PDA

View Full Version : هل ربحت يوما من مسابقة؟

Pages : [1] 2 3 4

عمرو
05-15-2012, 13:54
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة اجمعــــــــن
اما بعــــــــــــد...
موضوعى عن هل ربحت يوما من مسابقة فوركس؟؟؟ وكم كانت قيمة الجائزة؟؟؟ وهل تداولت بها وحققت ربحا؟؟

احكى لنا تجربتك

Mohamed90
05-15-2012, 14:06
السلام عليكم
شاركت في كثير و فقط قليل لاهتممت بهم بالجدية
و واحسن رتبة هي 8 حققتها

magic777
05-15-2012, 20:37
عن نفسي فانا حديثه العهد بالمسابقات ولم ابدأها الا مؤخرا ولكن الى الان لم استطيع الفوز في اي منها
اشتركت في تلات مسابقات حسابين منهم اتمرجنوا والاخر خساره بسيطه
وحاليا في مسايقه جديده
والاهم عندي ليس الفوز بل اجدها فرصه للتعلم من اخطائي

kingman
05-15-2012, 21:09
فوزت فى بعض المسابقات الصغيرة وكان مرة بونص ب 100 دولار ومرة بونص 200 دولار وفيه ايضا بونصات حققتها من بعض المسابقات وكنت ادخل لقول مارجن على هذه الحسابات وكانت بطير دايما بسرعة لعدم الألتزام بأدراة راس المال عند قصد لتكبير المبلغ بسرعة ومثل هذه المسابقات بتبقى فرصة جيدة للتداول والمنافسة وان شاء الله نشوف فى المنتدى مثل هذه المسابقات

عمرو
05-16-2012, 04:17
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم

اما بـــــــعد

اشكر تفاعلكم جميعا
انا مثلكم ابتديت فى المسابقات ولم احقق اى مركز يذكر وذلك لعدم خبرتى الكافية وقتها ولخرقى شروط المسابقات
ولكن اتمنى فى يوم من الايام ان اربح مبلغا اتاجر به بدون ضغوط

Hamad
05-16-2012, 06:13
المسابقات شىء جيد جدا وخاصة للمبتدئين لانهم على الاقل بيتعلما ويمارسوا التداول بجدية وبكدة بيكتسبوا المهارات بدون خسائر مالية حقيقية ويوجد فعلا مسابقات فوركس حقيقة ومحترمة وجوائز فوق الخمس الاف دولار التي تشكل فرص لبعض الربح لمن يفوز بالمسابقه

Mohamed90
05-16-2012, 11:41
فوزت فى بعض المسابقات الصغيرة وكان مرة بونص ب 100 دولار ومرة بونص 200 دولار وفيه ايضا بونصات حققتها من بعض المسابقات وكنت ادخل لقول مارجن على هذه الحسابات وكانت بطير دايما بسرعة لعدم الألتزام بأدراة راس المال عند قصد لتكبير المبلغ بسرعة ومثل هذه المسابقات بتبقى فرصة جيدة للتداول والمنافسة وان شاء الله نشوف فى المنتدى مثل هذه المسابقات

طبعا اخي تبقى ادارة المال هي المشكلة التي توجهنا لنا و سببها واضح هو امتلاك حساب صغير و نريد مضاعفة في ايام او اسبوع وهذا يجعلنا نخسر و نعد من الاول و يجب التزام بالادارة المال و قناعة بالنقاط الصغيرة و و ان شاء الله دوام يتحقق كل شي

youmuststop
05-31-2012, 00:07
في احد مسابقات انيستا الاسبوعيه وصلت الي المركز السادس لا اعرف كيف ولكن هذا الي حصل ولكني لم اربح الا من المنتديات بونص اشتغل به

magic777
05-31-2012, 01:52
انا جربت اشترك في مسابقات انستا لكن للأسف لم افز
لان الناس بتكون كتير اوي ومن كل البلاد
ومعظم اللي بيفوزوا روسيين او صيينين ودول طبعا خبراء في الاكسبرات
فكنت بقول انا مهما عملت ربح هلاقي فيهم اللي عملوا اضعاف اضعافي
وده كان بيهبط عزيمتي للمشاركه
كان نفسي في مسابقه اللي فيها عرب بس
علشان المستويات تكون متقاربه وفرصه الفوز تكون اكبر برده

himaalex84
05-31-2012, 02:02
انا الحمد لله كسبت اكتر من مرة فى مسابقات الحمد لله خلال مسيرتى فى الفوركس لمدة 3 سنوات مرة حساب ب 500 دولار و مرة حساب ب 250 دولار و مرة حساب ب 100 دولار و تم تحقيق اررباح بالفعل من هذة الحسابات و لكن غلطة واحدة بس بسبب الطمع و عدم ادارة المال ممكن الحساب بيطير فيها للاسف مهما كان الواحد محترف فى المجال لازم يخلى بالو من النقطة دى بالذات اهم حاجة ادارة راس المال فى هذة المجال الخطير بالفعل و ربنا يوفق الكل يارب و يكون الكل من الفائزين فى هذة المجال

Smart
05-31-2012, 04:15
نعم الحمد لله عز وجل ربحت جائزتين
وكنت فرحان جدا وتم سحب الجائزه بفضل الله + الارباح بعد عمل العقود المطلوبه
ولكن الجائزه الاخرى لم اتداول عليها حتى الان
عقبال الجميع ان شاء الله

mohamed eldamnhorey
05-31-2012, 12:51
اهلا اخى

الحقيقه ياغالى

انا كل الجوائز اللى كسبتها

من المنتديات

جائزة العضو النشط والمميز

خدتها كتيررررررررر جداً من منتديات كتيرررررره

وحصلت على حسابات كتيررررررره الحقيقه

وربحت منها الكثير والكثير بفصل الله

konine
05-31-2012, 14:03
في حقيق لم أشارك في أي مصابقة و لكني سأشارك ليس من أجل فوز بل من أجل تعلم لأني لا أحب تدرب على تجريبي

mohamed eldamnhorey
05-31-2012, 14:08
في حقيق لم أشارك في أي مصابقة و لكني سأشارك ليس من أجل فوز بل من أجل تعلم لأني لا أحب تدرب على تجريبي

المنتدى سوف يقيم مسابقات للحسابات التجريبه فى القريب وان شاء الله الكل يستفاد ويربح من هذه المسابقات

kamizidan
05-31-2012, 14:15
السلام عليكم
نعم سبق لي الربح في العديد من المسابقات
في انتظار مسابقات هذا الصرح الرائع

ramid
05-31-2012, 14:19
اعتقد ان البعض سيشاطرني الرأي فيما سأقوله:
الجوائز او المال عموما الذي تحصل عليه بطربقة سهلة فانك تخسرها بطريقة اسهل
وذلك لعدم ايلائه الاهتمام المطلوب اثناء التداول به كما المال الذي تعبت في جنيه

gogofx
05-31-2012, 15:11
السلام عليكم
بالنسبة لى شاركت فى بعض المسابقات ولم اوفق
غالبا بتكون منافسة قوية وبيفوزالى عنده الخبرة

mage
05-31-2012, 17:30
انا اشتركت من قبل فى مسابقات ولكنى لم اربح قبل فى المسابقات ولكنى اعتقد انه منا لجيد الاعتماد على مثل هذه المسابقات فى البداية حتى تتععود على المتاجرة فى افوركس وانت تحت ضغط نفسى كبير مثل الضغط النفسى الذى تتعرض له فى الحساب الديمو وهذا فقط ما اعتقده فى المسابقات وفائدتها

ahmed
06-04-2012, 13:47
الحمد لله ربحت من قبل فى مسابقه فى احدى المنتديات

jans
06-04-2012, 13:51
لم التحق في اي مسابقة في الوقت الحالي
لأني حديث في هذا المجال و لكن في المستقبل سوف يتم المشاركة فيها و إن شاء الله
نرى رابحين من اعضائنا الكرام

realyone
06-04-2012, 13:53
الحمدلله فزت من قبل في مسابقة بالفوركس على حساب التجريبي واحرزت المرتبه الأول,وكان الجائزه 500دولار رصيد للتداول,لكن لحد الآن لم اقدر ان اضاعف قيمة الجائزه,,بالعكس الان خسران 4دولار من رصيد الحساب ,وان شاءالله سوف اقدر على تعويض الخساره والأنتقال الى الربح

vamoscapitos
06-04-2012, 16:10
لا لم اربح ابدا في اي مسابقة لانه لم تتح لي الفرصة لاني جديد في عالم الفوركس

لكن ان شاء الله ستكون هنالك مسابقات في هذا المنتدى وان شاء الله اشارك فيها

وافوز ههههههه لم لا فالحلم حق مشروع اليس كذلك

mosghaly
06-04-2012, 17:46
انا كنت دائما بدخل علي مسابقه الرالي وكنت في مرة قريب جدا من الجائزة في المركز الخامس بس حصلت تغيرات في اواخر اليوم وقلبت الدنيا معايا

mando
06-04-2012, 17:48
بشوف مسابقات كتير فى اكثر من منتدى لكن لم أشترك من قبل لانه الواحد لسة ما وصل للدرجة اللى يقدر يكون منافس قوى فى هذة المسابقات وغير كده الشركات اللى بتكونى راعى رسمى للمسابقات بتضع شروط تعجزية عشان تقدر تسحب المبلغ يعنى ممكن اول ما تاخد الحساب تشتغل وتكسب تمام وهاتكون مستعجل عشان تعمل العقود المطلوبة منك الاستعجال دة بيكون سبب فى الخسارة لاقدر الله يعنى بعد ما تشتغل وتعمل مبلغ كويس من البونص تىجى بسبب الاستعجال عشان تكمل العقود المطلوبة تخسر لا قدر الله يبقى كده انا مش مستفيد غير انه ضيعت وقت والشركة ممكن تكون استفدت أكتر منى لانى فتحت صفقات كتير وتقرب ممكن أكون قربت من عدد العقود المطلوبة يبقى كدة انا اللى خسران أكيد انه ضعيت وقت

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 17:49
انا كنت دائما بدخل علي مسابقه الرالي وكنت في مرة قريب جدا من الجائزة في المركز الخامس بس حصلت تغيرات في اواخر اليوم وقلبت الدنيا معايا

