PDA

View Full Version : ما هي الماستر كارد الدولية وهل يمكن ان اسحب بها الارباح من بنك الباي بال؟؟

Pages : [1] 2 3 4 5

shreefgaber
09-21-2013, 13:15
السلام عليكم .. ممكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية ..وما هي طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية وكيفية استخراجها من مصر ؟؟؟ و شكرا للجميع

abdouabdou
10-29-2013, 22:16
السلام عليكم و رحمة الله
اخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
و تحويل الارباح اليها و السحب من اي صراف الي
بالتوفيق اخي العزيز

rami007
10-29-2013, 22:19
السلام و عليكم
و الله ي ااخي اخي انا اعرف ماستر كارد لكن ليس جيدا
اظن انه يمكنك ان تفعل حساب البايبال من خلالها
لكن يا اخي يمكنك ان تسحب المال من ماستركارد
لمدا البايبال
سلام تحياتي

حازم ابو اسماعيل
10-29-2013, 22:19
مكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية ..وما هي طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية

ya7oo43
10-29-2013, 22:32
والله لدي قليل من المعرفة في هدا المجال الخاص بالسحب اعتقد ان السحب على بنك بايزا احسن خيار بدون تعقيدات وكدلك لا يتطلب كارت او شيء من هدا القبيل ولا توجد عمولة كدلك
بخصوص كارت ماستر للحصول عليها يجب تسجيل موقع الرسمي خاص بهم ويتم ارسالها لك عن طريق البريد

محمد أبو بكر
10-30-2013, 01:03
اها انت ممكن بمستر كارد انستا فوركس تسحب من الى حته فى العالم
و تربطها بحسابك البنكى و اكيد سهل تربطبهم بالباى بال كمان
و لكن روح لموظف البنك هو اعرف مننا

abo heba
10-30-2013, 02:37
اهلا بك اخى
يمكنك ان تطلب الماستر كارد وتصلك اخى ويمكنك ان تفعل بها حسابك فى البنوك الالكترونيه
مثل البايبال والمونى بوكر وتسحب بها الارباح
تحياتى لك

ahawny
10-30-2013, 03:05
اهلا بك اخى السلام و عليكم
والله لدي قليل من المعرفة في هدا المجال الخاص بالسحب اعتقد ان السحب

على بنك بايزا احسن خيار بدون تعقيدات وكدلك لا يتطلب كارت او شيء من هذا

القبيل ولا توجد عمولة كذلك

بخصوص كارت ماستر للحصول عليها يجب تسجيل موقع الرسمي

خاص بهم ويتم ارسالها لك عن طريق البريد

انس بن تن
10-30-2013, 03:35
هى بطاقة تصدر من البنوك الاكتيرونية وتسحب بها الاموال
وتلك البطاقة من الممكن ا ن تسخدمها فى اى مكان فى العالم

remas
10-30-2013, 13:40
والله يا غالى انا مجربتش انى اسحب بيها لكن لو عاوز تريح نفسك من المواضيع دى اما انك
تسحب عن طريق بنوك الكترونيه او تسحب عن طريق بطاقة انستا فوركس ودى افضل كتير

baraano23
10-30-2013, 13:47
انستا فوركس وضعت لك الكثير من الطرق لسحب الارباح كيفما تشاء
ادخل على الموقع و سترى كل شئ تريده او تحتاجه منها

mohamed emara
10-30-2013, 13:55
هى عباره عن كريدت كارد تقوم بتطلعها من اى بنك معتمد لهذه الخاصيه
وهى لا تحتاج الى اموال كثيره وبعد ذلك تستطيع ان تستخدمها فى سحب الاموال من والى البنوك الاليكترونيه

tifouid
10-30-2013, 16:59
السلام اخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا

---------- Post added at 02:59 PM ---------- Previous post was at 02:58 PM ----------

و تحويل الارباح اليها و السحب من اي صراف الي بالتوفيق

Nilly
10-31-2013, 23:04
نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح عالية

mzaski
10-31-2013, 23:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخواني الاعضاء انا مبتدئ في هذا المجال و سؤالي عن كيفية الحصول على البطاقة الائتمانية ماستر كارد او بيونر و شكرا لو تفضلتم بالرد على سؤالي مشكورين.

محمود مرعى
11-01-2013, 04:41
السلام عليكم .. ممكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية ..وما هي طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية وكيفية استخراجها من مصر ؟؟؟ و شكرا للجميع
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا اخى حضرتك ممكن تسجب ارباحك من اى حساب اليكترونى وانا عن نفسى ان شاء الله ناوى على بايزا
اما بخصوص البنوك الارضية والله اتمناها لكن لا اعرف

moraghost
11-01-2013, 04:59
الأخ العزيز
ديه عباره عن كريدت كارد تقوم بتطلعها من اى بنك معتمد لهذه الخاصيه وهى لا تحتاج الى اموال كثيره وبعد ذلك تستطيع ان تستخدمها فى سحب الاموال من والى البنوك الاليكترونيه وخدمات اخرى تقدر تعرفها لو دخلت على موقع بيونير

تقبل تحياتي

cyo
11-01-2013, 16:20
انستا توفر بطاقة انسا ماستر كارد يمكن طلبها مجانا اذا كان في حسابك من الايداع مبلغ 50 دولار
تصل في غضون 25 يوم وعند او سحب يتم خصم ثمنها 18 دولار
هي فعلا احسن وسيلة سحب ممكنة

WASEM DALLOUL
11-01-2013, 16:55
السلام عليكم
يا أخي الكريم انا انصحك للسحب من بنك الكتروني بأحدى أمرين أما ان تربط بطاقة فيزا بالبنك أو أن تجد وسيط مضمون
وشكرا

حلم
11-01-2013, 21:22
بص ياريس من المهم جدا حتة سحب الارباح دى بس
برده من المهم ان بتم اختيار الاسلوب الانسب فى السحب

latraaa
11-02-2013, 14:37
يا أخي الكريم، هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

waelmma
11-02-2013, 14:41
:o:yahoo::)) انا طلبت بطاقة انستا من شهر والمفروض كانت تصل من اسبوع
ولم تصلنى حتى الان ولا اعرف السبب:p:(

Nabil Wagdy
11-02-2013, 14:54
السلام عليكم و رحمة الله
والله يا اخي غالى انا مجربتش انى اسحب بيها بس بمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
و تحويل الارباح اليها
بالتوفيق اخي العزيز

tarek ahmed
11-02-2013, 15:05
يا جماعة اتمنى حد يدلنى عن اسهل طرق سحب الارباح من شركة انستا فوركس و لو بطاقة انستا سهلة ارجو شرحها لانى مش فاهم هل اسحب من البطاقة على طول من الصراف الالى و الا الاول بشحنها و الا اية

gr53
11-02-2013, 19:01
عادي يا أخي يمكنك الحصول على الماستر كارد من شركة انستا و ترسل إليك عن طريق البريد
و بها تستطيع سحب أرباحك من أي atm دون أي مشكلة

boshboshking
11-03-2013, 14:34
باشا انت تروح تشترك فى كارت ماستر كارد انيستا و تريح دماغك او تفتح حساب فى البنك الأهلى و تحول منه و تسحب عليه
الموضوع بسيط

forex4
11-03-2013, 20:37
اخى الكريم
بالنسبة لى فانا استخدم فيزا ديبت كارد مستخرجها من بنك
كريدى اجريكول وهذه الفيزا استطيع شحنها والتحويل منها
وبالنسبة للسحب فانا فاتح حساب توفير فى نفس البنك اقوم بالسحب عليه

هدىابراهيم
11-10-2013, 22:17
الله ي ااخي اخي انا اعرف ماستر كارد لكن ليس جيدا
لمدا البايبال

YOUNIS
11-10-2013, 22:23
السلام عليكم
اخي بامكانك ان تعمل ماستر كرت انيستا فوركس وتريح حالك و سلام عليكم
************************************************** ************************************************** ********************

hasback
11-12-2013, 15:37

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته,تحياتي اخي الكريم شريف جابر بالنسبة للسحب نواسطة البنوك الالكترونية فهي الافضل وهي اسهل طريقة للسحب والاسرع

Rajae
11-12-2013, 16:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي بطاقة الماستر كارد فعلا هي دولية يمكن أن تعمل بها على البايبال

