PDA

View Full Version : أنا مبتدئ أرجو المساعدة إذا سمحتم

mohamed yosry
08-13-2012, 05:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وأعضاء المنتدي الكرام بألف خير
أعاد الله علينا وعليكم هذه الأيام المباركة بالخير واليمن والبركات

أنا أخوكم محمد يسري مبتدئ جديد في عالم الفوريكس
ولكن في الحقيقة لا أعلم أي شيئ وأحتاج جدا لمساعدتكم

أولا كيف أبدأ التعامل في المنتدي من خلال الردود والمشاركات ؟
وثانيا كيف لي أن أحقق الربح وأستفاد منه وطريقة الحصول عليه
وثالثا هل الردود والمشاركات ليها مبالغ مالية يتم تحصيلها؟
ورابعا كيف تتم عملية البع والشراء وهل لها طرق معينة وهل هي في العملات فقط أم في مجالات أخري؟

وأخيرا أريد لأخي أن يستفاد من هذا المنتدي وأن يحقق ربحا خاص به فهل يجوز له أن يسجل في المنتدي بإسمه من نفس الجهاز الخاص بي أم لابد من تغيير الجهاز ؟

ELZIDANEY
08-13-2012, 06:36
أدخل أخي على هذا الرابط وسوف يفيدك كثيرا وإذا في أي مشكلة انا في الخدمة

http://forex-masr.com/showthread.php?172-%D8%A3%D8%B3%D8%A6%D9%80%D9%80%D9%84%D8%A9-%D9%88%D8%A3%D8%AC%D9%88%D8%A8%D9%80%D9%80%D9%80%D 9%80%D8%A9-%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AD%D9%85%D9%84%D8%A9-%D8%A8%D9%88%D9%86%D8%B5-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%AF&p=228130#post228130

---------- Post added at 06:36 AM ---------- Previous post was at 06:35 AM ----------

وهذا الرابط أيضا
http://forex-masr.com/showthread.php?6-%D8%A7%D9%84%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%85%D9%8A%D 8%A9-%D9%84%D8%AD%D9%85%D9%84%D8%A9-%EF%BF%BD-%D8%A8%D9%88%D9%86%D8%B5-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AF

mohamed yosry
08-13-2012, 21:02
أشكرك أخي زيداني علي مساعدتك
جزاك الله كل خير
وجعله الله في ميزان حسناتك

---------- Post added at 06:02 PM ---------- Previous post was at 05:35 PM ----------

لو سمحت أ.زيداني أنا دلوقتي عاوز أبدأ التداول يعني المفروض إني أفتح حساب في شركة إنستا وأربطه هنا بالمنتدي
إزاي أعمل الموضوع ده

وسؤال معلش كمان ملقتش إجابته في اللينكات ((هل أخي يستطيع التسجيل في المنتدي ويفتح حسابه الخاص بإنستا من نفس الجهاز اللي أنا بشتغل عليه))

وكنت محتاج أتأكد من معلومة لو سمحتلي وهي إن البونصات اللي بتضاف علي الردود والمواضيع هنا في المنتدي ينفع تتسحب ولا لأ

Eslam Torres
08-13-2012, 21:19
اخى معذرة يجب عليك البحث اكثر فى المنتدى لتزيد معلوماتك بنفسك
وهو ملئ بالمعلومات القيمة التى ستفيدك

mohamed yosry
08-13-2012, 21:34
أشكرك أ.إسلام علي الرد بالفعل أنا أبحث الأن عن كل معلومة أحتاجها كي أبدأ معكم في هذا المنتدي الرائع
جزي الله الإدارة عنا كل خير وجزي جميع الأعضاء خيرا علي المساعدة

master_egypt
08-13-2012, 23:26
فى البدايه اخى ونصيحه من اخ لك اقرا شروط وقوانين المنتدى بالحرف اكتر من مره عشان متقعشى فى اى مخالفه ومن خلال مشاركاتك فى المنتدى حاول تفهم وتتعلم يعنى ايه فوركس مش مجرد مشاركات وخلاص فى النهايه هتلاقى نفسك فهمت كل شئ

mohamed yosry
08-14-2012, 00:23
أشكرك أ.إسلام علي تجاوبك معي ربنا يباركلك يارب

يعني أنا دلوقتي بشارك في المنتدي وبقرأ في المواضيع عرفت إنه تاني مرحلة بعد التسجيل في المنتدي هنا هي فتح حساب لدي شركة إنستا فوريكس ثم ربط الحساب هذا بالمنتدي ثم إستخراج بطاقة الماستر كارد تمام كده؟

وعلشان حسابي في الشركة يشتغل ويتم تحقيق الربح أبدأ المتاجرة في الفوركس والخطوة دي عاوزة مني فهم دقيق قبل بدء عملية المتاجرة

يا تري كده أنا ماشي صح ولا إيه إخواني؟

thunderfot
08-28-2012, 21:52

ورابعا كيف تتم عملية البع والشراء وهل لها طرق معينة وهل هي في العملات فقط أم في مجالات أخري؟

وأخيرا أريد لأخي أن يستفاد من هذا المنتدي وأن يحقق ربحا خاص به فهل يجوز له أن يسجل في المنتدي بإسمه من نفس الجهاز الخاص بي أم لابد من تغيير الجهاز ؟

أولا مرحبا بك معنا في المنتدى

ثانيا أبدأ بدايه صحيحة معنا في سلسلة الترجمه

ثالثا أدخل أقرأ هذه المواضيع أولا

هام لكل مبتدىء * وقفه مع النفس قبل فوات الاوان * أدخل أبدا معي (http://forex*masr.com/showthread.php?5207)

