PDA

View Full Version : بخصوص التفعيل لو حد عندة خبرة يرد

yousif200
08-04-2017, 02:27
يا جماعة لو سمحت انا بقالي اكتر من اسبوع رافع بيانات المستوي الاول والتاني
علشان افعل حسابي لاكن مكتوبلي لمستندات يتم النظر فيها بواسطة مدير عملية التحقق ولكن انت في حاجة لتحميل الملفات الضرورية.
- يرجي التأكد من ان اسم صاحب الحساب مطابق للاسم في المستند, والمعلومات الموضحة في المستند يجب ان تكون هي نفس المعلومات الموضحة من قبل صاحب الحساب اثناء التسجيل, ولتغير اسم صاحب الحساب يرجي ارسال طلب الي support@instaforex.com توضح به رقم حساب التداول الخاص بك وكلمة مرور الهاتف ومرفق معه نسخة من جواز السفر الخاص بك.
- يرجي التأكد من ان تاريخ الميلاد في المستند مطابق لتاريخ الميلاد الموضح عند تسجيل الحساب, ولتغير تاريخ الميلاد يرجي الذهاب الي منطقة العميل واختيار ضبط الحساب -> بيانات شخصية

وانا قريت رد لعضو بيقول اني لازم ابعتلهم راسلة علي الاميل هل الكلام دا صحيح ولا اعمل اية ياريت حد يفيدني ضروري

amrelkomy
08-04-2017, 02:35
علشان افعل حسابي لاكن مكتوبلي لمستندات يتم النظر فيها بواسطة مدير عملية التحقق ولكن انت في حاجة لتحميل الملفات الضرورية.
- يرجي التأكد من ان اسم صاحب الحساب مطابق للاسم في المستند, والمعلومات الموضحة في المستند يجب ان تكون هي نفس المعلومات الموضحة من قبل صاحب الحساب اثناء التسجيل, ولتغير اسم صاحب الحساب يرجي ارسال طلب الي support@instaforex.com توضح به رقم حساب التداول الخاص بك وكلمة مرور الهاتف ومرفق معه نسخة من جواز السفر الخاص بك.
- يرجي التأكد من ان تاريخ الميلاد في المستند مطابق لتاريخ الميلاد الموضح عند تسجيل الحساب, ولتغير تاريخ الميلاد يرجي الذهاب الي منطقة العميل واختيار ضبط الحساب -> بيانات شخصية

وانا قريت رد لعضو بيقول اني لازم ابعتلهم راسلة علي الاميل هل الكلام دا صحيح ولا اعمل اية ياريت حد يفيدني ضروري

يعني هو انا مفهمتش السؤال برضه ؟؟
بس لو الرسالة مكتوبلك انك لازم الاسم يطابق بيانات الحساب يبقي حضرتك كتبت الاسم غلط في التسجيل مش زي الاسم الي في البطاقة فالبتالي حتبعت رسالة لفريق الدعم تقولهم يرجي تعديل الاسم كما هو موضح بجواز السفر او البطاقة وتحط رقم حسابك وكلمة السر الهاتف الي انت عملتها وترفع حاجة منهم مع الرسالة يا البطاقة يا الباسبور ده لو الاسم غلط

لو الاسم بقي في التسجيل صح زي ما مكتوب في البطاقة هقولك تعمل ايه
هتجيب البطاقة وش وظهر وتخليهم في صفحة واحدة علي برنامج الرسام ولازم تكون واضحة ومتصورة تصوير اسكانر وكذلك التفعيل التاني هتبعتلهم الباسبور تصوير سكانر
وكده الحساب هيتفعل
غير كده معتقدش انه في مشكلة تانية في التفعيل لان لازم بيانات البطاقة بالكامل تبقي نفس بيانات التسجيل

Black Scorpion
08-04-2017, 02:46
بس لو الرسالة مكتوبلك انك لازم الاسم يطابق بيانات الحساب يبقي حضرتك كتبت الاسم غلط في التسجيل مش زي الاسم الي في البطاقة فالبتالي حتبعت رسالة لفريق الدعم تقولهم يرجي تعديل الاسم كما هو موضح بجواز السفر او البطاقة وتحط رقم حسابك وكلمة السر الهاتف الي انت عملتها وترفع حاجة منهم مع الرسالة يا البطاقة يا الباسبور ده لو الاسم غلط

