PDA

View Full Version : ما اغرب طرق التداول التى رأيتها؟؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6

عمرو
05-15-2012, 14:02
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة اجمعــــــــن
اما بعــــــــــــد...
ما اغرب طرق التداول التى رأيتها؟؟

وهل اقتنعت بها ؟؟؟ هل جربتها وحققت منها ارباحا؟؟

شاركنا تجربتك

magic777
05-15-2012, 20:40
طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات اجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملات
حتى ولو كان لها تأثير ما مثل تأثير مراحل القمر على حركه السعر فمش دائما بتصدق
وجربتها لكن لم اجد لها قاعده اتابع منها ولم احقق ارباح من خلالها

kingman
05-15-2012, 20:56
طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات اجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملات
بلاظبط ان ايضا بعتبر دى من اغرب الطرق اللى بشوفهاف ى السوق ده وازاى ان قلة من المتاجرين مقتنعين بها جدا واعتقد انها تخاريف وليس لها اى اساس واقرب الى التنجيم والسحر الذى نهى عنه الأسلام فأفضل شئ الا يبنى الأنسان افكاره ومعتقداته على اشياء غيبية لايعلمها سوى المولى سبحانه وتعالى فما علاقىة تحرك السعر بحركة القمر والشمس هل هناك جذب كما يحدث للبحار والأنهار؟!!

elking
05-16-2012, 01:09
وهى بالفعل طرق غريبة جدا واعتقد من وجهة نظرى انه لا توجد علاقة بين تجارةا لعملات فى سوق الفوركس وبين الكواكب والمجرات فكيف يحدث هذا انا لا اصدق حدوث هذا

عمرو
05-16-2012, 04:04
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد وعلى اله وصحبة وسلم

اما بـــــــعد

اشكركم جميعا على تفاعلكم
فراايى المتواضع ان هناطك بعض الناس تثير قصايا ليس لها علاقة بالفوركس ولكنها تقول انها تربح ولا تخسر ولكن هناك الحس المنطقى الذى يجب ان يتحلى به المتاجر فى اختيار اسلوب عمله

Hamad
05-16-2012, 07:14
طريقة غريبة في التداول فهي تأتي دائما أمر على زوجين الباوند دولار واليورو دولار وتكون التوصية أوامر معلقة أما بيع وأما شراء طبعا لكلا الزوجين

الأغرب أن الهدف أن يكون أجمالي الربح في الزوجين 50 نقطة والأستوب أجمالي الخسارة 50 نقطة التوصية تعتمد كليا على تحليل دقيق للدولار لأنه العامل المشترك في الزوجين

Mohamed90
05-16-2012, 11:22
شكرا على الموضوع اخي العزيز انا الصراحة لم انتبه على اي استراتجية او طريقة مداولة غربية صراحة لاني لا اهتم باشياء او طرق الغربية
و اعتقد انه طريقة كواكيب و مجرات و غيرها غربية فعلا تحاتي

realyone
06-11-2012, 20:09
انا كذلك من اغرب الطرق التي رأيتها طرق الكواكب والقمر والمزاجيات التي يكون فيها الناس في اشهر معينه,فأشخاص الذين يصدقون هذه النظريات مصرين انها طرق ناجحه وطرق لها تأثير على حركة السوق

mohamed eldamnhorey
06-11-2012, 21:28

انا سمعت كتيرر ناس تتكلم عن هذه الطريقه

فقط مجرد وكلاااام وخلااص

بس لما اجد اى شخص يستطيع تحقيق ارباح ثابته من خلال هذه الطريقه

Texxon
06-14-2012, 15:04
أفضل طرق التداول بدون مقارنة هي الاسكالبينج ولكن يعيبه انه يحتاج لخبرة جيدة وأيضا لمرونه عالية لسرعة التعامل مع الدخول الخروج من الصفقات واعادة الدخول بسرعة شديدة والتحكم الكامل في العواطف وعدم الانسياق روراءها

ahmednabil240
06-14-2012, 15:20
بعد الحمد لله و الصلاة والسلام على رسول الله اقول ان اغرب الطرق التادول هى التجارة بنظام الهامش لانه فعلا غريب لانها بضغطة زر تكسب مبالغ رهيبة وبضغطة زر اخرى تخسر مبالغ رهيبه ايضا لذلك انا اعتقد من وجهة نظرى ان هذه من اغرب طرق التداول التى رأيتها

magic777
06-14-2012, 16:42
بعد الحمد لله و الصلاة والسلام على رسول الله اقول ان اغرب الطرق التادول هى التجارة بنظام الهامش لانه فعلا غريب لانها بضغطة زر تكسب مبالغ رهيبة وبضغطة زر اخرى تخسر مبالغ رهيبه ايضا لذلك انا اعتقد من وجهة نظرى ان هذه من اغرب طرق التداول التى رأيتها

معذره اخي لم افهم معنى المتاجره بنظام الهامش اول مره اسمع عن النظام ده الصراحه
ياريت تشرح لينا شرح مبسط عن كيفيه المتاجره بالنظام ده اذا امكن
وبالتوفيق لينا جميعا يارب

ana1990
06-14-2012, 17:06
انا مع الراي ده برده و مش بس كده اعتقد ان الاعتماد على لكواكب يعادل الابراج في الحياه الطبيعيه و الابراج كلنا عارفين انها حرام لذا انا متاكد بنسبه كبيره ن الاعتماد على حركة الكواكب في تقع الاسعار حرام ده لو مكنش اشاعه اساسا حبوا يطلعوها و يكلوا عيش بيها

ana1990
06-14-2012, 17:11
معذره اخي لم افهم معنى المتاجره بنظام الهامش اول مره اسمع عن النظام ده الصراحه
ياريت تشرح لينا شرح مبسط عن كيفيه المتاجره بالنظام ده اذا امكن
وبالتوفيق لينا جميعا يارب
غريب موضوع ان حضرتك متعرفش عن نظام الهامش على العموم هو دفع جزء من سعر السلعه للحصول عليها و بيعها لو لقيت مشتري باعلى تكسب الفرق عن السعر الرئيسي ولو المشتري باقل تخسر الفرق بدون انك تمتلك سعر السلعه في الاساس اتمنى تكون فهمت ولو حبيت احطلك درس عنه

ahmed saleh
06-14-2012, 17:15
من اغرب الطرق التى رايتها وهى ان تفتح صفقتين بيع وشراء مع بعض
ان عارف انها مش غريبة بس انا مش مقتنع بيها خالص لانى اعتقد انها تحقق خسائر اكتر من الربح

magic777
06-15-2012, 05:12
غريب موضوع ان حضرتك متعرفش عن نظام الهامش على العموم هو دفع جزء من سعر السلعه للحصول عليها و بيعها لو لقيت مشتري باعلى تكسب الفرق عن السعر الرئيسي ولو المشتري باقل تخسر الفرق بدون انك تمتلك سعر السلعه في الاساس اتمنى تكون فهمت ولو حبيت احطلك درس عنه

انا اعرف معنى المتاجره بالهامش اخي وطبعا كلنا بنتاجر بيه لكن انا اقصد المعنى اللي يقصده صاحب الموضوع
لما بيقول بضغطه زر تحقق مبالغ رهيبه فاانا اعتقدت انه بيتكلم عن نظام جديد بنفس الاسم لكن اتضحلي انه بيبالغ بس
في التعبير عن نظام الهامش ليبين لينا مخاطره

compaq0
06-15-2012, 15:06
طريقه تقول ان الحاله الاساسيه بيع لانها مع اتجاه الجاذبيه

kingman
06-15-2012, 18:34
ان عارف انها مش غريبة بس انا مش مقتنع بيها خالص لانى اعتقد انها تحقق خسائر اكتر من الربح

مهو ده الهيدج وهو بيفتحهم وبيبقى عارف ايه النقاط التى سوف يتم غلق كل صفقة عندها على ربح وهى طريقة جيدة لمن يستطيع ان يتعامل معها وبتحتاج لمتاجر محترف وعنده قدرة للتعامل مع الشارت بامهارة وثبات انفعالى

safiforex
06-15-2012, 19:02

هذه طريقة الهيدج اخي ، و فعلا فهي عملية تظهر للواحد من اول وهلة انها لا فاءدة منها بلو يراها فيها خساءر
لكن لو تدرب عليها الواحد و اصبح له تحليل جيد و عمل خطة محكمة للهيدج فيمكنه جني ارباح خيالية منه
و هذا طبعا لازم من معرفة طرق الهيدج هذا

onlyforsoldi
06-15-2012, 19:17
انا عن نفسى شوفت حاجات كتير غريبه زى مثلا واحد بيقعد قدام الشارت مدة كويله جدا من غير ما يعمل حاجه غير انه يراقب الحركه وبعد كده يفتخح صفقات من غير اى تحليل او اى شىء بس طبعا فى الاخر مش بيكسب حاجه وكمان الهيدج ده شىء غريب جدا عشان واحد يفتح صفقتين ضد بعض والاخر يقفل على خساره

sunlight
06-15-2012, 19:20
انا عن نفسى شوفت حاجات كتير غريبه زى مثلا واحد بيقعد قدام الشارت مدة كويله جدا من غير ما يعمل حاجه غير انه يراقب الحركه وبعد كده يفتخح صفقات من غير اى تحليل او اى شىء بس طبعا فى الاخر مش بيكسب حاجه وكمان الهيدج ده شىء غريب جدا عشان واحد يفتح صفقتين ضد بعض والاخر يقفل على خساره

اعتقد ان الهيدج دا مصيبه من المصيبات الكبرى لانه عندما يوضع لا تخرج منه ابدا وتظل معلق فى السوق لحين الافراج انا جربته ولكنه ليس بالاستراتيجيه التى تجعلك تكسب من ورائه ولكن لا ياتى من ورائه غير الخساره فابتعدو عنه افضل

yousef1981
06-15-2012, 19:29
اغرب طريقه فى العالم هى الاسكالينج اتمنى اتعلمها كيف تخرج من الصفقه ومتى تدخل ومتى تربح

safiforex
06-15-2012, 20:18
اعتقد ان الهيدج دا مصيبه من المصيبات الكبرى لانه عندما يوضع لا تخرج منه ابدا وتظل معلق فى السوق لحين الافراج انا جربته ولكنه ليس بالاستراتيجيه التى تجعلك تكسب من ورائه ولكن لا ياتى من ورائه غير الخساره فابتعدو عنه افضل