سلسلة الترجمه * قسم الورش التعليميه * ورشة رقم 1 * كتاب الفوركس (http://forex*masr.com/showthread.php?5296)

ثم بعد ذلك تابعنا في باقي المواضيع باستمرار في سلسلة الترجمه
وستجد الفهرس دائما في توقيعي

سلسلة الترجمه * قسم الدروس * درس رقم 1 (http://forex*masr.com/showthread.php?5778)

adel sat
09-02-2012, 11:34
بصراحة أنا عضو جديد مثلك لكني عندما بحثت بالمنتدى وجدث معلومات كثيرة وجد قيمة ومفيدة أيضا بامكانها مساعدتك في شيء خفي عليك لذا يا صديقي ابحث وستجد ما تسعى إليه إن شاء الله

MAGDY
09-02-2012, 11:36
الفاضل / صاحب المشاركة الأولى
عليك بالإطلاع على محتويات المنتدى هنا
وتستطيع أيضاً مراسلة الدعم والمشرفين الأفاضل
وإن شاء الله ، ستجد منهم كل ترحيب ، وإجابة لجميع تساؤلاتك
تحياتى

nacer8
09-02-2012, 13:48
اخي عليك التعلم والبحث كما ان المنتدى غني بالافكار وطرق الاستثمار في الاموال وهناك بعض الكتب الخاصة بتعلم الفوركس يمكنك الاطلاع عليها

amr beni ata
09-02-2012, 17:43
اربط حسابك بالمنتدى بالحساب في الشركه ثم بعد ذلك

اجمع البونص الذي ينتقل الى حسابك بالشركه اوتوماتيكيا

ثم تعلم لكي تتججر

sa3idsmp
09-02-2012, 18:01
بنسبة للشق الاول من السؤال المتعلق بالمنتدى عليك في البداية كمبتدئ وضع مشاركات هادفة

وبما انك مبتدئ اكتفي فقط بالردود وتفادى السبام والردود الغير النافعة اما نسبة الربح على الرد

فهي متساوية . اما الشق الثاني من السؤال والمتعلق بالتداول عليك اخي الكريم فتح حساب تجريبي

والشروع في فتح صفقات وتقييم عملك في آخر كل يوم بالتوفيق

lala
09-02-2012, 18:32
انا لما كنت عضو جديد افضل شىء انا اتعلمته هو البحث بنفسك وتتعلم عن الفوركس خصوصا من اهم الاشياء
هى الدورات التدريبيه للفوركس بجانب قراءه مستمره اعتقد ان الاشياء دى بجانب البحث على جوجل تتوصل للنتيجه المطلوبه

hassankhan
09-02-2012, 18:56
لابد من الحصول على المعلومات بنفسك مع قليل من المساعد حتى لا تتعود على الاتكال على الاخرين ولابد من مرافقه شخص يعرف بالفوركس جيدا وله تعامل مسبق به وانصحك ايضا بالبحث بالمنتدى لان به شروحات بالفديو والصور ستساعدك اكثر فى طريقك

HOUSAMMI
09-02-2012, 21:35

اخى قم فقط بالمشاركة بالرد على موضوعات الاعضاء او انك تعمل موضوع بنفسك كدة تبقى شاركت وحققت بونص بس اهم حاجة ماتبقاش الردود منقولة او غير دات معنى

انت الان فى مفترق طرق عليك ان تتعلم اولا حتى تستطيع ان تتاجر بنفسك
ولن يكون هدا قريبا ولكن ابدء الان ،،، وقم بردود فى المتندى حتى اخر الشهر تحقق فلوس تقدر تتاجر بيها مش بنفسك عن طريق اداة فى المنتدى اسمها فوركس كوبى بمجرد ان تسجل اسمك لدى احد التجار بتحقق الى هو بيحققه ،،، استعلم اكثر عن هدا النظام فى لامتندى هناك شرح واف عنه

تشارك الاجهزة التى تحمل نفس رقم الاى بى محظور عشان كدة لاما يكون عندكم خط منفصل تماما
لاما بلاش احسن ،، واحسن حل للنقطة دى ان تقسم العمل بينك وببيه طبعا مش معقول هتشتغل طول اليوم

وبكدة تحقق اكبر ربح

keko
10-20-2012, 19:42
كل اجوبه الاسئله دى هتلاقيها متوفره فى هذا المنتدى فتفضل يا اخى بقراءه كل هذه الاشياء من خلال هذا المنتدى
وانت هتعرف ازاى تتعامل مع المواضيع والردود وكيفيه الاستفاده من البونص وازاى مككن ان تحصل على الربح

ahmedsaied
11-07-2012, 04:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا ريس هتلاقى كل حاجه شرح موجود فى المنتدى فى منتدى خاص بالمبتدئين هتلاقى كل حاجه انت عاوزه واتعلم الاول قبل ما تعملل ردودد عشان مش يتعملك بان وتتسوح بالتوفبق

momolimon
11-07-2012, 17:28

اولا زي ما انتا كتبت كدة بالظبط :d ثانيا انتا كل رد بتاخد عليه 10 سنت و لازم تفتح حساب حقيقي و تضيفه علي الاكاونت بتاعك في المنتدي و اعتقد ان البونص بيضاف كل شهر رابعا احب انصحك انك تدخل علي اليوتيوب و تشاهد فيديوهات تعليمية و طبعا المنتدي التعليمي

y4x
11-07-2012, 17:37
بصراحة أنا عضو جديد مثلك لكني عندما بحثت بالمنتدى وجدث معلومات كثيرة وجد قيمة ومفيدة أيضا بامكانها مساعدتك في شيء خفي عليك لذا يا صديقي ابحث وستجد ما تسعى إليه إن شاء الله

