PDA

View Full Version : كفانا استهزاءا بسوق الفوركس وتعال لنتناقش

محمد جزيري
09-10-2017, 11:47
,,السلام عليكم اخواني الكرام ..
زمان كنت ادخل صفقة فلا البث فيها الا ساعات الا واجد نفسي خسرت الصفقه اللتي دخلتها
مع انني دارس السوق وداخل على معطيات متوفرة في تلك الصفقه الا ان خسارتي اكثر من ربحي ؟؟؟؟؟؟
لغاية يوم من الايام وانا اطالع على سيرة عظماء الفوركس لفتتني مقوله لجورج سورس خلتني اجد الخلل اللي يخليني اخسر اكثر مما اربح الا وهو اختيار نقطة الدخول الصحيحة
هادا الرجل العملاق تحدث لاسباب نجاحه في الصفقات
ودالك باختياره للهدف 10 أضعاف الاستوب
ففهمت ان الراجل كان اهم شئ لديه انه يختار نقطة دخول قويه
وهنا عرفت خطاي لاني كنت افتح الشارت والمهم عندي هو ان ادخل في الصفقة وليس المهم عندي متى ادخل في الصفقه
ومن هاته النقطة تاتي 90/100من التجار هم الخاسرين و 10/100فقط من ينجحون في السوق
فياريت نتناقش وكل واحد فينا يقول لنا كيف يختار نقطة دخوله وطريقة اعتماده في الدخول انا اختار نقطة دخولي بناء على دعم ومقاومه وكسر الترند
ياريت نتناقش ونتبادل الافكار
لنخرج فى النهاية بنصيحة " لاندخل صفقة الا عند نقطه مميزه " ختاما تقبلو سادتي الاكارم مروري واحترامي ودمتم اساتدة لنا ودمنا تلامدة لديكم

doaa sary
09-10-2017, 16:01
سوق الفوركس مش لعبة دة من اكبر الاسواق المالية ونسبة الخاسرين فية تفوق ال90%
لان معظم الناس متسرعه ومبتدئة وطمااعه لكن لو اشتغلنا كويس واتعلمنا والتزمنا بخطة عمل وبعدنا عن الطمع هنكسب وهيكون افضل مجال من النت

mid0killer
09-10-2017, 18:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكوووووووووووور عل ىالمناقشه الممتازه دي يا دكتور ف ىسوق الفوركس والتداول مينفعش نتريق على شئ فيه لقمة عيش لينا ولغيرنا اه احنا فشله فى التداول يبقي نحسن من نفسنا

---------- Post added at 06:36 PM ---------- Previous post was at 06:35 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكوووووووووووور عل ىالمناقشه الممتازه دي يا دكتور ف ىسوق الفوركس والتداول مينفعش نتريق على شئ فيه لقمة عيش لينا ولغيرنا اه احنا فشله فى التداول يبقي نحسن من نفسنا

بروفسير العرب
09-10-2017, 18:49
سوق الفوركس من اقوى المجلات للتجارة وليس مجال للاستهتار به ومن يفعل ذالك فى هذا السوق فليس له الى الخسارة الكبيرة من تلك السوق واعلم ان ابمتاجرة باموالك ليس للعب او التسالى انما للمتاجرة واكتساب الخبرة