PDA

View Full Version : كلاااام ناس عاقله وكلااام ناس كبيره

mohamed eldamnhorey
08-14-2012, 03:30
بسم الله الرحمن الرحيم

ادخل فى الموضوع مباشرة

انا طبعاً واحد منكم وحصل معايا زى ما حصل معاكم بالظبط

بس انا ليه بقا ماذهبت فتحت مواضيع وعملت ده كله وقولت كلاااام ملوش لزمه يقال

لان عارف ان الادارة بالقرارت اللى اخذتها دى

مؤقته ومش هتمشى باذن الله بصورة دائمه وهيرجعووو كل شئ كما كان

ياريت الناس المجتهده النشيطه اللى دخله مجال الفوريكس علشان يتعلمووو ويجتهدوو ويربحووو

يقفوو ضد الناس اللى جايه تخرب المنتدى وتعمل ردود كثيره ملهاش اى علاقه بالمجال

واخونا فوريكس مصر مابيقصر وراح يتناقش مع الشركة فى رجوع المنتدى مثل الاول

ولكن لما الموضوع يهدى شويه والناس الاسبام الغشاشين يطرقووو المنتدى

ونتمنى فتح موضوع لتعليم الناس التبليع واحنا كلنا كمجتهدين وككتاب بالمنتدى راح نقف جميعا متكاتفين ضد الناس الغشاشين

واتمنى الناس تهدى وتبطل فتح مواضيع كثيره ملهاش لزمه وياريت المواضيع الاخررى كلها تغلق ونتفق ونتوحد فى الموضوع ده

اللى موافق على كلااامنى يشرفنى بالرد

بارك الله فيكم ولكم منى كل الحب والتقدير والاحترام

اخوكم محمد الدمنهورى

safiforex
08-14-2012, 04:07
اوافقك الراي اخي محمد ، فطالما ان الادارة طمنتنا بلانه امر مؤقت فلا داعي لاي شيء نعمله ضد القرارات
و المشكل كما وضحت ان الناس الغشاشاة دي فهي تيجي عن طريق الرفرال ن فقط لان من يعمل الرفرال يعمل شوية دعاوي لاناس لا يعرفون عن الفوركس اي شيء و يوقولون لهم اعملوا كوبي باست
و باساليب جديدة
و بهذا القرار الان اصبح الرد يعني مثله مثل الرفرال يعني اظنه سياتي بنتاءج عكسية اكثر
لانه في ناس حتفكر انها تجيب رفرال عن انها تعمل ردود و بهذا يكثر عدد الاعضاء النصابة
و انا رايت في هذه الفترة الاخيرة عدد كبير انضم الى المنتتدى هم جدد و بيعملوا كوبي باست
يعني الامور ستوسوء اكثر فاكثر
فاحسن شيء ان يتعمل مشرفين لكل قسم و يعملوا بعناية على مراقبة الردود و لكل قسم مشرفه
بالتوفيق للادارة و للجميع

Zogota
08-14-2012, 04:12
علي فكرة كلامك سليم ومظبوط انا اول شهر ليا في المنتدي بس لاقيت ردود كتير شكرا وجزاك الله كل خير والاعضاء لا تعرف يعني ايه فوركس اصلا
بس كدا مش دا الحل لان كدا الردود الي من النوع دا هتزيد مش هتقل .. الحل ان يكون في طاقم اداري قوي ويحذر العضو 3 مرات واذا لم يستجيب يغلق الحساب
لكن دفع 10 سنت علي المشاركة شئ سئ ومحبط وحتي لو كان في قرار كدا المفروض يكون من اول الشهر الجديد مش من في منتصف الشهر

osama shaban
08-14-2012, 04:15
انا موافقك الرد تماما يا اخي المفروض ان المنتدي للاستفاده وتعليم المبتدئين الفوركس مش للبونص وجمع الدولارات بس
لازم كلنا نقف مع الاداره واحنا مش هنرضا الضرر ليهم واكيد هما مش هيرضوا الضرر لينا برضه
اعتقد ان اللي حصل بسبب كثره الغش والاحتيال علي المنتدي لتجميع اكبر قدر من البونص وكلنا عارفين الكلام ده