المسابقات مش عايزه تسرع

وبعدين بيكون معاك شهر كامل

ليه تتسرع

حاول تدخل اى مسابقه مره اخرى

وتخليك صبور واشتغل وحده وحده

طبيعى الناس اللى بتتسرع فى بداية المسابقة

بيخرجووو بدرى بدرى

لو التزمت بادارة صحيحه هتوصل لمركز كويس باذن الله

جرب مره اخرى

kingman
06-04-2012, 18:06
المسابقات مش عايزه تسرع

وبعدين بيكون معاك شهر كامل

ليه تتسرع

حاول تدخل اى مسابقه مره اخرى

وتخليك صبور واشتغل وحده وحده

طبيعى الناس اللى بتتسرع فى بداية المسابقة

بيخرجووو بدرى بدرى

لو التزمت بادارة صحيحه هتوصل لمركز كويس باذن الله

جرب مره اخرى

بالفعل التسرع وشعور المتسابق ان لازم يلحق القطار لايفوتوا بيبقى اكبر سب ان الواحد يودع المسابقة بادرى لأ المعظم بيدخل بخطورة عالية وبيهدف الى تحقيق اكبر ربح بعيد عن ادارة راس المال وكتير بيبقى الدخول من نقطة دخول خاطئ وبخطورة عالية بيبقى سهل جدا انه يجيلك المرجن حتى لو ذهب السعر بعد كده لهدفه

magic777
06-05-2012, 18:13
الحمدلله فزت من قبل في مسابقة بالفوركس على حساب التجريبي واحرزت المرتبه الأول,وكان الجائزه 500دولار رصيد للتداول,لكن لحد الآن لم اقدر ان اضاعف قيمة الجائزه,,بالعكس الان خسران 4دولار من رصيد الحساب ,وان شاءالله سوف اقدر على تعويض الخساره والأنتقال الى الربح

هو ده بالضبط مثال حي لنجاح المتاجر على الحساب الديمو وعدم قدرته على تحقيق هذا النجاح على الحساب الحقيقي
وده بسبب التوتر والقلق والخوف من الخساره على الحساب الحقيقي وده مثال اهو قدامنا بيقولها لينا بصراحه
اذا اردت النجاح في هذا السوق لازم يكون قلبك جامد ومتمكن من ادواتك

maklad94
06-05-2012, 19:47
الحمد لله كسبت من مسابقة قبل كدا فى احد المنتديات العربية لأحسن استراتيجية وكانت الجايزة 300 دولار وكالعادة المتاجر دايما ناجح فى التجريبى وفاشل فى الحقيقيى بسبب التوتر والتأثيرات النفسية فا خسرت المبلغ كله للاسف وده يدل ان المتاجر لازم ياخد باله من الطمع والفرق بين الديمو والحقيقى لأنه عالم تانى مليان مشاعر خوف .

realyone
06-05-2012, 20:13
هو ده بالضبط مثال حي لنجاح المتاجر على الحساب الديمو وعدم قدرته على تحقيق هذا النجاح على الحساب الحقيقي
وده بسبب التوتر والقلق والخوف من الخساره على الحساب الحقيقي وده مثال اهو قدامنا بيقولها لينا بصراحه
اذا اردت النجاح في هذا السوق لازم يكون قلبك جامد ومتمكن من ادواتك
والله فعلا اصبحت اخاف من فتح اي صفقة,بل يصيبني الرعب,عندما انوي لفتح صفقة يمكن صار لي اكثر من اسبوع لم افتح اي صفقة بسبب الخوف من الخساره
الله المستعان

kingman
06-05-2012, 22:00
الحمد لله كسبت من مسابقة قبل كدا فى احد المنتديات العربية لأحسن استراتيجية وكانت الجايزة 300 دولار وكالعادة المتاجر دايما ناجح فى التجريبى وفاشل فى الحقيقيى بسبب التوتر والتأثيرات النفسية فا خسرت المبلغ كله للاسف وده يدل ان المتاجر لازم ياخد باله من الطمع والفرق بين الديمو والحقيقى لأنه عالم تانى مليان مشاعر خوف .

انا كنت اخاطر سابقا كثيرا وكانت تلك المخاطرة تحرمنى كثير من ارباحى حتى انى اصبحت اقسم مبلغ مالى الى حسابات صغيرة برافعة عالية لكى تكون للمخاطرة فول ماجارجن ومازلت اعمل بتلك الطريقة وحقيقى وجدت انه مافيش افضل من ادارة راس المال وحساب تتداول عليه بشكل جيد وتبعد تجارتك عن العامل النفسى وكل التجارب دى تثقل المتاجر نحو متاجرة جيدة بفضل الله

The Mester X
06-05-2012, 22:03
انا اشوف المسابقات و اشارك ولكن لم انجح في اي وحدة و اتمنلا الفوز في واحدة معينه ولكن لو ربحت في مسابقة تبقى متداول كويس
و يمكن تعتمد على نفسك في تحقيق ماتتمناه

Texxon
06-06-2012, 02:38
ربحت ذات مرة مسابقة فوركس وكانت الجائزة 100 دولار فقط، حققت بعض المكاسب في البداية وكانت بداية جيدة حيث حققت 50 دولار في بضعة أيام ولكن في النهاية عندما يظهر الطمع فوق السطح تخسر كل شئ وهذا ما قد كان

hardjob
06-06-2012, 03:53
للاسف لم اشارك في مسابقة قط

كل ما احاول المشاركة تجي اسباب تمنعني

بس مسابقات منتدانا هدا رح اكون في الميعاد يا حبيبي

ويشرفني ان اشارك معكم وشكرا لك اخي الكريم

HAFMAR
06-08-2012, 20:15
السلام عليكم
نعم ربحت في مسابقة تعليمية 100 دولار رصيد في حساب wwm
المسابقة كانت عبارة عن 10 اسئلة اجبت عليها كلها صحيحة الا السؤال الاخير كان عن علاقة الذهب بالاسترالي هههه
تحثلت على المرتبة الثانية من بين اكثر من 100 متسابق

magic777
06-08-2012, 22:17
للاسف لم اشارك في مسابقة قط

كل ما احاول المشاركة تجي اسباب تمنعني

بس مسابقات منتدانا هدا رح اكون في الميعاد يا حبيبي

ويشرفني ان اشارك معكم وشكرا لك اخي الكريم

ياريت فعلا نعمل مسابقات هنا في المنتدى بجد انا كمان مستنيه المسابقات دي بفارغ الصبر
انا عن نفسي بشترك في المسابقات بس لسه مكسبتش في واحده منهم لاني بخدها تعليم اكتر من انها مسابقه ومحتاجه سرعه وكده
فأن شاء الله نجرب نفسنا في مسابقات المنتدى

Noah
06-09-2012, 02:51
الى الان لم اربح اى مسابقة ولكن اعتقد ان المسابقات تجعل المتاجر اكثر قدرة على التخلص من المشاكل التى يواجهها فى الفوركس فى السوق الحقيقي علىا لحساب الحقيقي لان المسابقات على الديمو هى الاقرب الى الحساب الحقيقي ولذلك علينا ان نحافظ على تداولنا

Mr.GooDMaN
06-09-2012, 03:04
فزت مرة بالمركز الثالث قيمة حساب 200 دولار وحققت ارباح وسحبتها والحمد لله
وفوت بعدة حسابات كهدايا لحضور الويبنارات واحتفالات بالشركات .. الخ

Rami
06-09-2012, 14:57
عن نفسى نعم وكان ترتيبى الاخيرة بجائزة قدرها 250$ , لكن للاسف تمت خسارتها بسب عدم استخامى للاستوب لوووز ووقتها كان تدخ البنك المركزى السويدى فتحرك السوق بعنف وتمرجن الحساب لكننى تعلمت الكثييير من تلك التجربة ومن وقتها وانا فى تحسن مستمر

zahran
06-09-2012, 15:02
صراحه انا مكسبتش ولا مره من مسابقات الفوركس ولكن انا دلوقتى داخل مسابقيتين . ادعولى بقى . والحمد لله محقق رح فى المسابقتين . بس المسابقات اللى انا داخلها دى بقى العالم كله بيبقى داخل فيها من كل بلاد العالم عربيه واجنبيه . لانها مسابقات تبع شركات فوركس وليس تبع المنتديات . فتخيل بقى انت بتبقى داخل والف متسابق كمان معاك .. ربنا يوفقنا جميعا

magic777
06-10-2012, 18:36
صراحه انا مكسبتش ولا مره من مسابقات الفوركس ولكن انا دلوقتى داخل مسابقيتين . ادعولى بقى . والحمد لله محقق رح فى المسابقتين . بس المسابقات اللى انا داخلها دى بقى العالم كله بيبقى داخل فيها من كل بلاد العالم عربيه واجنبيه . لانها مسابقات تبع شركات فوركس وليس تبع المنتديات . فتخيل بقى انت بتبقى داخل والف متسابق كمان معاك .. ربنا يوفقنا جميعا

المشكله في المسابقات دي فعلا ان فرص الفوز بتكون ضعيفه
خاصه انك بتتنافس مع اجانب وخاصه اللي بيتاجروا بالاكسبريتات الاليه ومن غير تعب بيفوزوا
وطبعا شغل اكسبرت ناجح بيكون اكبر بكتير من شغل المتاجر اليدوي في السرعه

mokhtar26
06-11-2012, 02:50
في حياتي لم اربح اية مسابقة و دخلت مرة واحدة في مسابقة المتداول المحظوظ لانستا لكني ساحاول تكوين رصيد للمتاجرة من المسابقات و البونص فقط لاني خسرت رصيدي كله و لا اتوفر على سيولة حاليا للبدء من جديد

mony
06-11-2012, 09:12
حققت بونص من عده منتديات لكن مسابقه لم اربح ولم اشترك فى مسابقات ولكن اتمنى ان اكسب فى اى مسابقه

Mohamed90
06-11-2012, 12:51
السلام عليكم انا شركت في كثير من المسابقات صراحة و لكن لم انجح في واحد من قبل
و لم اعد اشارك فيهم و دئما صاحب الرتبة الاولى يكون بعيد جدا

AhmedMagnifico
06-11-2012, 13:18
لا بصراحة عمرى مشتركت على مسابقات خالص !!
لانى لسه مبتدا فى المجال دا ربنا يسهل ونشترك ان شاء الله :)

ahmed
06-11-2012, 13:21
السلام عليكم انا شركت في كثير من المسابقات صراحة و لكن لم انجح في واحد من قبل
و لم اعد اشارك فيهم و دئما صاحب الرتبة الاولى يكون بعيد جدا

حاول ان تشارك من جديد وتطبق
كل ما تتعلمه فى المسابقه
صدقنى يا عزيزى هولاء الذين يفوزون
كانو يوما مثلنا

fafa280384
06-11-2012, 13:22
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...
موضوعى عن هل ربحت يوما من مسابقة فوركس؟؟؟ وكم كانت قيمة الجائزة؟؟؟ وهل تداولت بها وحققت ربحا؟؟

احكى لنا تجربتك
والله احيانا اجرب لكن لا اصبر صراحة اتركبها بعد 3ايام او اسبوع
اصاب باحباط من نتائج غيري
ليش اضيع وقتي

mohamed eldamnhorey
06-11-2012, 13:57
والله احيانا اجرب لكن لا اصبر صراحة اتركبها بعد 3ايام او اسبوع
اصاب باحباط من نتائج غيري
ليش اضيع وقتي