ليه نبتعد عن الهيدج اخي الكريم ، انا سبقت ان قلت هو عملية جيدة لكن يجب ان نعرف كيف نفكه فقط
و كيف نفكه هذا يجب علينا ان نكون ملمين بالتحليل ، و نعرف متى يستطيع السعر ان يعود
و هذه من شيمات المحترفين في الفوركس

remo
06-16-2012, 02:18
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك

انا اغرب حاجة سمعتها هى انك تخش على حسب حركة الكواكب الاجرام السماوية انا مش فاهم فى هذة الاستراتيجيات اى حاجة انا اصلا لما باجى اخش باستراتيجية معقدة بالرياضيات بتوة فى النص ومقدرش اكملها عشان مش بفهمها

ma90do
06-16-2012, 02:20
اغرب الطرق هيا الهيدج سرو كبير جدا جدا انك تفتح الصفقات عندما يتذبذب السعر وهذا ياتي بفائده انك تكسب من ناحيتين

الهيدج اسراور كبيره جدا بس دي حاجه بسيطه

kamizidan
06-16-2012, 02:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......... شكرا اولا على الموضوع عزيزي... اعتقد ابلد واغرب الطرق وهي الاشتغال بدون ستوب برايي ال\شخصي هذا استهتار ومصيبة في السوق
هذا رايي الشخصي بصراحة رغم انني اعلم كثيرين يعملون بها

ahmed
06-16-2012, 03:05
اغرب طريقه سمعت عنهاواحد فى احد المنتديات كان بيتكلم على الشارت بيقول دة كلام فاضى وانه بيتاجر
بلارقام بس من غير شارت حتى انه لا يعرف اسعار العملات فقط من خلال المعادلات يدخل بيع وشراء
طبعا لم اجربها وبصراحه بشك فى كلامه

kingman
06-16-2012, 03:36
هو اكيد مصيبة للى فاتحه من غير ماهو عارف هيتصرف معاها ازاى غير انه فتح عشان يوقف نزيف الخسائر
وده بيخليه محتالش معاه واكيد محتاج تحليل جيد عشان يقدر يفكه صح

Mr.GooDMaN
06-16-2012, 03:54
اغرب الطرق التي رأيتها
انه لدي صديق يفوز بالعديد من المسلبقات الصعبة وقيمة جوائزها تكون كبيرة
ويمرجن الحسابات اللي بياخدها ف يومين او تلاتة انا لو عايز امرجن الكمية اللي هو بيمرجنها دي مش هعرف ههههههههههه

maklad94
06-16-2012, 11:51
اغرب الطرق اللى شوفتها هى المتاجرة عن طريق علوم الفلك او مدار الكواكب وكان فيه شخص بيتكلم فيها ف احد المنتديات العربية ومازال بس الصراحة مجربتش ولا حاولت اتعملها لأنها صعبة جدا ولا اعتقد انها مفيدة .

yassinoh
06-16-2012, 12:15
الحس المنطقى
الذى يجب ان يتحلى به المتاجر
فى اختيار اسلوب عمله

The Mester X
06-16-2012, 13:25
انا لم اشوف اي طريقة غريبة في التداول لحد الساعة الى تلك المتعلقة بالكواكب و المجارات
و ايضا الطرق الرقمية مع العلم انا غريبة و لا تعتمد على اساس فهي تصيب الهدف

bousshimin
06-16-2012, 13:31
التحليل الفلكي من أغرب طرق شفته بالمتاجرة في سوق فوركس حيت تعتمد على حركة
الكواكب والقمر والمجرات وأنا لا أقوم بمتاجرة بها أبدا لإني لا أصدق مثل هده خرافات

magic777
06-16-2012, 14:23
انا لم اشوف اي طريقة غريبة في التداول لحد الساعة الى تلك المتعلقة بالكواكب و المجارات
و ايضا الطرق الرقمية مع العلم انا غريبة و لا تعتمد على اساس فهي تصيب الهدف

ممكن يكون طرق التحليل الفلكي جديده وظهرت في الفتره الاخيره بقوه بس هيا اصلا طرق قديمه
واستخدمها جان وغيره لكن ماكنش حد مهتم بيها بس زمان لكن حاليا اصبح التركيز عليها اكتر
هيا والطرق الرقميه

safiforex
06-16-2012, 15:37
ممكن يكون طرق التحليل الفلكي جديده وظهرت في الفتره الاخيره بقوه بس هيا اصلا طرق قديمه
واستخدمها جان وغيره لكن ماكنش حد مهتم بيها بس زمان لكن حاليا اصبح التركيز عليها اكتر
هيا والطرق الرقميه

سيبوكم يا جماعة من التحليل الفلكي و هذا الهراء
الفوركس اكبر من ان نعمل فيه بالفلك ، انا استغرب لهذا فعلا ، ما علاقة افلك بالفوركس ، هذه اوهام في اوهام يريدون الصاقها بافهامنا
حاولوا ان تكونوا منطقيين في تداولاتكم ، و اعملو بالتحليل الفني و التقني ، لا غير ينفع مع الفوركس

KOGI
06-26-2012, 09:38
اعتقد من وجهة نظرى انه لا توجد علاقة بين تجارةا لعملات فى سوق الفوركس وبين الكواكب

elzeel
06-26-2012, 10:20
بصراحه انا اول مره اسمع عن تجاره حركه الكواكب والقمر والمجرات دى
واضح اننا لسه هنشوف كتير الواحد كل مابيتعلم حاجه بيلاقى كتير لسه متعلموش

assidi saber
06-26-2012, 10:41
اخي شكرا لك على هذا الموضوع لكن انا ليست لدي اي فكرة على هذا الموضوع

deadlyfox
06-26-2012, 13:24
المتاجرة عن طريق الكواكب والتوقعات لما سيحدث وحركه النجوم وعلاقتها بارتفاع او انخفاض سعر العمله
بشوف انها غريبه جدا وانا لم اجربها لانى بعتقد انها مش ثابته

kamizidan
06-26-2012, 13:30

sunlight
06-26-2012, 13:30
المتاجرة عن طريق الكواكب والتوقعات لما سيحدث وحركه النجوم وعلاقتها بارتفاع او انخفاض سعر العمله
بشوف انها غريبه جدا وانا لم اجربها لانى بعتقد انها مش ثابته

اعتقد ان التحليل الفنى هو الافضل والاحسن وافضل من التحليل بالاخبار عشان انت بتعرف حال السوق وهو ادامك لا استطيع تحليل السوق غيبا ولكن لازم يكون امامى انا وانا اللى افهم ايه اللى بيحدث فيه لذلك لا اسمع كلام احد ولا اقتنع بأحد

magic777
06-26-2012, 17:00
اعتقد ان التحليل الفنى هو الافضل والاحسن وافضل من التحليل بالاخبار عشان انت بتعرف حال السوق وهو ادامك لا استطيع تحليل السوق غيبا ولكن لازم يكون امامى انا وانا اللى افهم ايه اللى بيحدث فيه لذلك لا اسمع كلام احد ولا اقتنع بأحد

مافيش شك هنا ان التحليل الفني هو الاساس اللي المفروض المتاجر يعتمد عليه
بس برده التحليل الاساسي مهم للمتاجر وهيكمل تحليله الفني ويديه
صوره اوضح لاتجاه السعر

kingman
06-26-2012, 18:58

هو مش حكاية ايهم الأفضل هو حكاية ازاى الواحد يستفيد من كل تحليل فى متاجرته ومش مهم ايهم افضل فى السقو لأن اكيد كل واحد فى ايده ان يجعل اى تحليل هو الأفضل بناءا على مدى نجاحه فى استخدامه فى المتاجرة وتحقيق الأرباح من خلاله

safiforex
06-26-2012, 19:10
هو مش حكاية ايهم الأفضل هو حكاية ازاى الواحد يستفيد من كل تحليل فى متاجرته ومش مهم ايهم افضل فى السقو لأن اكيد كل واحد فى ايده ان يجعل اى تحليل هو الأفضل بناءا على مدى نجاحه فى استخدامه فى المتاجرة وتحقيق الأرباح من خلاله

نعم صحيح ما قلت اخي الكريم فليس هنا مجال لان نحكم على شيئين ايهما افضل من الاخر
فالاهم هو ان نحقق الارباح منهما ، فاي شخص يمكنه يناسبه تحليل و لا يناسبه تحليل اخر
و قد نجد شخص اخر يناسبه الاخر و لا يناسبه التحليل الذي يناسب الاول

sami
06-26-2012, 19:22
قرأت عن العديد من الطرق الغريبة،ولكن لازلت أذكر طريقة و احدة غريبة جدا تربط بين التحليل الموجي لجان مع التوقعات الفلكية و دور الأبراج في تحديد حركة السعر،و أن زحل يساعد في إنهيار الأسواق و المريخ كذا و كذا،لا أدري ما السر في الإعتماد على هذه الطرق الغريبة،و خاصة لم أرى متاجرا يربح بها و لو تخصص في شؤون الفلك على الأقل كان سيحقق دخلا محترما في هذا المجال

abdello052
06-28-2012, 06:08
ان هناطك بعض الناس تثير قصايا ليس لها علاقة بالفوركس ولكنها تقول انها تربح ولا تخسر ولكن هناك الحس المنطقى الذى يجب ان يتحلى به المتاجر فى اختيار اسلوب عمله

saad
06-28-2012, 11:51
اغرب طريقه فى العالم هى الاسكالينج اتمنى اتعلمها كيف تخرج من الصفقه ومتى تدخل ومتى تربح

assidi saber
06-28-2012, 12:37
ان اغرب الطرق للتدول هو التدول عن طريق حركه الكواكب والقمر والمجراتو انا بالفعل انا اجد غربيه بعض شئ

hesham1046
06-28-2012, 12:55
شوف فى طرق كثيرة واغرب طريقة هى
انى شوفت شخص عامل 5 صفقات بيع و5 صفقات شراء فى نفس الوقت وكل صفقة النقطة كانت با 10 دولار صراحة الراجل كسب مبلغ فى اسبوعين 12 الف دولار وبعد كدة اعتزل الفوركس ودة على ايدى والله بس كان معاة راس مال ضخم ينى 4 الاف دولار يعنى جمع 12 الف مبلغ +4لاف دولار بتوعو يبقى ربح صافى 16 الف دولار

