PDA

View Full Version : ما هو البام والفوركس كوبي

Opplus
08-13-2012, 05:29
السلام عليكم

انا لسه مبتدأ في عالم الفوركس

انا افكر اجمع البونص ماذا سأفعل به لان دراستي الجامعية ما تسمح لي بتعلم المتاجرة في الفوركس

لكني سمعت ب PAMM و ForexCopy

ما هما هذان الاسلوبان

هل سيتطلب مني انا ايضا الجلوس والمتاجرة او فقط يتطلب رأس المال الي هاجيبه من البونص وهما يتاجروا ونتقاسم الارباح

المرجو من الخبراء التوضيح

---------- Post added 08-13-2012 at 02:29 AM ---------- Previous post was 08-12-2012 at 08:55 AM ----------

الرفع للاهمية

jans
08-13-2012, 05:34
عليكم السلام البام أخي ان تقوم بعمل ايداع على حسابك و الاشتراك مع شخص له خبره في مجال الفوركس
و تقوم بتحديد المبلغ الذي تريده ان تقوم بالمتاجره به لديه و يقوم بالمتاجره عنك و ايضاً يقوم بتحديد نسبة معينة من الارباح

اما نظام الكوبي يقوم المتاجر بالمتاجره بحسابك بكامل رأس المال و يتم تحديد حجم اللوت على حسب حجم رأس المال و يحدد نسبة معينة المتاجره
مقابل ربحك منه و تقريباً تصل ما بين 30-50 %

و بالنسبة لي سؤال تواجدك لن تحتاج لأن تتواجد في حسابك لأن كل الصفقات سوف يتكفل بها المتاجر .

AMANI
08-13-2012, 05:38
نظام البام أخي الكريم يمكنك الإستثمار من خلاله تحت شخص ما ولايحق لك التدخل حتى تنتهي مدة الإستثمار التي حددها صاحب المشروع وتعود لك أموالك لحسابك ناقصة إذا كان خسر أو رأس المال + نسبة الربح المتفق عليها في حال ربح

أما الفوركس كوبى فيمكنك من خلاله الإشتراك تحت تاجر ما وتنسخ صفقاته من حسابه لحسابك بالكمية التي تريدها أنت من اللوت ويحق لك التدخل في حسابك كما تريد و وقتما أردت

abofeasle
08-13-2012, 05:40
انا اعرف الفوركس كوبى وهو نظام بيتيج لك انك تكون تابع لحد محترف بحسابك والصفقات اللى يعملها الحساب بتاعه يعملها عندك مقابل عموله من ربحك

izalid
08-13-2012, 05:41
طبعا هده الامور اول مرة اسمع بها و الله فكرة انضافة لي انا كنت اعتقد انك تعضي الشخص معلومات دخول الى حسابك فى شركة و يمكن غير المعلومات و ينصب عليك لكن الامر اكتر تطورا

demitri86
08-13-2012, 05:44
حسب اللي اعرفه

الفوركس كوبي هو انك تعطي حسابك لشخص معين يقوم بالمتاجرة فيه و هذا لا يتطلب منك انك تجلس امام شاشة الجهاز

Opplus
08-13-2012, 05:47
شكرا على التفاعل اخواني
بس منتظر احد الخبراء ليوضح لنا هل هذه الخاصيات تتطلب جلوسي على الحاسوب والعمل ام لا احتاج لذلك

mohamedlee
08-13-2012, 05:50
عليكم السلام البام أخي ان تقوم بعمل ايداع على حسابك و الاشتراك مع شخص له خبره في مجال الفوركس
و تقوم بتحديد المبلغ الذي تريده ان تقوم بالمتاجره به لديه و يقوم بالمتاجره عنك و ايضاً يقوم بتحديد نسبة معينة من الارباح

اما نظام الكوبي يقوم المتاجر بالمتاجره بحسابك بكامل رأس المال و يتم تحديد حجم اللوت على حسب حجم رأس المال و يحدد نسبة معينة المتاجره

و بالنسبة لي سؤال تواجدك لن تحتاج لأن تتواجد في حسابك لأن كل الصفقات سوف يتكفل بها المتاجر .