Mostafa Haval
11-12-2013, 16:24
السـلام علـيكم ورحـمة الله وبـركاته

نعم هي ماستر كارد عالمية تستطيع فعل كل شيء بها

تحـيـاتي لـكم ... بـالتـوفـيـق

انس بن تن
11-12-2013, 16:30
بطاقات الماستركارد نسحب بها من اى مكان فى العالم
ولكن يجب ان يتم تفعيل الخدمة من البنك الصادر منها البنك لكى تكون دولية

ebram
11-12-2013, 16:49
ااهم حاجه في المستر ان تكون البنوك الي انت هتسحب عليها متفعل بيها الماستر كارد
حتي تتمكن من السحب
وانيستا بتقبل السحب والايداع علي الماستر كارد

ELTORKY
11-12-2013, 17:43
والله لدي قليل من المعرفة في هدا المجال الخاص بالسحب اعتقد ان السحب على بنك بايزا احسن خيار بدون تعقيدات وكدلك لا يتطلب كارت او شيء من هدا القبيل ولا توجد عمولة كدلك
بخصوص كارت ماستر للحصول عليها يجب تسجيل موقع الرسمي خاص بهم ويتم ارسالها لك عن طريق البريد

ahmed abozeid
11-12-2013, 19:05
السلام عليكم اخى العزيز
انا لم اقم بسحب اى ارباح الى الان ولااعرف شيئا عن طرق السحب هذة ونرجوا الافادة من الاخوة الاعضاء

ابوالفتوح موسى مدين
11-12-2013, 19:10
السلام عليكم اخى العضو على قدر معرفتى ان فيه فى خيارات سحب الاموال اما عن طريق تحويل بنكى او فيزا كارد

chennana
11-12-2013, 19:14
السلام عليكم ورحمة من الله و بركاته
يا اخي موقع انستا يوفر لك بطاقة ماست كارد يمكنك من خلالها السحب من اي صراف الي
و الشكر لك على هذا السؤال ارجو ان اكون قد افدتك

hamid.chaaibi
11-12-2013, 19:27
السلام عليكم اخوتي ف الله
اخي الكريم
ماستركارد الدولية هي شركة أمريكية خاصة بنظام الدفع عن طريق بطاقة الائتمان. لديها حوالي 5000 موظف. تمنح ماستركارد الدولية تراخيص للبنوك في كل أنحاء العالم لإصدار بطاقات لهم.
كما انها تعد شركة متعددة الجنسيات مقرها في بورشس نيويورك ، و نشاطها هو اجراء عمليات الشراء من البنك المصدر للبطاقة للتاجر على نطاق عالمي.

devman
11-12-2013, 20:21
السلام عليكم ورحمة الله
لماذا كل هذا العناء ولماذا التفكير في بنك باي بال العنيد
شركة أنستا فوركس تقدم خدمة السحب على بطاقتها الإئتمانية
وبها يمكنك السحب مباشرة بدون أي وسطاء
بالتوفيق

MrMM
11-12-2013, 20:25
أخى الكريم، بإمكانك الحصول على "ماستاركارد" من شركة "اسنتافوركس"
و سحب أرباحك من أي صراف آلي كيفما كان
تحياتي

nile line
11-13-2013, 00:31
مافيش حاجة اسمها ماستر كارد دزلية
انت مممكن تعم لاى ماستر كارد وتسحب عليها ارباحك من خلال البنك الالكترونى اللى انت سحبت عليه .

heroo252
11-13-2013, 00:36
اماستر كارد الى تسحب بيها من الباى ببول مش متاحة فدول عربية كتيرة ومنها مصر
انما الى متاح هو ماستر كارد انستا فوركس لانها تابعة لبنك بايونير

KhalidForex
11-13-2013, 00:56
السلام عليكم انا لما بحثت شوي وجدت ان بنك الموني بوكرز
ممكن ان تحول المال عليه من انسنا و بعها تقوم بتحويل الى بنك ارضي بعمولة 3 ددولار او 4

------------------------------------------------------------------------------------------------

gr53
11-13-2013, 01:25
عادي يا أخي يمكنك الحصول على الماستر كارد من شركة انستا و ترسل إليك عن طريق البريد
و بها تستطيع سحب أرباحك من ماكينة صرف دون أي مشكلة

halim05
11-15-2013, 15:48
البنوك الالكترونية تدعم الماستر كارد

---------- Post added at 01:48 PM ---------- Previous post was at 01:47 PM ----------

يمكنك ذلك و السحب يتم من أي صراف ألي

aboyahya2
11-15-2013, 20:11
طرق إستلام الأموال من المواقع* إلى ***oneer في الدول العربية
إستلام الأموال من المواقع إلى ***oneer مباشرة: جميع الدول العربية.
إستلام الأموال من المواقع إلى ***oneer عبر ***pal بواسطة US ***ment Service التابع لـ ***oneer: (الإمارات والسعودية وعمان والبحرين والأردن والمغرب والجزائر والكويت وقطر).
المواقع* : المواقع الربحية والبنوك الإلكترونية و Affiliate Programs التي تدفع الأرباح والأموال والمستحقات بواسطة ***oneer.

طرق إستلام الأموال Cash من ***oneer
بواسطة ***oneer Prepaid MasterCard من خلال أي ماكنة صرافة ATM تحمل شعار MasterCard تابعة لأي بنك محلي في أي بلد عربي او حول العالم، (معظم دول العالم).

المواقع التي تدفع الأموال بواسطة ***oneer
هناك العديد من المواقع الربحية والبنوك الإلكترونية و Affiliate Programs التي تدفع الأموال والمستحقات بواسطة ***oneer
مباشرة إلى بطاقة ***oneer Prepaid MasterCard مثل:
Adf.ly و Seoclerks.com و Fiverr.com و Linkbucks و envato و Infolinks.
بواسطة US ***ment Service مثل:
***pal و Skrill - Moneybookers و GoDaddy و آخرون.

walid08
11-15-2013, 21:01
الماستر كارد يا اخي هي احسن من البنوك الخرى لسهولتها وضمانتها و حمايتها الكبيرة
يمكنك ان تطلبها من انستافوركس و اسحب بها ارباحك

yota
11-15-2013, 21:39
الماستر كارد الدولية تقدر تطلعها من اى بنك بمنتهى السهولة اتا كلعت واحدة ولكن تستخدم فقط من خلال التعامل مع الانترنت
وبسحب منها وبعمل ايداع

ابوالفتوح موسى مدين
11-15-2013, 21:43
السلام عليكم اخي بإمكانك الحصول على ماستر كارد من شركة انيستا فوركس
و تحويل الارباح عليها و السحب من اي صراف

elhamel
11-15-2013, 21:45
اطلب اخي كارت ماستر كارت من بايوونر وستصلك ان شاء الله
ثم اسحب منها ارباحك بحيث تربطها بحسابك في الباي بال
تحياتي لك اخي وبالتوفيقق لك

crazyfrag1
11-16-2013, 01:15
الــــسلام عــــلــــيــــكـــم و رحــــمــــة الــــلــــه و بـــركـاتـه احسن خيار هو البايبال بالـــتـــوفـــيـق لـــنــا و لــكــم ان شــاء الـــلــه

w3ad
11-16-2013, 21:24
يمكن طلب الماستر كارد من خلال موقع انستا ويمكن سحب الاموال عليه بعد ذلك ويمكن التعامل مع الماستر من خلال مواقع اخرى

mvpopcina
11-17-2013, 14:46

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
اخي الكريم نصحتي لك ياغالي هي ان تطلب بطاقة انستا فوركس وهل اسهل من حيث الايداع والسحب من الحساب وبالتوفيق

mohamedalshafai
11-17-2013, 15:22
انا كل معلوماتى عن هذا الموضوع انه ممكن تحصل على ماستر كارد انستا وتسحب بيها اموالك من مصر
وممكن تعمل ماستر كارد من بايونير دولى وتسحب ن اى مكان فى العالم

هدىابراهيم
11-20-2013, 06:31
كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية وما هي طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية

Mohamed Morsy
11-20-2013, 20:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخواني الاعضاء انا مبتدئ في هذا المجال و سؤالي عن كيفية الحصول..
على البطاقة الائتمانية ماستر كارد او بيونر و شكرا لو تفضلتم .. على سؤالي مشكورين.

morado
11-20-2013, 20:07
مكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال

gr53
11-22-2013, 02:40
الماستر كارد الدولية هى بطاقة تصدر من البنوك الإلكترونية لسحب الأموال
و تستخدم في أغلب دول العالم دون أي مشكلة

ashrafshawky
11-22-2013, 02:54
اخى الكريم الطاقة ماستر كارد الدولية تصدر من البنوك الالكترونية وذلك للسحب منها عن طريق الصراف الالى فى اى مكان فى العالم

ayman.shosha
11-22-2013, 03:09
والله يا غالى انا بعد مشكلة بنك الليبرتى وموضوع سماسرة البنوك الالكترونية
افضل الاتجاه الى طلب انستا كارد
فمهما كانت عمولة البنك على السحب الا انها أأمن واوفر فى الوقت..