ياراجل ياطيب

خليك متفائل ولا تحبط

ضع هدفك امامك وكافح من اجل تحقيقه

ابدأ الشهر القادم وكن قوى ولاتتراجع

توكل على الله

كريم
06-17-2012, 13:29
أنا شاركت كتير جدا في المسابقات و فزت مرتين بس كان حساب بــــــ 150 دولار و حساب بــ 100 دولار و و في البداية كسبت كتير و بعدين خطرت جامد و كسب بحمد الله و بعدها خطرت زيادة و الحساب طار في الجو للأسف و الله ولي التوفيق و النجاح و صلى اللهم على سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم

ma90do
06-17-2012, 13:34
لا بصراحه اشتركت في مسابقة ومربحتش منها حاجه فيه شروط تخلي الواحد يضحك قوي بسببها ناس تقول لزم 50 مشاركه فعاله في منتدي وتفتح حساب ديمو وحجات كده تستفذ الواحد علشان كده لم بشوف واحد حاطط اعلان مسابقة مبشتركش

yassoo011
06-17-2012, 13:46
انا شخصيا اشتركت في مسابقات فوركس
ولكنني لم اصل للمستويات الرابحه
ولكني منت قريب جدا منها
وكنت الجوائز 1700 دولار لاول ثلاث مراكز

mohamed eldamnhorey
06-17-2012, 13:48
انا شخصيا اشتركت في مسابقات فوركس
ولكنني لم اصل للمستويات الرابحه
ولكني منت قريب جدا منها
وكنت الجوائز 1700 دولار لاول ثلاث مراكز

حاول يا اخى مره اخرى الالتحاف بمسابقة شهرية

واجتهد واعمل اللى عليك وربك هيكرم

انت لست مطالب بالنجاح ولكن مطالب بالاجتهاد

Rami
06-17-2012, 13:51

ما شاء الله كلمات جميلة بارك الله فيك
فعلا لاتجعل الياس يتسلل الى داخلك حاول مرة اخرى ستجد انك تكتسب خبرة ومعلومة جديدة
مع جو الحماسة الذى يضيفه جو المسابقة وحا تستخدم ادارة راس مال سليمة
والله ولى التوفيق لك وللجميع ان شاء الله ,انه ولى ذلك والقادر عليه

magic777
06-17-2012, 15:10

بصراحه انا جربت السابقات الشهريه دي ومش نجحت فيها بسبب طول الانتظار علشان كده
بفضل احسن ان تكون المسابقات اسبوعيه افضل بكتير وقبل ما حماس كتير من المتاجريين فيها يقل

firas1984
06-17-2012, 15:59
مرحبا
بالنسبة لربح في مسابقة لم اربح ولا مرة
ولكن في تجارة الفوركس ربحت يمكن 250 $ خلال 10 ايام هذه تعتبر اكبر ربح في حياتي ولكن ما تمت الفرحة

mturk2007
06-17-2012, 16:03
شاركت في مسابقات كثيرة ولكني لم اربح
احيانا كنت اكون قريب من اول 3
واغلب المسابقات يكون عدد المشتركين كبير فتكون الفرصة قليلة

remo
06-17-2012, 16:21
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك

حتى الان انا لم اربح من الفوركس جنية واحد بل انا اخسر كل اللى بادخلوة فى الفوركس لانى عندى عيب خطير والا هو الطمع اللى هو عدو المتاجر الاول مهما كسبت مابرداش انى اسحب مكسبى وبطمع فى مكسب اكتر

ZOUHAIR_ZIZO28
06-20-2012, 10:19
لم اربح ابدا في اي مسابقة لانه لم تتح لي الفرصة لاني جديد في عالم الفوركس

aboualy
06-20-2012, 10:23
شاركت في مسابقات كثيرة ولكني لم اربح
احيانا كنت اكون قريب من اول 3
واغلب المسابقات يكون عدد المشتركين كبير فتكون الفرصة قليلة

فعلا اخى العزيز هذا حدث معى فى احدى المرات كنت قريب من المكسب حتى نهاية الشهر ولكن لم اوفق فى نهاية الشهر بسبب خسارة جعلتنى ابتعد عن المراكز الاولى ولم اشارك فى هذه المسابقات منذ فترة طويلة

deadlyfox
06-20-2012, 10:39
انا جربت اخش فى عدة مسابقات
بس لسوء الحظ لم افز باى منها

ARAB_PIGEON
06-20-2012, 13:31
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك

اهلا وسهلا اخى الكريم
للاسف لم اشترك من قبل فى اى مسابقه
ولكن افكر فى الاشتراك قريبا لى اعرف الى اين وصل مستواى فى هذا المجال
بعد مرور 7 سنوات فى هذا المجال
اتمنى لك دوام التوفيق

okash
06-20-2012, 13:55
انا عن نفسي لم اربح ولا مرة في حياتي في اي مسابقو ومرة واحدة شاركت في مسابقة مع انيستا ولكن خسرت

elzeel
06-20-2012, 15:27
الحقيقه لا لم اكسب من اى مسابقه لانى جديد ومبتدئ فى هذا المجال
ولكن اتمنى ذلك ان شاء الله وخاصه مع هذا المنتدى المتميز والشيق

ana1990
06-20-2012, 15:30
شاركت في مسابقات كتير بس عمري ما كسبت و لا حتى كنت قريب من المكسب ذي ما بيقولوا اعتقد ان المسابقات دي مش لينا حتى المسابقات بيبقى ليها ناس متخصصه بيدخلوها و بيعرفوا اذاي يكسبوها على العموم شكرا على الموضوع الجميل الفكره عجبتني

2x1
06-20-2012, 15:40
اتمني اني اشارك بس اكون استعديتلها كويس

بس تكون علي مستوي العالم العربي فقط

Mohamed90
06-20-2012, 21:02
السلام عليكم انا اشارك كثيرا في المسابقات ولكن للاسف الشديد لم احقق ما يرجو منها و دئما المراتب المتوسطة و لم استطيع مجارات المتاجرين الاخرين لانهم يحققون ارباح صعبة جدا الوصول اليها و ابتعدت عن المسابقات لحين تطوير المستواي اكثر

mohamed hamdy
06-20-2012, 21:06
انا اشتركت فى مسابقات كثيرة ولكن لم يحالفني التوفيق
ولكنى اتمني يوما ما ان يحالفني التوفيق
واحقق المكاسب من هذه المسابقات

ma90do
06-20-2012, 21:10
انا اشتركت فى مسابقات كثيرة ولكن لم يحالفني التوفيق
ولكنى اتمني يوما ما ان يحالفني التوفيق
واحقق المكاسب من هذه المسابقات

مش مشكله هيجي يوم وتكسب ان شاء الله بس انت اتدرب كويس في هذا المجال وحاول تستفيد من كل شيء في هذا المجال الالمام الشامل من المعلومات بيحقق النجاح

bousshimin
06-20-2012, 21:15
لم يحالفني حط يأخي و وجود منافسين ماشاء الله أقوياء في قنص الفرص أكثر مني لتحليلهم دقيق
ومع دلك سنطل نشارك في مسابقات حتى ننجح بأدن الله

tariktanjaoui
06-20-2012, 21:29
ان لسو جديد ولم يسبق لي ربحت يوما من مسابقة فوركس فقط اشارك من اجل تعلم الفوركس وكسب المعرفة و الخبرة و تطوير مستواي من حسن الى احسن كما امل ان اربح في يوم ما

eg100
06-20-2012, 21:35
بكل اسف لا اجد اى مسابقة كى اجرب بها
اذا كان توجد مسابقة حتى الحسابات التجريبة او خلافة سوف اشارك
اذا تعرف مسابقة ابلغنى

Hell Rozar
06-20-2012, 21:37
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك

السلام عليكم انا عن نفسى بالنسبة للمشاركة فى المسابقات الخاصة بانستا فانا على امل انى ان شاء الله افوز بمرتبة جيدة
والعمل جيدا بهذة الجائزة التى سااخذها فادعو لى يا شباب

i5land_man
06-20-2012, 21:40
السلام عليكم انا عن نفسى بالنسبة للمشاركة فى المسابقات الخاصة بانستا فانا على امل انى ان شاء الله افوز بمرتبة جيدة

يا ريت يكون فيه مسابقة هنا في المنتدي الرائع ده يشترك فيه كل الاعضاء ويحصل تفاعل ومنافسة قوية
وتكون الجوائز محفزة عشان الكل يشارك

ahmed saleh
06-20-2012, 21:43
انا لم اربح قبل كدة من مسابقة فوركس لانى لم ارى قلك كدة ان فى فانستا فوركس عاملة مسابقات
ولو كانت فى مسابقات فى الفوركس كنت دخلت فيها ولكن انا لم ارى مسابقات اقامت فى الفوركس

aminos
06-20-2012, 22:29
السلام عليكم
نعم سبق لي فزت بإحدى المسابقات و حققت الرتبة 9 و الرابحون كانو 10 ههه حققة الأخيرة تقريبا
المهم ربحت 100 دولار وكان أسعب يوم في حياتي لكني لم أكن متمكنا من هدا العالم عالم الفوركس
و ذهبت لي 100 دولار

The Mester X
06-20-2012, 22:55
السلام عليكم
نعم سبق لي فزت بإحدى المسابقات و حققت الرتبة 9 و الرابحون كانو 10 ههه حققة الأخيرة تقريبا
المهم ربحت 100 دولار وكان أسعب يوم في حياتي لكني لم أكن متمكنا من هدا العالم عالم الفوركس
و ذهبت لي 100 دولار

اهه حلو والله اهي انك حققت رتبة 9 انا شاركت في الكثير و لم اكن جيد بما فيه الكفاية للتحقيق مراتب طيبة خخ.
و طبعا ال 100 دولار الله يعوضها ليك و بفعل الفوركس بدون كفائة او خيرة جيدة راح تخسر فلوسك

kingman
06-21-2012, 00:43
ربنا يوفقك ويوفقنا جميعا ان نستفيد بهذه المسابقات فهى بتكون حافز جيد للمتاجرين وفيه متاجرين بنوا تجارتهم على حساب من المسابقات ولم يكن لهم راس مال للبدء وده ميزة فى هذا السوق وربنا يوفقنا بفضله

talal
06-21-2012, 00:53
لا لم اربح اي مسابقة الى حد الان ولكن اتمنى ان اربح فانا لدي الخبرة في ذلك للحصول على ربح
ولكن اكثر المسابقات لها شروط وتطلب مثلا ان يكون العميل لديه حساب لا يقل عن 1000 دولار مثلا

Amgad91
06-21-2012, 01:24
انا ربحت في مسابقة بأحد منتديات الفوركس كانت تخص النشاط في المنتدى
و لكن لم اربح على الاطلاق في اي مسابقة مع شركة فوركس في التجارة
دائما ما اخسر في اللحظات الاخيرة بسبب الرغبة في عمل ربح كبير

Mostafa Mando
06-21-2012, 03:24
لم يحالفني حط يأخي و وجود منافسين ماشاء الله أقوياء في قنص الفرص أكثر مني لتحليلهم دقيق
ومع دلك سنطل نشارك في مسابقات حتى ننجح بأدن الله

ان شاء الله يا اخي ان كل خسارة ان تتعلم شئ جديد وتزداد خبرة وتعلم

وان شاء الله هيجي يوم وتثبت وجودك في سوق الفوركس زي المحترفين ما ثبتوا وجودهم

sho
06-21-2012, 03:43
بصراحة لم احاول ان اشترك من الاساس فى اى مسابقات فوركس ولكنى قرأت كثير عن اشخاص شاركو كذلك ارى فى شركة انستا اعلانات كثيرة عن مسابقات وفائزين ولكنى لم احاول الدخول