ابليت بلاءا حسن اخى كلامك سليم ومظبوط مية بالمية فيمكن بالفعل استخدام اى من الطريقتين حسب رغبة العميل بذلك
دون اللجوء الى ادارة الحساب فقط يمكنة مشاهدة الاحصائيات يوميا بعد ذلك

tamrinsty
08-13-2012, 06:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي الكريم لو بحث قليلا في المنتدى ستجد ما تريد
إليك اارابط
http://forex-masr.com/showthread.php?3077-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B1%D9%82-%D8%A8%D9%8A%D9%86-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%83%D8%B3-%D9%83%D9%88%D8%A8%D9%8A-%D8%9F%D8%9F
تحياتي

tamid0
08-13-2012, 06:28
بص يا غالي البام هو ان حد يتاجر بفلوسك و ياخد نسبة من الربح
وده مش بينفع بالبونص ده للاموال المودعة
اما الكوبي هو انك بتنشخ صفقات الخبراء دون تدخل منك سوى ضبط الاعدادات لتتناسب مع صغر حسابك
و دي تنفع مع البونص
و في الحالتين انت مش بتعمل حاجة

ELZIDANEY
08-13-2012, 06:29
بصراحة خاصية البام دي خاصية ممتازة جدا وتفيدك وخصوصا انك بتحدد رأسمالك في التداول والمتاجرة وهو ده أصح شئ وأفضله

simo patrik 9
08-13-2012, 06:33
بسم الله الرحمان الرحيم
الفوركس كوبي هو انك تعطي حسابك لشخص معين يقوم بالمتاجرة فيه و هذا لا يتطلب منك انك تجلس امام شاشة الجهاز و شكراااااااا

derfcase
08-13-2012, 06:44
البامم اخي الكريم
Opplus
هو ان تقوم بوضع الحساب الخاص بك تحت تصرف شخص اخر يقوم بادارته لك
اما الفوركس كوبي
فهو نظام تداول استراتيجي - بمعني انك تقوم بربط حساب التداول الخاص بك بحساب شخص اخر
و كلما فتح هذا الشخص صفقة معينة باهداف معينة يتم افتتاح واحدة اخري تلقائيا علي نفس الزوج و بنفس الاهداف علي الحساب الخاص بك

Mahmoudnashaat
08-13-2012, 08:52
هو بالنسبه ليك الافضل تستغل البونص فى فوركس كوبى

بشرط اختيار شخص متميز تعمل معه

وهذا لن يتطلب منك اى وقت او مجهود

hussaina2008
08-13-2012, 09:01
اخي الكريم انت اذا تبي تستفيد من البونص صح اذا تقدر فقط ان تستخدم الفوريكس كوبي لانه يسمح لك المتاجرة بالبونص ولاكن للتسف لاتستطيع ان تجعل البونص في نضام البام اذا تبي تدخل في نضام البام لازم تودع فلوس معندك وليس بالبونص اجل ادخل بنضام الفوريكس كوبي انا عن قريب سوف اسجل فيه ايضا

bassma_kamel
08-13-2012, 11:14
ان يكون فى واحد محترف فى المتاجره بالفوركس وحضرتك لما تشارك فى المنتدى وتاخد البونص هو ياخده يتاجر بيه وحضرتك تاخد بعد كده نسبه من الارباح اللى هيكسبها من المتاجره بالبونص بتاع حضرتك

elking
08-13-2012, 11:18
انستا كوبى هو ان تضع حسابك تحت حساب شخص اخر لكى يعمل عليه ويحقق لك ارباح بمشيئة الله

