PDA

View Full Version : شوية ملحوظات

thehulk3
08-14-2012, 14:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إخواني الكرام عندي شوية ملحوظات
* كنت قرأت حد كاتب ان المبتدئين يتم فرض هذه القوانين عليهم !!
أنا واحد من الناس مش مبتدئ أوي يعني بس لما عرفت المنتدي عن طريق واحد صحبي الفكرة شدتني وبقيت بعد وقت طويل جدا جدا على المنتدى بسأل وبنزل كتب ومؤشرات وأجرب والموضوع بقى عندي فيه اهتمام أكتر بالنسبة للمشاركة في المنتدى وطبعا البونص حافز كبير وده مش عيب .. فليه سوء الظن ويبقى أي مبتدئ داخل يسأل ويتعلم نقول عليه عايز يبيع البونص بتاعه ؟؟؟
مش في قسم للمبتدئين برضه ؟؟؟
مش هذه المنتدى عموم الفائدة وإعطاء فرصة للمستثمرين انهم يستثمروا في السوق ؟؟؟

* طيب بالنسبة لموضوع ان اللي بيعملوا كوبي وبيست حرامية
أولا: أنا مش عارف ليه مبدأ سوء الظن ده شغال جامد أوي في المنتدى

ثانيا: القانون مش على مطلقه أنا واحد من الناس قرأت حاجة على النت عجبتني جدا عملتلها كوبي وبيست بدل ما أعد أكتب حرف حرف عشان أفيد بيها الناس
وزودت عليها أنا مش فاهم ايه اللي فيها بصراحة

ثالثا: أنا ليا واحد صحبي على المنتدى مبتدئ ولما كان بيلاقي حد بيستفسر عن حاجة كان من باب الحماس والتعلم برضه يدخل على جوجل مثلا ويبحث عنها ولما يلاقي الإجابة كان ياخدها كوبي وبيست عشان يرد عليه ويزود عليها من عنده فين النصب في كدة ؟؟ أنا مش فاهم
وفي واحد تاني عنده ماتيريال على الجهاز باور بوينت هو اللي عامله أصلا فالموضوع جاخز عنده وجه عملها كويبي وبيست مش منتدى ولا حاجة ده ملف باور بوينت على الجهاز عنده
راح الأكاونت وقف لمدة يثلاث أيام تقريبا !!!
ماشي قانون المنتدى على راسنا يبقى يطبق على المخالفين بس بقى:

رابعا: لقيت ناس كاتبة ان الناس بتفضل تخش وتكتب أي ردود عشان تبيع البونص بتاعها وكان بيتكلم انه القوانين دي تطبق على المبتدئين في الفوركس
معلش هو اللي عنده خبرة بس هو اللي يدخل يستفاد ؟؟
أمال المنتدى معمول ليه طيب ؟؟ مهو لما المبتدئ يدخل يسأل ده بيزيد المواضيع إثراء لأن بقى في إفادة حقيقية للمبتدئين وده من أهداف المنتدى على ما أظن

بصراحة مع احترامي بجد للقائمين على المنتدى وأنا بساعدهم لما ألاقي حاجة مخالفة اني ببعت ريبورت
بس حاسس ان القوانين دي فشل ذريع للمنتدى ومفيش أي حد يعمل كدة في العالم
طبعا من حق المنتدى يلغي البونص كله بس انتوا كدة بتقضوا على المنتدى لما واحد زيي يبقى عامل مائة دولار يخش يلاقيهم خمسين أكيد حيجيلي إحباط ومش حكمل تاني أو حكون مش بنفس الهمة

لو ده مفيد بالنسبة لحضراتكم ... براحتكم
بس أنا مش قادر أفهم بتبصوا للموضوع إزاي
وشايفكم متعصبين أوي وكأن في حد بيسرق منكم فبتفتشوا كل اللي في الشركة
مع احترامي هذه الإجراءات بما فيها منع الكوبي والبيست على إطلاقه أعتبره فشل في إدارة المنتدى

elking
08-14-2012, 15:17
فعلا كل واحد براحته هما قللوا البونص واحنا من حقنا نروح للمنتديات الاخرى ونترك هذا المنتدى الذى فشلوا فشل ذريع فى ادارته وبيجيبوا الذنب علينا وهما مش قادرين يمنعوا الاسبامر