Mostafa Mando
06-21-2012, 05:35
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم

اما بـــــــعد

اشكر تفاعلكم جميعا
انا مثلكم ابتديت فى المسابقات ولم احقق اى مركز يذكر وذلك لعدم خبرتى الكافية وقتها ولخرقى شروط المسابقات
ولكن اتمنى فى يوم من الايام ان اربح مبلغا اتاجر به بدون ضغوط

ان شاء الله يا اخي لكن اهم من راس المال هي العلم والخبرة

يجب ان يكون لديك خبرة واسعة لأن الخبرة هي التي ستجعلك تجني المال

اما لو معك مال لن تستطيع ان تجلب به خبرة

moonlight
06-21-2012, 08:31
انا ربحت فى مسابقة مرة فى واحد من المنتديات وكانت الجايزة 7دولار هو حلو موضوع الجوايز بيشجع الاعضاء ع المشاركة
والتعلم اكثر عن الفوركس وكيفية التعامل مع برنامج الميتاتريدروكل شئ عن الفوركس

firas1984
06-21-2012, 09:26
حتى هذ اللحظ لم اشارك في مسابقة في الفوركس ولكن افكر بالانضمام الى مسابقات التي تعملها انستا وان شاء الله نربح فيها
على ما اظن هي افض المسابقات الموجودة حاليا بين شركات الوساطة

Noah
06-21-2012, 13:56
فى مسابقات ربحتها وكانت مسابقة فى انشط عضو او ما شابه ولكن الى الان لم اربح اطلاقا فى مسابقة على الحساب الديمو واعتقد ان نسبة قليلة جدا من المتاجرين اللى ممكن يحققوا نسبة ارباح من العمل على الحساب الديمو وتطبيقه بالمثل علىا لحساب الحقيقي

magic777
06-21-2012, 18:13
انا ربحت فى مسابقة مرة فى واحد من المنتديات وكانت الجايزة 7دولار هو حلو موضوع الجوايز بيشجع الاعضاء ع المشاركة
والتعلم اكثر عن الفوركس وكيفية التعامل مع برنامج الميتاتريدروكل شئ عن الفوركس

وعلى فكره في نظام للمسابقات حلو اوي بتطبقه بعض الشركات وبتدي فرصه لكل من شارك في المسابقه انه يفوز غير الخمسه الاوائل
في انه اللي يحقق رصيد فوق نسبه معينه من الحساب وليكن 50 في الميه
بياخد 1 في الميه من كل ربح بيحققه
يعني لو الحساب 5000 وهو حقق 5000 والشرط نسبه 50 في الميه
يبقى كده هو هيكسب 25 دولار

i5land_man
06-21-2012, 18:28
وعلى فكره في نظام للمسابقات حلو اوي بتطبقه بعض الشركات وبتدي فرصه لكل من شارك في المسابقه انه يفوز غير الخمسه الاوائل

اهو دي المسابقات ولا بلاش
الواحد يحس انه حياخد علي اد مجهودوه
وده حيحمسوه انه يشارك في المسابقة بتركيز وهو مطمئن لشفافية النتيجة

Dam3 ELForaq
06-21-2012, 18:56
لسه مربحتش عشان لسه مدخلتش اي مسابقه بس ناوي ان شاء الله ادخل اي مسابقه تبقي موجوده

younesjoe
06-21-2012, 19:28
شاركت في السابق في تلات مسابقات لم اربح في اتنين لكن الاخيرة كنت انا الرابع لكن قوانين المسابقة تقدم الارباح فقط للاول و التاني و التلت لدلك لم اربح فيها هي الاخرى ههه مع تحياتي لكل المشرفين على المنتدى دي
هنا الربح الحقيقي

zikooo014
06-21-2012, 19:37
نفسي ادخل مسابقات في الفوركس عشان يبقي عندي دافع اني ازود الربح و بالتالي فاني هكون حريص جدا علي الا اخسر اي شيئ
و دا كله ليه افاده ليا و باذن الله المسابقات الخطه الجايه لحد ما اتعلم صح

ahmed
06-21-2012, 19:40

اين توجد تلك المسابقات يا صديقى
احب ان اشارك فى مثل هذة المسابقات
لان تحقيق الرصيد من السهل وولكن الفوز وتحقيق النسب الخرافيه التى نراهه صعب
ولكن ليس مستحيل هو فقط يعتمد على نسبه مخاطرة اعلى وعدم ادارة سليمه لراس المال

compaq0
06-21-2012, 21:04
لم اشترك من قبل و لكنى سمعت من صديق انهم يطرحون مسابقه عن افضل مضارب يحقق ارباح سياخذ 30 دولار بونص الحقيقه المسابقه رائعه فى اذا ما اردنا ان نشكل مجموعه من افضل المضاربين على المنتدى للاستفاده من توصياتهم فيما بعد

najoull19
06-21-2012, 21:54
شاركت في عدد من المسابقات ولكن لم احصل على شيئ وقد حصلت على المعرفة وهي اهم شئ وانصح بها الجميع

kingman
06-21-2012, 22:10

بالفعل من افضل فكرة مسابقات شفتها فى شركات الفوركس وبتسمح للكثيرين غير الفائزين بالمراكز الأولى ان يستفيد ببونص للمتاجرة وسبق بفضل الله ان فزت بقمة بونص من هذه المسابقات وياريت نشزف زيها فى انستا

magic777
06-22-2012, 19:30
اين توجد تلك المسابقات يا صديقى
احب ان اشارك فى مثل هذة المسابقات
لان تحقيق الرصيد من السهل وولكن الفوز وتحقيق النسب الخرافيه التى نراهه صعب
ولكن ليس مستحيل هو فقط يعتمد على نسبه مخاطرة اعلى وعدم ادارة سليمه لراس المال
فيه موقعين موقع لشركه كده جديده انا مجربتهاش الصراحه و موقع تاني
تابع لشركه اف اكس اوبن لو عملت عليهم بحث في جوجل هتلاقيهم لان تقريبا هنا ممنوع وضع روابط
وان شاء الله نعمل احنا مسابقات احسن منها هنا يارب

sa sa
06-22-2012, 19:34
انا لم افوز باي مسابقه حتي الان ولكني اتمني ان افوز في المره القادمه ,المهم من المسابقه هو تحقيق النجاح في تجاره الفوركس واصبح تاجر ناجح هذه هي اكبر جائزه بالنسبه لي.

kingman
06-22-2012, 23:06
فيه موقعين موقع لشركه كده جديده انا مجربتهاش الصراحه و موقع تاني
تابع لشركه اف اكس اوبن لو عملت عليهم بحث في جوجل هتلاقيهم لان تقريبا هنا ممنوع وضع روابط
وان شاء الله نعمل احنا مسابقات احسن منها هنا يارب
انا اعرف التانية وزى ماقلت بقدر استفيد منها ببونصات من مسابقاتها لكن الشركة الجديدة معرفهاش ومعرفش اى شركة اخرى تتعامل بهذا النظام فى المسابقات غير اوبن لو مافيش مشكلة تقدر تزودنا باسم الشركة التانية لو مش مخالف للقوانين

محمد فرغلى
06-23-2012, 06:23
اه كتييييير بس محصلش توفيق
اكتر رتبة حققتها 5

H!m0
06-23-2012, 13:14
أنا شاركت في مسابقات قليلة جدا لأني مقتنع بعدم قدراتي على منافسة غيري لأني لست خبيرا
و تحليلاتي غير جيدة حاليا و أحاول تطوير قدراتي في التحليل للمشاركة بقوة في المسابقات و التي كلما شاركت فيها أتمرجن بكل بساطة

zikooo014
06-23-2012, 13:43
اه كتييييير بس محصلش توفيق
اكتر رتبة حققتها 5

طب حققت نسبه قد ايه من راس المال؟؟
و كنت بتشتغل باستراتيجية ايه؟؟و حجم اللوت اللي بتدخول بيه؟؟
ياريت تفيدني

The Mester X
06-23-2012, 13:49
أنا شاركت في مسابقات قليلة جدا لأني مقتنع بعدم قدراتي على منافسة غيري لأني لست خبيرا و تحليلاتي غير جيدة حاليا و أحاول تطوير قدراتي في التحليل للمشاركة بقوة في المسابقات و التي كلما شاركت فيها أتمرجن بكل بساطةايوه اخوي المسابقات لها مستوى صعب و لايمكنك الربح فيها بسهولة و هي فرصة جيدة للمقارنة و تقييم مستواك و لكنلايجب الاستسلام لانه الناس الخبرة التي تربح ايا كانت مثلنا تتعلم

ahmed forexawy
06-23-2012, 14:27
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك
المره التى دخلت فيها مسابقه كان فيها حوالى 1200 شخص على مستوى العالم فى اول ربع ساعه بواسطه المخاطره العاليه حققت 2000 دولار من 10000 دولار .لكن عندما نظرت الى النتائج وجدت ناس تستخدم مخاطره اعلى بعدها اضطررت الى انى اعلى المخاطره فقد كل الحساب وفى النهايه اللى كسب المسابقه اللى مشى براحته باداره راس مال

okash
06-23-2012, 14:32
ولا مرة والحمد لله ولكن الان ان سجلت بمسابقة انستا وان شاء الله نربح معها
واتمنى التوفيق للجميع ولكل من سجل في المسابقة

osama shaban
06-23-2012, 14:39
بصراحه لم اشترك في اي مسابقه من قبل لان نظام المسابقات لم يجذبني ولكن اتمني المشاركه في الفترات القادمه لزياده والخبره والمنافسه وممكن ايضا تحقيق الارباح وتجريب استراتيجيات جديه بالفعل اكشتف ان الفوركس كل يوم به جديد وانه بحر لا ينتهي

Noah
06-23-2012, 15:06
الى الان كل المسابقات التى ربحت بها كانوا اتنين وهما الاتنين كانوا على مسابقة افضل عضو فى المنتدى وربحت فيها مبلغ 100 $ فى مرة ومرة اخرى كان مبلغ 100 $ ايضا واعتقد ان الغالبية من المتاجرين فىا لفوركس يحبون ربح هذه المسابقات

ZOUHAIR_ZIZO28
06-23-2012, 15:34
الى الان لم اربح اى مسابقة ولكن اعتقد ان المسابقات تجعل المتاجر اكثر قدرة على التخلص من المشاكل التى يواجهها فى الفوركس فى السوق الحقيقي علىا لحساب الحقيقي لان المسابقات على الديمو هى الاقرب الى الحساب الحقيقي ولذلك علينا ان نحافظ على تداولنا

mohamed1happy
06-23-2012, 15:56
لا لم اشارك في مسابقة ولم اربح من اي واحدة منهم
الحاجة الوحيدة اللي بربح منها هي البونص هنا فقط

abdello052
06-26-2012, 03:10
المسابقات شىء جيد جدا وخاصة للمبتدئين لانهم على الاقل بيتعلما ويمارسوا التداول بجدية وبكدة بيكتسبوا المهارات بدون خسائر مالية حقيقية ويوجد فعلا مسابقات فوركس حقيقة ومحترمة وجوائز فوق الخمس الاف دولار

mage
06-26-2012, 03:43
لا لم اشارك في مسابقة ولم اربح من اي واحدة منهم
الحاجة الوحيدة اللي بربح منها هي البونص هنا فقط