دى اغرب طريقة

mohamed eldamnhorey
06-28-2012, 14:04

نظام الاسكالبينج له طرق واستراتجيات كثيره

يحتاج دقه فى التعامل لانه نظام عالى المخاطر ولابد من الاداره الجيده لرأس المال

واهم شئ اختيار الفريم الجيد للعمل عليه

elazez
06-28-2012, 14:18
كما افاد لاعضاء بن اغرب طريقة للتداول هي
طريقةالمتاجرة بحركة الكواكب والقمروالمجرات
حيث لا توجد قواعد ثابتة ولا اي حاجة

elssayed
06-28-2012, 14:20
اغرب طريقة شفتها طريقة رقمية
بتجمع فيها عدد معين للشمعات وبعدي تقسمها وتضربها وليها حسابات عجيبة
بصراحة انا اتعجبت منها لكن اللي بيستخدمها بيقول انها مربحة جدا

magic777
06-28-2012, 17:07
اغرب طريقة شفتها طريقة رقمية
بتجمع فيها عدد معين للشمعات وبعدي تقسمها وتضربها وليها حسابات عجيبة
بصراحة انا اتعجبت منها لكن اللي بيستخدمها بيقول انها مربحة جدا

هيا بص مش عجيبه او بس هيا بالنسبه لينا كده لكن هيا بتكون ليها قواعد رياضيه في الاساس
واللي بيعملها بيكون عارف هو بيعمل ايه مش عشوائي يعني واكيد بيكون مجال عمله قريب من من طرق
الرياضيات والمعادلات وده هو اللي بيساعده يوظف معلوماته دي في طرق جديده للكسب في مجال الفوركس

HUSSENEY
06-28-2012, 17:50
اخر طريقة كنت اتوقعها هى المتاجرة بالتنجيم
عن طريق الفلك والكواكب والقمر والنجوم

Noah
06-28-2012, 18:42
ان اغرب طريقة للتجارة فىا لفوركس رايتها الطرق التى تعتمد على الزمن ان هذه الطرق اعتقد انها بحاجةا لىا لكثير منا لخبرة والوقت حتى يتمكن المتداول من معرفة الطريقةا لسليمةا لتىيدمج بين الزمن والسعر فى ان واحد

HUSSENEY
06-28-2012, 22:23
ان اغرب طريقة للتجارة فىا لفوركس رايتها الطرق التى تعتمد على الزمن ان هذه الطرق اعتقد انها بحاجةا لىا لكثير منا لخبرة والوقت حتى يتمكن المتداول من معرفة الطريقةا لسليمةا لتىيدمج بين الزمن والسعر فى ان واحد

تمام اظن انها متاجرة غير مقنعة
لانى مش مقتنع بيها تمام تحديد السعر والزمن

kingman
06-29-2012, 00:04
اخر طريقة كنت اتوقعها هى المتاجرة بالتنجيم
عن طريق الفلك والكواكب والقمر والنجوم

الى الآن فعلا اعتبرها دى اغرب طريقة فى المتاجرة والواحد مش قادر يتصور ان ده ممكن ان التنجيم وضرب الودع ممكن يكون طريقة الواحد يعتمد عليها فى تجارة فالواحد يترك السوق افضل والا يعتمد على مثل هذه الطرق

mony
06-29-2012, 00:08
كما افاد لاعضاء بن اغرب طريقة للتداول هي
طريقةالمتاجرة بحركة الكواكب والقمروالمجرات
حيث لا توجد قواعد ثابتة ولا اي حاجة

سمعت ذلك ولكن مستغربه من هذا الكلام وهل فعلا هذا الكلام حقيقى ويوجد علاقه بين الفوركس وحركه الكواكب

ZOUHAIR_ZIZO28
06-29-2012, 00:28
بسم الله الرحمن الرحيم

اغرب الطرق هيا الهيدج سرو كبير جدا جدا انك تفتح الصفقات عندما يتذبذب السعر وهذا ياتي بفائده انك تكسب من ناحيتين

hesham itch
06-30-2012, 09:46
هناك العديد والعديد من طرق التداول الغريبة والجديدة التى تستحدث بشكل يومى
ولا يدرى بها الكثير ولكن يعلم بها مكتشفها او صاحب تلك الاستراتيجية

HUSSENEY
06-30-2012, 19:04
بسم الله الرحمن الرحيم

هذه الطريقة سلاح ذو حدين
ولاكن ان اسطتعت تحديد الاتجاة الذى يسلكوا السعر بعد التذبذب
ستكون مربحة للغاية

ابو محمد
06-30-2012, 19:05
اغلب الاستراتيجيات التي رايتها هي
التحليل الفلكي علما انها قوية وتحتاج لدراسة

jonaselk
06-30-2012, 19:09
لحد الأن لم أتداول بعد لأنني لحد الآن
فقط أهتم بجمع رأس المال

mostafakamal
06-30-2012, 20:21
فى طريقة سمعت عنها فى المنتديات هى التداول الرقمى
بس الاحظ ان الاشخاص يضعون التوصيات فقط
دون الدخول فى تفاصيل الاستراتيجية

younesjoe
06-30-2012, 20:30
حكا لي شخص عن المتاجرة مع حركة الكواكب و دوران و كلما اكتمات 24 نجمة تكون حركة قوية
لكن لم افهم جيدا الاستراتيجية و هي غامضة شيءا ما و لم اشتغل بها بتاتا

safiforex
06-30-2012, 20:44
حكا لي شخص عن المتاجرة مع حركة الكواكب و دوران و كلما اكتمات 24 نجمة تكون حركة قوية
لكن لم افهم جيدا الاستراتيجية و هي غامضة شيءا ما و لم اشتغل بها بتاتا

ههههههههههه ، استراتيجية الفلك ، شوف الشمس لما تكون في الليل حينها ادخل بلوت عالي و بهدف مليون نقطة
هههههههههههه ، ايه الخرافات دي ، الفوركس علم و منطق و ساياة و اقتصاد ليس الا

Amgad91
07-01-2012, 01:01
هي ليست اغرب طرق التداول ولكني لم اعترف بها على الاطلاق و اعبترها مقامرة وهي التداول عن طريق المضاعفات
لا اعرف الطريقة الفعلية التي يتم على اساس الدخول بعقود مضاعفة للعقد الاول لتعويض خسارته واذا خسرت تدخل بعقد مضاعف اكبر وهكذا
كل ذلك من وجهة نظري مقامرة وليس نظام متاجرة على الاطلاق

Ahmed EL Deeb
07-01-2012, 01:11
اغرب طريقه شوفتها هي طريقه عرضها عليا احد موظفي شركات الوساطه وهي لا تقوم علي اي تحليل فني ولا موجي ولا اي حاجه فقط انهم يفتحو صفقتين عكس بعض علي نفس الزوج يعني هيدج معقد شويه بصراحه مش فاكر التفاصيل عشان اكتبها وف الاخر بيطلع كسبان

derfcase
07-01-2012, 01:25
بالنسبة للاخ الكريم
magic777
الذي قال التداول بحركة النجوم و الكواكب - يا اخي هل هذه طريقة تداول ؟
بمعني هل من شيء مادي ملموس تستطيع الاستناد اليه لتقول ان هذه طريقة تداول ؟

waleed adel
07-02-2012, 00:45
بصراحه لم اجد اغرب من من يتاجرون عن طريق علم الفلك
وحركة الكواكب والشهر العربى وتعامد الشمس مع المريخ والمصيبه كمان انها بفلوس مش مجانيه

kingman
07-02-2012, 01:44
اغلب الاستراتيجيات التي رايتها هي
التحليل الفلكي علما انها قوية وتحتاج لدراسة

جرة قبل كده اى من هذه الأستراتيجات؟
وهل كانت جيدة فى المتاجرة والتحليل وياريت لو ليك تجربه مع هذا النوع من التحليل تخبرنا بتجربتك كى نستفيد لأن انا واحد من الناس غير مقتنع نهائى بالتحليل المعتمد على هذا النوع من التحليل

كريم
07-02-2012, 22:42
اغرب طريقه اللي بيتداول على شمس و كواكب و نجوم و انا بصراحه مش عارف عندهم عقل

بيفكروا بيه ازاي و برده اللي بيتداول بالحظ و اللي يكون عارف الاتجاه و يمشي عكسه

و الله يوفق الجميع

sabre
07-02-2012, 22:51
اغرب طرق التداول التى رأيتها هى طرقى الشخصيه وهى لم تكن اغرب طرق التداول من وجه نظرى ولاكن من وجه نظر بعض الاخوة الاخرين
وطبعا هى ما شاء الله ممتازة لانها تعتمد على دخل الصفقات مع الاتجاة العام ولاكن من الارتداد

waleed adel
07-05-2012, 20:37
اغرب طرق التداول التى رأيتها هى طرقى الشخصيه وهى لم تكن اغرب طرق التداول من وجه نظرى ولاكن من وجه نظر بعض الاخوة الاخرين
وطبعا هى ما شاء الله ممتازة لانها تعتمد على دخل الصفقات مع الاتجاة العام ولاكن من الارتداد

المهم انك جربتيها ومقتنعه بيها وبتحقق ارباح معاكى يبقى كده
تمام ولابد من ادارة جيده الله يوفقك

ehab
07-08-2012, 07:46
طرق الكواكب والمجرات انا بصراحه مبصدق بالكلام ده
لان اانا شايف ان الكلام ده فية شئ من الحرمانية

salah.bmw
07-08-2012, 11:19
فعلا سؤال حلو وذكرتوني بشخص مقرب الي وهو بيشتغل بلفوركس وبحقق ارباح ممتازة بس في فرق
انو هاد الشخص ما بيصدع راسو لا باخبار ولا تحليلات ولا توصيات ولا مخزون ولا حتى التشارت ما بيعرف بلفوركس الا البيع والشراء
ورح اقلكم على الطريقة بس لا تقولو عني بنص عقل او عببالغ
يا سيدي الكريم لدى هذا الشخص طفلة عمرها 3 سنوات يضعها بحضنها ويسألها بكلمة ( بابا ابيع ولا اشتري ) ويتاجر مثل ما تقول له ابنته وعندما يكتفي بلربح او الخسارة يسألها ايضا وهي تدله بنعم او لا وفعلا يحقق رارباح رائعة لدرجة اني ذهلت عدة مرات
وبلنسبة لي هذه اغرب طريقة للمتاجرة رأيتها فعلا

العوامى
07-08-2012, 11:55
السلام عليكم
ان اغرب الطرق التى رأيتها وحققت فعلا ارباح خيالية وهذا عن طريق متداول اعرفة معرفة شخصية
هى طريقة التحليل النفسى وسلوك العملة
فتجدة يجلس بالساعات يراقب الشارت بدون مؤشرات وفى لحظة معينة يقوم بفتح الاوردر وسبحان الله يتحقق التيك بروفيت فى مدة لا تزيد عن الساعتين ولا يكون اقل من 100 نقطة لكل صفقة
ولما سألتة عن تلك الطريقة اخبرنى انه من احتكاكة بالشارت والسعر طيلة 9 سنوات استطاع ان يشعر بنفسية السوق وان هذه هى نقطة الانعكاس وغالبا ماتصدق معه
وللعلم انا الى الان احاول ان اتعلم هذه الطريقة ولكنى لم استطيع حتى الان

osama00971
07-08-2012, 11:56
موضوع جميل جدا ويا ريت كله يشارك بما لديه من خبرات حتى تعم الفائدة