عندك حق اخى انا برضه عملت كدة فى الاول

وكنت لو حاجة مش فاهمها بسال عنها عن احد من الاعضاء

Mr.Kareem
11-10-2012, 01:03
اخي الكريم كل رد يحسب لك 10 سنت تضاف لرصيدك في المنتدى وفي اخر كل شهر بتحول لك في حسابك اللي لازم تفتحه في شركة انستا وبعد ما تفتحه تربط حسابك بالمنتدى بحسابك في الشركة وهذه الاموال لا تسحب لكن ارباحعا بس تقدر تسحبها وانا مبتدء زيك وعملت هذه الخطوات

khaledyosrie
11-15-2012, 10:16
السلام عليكم / اخى محمد وعلى كل الاعضاء الافاضل ....
حضرتك طرحت اسئله مهم ومفيده لكل مبيتدا
والاسئله دى هتلاقى اجابه عليها فى المنتدى الجميل العميق ده زى ما كل مبيتدا وجد ضالته فيه
وفى مشاركه اخوك من نفس الجهاز والاى بى لازم تسال فيها حد من الاداره وهو هيفدك اكتر من اى عضو
شكرا

imyasser
11-19-2012, 11:33
بصرحه الاعضاء هنا ممتازين بجد انا فى واقت قليل استفد الكثر وده بفضل الناس ايلى هنا بجد مجهود رائع منهم ويارب كده ستمرو من نجاح لنجاح باذن الله

p2000
11-22-2012, 01:17

أدخل اخى واقرأ الموضوعين دول هما هايجوبولك على كل الاسئله اللى انت بتسألها دى

http://forex-masr.com/showthread.php...130#post228130

وكمان الرابط دا :
http://forex-masr.com/showthread.php...84%D8%B1%D8%AF

joker7diaa
11-22-2012, 02:12
أدخل اخى واقرأ الموضوعين دول هما هايجوبولك على كل الاسئله اللى انت بتسألها دى

http://forex-masr.com/showthread.php...130#post228130

وكمان الرابط دا :
http://forex-masr.com/showthread.php...84%D8%B1%D8%AF

الروابط لا تعمل عندي , خطء 404
المهم كل ما يتعلق بالمنتدى والاسئلة التي تدور في رئسك سوف تجدين لها جواب في القسم الاداري او قسم في المنتدى .
اما الفوركس فده قصته عويسة بده تعليم كتير , يعني علمه واسع , مش في يوم وليلة , على الاقل شهر حتى تتعلمي اساسيات الفوركس , من اي كتب او كورس كله مفيد
لا يمكن فتح اكثر من حساب على نفس الاي بي , الا اذ سمح لك المشرف بذك ابعتي له رسالة واخبريه أنا اخوك يريد التسجيل , اذ وافق كان بها

kingmos4
11-22-2012, 15:15
اخى الكريم المنتدى غنى جدا بالاجابات والردود مشاء الله
ومان من سؤالك يدور بخاطرك الا وستجد اجابته فجميع من فى المنتدى بما فيهم الادارة المحترمة
لايتاخرون ابدا لمساعدة اخوانهم ايا كان مبتدء و غير مبتدء

imyasser
11-22-2012, 16:48
السلام عليكم ياخى المنتدى يوجد به المواضيع الخاصه والتى تجيب على سوالك هذا ابحث انتا جيدا وستجد كل ماتبحث عنه

hasback
12-14-2012, 19:45

اخي محمد هل قرات قوانين المشاركة في المنتدى قبل ان تسجل اشك في ذلك فلو قرات لما طرحت كل هذه الائلة فالمشاركة تحسب ب النت وهناك اقسام كالنقاشات العامة 10 سنت واخرى 5 سنت اما التعلم فالقسم التعليمي بع كل ما تحتاج والمتاجرة هناك موضوع في هذا القسم وهم فيديو لتعلم المتاجرة على الميتادير

sonya
01-09-2013, 22:28

انصحك اخي بفتح حساب تجريبي
على الاقل التعلم احسن حتى لو كنت تعرف المتاجرة يجب كسب الخبرة ثم الدخول
بالحساب الحقيقى وانت واثق من نفسك وشكرا

ibrahiem2012
01-11-2013, 20:14
كل ماشات عنه اخي الكريم موجود ومشروح في المنتدي
فقط ابحث قليلا وتعلم وستجد مرادك

Aya Ali
01-16-2013, 01:34
انا كمان عضوه جديده وهتعرف كل حاجه بالاطلاع على المواضيع فى المنتدى وخصوصا المواضيع المثبته
بالتوفيق للجميع

ام سفيان
01-23-2013, 04:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
للاسف انا ماليش درايه بالموضوع ده
يارب يوفق الجميع

Omaryat1
04-19-2013, 04:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
فعلا أخي الردود و المشاركات التي تضعها تعطيك بونص لحسابك في انستا

