PDA

View Full Version : مشكله في الايداع من جمهوريه مصر العربيه ارجو الحل بسرعه

karim viola
08-02-2017, 02:36
معايا فيزا انتر نت شغاله وعملت بيها كذا عمليه تبع بنك العربي الافريقي الدولي ولما جيت اعمل ايداع ف البنك الاليكترونى نيتلر رفض
ولما سالت البنك قالى اصل الفوركس ممنوع..وانا مش عارف اعمل ايداع ازاى؟؟ ياريت حد يفيدنا ف اسرع وقت
ويقولي ازاى اعمل ايداع بس ياريت اللى يرد يرد بمعلومه كامله...لان انا محتار جدا ومتضايق اوى ومش عارف ايه الحل؟؟

mahmoudabdelhamid
08-02-2017, 02:57
السلام عليكم بص حضرتك الايداع عن طريق البنوك صعب في مصر ،ممكن تعمل ايداع بطريقة غير مباشرة عن طريق ناس معاهم فلوس علي نتلر "اسمهم وسطاء"تحول ليهم الفلوس بالطريقة اللي هتتفقوا عليها وخلاص كده هتلاقيهم علي الفيس بوك كتير

settouti
08-02-2017, 16:59
الايداع من مصر
موضوع يحتاج لعدة أجزاء يا اخي الكريم , فلا تبخل علينا بالتفصيل الممل , فكل كلمة مفيدة لنا نحن المبتدئين
واطلب من تعليقاتكم ان تكون ادوات استنارة لنا في مجال التداول , فا تحتقر تعليقك يا اخي المدون فهي مفيدة
بنفس مستوى الموضوع او اكثر , في كثير من الاحيان نستفيد من تعليقات اكثر من الموضوع

monir123
08-05-2017, 21:27
السلام عليكم
اخى كدا مش قدامك غير اوسطاء مع انى مش بحب الوسيط بس مقدمكش حل غير كدا بس لو عايز تسحب ارباحك من فوركس ممكن تسحبها من خلال ماستر كارد انستا

mrmrmrmr
08-06-2017, 17:03
يوجد الان أشخاص وسطاء موثوق فيهم ابحث عنهم سول تجد الكثير منهم على الانترنت ويوجد ايضا شركات خاصه بشراء وبيع العملات ايضا ممكن ان تتعامل معهم ولكن اذا حبيت ان تتعامل عن طريق البنوك الارضيه فهو الان غير متاح ممكن ان تنتظر الفتره القادمه جايز يكون متاح مثل الماضى

waelmma
08-19-2017, 17:05
:o:o:o تمام اخى الفاضل الحقيقة ان التعامل على الايداع فى الفوركس فى مصر اصبح ممنوع
لكن انصحك ان تعمل ايداع عن طريق اما فتح حساب فى البتكوين وممكن التحويل ورفع الاموال منه والبيتكوين ممكن ان ترفع له الاموال عن طريق الفيزا عادى او عن طريق وسطاء البنوك زى ده مثلا الاستاذ حسام وسيط بنوك الكترونية
http://www.egybank.com/

mostafa1995
08-22-2017, 19:00
يا اخي لا اعتقد انه ممنوع تعمل ايداع عن طريق الفيزا او البنوك الالكترونية مثلا عن طريق بنك سكريل لا اعتقد ذلك
او عن طريق البنك الارضي سمعت انه يدعم هذه المعاملات من الاصحاب والاخوة المصريين

moh007
08-23-2017, 14:21
معايا فيزا انتر نت شغاله وعملت بيها كذا عمليه تبع بنك العربي الافريقي الدولي ولما جيت اعمل ايداع ف البنك الاليكترونى نيتلر رفض
ولما سالت البنك قالى اصل الفوركس ممنوع..وانا مش عارف اعمل ايداع ازاى؟؟ ياريت حد يفيدنا ف اسرع وقت
ويقولي ازاى اعمل ايداع بس ياريت اللى يرد يرد بمعلومه كامله...لان انا محتار جدا ومتضايق اوى ومش عارف ايه الحل؟؟

السلام عليكم اخي الكريم
شكرا جزيلا لك اخي الكريم على طرح الموضوع
ارجو الجميع من الاستفادة وبلتوفيق للجميع

ابوفؤاد
08-23-2017, 15:22
اولا المشكله ليت بالفوركس بالنبه لتحويل لنتلر لان نتلر بنك و ليس و وسيط فورس المشكله ان الامرتوقف بسبب ايقاف البنك المركزى بالتحويلات بالفيزا و اماستر كارد و هناك من الوسطاء اذين من الممكن ان يضعوا لك المال و ممكن تكون العموله اقل من البنك ازاى عنى انا معى مثلا مال فى نتلر بحوالك من حسابى لحسابك و باقبض منك بالمصرى و ارى ان هذا اسهل و اسرع

waelmma
09-14-2017, 10:26
;););) تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه من شهر نوفمبر 2016 اصبح عمل الايداع من داخل
مصر عملية صعبة جدا والافضل ان تتعامل مع وسيط يكون له علاقة باشخاص من خارج مصر وربنا يوفقك اخى