king
08-14-2012, 15:54
اخى الكريم شركة انستا فوركس هيا التى تقوم بالدفع مش المنتدى وكثير من الناس راسل ادارة شركة انستا بخصوص هذا الموضوع ورد الشركه كان احتساب البونص شائن المنتدى وشركة انستا لا تعلم وليس لها دخل بهذا القرار الجديد هذا ما اعلمه من التحدث معا ادارة الشركه نفسها

kingman
08-14-2012, 17:51
للأسف الحل اللى عمله المنتدى مش منطقى وبالعكس الناس اللى مهتمة بالفوركس هى اللى هتهرب من المنتدى لأن اكيد القيمة متدنية عشرة سنت على الرد واللى هيفضل فقط هم من ليس لهم علاقة بالفوركس ومهتمين بمجالات اخرى زى البى تى سى وغيره
ونادرا لما تلاقى منتدى فيه اتنين مشرفين لأن اكيد لن يستطيعوا ان يسيطروا على كل شئ واكيد محتاجين عدد اكبر من المشرفين لكى يستطيعوا النهوض بالمنتدى والسيطرة على انتهاك قوانين المنتدى
لكن طريقة حل المشكلة للأسف شايفها مش مناسبة
ومعناها فقط احنا قللنا قيمة الرد وعملنا حد اقصى ردوا انتم بقى اى رد مانتم عايزين سبام ولا مش اسبام
نتمنى ان نجد حلول تفيد الجميع المنتدى والأعضاء بشكل فعلا موضوعى

magic777
08-14-2012, 18:55
اخى الكريم شركة انستا فوركس هيا التى تقوم بالدفع مش المنتدى وكثير من الناس راسل ادارة شركة انستا بخصوص هذا الموضوع ورد الشركه كان احتساب البونص شائن المنتدى وشركة انستا لا تعلم وليس لها دخل بهذا القرار الجديد هذا ما اعلمه من التحدث معا ادارة الشركه نفسها

انت متأكد من الكلام ده اخي هل فعلا تخفيض البونص مش قرار من شركه انستا
طيب وبالنسبه للفلوس اللي اتخصمت قبل القرار ده ايه مصيرها بالضبط

ELMoSeKaR
08-14-2012, 18:59
انت متأكد من الكلام ده اخي هل فعلا تخفيض البونص مش قرار من شركه انستا
طيب وبالنسبه للفلوس اللي اتخصمت قبل القرار ده ايه مصيرها بالضبط

أيوه يا ماجيك القرار ده مش من إنستا خالص وليا صديق إتواصل مع الدعم الفنى هناك
وكان الرد كالتالى

عزيزنا العميل،

فيما يتعلق على هذه المكافأة قضية المنتدى، يجب عليك الاتصال مدير المنتدى عن طريق ارسال رسالة خاصة.
توفير رقم الحساب الخاص بك وشرح الحالات الخاصة بك.

إذا كان لديك أي أسئلة أخرى، لا تترددوا في الاتصال بنا. أشكركم على رسالتكم.

مع خالص التقدير لك، خدمة العملاء
مجموعة شركات إنستافوركس
Forex | Online Forex Trading | Currency Trading | Forex Broker

abofeasle
08-14-2012, 19:22
هو اخى الكريم فى كتير غلط الغلط من الناس اللى بتعمل مشاركات سبام بس دا دور المشرفين المفروض انهم يراقبوهم لكن بقرارهم دا خلو الامور كلها واحد وعاملو الكل واحد

magic777
08-14-2012, 23:47
أيوه يا ماجيك القرار ده مش من إنستا خالص وليا صديق إتواصل مع الدعم الفنى هناك
وكان الرد كالتالى

عزيزنا العميل،

فيما يتعلق على هذه المكافأة قضية المنتدى، يجب عليك الاتصال مدير المنتدى عن طريق ارسال رسالة خاصة.
توفير رقم الحساب الخاص بك وشرح الحالات الخاصة بك.

إذا كان لديك أي أسئلة أخرى، لا تترددوا في الاتصال بنا. أشكركم على رسالتكم.