Mohamed90
07-08-2012, 13:29
السلام عليكم اخي كل الطرق لها منطث و تعتمد على حسابات معدلات و النمط السعر في الوقت الماضي
وتوجد طرق معقدة او غريبة فيها حسابات و علاقات صعبة الفهم شوية

avocato bola
07-08-2012, 16:11
شكرا على الموضوع اخي العزيز انا الصراحة لم انتبه على اي استراتجية او طريقة مداولة غربية صراحة لاني لا اهتم باشياء او طرق الغربية

waleed adel
07-10-2012, 20:18
اغرب الطرق اللى شوفتها هى المتاجرة عن طريق علوم الفلك او مدار الكواكب بس
الصراحة مجربتش افهمها لأنها صعبة جدا

ma90do
07-10-2012, 20:31
اغرب الطرق اللى شوفتها هى المتاجرة عن طريق علوم الفلك او مدار الكواكب بس
الصراحة مجربتش افهمها لأنها صعبة جدا

ليس لها علاقه بسوق الفوريكس نهائيا مبسدقش الكلام ده بصراحه حتي لو فيه وحد حقق نجاح بعتبره حظ مره او مرتين بسبب الدخول العشوائي

theboy2226
07-14-2012, 01:54
بصراحة اغرب طريقة تداول سمعت عنها اللي هي بتاعت الكواكب و النجوم دي
و مش مصدق ان في حد ف2012 ممكن يصدق في الهبل ده و طبعا انا متاكد ان هي مش مربحه ولا حاجة و لو حد كسب منها يبقي حظ

amrmorasamir
07-14-2012, 01:55
انا اول مره اعرف طريقه الكواكب فى التداول ولكن هى فعلا غريبه جدا وازاى بيعرفوا يحددوا الحركه دى ؟؟؟

essam1985
07-16-2012, 17:59
اغرب طرق هي الطرق التي تعتمد علي النجوم و الكواكب

و طبعا لم اقتنع بها

و كنت احزن جدا عندما اج الكثيرون بهللون لها

tarek22
07-16-2012, 19:39
في الحقيقة اني لم اتقادف في اي طريقة غريبة
سوى تلك التي سمعت بها التى تتعلق بالكواكب

sunlight
07-16-2012, 19:42
الصراحه لا يوجد اى شىء اسمه طريق تداول غريبه اذا كانت الطريقه مجديه وبتكسب فلوس يبقى لا نستطيع ان نقول عليها تكهن او غريبه ولكنها بالتاكيد ستعتمد على دراسه وعلى شىء علمى

pimo
07-16-2012, 19:47
انا في الحقيقة لا اعير اي اهتمام لهذا النوع من الاستراتجيات الغريبة لانني لا اقتنع باي استراتجية لا تتعامل مغ التحليل الفني او الاساسي ومن اغربها التي صادفتها هي ربط السعر او اتجاه السوق بحركة الكواكب والقمر هذه الاستراتجية غير منطقية

mido
07-17-2012, 00:17
اخي الكريم
بالظبط ان ايضا بعتبر دى من اغرب الطرق اللى بشوفهاف ى السوق ده وازاى ان قلة من المتاجرين مقتنعين بها جدا واعتقد انها تخاريف وليس لها اى اساس
تقبل مروري ولك فائق احترامي

mohamed
07-17-2012, 00:34
الكواكب وعلوم الفلك وايضا الكثير من التحليل الرقمى الذى لا ارى له حتى الان سوى انها عمليات رياضيه تصيب لمده معينه ثم تبدأ بجنى خسائر متتاليه وتفشل الطريقه

mohamed yossef
07-17-2012, 00:57
اغرب طرق التداول التى رايتها هى الاعتماد على الهيدج فى المتاجرة ولكن من يقوم بذلك
هو ليس اى شخص ولكنه شخص محترف
لاانصح بهذا النوع من المتاجرة

hesham1046
07-17-2012, 01:02
انا شوفت مرة واحد كان بيتاجر على 12 زوج من العملات بطريقة الهيدج بس كان حسابة كان 8الاف دولار فى شركة اف اكس دي دي دى اغرب طريقة شوفتها بصراحة

kero
07-17-2012, 01:05
فى الحقيقة انا مقبلتش ابدا لسه طرق تداول غريبة اوى
ولفتت انتباهى او مفهمتش ازاى بيتم التداول بيها ..انا دايما بفضل الاسلوب الكلاسيكى فى التداول محترم اوى وبسيط

kingman
07-17-2012, 01:23
اغرب طرق التداول التى رايتها هى الاعتماد على الهيدج فى المتاجرة ولكن من يقوم بذلك
هى هنا مش بتعتبر من الأغرب بل من افضل طرق المتاجرة فانا فى اعتقادى من يبرع فى استخدام الهيدج وطرقه وقادر على توظيفه جيدا فى صفقات بفضل الله لن تكون هناك صفقة خاسرة له

xtomorrow
07-17-2012, 01:27
اغرب طريقة تاجرت بها في الفوركس هي فتح صفقة بدون اي تحليل او خبر واعتماد الهيدج
والغريب انها كانت ناجحة معي طوال مرحلة الديمو لكنها تفشك في الحقيقي ولم افهم لما

magic777
07-17-2012, 02:09

طرق الهيدج اخي من انجح وافضل الطرق من وجهه نظري لكن للأسف محتاجه احترافيه عاليه
وخبره بحركه الزوج الذي تعمل عليه يعني تكون حافظ حركته ومتابعه فتره طويله
علشان تقدر تحدد نقاط قويه لصفقات الهيدج واهدافها

safiforex
07-17-2012, 02:13
الهيدج و كما قلت في احد الردود اخي الكريم طريقة جد جد مربحة و لكن هي تتطلب قوة في التحليل للمتداول و تتطكلي دراية تامة بالسوق و التحرك السعري للزوج ، و المحترف في الفوركس يمكنه ان يعمل هيدج و في حالى اي ترند للسعر فانه يغلق الصفقة الرابحة و يعمل تبرد للصفقة الاولى و بهذا فقد يربح مرتين اكثر

forex4ever
07-17-2012, 05:46
طبعا التداول عن طريق التنجيم وفتح المندل و (وشوشة الودع)ههههههههههههههههههه هه
طرق التداول عن طريق الفلك والنجوم والاقمار وقد سمعت ان العرب في الجاهلية الاولى كانوا يهتدون في اسفارهم بالنجوم ويعرفون منها الطريق واشياء اخرى كمواسم هطول الامطار و العواصف الترابية واشياء من هذا القبيل وهناك كتاب قديم وغريب من قدمه عليه غبار السنين !!
اسمه ابو معشر الفلكي فيه حسابات غريبة وتاثير الكواكب وحركتها على الانسان !!
فالظاهر والله اعلم ان من اخترع طريقة التداول عن طريق الككواكب قد قرا هذه الكتب القديمة !!
ههههههههههههههههه

ahmed zayan
07-17-2012, 06:18
انا لحد الان لم ابدا بالتداول الا بالعمل التجريبى او
البرنامج التدريبى فانا الان اكون بونص لعمل كل هذا
وشكرا لك على الاهتمام

top2milan
07-17-2012, 06:21
كطرق غريبة بالنسبالي الي بتعتمد على الكواكب والمجرات وغيرها
فهيا غريبه جدا ولكن لا اكذبها ف ربما في ناس بتقدر تحقق منها ارباح

osama shaban
07-17-2012, 06:23
طبعا اغرب الطرق التي سمعت عنها هي ان حركه السوق بالنجوم والكواكب والشمس والقمر
سمعت ايضا عن الدجل والشعوذه وكل ذلك افكار خاطئه ليس لها علاقه بالسوق اطلاقا
السوق يتحرك عن طريق التحليل الفني والتحليل الاساسي فقط لاغير

nrgslawi
07-17-2012, 07:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا مرة واحدة جربتها على الديمو
فتحت تقريبا 15 صفقة ب حجم 3
بعد ساعتين ربحت 25000 دولار

elking
07-17-2012, 07:47
اى طريقة يا اخى التى تتحدث عنها والتى فتحت بها 15 صفقة ولقيت هذا الربح الهائل

SlaiteR
07-17-2012, 10:58
صراحة طريقة محاصرة السوق

عبارة عن ..

فتح صفقتين شراء والأخرى بيع

قبل الخبر بدقائق معلومة

ووضع اوامر ستوب لوسز

غريبة ولكن لا اعتمدها

omanfx
07-17-2012, 11:08
انا بس من يومين سمعت عن طريقه المتااجره بالكوااكب والنجوم استغربت بجد
بس انا شدري ان بعض الاشخاص لما تجي تشوف الشارت اللي بيحلل عليه كله مؤشرات وخطوط و الوان لدرجة ان السعر يكون مش وااضح
انا افضل استخداام التحليل الكلاسيكي البسيط الغير معقد

realyone
07-17-2012, 11:13
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك
اغرب طرق التداول سمعتها في الوقت الراهن هو التداول على حركة النجوم والكواكب,لاادري ماهو علاقة بين الكواكب والفوركس,يقولون ان الكواكب تبين على مزاجية الناس في بعض الأشهر وهذي المزاجيه تؤثر على سلوكهم الشرائي او البيع,ولا اعلم عن نجاح هذه طريقه

hunlion
07-17-2012, 11:35
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك
أغرب الطرق التي رأيتها و سمعت عنها على الإطلاق هي طرق الصينيين في المسابقات
تدبيل الحسابات عشرات المرات خلال يومين أو ثلاثة
لمن يعرف فكرة عن طرقهم و لو قليلا ينورنا

alkatom
07-17-2012, 11:51
بصراحة أغرب طريقة تداول عرفتها هي أن تقوم بجمع 100 شخص مبتدأ وتقوم بسؤالهم ‘ن إتجاه عملة معنة بدون أن يطلع أحد على إجابة الأخر
والذين نسبة توقعهاتهم أعلى يتم الدخول على حسب توقعاتهم......في إعتقادي هذه أغرب طريقة تداول عرفتها

---------- Post added at 11:51 AM ---------- Previous post was at 11:44 AM ----------

اغرب طرق التداول سمعتها في الوقت الراهن هو التداول على حركة النجوم والكواكب,لاادري ماهو علاقة بين الكواكب والفوركس,يقولون ان الكواكب تبين على مزاجية الناس في بعض الأشهر وهذي المزاجيه تؤثر على سلوكهم الشرائي او البيع,ولا اعلم عن نجاح هذه طريقه