Tips™
08-13-2012, 11:30

شكؤا اخى على تللك المعلومات الجيده و كلامك سليم 100%
لانى سمعته قبل كده بس ازاى ادى حسابى لمتاجر اخر
فى انتظارك

hadeer hamdy
08-13-2012, 11:30
انا مش عارفه هو ايه البام بصراحه بس الفوركس
كوبى انك تربط حسابك مع حد ويشتغلك هو بالبونص

ahmed
08-13-2012, 11:32
انا تعرفت على نظام الفوركس كوبى وهو ببساطه عبارة عن ربط حسابك بحساب شخص اخر
يقوم النظام بنسخ كل الصفقات التى على حسابه وتنفيذها على حسابك

theshadow1
08-13-2012, 11:33
البام وفروكس كوبي كلها انظمة تعمل على ع اشخاص محترفين في مجال الفوركس
اذا تمت لديهم صفقة تم عندك مثلها

ahmedyousef33
08-13-2012, 11:35
البام هو ان تكلف شخص ما ان يتاجر بالمال الذى اودعته وتعطيه نسبة عن كل صفقة وهو يفعل كل امور المتاجرة لانك طبعا بتختار حد محترف

Mohamed90
08-13-2012, 12:30
السلام عليكم اخي العزيز يوجد تشابه كبير بين البااام و الكوبي
و البااام هو نظام يسمحك لك وضع قدر من المال تحت حساب محترف للتداول به و يجب ان يكون حسابك من نوع متابع على ما اظن
و اي صفقة رابح يأخد عليها نسبة يحددها مابين 30 و 50 بالمئة
و النظام الكوبي هو نظام يسمح لك بربط حسابك كل بحاسب اخر للنسخ الصفقات و طبعا الادراة المالية للحساب تحت تصرفك زيادة لوت

HOUSAMMI
08-13-2012, 13:02
بسم الله
كما قال الاخوة

الفوركس كوبى

انك بتختار احد المتاجرين ،،، وتزبط حسابك حسب راس مالك ثم بعد دلك

كل عملية يقوم بها التاجر تنسخ الى حسابك كانك انت الى عملت الصفقة دى وهدا مقابل مبلغ من العمولة ،،،

البام زيه بزبط بس المتاجر له كل الحرية فى حسابك

dodovedo
08-13-2012, 13:06
اما الكوبي هو انك بتنشخ صفقات الخبراء دون تدخل منك سوى ضبط الاعدادات لتتناسب مع صغر حسابك
و دي تنفع مع البونص
الاخ الكريم وضح
وانا مبفضلش الطريقتين
يبقى انت اتعلمت ايه
تقبل احترامى

Gravity
08-13-2012, 13:42
الفوركس كوبي
انك تتعلم اساسيات الفوركس كالسحب وكيف تعرف انك ربحت وخلاص ..
تكون تحت خبير من الخبراء
كل صفقاته .. تجي عليك اتوماتيك.. بدون ماتضغط زر
وعلى حسب الخبير .. اذا ربح انت تربح

smarteng99
08-13-2012, 13:56
نظام البام هو ان تستثمر مبلغ معين معين مع احد المتاجرين مقابل نسبة من الربح

mouwal
08-13-2012, 17:48
اسلام عليكم ورحمت الله وبركاته
منتظر احد الخبراء ليوضح لنا هل هذه الخاصيات تتطلب جلوسي على الحاسوب والعمل ام لا احتاج لذلك

jamalsale
08-13-2012, 18:06
الفوركس كوبي هو تقنية من انستا لنسخ عمليات مقابل نسبة للمتداول الخبير
و بام على ما اعتقد هو نضام لنسخ السفقات عبر بعض المواقع الخاصة بالوساطة

mohamed2010
08-13-2012, 18:12
فوركس كوبى Forexcopy
هى خدمة مبتكره من شركة انستافوركس تتيح لصغار المضاربين (الذين ليست لديهم خبرة كافيه) بربط حسابهم بخبراء التداول مقابل نسبة محددة يحددها المضارب (الخبير) نفسه. وبالتالى نسخ صفقات الخبراء على حساباتهم
هذا النظام شبيه بنظام (البام PAMM)
هناك نوعين من الحساب:
حساب التابع ForexCopy Follower
حساب المتاجر Forexcopy Trader

الاول للذين ليست لديهم خبرة كافية فى السوق
والثانى لخبراء التداول....
التابع يمكنه تحديد حجم اللوت (قيمة النقطه) من خلال ال Cabinet الخاص به بعد الدخول لصفحته الخاصه.