ههههه عامل زيي بالضبط ولما بشارك فى مسابقة مش عارف ليه بخسر وبلاقى ناس بتحقق نتائج كبيرة جدا وبقعد افكر هى الناس دى بتعمل نفس النتيجة فى الحساب العادى ولا ايه اللى بيحصل لانهم لو شاطرين اوى كده يبقى زى الفل

KOGI
06-26-2012, 09:06
فوزت فى بعض المسابقات الصغيرة وكان مرة بونص ب 100 دولار ومرة بونص 200 دولار وفيه ايضا بونصات حققتها من بعض المسابقات

assidi saber
06-26-2012, 11:05
لم اربح لانه لا تتوفر في الشروط الازمة للربح و هي الخبرة و الصبر

mohamedfx2005
06-26-2012, 11:57
السلام عليكم ورحمة الله
انا كنت اشارك تقريبا في كل المسابقات التي كانت تقوم بها شركات الوساطة المعروفة وكانت تجربة ممتازة لاني كنت اتاجر تقريبا اكثر من 16 ساعة في اليوم لمدة اسبوع وقد حققت العديد من الارباح والحسابات واحسن مرتبة كانت رقم 2 وحساب 350 دولار
ومازالت عندي بعض الحسابات واتمرجنت بعضها للاسف

dodovedo
06-26-2012, 12:00
والله انا عن نفسى
مكسبتش ولا مسابقه لحد دلوقت فانا مستنى البونص بتاع المنتدى وربنا يكرم وابدا تداول

sami
06-26-2012, 12:03
نعم أخي الكريم ربحت يوما في مسابقة فوركس و كان المبلغ الذي فزت به هو ٥٠٠ دولار و إبتدأت
التداول إلى أن ضاعفت المبلغ في أقل من أسبوع و خسرت كل شيء بسبب الطمع و سوء إدارة المال
ولكن تعلمت الكثير من هذه التجربة و الحمد لله

jihadazzam
06-26-2012, 12:06
ربحت مرة حساب ب100 دولار
وربحت 3 حسابات كل حساب على حدة كل حساب بقيمة 500 دولار وربحت مرة حساب كذلك ب100 دولار طبعا من عدة شركات
شركات كتيره\تقدم مسابقات بالمنتديات واتوقع بالمنتدى الي نحن فيه راح يكون في مسابقات وجوائز كتيرة

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 12:10
نعم أخي الكريم ربحت يوما في مسابقة فوركس و كان المبلغ الذي فزت به هو ٥٠٠ دولار و إبتدأت
التداول إلى أن ضاعفت المبلغ في أقل من أسبوع و خسرت كل شيء بسبب الطمع و سوء إدارة المال

اخى الكريم
التسرع اكتر حاجه ممكن تضيع الحساب بتاعك

ياريت ياغالى لا تكرر نفس الخطا التى وقعت فيه
وانا اعرف انك كنت تعمل باستراتجيه جيده ولكن انت خرجت عن ادار رأس المال

abdallah elbaz
06-26-2012, 12:59
عليه افضل الصلاه والسلام
انا عن نفسي لسه عضو جديد وابتدي بتعلم
لكني لسه مش بدات ف مسابقات

magic777
06-26-2012, 17:54
فوزت فى بعض المسابقات الصغيرة وكان مرة بونص ب 100 دولار ومرة بونص 200 دولار وفيه ايضا بونصات حققتها من بعض المسابقات

طيب وايه اخبارهم معاك دلوقتي هل عملت منهم ارباح ولا لسه ولا اتمرجنوا منك ولا ايه
ياريت تشاركنا تجربتك برده الواحد يتعلم ويستفيد خاصه واحنا منتظريين كلنا البونص والعمل مع السوق الحقيقي

kingman
06-26-2012, 19:29

هى دى المشكلة دائما ان المطاف بينتهى بكثير من حسابات البونص للخسارة بسبب المخاطرة العالية التى نتعرض لها وان شاء الله نقدر نستفيد من هذه التجارب ونحافظ على هذه الحسابات بادارة راس مال جيدة

saad
06-27-2012, 03:42

Mr.GooDMaN
06-27-2012, 04:08

اهي دي ارخم حاجة تكون كسبان لحد اخر ساعتين وتلاقي واحد ابن حلال يقلب الموازين
لكن انصجك اخي استخدم مسابقات المنتديات المختلفة وف مرة اكيد هتكسب ان شاء الله لان مسابقات انستا فوركس صعبة جدا لان بيشارك فيها الوفات

ahmed abdalla
06-27-2012, 04:57
والله انا لم ادخل اى من المسابقات ولا اعرف اى من الاصدقاء الذين يعملون معى فى مجال الفوركس انه كسب شئ وذلك لان تركيزنا كله على الفوركس نفسه مش على المسابقات

xtomorrow
06-27-2012, 06:01
السلام عليكم اخي
طبعا انا شاركت في العديد من المسابقات الخاصة بهذا المجال ( الفوركس ) طبعا
وكانت مشاركاتي على اساس التجريب بطعم حقيقي
والحمد لله مع توالي المسابقات حققت ارباحا كثيرة وكونت رصيد خاص بي

saad
06-27-2012, 15:13

magic777
06-27-2012, 18:55
والله انا لم ادخل اى من المسابقات ولا اعرف اى من الاصدقاء الذين يعملون معى فى مجال الفوركس انه كسب شئ وذلك لان تركيزنا كله على الفوركس نفسه مش على المسابقات

ده بس علشان انت لسه في البدايه ولسه في مرحله التعلم واكتساب الخبره والمعلومات
انما لما تدخل مرحله التدريب هتلاقي نفسك محتاج تقييم اللي انت تعلمته ده وهتلاقي انك عاوز تشترك في المسابقات
علشان تعرف هتقدر تكسب ولا لا

elazez
06-27-2012, 19:08
بالنسبة لي
انا لم ادخل اي مسابقات حتي الان
ومن المؤكد ان شاء الله باني سادخل مستقبلا

Mostafa Mando
06-27-2012, 22:06
بالنسبة لي
انا لم ادخل اي مسابقات حتي الان
ومن المؤكد ان شاء الله باني سادخل مستقبلا

بالتوفيق اخي وان شاء الله سنسمع اسمك في قائمة الاوائل في المسابقة

لكن الاهم من المسابقة هو التعليم والخبرة الواسعة إذا تعلمت ووسعت خبرتك كله هيجي من ارباح والفوز في المسابقات وكل شئ

kingman
06-27-2012, 23:30
اهي دي ارخم حاجة تكون كسبان لحد اخر ساعتين وتلاقي واحد ابن حلال يقلب الموازين
لكن انصجك اخي استخدم مسابقات المنتديات المختلفة وف مرة اكيد هتكسب ان شاء الله لان مسابقات انستا فوركس صعبة جدا لان بيشارك فيها الوفات

هى عموما بتبقى مسابقات المنتديات افضل لينا لأن الواحد بيبقى من السهل انه يقدر كسب وفرصة فوزه اكبر لصغر عدد المتسابقين فالشركات العالمية بتبقى فيها عدد متسابقين مهول وفرصة الفوز بتبقى اقل لكن بتبقى فرصة جيدة للأحتكاك

saad
06-28-2012, 02:00

mage
06-28-2012, 03:50
بالتوفيق اخي وان شاء الله سنسمع اسمك في قائمة الاوائل في المسابقة

لكن الاهم من المسابقة هو التعليم والخبرة الواسعة إذا تعلمت ووسعت خبرتك كله هيجي من ارباح والفوز في المسابقات وكل شئ

بالفعل التعلم هو الاساس والذى من خلاله يتمكن هذا المتاجر من تحقيق نسبة ارباح كبيرة ولكن علينا ان نعرف ان سوق الفوركس من اهما لاسواق التى يمكننا من خلالها ان نتعامل مع الصفقات بطريقة بادارة المال وهذا شئ يعلمنا الانضباط فى حياتنا

amrmorasamir
06-28-2012, 03:53
هى عموما بتبقى مسابقات المنتديات افضل لينا لأن الواحد بيبقى من السهل انه يقدر كسب وفرصة فوزه اكبر لصغر عدد المتسابقين فالشركات العالمية بتبقى فيها عدد متسابقين مهول وفرصة الفوز بتبقى اقل لكن بتبقى فرصة جيدة للأحتكاك

فعلا ياباشا والله مسابقات المنتديات بتقى افضل بكتير ودى الوحيده اللى بشترك فيها
غير كده بيبقى صعب لان العدد كبير اوى وفرصه المكسب بتبقى شبه مستحيله

KOGI
06-28-2012, 07:25
فعلا ياباشا والله مسابقات المنتديات بتقى افضل بكتير ودى الوحيده اللى بشترك فيها
غير كده بيبقى صعب لان العدد كبير اوى وفرصه المكسب بتبقى شبه مستحيله

انا متفق معاك فى انمسابقات المنتديا تافضل واسهل والعدد اقل لكن اى فرصه غير كده مهما كان عدد الناس اللى معاك اللى بيستحق الفوز هو الاكثر خبره يعنى تعب بجد للوصول لحاجة زى ده
الواحد حتى لو خسر بيتعلم منه
تقبل فائق احترامى

omar kapo
06-28-2012, 08:08
لا ولكني اسعي للفوز ان شاء الله
من المسابقات التي سوف تحدث مقدما ان شاء الله

madoxegy
06-28-2012, 09:47
انا دخلت مسابقات كتير المرة اللى كسبت فيها كسبت حساب ب50 دولار وطبعا كالمعتاد طارو

Mostafa Mando
06-28-2012, 09:56
انا دخلت مسابقات كتير المرة اللى كسبت فيها كسبت حساب ب50 دولار وطبعا كالمعتاد طارو

ان شاء الله يا اخي تعوضهم وبجائزة اكبر من كدا كمان وتكسب من وراها كثيراً

وتسحبهم في ايدك وساعتها هتحسب بقيمة التعب اللي انت تعبته في البداية والفلوس اللي انت خسرتها

Mohamed90
06-28-2012, 11:29

السلام عليكم طبعا اخي العزيز متفق معاك و المسابقات المنتدى ستكون مفيدة لنا للكسب الخبرة و
كما قلت ستزداد نسبة ربحها لانه الاعضاء قلل و اكيد سيكون واحد من اخواننا العرب طبعا فائز
و ايضا المسابقة ستكشف الستار على الناس المحترفين الموجودين هنا

saad
06-28-2012, 11:32

jihadazzam
06-28-2012, 11:35
السلام عليكم طبعا اخي العزيز متفق معاك و المسابقات المنتدى ستكون مفيدة لنا للكسب الخبرة و
كما قلت ستزداد نسبة ربحها لانه الاعضاء قلل و اكيد سيكون واحد من اخواننا العرب طبعا فائز
و ايضا المسابقة ستكشف الستار على الناس المحترفين الموجودين هنا