ENG MARINAIO
04-19-2013, 17:08
انت ماشى تمام ياخى المهم انك تصبر ولا تتعجل الامور ابدا تابع الموضوعات جيدا وتابع الردود وخاصة ردود الخبراء وهتلاقى نفسك بدات تفهم الامور ماشيه ازاى

melad
06-22-2013, 06:44
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته , اولا اهلا بيك معانا فىالمنتدى و فى عالم الفوركس , حضرتك هتكتب كومنتات حسب الشروط بتاعت الحمله و كل كومنت ب 10 سنت و فى اول كل شهر ( 10 ايامن من الشهر ) بيتحول الفلوس بتاعت الكومنتات بتتاجر بيها و تسحب ربحاه و الله الموفق

maged mohamed
06-22-2013, 07:01
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بك فى منتدى فوركس العرب وان اء اله تجد ضالتك فى التعامل مع المنتدى ونسعد بمشاركتك فى المنتدى
انت لو شاركت فى الرد تحصل على 10 سنت ا ولو استفسرت او قدمت النصيحة اى انك تعمل سؤال يجب الرد عيى تحصل ايضا على ال10 سنت
وفى نهاية الشهر الشركة بتحول الرصيد الذى حصلت علية وتحولة فى رصيدك فى حساب شركة انستا بعد ربط الحساب مع المنتجى ويظهر فى 10 ايام الاولى من الشهر مضاف الى الحساب وهذا البونص لايحق لك الا التدول بة فى الفوركس والربح الذى تحققة هو الذى يكون من حققك ان تسحبة لانة لا يبدل او يسحب

hebkar
07-07-2013, 16:03
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
لا يمكنك الدخول مره واحده لاى مجال جديد يااخى فلابد ان تدخل الى الاساسيات
ويمكنك معرفتها من كتب المبتدئين مثل فوركس 4 عرب والفوركس للمبتدئين
وبعد ذلك دوره لاحد الخبراء وستجد انك قادر على الدخول للمجال باذن الله
الردود تاخذ على الرد 0.10 سنت وله شروط
تحياتى لك

bahgat
07-07-2013, 18:40
السلام عليكم
سؤال ها من فضلكم
ممكن اعرف من حضؤاتكم كل كام يوم يتم تحويل البنص الي حسابي في انستا وهل اذا كان شهر وانا لم اقوم بتحويلة بعد ها الشهر هل يفضل كما هو انه سوف يلغي
ارجو من الاعضاء افادتي

---------- Post added at 03:40 PM ---------- Previous post was at 03:38 PM ----------

سوال اخر معلش انا اسف
هل تحويل البونص يحتاج لحساب حقيقي ام ممكن يك نحويله علي حساب الديمو وفي حالة ان كان حقيقي هل اقوم بالتحويل له وابقيهم بالحساب حتي اتعلم كيفية التداول
نرجو من سيادتكم الافادة

ghalyghaly
07-08-2013, 07:00
عليك اخي الفاضل بالبدأ مع المنتدي من خلال كما تفضلت
اضافة المواصضيع مثلما فعلت في موضوعك هطذا او الرد علي الموضوعات الموجودة في المنتدي
وكال رد او مشاركة بتأخد عليها بونص بيتحول الي حسابك في شركة انستا وبعد ذلك تستطيع التداول علية ومن ثم سحل الارباح

ADHM2210
07-19-2013, 17:12
السلام عليكم
اخونا ا/محمد عليك يتنزيل بعض الكتب وقراءتها جيدا فى هذا المجال وتيجى مرحلة مرحلة
تقبل مرورى

mohamed saad
09-21-2013, 03:53
اولا المشاركات في المنتدى تحصل عليها بونص قدره 10 سنت على كل مشاركة فمثلا انت دخلت موضوع معين ورأيت معلومة صحيحة تريد اضافة لها او معلومة خاطئة تريد تصحيحها فتكتب ما تريد على الا يقل عن سطرين ثم ترسل فتحصل على 10 سنت وهكذا على كل مشاركة اهم شيء المشاركات الفعالة والحد الاقصى لها 1000 رد يعني 100 دولار شهريا وهذا البونص ينزل على حساب لابد ان تفتحه في شركة انيستا وتربطه مع المنتدى وبالنسبة للمشاركات الخاصة بأخيك لابد ان تتم من خهاز اخر والا اكتشف المنتدى ان المشاركات لحسابين من جهاز واحد فتغلق الحسابين
وبخصوص تعلم كيف تجني الارباح عليك بمشاهدة فيديوهات تعليمية كثيرة وانت ستعرف

soooonor
09-21-2013, 04:05
اولا لا يمكن فتح حسابين ببيانات مختلفة من نفس الجهاز والا سوف يتم الغاء الحسابين

ثانيا لابد ان تنتبه الى ان بعض اقسام المنتدى تقدم بونص 5 سنت فقط و بعضها يقدم 10 سنت سواء للردود على الموضوعات او على كتابة موضوع جديد

لتعلم البيع و الشراء و كل شئ عن ازوا ج العملات عن طريق مشاهدة موضوعات القسم التعليمى بالمنتدى التى تقدم شرحا وافيا عن الفوركس و اساسياته

dalirap
09-21-2013, 04:32
هذا الموضوع قرب من 2012 يعني أنا إعتبر مبتدء الآن مقارنة بك أخي الكريم ههه
اتمنى إن تكون من الرابحين في سوق الفوركس

walid reo
09-21-2013, 09:21
أخي الحبيب ... المنتدى مليئ بالمواصيع التي تعين المبتدئين للدخول في عالم الفوركس

ومساعدتي لك تتمثل في ارشادك لكتاب شامل حول الفوركس من الالف الى الياء

وهذا هو رابط الموضوع

مـــــن هــــنــــا (http://forex-masr.com/showthread.php?48256-%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%83%D8%B3-%D9%84%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A6%D9%8A%D 9%86-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%84%D9%81-%D8%A7%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A7%D8%A1)