ومنذ متى أصبح السحر والتنجيم تمارس في التجارة ....صدقني أخي الكريم هذه الطريقة و إن وجدت فإنها واهية وكل من يمارسها فهو شخص مختل يغرق في الأوهام
و إلا لأصبحت الدول المتمكنة من علم التنجيم أسياد إقتصادات العالم

Mohamed90
07-17-2012, 12:30
السلام عليكم اكيد اخي توجد كثير من الطرق الرقيمة و الغريبة و المعادلات المعقدة
ولكن كل هذه الامور صراحة تزيد من تعقيد بساطة الفوركس
و من اغرب الطرق تلك المتعلقة بالكواكب و مجارات

zahran
07-20-2012, 19:06
اغرب طرق التداول بصراحه اللى انا سمعت عنها هى الطرق الفلكيه . التى تكون مرتبطه ارتباطا كليا بالزمن والفلك
وانا عن نفسى بصراحه مجربتهاش وبرضه بصراحه مش مقتنع بيها مش عارف ليه بس هو كدا حاجه جوايا بتخلينى ما اصدقش الحاجات دى

delpi
07-21-2012, 17:50
هو عملية جيدة لكن يجب ان نعرف كيف نفكه فقط
و كيف نفكه هذا يجب علينا ان نكون ملمين بالتحليل ، و نعرف متى يستطيع السعر ان يعود
و هذه من شيمات المحترفين في الفوركس

spiderxp
07-21-2012, 18:02
اغرب التداول بالطرق السووينج يعني اشوف صفقات 1000$ خساره ولسه مفتوحه مثلا انه يرفع هيا استراتيجية ناجحه مفيش مشكلة بس تحتاج شهوور مثلا عشان ترجع تكسب تاني

Noah
07-21-2012, 18:36
فى بعض الطرق اتلى ارى الشارت فيها مزدحم بالمؤشراتا لفنية وهذه الطرق كلها اعتقد انها طريقة غير منتظمة للربح منا لفوركس لانه من الممكن ان تعمل على مؤشؤين فقط بدلا من عشر مؤشرات على الشارت نفسه

msh3egy
07-21-2012, 23:27

havic
07-22-2012, 00:05
اغرب الطرق هي استراتيجية لتحديد الاتجاه و الدخول عكس التحليل
بالفعل هذه الاستراتيجية مجربة لدى الكثير و لكن هل تصدق دائما؟

khaled zizo
07-22-2012, 19:23
الهيدج دا مصيبه من المصيبات الكبرى لانه عندما يوضع لا تخرج منه ابدا وتظل معلق فى السوق لحين الافراج انا جربته ولكنه ليس بالاستراتيجيه التى تجعلك تكسب من ورائه ولكن لا ياتى من ورائه غير الخساره فابتعدو عنه و اللى شوفتها هى المتاجرة عن طريق علوم الفلك او مدار الكواكب وكان فيه شخص بيتكلم فيها ف احد المنتديات العربية ومازال بس الصراحة مجربتش ولا حاولت اتعملها لأنها صعبة جدا ولا اعتقد انها مفيدة وده بيخليه محتالش معاه واكيد محتاج تحليل جيد عشان يقدر يفكه صح

mrhoda
07-23-2012, 16:48
اغرب طرق المتاجرة هو الاتشموكو والسحابة الزرقاء
اسلوب عجيب برغم انه مربح ولكنه عجيب

زيزو
07-25-2012, 16:51
اغرب طرق التداول هي
التداول عن طريق الفلك والنجوم والحاجات ديه
ولم اجربها

morx123
07-25-2012, 16:56
اشياء غريبة تحدث هذي الايام
نعم نسمع اشياء تذهل المتداول يوم عن يوم
الله يستر من الجاي

waleed adel
07-27-2012, 19:32
طرق التداول عن طريق الفلك والنجوم والاقمار
هى اغرب الطرق التى سمعت عنها

zizo_a_86
07-29-2012, 01:03
الدخول بالتوقع والدخول بصفقة عكس صفقة دا بيسبب خسائر كبيرة جدا والاستعجال فى بدا الصفقات ايضا

sunlight
07-29-2012, 01:05
اعتقد ان طرق المتاجره كثيره وكل واحد بيطلع بحاجه جديده ويقول دى طريقه ولكنى لا اؤمن بهذه الاسياء ولكن اؤمن بالاسياء الاساسيه كالرياضيات بأنواعها وعلوم الهندسه وهذه الاشياء ولكن نجوم وفلك اعتقد انها بعيده شويه عن الفوركس ممكن تنفع فى اشياء اخرى لكن الفوركس لا اعتقد

HOUSAMMI
07-29-2012, 11:41
بسم الله

اغرب حاجة

تلاقى المضارب يشوف الشارت طالع يروح شارى والعكس

بدون اجراء اى تحليلات

المضارب ده مصيرة تبخير حسابة فى اقرب فرصة

mena
07-31-2012, 14:02

نعم فعلا هذه اغرب طريقه سمعت عنها ولم اصدقها لان لا ارى فيه ارتباط بين حركه الكواكب والفوركس

Ahmed Ghanem
07-31-2012, 14:25
اغرب حاجه بصراحة
طريقة النجوم والكواكب
انا عن نفسى مش مقتنع بيها
بس طبعاً فى متداولين كتير اشتغلوا بيها زى جان

power8
07-31-2012, 14:32
اغرب الطرق التي رأيتها هو التحليل و تحديد الاتجاه وبعد ذلك الدخول الى الصفقة عكي التحليل
بالنسبة لي هذه الاستراتيجية يعتبرها البعض ناجحة

hend
08-09-2012, 16:37
الكواكب الكلام ده مش عارفه الناس دى بتصدق فى الكلام ده ازاى انا
مش عارفه ياريت ميكونش في طريقة كدا لانه كدا بيكون فية شرك بالله

ROTARY28
08-09-2012, 17:15
السلام عليكم
اغرب الطرق والنظريات
هي النظرية العشوائية
وهي تتطبق على الحسابات الكبيرة جدا
حيث تقوم بفتح صفقات عشواشية كثيرة جدا بلوتات صغيرة واهداف متوسطة
وتركها لمدة شهر او شهرين
وستجد بان غالبية الصفقات قد انتهت على ربح

علاء بدران
08-09-2012, 17:15
لاهتم ب الطق الغريبة ولا اجربها فهيا ليست على اساس علمى ك طريقة الكواكب والمجرات ف انا لاافضلها تماما
فليست لها علاقة ابدا ب الفوركس ولا تحقق ارباحا ولو حققت فهيا من قبيل الحظ او الصدفة

nour7
08-09-2012, 17:24

سمعت عن هذا الأسلوب لكن لا أعتقد أن هناك من يتاجر جديا به
لأنه لا أساس علمي ولا منطقي اه
والله أعلم

magic777
08-09-2012, 18:06
اغرب الطرق التي رأيتها هو التحليل و تحديد الاتجاه وبعد ذلك الدخول الى الصفقة عكي التحليل
بالنسبة لي هذه الاستراتيجية يعتبرها البعض ناجحة

لا طبعا اخي اعتقد اللي بيعمل كده برده بيكون نوع من انواع القمار يعني ايه يحلل ويلاقي ان الاتجاه شراء ويروح بايع طيب ليه طيب
وايه فايده انه حلل اصلا ماهو ممكن يعرف شكل الاتجاه بالنظر الى الشموع طالما التحليل مش مهم عنده كده
فعلا طريقه غريبه وتفكير اغرب

dentist
08-09-2012, 18:25
انا اتفق مع زملائي فعلا موضوع المتاجره علي حسب الكواكب ده شئ غريب
وانا مستحيل اجربه

safiforex
08-09-2012, 18:45
انا اتفق مع زملائي فعلا موضوع المتاجره علي حسب الكواكب ده شئ غريب
وانا مستحيل اجربه

لا يوجد اي شيئ اسمه التداول على حسب الكواكب ،
الناس دي بتتوهم اشياء غريبة ، سبحان الله

tamid0
08-09-2012, 18:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اكيد طبعا طرق التداول بحركة الكواكب
ناس دماغها مرياحاها
طبعا مجربتهاش
و مش هجربها لو هتكسبني كل يوم
و ربنا يهدي اللي بيستخدموها

Rami
08-09-2012, 18:54
هناك طرق غريبة بالفعل ومن اغربها على حد علمى هى التى تعتمد
على مايسمى التحليل وفق الفلك والنجوم وحركة الكواكبب ههههههه
تحياتى لكم

sultan
08-09-2012, 19:01
ان عارف انها مش غريبة بس انا مش مقتنع بيها خالص لانى اعتقد انها تحقق خسائر اكتر من الربحح

jamalsale
08-09-2012, 19:46
طريقة الشمس و القمر و الكواكب أمر غريب جدا لم اسمع به من قبل
يبدوا ان التنجيم و السحر وصلوا اخيرا للفوركس

nadir21
08-09-2012, 19:48
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك

لم ارى بعد اي طريقة غريبة في التداول لكن الذي استغربه هو لماذا لا يقوم المحترفون لسوق الفوركس بنشر استراتيجياتهم لنستفيد منها

elmasry
08-09-2012, 20:16
الأغرب أن الهدف أن يكون أجمالي الربح في الزوجين 50 نقطة والأستوب أجمالي الخسارة 50 نقطة التوصية تعتمد كليا على تحليل دقيق للدولار لأنه العامل المشترك في الزوجين

waleed adel
08-12-2012, 01:02
هو موضوع اغرب الطرق ده اكيد الكل متفق على موضوع الفلك والنجوم ولكن هو بالفعل
موجود وناس بتتاجر بيه وهناك مواقع للتوصيات عن طريق الفلك

businessomar
08-12-2012, 01:04
فراايى المتواضع ان هناطك بعض الناس تثير قصايا ليس لها علاقة بالفوركس ولكنها تقول انها تربح ولا تخسر ولكن هناك الحس المنطقى الذى يجب ان يتحلى به المتاجر فى اختيار اسلوب عمله

ghanooo
08-12-2012, 01:07
الصراحة لم اطلع على طرق غريبة كثير لكن فعلا طريقة الكواكب و المجرات هذي غريبة فعلا و لا ادري ان هي فعلا تحقق ارباح و لا يمكني الجزم بعكسها لعدم تجربتها و لا يمكن تحريمها ايضا لاننا لا نعلم النوايا من ورائها فالرسول عليه الصلاة و السلام تكلم عن ايام البيض و كيف تاثر على الانسان من توتر و قلق

mahfoudh
08-12-2012, 12:46
شكرا وبارك الله فيك اخي

انا سمعت بطريقة غريبة جدا يقولون التجارة بحركة الكواكب و المجرات

لكن لا اعرف كيف تتم

smarteng99
08-12-2012, 15:56
ااغرب طرق التداول هي الاسكالبينج لانك ممكن تكسب مبالغ عالية جدا لو الصفقات تغلق بربح

forex.pips
08-23-2012, 19:22
التحليل الرقمى بهو بالنسبة لى غريب جدا
وايضا هناك بعض الاشخاص يتاجرون على الاسبريد ولكن لا اعرف الطريقة بالتحديد

silver
08-23-2012, 22:55
بصراحة الطريقة الحسابية جعلتني حائرا كثيرا

وكان السوق يمشي في نمط واحد وحركة مدروسة

lamjid--
08-23-2012, 23:04
رق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات اجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملاتط
حتى ولو كان لها تأثير ما مثل تأثير مراحل القمر على حركه السعر

meda
08-23-2012, 23:30
اعتقد ان كل طرق التداول المرتبطة بالقمر والكواكب عبارة عن دجل فى دجل
لو كان هذا صحيحيا لاصبح الدجالون والمشعوذون مليونرات حاليا
العلم يختلف تماما عن الدجل