mohamed eldamnhorey
08-14-2012, 04:20
كلااام ممتاز منهم وتفهم جيد

ياريت كلنا نقف مع الاداره ونتكاتف

ودعوة لمحاربة الغشاشين اصحاب النفوس الضعيفه

forex4ever
08-14-2012, 04:23
انا موافقك الرد تماما يا اخي المفروض ان المنتدي للاستفاده وتعليم المبتدئين الفوركس مش للبونص وجمع الدولارات بس
لازم كلنا نقف مع الاداره واحنا مش هنرضا الضرر ليهم واكيد هما مش هيرضوا الضرر لينا برضه
اعتقد ان اللي حصل بسبب كثره الغش والاحتيال علي المنتدي لتجميع اكبر قدر من البونص وكلنا عارفين الكلام ده

انا مع الادارة في المنتدى كثر فيه المواضيع التافهة والغير مفيدة والردود المكررة والسبام ومشكور والى ماذلك
بس في اعضاء فعلا مظلومين وباعتراف الادارة نفسها وعشان كده الاخ سمارت حزين وزعلان :)
وانا بكل حب وبكل ود بقول كان في الامكان احسن مما كان ولكن لكل ادارة وجهة نظرها التي تحترم وان اعترضنا عليها بكل الاحترام المطلوب
نعم القرارات ظالمة لبعض الاشخاص وعزائنا الوحيد ان الموضوع مؤقت

بسم الله الرحمن الرحيم

ادخل فى الموضوع مباشرة

ياريت الناس المجتهده النشيطه اللى دخله مجال الفوريكس علشان يتعلمووو ويجتهدوو ويربحووو

ونتمنى فتح موضوع لتعليم الناس التبليع واحنا كلنا كمجتهدين وككتاب بالمنتدى راح نقف جميعا متكاتفين ضد الناس الغشاشين

واتمنى الناس تهدى وتبطل فتح مواضيع كثيره ملهاش لزمه وياريت المواضيع الاخررى كلها تغلق ونتفق ونتوحد فى الموضوع ده

اخوكم محمد الدمنهورى

اخ محمد يا دمنهوري انتا والله العظيم مثال للعضو المحترم واللي بحب ادخل مواضيعه لقرائتها :)
اوافقك الراي تماما وان شاء الله الموضوع يحل في اسرع وقت

ebtehag
08-14-2012, 05:57
اوافقك الراي اخي محمد ، فطالما ان الادارة طمنتنا بلانه امر مؤقت فلا داعي لاي شيء نعمله ضد القرارات
و المشكل كما وضحت ان الناس الغشاشاة دي فهي تيجي عن طريق الرفرال ن فقط لان من يعمل الرفرال يعمل شوية دعاوي لاناس لا يعرفون عن الفوركس اي شيء و يوقولون لهم اعملوا كوبي باست
و باساليب جديدة
و بهذا القرار الان اصبح الرد يعني مثله مثل الرفرال يعني اظنه سياتي بنتاءج عكسية اكثر
لانه في ناس حتفكر انها تجيب رفرال عن انها تعمل ردود و بهذا يكثر عدد الاعضاء النصابة
و انا رايت في هذه الفترة الاخيرة عدد كبير انضم الى المنتتدى هم جدد و بيعملوا كوبي باست
يعني الامور ستوسوء اكثر فاكثر
فاحسن شيء ان يتعمل مشرفين لكل قسم و يعملوا بعناية على مراقبة الردود و لكل قسم مشرفه
بالتوفيق للادارة و للجميع

تمام كلامك اخى المشرفين هو فقط بس قرارات الادراره جاءت متسرعه واعتقد انها لم تدرس بما فيه الكفايه او كانت الخيارات لحل المشكله المتاحه امامها قليله ولكن من الحلول فعلا ان كل قسم يكون له مشرف ويطبق القانون على الجميع