أكيد أنه سيفيدك كثيرا

bombasasa
09-21-2013, 10:08
هنا المنتدي ملئ بكل ما تحتاجة لتتعلم وتتدرب كويس علي كل الحاجات الخاصة بالفوركس
وبالتوفيق

hamm0di
09-21-2013, 10:27
تحيه طيبه
استاذنا الكريم الفاضل ان في المنتدى الجميل
هذا عن الرد على المواضيع ستحصل على 10 سنت
و عند وضع موضوع 10 سنت ايضا وكل هذا سيجمع
لك ويحول يوم 7 من كل شهر في حسابك في شركة انستا فوركس
و الله الموفق

ebram
09-21-2013, 10:33
انا بحب اقول لاي مبتدء احذر لو متعاملتش من البدايه مع السوق بالقوه والاهتمام
لا يمكن ان تستمر فلازم تكون جاد في التعلم وهنا في المنتدي قسم التعلم سوف يفيدك اكيد

doola2020
11-18-2013, 18:03
البونص يا اخي الكريم سيتجمع معك عندما ترد علي أي موضوع في منتندي فوركس العرب فكل رد تأخذ عليه عشرة سنتات فقط لاغير

mghorab
11-18-2013, 21:02
السلام عليكم ورحمة الله انا بحب اقول لاي مبتدء احذر لو متعاملتش من البدايه مع السوق بالقوه والاهتمام
لا يمكن ان تستمر فلازم تكون جاد في التعلم وهنا في المنتدي قسم التعلم سوف يفيدك اكيد

ashrafshawky
11-18-2013, 21:03
اخى الكريم يمكنك تجميع البونص من خبلال الردود او اضافة المواضيع او دعوة الاصدقاء من الريفيرال وبالتوفيق

forexman55555
11-18-2013, 22:11
الربح من الردود يتم عن طريق مشاركاتك الفعالة و المبتكرة
اما الربح المالى القابل للسحب فهو يتك عن طريق تعلم المتاجرة الجيدة و انا شخصيا انصحك ان تبدأ الان بتعلم الفوركس

xdorex
12-31-2013, 02:16
مرحبا اخي الكريم نعم عند وضعك للردود في المنتدى ستحصل على 10 سنت للرد الواحد
وتستطيع ان تستفيد من البونص بالمتاجره به عندما يتم تحويله الى حسابك في شركة اينيستا

mohamed amine
12-31-2013, 03:06
هنالك دورة تعليمية كاملة بالمنتدي التعليمي عليك بمتابعتها
الفوركس هو مجال مربح جدا لكن عليك الصبر في التعلم
بالتوفيق للجميع

egyptian200100
12-31-2013, 03:11
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
اولا بخصوص البدء فعليك بقرائة المزيد من الكتب الكثيرة الموجودة فى المنتدى لكى تتعلم
وبالنسبه للردود فانت بهذه الردود تزيد من الاموال المحوله لك من المنتدى لحسابك فى شركة انستا فوركس
اما عن التداول فهو مفتوح يمكنك ان تتداول فى كل شىء عملات او معادن او شركات
اما بخصوص اخيك اعتقد انه لابد من ان يقوم بتغيير الجهاز الخاص بك

karam22
12-31-2013, 03:16
ركز علي التعليم بشكل اساسي الن
انت في اهم المراحل في عملية التعليم وهي البداية وهي الاساس فيما هو اتي لك من مراحل المتاجرة

ahmedhawash
12-31-2013, 16:03
اخى الكريم وكل الاعضاء الجدد المنتدىة هنا بيعمل خدمه لكل الاعضاء من خلال الردود والحثول على بونص للمتاجره

ومنه ممكن ان تحقق ربح وتسحبه فى الحال من خلال اى وسيله سحب المهم يكون حسابك مفعل والله المستعان

صديق المنتدى
12-31-2013, 16:26
--------------------------------
شكرا على الموضوع اخي
لكني مازلت مبتدىء و ينقصني الكثير من التعلم
بالتوفيق و السلام.
--------------------------------

ishak88
12-31-2013, 17:36
اخي الكريم عليك ان تضع ردود و مواضيع فعالة للربح من المنتدى البونص
و هو غير قابل للسحب بل للمتاجرة عليك التوجه للقسم التعليمي ستجد ما تبحث عنه

Moro_Mezo
12-31-2013, 18:22
اضافة المواصضيع مثلما فعلت في موضوعك هطذا او الرد علي الموضوعات الموجودة في المنتدي
وكال رد او مشاركة بتأخد عليها بونص بيتحول الي حسابك في شركة انستا وبعد ذلك تستطيع التداول علية ومن ثم سحل الارباح

المسافر
01-04-2014, 07:54
انت فعلا فاتح حساب وبتكسب من الردووود يا اخى زى ما انا شايف
بس بردوو لازم تتعلم وتكثر الردووود علشان حسابك يكبر اكبر
وتقبل مرورى وبالتوفيق لك

harimeche
01-06-2014, 01:39
الســـــــــلام عليكم ورحمة الله

أخي يمكن أن تشــــــــارك بردود عادي

أو يمكنك كتبة وإنشاء مواضيع جديدة

تحياتي لك وبالتوفيق لكل الأعضـــــــاء

ilyes chaieb
01-06-2014, 01:54
اخي الكريم لتعلم الفوركس عليك بتحميل كتاب فوركس العرب و مشاهدت بعض الفيديوهات التعليمية على اليوتوب

اما بالنسبة لسؤالك الاخير لا يجوز التسجيل من نفس الجهاز او حتى من نفس خط الانترنت