Motaz
08-13-2012, 18:23
بص اسهل حاجة تعملها و الشرح كلة يطلعلك اكتب فى السيرش بتاع انيستا فوركس (فوركس كوبى ) و شوف الشرح و هتلاقى الاعضاء هنا لم يبخلو عليك برد اكيد والله يوفقك
:bravo:

amyou
08-13-2012, 19:03
هناك حل سهل للغاية و هو أن تبيعه ، أن تبيع البونص الخاص بك
هناك من يشتريه ب 50% و هناك من يشتريه ب 60 % ما رأيك

dentist
08-13-2012, 19:21
فكره البام والفوركس كوبي انك تتاجر بالبونص اللي انت بتجيبه
تحت اسم شخص اخر هو اللي يتاجرلك وطبعا لازم تتفقو علي نسبه معينه

momo56
08-14-2012, 13:09
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و دي تنفع مع البونص

ebtehag
08-14-2012, 13:29
موضوع الفوركس كوبى اخى الكريم سهل جدا كل اللى عليك انك بتشوف واحد من الاشخاص المحترمين واللى شغالين فى الفوركس كوبى ويكون طبعا مضارب ناجح ومعروف وتنسخ الصفقات اللى هو بيعملها على حسابه على حسابك انت ودا سهل تدخل على انستا وهتلاقى مشروح بالتفصيل كل الكلام ده

marwa
08-14-2012, 13:55
أخواني الأعزاء البام وفروكس كوبي كلها انظمة تعمل على ع اشخاص محترفين في مجال الفوركس وكل حاجة وليها شرح مطول

silver
08-14-2012, 13:57

بالتوفيق

themaxprofit1
08-14-2012, 14:59
اهو انا مكنت اعرف نظام البام دا بس انا كدا عرفتة من زملائى الاعضاء اشكرم على الافادة ال انتوا بتشركوا بيها فى المنتدى

mannon
08-14-2012, 15:01
متهيقلى اكتر حاجة تهم الناس الى شغالة على حسابا ت البونص ان الفرق بين نظام البام والفوركس كوبى انك تقدر تربط حساب البونص الخاص بك باى شخص على نظام الفوركس كوبى فقط لكن لابام مش هينفع

hesham itch
08-24-2012, 10:30
اعتقد انهما من احد اهم الانظمة التى يعمل عليها الفوركس الان ولوله لما راينا
هذا العدد الكبير من الاعضاء داخل المنتدى ممن ليس لديهم اى معرفة بالفوركس

nejmeddine
08-24-2012, 12:07
بالسبة لسألك حول تفسسر و اعطاء تعريف للكلمة بهذاه تقصد انه بامكانك اعطاء مبلغ لشخص يتاجر لك به و ياخذ نسبة من الارباح يعني تديه يتاجر لك بيه في الفوركس و ياخذ نسبة من الارباح و هذه الطريقة يستعملها الكثيرية و المبتدئون بشكل عام

islam96
08-26-2012, 13:21
أنا لا أعرف البام
لكن لدي فكرة عن الفوركس كوبي
وهو أن تربط حسابك بحساب متاجر خبير وهو يعمل عليه ويعطيك نسبة من الأرباح
نظام جيد للمبتدئين

aminewactop
08-27-2012, 15:33
و دي تنفع مع البونص

hend
09-06-2012, 01:30
انا اعرف الفوركس كوبى ده طريقة بتربط حسابك بحساب
واحد من الخبرا الكبار بيشتغل بية وبياخد عمولة

m.o.b
09-06-2012, 01:54
اعتقد انه يمكنك مشاهده الحسابات ييوميا بعد ذالك من غير مترجع للادراه

واى طريقه من الى قولتهم هتمشى معاك وبردو انتظر خبراء ف كده يمكن يفيدوك اكتر

تقبل مرورى

fathy1011
09-07-2012, 13:02
بالنسبه للفوركس كوبي هو ان تتبع شخص ما محترف في الفوركس فكل الصفقات التي يقوم بها تنسخ عندك وهذا طبعاً بنسبه يحددها هو