السلام عليكم
طبعا اخي المسابقات كما اسلفت ستكون للشباب مفيدو وخاصة هنا بالمنتدى
وبما ان المنتدى انطلق بهذا الزخم ما شاء الله سيكون على الاكيد مسابقات قوية
بالتوفيق للجميع

foouaad
06-28-2012, 11:42
بصراحه انا لسه جديد فى عالم الفوركس معرفش ان كان لازم تشترك فيها او قرعه او للمضارب الأنجح
فارجو منكم الرد علي هذه الأسئله لأني بجد بسمع المسابقات دى كتير جداً وخاصتاً انستا

hppt
06-28-2012, 11:49
انا عن نفسي شاركت في مسابقة واحدة يا متعتبرش مسابقة هيا كان 100 دولار هدية ل100 واحد اانا كنت اخر واحد لحسن حظي
لاكن لسؤ حظي انا خسرتهم ومبقاش معايا غير 9 دولار خسارة بس انا بعتبر دية لسة بداية وان شاء الله نكبر اكتر من كدا

assidi saber
06-28-2012, 12:48
لم اربح ابدا في اي مسابقة لاني لا اكتسب الخبرة الكاملة لكي استطع ان افوز بالمراتب الاولى و ان شاء الله بالتدرب يمكن ان اربح فيها حتى مرة واحدة

mohamed eldamnhorey
06-28-2012, 12:55
انا عن نفسي شاركت في مسابقة واحدة يا متعتبرش مسابقة هيا كان 100 دولار هدية ل100 واحد اانا كنت اخر واحد لحسن حظي
لاكن لسؤ حظي انا خسرتهم ومبقاش معايا غير 9 دولار خسارة بس انا بعتبر دية لسة بداية وان شاء الله نكبر اكتر من كدا

اكيد ياغالى انها كانت بدايه وطبيعى مش شرط تكسب من اول تجربه

بس اكيد انت اتعلمت اشياء كتيرره والمره الجايه تنفذ وتطبق اللى انت اتعلمته

hesham1046
06-28-2012, 12:58
انا كسبت من مسابقة فوركس فى منتدى اخر فى شركة وساطة تانية وهى **dd
بحساب اسلامى برافعة 1:200
با 500 جنية بصراحة دى كانت البداية بتاعتى والحمد الله لحد دلوقتى بجنى فلوس منها

nrgslawi
06-28-2012, 12:59
انا شاركت لمرة واحدة لعدم توفري للوقت
حصلت على المرتبة 2 في شركة معروفة لا اريد ذكر اسمها كان الفارق بيني وبين 1000 دولار 750 قالبية للسحب 2 في المائة لكن الله قدر ما شاء

derfcase
06-30-2012, 02:56
نعم اخي الكريم
عمرو
فلقد دخلت مسابقة فوركس مع احد اشهر منتديات الفوركس العربية الموجودة علي الشبكة و التي كانت منذ حوالي سنة و نصف
و لكن للاسف لم اتمكن من تحقيق اي ربح منها

mage
06-30-2012, 03:52
فى مسابقة افضل عضو فى منتدى من قبل دخلت هذه المسابقة وتمكنت من تحقيق نسبة ارباح جيدة فى هذا السوق وبفضل الله تمكنت من هذا الوقت ان اعمل فى الفوركس وكنت سعيد جدا بهذه المسابقة

xtomorrow
06-30-2012, 04:02
الحقيقة شاركت في العديد من المسابقات
وللاسف لم افز الا بالقليل منها ربما ثلاث على اذكر
وارى ان هذه المسابقات مفيدة جدا لتنمية المهارات في المتاجرة

hesham itch
06-30-2012, 06:14
بصراحة لم افز باى مسابقة فى الفوركس من قبل ولكن من الممكن اعتبار ان هذا البونص
الموجود فى المنتدى من اسهل المسابقات التى يمكن الحصول منها على ارباح

Mtec
06-30-2012, 16:44
انا مؤخرا اصبحت اشارك في بعض المسابقات ، لكن للاسف لم اصل الى اي شيء ،
لكن مازلت مصر على الربح في احد المسابقات

mando
06-30-2012, 16:55
انا مؤخرا اصبحت اشارك في بعض المسابقات ، لكن للاسف لم اصل الى اي شيء ،
لكن مازلت مصر على الربح في احد المسابقات

مافيش مشكلة ممكن تجرب المسابقات دى لكن قبل ما تشترك اعرف اية هى الشركة وشروط السحب
خصوصا انه فى شركات بتضع شروط تعجيزية لسحب الجائزة

sunlight
06-30-2012, 16:56
مافيش مشكلة ممكن تجرب المسابقات دى لكن قبل ما تشترك اعرف اية هى الشركة وشروط السحب
خصوصا انه فى شركات بتضع شروط تعجيزية لسحب الجائزة

الصراحه انا لم اشترك باى مسابقه من قبل ولكنى سمعت عن هذه المستبقات كثيرا وممكن فى المستقبل القريب اشترك ولكنى منشغل بتجارتى حاليا ولا يوجد عندى اى وقت للديمووووووو

عزبز 18
06-30-2012, 17:06
عن نفسي فانا حديثه العهد بالمسابقات ولم ابدأها الا مؤخرا ولكن الى الان لم استطيع الفوز في اي منها
اشتركت في تلات مسابقات حسابين منهم اتمرجنوا والاخر خساره بسيطه
وحاليا في مسايقه جديده
والاهم عندي ليس الفوز بل اجدها فرصه للتعلم من اخطائي

نعم المسابقات مهمة جدا للتعلم كما قلت انت وايظا لربح بعض الاموال لزيادة راس المال
انا شاركت في عدة مسابقات الفوركس ولم انجح

jihadazzam
06-30-2012, 17:10
انا ربحت السنة 3 حسابات كل حساب ب 500 دولار
بالفعل اذا ما كان عندك حساب كبير لتقدر تصمد لو 3 حسابات اجوني بوقت واحد كان كويس

solorik
06-30-2012, 17:23
نعم اخى فزت بجائزة من مسابقة فى منتدى وهى مستمرة معى حتى الان (اقصد ما تبقى منها) :)
وكنت المركز التالت

HUSSENEY
06-30-2012, 20:15
حصلت على المركز الاول فى مسابقات حسابات الديمو
فى احدى المنتديات المشهور
والحمد للة خسرت الحساب بالكامل بغلطة غير مقصودة

mostafakamal
06-30-2012, 20:18
للاسف لا بس كان فى مرة كنت كسيت حوالى 200 نقطة فى مسابقة يومية
بس للاسف جه خبر سئ منتصف اليوم اكل الربح

gamalsyam
06-30-2012, 20:19
لم يحالفني الحظ ابدا

ابو محمد
06-30-2012, 20:20
نعم عدة مرات دخلت مسابقات وربحت منها وحققت منها ارباح
كثيره والفضل لله

Mostafa Mando
06-30-2012, 20:29
نعم عدة مرات دخلت مسابقات وربحت منها وحققت منها ارباح
كثيره والفضل لله

ما شاء الله عليك يا اخي عقبالنا ان شاء الله كل الاعضاء تكسب في مسابقات

من مسابقات انستا فوركس الرائعة بالتوفيق للحميع انا حتى الآن لاسف لم ادخل اي مسابقة

waleed adel
07-01-2012, 16:36
عن نفسى جربت اشترك في مسابقات انستا لكن للأسف لم افز
لان المشتركين بتكون كتير اوي

Dentist Ahmed
07-01-2012, 21:08
انا حديث العهد بهذا المجال ولم ادخل من قبل مسابقه
ولكننى اعلم ان الفوز فى المسابقات هو امر ليس بالسهل
خصوصا مع وجود خبراء كثر فى هذا العالم
ولكننى اتمنى دخول تلك المسابقات بعد اخذ الخبره الكافيه لذلك

M Sabry M Elbakrawy
07-01-2012, 21:50
اناا دخلت مسابقتين وحسرتهم :))
بس بخسر عشان بخااطر بكمية كبيرة جداا عشان اعرف انافس اصحاب المرااكز ولكن للاسف المارجن حليفي :((

madoxegy
07-01-2012, 21:56
السلام عليكم
انا دخلت مسابقة واحدة ربحت فيها 50 دولار وخسرتهم علطول
لكن الحمد لله ان شاء الله نعوض

Mohamed90
07-01-2012, 22:04
بس بخسر عشان بخااطر بكمية كبيرة جداا عشان اعرف انافس اصحاب المرااكز ولكن للاسف المارجن حليفي :((

السلام عليكم طبعا اخي العزيز المسابقات تبثى ضعبة و لها مستوى اخر
و لو انت حاب تتنافس على المراكز المتقدمة لازمك مخاطرة العالية
لانه صراحة في ناس تحقق ارقام كبيرة جدا يبقى تصل لنصفها بصعوبة ههه

waleed adel
07-03-2012, 21:23
ان شاء الله تعوض وتدخل فى مسابقات اخرى وتكسب بس الخقيقى لابد
من ادارة راس المال الجيده

ma90do
07-03-2012, 21:25
السلام عليكم
انا دخلت مسابقة واحدة ربحت فيها 50 دولار وخسرتهم علطول
لكن الحمد لله ان شاء الله نعوض

تتعوض ان شاء الله في البونص الجديد شد حيلك وركز وانت بتديرو واستخدم استراتيجية كويسه ونسبه مخاطره قليله وربنا هيعود عليك بالخير والارباح ان شاء الله شد حيلك يا باشا

Spiderhoof
07-07-2012, 12:24
لقد ربحت العديد من المسابقات وخسرت العديد منها

ولكن اهم شئ استفده من المسابقات هو ضبط النفس

ehab
07-08-2012, 03:24
ربحت مرة فى بعض المسابقات الصغيرة وكان مرة بونص ب 200دولار ومرة بونص 200 دولار وفيه ايضا بونصات
حققتها من بعض المسابقات وكانت بطير دايما بسرعة لعدم الألتزام بأدراة راس المال
عند قصد لتكبير المبلغ بسرعة ومثل هذه المسابقات بتبقى فرصة جيدة للتداول والمنافسة

theboy2226
07-14-2012, 02:31
لا لان انا مش بهتم بموضوع المسابقات ده لانها تضييع وقت
لكن مره شركه كانت عامله بونص 50 يورو للي يعرف يعمل ربح 50يورو من مبلغ 50 يورو
يعني الشركة تديلك 50 و لو بقو 100 تديك 50 قابلة للسحب بس ما كانتش مسابقة اوي و كسبتها و خدت ال50 و خسرته في ترندايه يورو دولار

salah.bmw
07-14-2012, 03:30
بصراحة انا لم اربح ابدا بمسابقة فوركس غالبا لأن الشركة التي اتعامل معها
اجنبية واظن ان البلدان العربية لا تندرج ضمن لائحتهم والله اعلم

delpi
07-14-2012, 03:34
لم اشترك في اي مسابقه من قبل لان نظام المسابقات لم يجذبني ولكن اتمني المشاركه في الفترات القادمه لزياده والخبره والمنافسه وممكن ايضا تحقيق الارباح وتجريب استراتيجيات جديه بالفعل اكشتف ان الفوركس كل يوم به جديد وانه بحر لا ينتهي

mido
07-14-2012, 03:38
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

xtomorrow
07-14-2012, 03:44
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي
مبروك الارباح فعلا انا ايضا لدي تجربة طويلة مع المسابقات ببونص 100 دولار الى 200 دولار
لكن للاسف اخسر كل البونص بسرعة بسبب حجم اللوط الكبير الذي اتاجر به دائما

waleed adel
07-14-2012, 21:16
عن نفسي بشترك في المسابقات بس لسه مكسبتش في واحده منهم
والبونص والمشاركات كده افضل بكتير