josefsatriani
11-22-2013, 03:33
السلام عليكم ورحمة الله
اظن انه يمكنك ان تفعل حساب البايبال من خلال الماستر كارد و تحويل الارباح اليه وتسحبه:happy:

حلم
11-22-2013, 03:57
هنا صاحب الموضوع يقصد ان المساتر كارد هى الدولية وليست صاحبة الشركة التى تكون بها وهذه يتم انشائها من خلال البنوك اللالكترونية
السلام عليكم و رحمة الله
بالتوفيق اخي العزيز

---------- Post added at 12:57 AM ---------- Previous post was at 12:43 AM ----------

أخى الكريم، بإمكانك الحصول على "ماستاركارد" من شركة "اسنتافوركس"
و سحب أرباحك من أي صراف آلي كيفما كان
تحياتي
هذا التاجر هنا عندما قال انه يريد الماستر كارد الدولية فهو هنا لايريد ان يحصل على الماستر كارد الخصاةب الشركة بل انه يريد ماستر كارد لبنك الكترونى

abdallahqadr
11-22-2013, 04:20
السلام عليكم أخي الكريم يمكن لك الإستعانة بماستر كارد إنيستا فوركس
و تسحب أموالك من أي صراف الي في العالم

---------- Post added at 01:20 AM ---------- Previous post was at 01:20 AM ----------

بالتوفيق للجميع.

fares2alex
11-22-2013, 10:39
في الواقع اخي الغالي انا لا اعرف شيء عن الماستر كارد الدولية انا اول مرة اسمع عنها

بس اللي انا اعرفه ان شركة انيستا عاملة ماستر كارد من الممكن ان تقوم بشراءها

choroukguid
11-22-2013, 10:42
نعم اخي يمكنك طلب الماستر كارت من الموقع الرسمي لها
وتستطيع تفعيل الباي بال اليها والسبب في تفعيله بها هو سحب
الارباح من باي بال الى الماستر كارت بشكل أوتوماتيكي وتستطيع
الشراء بها من الانترنيت

juve4ever
11-22-2013, 11:57
بـــسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم ورحمة الله مشكور اخي الكريم على الموووضوع
هي بطاقة تمكنك من سحب الأرباااح التي تحققها في التداول و لا يمكن شحنننها أو استعماااالها في تفعييييل اي بنك آخر و عليه فهي بطاقة تتمكنك سحب الأمواااال فقط

elmadry
11-22-2013, 14:45
متهيقلى مافيش حاجة اسسمها ماستر كارد دولية كل ماستر كارد لازم تكون تابعة لشركة معينة زاى اللى بتتعمل مع البنوك
وانت ممكن تسحب الرباحك على الباى بال وتسحب بعد كده على اى ماستركارد .

انس بن تن
11-22-2013, 15:24
ه بطاقة تسحب بها الامل من اى ماكنية صرافة فى العالمو هى تصدر من اى بنك ارضى او بنك الكترونى
وهى اسهل طيقة سحب الاموال فى العالم

doola2020
11-24-2013, 08:34
أخي انت ممكن تريح نفسك وتدخل علي أي بنك الكتروني وتسجل فيه بياناتك وهو هيبعتلك الماستر كارد علي عنوان بيتك وممكن تسحب بيها من أي مكان

forexman55555
11-28-2013, 20:15
انا اعتقد ان اى ماستر كارد ممكن ربطه بالبيبال و ممكن تحصل على ماستر كارد من
شركة انيستا و تسحب اموالك من انيستا مباشرة دون اللجوء للبيبال

waelmma
11-28-2013, 20:44
:yahoo::o:)) اخى الكريم انت بتخش على انستا هتجد على الشمال رابط بطاقة انستا ماستر كارد بتفتحه
وتخش تملى الطلب وتعطيهم صورة من تفعيل حسابك وتنتظر الموافقة وبعدين تنتظر وصول البطاقة حوالى شهر ونصف على حسب البريد بتاع بلدك

gr53
11-28-2013, 22:12
الماستر كارد هى بطاقة تسحب بها الأموال من أي ماكينة صرف أرضي في أي مكان بالعالم
و هى تصدر من أي بنك أرضي أو إلكتروني و هى أسهل طريقة لسحب المال

elzeel
11-30-2013, 18:50
انت ممكن بمستر كارد انستا فوركس تسحب من الى حته فى العالم
و تربطها بحسابك البنكى و اكيد سهل تربطبهم بالباى بال كمان

osamamamoon
12-08-2013, 21:59
بالتوفيق

gr53
12-12-2013, 01:07
انا اعتقد ان اى ماستر كارد ممكن ربطه بالبيبال و ممكن تحصل على ماستر كارد من
شركة انيستا و تسحب اموالك من انيستا مباشرة دون اللجوء للبيبال

ماستر كارد شركة انستا سهل التعامل بها في أي مكان و يمكن السحب من أي ماكينة
من موقع الشركة يمكنك طلب الفيزا فهى أفضل من البنك

farhat firas
12-12-2013, 01:13
السلام عليكم اكتب البحث في يوتوب و ستجد كيفية الحصول على كارت بايونر تسحب بها النقود و تحول عليها

ahmed kabo
12-13-2013, 16:03
عادى جدا اخىا لكريم ممكن تطلبها من صفحة العميل الخاصة بيك وهى ب16 دولرا بس افضلك اطلبها dhlعلشان توصلك اسرع بالتوفيق للجميع

randa
12-18-2013, 17:29
انا شخصيا مفهمش اوى فى امور الماستر كارد واتلخبطت كتير فى البدايه
الابسط والاسهل حاليا هو سحب ارباحى على البنك الالكترونى وتحويله من البنك للبنك الارضى

ashrafko
12-18-2013, 17:39
اخى الكريم انت تستطيع سحب الارباح بالفعل باستخدام تلك البطاقة كما ان بنك الباى بيل اصبح يتعامل مع مصر وبعض الدول الاخرى وبالتوفيق

YOU HABIB
12-18-2013, 17:43
السلام و عليكم السلام و عليكم
وتلك البطاقة من الممكن ا ن تسخدمها فى اى مكان فى العالم.
ويمكنك ان تفعل بها حسابك فى البنوك الالكترونيه
مثل البايبال والمونى بوكر وتسحب بها الارباح
تحياتى لك

khaled saad
12-18-2013, 17:46
يوجد الماستر كارد في شركة انستافوركس وهي بطاقة ائتمان إنستافوركس المدفوعة مسبقاً الرسوم عليها 2 % مع اربع دولارات امريكى

iamis
12-18-2013, 17:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي
الماستر كارت هيا بطاقة اليكترونية
وهي علي كل حال دولية فلا يوجد ماستر محلية او دولية
بالنسبة للباي بال فهو لا يدعم السحب الي مصر بل المشتريات فقط
تقبل مروري والله الموفق

salim telecom
12-18-2013, 18:27
السلام عليكم أخي الكريم
اخي الحبيب ممكن ان تفعل البايبال عن طريق الفيزا كارت الصادرة من اي بنك في مصر علي ما اظن انها موجودة في مصر
و الله أعلم و الله الموفق

Moro_Mezo
12-18-2013, 19:03
كل معلوماتى عن هذا الموضوع انه ممكن تحصل على ماستر كارد انستا وتسحب بيها اموالك من مصر
وممكن تعمل ماستر كارد من بايونير دولى وتسحب ن اى مكان فى العالم

amermazzen
12-18-2013, 19:12
أظن أخي الكريم هنلك عدة طريق لسحب الأرباح من الرصيد مثلا أخي بإمكانك الحصول على الماستار كارد من شركة اسنتا وتحويل الارباح اليها قم بوضع حسابك في انستا فوركس لتحويل المبالغ إلى حسابك الشخص والسحب من اي صراف الي بالتوفيق اخي العزيز

koussila
12-22-2013, 01:18
تنسيق المستند يعني تحديد الخيارات التي تؤثر في المستند مثل حجم الورق الذي سيطبع عليه ، ومثل اتجاه الصفحة ، وتحديد هوامش الصفحة .
تخطيط الصفحة
افتح قائمة[ ملف ] / اختر أمر [ إعداد الصفحة ] / اختر علامة التبويب [ تخطيط ]

amoune
12-22-2013, 01:19
وتخطيط الصفحة يشتمل على الإطارات الآتية :
يشمل [ مقطع ] ومعناه إعلام وورد كيف تريد إظهار المقاطع الخاصة بك. وإخباره أين تريد أن يبدأ المقطع الحالي.
يشمل [ رؤوس الصفحات وتذييلاتها ] ويمكن إنشاء رأس أو تذييل

islame
للصفحات الزوجية ورأس أو تذييل مختلف للصفحات الفردية. ويمكن كذلك إنشاء رأس أو تذييل مختلف للصفحة الأولى من المقطع أو المستند. ويمكن تحديد المسافة التي تريدها بين حاشية الصفحة وأعلى رأس الصفحة أو أسفل تذييلها.

