى اقوم انا بها
تقدر بملايين الدولارات

hesham itch
06-30-2012, 06:03
مازلت اعمل على حساب تجريبى ولم اقوم بفتح حساب حقيقى من مالى الخاص ولكنى اتطلع
الى الحصول على حساب من البونص التى يقدمها المنتدى للبدء فى العمل على حساب حقيقى

dodovedo
06-30-2012, 14:40
مازلت اعمل على حساب تجريبى ولم اقوم بفتح حساب حقيقى من مالى الخاص ولكنى اتطلع
الى الحصول على حساب من البونص التى يقدمها المنتدى للبدء فى العمل على حساب حقيقى

باذن الله تحصل علىالبونص
وتقدر تنميه وتكبره
باذن الله
تقبل مرورى

magic777
06-30-2012, 17:18
شكرا على هذا السؤال الجميل
اول حساب كنت فتحته ب 400 دولار
وكنت خسرته كله مستخدما رافعة 1:200 وبلوط 40 سنت
اما الان فاعتمد على البونص بدون ايداع
بصراحه انت كده ماكنتش داير راس مالك خالص
دخولك لوحده ب 40 سنت للصفقه مع رافعه 1:200 كمان ده مش هيدي لصفقتك مساحه حركه
هنا اصلا وطبيعي لو دخلت صفقه وعكست عليك مش هتقدر حتى تعزز او تبرد وهتلاقيك
بتقفل بسرعه خوفا من المارجن ولو على خساره

husamart
06-30-2012, 17:38
توا مبلغ دخل ت فيه الفوركس كان 600 دولار وحقق يومها مكسب1700 دولار خلال ساعتين .. ولكن لاني كنت مبتدئ راح المبلغ كله خلال اسبووووع

mostafakamal
06-30-2012, 19:35
اول مبلغ تاجرت به كان حوالى 300 دولار
بس طار فى اول اسبوع لسوء ادارتى المالية له

ابو محمد
06-30-2012, 19:40
اول مبلغ تاجرت بة هوة100 دولار
وكنت اجني ارباحا يوميا لاني كنت اخاف كثير وحريص عليها

Amgad91
06-30-2012, 23:16
بعد التعلم و اكتساب الخبرة والقدرة على الكسب في الفوركس من رايي ان اقل مبلغ يفضل ان يفتح به حساب هو 1000 دولار
لأن هذا المبلغ سيتيح لك المضاربة بشكل جيد و الحصول على ربح معقول وفي نفس الوقت يحميك من الخسارة الكبيرة لامكانية ادارة راس المال عندما يكون كبير

ابو محمد
06-30-2012, 23:22
اول مبلغ كان100دولار
وكانت اول صفقة على الباوند دولار

sniper90
07-01-2012, 00:37
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقى هو 100 دولار
وكنت استخدم رافعة 1:200 ولكن للأسف خسرته بسبب الاندفاع والطمع

waleed adel
07-01-2012, 20:37
اول حساب كان 250 دولار واخر مبلغ وصله
340 وشكرا على كده

nada
07-01-2012, 22:12
بسم الله الرحمن الرحيم
اول مبلغ كان 100 دولار ثما اتمرجن الحساب فى 3 صفقا ههه ثم عوده المحولة على ان اعوض ما خسروتوا لكن سرعان مان خسره مره اخرى فادرتك انها ليس لغبة انها الفوركس

derfcase
07-03-2012, 09:11
كان حوالي 300 دولار
و حققت ارباح و خسائر علي مدار حوالي شهر
انتهت بخسارتي نصف المبلغ تقريبا مما ادي الي انسحابي و سحب الباقي
حتي اتفرغ الي التعلم علي التجريبي - و اكتساب خبرة اكثر

slafe
07-03-2012, 09:49

بالعكس انا تعجبني فكرتك لان العاقل لازم يجرب والتجربة لازم تكون مدروسة وهدفها تحقيق اقل خسارة ممكنة وان شاء الله يحصل معك خير.
اما عن نفسي لم ادخل السوق بعد لكني اردت ان اكتسب خبرة من النقاشات والتفاعلات ومن ثم ادخل عالم المتاجرة

halwaniptba
07-03-2012, 11:38
انا ناوى اشتغل فترة بالبونص لحد مقدر اجمع مبلغ كويس 200 دولار او 4000 دولار وبعد كده ان شاء الله ممكن ابداء فى سحب جزء من الارباح للنفقات الخاصة وترك جزء اخر حتى استمر فى تنمية الحساب

gamedhtrv
07-03-2012, 11:59
كل الأشخاص هتبقى البونصات مجرد اموال مش بتاعته بالعكس فيه متاجرين كثيرين بيعتبروها فرصة جيدة لتحقيق ربح جيد منها وتكون راس مال وبيتعامل معها كاىة حساب حقيقى لأنها بتبقى فلوسة حقيقة قادرة تربحه وتخسره عكس الديمو وممكن تكون عامل جيد للتحكم فى العامل النفسى واكيد اللى هيستهتر بها مشهيقدر يستفيد منها