تقبل مرورى

ishak88
01-06-2014, 16:01
اخي الكريم انصحك بالتوجه الى القسم التعليمي ستجد هناك ما تبحث عنه ان شاء الله
عليك بقراء الكتب و مشاهدة الدروس بالفيديو و فتح حساب ديمو فهو مفيد جدا بالتوفيق

balou1991
01-06-2014, 16:16
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد انا ياخي عضو جديد معليك ان تبحث في يوتيوب تعليم الفوراكس اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

عبد الرحمن معوض
01-06-2014, 16:19
اخى الكريم فى البدايه انصحك بالقرأه كثيرا فى المجال... ثم تقسيه ودراسه كل قسم على حد والاهم من ذالك كله تطبيق كل ما تقوم بقرأه تطبيق فورى ..على حساب تجربى ..وان تظل فتره تدريب لا تقل عن 6 اشهور بعد ذالك ابدأ فى العمل الجقيقى او على حسابات حقيقيه

ATLAS
01-06-2014, 16:25
فى البدايه اخى الكريم شخيا انصحك بان تقوم بقراءة كل الشروط والقوانين الخاصة بهدا المنتدى الغالى والعزيز علينا جميعا حرفيا واكتر من مرة ودلك من اجل عدم الوقوع فى اية مخالفة كدلك ومن خلال مشاركاتك فى المنتدى ستفهم وتتعلم ان شاء الله ماهية الفوركس بشكل عام

pepsimanxx
01-08-2014, 22:53
السلام عليكم
بصراحة أنا عضو جديد مثلك لكني عندما
بحثت بالمنتدى وجدث معلومات كثيرة وجد
قيمة ومفيدة أيضا بامكانها مساعدتك
في شيء خفي عليك لذا يا صديقي ابحث وستجد ما تسعى إليه إن شاء الله

ikaz-jem
01-09-2014, 18:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بالنسبة للتسجيل من نفس الجهاز ممكن تكلم الادارة وتشرحلها الموقف وشوف
البونص تتلقاه عل الشركة اللي لازم يكون عندك حساب بها و مربوط بالمنتدى اللي هيا انستا
لا يمكنك سحبه بل سحب ارباحه فقط
يمر البونص شهريا بنظام تلقائي الى حسابك في الشركة

akomoto
01-09-2014, 18:45
هوا اغلب الناس اللي بتعرض انها تدير محافظ او حسابات من صالحها انها تعرض الحسابات اللي هي شغالة عليها
عشان تجذب عملاء اخرين سواء كانت نصابة او شغالة كويس

rsfbg2010
01-24-2014, 17:39
السلام عليكم جميعا
اخى المنتدى هنا بيعطيك بونص مقابل الردود
ويمكنك الاستفاده من البونص فى المتاجره فى الفوركس
تقبل مرورى

frx
03-17-2014, 08:25
بارك الله فيك صديقى وجعله فى ميزان حسناتكم يا شباب الخير لم تقصروا فى الرد على هذا الموضوع وكل قام بدوره وهذا هو ما نحتاجه للارتقاء بالمنتدى العربى وتقبللوا تحياتى !!
.............

RomanyMoreed
06-27-2014, 21:09

بص حضرتك البونص تقدر تحصله من خلال كتابة الردود والمواضيع والبونص غير قابل للسحب فقط الارباح الناتجه من التداول بالبونص

kachary
06-27-2014, 22:54
السلام عليكم اخي الكريم اولا انت هنا في هدا المنتدى تكتب ردود ومواضيع وتاخد عليها بونص هدا البونص لايمكنك سحبه بل تتاجر
به على المنصة والارباح تسحبها عبر البنوك الالكترونية اما بالنسبة لاخوك فلا اضن انك تستطيع فعل دالك من جهاز واحد اما ادا كان عبر
3شبكة نت واحدة فلا باس

besnisse
06-28-2014, 03:59
مرحبا بك اخي تجارة موفقة باذن الله
عليك ايصا بمشاهدة الفيديوهات المصورة
و متابعة الدورات التكوينية حتى تتمكن من التعلم
السليم و المثمر و بعد ذلك يمكنك الولوج الى التداول
بالتوفيق

a7med84
07-17-2014, 19:17
اخى الكريم اجعل وقت للردود ووقت للتعلم لابد

ان تكن منظم وخد وقتك السوق صعب جدا فى التعامل والله المستعان

chokrito
07-18-2014, 17:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
انشالله اخي تكون استفدت من المشاركات السابقة والمفيدة والتي استفدت منها انا ايضا

ahdtoaa
07-18-2014, 17:41
بسم الله والله واكرم ينعاد عليك بالخير
عليك ياخى انك تقسم وقتك علشان تقدر تتعلم وفى نفس الوقت تطبق الصراحه
حساب الديمو مفيد جدا عشان الممارسه واتمنالك كل الخير باذن الله فى الفوركس

ishytower
07-30-2014, 08:25
السلام عليكم اخي الكريم اولا تبدأ بحمع البونص من المنتدي من خلال المشاركه الفعاله فيه من خلال الردود وانشاء مواضيع جديده متعلقه بالفوركس وبدها وبعد اجتياز مراحل تعلم الفوركس يمكنك البدء في التداول بأذن الله

aymanso
07-30-2014, 10:51
السلام عليكم اخى اهلا بك فى هذا المنتدى بعد ان سجلت فى المنتدى عليك اتباع قواعد المنتدى فى الحصول على البونص الذى يؤهلك للتجارة قى الفوركس من خلال شركة انستا عن طريق ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا ثم يتم الردود على المواضيع الموجودة فى المنتدى وتاخذ علية بونص ويحول لك فى اول كل شهر على حسابك فى انستا وبالتوفيق

