PDA

View Full Version : سنة اولي فوركس ( اتعلم )

m.abdo1020
09-03-2017, 03:03
سنة اولى فوركس
# ماتدورش كتير على الاسترتيجيات شوف واحده تناسبك وطورها والا هتفضل طول عمرك بتدور وبتخسر
# السعر لما بيوصل نقطة مقاومة او دعم مش لازم يرتد منها على طول فاستنى
# خد اتجاه العملة من اليومى والموفنج 20 بيساعدك
# شوف وتابع كل حاجه لكن التزم باللى شغال بيه لانك لو غيرته هتحتاج وقت وخساير علشان تتعود على الطريقة الجديدة
# احترف زوج او اتنين بالكتير وافهم شخصيته لان الازواج مش زى بعض فى زوج تصحيحه 35 نقطه وفى زوج تصحيحه 75 او اكتر فغلط تتعامل معاهم بنفس الطريقه
# التريلنج ستوب مهم جدا ماتهملوش لان ده هيحميك من ان الصفقه تكون جايبه مكسب وبعدين ترجع تضرب استوب
# ابعد عن المؤشرات الكتيره لانها بتلغبطك وفى محترفين بيدخل الصفقه بس على الشارت العادى يكفيك موشرين او بالكتير تلاته
# لو خرجت عند الدخول فانت كسبان قبل ماتنظر للمكسب الاهم انك تحمى راس مالك من السوق
شكرا وبالتوفيق للجميع

waelmma
12-27-2017, 07:15
:)):)):)) تمام اخى الفاضل وانا اتفق تماما معك فىكل اللى ذكرته
مع الادارة السليمة لراس المال وتقبل تحياتى اخى ومنتظرين المزيد

alasfarahmad
12-27-2017, 08:28
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور صديقنا الكريم على هذه المشاركة القيمة، بالفعل إن تعلم الفوركس والعمل به يمكن أن يكون على مراحل عديدة، أولها أن يتعلم المتداول كيفية فتح الصفقات، وكيفية إغلاقها، وكيفية التعامل معها، بالإضافة إلى معرفة مجموعة من المفاهيم والتصورات ذات الصلة بالفوركس، وفي مرحلة تالية يمكن أن يتعلم المتداول الخطط وكيفية استخدام المؤشرات، وفي المرحلة الثالثة يمكن الحديث عن الاستراتيجيات والمسارات.. مشكور مرة أخرى على مساهمتك، ونتمنى لك التوفيق.

aym
12-27-2017, 09:01
البداية فى التعلم من اهم العوامل التى يجب على المتاجر العمل عليها واختيار اهم الطرق فى التعلم والتى توضح كيفية الدخول فى الصفقات

sob81
12-27-2017, 11:52
اول سنة فى الفوركس يجب على المتاجرالتعلم ومعرفة كل شئ عن الفوركس واختيار الحساب التجريبي للتدريب عليها فترة وتنفيذ كل ما
تعلمة عليها وبالتوفيق للجميع فى التداول

Abd Errahim
12-27-2017, 17:24
بالفعل إن تعلم الفوركس والعمل به يمكن أن يكون على مراحل عديدة، أولها أن يتعلم المتداول كيفية فتح الصفقات، وكيفية إغلاقها، وكيفية التعامل معها، بالإضافة إلى معرفة مجموعة من المفاهيم والتصورات ذات الصلة بالفوركس، وفي مرحلة تالية يمكن أن يتعلم المتداول الخطط وكيفية استخدام المؤشرات، وفي المرحلة الثالثة يمكن الحديث عن الاستراتيجيات والمسارات.. مشكور مرة أخرى على مساهمتك

hamadamagdy
12-27-2017, 17:27
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق انا لكى اتعلم قمت باشياء كثيرة كسماع فيديوهات وقراءة كتب والتطلع لعمل ناس سبقونى وتتدربت