Mohamed90
07-03-2012, 12:36
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقى هو 100 دولار
وكنت استخدم رافعة 1:200 ولكن للأسف خسرته بسبب الاندفاع والطمع

السلام عليكم اخي الله يعوضها عليك و لا يهم و طبعا اخي خسارة الاموال هي الطريقة الصحيحة لمراجهة تصرفتنا
و وقف طمعنا في هذا السوق و تعامل معاه بعقلانية كبيرة

ma90do
07-03-2012, 12:40
كان حوالي 300 دولار
و حققت ارباح و خسائر علي مدار حوالي شهر
انتهت بخسارتي نصف المبلغ تقريبا مما ادي الي انسحابي و سحب الباقي
حتي اتفرغ الي التعلم علي التجريبي - و اكتساب خبرة اكثر

افضل حاجه انت عملتها اول ماسحبت الباقي انا خليت الباقي في الحساب لحد ماخسرتو كلو وتركت المجال بس عاودت الرجوع اليه واحده واحده بدون ان ادفع مقابل تاني

mrhoda
07-03-2012, 12:43
اول مبلغ الصراحة كنت اخدتوا بونص من احدى الشركات
وتاجرت بيه وضاعفتوا وسحبت الربح وبعدين خسرت نص البونص وكسلت وجيت بعد شهرين ضاعفتوا وعوضت الخسارة
وبعد اسبوع خسرته كله بعد سحب عدة ارباح

tarek22
07-03-2012, 12:49
كان اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي هي من بونص بدون ايداع من احدى الشركات وبمبلغ 10$ فقط

jamilktba
07-03-2012, 12:50

ma90do
07-03-2012, 12:59

ما شاء الله ربنا يزيدك وانا برضو 100 دولار دفعتهم من جيبي وخسرتهم وزعلت قوي والحمد لله تتعوض ان شاء الله بس مجربتش ادخل في اي مسابقات لحد الان

ahmed rabee
07-03-2012, 13:21
اول مبلغ كان حوالي 550 دولار ووصل ل 800 دولار اول شهر

بس بسبب الطمع والغباء وقله الخبرة طبعا ...

فتحت صفقات كتير جدا والسوق عكس مرة واحدة

وفي يومين بس كان الحساب مش باقي فيه غير 150 دولار

نصيحه لكل الناس وانا اولهم ... الطمع يقل ما جمع

Rami
07-03-2012, 13:24
كان اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي هي من بونص بدون ايداع من احدى الشركات وبمبلغ 10$ فقط

كويس انك تستفيد من هذه الفرصة كمبتدئ لكن الاسف
المبلغ يبدو ضغيرا جدا
هل حققت نتائج مرضية من هذا المبلغ الزهيد
تحياتى لك

yassinoh
07-03-2012, 13:56
اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي كان 100$ بالضبط ولكنى خسرت فى هذه الفترة
ولحسن الحظ انى ربحت بعدها من حساب كان بونص وحققت منه ما يرضينى من ارباح والحمد لله
وكانت نتيجة جيدة وبداية جيدة انى احقق ربح من حساب بونص واسحب الربح

m_fekry
07-03-2012, 14:32
انا بدأت ب50 دولار والأمور كانت ماشيه كويس فى الأول ثم الطمع يقل ماجمع خسرت بعد ذلك لكنى تعلمت كثيرا

ehab
07-09-2012, 00:55
بدايتي كانت بحسابات البونص من و كل بونص يظهر أحاول الحصول عليه
ونهايته معلومة بدون أي سحب و بيبئا البونص فص ملح وداب يا كبير

madoxegy
07-09-2012, 09:44
انا اول مبلغ فتحت بيه حساب حقيقي كان 100$ بالضبط ولكنى خسرت فى هذه الفترة ولحسن الحظ انى ربحت بعدها من حساب كان بونص وحققت منه ما يرضينى من ارباح والحمد لله وكانت نتيجة جيدة وبداية جيدة انى احقق ربح من حساب بونص واسحب الربح