3ar3ar
06-09-2018, 02:44
اخى الفاضل الان الحل هو البنوك الالكتروونية
وان كنت تريد ان تمول حسابك الالكترونى فهذا عن طريق وسيط ترسل له الاموال المطلوبة عن طريق فودافون كاش
او البريد المصرى ويقوم هو بالايداع فى حساب البنك الالكترونى الخاص بك
ومن ثم تستطيع بعدها عمل ايداع بكل سهولة ..... انا استخدم هذه الطريقة

Abdullah81
09-07-2018, 01:37
اعتقد الامور اصبحت افضل الان من السنة اللى فاتت
بس حتى لو لسه فى مشاكل تقدر تستخدم بنوك الكترونية

Ahmed846
09-16-2018, 08:24
ألسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل فى الحقيق ان هناك طرق مختلفة مثل ما ذكر فى الردود السابقة وان البنوك حاليا ترفض التعامل مع الفوركس وشركات الفوركس لانه هناك حظر من البنك المركزى المصرى للتعامل مع الفوركس...الحل انصحك ان تقتنى فيزا ايزي باي (easy pay) من اي منفذ يخص البريد المصرى وهى يتم تسليمها بالبطاقة فقط ومبلغ 30 جنيها مصريا وبامكانك السحب والايداع منها...او تبحث عن وسيط مضمون وعمولته اقل من فيزا البريد المصري

Abdullah81
09-17-2018, 23:10
ألسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل فى الحقيق ان هناك طرق مختلفة مثل ما ذكر فى الردود السابقة وان البنوك حاليا ترفض التعامل مع الفوركس وشركات الفوركس لانه هناك حظر من البنك المركزى المصرى للتعامل مع الفوركس...الحل انصحك ان تقتنى فيزا ايزي باي (easy pay) من اي منفذ يخص البريد المصرى وهى يتم تسليمها بالبطاقة فقط ومبلغ 30 جنيها مصريا وبامكانك السحب والايداع منها...او تبحث عن وسيط مضمون وعمولته اقل من فيزا البريد المصري

حضرتك متاكد انه يمكن السحب على البطاقة ؟ لانى اعتقد ان ده مش صحيح
يجب ان تكون البطاقة مربوطة بحساب بنكى ليتم السحب عليها

adelabdelrehim
09-19-2018, 14:43
اخى انت تسطتيع ان تودع عن طريق الوسطاء وهذا حل سهل

Abdullah81
09-19-2018, 21:18
اخى انت تسطتيع ان تودع عن طريق الوسطاء وهذا حل سهل

حتى هذه اللحظة هذا هو الحل المتوفر والاسهل ويعتبر كمان الارخص
لان فى صعوبة كبيرة فى السحب بالاضافة اذا تم السحب بالفعل بيتم خصم رسوم سحب كبيرة
الا اذا كان مبلغ السحب كبير ساعتها تسحب مباشرتا على حابك

asmaamagdy3
09-19-2018, 23:25
بسم الله الرحمن الرحيم و بع نستعين و الصلاة والسلام على سيدنا محمد صلى الله علية و سلم والسلام عاليكم ورحمة الله و بركاته نرجو من الله حسن التوفيق لنا و لكم اجمعين البنوك التلكترونية غير مفعلة فى البنوك المصرية لسة يا اخى فلازم تعتمد على بنك دولى

3ar3ar
09-22-2018, 02:43
يا استاذى الفاضل اسحب فلوسك من الفيزا دى لانها افتراضية .. قم بالتصال بأى وسيط وقل له انا اريد عمل ايداع فى بنك كذا وعلى اساسه يستلم منك المال عن طريق البريد
ويقوم بأرسال المال لك فى البنك الذى تريده . ستقول لى ماذا سيستفيد سأ اقول لك انه يأخذ نسبه قليلة جدا على كل 1 دولار

Abdullah81
09-24-2018, 21:40
يا استاذى الفاضل اسحب فلوسك من الفيزا دى لانها افتراضية .. قم بالتصال بأى وسيط وقل له انا اريد عمل ايداع فى بنك كذا وعلى اساسه يستلم منك المال عن طريق البريد
ويقوم بأرسال المال لك فى البنك الذى تريده . ستقول لى ماذا سيستفيد سأ اقول لك انه يأخذ نسبه قليلة جدا على كل 1 دولار

دى فيزا البنك العربى الافريقى وليست فيزا افتراضية
يعنى الافضل يحول عليها افضل من اى وسيط

mahameshmesha
09-27-2018, 00:49
ارى ان الافضل الايداع من خلال البنوك الالكترونيه مثل نتلر او سكريل سهل الاستخدام وارى انهم الافضل فى التعامل سواء ايداع او سحب
ويمكن بعد ذلك سحب الاموال من خلال وسيط عن طريقهم

Mada2050
10-16-2018, 23:31
سيبك من الفيزا خالص عليك وعلى البنوك الالكترونية هتلاقى كل حاجة فيها
واستعين بوسطاء محترمين لشحن البنك والسحب منه

WASEM DALLOUL
11-22-2018, 23:08
السلام عليكم
اولا يا أخي الكريم أنصحك بالدخول الى موقع الشركة والأطلاع على طرق الأيداع المتاحة فيها واذا كان هناك طريقة ايداع الكترونية أي عن طريق بنك الكتروني فليس أمامك حل الا عن طريق وسيط أنا ألكتروني أو مقابلة شخصية
وبالتوفيق للجميع