magic777
08-14-2012, 07:36
بس ده مش حل للمشكله اخي محمد وده هيخلي اللي بيشتغلوا بذمه ومراعين ربنا يكون مش قدامهم الا حلين اما يسيبوا المنتدى
لان بأه اللي يعمل رد ويتعب مساوي للي بياخد من وارء الريفرال من غير تعب
او اننا نعمل دعايه للمنتدى ونجيب ريفرال احنا كمان وبلاش نتعب في الردود مادام اللي عنده ريفرال هو اللي بيكسب خمس اضعاف اللي بيتعب في الردود
وده غير ان الردود السبام هتكتر اكتر لان معظم اللي بيشاركوا هيكونوا مشتركين في مشاريع بيع البونصات
وتقسيم فلوس الريفرال وهيكون 95 في الميه من الاعضاء مش بيعرفوا حاجه عن المجال ده
ومش هتفرق معاهم 10 سنت ولا 20 سنت لانهم اصلا بيغشوا وبيكتبوا اي حاجه ده غير انهم هيبيعوا البونص وياخدوا فلوس
مش هيتاجروا
ومافيش شهر وهتلاقي ان عدد الاعضاء فوق 4000 وهيكون منهم بس 1 في الميه اللي بيفهموا في الفوركس
يبقى ايه النظام بعد كده
لو القوانين الجديده دي كانت هتحل المشكله كنا نستحمل كلنا لكن للأسف انا من رأي انها في صالح الغشاشين اكتر
ومش في صالح المتاجريين اللي داخلين يشاركوا بمجهودهم وفاهمين المجال وبيشاركوا بضمير
يبقى الحل هنا الغاء احتساب الريفرال وبيع البونص وبكده فعلا هنقضي على ظاهره الغشاشين من جذورها
ومواضيع بيع وتقسيم البونصات اللي ملت المنتديات دي وكان على حساب منتدانا هنا

forex4ever
08-14-2012, 07:40
بس ده مش حل للمشكله اخي محمد وده هيخلي اللي بيشتغلوا بذمه ومراعين ربنا يكون مش قدامهم الا حلين اما يسيبوا المنتدى
او اننا نعمل دعايه للمنتدى ونجيب ريفرال احنا كمان وبلاش نتعب في الردود مادام اللي عنده ريفرال هو اللي بيكسب خمس اضعاف اللي بيتعب في الردود
وده غير ان الردود السبام هتكتر اكتر لان معظم اللي بيشاركوا هيكونوا مشتركين في مشاريع بيع البونصات
ومش هتفرق معاهم 10 سنت ولا 20 سنت لانهم اصلا بيغشوا وبيكتبوا اي حاجه ده غير انهم هيبيعوا البونص وياخدوا فلوس
مش هيتاجروا
ومافيش شهر وهتلاقي ان عدد الاعضاء فوق 4000 وهيكون منهم بس 1 في الميه اللي بيفهموا في الفوركس
يبقى ايه النظام بعد كده
لو القوانين الجديده دي كانت هتحل المشكله كنا نستحمل كلنا لكن للأسف انا من رأي انها في صالح الغشاشين اكتر
ومش في صالح المتاجريين اللي داخلين يشاركوا بمجهودهم وفاهمين المجال وبيشاركوا بضمير
يبقى الحل هنا الغاء احتساب الريفرال وبيع البونص وبكده فعلا هنقضي على ظاهره الغشاشين من جذورها

موضوع بيع البونص ده اصلا كان منرفزني وناس كتير كانت تقولي عادي ماهو حر في حسابه حر ايه بس ونيلة ايه !! حاجه تخنق والله العظيم !!
يعني الواحد مش يشتغل فوركس يشتغل ردود ومشكور وشكرا وجزاك الله خير وموضوع رائع ونوعية الردود دي !!!
وبعد كده يبيع البونص !! بجد النوعيات دي من البشر ماتستاهلش الخير اللي بتعملوا انستا ومابتقدرش ابدا يعني ايه بونص مقابل الردود
تحياتي ليك يا ماجيكو وعلى مشاركتك الجميلة :)

Eslam Torres
08-14-2012, 07:59
يارب يكون امر مؤقت
لان حصلى حالة احباط جامده

mssforex
08-14-2012, 08:00
السلام عليكم ورحمة الله

انا من الاعضاء الجدد فى المنتدى
لكن ممكن تبحثو فى ردودى هتجدى انى بعلق وبعقب على مواضيع فى الفوركس وبقول المعلومات الى بعرفها لكن هناك فعلاء اعضا بيجو يكتبو مشكور بس بدون ما بيوضح الى الى عامل الموضوع وجهة نظره وانا شايف ان يكون فى رقابه على المنتدى اكتر ويكون فى مشرفين اكتر ويكون هناك نظام افضل يعنى القسم التعلمى كاتب الموضوع 20 سنت والردود بى 10 سنت وقسم الاسئله العامه الى عامل الموضوع 10 سنت والردود 20 سنت
وعمتا ان شاء الله الموضوع يتعدل وانا شايف ان الحد الاقصى دا موضوع مش ظريف