mohamed adel
07-09-2012, 10:30
انا عن نفسى لسة مبتدئ ولم اتاجر بعد
ولكنى اتاجر على الحساب التجريبى بقوم بتحقيق ارباح ولكنى فى النهاية بخسر كل حسابى
انا فقط احاول اكتساب الخبرة التى تؤهلنى للتجارة فى حساب حقيقى

ahmed saleh
07-09-2012, 10:43

هههههة معلش ربنا يعوض عليك انت عارف هى دة مشكلتنا اننا مش بنرضى بلى فى ادينا
وبعد كدة بنرجع نندم بس اكيد انت اتعلم كتير من الصفقة دة

mido95
07-09-2012, 11:12
انا عن نفسى عمرى ما دخلت فى متاجرة حقيقية لذا لم اضع مال فى اى شركة فوركس من قبل
و ان شاء الله بعد ما اتعلم هبدا متاجرتى ببونص المنتدى و ربنا يسهل :)

mrxr00t3d
07-09-2012, 11:12
السلام عليكم انا بدات ب20 دولار و خسرت
لكن اعدت طلب 50 دولار و ربحت 1400 دولار

resala11111
07-09-2012, 11:36
أول مرة فتحت حساب كانت من شهرين
وكان بملبغ 100 دولار
والحمد الله خسرت الملبغ كله
والحمد الله دلوقتى بكسب

Mohamed90
07-09-2012, 12:34

السلام عليكم قصة مثيرة اخي ههه
المهم تتعلم من اخطاك و تلتزم و تبتهد عن الطمع
و الله يعوضها عليك في المستقبل بحول الله

willy
07-09-2012, 12:56
انا بدات ب660 دولار تم القضاء عليها بخبر واحد بعد اسبوعين من الايداع

m_fekry
07-09-2012, 13:09
اول مبلغ كان 100 دولار علشان كنت لسه خايف طبعا فى الأول وعارف ان هناك الكثير جدا من المتداولين يخسروا
علشان كده بدأت بمبلغ صغير وخسرت 50 دولار منه

roka
07-09-2012, 17:50
سؤال جميل جدا فى الحقيقة
انا لسة مبتدئة فلم اخسر ولم اكسب شئ

tarek22
07-09-2012, 20:12
اول حساب لى كان فى ربوفوركس وكسبت فية 15 دولار هدية وطبعا طاروا بسرعة الريح وكانت هذه بدايتى مع مشوار الفوركس
علمت أن رزقي لن يأخذه غيري

egypt2012
07-09-2012, 20:16
انا اول مبلغ فتحت بيه حساب كان 4 دولار على سبيل التجربة و حولت ال4 دولار الى 50 دولار فى اسبوع و كنت وقتها لا افقه شىء فى الفوركس و لكن كان حظ المبتدائين و بعده طبعا خسرتهم فى ساعة
هههههههههههههههههههههههه

naitsi
07-09-2012, 20:32
السلام عليكم
انا ناوى اشتغل فترة بالبونص لحد مقدر اجمع مبلغ كويس 1000 دولار او 2000 دولار وبعد كده ان شاء الله ممكن ابداء فى سحب جزء من الارباح للنفقات الخاصة وترك جزء اخر حتى استمر فى تنمية الحساب والله ولي التوفيق

avocato bola
07-09-2012, 20:41
فى الاول انا لسة جديد بالفوركس واتمنى من الله ان ابتدى برقم جيد بحيث

استفيد من تجربتى بفوركس
والله الموفق

salah.bmw
07-09-2012, 20:46
اول مبلغ افتتحت به حساب حقيقي هو 500 دولار
وحققت منه تقريبا 700 دولار
ثم خسرت كل المبلغ :(

rabie10
07-09-2012, 21:28

dent
07-09-2012, 21:34
انا اول ما بدات كان ب 10 دولار وتم خسارتهم بعدها بحوالى ساعتين وكان يوم جمعه وشغلت اكسبرت كنت لسه جديد بس الحمد لله تم تعويضهم اضعاف والحمد لله

magic777
07-09-2012, 23:19
انا اول مبلغ فتحت بيه حساب كان 4 دولار على سبيل التجربة و حولت ال4 دولار الى 50 دولار فى اسبوع و كنت وقتها لا افقه شىء فى الفوركس و لكن كان حظ المبتدائين و بعده طبعا خسرتهم فى ساعة
هههههههههههههههههههههههه