تحياتي

husseinmah
09-07-2012, 13:51
عليكم السلام . البام أخي . ان تقوم بعمل ايداع على حسابك و الاشتراك مع شخص له خبره في مجال الفوركس
و تقوم بتحديد المبلغ الذي تريده ان تقوم بالمتاجره به لديه و يقوم بالمتاجره عنك و ايضاً يقوم بتحديد نسبة معينة من الارباح . والله اعلم . والسلام عليكم

yusef2011
09-07-2012, 13:54
البام هو عبارة عن نسخ خطوات اي متاجر برأس مال حقيقي .. والفوركس كوبي هو عبارة عن نسخ حركات المتاجر عن طريق البونص اللي جمعته من المنتديات

هذا هو الفرق واعمل على الفوركس كوبي ولاتحاول تستخدم البام لانك سوف تخسر اذا استثمرت او اعمل تجربة برأس مال صغير

Mohib_El_Hikma
09-07-2012, 14:26
اللبام يا اخي هو ان تخصص جزءا تحدده انت من راس مالك يتاجر لك به من تختاره ان تكون تابعا له وبشروط معينة بينكما كالنسبة مثلا اما الكوبي وهي ان تسجل كتابع لتاجر ما يعرض نفسه او شركته لمثل هذه الخدمة وفق نسبة معينة وخحم لوت يكون حسب راس مالك مقارنة براس ماله وهو ينتج -اي اللوت- عن قسمة راس مالك على راس ماله

Zala
09-07-2012, 14:29
الفوركس كوبى هو نظام يقوم ب ربط حسابك ب حساب شخص اخر و اى عمليه هو هيعملها ف حسابه هتتعمل ف حسابك تلقائيا

ilyes
09-07-2012, 14:48
البام والفوركس كوبي تقريبا متشابهان
لان البام هو انك تجعل متاجر يتاجرلك بفلوسك
والكوبي هو تنسخ صفقات الخبير لحسابك
وفيهما لا تفعل شيئ بل تضبط الاعدادات وتبقى تتفرج لما تكون ارباح تسحبها ولما ما تصير راح تكون خسارة
ولازم عليك تصبر وتحسن اختيار الخبير
موفق

kami1995
09-07-2012, 15:14
السلام عليكم
اخــي الكريم انت اذا تبي تستفيد من البونص صح اذا تقدر فقط ان تستخدم الفوريكس كوبي لانه يسمح لك المتاجرة بالبونص ولاكن للتسف لاتستطيع ان تجعل البونص في نضام البام اذا تبي تدخل في نضام البام لازم تودع فلوس معندك وليس بالبونص اجل ادخل بنضام الفوريكس كوبي انا عن قريب سوف اسجل فيه ايضااااا

said@77
09-07-2012, 15:17
نظام البام أخي الكريم يمكنك الإستثمار من خلاله تحت شخص ما ولايحق لك التدخل حتى تنتهي مدة الإستثمار

original
09-07-2012, 16:12
شكرا اخواني علي هذا توضيح الفرق بين البام والفوركس كوبي لاني بصراحه اول مره اسمع عن البام

zasd
09-07-2012, 23:42
نظام البام أخي الكريم يمكنك الإستثمار من خلاله تحت شخص ما ولايحق لك التدخل حتى تنتهي مدة الإستثمار التي حددها صاحب المشروع وتعود لك أموالك لحسابك ناقصة إذا كان خسر أو رأس المال + نسبة الربح المتفق عليها في حال ربح

mozoabdo
09-18-2012, 18:14
خدمة مبتكره من شركة انستافوركس تتيح لصغار المضاربين (الذين ليست لديهم خبرة كافيه) بربط حسابهم بخبراء التداول مقابل نسبة محددة يحددها المضارب (الخبير) نفسه. وبالتالى نسخ صفقات الخبراء على حساباتهم