وتحياتى للجميع

Moselhy
08-14-2012, 08:07
انا صراحه مش عارف اوصف الاحساس الاجوايا بجد احساس وحش اوى بجد انا مش عارف اقول ايه وانا تعتب بس فى ناس بطمنك وتقولك متخفش البونص هيرجع تانى بس الا انا واخد بالى منه انهو هيرجع تانى علشان هو عمل لخبطه كبيره اوى فى السوق

elking
08-14-2012, 13:10
اان شايف ان لازم كلنا نقف قصاد كل الاسبامر ال فى المنتدى وال ملهومش اى علاقة بالفوركس ولكن مجرد داخلين مشروع استثمارى يكتبوا ردود ويبيعوا الحساب ارجو ان اى حد يلاقى رد سبام يبلغ عنه فورا

mohamed eldamnhorey
08-14-2012, 17:42
هو افضل حل فعلاً

الغاء الريفيرالز ده

هو ده سبب المصايب دى كلها وسبب لجوء الاسبامرز

marou49
08-14-2012, 18:09
بسم الله الرحمن الرحيم

ادخل فى الموضوع مباشرة

اخوكم محمد الدمنهورى

السلام عليكم
يا غالي و الله أنا كنت أشتغل و أحااول أكتب أفكاار تنفع ز لكن للأسف البارحه تفاجأت باللي صاار فندمت على حياتي و الوقت اللي ضيعتوو رااح على الفاضي
بس حاليا حسيب المنتدى شوي لأني متعصب عليه و أشوف حتاا أخرى أرتااح فيها لما يتهدن المنتدى و يرجع كما كاان و أحسن بعديهاا نعوود له ان لم تأتي الدراسه

silverfox
08-14-2012, 18:10
انا موافقك جدا يا كبير ويا ريت كل اعضاء المنتدى يتفهموا الموضوع زيك كدا
اصل دى فلوس بتندفع مش لعب بنوزعها

magic777
08-14-2012, 18:29
هو افضل حل فعلاً

الغاء الريفيرالز ده

هو ده سبب المصايب دى كلها وسبب لجوء الاسبامرز

وانا معاك في الرأي ده
لان بصراحه الموضوع بتاع بيع البونصات والمكسب في الريفرال هو اللي فتح الباب على مصراعيه
لكل من هب ودب يدخل يعمل ردود حتى لو مش فاهم حاجه في اي حاجه واللي وقع في الرجلين الي بيشتغلوا بذمه وبضمير وفاهمين المجال ده
وبصراحه قرار تخفيض البونص ده مش هيفرق معاهم في حاجه
ده هيقلل بس عدد الناس اللي بتتعب وتشارك بردود مفيده
وهتفضل برده ردود السبام موجوده وحتى مع الحل ده اللي هو من وجهه نظري مجرد مسكن للمشكله مش حل خالص
والكل هنا هتلاقيه هيتجه لجمع الريفرال وبس
وبدل ما تكون رساله المنتدى ده تخريج متاجريين يتاجروا في الفوركس
هيكون عباره عن مجرد سوق تجاري او منتدى استثماري هيطلع مندوبين مبيعات
وبالنظام ده المشكله هتكتر اكتر وهيصعب حلها خاصه وفيه اتنين مشرفين بس على 2000 عضو
قابلين للزياده للضعف بنظام الريفرال
فاريت ياجماعه ندور على الحل الصحيح للمشكله ومن جذورها لو فعلا عاوزين المنتدى ده ينافس المنتديات الاجنبيه التانيه
مش ندور على مجرد مسكنات للمشكله وبعد شويه مش هيكون ليها فايده اساسا

jans
08-14-2012, 18:42
اكيد لو كان هناك أي غش في المنتدى سوف اكون واقف مع المنتدى و انا ضد الغش او محاولة الغش
و شروط استلام البونص بسيطه و لا تحتاج من اي شخص ان يحاول الغش و لكن الطمع اذا كنت لا تستطيع السيطره عليه هنا كيف سوف تتاجر في الفوركس في نظري ايضاً سوف يكون هناك ظلم على الاشخاص المحترمين في هذا القرار ولو تم ايجاد حل افضل يكون احسن لنا.

