PDA

View Full Version : تجربتي في التداول

mahmoudnaser
08-19-2017, 12:58
يا اخواني اهلا بكم انا بحكي لكم تجربتي في التداول انا اخدت بونص 120 دولار وكنت شغال بنسخ توصيات من اشخاص معروفة وغير معروفة كنت بكسب وبخسر والخسائر كانت اكتر من المكسب لحد موصل حسابي ل30دولار من 120 قولت انا مش هنسخ توصيات تاني من حد واشتغلت من نفسي بس كنت خايف اخسر تاني واشتغلت علي الدعوم والمقاومات بلوت 0.03 والحمدلله نتائج مبهرة 9 صفقات رابحة و1خاسرة وانشاء الله الاسبوع اللي جاي هعلي اللوت شويه نصيحتي لكم محدش ينسخ توصيات من حد اتعلم ثم اتعلم

atta250
08-19-2017, 16:37
السلام عليكم .. اكيد طبعا اخي الكريم ان كل واحد يعتمد علي نفسه افضل ويتعلم التداول ويكتسب الخبره احسن بكتير من انك تتابع ناس متعرفش دخلوا الصفقه دي ازاي ولا ليه . ودا بينطبق علي المثل الي بيقول لا تعطني سمكه ولكن عملني كيف اصطاد .
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

mostafa1995
08-20-2017, 01:31
التعلم هو الافضل لو اعتمدت على التوصيات للاسف ستخسر
منهم من يعتمد على برامج الية وللاسف تعكس معهم كثير الصفقات وبالاخر يخسروا كل المبلغ المداع
حافظ على مالك واشغل من مخك وتعلم وواصل تحقيق الهدف

waelmma
08-20-2017, 07:18
:o:o:o تمام اخى الفاضل ومبروك عليك المكاسب والحقيقة انه من المعروف ان الدعوم والمقاومات هى افضل شىء فى التداول
وممكن الاعتماد عليها فقط فى الدخول الى الصفقات وجزاك الله خيرا اخى ومنتظرين المزيد ان شاء الله

samehabdelaal
08-28-2017, 20:12
شكرا لك يا اخى على الموضوع
احب ان اضيف انا اعتمدت على البرامج و بالتالى خسرت كل راس مالى و الان ببدا من جديد ربنا يوفقنا اجمعين
شكرا لك
تقبل مرورى

nonam
08-31-2017, 13:04
انا معاك ان التعليم من اهم االادوات اللي انت لابد ان تتعامل معاها في السوق اتمني ان يكون الحساب الحقيقي والتعامل مع الموضوعات الاهم في السوق ومن الممكن ان تتعلمم من اكتر من مصدر لان التعليم الاهم في التعامل مع السوق والتعامل مع التداول

AKABILAL
09-01-2017, 13:03
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اعتماد البرامج يأدي في معظم الاحيان الى الخسارة

waelmma
09-05-2017, 21:36
:)):)):)) والله اخى الفاضل بارك الله فيك وانا لااحب ابدا التعامل مع
الفوركس كوبى وافضل الاعتماد على نفسيى فى التحليل وجزاك الله خيرا اخى ومنتظرين المزيد

Hala Abdo
09-08-2017, 18:12
فعلاً كلام حضرتك كله صح و اسوء حاجة في الفوركس انك تعتمد على التوصيات او نسخ الصفقات و من الافضل انك تتعلم و تفتح صفقات بنفسك حتى لو هتخسر في البدايه المهم انك تتعلم و تجتهد و تجرب لحد ما توصل للهدف