Abd Errahim
01-02-2018, 15:54
بالفعل إن تعلم الفوركس والعمل به يمكن أن يكون على مراحل عديدة، أولها أن يتعلم المتداول كيفية فتح الصفقات، وكيفية إغلاقها، وكيفية التعامل معها، بالإضافة إلى معرفة مجموعة من المفاهيم والتصورات ذات الصلة

m.abdo1020
03-20-2018, 23:57
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور صديقنا الكريم على هذه المشاركة القيمة، بالفعل إن تعلم الفوركس والعمل به يمكن أن يكون على مراحل عديدة، أولها أن يتعلم المتداول كيفية فتح الصفقات، وكيفية إغلاقها، وكيفية التعامل معها، بالإضافة إلى معرفة مجموعة من المفاهيم والتصورات ذات الصلة بالفوركس، وفي مرحلة تالية يمكن أن يتعلم المتداول الخطط وكيفية استخدام المؤشرات، وفي المرحلة الثالثة يمكن الحديث عن الاستراتيجيات والمسارات.. مشكور مرة أخرى على مساهمتك، ونتمنى لك التوفيق.

الفوركس اوله واخره هو تعلم وتدريبب وصبر وطول بال وخبرة كل ذلك يؤدي الي الربح

m.abdo1020
03-20-2018, 23:58
بالفعل إن تعلم الفوركس والعمل به يمكن أن يكون على مراحل عديدة، أولها أن يتعلم المتداول كيفية فتح الصفقات، وكيفية إغلاقها، وكيفية التعامل معها، بالإضافة إلى معرفة مجموعة من المفاهيم والتصورات ذات الصلة بالفوركس، وفي مرحلة تالية يمكن أن يتعلم المتداول الخطط وكيفية استخدام المؤشرات، وفي المرحلة الثالثة يمكن الحديث عن الاستراتيجيات والمسارات.. مشكور مرة أخرى على مساهمتك

ذلك صحيحا جدا اتمني ان تكون مواضيعي ذو فائدة لجميع الاعضاء هنا شكرا لمرورك

m.abdo1020
03-20-2018, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله

الشكر واجب علينا لمروركم الكريم وافادتنا بمعلومات قيمة تفيد الاعضاء

lifereaper
03-21-2018, 00:54
السلام عليكم جميعا
شكرا اخي الفاضل علي هذا الموضوع الشيق وب الطبع لا بد من الثبات علي طريقه معينه لان المشكله التي يعاني منها الجميع دون ادراك هي التنقل من استراتجيه ل اخري
عند خسارة صفقه يعتقد البعض ان العيب في طريقة تداوله ثم ينتقل الي استراتجيه اخري احببت ان انبه عن هذه المشكله
و تمنياتي للجميع ب التوفيق،،

Najmi
03-21-2018, 01:03
مرحبا أخي الكريم
فعلا السنة الأولى هي سنة الحسم في طريقة التداول المربحة .. وبعد ذلك يتم تطبيقها في السنوات الأخرى المقبلة .. السنة الأولى للتدريب فقط
تقبل مروري

m.abdo1020
03-25-2018, 20:12
السلام عليكم جميعا
شكرا اخي الفاضل علي هذا الموضوع الشيق وب الطبع لا بد من الثبات علي طريقه معينه لان المشكله التي يعاني منها الجميع دون ادراك هي التنقل من استراتجيه ل اخري
عند خسارة صفقه يعتقد البعض ان العيب في طريقة تداوله ثم ينتقل الي استراتجيه اخري احببت ان انبه عن هذه المشكله
و تمنياتي للجميع ب التوفيق،،

لاشك ان التدريب والعمل في المجال يكسبك خبرة كبيرة وطريقة تفكيرنا تنضج وتزيد الارباح اصعب سنة هي اول سنة

--- Update ---

مرحبا أخي الكريم
فعلا السنة الأولى هي سنة الحسم في طريقة التداول المربحة .. وبعد ذلك يتم تطبيقها في السنوات الأخرى المقبلة .. السنة الأولى للتدريب فقط
تقبل مروري

شكرا لمرورك علي مواضيعنا اتمني ان تفيديكم جميعا

Eman eltaib
12-05-2019, 23:36
مشكور اخي الكريم علي هذه المعلومات القيمه ونريد اكثر لكي يستفيد المبتدئين من امثالي..ان موضوع تعلم الفوركس شيق ومفيد
تقبل مروري اخي الكريم