hema2013
08-16-2014, 13:46
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على هذا الموضوع المفيد ولك منى جزيل الشكر ونبدء بالصلاة على اشرف المرسلين محمد اما بعدان تدخل فى الصفقات وتعمل ردورد 100رد وحتاخد 100دولار وتعمل فى المسابقات
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

gehad87
10-06-2014, 01:18
اخي العزيز علشان اصلا تشارك وتعمل بونص البونص ده ليه شروط
وعلشان تلتزم بالشروط في كل رد وموضوع لازم تقراء في الفورركس وتفهم
بالتالي انت محتاج تحمل كتاب الفوركس للمبتدئين العرب
وتتعلم منه كل اللي يلزمك
وتبداء تقراء الموضوعات وترد رد يكون طويل سطرين فاكثر وله علاقة بالموضوع ويكون ليه قيمة

mahmoud mostafa
10-18-2014, 03:03
موضوع فى غاية الروعة بارك الله فيك اخى الفاضل
مع تمنياتى لجميع الاعضاء بالنجاح والتوفيق , والربح الوفير

awa
10-31-2014, 19:50
التعامل مع المنتدى بيبقى عن طريق المشاركة بكومنتات على المواضيع او تعمل
مواضيع جديدة و لكن مواضيع مش منقولة من مكان تانى لان دة ممنوع

aymanso
10-31-2014, 20:02
السلام عليكم اخى اهلا بك فى هذا المنتدى بعد ان سجلت فى المنتدى عليك اتباع قواعد المنتدى فى الحصول على البونص الذى يؤهلك للتجارة قى الفوركس من خلال شركة انستا عن طريق ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا ثم يتم الردود على المواضيع الموجودة فى المنتدى وتاخذ علية بونص ويحول لك فى اول كل شهر على حسابك فى انستا وبالتوفيق

antonioforex
11-14-2014, 19:52
السلام عليكم
اخي انصحك ان تراسل الدعم الفني و تسالهم حول موضوعك و سيجيبونك
من دون شك و اتمنى لك التوفيق في تداولاتك اخي العزيز.

amermazzen
11-14-2014, 20:30
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم مرحبا بك في المنتدى بعد ان سجلت فى المنتدى عليك اتباع قواعد المنتدى فى الحصول على البونص بشكل عادي لكن لابد لك من تفعيل الحساب أولا لأنه بدون تفعيل الحساب لايوجد بونص لا تنسى التعلم الجيد قبل الماتجرة.

4ex trader
12-27-2014, 10:49
مرحبا بك فى عالم الفوركس , انصحك بالدخول الى اليوتيوب فهناك الكثير من الدورات والفيديوهات المهمة

مصراوى
01-20-2015, 20:30
اخى الفاضل اعتقد انة من المهم جدا ان تقوم بالتعلم من خلال القسم التعليمى الموجود بالمنتدى او لبحث على محركات البحث المختلفة على الانترنت

abdelhak redouane
01-20-2015, 20:59
ومان من سؤالك يدور بخاطرك الا وستجد اجابته فجميع من فى المنتدى بما فيهم الادارة المحترمة
بالتوفيق

OSAMA AMER
01-25-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام فى مندانا منتدى فوركس العرب:rules:
وانت بخير اخى محمدعن طريقة مشاركتك فى المنتدى فانه يمكنك القيام بذلك من خلال الردود التى تقوم بها على الاعضاء

OSAMA AMER
03-31-2015, 08:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب :)
نصيحة لكل مبتدأ عليك ان تقرأ عن الفوركس اكثر
وعليك ان تشارك لتتعلم
وعليك ان تقوم بفتح حساب تجريبى اولا

engaym
04-15-2015, 11:53
السلام عليكم اخى لمبتداء يمكن لك ان تذهب الى القسم التعليمى بالمنتدى وسوف تجد فية لكل الاسئلة المناسبة عن الفوركس وكل الشروحات التى تزودك بالمعلومات الضرورية للفوركس ويجب التعلم جيدا قبل البداء فى الحساب الحقيقي وبالتوفيق للجميع

jamila cchahed
04-15-2015, 15:52
بسم الله الرحمان الرحيم
1 تعلم الفوركس
2 جرب على الديمو

3 تلقى البونص
4 ابدا التدوال
5 اجنى الارباح
تقبل مروري

و السلام

chennana
04-18-2015, 16:30
اخي الكريم التعامل مع المنتدى من السهل الممتنع
انت تكتب ردود او مواضيع تاخذ عن كل واحد منها عشرة سنت
ثم يحول رصيدك الى انستا اول الشهر
تاجر به في الفوركس

طريق النجاح
04-19-2015, 21:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدىـ،،
طبعا انت محتاج قاموس للاجابة على هذا الكم من الاسئلة في قسم تعليمي في المنتدي يحتوي على كل ما تسئل،،،