هتجيب البطاقة وش وظهر وتخليهم في صفحة واحدة علي برنامج الرسام ولازم تكون واضحة ومتصورة تصوير اسكانر وكذلك التفعيل التاني هتبعتلهم الباسبور تصوير سكانر
وكده الحساب هيتفعل
غير كده معتقدش انه في مشكلة تانية في التفعيل لان لازم بيانات البطاقة بالكامل تبقي نفس بيانات التسجيل

بالضبط
انا عندما حاولت تفعيل حسابي قمت برفع الوثائق المطلوبة وانتظرت لمدة اسبوعين دون رد
ثم قمت بارسال صورة سكانر لجواز السفر الى العنوان الالكتروني الخاص بالدعم مرفق بطلب تعديل البيانات ورقم الحساب وكلمة سر الهاتف
وبعد يومين استلمت رسالة بأنه تم تحويل الوثائق لقسم التفعيل ثم بعد ثلاثة ايام اخري استلمت رسالة بأنه قد تم
تعديل بياناتي وتفعيل المستوى الاول للتحقق

yousif200
08-04-2017, 06:38
بالضبط
انا عندما حاولت تفعيل حسابي قمت برفع الوثائق المطلوبة وانتظرت لمدة اسبوعين دون رد
ثم قمت بارسال صورة سكانر لجواز السفر الى العنوان الالكتروني الخاص بالدعم مرفق بطلب تعديل البيانات ورقم الحساب وكلمة سر الهاتف
وبعد يومين استلمت رسالة بأنه تم تحويل الوثائق لقسم التفعيل ثم بعد ثلاثة ايام اخري استلمت رسالة بأنه قد تم
تعديل بياناتي وتفعيل المستوى الاول للتحقق

بس انا بياناتي مطابقة اللي سجلت بيها في الموقع

---------- Post added at 06:38 AM ---------- Previous post was at 06:37 AM ----------

وكده الحساب هيتفعل

لا يا استاذ عمرو كاتب الاسم صح وفية واحد صاحبي مسجل بردة نفس الكلام مكتوب

tamermosa
08-04-2017, 11:30
مدام كل حاجة صح
اتصل بالدعم الفنى و اطلب مكالمة شخصية من مدير حسابك
علشان يفهمك بالظبط ايه المطلوب منك

sob81
08-04-2017, 11:49
ممكن التاكد من ارسال الصورة التى تحمل نفس الاسم الذي تم التسجيل به وايضا صورة من فاتورة كهرباء او مياة تحمل نفس العنوان الذي تم تسجيلة فى الحساب الخاص بيك وايضا ممكن ان تراسل الدعم الفنى للشركة

yousif200
08-04-2017, 17:18
مدام كل حاجة صح
اتصل بالدعم الفنى و اطلب مكالمة شخصية من مدير حسابك
علشان يفهمك بالظبط ايه المطلوب منك

ايوة كل حاجة صح يعني لازن اتصل بية ولا ابعتلهم رسالة

ahmed instaforex
08-04-2017, 20:19

عملية تفعيل الحساب تأخذ وقت بعض الشئ في حالة وجود طلبات كثيرة علي الموظفين
علي العموم يتم الرد علي الطلبات سواء بالقبول او الرفض
وان شاء الله يتم قبول المستندات
كل التوفيق

Muhammed Mustapha
08-04-2017, 23:59
اعتقد انه لابد من ايداع 100 دولار حتي تسحب ارباحك وايضا عمل 30 لوت هي دي الشروط الي انا اعرفها بصراحة لو حد تاني عنده معلومة ممكن تستني بقي الردود الي بعدي ووفق الله وتسحب ان شاء الله

yousif200
08-05-2017, 05:15
عملية تفعيل الحساب تأخذ وقت بعض الشئ في حالة وجود طلبات كثيرة علي الموظفين
علي العموم يتم الرد علي الطلبات سواء بالقبول او الرفض
وان شاء الله يتم قبول المستندات
كل التوفيق

بس دول بقالهم كتير اوي وهل لازم ابعت ترسالة علي الاميل بتاع الشركة ام لا رفعهم بقالي اكتر من 10 تيام الوقتي