PDA

View Full Version : اذا ماكنتش قده سيبه

zam_bozo
09-01-2017, 00:57
اخوتي الأعزاء .. هذه نصيحة من أخ لكم تنفعك اذا كنت مبتدئ
الفوركس ليس لعبة ..انما هو عمل شاق جدا جدا جدا
فان كانت عندك العزيمة فاصبر ولا تتأوه من ضربات السوق
وان كنت لا تتحمل .. فاهرب .. اهرب .. اهرب

snnaky
09-11-2018, 17:42
يا اخي الكريم، كفاك استخفاف بعقولنا مش كل كلمة او عنوان تعمل علية موضوع دى مش موضوعات ولا ينفع تعملها موضوع انت بتتصنع وتتحايل لعمل موضوع بدون محتوى حقيقى وانت لست مجبرا لعمل مثل هذة الموضوعات وهى موضوعات بدون هدف او بدون قيمة او افادة اخي الكريم فلماذا تجتهد فيما لا يفيد لمجرد كسب بعض البونص بدون حق

Abu_Yassin
09-11-2018, 18:07
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب اخى الغالى من مميزات سوق الفوركس انه مناسب لجميع المتداولين كل حسب على مقدرتة المادية وظروفة الشخصية واهدافه من التداول

ehabbob
04-20-2019, 08:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كلام سليم بصورة كبيرة جدا و بالتاكيد الكل يسعي للتحلي بالصبر و تقبل الخسارة و هذا سوف ياتي بالتدريج من صفقة لاخري و لكن في حالة الخسارة المتتالية يجب التوقف بشكل كامل لحين اعادة النظر في خطة العمل و تحديد اسباب الخسارة و الوقوف على السبب الحقيقي هل في الخطة ام في التصرفات اثناء التدوال و ان كان السبب في التصرفات الانفعالية فهذا السبب صعب تجاوزه لانه في التركيبة الشخصية للمتدوال و يجب الهرب بالفعل
و بالتوفيق للجميع

golgman
04-20-2019, 10:02
لما تلك التغمه من الاحباط فيجب ان توجه القارئ الى بعض النصائح التى تفيده وايضا الى تحذيره فكلنا لا نعلم عن الفوركس الكثير وايضا مازلنا نتعلم ومازلنا نحاول الخوض فيه ولا يوجد شئ اسمه صعب مادام هناك ارادة قويه من الشخص وخير مثال على ذالك العلماء الذين يحاولون برهنه نصريه معينه ولكن بطريقه عمليه فانهم يجرون للكثير من التجارب الفاشله لكى يصلو الى تجربه واحده فقط ناجحه

mohamed kamal fadel
04-20-2019, 12:52
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم هناك عقول ممتازة دخلت هذا المجال وبتتعلم فلا تحبط الاخرين
كما انت محبط تحياتى

A.mustafa
07-06-2019, 09:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ...
بالتاكيد الكل يسعي للتحلي بالصبر و تقبل الخسارة و هذا سوف ياتي بالتدريج من صفقة لاخري و لكن في حالة الخسارة المتتالية يجب التوقف بشكل كامل لحين اعادة النظر في خطة العمل و تحديد اسباب الخسارة و الوقوف على السبب الحقيقي هل في الخطة ام في التصرفات اثناء التدوال و ان كان السبب في التصرفات الانفعالية فهذا السبب صعب تجاوزه لانه في التركيبة الشخصية للمتدوال و يجب الهرب بالفعل ...

doaa sary
07-06-2019, 11:08
بالفعل اخى الكريم الفوركس مش سهل فى البداية لازم مجهود كبير للتعليم ووقت وصبر
اللى شايف ان الفوركس لعبة وبالحظ هيخسر بالفعل والمجال دة مش هيناسبة
لكن الشخص الجاد هيعرف يتعامل مع السوق ويجرب النجاح بعد التعب اولا

riadhweb
07-06-2019, 11:17
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع المفيد و الهام
نعم عالم الفوركس صعب جدا و يصعب فيه النجاح
و تحياتي للجميع الاعضاء و السلام

elsiafy1
07-08-2019, 04:27
الكل يسعي للتحلي بالصبر و تقبل الخسارة و هذا سوف ياتي بالتدريج من صفقة لاخري و لكن في حالة الخسارة المتتالية يجب التوقف بشكل كامل لحين اعادة النظر في خطة العمل و تحديد اسباب الخسارة و الوقوف على السبب الحقيقي هل في الخطة ام في التصرفات اثناء التدوال و ان كان السبب في التصرفات الانفعالية فهذا السبب صعب تجاوزه

mah2020
07-17-2019, 01:43
اخي الكريم صعب جدا
الصعوبه مش فى التحليل
الصعوبه فى ادارة الحساب
والتخطيط لاهداف مستقبليه للوصل بالحساب الى مستوى ربح معين
وتنظيم الوقت وادارة المخاطره
والانضباط والالتزام
والثبات الانفعالى امام شاشة العمل وسط تقلبات السوق

kirollos.budggie
07-17-2019, 02:57