yaoub
09-19-2012, 03:43
البام تستثمر فيه أموالك وتنتظر الربح أو الخسارة بدون حق في التدخل حتى تنتهي فترة الإستثمار المتفق عليها مقابل عمولة
أما الكوبى فهو نظام يقوم بنسخ صفقات التاجر الذي إشتركت تحته في حسابك وعندك كامل الحسق بالتدخل وقتما أردت مقابل عمولة
وأنصحك بنظام الكوبي أفضل لأنه يمكن العمل فيه ببونص المنتديات

noureen
09-19-2012, 03:53
الفوركس كوبى و هو ان يدر لك حسابك شخص اخر يدره بالكامل و ياخد جزء من الارباح اما البام فيه انت اللى بتحدد الشخص التانى دا يدريه ازاى و بردوا بياخد نسبه من الارباح اما بالنسبه للتواجد لا طبعا مش هتحتاج انك تتواجد اصلا لانك بالفعل مش بتكون داير بيدره عند شخص اخر

loco
09-19-2012, 04:17
انا متلك اخي مبتدء شكرا على الموضوع
و شكرا للاعضاءعلى المعلومات الجيدة

mohamed amin
09-19-2012, 04:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اظن اخى الكريم ان الكوبى دا انك
تستعين بالخبراء مع نسخ صفقاتو والبام هو الى بيتاجر للك وفى الحاليتن لن تتعلم

حسناء العرب
09-19-2012, 05:14
معلومات واضحة ومبسطة مشكووور على الطرح ...طرق رائعة بس مع البام بيكون للشخص اللي تجعله مكانك نصيب من الارباح

azifek
09-24-2012, 23:46
بالنسبة لنظام فوركس كوبي هو أنك تسمح لأحد الأشخاص من إختيارك بأن يتاجر بحسابك
و تدفع له نسبة معينة من ارباحك حسب الاتفاق الذي دار بينكما

shery
09-25-2012, 03:43
البام هو نظام موجود حديثا فى شركه انستا لربط الحساب مع شخص خبير للتداول به اما الفوركس فهو شبيه بالبام ولكن يتم نسخ الصفقات من حساب الخبير الى حساب التاجر العادى ولكن نظام البام لا يسمح بحسابات البونص ولكن نظام فوركس كوبى يسمح بذلك

egypt25
09-25-2012, 04:11
انا ماعرفش البام ده الصراحة ولكن اعرف ان الفوريكس كوبى هو انك تربط حسابك بحساب شخص تانى
وكل صفقة يعملها تتفعل عندك واى ستوب لوس او تيك بروفت يحطه يتفعل عندك
والخدمة دى موجودة فى انستا الحمدلله

nrgslawi
09-25-2012, 04:46
بحساب مبلغ البونص يمكنك المشاركة فقط في حساب الفوركس كوبي ولا يتطلب منك متابعك السوق بل كل شيء اوتوماتيكي

simo512
09-25-2012, 20:57
طبعا هده الامور اول مرة اسمع بها و الله فكرة انضافة لي انا كنت اعتقد انك تعضي الشخص معلومات دخول الى حسابك فى شركة و يمكن غير المعلومات و ينصب عليك لكن الامر اكتر تطورا

daisy
09-25-2012, 22:46
انا بصراحه مش بفكر غير فى انى اتاجر بنفسى
بشوف كتير واضيع ادارة الحسابات او البام او غيره
وافضل انى اتعلم واتاجر بنفسى

y4x
09-25-2012, 22:53
نظام المتاجره فوركس كوبي هو مناسب لك والتاجر ياخذ 30 % او حسب اتفاقكم وممكن تشوف الصفقه بنفسك كسبت كام هذا مااعرفه عن الكوبي اما النظام الاخر لااعرفه

keko
09-26-2012, 01:43
طبعا اذا قمت باى منالاثنيين فهو لا يتطلب منك ان تتواجد امام الجهاز للمتابعه لانك فى كلتا الحالتيين بتترك المجال
لمتاجر اخر ان يقوم بالمتاجره فالكوبى هو ان تترك البونص كاملا يقوم بالمتاجره به احد المتاجرين وان تحصل منه على الارباح

mohamed alalfy
09-27-2012, 19:11
السلام عليكم
للاسف لا استطيع ان اساعدك حيث انى
ليس ما يكفى من معلومات
لكى انصحك بها عن هذا الموضوع
وشكر الله سعيكم