تجربه واقعيه لمن يتاجر عن طريق الحظ وفيها تنبيه لكل المبتدأين بعدم الاعتماد على مثل هذه
الطرق العشوائيه للربح لانها وحتى لو كسبت مره فاانت مش ضامن ان الحظ هيكون معاك دايما
واكيد بالنظام ده هتخسر في النهايه لا محاله

theboy2226
07-10-2012, 16:10
اول حساب حقيقي كان بونص تقريبا 50 يورو او 15 دولار مش فاكر انهي واحد كان الاول بس علي كل حال اي كان فيهم الاول مش فارقة لاني خسرت الاتنين
و بصراحة انا مش قادر افهم ازاي خسرت 50يورو في شهر واحد بجد كل ما افتكر استغرب بس ده كان من 8شهور تقريبا
لما كنت مبتدئ اوي

mostafakamal
07-12-2012, 23:03
اول مبلغ كان حساب مصغر بحوالى 250 دولار فى شركة قبرصية شهيرة
بس للاسف ضاع منى بسبب قلة الخبرة وسوء ادارة راس المال

عزبز 18
07-12-2012, 23:08
اكبر مبلف فتحت به حساب حقيقي هو 100 دولار في شركة انستا فوركس
وتم تحقيق 70 دولار ارباح وخسائر 5 دولار الصافي 20 دولار

aboualy
07-12-2012, 23:09
انا لحد دلوقت لم اقوم بايداع اى دولار فى اى حساب كله من البونص وكنت بخسر
بس الحمد لله بقالى شهرين دلوقتى ماش كويس وان شاء الله اجمع مبلغ كويس من بونص المنتدى هنا واقدر اشتغل بيهم كويس

fx-man
07-12-2012, 23:31
اول مبلغ بدأت اتاجر بيه فى الفوركس هو 50 دولار وكان من حوالى سنتين او اكتر وكنت مبتدئ جدا وما كملتش مرحلة تعليمى كويس
انا كنت بعتمد على تحليلات من واحد بيقول انه خبير فى الفوركس ووصل المبلغ اللى معايا ل حوالى 75$ لكن الحساب كله اتصفر بعد كدا فى أقل من شهر .

mido
07-12-2012, 23:40
اخي الكريم
ووصلتهم ل 100 ولكن طبعا عامل الطمع هو العدو الاول في هذا السوق
تقبل مروري ولك فائق احترامي

sunlight
07-12-2012, 23:47
اول مبلغ كان حوالى 52 دولار وخسرته كالعاده بسبب الاخطااء ولانى كنت اتعلك عليه كيفيه الصمود فى السوق لاكبر فتره ممكنه والحمد لله الان انا ما زلت اتعلم كيفيه عمل بروفيت لانى تعديت مرحله الصمود وانا فى المرحله التانيه ان شاء الله

kingman
07-12-2012, 23:52
اول مبلغ افتتحت به حساب حقيقي هو 500 دولار
وحققت منه تقريبا 700 دولار
ثم خسرت كل المبلغ :(
نفس التجربة بتتكرر كثيرا مع الكثير من المتاجرين وبيبقى افضل حل ان الواحد يسحب ارباحه او جزء منها حتى اذا تعرض للمخاطر يبقى استفاد بالأرباح

ehab
07-12-2012, 23:53
انا ناوي افتح ب ١٠٠ دولار اربحها من النت وليس من جيبي، وبعد ان افتح الحساب
سوف اسحب الارباح التي تزيد عن ١٠٠ الدولار الى ان ارجعها ، وبعدها سوف انمي
رأس المال لدي عشان ان خسرته يكون فقط اخسر الارباح

hesham1046
07-12-2012, 23:54
هههههههههههههههه ضحكتنى والله لما افتكرت اول مبلغ فتحت بية حساب حقيقيى هو 6 دولار فى شركة نورد اف اكس هههههههههههههه وكنت كل ما اوصلهم 40 دولارسبحان الله اخسرهم عالطول هههههههههههههههههههههههه

swingawy
07-13-2012, 05:05
كان ب 500 دولار تقريبا على ما اتذكر

hazem ahmed moahmed
07-13-2012, 05:08
انا اول حساب حقيقي اشتغلت بيه كان حوالي 10 دولار و كنت واخدهم بونص من منتدي و الحمد لله زادوا و قدرت احقق ارباح معقوله لكني حسابي لسه صغير بس الكويس اني ما خسرتش اول حساب ليا كما هو معتاد بالنسبه للمبتدئين

