PDA

View Full Version : ياريت حد من الادارة يقولى ايه ده بالظبط؟؟؟؟؟؟؟؟

hadeer hamdy
08-14-2012, 19:47
يعنى ايه البونص ينقص كل شويه حتى بعض ما طبقتوا القانون المؤقت وانكم شلتوا نص البونص بدون سابق تنبيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مهو لو ده من ضمن القانون ده يبقى لازم نبقى عارفين لان بجد ده مش عدل كده يعنى ايه كل اما ادخل الاقى البونص بينقص لواحده

alMalikTarek
08-14-2012, 20:01
اخي هدا قانون جديد ، و كما قالت الادارة عند تسجيلك اول مره
القوانين قابله للتعديل وإضافة بنود جديده
و هدا الأمر مؤقت كما سمعت ، و تم اتخاده فقط للقضاء على السبامرز

y4x
08-14-2012, 20:09
ربنا يصلح الحال بصرحة انا مليش نفس اشتغل

لان شغل الشهر راح والواحد خايف يشتغل يتحذف تانى

ربنا يسترها

بس يا ترى الرفير اخبارة اية فى الموضوع ده

ROTARY28
08-14-2012, 20:09
السلام عليكم
ان المتضررين من هذه القرارات هم الاعضاء الملتزمين بالقوانين اكثر من المخالفين لها
ولا يوجد قانون بالمنتدى يقول اذا خالف احدكم القوانين فسوف نعاقبكم جميعا
واعتقد بان هذه الاجراءات سوف تحدث ضررا كبيرا بسمعة المنتدى
وسوف يبتعد الكثير من الاعضاء عن الكتابة هنا بعد ان ضاع عظيم جهدهم لأسباب واهية
على كل حال ننتظر الاجراءات الاحقة من الادارة كما وعدونا
ونرجو ان تكون لصالح الجميع

dent
08-14-2012, 20:17
والله هو المنتدى منتدى كويس وممتاز وان يوجد بعض االاخطاء
فيجب على الاداره التخلص منها سريعا حتى لايضر بمصلحة المنتدى ويفقد مصداقيته لدى الناس

nourhan ali
08-14-2012, 20:19
يعنى ايه البونص ينقص كل شويه حتى بعض ما طبقتوا القانون المؤقت وانكم شلتوا نص البونص بدون سابق تنبيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مهو لو ده من ضمن القانون ده يبقى لازم نبقى عارفين لان بجد ده مش عدل كده يعنى ايه كل اما ادخل الاقى البونص بينقص لواحده

انا حقيقى معرفتش حكاية البونص دى غير لما احد الاعضاء طرح موضوع ان ليه البونص اتحول من20 سنت ل10 سنت
فدخلت للبروفايل بتاعى ووجدتنى اتحاسب على 10 سنت فقط
بس اعتقد عشان كثرة الردود الكوبى وبست والمكررة

mazouna991
08-14-2012, 20:22
والله كل اليلي يحلحرام
احن كنا نشتغل بجهد كبير فعلا هناك نيبيع بونص بنصف قيمته
لكن لمادا ما دنبنا نحن لاننا اعتمدنا على المنتدى واجتهدناوكل ردودنا كانت في المستوى
ولكن رغم دلك سنستمر

Hasaneen
08-14-2012, 20:24
اخي طبعا الاعضاء و السبامرز هم السبب
لكن ان شاء الله يرجع المنتتدى الى سابق عهده كما كان

Mohamed Osman
08-14-2012, 20:28
فى بردة عاقبة علينا اننا ما بلغنا عن هؤلاء الاعضاء وتركناهم يتوغلوا بيننا وبما انه مؤقت يبقى ان شاء الله هنرجع تانى زى ما احنا

heropero
08-14-2012, 20:32

ايوة فعلا يا اخى الغالى انا فعلا بعد ما اتطبق القانون والبونص بتاعتى نزلت للنصف فجأة النهاردة
بدخل عل البروفايل بتاعتى لاقيت الردود نقصت والبونص نزل تانى يعنى كل شوية البونص والردود بيتشال منها
وبيتشال مش رد ولا اتنين ولا تلاتة دة بيتشال بما قيمته 10 و12 و14 دولار دة بالنسبالى اظن دة مش عدل وياريت الادارة تقرأ كلماتى دى