مع خالص التقدير لك، خدمة العملاء
مجموعة شركات إنستافوركس
Forex | Online Forex Trading | Currency Trading | Forex Broker

بس اكيد يعني القرار معروف ومتوافق عليه من الشركه مش معقول يعني شركه تدفع فلوس لمنتدى تابع ليعا وملهاش اي دعوه
باي حاجه فيه الا في حاله واحده فقط انها تكون بتدفع تمن الاعلانات بتاعتها بس اللي في المنتدى
عامه ربنا يعمل اللي فيه الخير والحق لو ضاع عند البشر مبيضيعش عند ربنا

Desperate
08-15-2012, 03:49
للأسف الحل اللى عمله المنتدى مش منطقى وبالعكس الناس اللى مهتمة بالفوركس هى اللى هتهرب من المنتدى لأن اكيد القيمة متدنية عشرة سنت على الرد واللى هيفضل فقط هم من ليس لهم علاقة بالفوركس ومهتمين بمجالات اخرى زى البى تى سى وغيره
ونادرا لما تلاقى منتدى فيه اتنين مشرفين لأن اكيد لن يستطيعوا ان يسيطروا على كل شئ واكيد محتاجين عدد اكبر من المشرفين لكى يستطيعوا النهوض بالمنتدى والسيطرة على انتهاك قوانين المنتدى
لكن طريقة حل المشكلة للأسف شايفها مش مناسبة
ومعناها فقط احنا قللنا قيمة الرد وعملنا حد اقصى ردوا انتم بقى اى رد مانتم عايزين سبام ولا مش اسبام
نتمنى ان نجد حلول تفيد الجميع المنتدى والأعضاء بشكل فعلا موضوعى

انا واحد من الناس اللى تركت المنتدى حوالى اسبوعين تقريبا حتى تهدأ الاوضاع
ولكن عندما عدت اليوم للاضافة مرة اخرى وجدت هذا القانون وتعجبت منه
بهذا القانون لا اجد فائدة من الاضافة, وحد اقصى 100 دولار فى الشهر هو شئ ممل جدا
بهذه الطريقة البونص لا قيمة له لمن كان يريد ان يبدأ حياته الفوركسية معتمدا على البونص

thehulk3
08-16-2012, 15:04
انا واحد من الناس اللى تركت المنتدى حوالى اسبوعين تقريبا حتى تهدأ الاوضاع
ولكن عندما عدت اليوم للاضافة مرة اخرى وجدت هذا القانون وتعجبت منه
بهذا القانون لا اجد فائدة من الاضافة, وحد اقصى 100 دولار فى الشهر هو شئ ممل جدا
بهذه الطريقة البونص لا قيمة له لمن كان يريد ان يبدأ حياته الفوركسية معتمدا على البونص

بالضبط وهذا ما لا يفهمه مشرفين المنتدى أن كثيرا من الأعضاء أتوا إلى هذا المنتدى من أجل البونص وهذا ليس عيبا
فالمنتديات المتخصصة في مجال الفوركس كثيرة جدا جدا
وفي ناس تقول اللي داخل عشان البونص بس هو اللي حيطلع !!!
أصلا من ضمن الأهداف القوية هي البونص

يجب التعامل بحكمة مع الموضوع
ليس كل سؤال سبامر
وليس كل كوبي وبيست حتى سبام
وطالما حضاراتكم لاحظتوا موضوع الاسبام
مش بتمسحوا الاسبامرز ليه ؟؟؟

ELMoSeKaR
08-16-2012, 15:37
بس اكيد يعني القرار معروف ومتوافق عليه من الشركه مش معقول يعني شركه تدفع فلوس لمنتدى تابع ليعا وملهاش اي دعوه
باي حاجه فيه الا في حاله واحده فقط انها تكون بتدفع تمن الاعلانات بتاعتها بس اللي في المنتدى
عامه ربنا يعمل اللي فيه الخير والحق لو ضاع عند البشر مبيضيعش عند ربنا

لا أخى هذا ليس قرار متوافق عليه من قبل شركه انستا فوركس لانه ببساطه العلاقه ما بين انستا والمنتدى عبارة عن إتفاق تجارى ولا يصح لاى من الطرفين التدخل فى شئون الطرف الاخر وبدليل ان كل منتدى من منتديات انستا عمل طريقة معينة لمنع الإسبامرز كنيجيريا انه وضع 5 دقائق ما بين كل مشاركه والاخرى

gna28
03-23-2013, 08:39
شكر خاص لصاحب الموضوع
المنتدى لا يدفع اى دولار وانما شركة انستافوركس هى من تقوم بالدفع والرد يستحق هنا 10سنت

mery20
01-21-2015, 21:19
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اانا لسه جديده
هنا يايت المشرفين
يفيدووووووووووووووووووووو وووووووووك

تقبل مروووووووووووووووووووري

---------- Post added at 06:19 PM ---------- Previous post was at 06:06 PM ----------

سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اانا لسه جديده
هنا يايت المشرفين
يفيدووووك

تقبل مروري