4ex trader
04-21-2015, 11:03
يمكنك جمع البونص من المنتدى من خلال الردود والمشاركات , اما بالنسبه للربح فيمكنك تحقيقه من خلال المضاربة فى انستا

katreenaziz
04-23-2015, 16:34
اخى الفاضل سوف تجد اجابة على كل اسئلتك بدراسة التحليل الفنى والاساسى وعاما كتعريف للفوركس هو سوق تبادل العملات الاجنبية اتمنى لك التوفيق والنجاح

maradona120183
04-23-2015, 20:53

sinn
05-09-2015, 13:48
أشكرك أ.إسلام علي الرد بالفعل أنا أبحث الأن عن كل معلومة أحتاجها كي أبدأ معكم في هذا المنتدي الرائع
جزي الله الإدارة عنا كل خير وجزي جميع الأعضاء خيرا علي المساعدة

mansour2010
05-09-2015, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله وبراكاته
لا تستعجل ايها الاخ الكريم الخطوة الاولى هي حب التعلم
في هدا الميدان من خلال مثلا قرائة الردود والاسئلة في المنتدى

adiil
05-20-2015, 11:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الفاضل انت في بحر من المعلومات حول الفوركس و كل ما تريده ابحث عنه و ستجده و نحن نتمنى لك التوفيق و النجاح

mansour2010
05-20-2015, 12:27
السلام عليكم ورحمة الله وبراكاته
مرحبا بك ايها الاخ الكريم في المنتدى
انصحك اولا بقرائة الردود والاسئلة في المنتدى فهي هامة جدا
مع اضافة تغاليق لتحصيل البونص كل تعليق 0.10 دولار حيث لا تتعدى 100 دولار في الشهر

Bodemakled
05-20-2015, 12:53
أخي بارك الله فيك عليك بالقراءه في المنتدي هنا وفي النت ستجد شروحات ومواضيع ممكن تفيدك والله والاداره بارك الله فيها يعني مش سايبه شيئ إللي وأظهرتو للناس يعني إنتا عليك بالبحث ..

OSAMA AMER
06-23-2015, 07:16
( السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)
مرحبا بك أخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اتمنى للجميع حظا طيبا:bravo: )
اخى الكريم يمكنك الرد على مواضيع الاعضاء من خلال هذا القسم وايضا القسم العام وكل رد تقوم به نحصل على 10 سنت تصلك جميعها فى بداية الشهر القادم

ridabest
06-23-2015, 09:45
السلام عليكم لجميع اعضاء المنتدى العربي اشكركم جزيل الشكر على الموضوع لقد استفدت منه كثير في الوقت الحالي انا مبتدئ لا استطيع افادتكم امل ان ان استطيع في المستقبل وتذكر لا تبخلوا ولو بكلمة و شكرا

abed asttal
06-23-2015, 09:48
عليك اخي الاطلاع المستمر على المنتى وما هو جديد لتتمكن من معرفة ماتريد
شكرا الك اخي على الموضوعات المميزة تقبل مروري

goodman2
06-23-2015, 13:12
اخي العزيز استخدم خاصية البحث في المنتدى عن الفقرات التي ذكرتها عندها ستجد الكثير من الدروس والمواضيع في نتائج البحث
حاول تبحث عن المعلومات النظرية التي ستعينك في التعلم العملي

Angry falcon
06-27-2015, 19:47
بما انك مبتدئ فى مجال الفوركس انصحك بكتاب تعليم الفوركس للمبتدئين ثم التعمق فى تعليم التحليل الفنى

elmahdielannabi71
06-28-2015, 21:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة

ishak88
09-22-2015, 15:33
السلام عليكم اخي البونص يتم تحصيله من الردود و المشاركات يحول
الى حسابك في الشركة للتداول به عن طريق منصة التداول اي غير قابل للسحب

marwanadam
09-23-2015, 00:11
مرحبا اخى ما عليك اخى الى ان تربط الحساب بتاعك فى المنتدى فى الحساب فى انستا
وان تفعل بعض الردور والمشراكات الى انت تقدر عليها فى اول من كل شهر سيتم تحول هدا الامر الى حساب
وتتداول به والربح ممكن ان تسحبه وبتوفيق

akram mohamed obaid
10-19-2015, 13:54
السلام عليكم اخي الكريم البونص هو للردود والمواضيع التي تنشرها في المنتدى حيث تحصل على 10 سنت لكل رد او مشاركه اقصى بونص شهري هو 250 دولار هذا البونص لغرض المتاجره به وسحب الارباح المتحققه منه

ishak88
10-19-2015, 16:34
السلام عليكم اخي اولا عليك بانشاء حساب حقيقي و ربطه بالمنتدى حتى
تستلم عليه البونص و عليك بالتوجه الى القسم التعليمي للتعلم الجيد بالتوفيق

zer5000
10-19-2015, 19:20
شكراا لك اخى الكريم على الموضوع والشرح الجيد
كل نبذة وشرح معين يفيد كثيرا فى معرفة اوصال التداول وكيفية التعامل مع المنصة وتحليل الاخبار
للوصول الى تحقيق ربح مأمول من خلال التداول السليم
وتفضلك بالمداومة على طرح تلك المواضيع التعليمية المفيدة للجميع يحقق افادة جيدة للجميع

عاشق الفوركس
11-09-2015, 11:04
السلام عليكم ,مرحبا بك اخى الكريم تفضل الفيدو الهام
http://forex*masr.com/showthread.php?5778
http://forex*masr.com/showthread.php?5296
,مع تمنياتي لك بالتوفيق والنجاح

xmenflis1
05-25-2016, 04:54
مرحباً شكراً على إضافة
والاسئله دى هتلاقى اجابه عليها فى المنتدى الجميل العميق ده زى ما كل مبيتدا وجد ضالته فيه
بتوفيق للجميع

mourada
05-26-2016, 13:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الفاضل انصحك بالذهاب الى القسم التعليمي هنا في المنتدى و تتعلم و ستجد فيه كل ما يتعلق بالفوركس و نتمنى لك التوفيق و النجاح

nuclear2010
05-27-2016, 19:25
السلام عليكم جميعا
تقبل مرورى