amoune
وسطها ، وهذا مفيد لجعل الأبواب أو الفصول وسط الصفحة ولا تحتاج إلى ضغط إنتر عدة مرات .
ومن [ معاينة ] يمكن عرض كيفية ظهور المستند مع الخيارات المحددة. لذا يجب أن تنقر فوق جزء المستند الذي تريد تطبيق الإعدادات الحالية في مربع الحوار إعداد الصفحة عليه.

islame
ويمكن كذلك إضافة أو إزالة أرقام الأسطر من جزء المستند المحدد حالياً في المربع تطبيق على
و من [ حدود ] يمكن وضع حدود حول كل صفحة في المستند بخيارات متنوعة.

poop3
12-22-2013, 03:53
السلام عليكم ورحمه اللع وبركاته
اتمنى ان تكون بخير اخى الكريم واعضاء المنتدى
انا لا اعرف الماستر كارد الدوليه ولكن يمكنك الاعتماد على بطاقه بايونير

بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الكبير

عدي
12-22-2013, 15:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. عزيزي انت ممكن تطلب الماستر كارد بتاع شركة انيستا و تسحب بيه من اي مكنة صراف الي و لكن لا اعرف تكلفتها بصوراحه .. تقبل تحياتي و بالتوفيق ان شاء الله

dr.eman abdallah
12-22-2013, 16:46

هل تقصد ماستر كارد انستا

gringo
12-22-2013, 16:57
والله لدي قليل من المعرفة في هدا المجال الخاص بالسحب اعتقد ان السحب

على بنك بايزا احسن خيار بدون تعقيدات وكدلك لا يتطلب كارت او شيء من هذا

القبيل ولا توجد عمولة كذلك

بخصوص كارت ماستر للحصول عليها يجب تسجيل موقع الرسمي

خاص بهم ويتم ارسالها لك عن طريق البريد

الكاتالوني91
12-22-2013, 17:00
اهلا بك اخي الكريم الماستر غارد الدولية هي انه يمكنك استعمالها على مستوى العالم اينما كنت تستطيع استخدامها و سحب المال منه + يمكنك ربطها على باي بال و بنوك اخرى اخي الكريم هدا ما سوف يجعلك مرتاح البال و انت حاصل على هاته البطاقة التي تساعدك على الشراء اينما كنت

waleedhafez
12-22-2013, 17:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. عزيزي انت ممكن تطلب الماستر كارد بتاع شركة انيستا و تسحب بيه من اي مكنة صراف الي و لكن لا اعرف تكلفتها بصوراحه .. تقبل تحياتي و بالتوفيق ان شاء الله

gr53
12-30-2013, 05:53
ماستر كارد شركة انستا سهل التعامل بها في أي مكان و يمكن السحب من أي ماكينة صرف آلي بأي مكان
من موقع الشركة يمكنك اختيارها و تحصل عليها تقريبا خلال شهرين أو ثلاثة

poop
12-30-2013, 06:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بدايه ارحب بك اخى الكريم وباعضاء المنتدى الكرام
هناك مواقع تعطى لك هذه الكارد ولكن لم استخدمها من قبل

بالتوفيق لك اخى الفاضل انت وباقى الاعضاء الكرام

monimox
01-12-2014, 18:15
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و براكته
اشكر كل من ساهم في نشر معلومات أو إعتاء شرح لكل مبتدء في سابيل تعاون في ما بيننا من اجل النجاح
و اتمنى لي ولكم اتوفيق

salimned
01-18-2014, 02:15
السلام عليكم
اظن انك تستطيع السحب بها من اي صراف الي
و تفعل بها حسابك بالبايلبل ايضا كل ما عليك
هو تحويله للبايبل و طلب السحب و سيتم دلك في اقرب الاجال
موفق اخي.

galal saber
01-18-2014, 02:29
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين ياخى طالما انت معك ماستر كار مش محتاج باى بال تحول فلوسك عليها علطول وشكراااااااااااااااا

prof2014
01-18-2014, 12:00
السلام عليكم . بصراحة انا الموضوع دا اول مرة يعدى عليا بس انا هبحث فى الموضوع دا
لكن انا قريت كويس جدا تعليق كل الزملاء واستفدت جدا من خبرتهم وردودهم الجميلة

mohamed alsaead
01-18-2014, 12:04
الماستر كارد او الفيزاهية اداءة من الشركة او البنك بيتم سحب او تحويل اموالك اللتى ربحتها عليها ويتم تحويل المال فى خلال يومين عمل ودة مخالف للشرع لابد من التقابض فى نفس الوقت

korbosli
01-18-2014, 12:11
ممكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية ..وما هي طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية وكيفية استخراجها من مصراخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
بالتوفيق اخي العزيز

forexman3
01-18-2014, 17:49
شوف ياغالى
اى حساب بنكى داخل مصر يمكنك ان تحول اليه الارباح
بكل سهولة ولكن يجب ان تعلم ان الشركة تاخد عمولة
تقدر ب 30 دولار على اى تحويل

mohamed alsaead
01-18-2014, 17:50
الماستر كارد هية كارد تقدر تسحب بية ارباحك من الشركة علية من خلال تحويل ارابحك عى اكارت وتقدر تسحب بيها من اى صراف الى لكن عيوبها بيتاخذ اكثر من 2 يوم عمل ودة مخالف للدين المفروض التسليم فى نفس الوقت فى المجلس

korbosli
01-18-2014, 18:15
خي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
بالتوفيق اخي العزيز الله ي ااخي اخي انا اعرف ماستر كارد لكن ليس جيدا
لمدا البايبال

عاشق الفوركس
01-18-2014, 18:27
والله يا اخي الكريم انا لم اسمع من قبل بهده البطاقة وانا انصح ببطاقة انستا تسحب ارباحك من اي مكان تريد في العالم وتودع , فيها ما تريد ايضا استاذنا الغالي ان شاء الله خير,بالتوفيق لك وللجميع ,تقبل مروري.

reus
01-18-2014, 18:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
انصحك لو عملت ربح تسحب لاى بنك الكترونى علشان عموله الماستر كبيره
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه

magickabo
01-19-2014, 20:49
مش عارف بصراحة انا استخدم بطاقة بايونير او انستا ماستر كارد لو انتا عايز تستفسر ممكن تكلم دعم الشركة والاستفادة هتبقى منهم افضل بالتوفيق للجميع

mohamed77
01-19-2014, 22:35
شوف يا غالى الفيزا الدوليه مش عارف بصراحه بتعتمد مع البنوك الالكترونيه جميعها ولا لا ولكن نصيحه خليك حريص فى التعامل مع البنوك الالكترونيه لان فى منها كتير بيطون وجها لفتره معينه للشهرة وعندما يجذب الناس باموالهم اليه يبدء النصب وحاول تتعامل مع البنوك العاديه افضل لك وامان لك ان شاء الله

mohamed alsaead
01-19-2014, 22:39
الماستر كارد الدولية هية كارد يمكن ان تسحب ارباحك بية من اى مكنية صراف الى وكل اكينة تاخذ منك عمولة على تلك العملية بتعت السحب وانصحك تسحب عى بنك مونى بوكر اسهل لان الفد لا ياخد يوم الماستر كارد تعامل فيها اصدرت فتوى بتحريمها لا نالتسليم لا يكون فورى ولابد من شروط التدالو التقايض فى المجلس

reus
01-19-2014, 22:42
الانستا لغت الباى بال يا اخى وتقبل مرورى

moumi20081
01-20-2014, 00:16
السلام عليكم ورحمة الله تغالى وبركاته
نعم اخي يمكنك الحصول على الماستركارد واستعمالها بعد تفعيلها في سحب اموالك او ايداع
او الشراء الالكتروني لمختلف السلع الخفيفة وانا انصحك بالتسجيل في البيونيير والحصول على البطاقة مجانا والله الموفق

sara ali
01-22-2014, 17:37
بالتوفيق

harimeche
01-22-2014, 17:44
الســـــــــلام عليكم ورحمة الله

يا صديقي لو كانت عندك البطــــــــاقة الخاصة

بإينيستـــــا يمكن لك أن تسحب الأموال من

اموقع مباشرة

FIILO
01-23-2014, 23:23
السلام علكم ورحمة الله وبركاتة بص اخي انا اعرف الماستر كارد العادية و ماسمعت عن الدولية و لو انته من مصر تقدر تسحب الارباح علي البايبال لدعمة اخيرا لمصر بس خلي بالك ان مافيش سحب دلوقت ايداع فقط

djaki
01-23-2014, 23:35
كم طريقة الحصول علي كارت المستر كارد الدولية وكيفية استخراجها من مصراخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا

---------- Post added at 09:27 PM ---------- Previous post was at 09:25 PM ----------

يمكن الحصول على الماستركارد واستعمالها بعد تفعيلها في سحب الاموال او ايداعها
او الشراء الالكتروني لمختلف السلع الخفيفة ونصيحتي هي التسجيل في البيونيير والحصول على البطاقة مجانا والله الموفق

---------- Post added at 09:30 PM ---------- Previous post was at 09:27 PM ----------

لماستر كارد الدولية هي بطاقة بلاستيكية تسحب ارباحك من اى مكنية صراف لكنها تاخذ منك عمولة على تلك العملية بتعت السحب وانصحك تسحب عى بنك مونى او باي لان الفد لا ياخد يوم الماستر كارد تعامل فيها اصدرت فتوى بتحريمها لا نالتسليم لا يكون فورى ولابد من شروط التدالو التقايض فى المجلس

---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:30 PM ----------

السلام علكم ورحمة الله وبركاتة سامحني بالصح انا اعرف الماستر كارد العادية و ماسمعت عن الدولية و لو انته منالجزائر تقدر تسحب الارباح علي البايبال لدعمة اخيراالجزائر

---------- Post added at 09:35 PM ---------- Previous post was at 09:32 PM ----------

شوف يا الناس لملاح الفيزا الدوليه مانيشش عارف بصراحه بتعتمد مع البنوك الالكترونيه جميعها ولا لا ولكن نصيحه خليك حارص فى التعامل مع البنوك الالكترونيه لان الكثير منها بيطون وجها لفتره معينه للشهرة وعندما يجذب الناس باموالهم اليه يبدء النصب وحاول تتعامل مع البنوك العاديه افضل لك وامان لك ان شاء الله

ihebiheb
01-23-2014, 23:37
شكرا على الشرح يمكن ذلك مع اعتماد كارد بايوني لتسحب اموالك من البيبال
و الكارط تصلك لحد البيت و يمكن من خلالها ان تسحب من أي صراف في العالم و شكرا

nanahi
01-23-2014, 23:43
السلام عليكم و رحمة الله وبراكاته

الماستر كارد هي نفسها انستافوركس و يمكن السحب بها من اي ماكينة صرف في العالم و لها عمولة16 جولار و يمكن تفعيلها ببايبال عن طريق ارقامها
و لكن بتسجيل امريكي

karimwolf
01-23-2014, 23:45
السلام عليكم و رحمة الله تعالى
يمكنك طلب بطاقة من شركة انترفوركس و بواسطتها يمكنك سحب من اي مكان في العالم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى

gr53
01-24-2014, 10:07
ماستر كارد شركة انستا سهل التعامل بها في أي مكان و يمكن السحب من أي ماكينة صرف آلي بأي مكان
من موقع الشركة يمكنك اختيارها و تحصل عليها تقريبا في خلال شهرين فهى أفضل من البنوك الإلكترونية

reus
01-24-2014, 18:32
الماستر كارد دى اللى بتسحب بيها من اى ماكينه سحب الى يا اخى

alaeddine
01-27-2014, 00:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هى بطاقة تصدر من البنوك الاكتيرونية
وتسحب بها الاموال وتلك البطاقة من
الممكن ا ن تسخدمها فى اى مكان فى العالم.
ويمكنك ان تفعل بها حسابك فى البنوك
الالكترونيه مثل البايبال والمونى بوكر
وتسحب بها الارباح.

Omr
01-27-2014, 00:58
يا اخى بالنسبة لمصر انا اسمع بنك كردكوا وهو فرنسا يربط الفيزا بتاعتة بالباى بال وفى بنك أسمة البنك العربي عامل فيزا ترتبط بالبنوك الالكترونية لكن لم اجربهم اتصل بخدمة العملاء

ahmedibrahim258259
01-27-2014, 01:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي لاتستعجل على مرحلة سحب الارباح لاني اول مادخلت السوق ده برده كل تفكيري هو كيفة سحب الارباح من غير ماتاجر لسه وعلشان كده عمري ماعرفت اكسب لاني ركزت على حاجة تانية عل ىالعموم وسائل السحب كلها سهلة انت بتسجل في اي بنك الكتروني وتطل سحب الارباح عليه
تقبل مروري

lakamora221
01-27-2014, 13:01
أخي الكرمي الماستر كارد هي بطاقة مصرفية
تقوم من خلالها بسحب و أيداع أموالك منها عن طريق الصرافات الألية
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري و شكرا

koussila
01-27-2014, 13:36
ولكن العمل لن يتوقف لأنه ما أن تغلق المؤسسات اليابانية والآسيوية وأهمها في طوكيو و هونج كونج وسنغافورة حتى تكون المؤسسات الأوروبية وأهمها في لندن وفرانكفورت وباريس قد فتحت أبوابها , وما أن تقارب المؤسسات الأوروبية على الإغلاق حتى تكون المؤسسات الأمريكية قد بدأت العمل وأهمها في نيويورك و شيكاغو , وما أن تغلق المؤسسات الأمريكية أبوابها حتى تبدأ المؤسسات في استراليا ونيوزيلاندا في التداول , وقبل أن تغلق الأخيرة أبوابها تكون المؤسسات اليابانية قد بدأت يوماً جديداً في العمل ..!!

وهكذا وعلى حسب توقيت كل دولة سيكون بالنسبة لك التعامل مستمر طوال 24 ساعة . فيما عدا يومي السبت والأحد ..لأنهما عطلة في كل الدول .

فووركس
01-27-2014, 14:02
عليك بكارت انستا اخي فهي ممتازة و تستطيع السحب بها من اي صراف آلي في العالم
بالتوفيق و السلام
--------------------------------

forex&now
01-27-2014, 14:15
لسحب اموالك من حسابك فى الشركة هناك عدة وسائل ومنها الاكثر استخداما وهى البنوك الالكترونية ومنها الكثير مثل الباى بال وغيره الكثير وللحصول على اموالك من البنك الالكترونى اما عن طريق تحويل على بنك لك متعامل معه او من خلال وسيط .

حازم ابو اسماعيل
01-27-2014, 14:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته خي الكريم، هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط

mohamed bnali
01-27-2014, 14:16
اخي العزيز تسال عن الماستر كارد الدولية
ادا كانت عندك كاستر كارت الدولية تستطيع السحب وتالايداع في جميع بنوك اتلعالم ودوله
ومتلها كارت فيزا هدا ما عرفته وادا اردت الكتير فاطلبه من خبرائنا الكرام
وتقبل مروري

latraaa
01-27-2014, 14:36
يا اخي الكريم، نعم يمكنك أن تسحب أموالك إلى أي حساب في مصر، أما عن بطاقة الماستر كارد التي توفرها الشركة، فيكون طلبها عن طريق حسابك في الشركة ، و من ثم سوف ترسل إليك على البريد العادي إلى مصر، على أن تستطيع استعماله مع أولا سجب و الدي يجب أن لا يقل عن 50 دولار

ndoe
01-27-2014, 14:50
للاسف الباى بال غير متاح فى شركة انستا فوركس بس الى زية بالضبط المونى بوكرز تقدر تسحب على الكريدت كارد بتاعتك
وبنفس المصاريف بياخد 4 دولار على اى عملية سحب

احمد سلامه
01-27-2014, 14:52
شكرا اخي الكريم علي الموضوع وارجو منك الجديد دائما
مع تمنياتي بنجاح الدائم

salichou
01-27-2014, 19:21
اتمنى حد يدلنى عن اسهل طرق سحب الارباح من شركة انستا فوركس و لو بطاقة
انستا سهلة ارجو شرحها لانى مش فاهم هل اسحب من البطاقة على طول من الصراف الالى و الا الاول بشحنها

حازم ابو اسماعيل
01-27-2014, 19:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

amoune
01-27-2014, 19:28
اليش خبره اوي في الموضوع ده بس كنت دايما يشوف تجار الفوركس مستنيين الاخبار
بتاعة ضرب سورية عشان يستعدو لدخول السوق ويقومو ببيع الدولار قصاد العملات الاخرى
ولكن الخبر لم يكن ولكن اللي احنا شايفينه دلوقتي ان الدولار ماشي طبيعي جدا..
تقبل مروريشسي