Houdawik
08-24-2012, 00:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اللهم صلى وبارك على نبينا محمد بن عبد الله
اما بعد؛؛؛
لم اتعرض لطرق تداول غريبة

shahd
08-24-2012, 06:33
سمعت عن التداول باستخدام حركه الكواكب ولكن ارى ان هذا الكلام صعب تصديقه ولكن رايت الكثير من المواضيع عن هذا

ahmedgalal
09-19-2012, 06:22
انا فى راى الشخصى فى هذا الموضوع ان
أغرب الطرق هيا الهيدج سرو كبير جدا
انك تفتح الصفقات عندما يتذبذب السعر
وهذا ياتي بفائده انك تكسب من ناحيتين

rafah
09-19-2012, 09:23
شوف فى طرق كثيرة واغرب طريقة هى
انى شوفت شخص عامل 5 صفقات بيع و5 صفقات شراء فى نفس الوقت وكل صفقة النقطة كانت با 10 دولار صراحة الراجل كسب مبلغ فى اسبوعين 12 الف دولار وبعد كدة اعتزل الفوركس ودة على ايدى والله بس كان معاة راس مال ضخم ينى 4 الاف دولار يعنى جمع 12 الف مبلغ +4لاف دولار بتوعو يبقى ربح صافى 16 الف دولار

دى اغرب طريقة

علاء بدران
09-19-2012, 09:35
اغرب طريقة سمعت بها ولم اجربها بعد لاان ليس لها قاعدة ثابتة
هيا طريقة الكواكب والقمر والمزاجيات ف انا لااعمل بها بل اعمل بطريقة الاسكالينج

MOODY117
09-19-2012, 09:48

انا سمعت عن الطريقة دي اكتر من مرة ولكن مش عارف مين اللي بيشتغل عليها ولا طريقة الشغل عليها وصاحب الطريقة دي بيعرف ازاي اساسا حركة الكواكب والنجوم وهل كل كوكب اونجم له عملة معينة ياريت تفيدنا

face book
09-19-2012, 11:30
اغرب طرق التداول اللي مرت عليا انا شخصيا ولم اقتنع بيها هو التداول باستخدام الفلك والاقمار والنجوم وحاجات غريبه

وانا عمري ما اقتنعت ان الاسعار تتحرك نتيجه تعامد كوكب علي كوكب ومش عارف ايه

naoual
09-19-2012, 11:33
اغرب الطرق التي اراها تستعمل في تداول الفوركس هي التي تعتمد على حركة الكواكب و القمر و ما الى ذلك
استبعد العلاقة بينها و بين الفوركس و لم اجربها يوما و لا اظن ان احدا يربح منها

elkhawaga
09-19-2012, 11:37
اغرب طريقة بقى واحد صايغ
و كان عنده فلوس كتير جدا
و محلات كتير كتير باع كل دة
و دخل البورصة بكل الفلوس بتاعته
و طبعا انتوا عارفين النتيجة
لحد دلوقتى هربان برة البلد بعد افلاس و ديون
و لم يرى اولاده منذ 20 عاما

vinex
09-19-2012, 11:45
اغرب الطرق التي اراها
هي الهيدج و طريقة الساعة فلانية

osamaelnino
09-19-2012, 12:07
اغرب الطرق هى طريقة انا بطبقها و هى لو الترند صاعد اشترى
و لو كان الترند هابط ابيع و للعلم مربحة جدا

vip1988
09-19-2012, 12:11
كان لي تجربا بأن قمت بفتح صفقات بدون اي تخطيط او تحليل وبنفس الوقت جنيت منها ارباح ولكن بعد بوقت اندمت لأني اخسرت اموال اكثر

amiraamira
09-19-2012, 12:13
في طرق كثيرة في الفورك س للتداول لكن في الحقيقفة انا ما جربتها لاني لسا
مبتدئة لكن بالفعل قرات عنها و في لي فهمتها و في لي مش مقتنعة بيها اصلا
مثل طريقة استخدام التنبؤات الفلكية انا مش مقتنعة بها و عشان كدا مش راح اتكلم عنها لكن ممكن اذكر طريقة كنت قد قراات عنها ايضا
و هي طريقة الهدج و اظن انها افضل طريقة و تكون في حالة التعاكس تروح عامل هدج يورو دولار الة فرنك دولار و كدا تقلل خسائر

maro50
09-19-2012, 12:15
انا لااعرف طريقه للتداول غير قراءه المؤشرات وتحليلها ومعرفه ال\اتجاهات سواء الصاعد او الهابط و القيام بفتح الصفقات اثناء التاكد من صحة الاخبار المربحه وارى ان هذة الطريقه معروفه للجميع

يوسف سيد السمطي
09-19-2012, 12:20
بصراحة الطريقة الحسابية جعلتني حائرا كثيرا

وكان السوق يمشي في نمط واحد وحركة مدروسة

yaoub
09-19-2012, 12:25

ansi09
09-19-2012, 12:30
Scalping هو أفضل وأنجع طريقة مجربها إلى حد اللحظة، طبعا على الحساب التجريبي، لازلت في طور إكتساب الخبرة. لكن بعد البحث وجدت أن الكثيرين يقولون أنها أفضل استراتجية تمكنك من الحفاض على رأس المال والتحكم تقريبا شبه الكامل بتنبؤاتك، لكن عيبها يبقى أنها تتم في Time Frames قصير جدا.

mohamedmmk
09-19-2012, 14:12
اغرب طريقه للتداول هى حركه السوق بالنجوم والكواكب والشمس والقمر
سمعت ايضا عن الدجل والشعوذه وكل ذلك افكار العجيبه
ما هذا ؟

YASER83
09-19-2012, 17:10
السلام عليكم
انا افضل استراتيجية الترند المكسور
والساليب التحليلات الكلاسيكية المبنية على التحليل الفني والاساسي
هي الافضل والاكثر ربحا والاقل مخاطرة عن غيرها من الاساليب

sky44
09-19-2012, 17:13
اغرب الطرق التي رايتها و هي التداول بدون اعتماد على اي شيء يعني الاعتماد على الحظ فقط و قد جربة ذلك لكن للاسف تعرضت لخسارة قاسية جدا هههه

4ex
09-20-2012, 00:07
اغرب الطرق اللى شوفتها هى المتاجرة عن طريق علوم الفلك او مدار الكواكب وكان فيه شخص بيتكلم فيها ف احد المنتديات العربية ومازال بس الصراحة مجربتش ولا حاولت اتعملها لأنها صعبة جدا ولا اعتقد انها مفيدة .

abdellatif2013
09-20-2012, 04:34
المتاجره بحركه الكواكب والقمر:)) والمجرات :oاجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملات
حتى ولو كان لها تأثير ما مثل تأثير مراحل القمر على حركه السعر

loco
09-20-2012, 04:39
لا انا جديد بالميدان مبتدء وا اجد ان كول شئ في عالم الفوركس غريب
الى حد ما انا احول الندماج و التعلم

mohamed amin
09-20-2012, 05:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو لا اعتقد انى استطيع الافادة اخى الكريم
حيث انى من المبتدئين ولا امتللك المعلومات الكافيه امتى الرد من المحترفين وشكرال

dina
09-20-2012, 05:47
اغرب حجاة شف الناس بتتكلم عنها المتاجرة بالحظ وبجد استغربت جدا
لان كده الموضوع بيقلب للقمار اكثر ولكنى فى البداية ولم اجرب شيء من هذا

sohir
09-20-2012, 13:30

---------- Post added at 10:30 AM ---------- Previous post was at 10:27 AM ----------

فعلا سؤال حلو وذكرتوني بشخص مقرب الي وهو بيشتغل بلفوركس وبحقق ارباح ممتازة بس في فرق
انو هاد الشخص ما بيصدع راسو لا باخبار ولا تحليلات ولا توصيات ولا مخزون ولا حتى التشارت ما بيعرف بلفوركس الا البيع والشراء
ورح اقلكم على الطريقة بس لا تقولو عني بنص عقل او عببالغ
يا سيدي الكريم لدى هذا الشخص طفلة عمرها 3 سنوات يضعها بحضنها ويسألها بكلمة ( بابا ابيع ولا اشتري ) ويتاجر مثل ما تقول له ابنته وعندما يكتفي بلربح او الخسارة يسألها ايضا وهي تدله بنعم او لا وفعلا يحقق رارباح رائعة لدرجة اني ذهلت عدة مرات
وبلنسبة لي هذه اغرب طريقة للمتاجرة رأيتها فعلا

kazim
09-20-2012, 13:44
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك

السوق ده وازاى ان قلة من المتاجرين مقتنعين بها جدا واعتقد انها تخاريف وليس لها اى اساس واقرب الى التنجيم والسحر الذى نهى عنه الأسلام فأفضل شئ الا يبنى الأنسان افكاره ومعتقداته على اشياء غيبية لايعلمها سوى المولى سبحانه وتعالى فما علاقىة تحرك السعر بحركة القمر والشمس هل هناك جذب كما يحدث للبحار والأنهار؟حتى ولو كان لها تأثير ما مثل تأثير مراحل القمر على حركه السعر فمش دائما بتصدق

daisy
09-20-2012, 13:46
فيه طريقه على مؤشر قائم على حسابات فلكيه
طبعا انا مش بصدق خالص فى موضوع حركة الكواكب وكدا
لكن الغريب بقى ان ورشة العمل اللى لقيتها على المؤشر دا
ونتائجه عاليه جدااااااااا
مستغربه جدا
بس بتابع لانى بفكر اجربه برده

somya
09-21-2012, 01:21
لامارايت طرق تدول لانى جديده فى هذا المجال كله
الله يوفقك اخى الكريم