MedoMix
08-14-2012, 18:48
انا موافق علي الغاء خاصيه الرفيلز وارجاع قيمه البونص الي نصابها وكذلك ذياده عدد المشرفين

simox big
08-14-2012, 21:13
السالم عليكم اخي
انا معك في كل ما قلت فليس من المعقول ان الغشاش يفعل فعلته ونحن نصبح ضحايا
لهل القرارات الصارمة والتي احسستني بالياس ونتمى عودة المياه الى مجاريها

nourhan ali
08-14-2012, 21:41
بسم الله الرحمن الرحيم

ادخل فى الموضوع مباشرة

اخوكم محمد الدمنهورى

والله عندك حق بس ناس كتير احبطت لما اتحول الرد وبقى ب10 سنت وكمان اللى حصل فى نقص البونص ده احبط الناس شويه بس فعلا لازم نستنى لحد ما نشوف ايه اللى هيحصل ونحاول نبلغ عن المشاركات الغير فعالة واتمنى ان يكون هذا التغيير مؤقت

medhat
08-14-2012, 21:49
انا من الاول قلت الن لازم نساعد المشرفين وكان من اول الشهر لما عملوا حكايه عدم اظهار
الردود الابعد المراجعه وبعدين تراجعوا انا عندى فكره بوجود متطوعين للعمل مع المشرفين
وممكن المشرف يده بونص على كشف لتلاعب وده للى يرى المشرفين انه صاحب خبره
ومتمكن وبكده نحمى المنتدى

mokhtar26
08-15-2012, 11:37
السلام عليكم
لماذا كل هذا الانبطاح يا اخي هذا رزق ناخذه بكرامة او لا ناخذه ابدا
يجب ان يتحمل كل واحد مسؤوليته كاملة سواءا ادارة او منتسبين
و خاصة الادارة هذا تعب ناس و لا يليق ان يدفع الجميع ثمن تهور البعض لذا ننتظر
ان تقوم بواجبها و تعيين مشرفين جدد و نعيد للمنتدى هيبته و انا اتابع المنتدى الهندي
الذي يشهد هروب اعضاء فوركس العرب اليه زاد عدد اعضائه من امس الى اليوم بـ150 عضوا
كلهم من هنا و الادارة هنا تبقى متفرجة و تركب راسها و عن قريب ستصبح مشكلة للادارة
في ضل وجود ناس تريد العمل المنتج الفعال و تجاهل الادارة لهم من اجل حفنة من المرتزقة
و الكلام كثر و اصبح مثل غثاء السيل بدون فائدة

fafa280384
08-15-2012, 13:14
مش هيتاجروا
يبقى ايه النظام بعد كده

صحيح اخي لاسف اختلط الحابل بنابل وروحنا احنا في رجلين
الحمد الله على كل حال وادارة ماقصرت ومن حقهم ظمان حقهم

mrdark
08-15-2012, 16:54
صراحة أمر غريب ومضحك في نفس الوقت جدا المنتديات الأخرى بدأت ب 20 سنت ووصلت ل 30 للرد وأما منتدانا بدأ ب 20 لينول ل 10 سنت للرد وكل هذا يتبث لماذا نحن العرب غير متقدمون ولماذا أغلب العرب يخسرون من هذا السوق وهذا الأمر يثبت العديد من الأشياء عنا نحن العرب مع كل الأسف
بسبب التفاهات العديد من الأعضاء تضرروا بما حصل وما يحصل لاكن الله لايضيع أجر من أحسن عملا ولا أقولها يعني مجرد كلام فقط بل سبق وحدثث معي لهذا أقول لكم إصبروا وتقبلو قرار الإدارة هاذ فأكيد مجرد قرار مؤقت وأتمنى أن تساعدوا الإددارة في محاربة الغشاشين للرقي بالمنتدى ونجعله في القمة