Forex Masr
08-14-2012, 20:35
هقولك ليه
حضرتك بتدخل ترد فى موضوع اساسا هو موضوع مخالف للقواعد ومعرض للحذف يعنى مثلا واحد فاتح موضوع بيسأل عن شئ خاص بالبونص وطبعا هناك قسم مختص للأستفسارات من هذه النوعية "هذه المواضيع كثرت عن اللازم واغلب الاعضاء لا يلتزم باختيار القسم المناسب وطبعا احنا تعبنا جداااا من النقل عشان احنا بشر ذيكم ده بعد اذنكم" وطالما فى ايقونه للتبليغ عن الموضوع ولم يلتفت لها احد بندخل علطول نحذف الموضوع كله لان صاحب الموضوع مخالف للقواعد, اذاى بقى حضرتك هحذف المشاركة الاولى الخاصة بصاحب الموضوع واترك الردود؟
يعنى حضرتك مثلا ابسط مثال فاتح موضوع الأن بتسأل الادارة عن شئ فى قسم ليس له علاقة بسؤالك
وطالما لا تتبع القواعد يبقى مصير موضوعك هذا هو الحذف ولكنى سأكتفى هذه المرة بالغلق لكى تشاهد ردى

Forex Masr
08-14-2012, 20:57
النقطة الاخيرة
وطبعا الكل هيفهم احنا ليه بنحذف المواضيع ولا نقوم بنقلها للاقسام المناسبه كما كنا نفعل من قبل...الاجابة بمنتهى البساطة لكثرة هذه النوعية من المواضيع عن الحد...يعنى لازم نبقى منظمين ومش كل شئ على الادارة...مفيش ادارة هتعمل عكسنا الا اذا كانت ادارة من كوكب تانى او شئ من هذا القبيل...انا بنفسى حاذف النهاردة الصبح اكتر من 20 موضوع ملوش علاقة بالقسم ده ان كان من استفسار او احتجاج...الخ واكيد طبعا والكلام ده للناس اللى بتفهم مش هينفع انقل المواضيع كل موضوع على القسم المناسب يبقى عايزين 24 ساعة شغل فى نقل المواضيع بس
اذا رأى احد الاعضاء عنوان موضوع ليس له علاقة بالقسم ويرى ان هذا الموضوع يجب ان يكون فى قسم اخر فانصح جميع الاعضاء بعدم الرد على صاحب هذا الموضوع....اكيد طبعا فى الف موضوع تانى نرد فيه
مثال وياريت نتعلم النظام عشان انا مش هسمح لجنس عضو انه يسوء من شكل المنتدى ونظامه امام اى زائر جديد...ومثل اى عضو بينظر لمصلحته الشخصية فان الادارة هى الاخرى تنظر الى مصلحتها الشخصية المتمثلة فى شكل المنتدى ومستقبله امام اى زائر ومن يقول عكس هذا فلن يتحمل ردى.
موضوع يتحدث فى قسم الفوركس عنوانه سؤال عن استراتيجية....هذا الموضوع يتم حذفه لان مكانه المناسب هو قسم الاستراتيجيات
موضوع يتحدث فى قسم الفوركس عنوانه سؤال عن البونص....هذا الموضوع يتم حذفه لان مكانه هو قسم الدعم الفنى
موضوع للأستفسار عن الميتاتريدر.....يتم حذفه هو الاخر لان مكانه هو قسم الميتاتريدر...الخ
ياريت نقيس على هذه الامثلة البسيطة
ومتنسوش كل هذه الاجراءات هى اجراءات مؤقته...انا مكنتش عايز اقولها الفترة الماضية بس انتم بتجبروا الادارة انها تقولها
ياريت نتعلم النظام شوية "انا بصراحة مش مسامح نفسى انى قولتها بس مضطر للأسف" وبلاش تجبروا الادارة على اتخاذ اجراءات قاسية مثل هذه تجاهكم وشكرا