كونان
09-22-2012, 22:40
ان اغرب طريقة للتجارة فىا لفوركس رايتها الطرق التى تعتمد على الزمن ان هذه الطرق اعتقد انها بحاجةا لىا لكثير منا
لخبرة والوقت حتى يتمكن المتداول من معرفة الطريقةا لسليمةا لتىيدمج بين الزمن والسعر فى ان واحد

face book
09-22-2012, 22:59
اغرب طرق التداول التي رأيتها علي مراحل تواجدي في السوق هو من يستخدم حراره الشمس وحاله الطقس في التداول

يعني حاجات غريبه وعجيبه ليس لها علاقه بالفوركس اطلاقا واللي بيستخدم النجوم والكواكب والي بيستخدم اي حاجه في اي حاجه وخلاص زي النجمه الماسونيه

yasser habola
09-22-2012, 23:13
انا اغرب متاجرة رئيتها هي استراتيجية مسماة دكتور خسارة
استراتيجية تحقق 10 نقاط يوميا وتحقق شهريا تدبيلتين لكن تعتبر مجازفة كبيرة جدا
تعلمت عليها علي الديمو ولكن فشلت بها بشدة

misho
09-22-2012, 23:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
من اغرب طرق التداول التى رايتها فى حياتى بل هى الاغرب على الاطلاق
طريقه التداول بالكواكب والقمر والمجرات
فليس لها قاعده ثابته
وجربتها على الديمو ومعرفتش اتعامل ومحققتش ربح من خلالها
بالتوفيق ان شاء الله

azifek
09-23-2012, 00:11
لحد الآن لم أجد طريقة غريبة في التداول في الفوركس و بالنسبة لي لا يهم الغرابة بقدر ما يهم الكسب من تلك الطريقة
و لكن لكل شخص لديه استراتجية معينة و أظن أن الكثير يخفيها عن الناس ليتركها له لنفسه

bullot1568
09-23-2012, 00:12
أفضل طرق التداول هي الاسكالبينج ولكنه يحتاج لخبرة جيدة

maaado
09-23-2012, 00:48
انا لسه معرفتش طرق غريبة
اتمني اعرف اي طرق

madoxegy
09-23-2012, 01:58
اغرب الطرق التى اراها هى الاستراتيجيات المليئة بالمؤشرات ولا ترى غير الوان على الشارت
لا ترى حتى الشموع

faster4
09-23-2012, 02:03
اغرب طريقة تداول رأيتها هي التداول بالاستراتيجيات الفاشلة ، شخص يستخدم الاستراتيجية في الديمو وعندما تعطيه الاشارة يدخل في الحساب الحقيقي عكس اتجاه تحليل الايستراتيجية ويربح

nabeel_25
09-23-2012, 11:18
انا كذلك من اغرب الطرق التي رأيتها طرق الكواكب والقمر والمزاجيات التي يكون فيها الناس في اشهر معينه,فأشخاص الذين يصدقون هذه النظريات مصرين انها طرق ناجحه وطرق لها تأثير على حركة السوق

Ama0200
09-23-2012, 11:21
التداول بالاعتماد على فايبوناتشي

فعلا أنها طريقة غريبة و تعجبت منها عندما رأيت طريقة الفايبوناتشي

sohir
09-23-2012, 11:41

magic777
09-23-2012, 20:57

بصي هو علم كويس بس متفرع ومحتاج مجهود ودراسه طويله وبعد كده تربطي كل ده بسوق الفوركس وده
موال الصراحه اتعلمي السهل الاول وبعد كده لما توصلي لخبره جيده ممكن تشوفي موضوع الفلك ده

mohamed alalfy
09-24-2012, 17:24
السلام عليكم
اغرب طريه للتداول ان ترى شخص لا يتقن العمل
فى سوق الفوركس و يتداول فى صفقات كبيره
دون ان يعلم عنها شئ
وشكر الله سعيكم

simo512
09-26-2012, 14:13

anass
09-26-2012, 14:21
السلام عليكم
اخي انا ما زلت مبتدئ في مجال الفوركس و لكن اظن ان طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات هي التي اجدها غريبة
و شكرا

sunlight
09-26-2012, 14:24
السلام عليكم
اخي انا ما زلت مبتدئ في مجال الفوركس و لكن اظن ان طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات هي التي اجدها غريبة
و شكرا

الصراحه انا لم اجد احد محترف او يفهم السوق جيدا ويتاجر بالنجوم والشموس فكل هذا كلام واهى وليس له اى صحه الفوركس عباره عن ارقام ونظريات وحسابات وتحليل دقيق واقعى على الشارت وليس على النجوم وغيرها

sarim
09-26-2012, 14:27
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك

من المتاجرين مقتنعين بها جدا واعتقد انها تخاريف وليس لها اى اساس واقرب الى التنجيم والسحر الذى نهى عنه الأسلام فأفضل شئ الا يبنى الأنسان افكاره ومعتقداته على اشياء غيبية لايعلمها سوى المولى سبحانه وتعالى فما علاقىة تحرك السعر بحركة القمر والشمس هل هناك جذب كما يحدث للبحار والأنهارعلى اي استراتجية او طريقة مداولة غربية صراحة لاني لا اهتم باشياء او طرق الغربية

djilani
09-26-2012, 17:23
أكيد الطرق الفلكية من أغرب ما قرات
دخول كوكب في دورة وشيئ من هذا القبييل
لكن لم أقم بتحربتها شخصيا

eletrebi
09-26-2012, 17:29
مفيش حاجة غريبة فى الفوركس على ما اعتقد
الغريب بقا
ان كل حاجة فى الفوركس اصلا غريبة ههههههههههههههههههه
يعنى لفظ لوت دا غريب اوى

mohamed saad
09-26-2012, 17:33
اغرب طريقة تداول رأيتها هو لشخص كان يدخل اي صفقة بلوت عالي ويخرج على نقطة الدخول دون تحقيق اي ارباح وهو الذي يفعل ذلك عامدا وقد دخل حوالي 150 صفقة بهدف نقطة الدخول وغرضة من ذلك ان يربح عن طريق عمولات لاحدى الشركات التي كانت تعطي عمولة على كل صفقة بلوت ستاندر

mouwal555
09-26-2012, 17:37
لم يسبق لي ان رايت طرق غريبة للتداول لكن اذا كانت ستجني الارباح
بعد ذلك سادخل فيها لما لا .

abdello052
09-26-2012, 17:43
بالفعل طرق غريبة جدا واعتقد من وجهة نظرى انه لا توجد علاقة بين تجارةا لعملات فى سوق الفوركس وبين الكواكب والمجرات
فقط مجرد وكلاااام وخلااص

noureen
09-30-2012, 05:10
سمعت كثير عن طرق عجيبه للتداول مثل التداول
عن طريق الكواكب و حركتها و لكننى ابدا لم اتعامل بها
تقبل مرورى

yassoo011
10-03-2012, 20:56
اغرب الطرق طريقة الهيدج الشراء والبيع عند نفس السعر
ولكن ليس في كل الاوقات تكون مربحة ويجب استخدامها بحذر

mahmoud1
10-03-2012, 21:32
الحقيقة انا ما جربت طريقة غريبة لانه بحاول ابعد عن اى تعقيد مافيش افضل من السهل البسيط لكن سمعت عن طريق شايف انها معقدة وكنت بقراء جزء بسيط عنها وبعدين بزهق وامل ومش بتعمق فيها زى المتاجرة بالكوكب والقمر والفلك وحاجات شايف انها معقدة

anas
10-03-2012, 22:18
السلام عليكم بالنسبة لي انا جديد في هدا المجالوتبقى كل طرق غريبة شيء ما

---------- Post added at 07:18 PM ---------- Previous post was at 07:17 PM ----------

السلام عليكم ربم قد تكون من اجل توفير داخل محترم لا غير

mr.cavally
10-03-2012, 23:18
بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد...

شاركنا تجربتك

بالفعل اخى طريقة التحليل الفلكى التى تعتمد على الكواكب وغيرها اجدها اغرب طرق التداول
فهذه الطريقة لا تستند الى اساس علمى فى الفوركس
لان الاساس العلمى فى الفوركس هو وضع الدول من حيث اقتصادها وغيره

zeyadkabeel
10-03-2012, 23:30

xtomorrow
10-04-2012, 01:15
بالفعل طرق غريبة جدا واعتقد من وجهة نظرى انه لا توجد علاقة بين تجارةا لعملات فى سوق الفوركس وبين الكواكب والمجرات
فقط مجرد وكلاااام وخلااص
والله معك حق انا ايضا اتعجب كيف يمكن لكواكب بعيدة علينا تاثر في حركة السعر اظن كل ذلك تخريف
وايضا من الطرق الغريبة حكاية شمعات التوازن والمعادلة الغريب التي استجوا من خلالها تلك الشموع

moonli
10-04-2012, 02:09
هو بالنسبه ليا بعد ماتعلمت التحليل الفنى
انى لقيت ناس بتعتمد على تحرك لعدد نقاط معين للدخول
بصراحه الامر بالنسبه ليا غريب
بس انا شايفه ناس بتحقق ارباح بالاسلوب دا

forexfun
10-07-2012, 00:30

issssou
10-08-2012, 05:40
السلام عليكم
ان اغرب الطرق للتدول هو التدول عن طريق حركه الكواكب والقمر والمجراتو انا بالفعل انا اجد غربيه بعض شئ

بالتوفيق لك

forex.fee
10-08-2012, 07:38
اخى الكريم هناك طرق كثيره للتداول وبجد انا مش جربت لسه ايا منها
وبجد كمان اخى الكريم لم اجرب هقولك على طول

علاء بدران
10-08-2012, 07:42
بصراحة الى الان لم اكتشف الطريقة الغريبة التى تتكلمون عنها
لاااننى مازلت فى مرحلة التعلم

keko
10-08-2012, 20:28
فعلا الطريقه الىانتوا بتتحدثوا عنها دى انا سمعتها وقرائتها فى بعض المواضيه وهى طريقه المتاجره بناء على
حركه الكواكب والقمر ولكننى عمرى ما اقتنعت بمثل هذا الكلام ولا عمرى هقتنع ابدا

mannon
10-09-2012, 16:28
اخى الكريم هناك طرق كثيره للتداول وبجد انا مش جربت لسه ايا منها
وبجد كمان اخى الكريم لم اجرب هقولك على طول

الطرق كتيرة يمعلم المهم بس انت تختار الطريقة الى
يناسبك من الطرق دى لان كل واحد بيكون لة طبيعة مختلفة يبقى اكيد مش كل الطرق هتناسب الناس بنفس الدرجة

