PDA

View Full Version : تجربتى فى الفوركس لعل الناس تستفيد بها

ahmedradwan
08-19-2017, 13:33
اول ما عرفت الفوركس كنت لا اصدق ازى ممكن اكسب فلوس بكل سهوله و طبعا كمثل الكثير بدون تفكير دخلت فى الفوركس وحصوصا بعد ما شهدت فيديوا لراغب امين وانا طبعامن المتابعين له وباثق فيه شويه المهم دخلت وفضلت احول فلوس واخسر حتى خسرت 800 دولار توقفت عن العمل وعزمت لن ادخل ثانيه لكن كان ينتبنى الشوق دائما وحولت ابحث عن البونص المجانى لكنى انكشفت عيب قوى فى نفسى هو التسرع والطمع واننى عايز اخلى 100 دولار فى يوم 100 زيهم طبعا الكلامده ممكن وكان بيحدث معى لكنها كانت بدون خبره وكان شغلى عشوائى علشان كده كانت باكسب كتير واخسرهم فى خمس دقائائق بل با اخسر كل راس مالى فى هذه الخمس دقائق وباسرارى حاولت ان ادرس الموضوع جيدا بدات اهداء حتى اتعلم صحيح عرفت اخطائ لكنى لم اندم على خوض التجربه فارجوكم لا تتسرعوا وسارعوا فى ان تتعلموا صح وشكرا اخوكم احمد رضوان

ehabbob
04-13-2019, 10:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا اتفق معك في هذا الراي كلية لسبب بسيط جدا ان التعلم لا عني عنه و من بعده الحساب التجريبي لانه هو الذي تطبق فيه ما قد تعلمته عن الفوركس حتي و لو بدون جدية و لكن يكفي انك تختار الصفقة و تقوم بادارتها و قراءة المؤشرات و روية الترند و خلافه فالحساب التجريبي هام للغاية و يجب ان ينصح به دوما للمبتدئين حتى يطبقوا التعليم و التدريب قبل الدخول للحساب الحقيقي و خوض تجارب الخسارة و الربح