HUSSENEY
07-15-2012, 07:03
عن نفسي بشترك في المسابقات بس لسه مكسبتش في واحده منهم
والبونص والمشاركات كده افضل بكتير

هههههههههههه انا كمان كنت بيشترك فى مسابقات بس كنت بكسب
بس المشاركات والبونص من اسنتا احسن بكتير

elking
07-15-2012, 07:21
انا بصراحة لسه مشتركتش فى ولا مسابقة ولا ربحت بس فى القريب ان شاء الله ادخل مسابقات واهتم بالموضوع ده

sky44
07-15-2012, 13:18
السلام عليكم في الحقيقة لم يسبق لي ان ربحت يوما في مسابقة للفوركس و ليست لدي اي فكرة عن كيفية المشاركة الشيء الوحيد الذي اعرفه هو ان الرابح يحصل على بونص للمتاجرة به فقط

Mohamed90
07-15-2012, 15:13
بصراحة انا لم اربح ابدا بمسابقة فوركس غالبا لأن الشركة التي اتعامل معها
اجنبية واظن ان البلدان العربية لا تندرج ضمن لائحتهم والله اعلم

السلام عليكم انا ايضا اخي لم اربح في اي مسابقة صراحة جربت كثير من المرات
ولكن لم يحالفني الامر و اصحاب المراكز الاولى متفوقون جدا

top2milan
07-15-2012, 15:16
شاركت كام مره في مسابقات الحسابات التجريبيه والحمدلله كسبت مره
وكانت الجائزه 200 دولار وطبعا بعد شويه خسرتهم كلهم بسبب التهور

mido95
07-15-2012, 15:22
انا لم اشترك من قبل فى ايه مسابقات فى شركات الفوركس و ان شاء الله فى المستقبل لو بقيت محترف هشارك فى المسابقات و احاول انافس على الجوائز فيها
و ان شاء الله هرضى باى جايزة اكسبها حتى لو كانت صغيرة جدا

aminos
07-15-2012, 15:34
السلام عليكم
نعم قمت بربح مسابقة للحسابات الحقيقية
و كان المبلغ 100 دولار و لكني خسرته طبعا ههه

msh4egy
07-15-2012, 15:37

mohamed yossef
07-16-2012, 13:19
كلا لم اربح يوما من شركات الفوركس فى اى مسابقات لدى اى من تلك الشركات
ولكن ان شاء الله يتحسن الحظ مع انستا فوركس

Looser
07-16-2012, 13:39
و شكرا للجميع

hunlion
07-16-2012, 13:47
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك

إن المسابقات هي من أحسن الطرق للحصول على رأس مال محترم لبداية المتاجرة في الفوركس و لكني و للأسف شاركت في عدة مسلبقات و لم أفز بأي منها و أعتقدت أن المسابقات العالمية التي تقيمها شركات الفوركس صعبة جدا ، بعكس المسابقات التس تكون مخصصة للمتاجرين العرب خاصة مسابقات المنتديات العربية
تحياتي

os-x
07-16-2012, 13:58
ممكن شرح اكثر على هذه المسابقات واين تتم لاني ارى وجود قسم هنا في المنتدى خاص بالمسابقات لاكن
ليس به اي موضوع وهذا يعني انه لم تطرح اي مسابقة هنا في المنتدى وان شاء الله في القريب تكون مسابقاب ليستفيد الجميع

mahmoud1
07-16-2012, 14:01
و شكرا للجميع

بالفعل شئ ملاحظ الاغالب بيكون من ورسيا او الصين وكمان الاغلب بيعمل عن طريق اكسبيرت المنتدى لما عمل بونص على المشاركات بقت الحكاية اسهل من انه الواحد يدخل مسابقة وكمان الواحد بيستفيد من البونص ومن المعلومات اللى فى المنتدى

SlaiteR
07-17-2012, 09:54
بالنسبة للمسابقات ..لم اجربها للآن

ولكن امل الاشتراك والربح فيها

تحياتي

resala11111
07-17-2012, 10:04
اه انا اشتركت فى مسابقة وكسبت20 دولار
بس حققت خسارة 19 دولار منهم فى يوم واحد
ومن ساعات لازم ادخل السوق براس مال كبير

khaled zizo
07-21-2012, 16:09
اكثر من منتدى لكن لم أشترك من قبل لانه الواحد لسة ما وصل للدرجة اللى يقدر يكون منافس قوى فى هذة المسابقات وغير كده الشركات اللى بتكونى راعى رسمى للمسابقات بتضع شروط تعجزية عشان تقدر تسحب المبلغ يعنى ممكن اول ما تاخد الحساب تشتغل وتكسب تمام وهاتكون مستعجل عشان تعمل العقود المطلوبة منك الاستعجال دة بيكون سبب فى الخسارة لاقدر الله يعنى بعد ما تشتغل وتعمل مبلغ كويس من البونص تىجى بسبب الاستعجال عشان تكمل العقود المطلوبة تخسر لا قدر الله يبقى كده انا مش مستفيد غير انه ضيعت وقت والشركة ممكن تكون استفدت أكتر منى لانى فتحت صفقات كتير وتقرب ممكن أكون قربت من عدد العقود المطلوبة

alkatom
07-25-2012, 15:20
مرة واحدة إشتركت بمسابقة وحققت المركز الأول ... طبعا كان الحساب 500 دولار
واستطعت تحقيق أرباح جيدة لكني خسرته في النهاية نظرا لشروط الشركة القاسية للسحب

ahmadsalaymeh
07-25-2012, 15:26
لا لم اقم بالربح من مسابقات الفوركس
لو انو المنتدى يعمل مسابقات واسئلة في شهر رمضان لزيادة البونص
لتكون بداية جيدة للمبتداين وشكرا

husamart
07-25-2012, 15:32
بصراحة لم ادخل مسابقة من قبل
واعتقد ان هذا المنتدى نحن هنا في مسابقة لجمع المال البونص للتداول

BiG MoNeY
07-25-2012, 15:35
اخي الكريم شكرا لك اخي ولا مرت شاركت في مسابقة خاصة بالفوركس ودلك لديق الوقت والمشاكل التي كنت اواجهها في الشهور المادية لكن انا افكر هده الايام بالدخول في مسابقات لا تتطلب راس مال يعني مسابقات حسابات ديموا وان شاء الله احقق منها خبرة مميز ومعلومات جديدة في الفوركس وننافس الاعضاء الخبرة والاجانب في هدا المجال موفق اخي الكريم

willy
07-25-2012, 15:35
والله انا لاحب الدخول في المسابقات ابدا ذلك ليس كرها للتنافس وانما لضيق وقتي ولانها تحتاج الى متابعة كبيرة الحمدلله بونص المنتدى حل مشاكل كتير

maxicasa
07-25-2012, 15:36
لا لم أشارك في أي مسابقة من قبل لكن في إنتظار إقامة المسابقات في منتدانا الجميل

و سيكون لها دور رائع في زيادة نشاطه

mabrahim
07-25-2012, 15:37
لم اشترك بعد ولم افز بعد ولم اخسر بعد
ولكن تدوقت كل شي معكم حلوت الفوز ومرارت الخسارة

morx123
07-25-2012, 15:38
لم اربح إلى الان
لاكن اطمح في هذا المنتدى العظيم

khashaba
07-25-2012, 15:40
انا لم ادخل فى مسابقات قط قبل ذلك
سواء فى مجال الفوركس او غيره
بس اتمنى والله بس تكون مسابقه جديه
لانى بحس ان معظم المسابقات بتبقى هزليه او نصب
وخلاص وكمان ببقى عارف انى مش هكسب هههههههههههه

sharkawy
07-25-2012, 15:40
لو اشترك حتي الان في اي مسابقه سواء فوركس او غير فوركس

بالتوفيق للجميع ان شاء الله

magic777
07-26-2012, 01:51
انا لم ادخل فى مسابقات قط قبل ذلك
سواء فى مجال الفوركس او غيره
بس اتمنى والله بس تكون مسابقه جديه
لانى بحس ان معظم المسابقات بتبقى هزليه او نصب
وخلاص وكمان ببقى عارف انى مش هكسب هههههههههههه

لا اخي مش نصب وانا اعرف ناس اصحابي ربحوا فعلا من المسابقات دي كويس واكتر من مره كمان
بس المهم انك تنقي المسابقه اللي هتشترك فيها علشان يكون ليك فرصه انك تنجح فيها وركز على المسابقات اللي في المنتديات العربيه هنا

محمد فرغلى
07-26-2012, 02:04
صراحة انا مجربتش ولا مسابقة
لكن ناوى ان شاء الله بعد ماتدرب اكتر

kanzsea
07-26-2012, 02:05
انا كسبت مرة مسابقة فى احد المنتديات وكانت قيمة الجايزة 250 دولار حققت منهم ارباح جيدة بس بعد كدة خسرتهم

kero
07-26-2012, 02:07
فى الحقيقة انا لم اشترك فى اى مسايقة خاصة بالفوركس من قبل
مش بحب المسابقات اوى ولا احب اضيع وقتى فيها افضل لى ان اركز ف حسابى اكتر ولانى برده معنديش خبرة كبيرة اوى ف السوق تؤهلنى انى اكسب اى مسابقة لان المسابقات بيبقى فيها متداولين عباقرة

apolo
07-26-2012, 02:19
شاركت في مسابقة واحدة ولم أربحها . في العادة لا أحبذ المشاركة في المسابقات بسبب اني لازلت ضعيفا بالمجال

Rami
07-26-2012, 02:24
انا دخلت فى مسابقة قبل كدة وربحت
لكن خسرت الحساب بعد تحقيق الارباح
بارك الله فى جهودكم الكريمة

wessam
07-26-2012, 02:29
انا مبتدا ولكن اتمنى ان استطيع الفوز وانا الان اقوم بدراسه الفوركس واساسياته وعندما انتى سوف اتاجر واربح انشاء الله

mohamed Omar
07-26-2012, 02:32
مشاركتش لسا بس ربنا يسهل ونكسب من المسابقة
بس المهم ان المكسب ميروحش بسبب الطمع وتصفر الحساب

a7lamp3
07-26-2012, 02:39
لم ادخل لمسابقة من قبل لا معظم شروطها تكون صعبةحتى مع تحقيق الربح

dollyabdallah
07-26-2012, 08:25

eletrebi
07-27-2012, 23:50
بصفة عاملة لم اربح من اى مسابقة اطلاقا ولكنى عندى امل ف الربح من الفوركس مصر ان شاء الله
وربنا يسهل كدا ناوى اتعلم حاجات جديدة خلال يومين ف الفوركس ان شاء الله هتعلى نسبة ربحى

ahmed fakhry
07-27-2012, 23:51
انا عمرى ما جربت ادخل مسابقة طول مدة عملى فى الفوركس حتى الان لكن معتقدش انى ممكن اخد منها ربح جيد لانها مش مضمونة ومفيش فيها حاجة اسمها الكل هيخرج كسبان لازم يكون فيها كسبان وخسران