midoali
07-13-2012, 05:33
ههههههه ب3دولار البونص بتاع المنتدي واحتست لاني معرفتش اعمل ايه وكان اول تعامل حقيقي
علي برنامج فوركس وكتبت موضوع في المنتدي وكل واحد يدخل يتريق كانت حاجه وحشه اوي

elking
07-13-2012, 05:59
انا بداتب بونص تمانية دولار فى نورد ولكن لانى كنت لسه مبتدئ ومكنش بتاجر كويس خسرتهم فى نص ساعة هههههههه

HUSSENEY
07-13-2012, 23:40
انا بدأت حساب حقيقى بــ250 دولار
و حققت ارباح لكن كنت اخاطر بطريقه غبيه
فطبعاً ان المخاطره مصيرها الخساره

pimo
07-13-2012, 23:45
اول مبلغ فتحت به حساب حقيقي هو 25 دولار ولكن للاسف خسرته كله ثم توقفت عن التداول في حساب حقيقي ورجعت لاتمرن علي حساب ديمو ولكن مع مرور الوقت واكتساب الخبرة بدئت اتحسن واحقق مبالغ من تداولي وان راضي الان مما حقق في التجارة في الفوركس

ehab
07-14-2012, 02:33
بسم الله الرحمن الرحيم

اما بعد...

شاركنا تجربتك من فضلك
تقدر تتعلم على حساب حقيقي بدون ان تخسر اموالك وتكتسب الخبره التي تريدها بمرور الوقت
وبدون خسائر تضغط على نفسيتك او تعيقك عن تطوير طرقك وتحقيق النجاح في
الفوركس وايضا انك هتكون سحبت المبلغ الذي تعبت في
جمعه من البدايه وتتاجر بالارباح

waleed
07-14-2012, 15:36
بدايتى فى الحقيقى كانت من البونص عشان كدة
كنت باتاجر وانا مطمن

msh4egy
07-14-2012, 16:32
وربنا يوفق الجميع ، ومحد يعرف فينا وش الخير فيه! يمكن ربنى يوفقنا بهذه الشغله

ehab
07-14-2012, 19:09
كان 20$ من البونص بتاع انستا و الحمدلله خسرته كله في نص ساعه
كنت شايف ان السعر هيمشي في الاتجاه اللي انا عايزز و هيحقق ربح جامد اوي و كانت كل المؤشرات بتقول كده

HUSSENEY
07-15-2012, 06:11
كان 20$ من البونص بتاع انستا و الحمدلله خسرته كله في نص ساعه
كنت شايف ان السعر هيمشي في الاتجاه اللي انا عايزز و هيحقق ربح جامد اوي و كانت كل المؤشرات بتقول كده

ليتا المطالب بالتمنى "
ساعات بنتنمنى حاجة تحصل بس مش كل اللى بتنمانه بيحصل
فيجب الدخول على حركة السعر وليس التوقعات

top2milan
07-15-2012, 06:15
كان حساب بونص من مسابقه فزت بيها وكان 200$
طبعا حققت بيه مكاسب ضعيفه تقريبا وصل 250$ وبعدها الحساب اتصفر وجاب مارجن كول

waleed adel
07-16-2012, 02:08
اول حساب كان ب 250 دولار وتاجرت بيهم وبعدين
خسرتهم ومنتظرين البونص للتعويض باذن الله

kingman
07-16-2012, 02:18
اول حساب كان ب 250 دولار وتاجرت بيهم وبعدين
خسرتهم ومنتظرين البونص للتعويض باذن الله

ان شاء الله يكون منتدى فوركس مصر عونا لكل المتاجرين العرب الذين تعثروا وللجدد فان يكونوا راس مال مناسب يبتدوا به التداول فى هذا السوق وربى يوفقنا الى الأرباح ويبعدنا الخسائر

forex4ever
07-16-2012, 02:20
اول مبلغ اودعته كان 400 دولار في اول شركة اعطتني بونص ماركتيفيا وبصراحة خفت من التداول وقلقت مع اول خسارة صادفتني وسحبت نصف المبلغ لاني ادركت اني مازلت غير جاهز للتداول على حساب حقيقي وعدت للتداول على الحساب التجريبي الكلام ده من 6 سنوات تقريبا