kazim
09-27-2012, 19:18

حتى تنتهي مدة الإستثمار التي حددها صاحب المشروع وتعود لك أموالك لحسابك ناقصة إذا كان خسر أو رأس المال + نسبة الربح المتفق عليها في حال ربح
أما الفوركس كوبى فيمكنك من خلاله الإشتراك تحت تاجر ما وتنسخ صفقاته من حسابه لحسابك بالكمية التي تريدها أنت من اللوت ويحق لك التدخل في حسابك كما تريد و وقتما أردت
و دي تنفع مع البونص

4ex
09-27-2012, 19:39
موضوع الفوركس كوبى اخى الكريم سهل جدا كل اللى عليك انك بتشوف واحد من الاشخاص المحترمين واللى شغالين فى الفوركس كوبى ويكون طبعا مضارب ناجح ومعروف وتنسخ الصفقات اللى هو بيعملها على حسابه على حسابك انت ودا سهل تدخل على انستا وهتلاقى مشروح بالتفصيل كل الكلام ده

zikovic
09-27-2012, 20:41
السلام عليكم مصطلحات جديدة لم اسمع بها من قبل لاكن لااحب هده الطريقة لانها عادة ما تكون خدعة لصاحب الحساب

BaHaa FxTr
09-27-2012, 22:53
الفوركس كوبي وغيره من الانظمه دي قايمه علي انك بتستثمر فلوسك لدي الشركه وتجار محترفين بشغلوها
مقابل بعض من الربح بتاعك وبكده بتكون اكنك حاططهم في بنك لكن لو عايز تبقي تريدر في يوم من الايام مينفعش تعتمد علي الانظمه دي لانك ببساطه هتستسهل

ahmedamz
09-27-2012, 22:59
انت يمكنك ات تتفرغ لمدة ساعتين يزكميا وتتعلم جزء مهم فى اساسيات الفوركس
وبعض ان تتعلم المبادئ والاساسيات يكنك الدخول فى الصفقات طويلة المدى التى تستمر لمدة اسابيع

yasser habola
09-28-2012, 01:42
انا اسمع عن فوركس كوبي وهو موقع يوجد بة الكثير من مديري الحسابات التي تقدر
من خلالهم ان يكون لك شخص يدير لك حسابك مقابل نسبة من الارباح
وانا عن نفسي افضل التداول بنفسي بعيدا عن مديري الحساب

mostafa ramy
10-13-2012, 23:32
الفوركس كوبى انك تجعل شخص اخر هو من يقوم بالتجارة لك بدلا
منتك مقابل مبلغ بسيط من الربح يحصل علية مقابل تحقيق الربح لك
واعتقد انها ميزة جيدة للمبتدئيين

zeyadkabeel
10-14-2012, 00:07

tharwat
10-14-2012, 01:07
نظام البام أخي الكريم يمكنك الإستثمار من خلاله تحت شخص ما ولايحق لك التدخل حتى تنتهي مدة الإستثمار التي حددها صاحب المشروع وتعود لك أموالك لحسابك ناقصة إذا كان خسر أو رأس المال + نسبة الربح المتفق عليها في حال ربح أما الفوركس كوبى فيمكنك من خلاله الإشتراك تحت تاجر ما وتنسخ صفقاته من حسابه لحسابك بالكمية التي تريدها أنت من اللوت ويحق لك التدخل في حسابك كما تريد و وقتما أردت

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

---------- Post added at 10:07 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

انا اعرف الفوركس كوبى وهو نظام بيتيج لك انك تكون تابع لحد محترف بحسابك والصفقات اللى يعملها الحساب بتاعه يعملها عندك مقابل عموله من ربحك