حازم ابو اسماعيل
01-27-2014, 19:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط

على
01-27-2014, 19:30

wentwor
01-27-2014, 19:38
السلام عليكم و رحمة الله من افضل الطرق لسحب الارباح طلب بطاقة انستافوركس او يمكنك
تحوبل المال من بنوك الكترونية الى حساب بنكي ارضي

islame
01-27-2014, 19:50
خى العزيز
كما ان هناك متاجرة على ازواج العملات موجودة على منصة الميتاتريد
هناك ايضا المتاجرة
فى المعادن
والنفط
ومتاجرة الاسهم الخاصة بالشركات
والتى ستجد اختصارات لها
ويمكنك من خلال الضغط على كل اختصار ان تتعرف على ما هيته..شسيسشيشيس

koussila
01-27-2014, 19:50
خى العزيز
كما ان هناك متاجرة على ازواج العملات موجودة على منصة الميتاتريد
هناك ايضا المتاجرة
فى المعادن
والنفط
ومتاجرة الاسهم الخاصة بالشركات
والتى ستجد اختصارات لها
ويمكنك من خلال الضغط على كل اختصار ان تتعرف على ما هيته..شسيسشيشسي

magickabo
01-29-2014, 15:25
دية حاجة زى فيزا كارت شركة انستا عملاها مع شكرة بايونير بتيح لك انك تسحب ارباحك من الشركة لما تشح الحساب طبعا وتعتبر افضل طرق سحب الارباح بالتوفيق للجميع

mayssa_mahouachi
01-30-2014, 23:42
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
شكرا أخي الكريم على هذا الموضوع المتميز و الرائع ،
في الحقيقة أنا مبتدأة في مجال الفوركس إلا أنني عزمت على أن أتعلم من منتديات فوركس مصر.
شكرا أخي الكريم مرة أخرى و السلام عليكم ورحمة الله و بركاته.

SheShe
01-31-2014, 22:28
اخي الغالي ماستر كارد شركة انستا . سهل التعامل بهيا في أي مكان
ويمكن السحب من أي ماكينة صرف آلي بأي مكان من موقع الشركة
ويمكنك اختيارها و تحصل عليها تقريبا في خلال شهرين فهى أفضل
من البنوك الإلكترونية.
شكرا .. . تقبل مروري

oneman
02-01-2014, 00:26
قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "إن الله عز وجل ليرفع الدرجة للعبد الصالح في الجنة فيقول: يا رب أني لي هذه، فيقول: باستغفار ولدك لك".عن أنس ـ رضي الله عنه
عن رسول الله صلى الله عليه وسلم: "إن الله تعالى يقول: لإهون أهل النار عذاباً: لو أن لك ما في الأرض من شيء تفتدي به؟ قال: نعم قال: فقد سألتك ما هو أهون من هذا وأنت في صلب آدم أن لا تشرك بي فأبيت إلا الشرك".

mohcin1
02-01-2014, 01:08
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الله وبركاته اهلا بك اخى الفاضل بالفعل الموضوع ممتاز

واتمنى الإفادة للجميع ان شاء الله
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله

shico73
02-01-2014, 18:52
السلام عليكم و رحمة الله
بالتوفيق اخي العزيز

lordofdracula
02-01-2014, 19:09
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اخي العزيز لم اتعامل معاه انا جديد وليس لدي الخبره في هذا الموضوع واتمنى لك التوفيق

mkamal
02-01-2014, 19:13
السلام عليكم , ممكن اعرف طريقة الطلب لبطاقة انيستا , و ايه المدة المطلوبة عشان توصل للمكان المبعوتاله , و هل هي طريقة مضمونة فعلاً لسحب الفلوس و لا فيه طرق تانية ممكن الواحد يسحب بيها فلوسه , عايز حد يكون مجرب الموضوع ده يا جماعة ارجوكم , شكراً

عاشق الفوركس
02-02-2014, 01:46
يا اااخي الكريم ممكن تسحب ارباحك عن طريق ان تربط حسابك في البايبال بالماستر كارد ثم تقوم بسحب الامواول من الصراف الالي في بلدك وبالعملة المحليه بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

Ali Mahmoud
02-02-2014, 01:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..........
اللهم صلى وسلم على خاتم المرسلين محمد صلى الله علية وسلم ....

الماستر كارد الدولية هى بطاقة تصدر من البنوك الإلكترونية لسحب الأموال
و تستخدم في أغلب دول العالم دون أي مشكلة

finga3
02-02-2014, 02:09
بسم الله الرحمن الرحيم ابي اقلك يا اخي انا التداول في وقت صدور الخبار خطر كبير
لانه لو حللت جيدا وعرفت طريق السعر راح يكون لصالحك
واتمنى التفيق للجميع في هذا الميدان
وقت الاخبار بالرغم من انه يربح كتير بس لما يخسر يخسر كتيييييييييييييير
الافضل تجنب وقت الاهبارسشبصشس

finga1
02-02-2014, 02:10
الافضل تجنب وقت الاهبارسصشصضبشسب

finga2
الافضل تجنب وقت الاهبارسشبضصش

finga4
الافضل تجنب وقت الاهبارصشسيسضص

ainga
02-11-2014, 00:05
السلام عليكم و رحمة الله
بالتوفيق اخي العزيز

ahmedhawash
02-11-2014, 05:04
ماستركارد انستا هى بطاقه مصدره من بنك بايونيير وهو بنك كبير فى

امريكا والبطاقه ممكن ان تسحب بيها من حسابك فى الشركه او حتى فى البيبال من خلال ربطها به

BOULBOUL2
02-11-2014, 16:42
والله يا اخي غالى انا مجربتش انى اسحب بيها بس بمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
و تحويل الارباح اليها

-----------------------------------------------------------------

salimabla
02-11-2014, 17:00
والله يا غالى انا مجربتش انى اسحب بيها لكن لو عاوز تريح نفسك من المواضيع دى اما انك
تسحب عن طريق بنوك الكترونيه او تسحب عن طريق بطاقة انستا فوركس ودى افضل كتير

hajarforex
02-11-2014, 17:03
ان بطاقة مساترد كارد فهي تعتب رمن افضل الوشاءل
التي نممكن ان نسحب علهيا لما لها من فواءد
و لكن لا اعتقد انه يمكن السحب على البايبال

semanleader91
02-11-2014, 17:11
يا اخي انا والله لا اعلم ولكن اسمع عن الماستر كارد الخاصة بشركة انستا واسمع انها ممتازة فانصحك بالحصول عليها لسحب الارباح
وهي مقبولة بالتاكيد في كل مكان ...بالتوفيق لك

darsh
02-11-2014, 17:17

السلام عليكم ورحمة لله وبركاته
طيب اذاى نستلمها فى بلد مثل مصر هل ترسل بالبريد ام ماذا ام هناك بنوك عادية وكلة لهذة البنوك الاكتروانية

TheDevils
02-11-2014, 17:22
السلام عليكم
يمكنك اخي التسجيل بالبنك العالمي بايونر التابع لشركة ماستر كارد الدي سيرسل لك كارد البنك الى منزلك و يمكنك تحويل ارباحك بالفوركس اليه وسحبها من اي صراف الي
ادهب الى اليوتوب و شاهد كيفية التسجيل و التفعيل
تقبل مروري

abdelaziz 10
02-11-2014, 17:46
الماستر كارد هي البطاقة التي ممكن تسحب عبرها الارباح من شركة انستافوركس مثلا الى البطاقة طبعا
ايضا ممكن حسب شهادات اغلب الاعضاء انك تفعل بنك البايبال بالبطاقة وتحول مابين الاول والثاني

milanowolf
02-11-2014, 17:47
السلام عليكم و رحمة الله و براكته اشكر كل من ساهم في نشر معلومات
أو إعتاء شرح لكل مبتدء في سابيل تعاون في ما بيننا من اجل النجاح
و اتمنى لي ولكم اتوفيق

gr53
02-21-2014, 20:43
من موقع الشركة يمكنك اختيارها و تحصل عليها تقريبا في خلال شهرين أو ثلاثة

med.abd
02-21-2014, 21:02
السلام عليكم و رحمة الله انا مجربتش انى اسحب بيها لكن لو عاوز تريح نفسك من المواضيع دى اما انك
تسحب عن طريق بنوك الكترونيه هى بطاقة تصدر من البنوك الاكتيرونية وتسحب بها الاموال
وتلك البطاقة من الممكن ا ن تسخدمها فى اى مكان فى العالم تحياتى لك

payza
02-22-2014, 19:19
ماستر الكارد الدولية اللي هي تبع انستا
ممكن التعامل معها في اي مكان:bravo::bravo::bravo::bravo:

---------------------------------------------------------------

Hossam Samy
02-23-2014, 04:46
بسم الله الرحمن الرحيم , اخي الكريم
اللي بتبقي من بنك بايونير وتقدر
تسحب من خلال ربط البطاقة بالحساب
والسحب علي بايبال ثم ع البطاقة

fatma abdelhay
02-23-2014, 07:11
وعليكم السلام
اخى انا معرفش حاجه عن بايبل ولكن اعرف عن بنوك اخرى والبنوك الالكترونى شغاله تمام
وبالنسبه للمستر كارد فشركة انستا الجميله بتدعمه وتستطيع السحب على المستر كارت

gamal20
02-23-2014, 07:41
هى التى تصدر من بنك بايونير برعاية انستا فوركس وتتمكن من خلالها من سحب ارباحك من اى ماكينة
صراف الى حول العالم وفى مصر يتم الصرف بالجنيه طبعا بما يعادل قيمة الدولا لان مفيش ماكينه فى مصر
بتصرف بالدولار

raafat
02-23-2014, 08:29
السلام عليكم . بصراحة انا الموضوع دا اول مرة يعدى عليا بس انا هبحث فى الموضوع دا
لكن انا قريت كويس جدا تعليق كل الزملاء واستفدت جدا من خبرتهم وردودهم الجميلة

darsh
02-23-2014, 08:32
هى التى تصدر من بنك بايونير برعاية انستا فوركس وتتمكن من خلالها من سحب ارباحك من اى ماكينة
صراف الى حول العالم وفى مصر يتم الصرف بالجنيه طبعا بما يعادل قيمة الدولا لان مفيش ماكينه فى مصر
بتصرف بالدولار
شكرا اخى الكريم على هذا الردالوافى انا كانت فاكرها تصدر من الشركة نفسها الانوضحت الصورة تقبل مرورى و شكراااااااااا

zinga7
02-23-2014, 14:44
التعرض التجارة الدولية والشركات التجارية، الشركات التجارية هي العمود الفقري
من أسواق صرف العملات الأجنبية. شركة متعددة الجنسيات لديها التعرض في حسابات الذمم المدينة

eman.said
02-23-2014, 17:22
أخي الكريم، هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

gr53
02-27-2014, 10:17
ماستر الكارد الدولية اللي هي تبع انستا
ممكن التعامل معها في اي مكان:bravo::bravo::bravo::bravo:

---------------------------------------------------------------

ماستر كارد انستا أسهل طرق السحب التي يمكن التعامل بها في أي مكان
بعكس البنوك الإلكترونية التي لا تتعامل جميعها مع البلدان العربية

zinga6
02-28-2014, 04:41
يبدأ التداول بمجرد فتح الأسواق رسميا في طوكيو، اليابان في الساعة 7:00 م الأحد، جديد
الوقت يورك.
بعد ذلك، في الساعة 9:00 مساء بتوقيت شرق الولايات المتحدة وسنغافورة وهونغ كونغ يفتح تليها الأسواق الأوروبية

اميرة نفسى
02-28-2014, 06:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد اخى الفاضل تستطيع ان تسحب بالماستر كارد انستا فوركس من ا ى مكان اتمنى لك التوفيق

saad forex
02-28-2014, 08:22
الماستر كارد اللى بتطلبها عن طريق انستا هى احسن طريقه
للسحب والايداع ودى بتطلبها حتى لو مفيش فى حسابك اى فلوس
وبعد ما توصلك بيتم خصم 16 دولار بعد اول تحويل بتعمله على البطاقه

bono
02-28-2014, 08:58
السلام عليكم و رحمه الله
اخى الكريم الماستر كارد الدوليه هى بطاقة تصدر من البنوك الاكتيرونية وتسحب بها الاموال
اتمنى لك التوفيق ان شاء الله

sara ali
02-28-2014, 09:09
انا اعرف ماستر كارد لكن ليس جيدا

eman.said
02-28-2014, 09:40
يا أخي الكريم، هي بطاقة يمكنك سحب الأرباح التي تحققها في التداول إليها، و لا يمكن شحنها أو استعمالها في تفعيل اي بنك آخر، و عليه، فهي بطاقة يمكنك سحب الأموال فقط، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

aymanso
02-28-2014, 09:42
السلام عليكم الماستر كارد اللى بتطلبها عن طريق انستا هى احسن طريقه للسحب والايداع
ودى بتطلبها حتى لو مفيش فى حسابك اى فلوس وبعد ما توصلك بيتم خصم 16 دولار بعد اول تحويل بتعمله على البطاقه

forex_lionz
02-28-2014, 15:39
شمعة اخرى كسرت القناة الاولي بحوالي نقطتين واغلقت تحت فيبو فلا دخول هنا
وعندها تحرك السعر كثيرا فخلاص لا دخول اليوم على هذه العملة لانها لم تدينا فرص واضحة

salichou
02-28-2014, 21:28
كريدت كارد تقوم بتطلعها من اى بنك معتمد لهذه الخاصيه
وهى لا تحتاج الى اموال كثيره وبعد ذلك تستطيع ان تستخدمها فى سحب الاموال من والى البنوك

moto1
02-28-2014, 21:29
السلام عليكم .. ممكن بس نصيحة لمن لديهم الخبرة في مجال الفوركس عن كيفية سحب الارباح من البنوك و كيفية التعامل مع بنك الباي بال او البنوك الاخري .. هل بوجود حساب مثلا في البنك الاهلي المصري كافي بتحويل الاموال و الارباح علية ..وما هي طريقةاخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
بالتوفيق اخي العزيز و الله ي ااخي اخي انا اعرف ماستر كارد لكن ليس جيدا

tayaa1256
02-28-2014, 21:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم اظن ديه هي كريدت كارد تقوم بتطلعها من اى بنك معتمد لهذه الخاصيه وهى لا تحتاج الى اموال كثيره وبعد ذلك تستطيع ان تستخدمها فى سحب الاموال من والى البنوك الاليكترونيه وخدمات اخرى تقدر تعرفها

maha elsayed
02-28-2014, 21:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بدا التداول الساعه
12 بتوقيت القاهره ويغلق السوف الجمععه الساعه 11 سسا اخى

karam22
02-28-2014, 21:36
تحويل الاموال علي البنك الارضي الخاص ببلدك اامن طريقة لحفظ الاموال
لكنه اغلي طريقة وبفارق كبيربينها وبين البنوك الالكترونية

forexarabi
02-28-2014, 21:47
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي ابمكانك الحصول على ماستار كارد وربطها بحسابك الالكترونى

Zikoo
02-28-2014, 21:48
السلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته من اى بنك معتمد لهذه الخاصيه واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم والسلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته

forexarabi
02-28-2014, 21:49
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
عند ربطها بالبى بال مثلا يتم خصم واحد دولار للتفعيل
ومن ثم بامكانك تحويل الاموال فى الاتجاهين سحب او ايداع

tayaa1256
02-28-2014, 21:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم انا استخدم فيزا ديبت كارد مستخرجها من بنك
كريدى اجريكول وهذه الفيزا استطيع شحنها والتحويل منها
وبالنسبة للسحب فانا فاتح حساب توفير

Feelo
02-28-2014, 21:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. الاخوه اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام .. مرحبا بكم
بما انك ف مصر اخى الكريم ف اعمل على المنى بوكرز وتحول منه الى البنك الذى تتعامل معه فى حساب جارى بالفيزا
مع خالص التوفيق والنجاح .. والله الموفق والمستعان

noura2014
02-28-2014, 22:00
السلام عليكم و رحمة الله
و تحويل الارباح اليها
بالتوفيق اخي العزيز

nizar17
03-13-2014, 14:03
بطاقة الماستركرد الدولية هي بطاقة تسمح لك بسحب اموالك من اي دولة بالعالم و تلك هي افضل
ميزاتها اما بخصوص السحب من بنك بايبال ليس لدي علم بذلك اخي العزيز
تحياتي للجميع

azeddi
03-13-2014, 14:04
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على سيدنا محمد
و على اله و صحبه و سلم اما بعد
شكرا على طرحك هدا الموضوع و نتمنى التوفيق للجميع بادن الله

abdotitim
03-13-2014, 16:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضووع مهم للجمييع ونتمنى الاستفاده للجميع
بارك لله فييك على الطرح نعم الماستر كارد الدوليه بتاع انستا فيركس يمكنك ان تسحب عليها في البايبال او اي بنك في العالم

a7med84
03-15-2014, 08:16
ماستر كارد انستا هتريحك من اى وجع دماغ وبحث

وممكن تطلبها من انستا او من بايونيير وخلال 3 اسابيع توصلك ان شاء الله على العنوان

brahimtrader
03-15-2014, 16:50
اهلا بيك اخي مش عارف بصراحة انا استخدم بطاقة بايونير او انستا ماستر كارد لو انتا عايز تستفسر ممكن تكلم دعم الشركة والاستفادة هتبقى منهم افضل . تقبل فائق حترامي