Aker001
07-27-2012, 23:53
و اربح

Ahmed EL Deeb
07-27-2012, 23:56
انا الحمد لله كان حظي وحش اوي مع المسابقات الا ان تم فك النحس قريبا يعني من يومين بس كسبت في مسابقه في احدي المنتديات عن افضل موضوع بالمنتدي وقيمه الجائزه 100 دولار ولسا مستلمتش طبعا عشان تسليم الجوائز هيكون بعد رمضان ف ان شاء الله احقق رربح منه

Rami
07-27-2012, 23:57
المتاجرة فى الحساب الى انت تربحه يكون
من السهل خسارته
بارك الله فى جهودكم الكريمة

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 00:41
لا يا اخى
الى الان لم اربح اى مسابقة من انستا او غيرها !

dentist
07-28-2012, 00:43
انا مبحبش موضوع المسابقات ده
انا كل اهتمامي البونص اللي في المنتدي

nrgslawi
07-28-2012, 00:55
لا لم اربح من قبل وفي الحقيقة لا اهتم بها كثيرا لانه لدي حساب حقيقي واشتغل به والحمد لله

forexawy
07-28-2012, 01:03
لا لم اربح من قبل جائزة من المسابقات
لان بيبقى فيها ناس بتحقق ارقام عالية جدا مش عارف اصلا الناس ده بتدخل ليه مسابقات من اساسه

MrSniper
07-28-2012, 01:04
لم أربح أبدا بأي مسابقة ، لكنني رايت اصدقاء ربحو من مسابقات
و كان احد المسابقات فيها جائزة 100 دولار بونص
و بالفعل استلمها على حسابه فور فوزه بالمسابقة

nourhan ali
07-28-2012, 01:05
انا لسه مبتدئة يعنى الصراحة ومعرفش ايه مسابقات الفوركس دى بتبقى عبارة عن ايه ؟؟؟؟؟؟؟

maxicasa
07-28-2012, 01:05
لم يسبق لي أن شاركت في مسابقة من قبل لكن في إنتظار المسابقات و سأشارك لما لا

ربما ستكون مسابقة رمضانية في المنتدى نحن ننتظرها بأحر من الجمر

y4x
07-28-2012, 01:13
انا لم اشترك فى اى مسباقات

فى المنتدى بس لو فى اى مسابقة اتمنى ان اشترك

بها باذن الله

zizo_a_86
07-28-2012, 01:15
حتى الان لا استطيع الربح من اى مسابقة لان بتهيقلى فى ناس كتير افضل منى فى التداول وربنا يدينا خبرة اكتر عشان نقدر ننافس

mrhoda
07-28-2012, 01:58
بشترك فى مسابقات كتيير ومنها مسابقات الحساباات التجريبية
ولكن اجد نفسى اخسر الكثير واجد ان هناك يربحون ويحققون ارباح كثيرة جدا جدا

egypt2012
07-28-2012, 14:04
ربحت اكثر من مسابقة و الحمد لله و لكن للاسف خسرتهم فى التداول و كنت فى اول طريقى

magic777
07-28-2012, 18:09
بشترك فى مسابقات كتيير ومنها مسابقات الحساباات التجريبية
ولكن اجد نفسى اخسر الكثير واجد ان هناك يربحون ويحققون ارباح كثيرة جدا جدا

هو اصلا احنا في المسابقات دي بتاجر بتهور فظيع وبندخل تقريبا كده باكبر لوت متاح وده مش بيخلينا للأسف لما الصفقه تعكس معانا كتير اننا نفتح تعزيز او تبريد لانك تعديت اللوت المتاح ليك مثلا وانا عن نفسي افضل المتاجره اللي بتديك حريه العمل وبدون شروط محدده

mohamed eldamnhorey
07-28-2012, 18:21
انا الحمد لله كسبت اكتر من مرة فى مسابقات الحمد لله خلال مسيرتى فى الفوركس لمدة 3 سنوات مرة حساب ب 500 دولار و مرة حساب ب 250 دولار و مرة حساب ب 100 دولار و تم تحقيق اررباح بالفعل من هذة الحسابات و لكن غلطة واحدة بس بسبب الطمع و عدم ادارة المال ممكن الحساب بيطير فيها للاسف مهما كان الواحد محترف فى المجال لازم يخلى بالو من النقطة دى بالذات اهم حاجة ادارة راس المال فى هذة المجال الخطير بالفعل و ربنا يوفق الكل يارب و يكون الكل من الفائزين فى هذة المجال

انا اعرفك شخصياً اخى ابراهيم
انت راجل محترم وقابلتك كذا مره فى منتديات كثيره

ولك اعمال وموضوعات ممتازه

وان شاء الله تكسب اكتر واكتر

alaoui11
07-28-2012, 19:13
حقيقة لم يسبق لي المشاركة كما لم يسبق لي الربح أيضا

سأشارك يوما ما في مسابقة الفوركس و أتمني أن أربح

sara123
07-28-2012, 19:16
بصراحة انا مشاركتش في اي مسابقة للفوركس قبل كدة
بحس اني حظي قليل في المسابقات ههههههههه
لكن ممكن اشارك مفيش مشكلة
ان شاء الله بتمنى اشارك واكسب

waleed adel
07-29-2012, 00:26
عن نفسى مكسبتش ولا مسابقه لحد الان ومش بشغل دماغى بالموضوع ده
وحاليا انا مستنى البونص بتاع المنتدى افضل من المسابقات طبعا

ameer
07-29-2012, 00:27
عن قريب انشاء الله سوف ندخل في مسابقاتلسة ما في لي شهر في الشركة وساخبركم بالاخبار المسابقات

Aker001
07-29-2012, 00:30
أنا احب المسابقات و اسعى للمشاركة في اكبر عدد ممكن من المسابقات ان شاء الله يوفقني الله و اربح في واحدة
بالتوفيق

mohamedlee
07-29-2012, 00:30
انا الحمد لله بادخل مسابقات لاكتساب الخبرة وشرف المحاولة وكل مرة بازيد خبرة فى التحليل الفنى وفتح لاصفقات
والخبرة المكتسبة اهم من اى بونص تكسبة وربنا يوفق الجميع وباذن الله كلنا نصبح من اكبر المنافسين على مستوى العالم

aid alkholi
07-29-2012, 00:32
شاركت كثيراًَ فى مواقع وشركات كتيره ولكنى لم اكسب ابداً وبصراحه انا ارى انه تجميع بعض الاموال بالعمل واستثماراها افضل من اضياع الوقت فى المسابقات التى تعتمد على السحب والحظ

Forex Eyes
07-29-2012, 00:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ربحت 250 دولار في منتدى فوركس لا داعي لدكر اسمه
في احدى المسابقات الفوركسية و كانت تجربة لا تنسى

rabie10
07-29-2012, 00:39
أنا شاركت في مسابقة مرة واحدة لكني لم أنجح فيها لكن رغم ذالك تبقا
تجربة جميلة وممتعة

master_egypt
07-29-2012, 01:08
مجربتش بصراحة بس اعرف ناس كتير
اشتركت ف منتديات فوركس وف مسابقات وكسبت بالفعل

mena
07-31-2012, 12:49
عليه افضل الصلاه والسلام
المسابقات تقريبا معظم المشرفين والناس الخبراء فى المنتديات هم من يستطيعون الفوز بها

adam
07-31-2012, 14:01
لا... المسابقات في الفوركس يشترك بها عادة مضاربين على مستوى محترف وعادة ما يكون بها المئات من المتاجرين ذوي الخيرة في هذا المجال وانا من اصحاب الخبرة المتوسطة في هذا السوق اتمنى أن أشترك يوما ما واحقق الربح

forex.pips
08-02-2012, 14:46
نعم ربحت جائزتين من ندوات للفوركس
كانت حسابين كل حساب ب 100$ وتم التداول عليهم وخسرتهم
وفى انتظار استلام الجائزة الثالثة

spectra4
08-03-2012, 00:16
ليس اؤيد المسابقات ولم اشترك فى اى مسابقة لانى استشعر فيهم الكذب وعدم
الجدية وان غرضهم الوحيد عو جباية الاموال

waleed adel
08-03-2012, 00:41
للاسف لم اوفق قبل كده بسبب عدم اهتمامى بموضوع المسابقات
للشروط الغريبه الموجوده للدخول فيها

Tips™
08-03-2012, 00:45
انا والله مشارك فى مسابقه اهو
بس لسه والله النتيجه لم تظهر بعد بس ادعولى انى اكسب
بالتوفيق للجميع

abdelaal
08-03-2012, 01:01
دخلت أكتر من مسابقة لكن للاسف لم أوفق في اي منها
وذلك لاني بكون مستعجل للربح فطبعا لايوجد ادارة راس مال
لكن المسابقات شئ جيد لو التزمت واشتغلت فيها بالمعقول

MrDeloma
08-03-2012, 01:11
لا أخي لم يسبق لـي أن ربحت في أي مسابقة
لكنني أعرف عدة أصدقاء ربحوا مسابقات بونص 400 دولار
و الآخرين ربحوا 100 دولار بونص
و إنستا شركة صادقة و هي تعمل مسابقات كبيره على جوائز قيمه مثل البورش

meroo
08-03-2012, 01:39
فى الحقيقة انا عمرى ماربحت ف اى مسابقة قبل كده
لانى مشتركتش فى مسابقات خالص ..لكن قريبا ان شاء الله فى مسابقة هشترك فيها

Spiderhoof
08-09-2012, 03:09
مسابقات انيستا الاسبوعيه وصلت الي المركز الخامس
والمكاسب كانت كويسه جدا بالنسبه للمسابقه والحمد لله

tamid0
08-09-2012, 04:55
السلام عليكم و رحمة الله
الناس كلها بتطمع و لا ايه يا جماعة
كلكو بتخسرو بسبب الطمع
خوفتوني و الله
بالتوفيق ليكم

meroo
08-09-2012, 05:50
فى الحقيقة لم اربح من اى مسابقة من قبل
لاننى لم اشترك فى اى مسابقة لان بحس انى هضيع وقتى ومش هكسب بسس قلة الخبرة قصاد الناس التانيه الا بتشترك
لكن ربنا يسهل واقدر اشترك ف اى مسابقة

AMANI
08-09-2012, 05:53
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

احكى لنا تجربتك

للاسف لم يسبق لى الاشتراك فى اى مسابقه من قبل حيث انى لسه مبتدئه جديد