king
08-15-2012, 18:15
اخى كلامك صحيح بس المفاجأه التى عرفتها من الاتصال ومراسلة ادارة شركه انستا فوركس ان موضوع تخفيض البونص ده ميعرفوش عنه حاجه وهذا ما وصلنى بالضبط من التحدث معا فريق عمل شركة انستا فوركس والاتصال مستمر ان شاء الله معا افضل شركة فوركس فى العالم واعتقد ان الشركه ان شاء الله حتدخل قريبا ومفيش مشكله بس هناك حلول اخرى وكان ممكن اخطار الاعضاء قبل التخفيض وفى النهايه ومعا كل ما يحدث نتمنا دائما الرفعه والتقدم للمنتدى وانا يبقا فى المرتبه الاولى بين جميع مواقع ومنتديات الفوركس حتى لو احنا مش موجودين فيه وشكرا

zasd
08-15-2012, 19:25
كلام جميل جدا
لكن للاسف لا حياة لمن تنادى

بسمة الحياه
08-15-2012, 19:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الموضوع حقا في الصميم و نرجو أن يكون قرار لادارة مؤقتا
و لكن لدي ملاحظة ان المبتدئ في هذا المجال كحالتي عندما يقرأ موضوعا و يستفيد منه لايجد ردا يكتبه غير الشكر فهو لا يستطيع اضافة شيء للموضوع و خاصة ان وضع من طرف محترفين فما الحل حينها
ان كنتم تريدونه ألا يكتب فلن يكتب و لكن كيف له حينها أن يجمع مالا يدخل به سوق التداول يبدو لي أن هنالك خللا ما و أرجو أن يحل بطريقة ما
أرجو من سيادتكم التكرم و اجابتي على ماقلت؟؟؟؟

register
08-16-2012, 15:15
أنا مع رأيك اخي محمد ، يجب علينا الوقوف متحدين ضد الغشاشين ، ويجب التبليغ عن المشاركات السبام و الوقوف ضد السبامرز ، لا مكام لهم بيننا .
المنتدى للفوركسيين ، وهم الذين لحقهم الضرر
المشرفون اثنان فقط الله يكون في عونهم ، لذا وجب علينا مساعدتهم حتى نحافظ على المنتدى من المخربين

jimmyhelmy
08-16-2012, 15:20
والله انا معاك في الراي لان الغش بقا حاحه صعبه
ومن هنا حنا لازم نغير من نفسنا علشان حياه افضل

---------- Post added at 02:20 PM ---------- Previous post was at 02:20 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الموضوع حقا في الصميم و نرجو أن يكون قرار لادارة مؤقتا
و لكن لدي ملاحظة ان المبتدئ في هذا المجال كحالتي عندما يقرأ موضوعا و يستفيد منه لايجد ردا يكتبه غير الشكر فهو لا يستطيع اضافة شيء للموضوع و خاصة ان وضع من طرف محترفين فما الحل حينها
ان كنتم تريدونه ألا يكتب فلن يكتب و لكن كيف له حينها أن يجمع مالا يدخل به سوق التداول يبدو لي أن هنالك خللا ما و أرجو أن يحل بطريقة ما
أرجو من سيادتكم التكرم و اجابتي على ماقلت؟؟؟؟

noureen
08-16-2012, 15:29
هى فعلا قرارات الادراه مؤقته و كلنا عارفين دا و عارفين ان الاداره ملجاتش الى الامور دى الا بسبب كثره المخالفات و كلمنا كله ان فى اكتر من طريقه اخر لوقف الردود المخالفه غير انهم يضيعوا مجهود الناس اللى بتتعب بجد .... و كان عندى استفسار ياريت حد من الاداره يجوبنى عليه هل القرارات دى من شركه انستا ولا من اداره المنتدى لانها لم تتطبق فى المنتدى الاجنبى...

HOUSAMMI
08-16-2012, 15:40
بسم الله

انا معاك اخى وبارك الله فى مجهودك

وادعو ان هناك رابط صغير للردود الاسبام يمكن لاى عضو الضغط عليه كمساعدة للادارة

اتمنى ان تنتهى تلك الاجراءات قريبا |ً

nader
08-17-2012, 02:48
انا اللي فهمته من الموضوع ان السبب وراء تخفيض قيمة المشاركة من 20 الى 10 سنت
في الحقيقة نحن ايضا لاحظنا كثرة المواضيع المكررة من دون داعي ولا فائدة تذكر
ولاحظنا ان بعض الاعضاء تعمل عدد بوست كبير كل يوم او سبام
اذا كان صدر الاعضاء والادارة يتسع للقتراحات فهاهو حل ربما يكون مناسبا نوعا ما