ابوتريكه
10-09-2012, 16:37
طريقه غريبه للغايه بصراحه اول مره اسمع عنا

بس هى جميله وشائقه

CoRLeoN300
10-09-2012, 17:58
بسم الله الرحمن الرحيم
لا توجد طرق غريبة في التداول الغريب هو التحليل عندما تحلل ينقلب عليك
تحياتي

ahmed mohamed
10-12-2012, 07:21
قرات قصة غريبة من نوعها شخص كان يمتلك 200 الف دولار وخسرهم ولم يتبقى سوى 5 دولار
وشخص قال له انة سيعيد ال 200 الف دولار خلال 200 يوم وهذا الشخص يعمل على استراتيجية
وهى تحقيق ربح يومى 10 % من الرصيد الاساسى بما يعنى 300 % ربح على مدار الشهر وانا
ارى ان تلك الاستراتيجية تكون على درجة كبيرة جدا من المخاطرة ومن الممكن خسارة راس
المال فى وقت قياسى

amgad boles
10-12-2012, 08:10
اغرب طرق التداول التى لا افكر حتى بتجربتها هى عندما يكون الشارت مزدحم بادوات المتاجرة بطريقة لا استطيع ان ارى الشارت
فهى تجعلك تتردد كثيرا فى خوض اى صفقة

Mo0nLight
10-12-2012, 08:13
انا اغرب طريقة شوفتها و نفسى اجربها كانت طريقة واحد صينى ابن قردة
والله الصين دول عالم بيدوسوا فى اى حاجة و الطريقة دى كانت محققة فى اسبوعين 1300%
اه والله تخيل 13 تدبيلة فى اسبوعين شوفت ابن القردة

yazeed
10-12-2012, 08:16
السلام عليكم
صل الله عليه وسلم
انا ما زلت مبتدئ في هذا المجال ولم ادرس مثل هذه الاستراتجيات في التداول

sharif4
10-12-2012, 09:42
طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات اجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملاتولكن يعيبه انه يحتاج لخبرة جيدة وأيضا لمرونه عالية لسرعة التعامل مع الدخول الخروج من الصفقات واعادة الدخول بسرعة شديدة والتحكم الكامل في العواطف وعدم الانسياق روراءها

mannon
10-12-2012, 10:28
طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات اجدها غريبه وليست لها قاعده ثابته مع حركه العملاتولكن يعيبه انه يحتاج لخبرة جيدة وأيضا لمرونه عالية لسرعة التعامل مع الدخول الخروج من الصفقات واعادة الدخول بسرعة شديدة والتحكم الكامل في العواطف وعدم الانسياق روراءها

على فكرة انت بتقول الكلام دة بس من تكوينك فكرة عاملة او بمعنى اصح لم تتعمق فى هذا المجال
على فكرة علم المتاجرة بالفلك اصبح علم الان فى الفوركس ومن اهم طرق التحليل

amar1989
10-12-2012, 10:32
السلام عليكم
اخي انا جديد في هذا المجال ولا اعرف
شكرا على طرحك للسؤال وبقد استفدت من اجابات الاخوان
بالتوفيق للجميع

magictrader
10-13-2012, 03:05

willy
10-13-2012, 03:09
اغرب طرق المتاجرة الجديدة والظاهرة الغريبة في سوق الفوركس الان هي طريقة خطوط الكواكب لااعلم كيف تم استخراجها وعلى اي اساس لكن لو نظرت في الخطوط وهذا رايي تجد السعر يحترمها جدا وهناك طريقة اصبحت حديث المنتديات لكنها تحتاج الى ادارة راس مال رهيبة وصارمة جدااااا

hams
10-13-2012, 03:16
انا سمعت كتير فى الايام ديه عن طرق غريبه جدا وليس لها اى اساس

هى عباره عن خرفات عشان اى حاجه محتاجه خبره ودارسه مده طويله عشان تقدر تحقق هدفك

ramzy sayed
10-18-2012, 03:15
قال لى شخص انة يستطيع تحقيق ربح يومى 20 % من حجم الرصيد الاساسى اى ما يعنى اى انة على مدار الشهر يصبح رقم خرافى فانا لا اعتقد ان ةيستطيع ذلك فمن الممكن ان تكون 20 % على مدر الشهر

egypt25
10-18-2012, 15:56
طريقة التداول بالتوقع هى اغرب طريقة لقيت ناس بتشتغل بيها
ومستغرب طالما هما داخلين بالتوقع والحظ بيدخلوا الفوريكس ليه اصلا

mohamed ezzat
10-18-2012, 16:31
والله أغرب طريقة قرأتها الطرق المعتمدة على أساليب مثل السحر
مثل طريقة العالم جان الذى توفى قبل ان يطلع احد على طريقتة
وانها كانت تعتمد على مروحة حجرة سليمان وعدة أشياء من هذا القبيل
وبالطبع لا علم لى بها لذا لم اجربها

علاء
10-18-2012, 17:05
المتاجره بالكواكب غريبه جدا جدا جدا وليس لها قاعده ثابته للعملات

nahlla
10-18-2012, 17:16
طريقه التنجيم سمعت عنها بصراحه واستغربت لها كثيرا لكن طبعا لم اتعامل معها ابدا ولان اتعامل معها فالله سبحانه وتعالي اعطانا العقل لنميز الصالح من الخبيث وهذه الطرق بالاضافه الي انها منافيه للشرع والدين الا انها ايضا منافيه لقواعد العقل والمنطق

derar
10-19-2012, 16:40
السلام عليكم
طرق التداول بالتحليل الرقمي
اغرب ما رايت خصوصا انها
تنجح اكثر من غيرها

youyou08
10-19-2012, 17:02
السلام عليكم اخواني
بصراحه لم اجد اغرب من من يتاجرون عن طريق علم الفلك
وحركة الكواكب والشهر العربى وتعامد الشمس مع المريخ
والمصيبه كمان انها بفلوس مش مجانيه
تحياتي

علاء
10-20-2012, 00:03
اعتقد انى دى اغرب طريقه حركه الكواكب والقمر والمجرات

وصب جدا تحقق بها ارباح

hard currency
10-20-2012, 00:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
على المستوى الشخصى سمعت عن طرق التداول الان من خلال مشاركات العضاء واتمنى المزيد من المشاركات حتى استطيع ان استفيد اكثر لانى كما تعلمون ما زلت مبتدئ فى مجال الفوركس
بالتوفيق للجميع

lionking
10-20-2012, 00:26
انا لم ارى طرق غريبة
لكنى كنت بسمع بالهيدج وكنت فاكر انه غباء استخدامه لكن فى وقت من الاوقات استخدمته لقيته بيحافظ على الحساب من الضياع فى وقت التذبذب وتغير الاتجاة المفاجىء

سمير الديب
10-20-2012, 00:39
انه طريقه من رايي انا مش مرغوب فيها الدا لانها طريقه غريبه اووووووووي
المتاجره عن طريق علوم الفللك ومدار الكواكب فهذا سحر لان الكسب فيها خيال
كما سمعنا نقدر نقول سحر واي حاجه في الدنيا لازم من دراسه جدوي قبل ما
بنشتغل فيها عشان نقدر نوصل لهدفنا

mannon
10-20-2012, 07:30
انه طريقه من رايي انا مش مرغوب فيها الدا لانها طريقه غريبه اووووووووي
المتاجره عن طريق علوم الفللك ومدار الكواكب فهذا سحر لان الكسب فيها خيال
كما سمعنا نقدر نقول سحر واي حاجه في الدنيا لازم من دراسه جدوي قبل ما
بنشتغل فيها عشان نقدر نوصل لهدفنا

انا شايف يرجالة اننا بلاش نتكلم فى الموضوع اصلا طالما مش عارفين اصولة ، لان دة علم وللاسف ناس كتير مش بتفهم كدة بس بتنظر للموضوع من اولة على انة جدل

asmaa omar
10-20-2012, 13:27
الصراحه انا لا ابحث كثيرا عن طريق تداول تخص اشخاص
اخرين ولكنى ابحث اكثر عن دمج طرق عمل لايجاد طريقه خاصه بى

فارس
10-20-2012, 13:29
بصراحة انا اعرف طرق معينة لكن طريقة غريبة لسة مخدش
بالى منها

osamaelnino
10-20-2012, 18:20
هي الدخول عكس توصيات الناس و بالفعل
هذه الطريقة قوية جدا رغم غرابتها

شيرين
10-20-2012, 19:08
والله انا لسة مبتدئية لسة مخوتش التجربة واتمني ان تكون موفقة لي ولكل المبتدئين ان شاء الله

toto
10-24-2012, 04:26
انا عن نفسى اغرب طريقه سمعت عنها
واحد فى احد المنتديات كان بيتكلم على
الشارت بيقول دة كلام فاضى وانه بيتاجر
بلارقام بس من غير شارت حتى انه
لا يعرف اسعار العملات فقط من
المعادلات يدخل بيع وشراء
طبعا لم اجربها وبصراحه بشك فى كلامه
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

raees
10-24-2012, 04:46
اغرب الطرق التي رأيتها
انه لدي صديق يفوز بالعديد من المسلبقات الصعبة وقيمة جوائزها تكون كبيرة
ويمرجن الحسابات اللي بياخدها ف يومين او تلاتة انا لو عايز امرجن الكمية

lala
10-24-2012, 16:33
فعلا انا سمعت اكثر من موضوع طرق المتاجره عن طريق حركه الكواكب والنجوم وبصراحه لحد الان انا مش مقتنع ولا هقتنع تماما
بمثل هذه الاشياء وفعلا كل مدى ما بننشوف العجبفى الفوركس وبنسمع كلام فعلا غريب

oudai
10-24-2012, 18:00
كثيرة لايمكن حصيها ولكن اثير الجدل
المهم تحقق الربح كل عام وانتم بخير

ameer
10-24-2012, 18:02
اغرب طرق للتداول التي رايتها هي التداول عن طريق العاطفة البشرية والسرعه وعدم اتخاذ القرار الصحيح وعدم استشارة الخبراء الذين لديهم خبرة في السوق لاكثر من سنين طويلة

saasa
10-26-2012, 01:58
السلام عليكم ياغلي مشكور الموضوع الجميل
لاسف معنديش حجةافيدكم به انا مبتدء ادعو لي بالتوفيق

rhanemyoussef
10-26-2012, 03:09
السلام عليكم و رحمته الله تعالى و بركاته أخي لعزيز أنا قرية طرق المتاجره بحركه الكواكب والقمر والمجرات و أضن أنها مجرد كلام

sky4net
10-29-2012, 17:42