MAGDY
10-14-2012, 02:30
البام والكوبى .. لهما قسم خاص بالمنتدى هنا
تستطيع حضرتك الدخول والتعرف على كل ما يخصهما
تحياتى

lionking
10-14-2012, 11:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعتقد ان الفوركس كوبى احسن وسيلة لك ب
ولن تحتاج للمتابعة اثناء المتاجرة

ahmed mohamed
10-17-2012, 07:10
البام لا استطيع ان افيدك فية فانا لا اعرفة اما عن الفوركس كوبى وهى ان تجعل شخص
يقوم بفتح الصفقات من خلال حسابك مقابل مبلغ من الارباح يحددة الشخص الذى يدير حسابك

amgad boles
10-17-2012, 11:53
انا لم استخدم اى من الخاصيتين من قبل
انا اسف لا استطيع ان افيدك و نرجوا من الاعضاء الشرح

abdelmouman
10-17-2012, 13:22
على حد علكي فانه يوجد العديد من الطرق للاستثمار في سوق الفوركس
اليام هو ايداع اموالك في حساب احد التجار الخبراء ليتاجر لك

mohamed ezzat
10-17-2012, 14:59
انك تقوم بنسخ صفقات المحترفيين فى حسابك
بمعنى انك بتختار أفراد فى الشركة بناء على نتائجهم فى الفترة السابقة ويقوم النظام بنسخ صفقاتهم
فى حسابك الخاص مقابل نسبة يحددها الشخص

mahammed galal
10-17-2012, 15:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
حتى الان انا اتعلم فى مجال الفوركس ولم استطيع ان افيدك فى هذا الموضوع

CoRLeoN300
10-17-2012, 19:56
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا يا أخي على الشرح المفيد ده
تحياتي لك يا أخي أشكرك
تحياتي

stars
10-17-2012, 19:59
البام ده بيبقى عبارة عن ان شخص بيربط حسابه تحت شخص اخر اولصفقات ال بيعملها بتتنسخ على كل الحسابات ال تحته
وفوركس كوبى هو نفس النظام برضه بس خاص بانستا

basmomma
10-17-2012, 20:03
انا مبتدئه فى الفوركس فمعرفش معنى المصطلحين اللى انت قولتهم ولكن الاخوه الاعضاء مشكورين وضحوا الموضوع
وبصراحه انا نفسى اخد البونص عشان اتاجر بيهوانا شايفه ان دا الافضل

hasback
10-17-2012, 20:09
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اخي ان كنت لازلت تدرس فالافضل في نضري ان تشارك في المنتدي حتى يكبر حسابك وحتى لو بعد سنة وساعتها يمكنك ان تعمل بنضام البام او الكوبي

Ayat
10-17-2012, 20:58
الباك والكوبي انظمة تسمح لك بالاتجار باموالك عن طريق متاجر اخر اكثر منك خبرة ف الفوركس وبالتالي تمارس انت حياتك اليومية

saasa
10-26-2012, 12:10
السلام عليكم اخي الغالي معنديش معلومات
لكن الاعضاء مشاء الله اتحفونا بمعلوماتهم

ebram
10-26-2012, 12:21
اعتقادي ان التداول الخاص بك يجب انت تكون المدير الاول والاخير له وشكرا علي السماح بالمرور

minaedward
10-26-2012, 12:43
الفوركس الكوبى خدمة جديدة من شركة انستا فوركس وهى ان تقوم بربط حسابك مع متداول محترف فحين يقوم بعقد صفقة كانك انت التى تقوم بها ايضا

forex.masr
10-26-2012, 13:27
هو الفوركس كوبى مش محتاج انك تعمل صفقات ولا تقعد على الكمبيوتر
هو كل حاجه بتبقى اتو ماتيك وتقبل مرورى وشكرا على الموضوع وننتظر مزيدك

oudai
10-26-2012, 14:03
شرح وافي وزياده حبتين ولكن جميل
جزاك الله خير وكل عام وانتم بخير

---------- Post added at 11:03 AM ---------- Previous post was at 11:01 AM ----------

شكرا على المشاركه وجزاك الله خير
وكل عام وانتم بخير

asmaa omar
10-27-2012, 12:39
حسابات البام وسحابات الفركس كوبى هى حسابات وخدات جديده تم توفيها
من شركه انستا فوركس فقط وهما عباره عن مشروع لاداره الحسابات ولكن بطرق مختلفه ومضمونه