RomanyMoreed
03-23-2014, 21:04

ماستر كارد انيستا تقدر تطلبه ب 16 دولار وتتخص في اول استخدام للبطاقه وتسحب منها من ماكينات atm ودي موجوده بكثره في مصر

تحياتي

MR.JPY
03-23-2014, 21:12

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيفك اخي الكريم
بامكانك استخادم بطاقة ماستر كارد المدفوعة مسبقا من انستا او استخدام بطاقة الcredit Card الانترنت من البنك الاهلي

Heisenberg
03-28-2014, 21:18
السلام عليكم و رحمــة الله و بركاتـــه
والله يا اخي الكريم انا لم اسمع من قبل بهده البطاقة وانا انصح ببطاقة انستا تسحب ارباحك من اي مكان تريد في العالم
تحياتي لك و بالتوفيق

sendrela
03-28-2014, 21:22
يمكنك السحب عن طريق الماستر كارد الخاص بأنيستا وهى مدعومه فى كل العالم وتستطيع السحب من اى صراف آلى

وايضا من الممكن ان تسحب عن طريق البنوك الالكترونيه مثل مونى بوكرز وهذا على حد معرفتى

تحيتى

Hossam Samy
03-28-2014, 21:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
هي تقريبا بطاقة ويبنار وتقر تسحب
بيها من خلال انك تربطها بالبنك
وتحول الربح عليه وتسحب منها

xabi alonso
03-28-2014, 21:37
يا جماعة اتمنى حد يدلنى عن اسهل طرق سحب الارباح من شركة انستا فوركس و لو بطاقة انستا سهلة ارجو شرحها
لانى مش فاهم هل اسحب من البطاقة على طول من الصراف الالى و الا الاول بشحنها و الا اية

doaa sary
03-29-2014, 01:03
الماستر كارد بطاقه لسحب الاموال من اى صراف الى وايوة ممكن تربطها بالباى بال
فكرت اطلبها لانى بسحب ع بنوك الكترونية لان سعرها افضل من الماستر

forex_lionz
03-29-2014, 01:14
نا لاحظت شئ ده برضوا انا عشان كدة انا بحاول مسيبش يوم مدخلش يا عمر وفي نفس الوقت عدم دخولي المواظب ده حيخليكم تدريجيا متحتاجنيش وده المهم عندي والله الاعتماد على نفسكم وتبقوا اساتذة اكتر مما انتم عليه الان فانتم بالفعل اصبحتم اساتذة

NhajajN
03-29-2014, 01:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الماستر كارد بطاقه لسحب الاموال من اى صراف
واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

Heisenberg
03-29-2014, 22:06
أهلا بك
طبعا هو سؤال غبي بعض الشيء
و كأنك تعلم الاجابة لكن تسال من اجل البونص
علي كل حال الاخوة وضحوا لك كل شيء
تحياتي

ahmed kabo
03-29-2014, 23:24
الماستر كارد اللى بتوفرها انستا تبع شركة بايونير ودية قوية ومشهورة وممكن لو تحصلت على الكارت الخاص بيها ممكن تصرف من اى صراف الى فى العالم بالتوفيق للجميع

slow
03-30-2014, 20:47
اخي الكريم انستا فوركس وضعت لك الكثير من الطرق لسحب الارباح كيفما تشاء
ادخل على الموقع و سترى كل شئ تريده او تحتاجه منها .

حليس مختار
03-30-2014, 23:26
السلام عليكم و رحمة الله
والله يا اخي غالى انا مجربتش انى اسحب بيها بس
بمكانك الحصول على ماستار كارد من شركة اسنتا
و تحويل الارباح اليها بالتوفيق اخي العزيز

mehildin
03-30-2014, 23:38
السلام عليكم اخي الكريم.
انا ماعندي فكرة والله عن السحب وبس الله يرزقني راح ارجع اسأل الاخوة او اسال الشركة نفسها وهيي بتجاوبني.
دمتم برعاية الله

poop3
03-30-2014, 23:44
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
البايونير ويمكن السحب من باى بال
بالتوفيق للجميع يا رب هنا فى هذا المنتدى العملاق

saro123
03-30-2014, 23:54
بنك باى بال يمكنك ان تربطة على حسابك البنكى العادى ولا يشترط ماستر كارد دولية وهى الماستر التى تحصل عليها
وتستطيع ان تقوم بالدفع بها فى جميع انحاء العالم

ahmed kabo
03-31-2014, 02:10
لا اخى الكريم لاتسطيع سحب البايباال بالبايونير ماستر كارد بس اكيد فى طرق تانية تحول فلوسك بيها ممكن عن طريق الوسطاء بالتوفيق للجميع

houdabluegolden
03-31-2014, 02:20
هو في ماستر كارد انستا بتدفع في الاول تقريبا 16 دولار عشان تعملها وهي كويسة اوي لكن ان عن نفسي مش عاملها
لان انا بفضل السحب عن طريق البنوك الالكترونية لانها اسهل في التعامل وسريعة في السحب والايداع زي البايبال والموني بوكرز

merengue
03-31-2014, 02:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته . اللهم صلي و سلم و بارك علي النبي الكريم . لاكن ليس كل البنوك تستطيع سحب اموالك منها

fares300
03-31-2014, 02:36
السلام عليكم
سحبت كثيرا على البنوك الالكترونية
لكني لم احاول السحب على البنوك الارضية
لا أظن ممكن تسحب وهذا الامر يتعلق ببنود بلدك
مثل الجزائر لا تقدر ان تسحب

ahmadinho100
03-31-2014, 02:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ادا كنت تريد ان تسحب على البايبال يا اخي حاول ن تسيتعمل بنك البايونر فهو جد رائع يا اخي بالتوفيق لك

slow
03-31-2014, 04:11
طريقة الحصول على الماستر كارد هي عن طريق الموقع في انستا فوركس
تسجل و تطلبها و تصلك الى منزلك و من ت تستطيع طلب السحب عليها او على ل=بيبال تم تسحب عليها اذا كانت مربوطة ببيبال

marem2007
03-31-2014, 06:04
انا اعتقد ان ليها اسم في شكة اسمها بيونير
انا راسلتها من اجل تفعيل البطاقة وارسالها الي
واتمني لكم التوفيق جميعا في صفقاتكم

mgw
03-31-2014, 12:20
انا بنصحك انك تستخدم بنك نتلر ف عملية السحب
عشان ملهوش عمولة مش زي الماستر كارد عمولتها كبيرة جدا

yousef87
03-31-2014, 12:23
الســــــــــلام عليـــــــــــكم ورحمــــــــة الله وبركاتــــــه ,,,,,,,
اخي الكريم .....
ليست لدي المعلومات الكافية بخصوص هذا الموضوع
اتمنى ان تجد الفائدة بالردود
بالتوفيق

ahmed mohsen92
03-31-2014, 12:25
اهلا بك اخى
يمكنك ان تطلب الماستر كارد
وتصلك اخى ويمكنك ان تفعل بها حسابك فى البنوك الالكترونيه
مثل البايبال والمونى بوكر
وتسحب بها الارباح
تحياتى لك

dont
03-31-2014, 16:32
الماستركارد يمكن انك تسحب المال بها من انستا وايضا يمكن سحب ااموال من بابيال
ويجب انك تطلب انها تكون ماستركاد دولية

nader
03-31-2014, 16:53
العنوان يظهر لي مختلف عن عرض النص او السؤال الدي تقدمت به
المهم بطاقة الماستركارد سهلة لتحصل عليها
ادهب الى غرفة العميل وقم بطلبها من هناك تصلك في ضرف اسبوعين
وبعدها تقوم بربط حسابك بالبايبال ببطاقة الماستركارد لتستطيع سحب اموالك من البايبال الى بطاقة الماستركارد
لكن لااعرف هل يجب ان يكون البايبال مفعلا ام لا
بالتوفيق

wanxe
03-31-2014, 16:58
اخى السلام و عليكم
يمكنك ان تطلب الماستر كارد وتصلك اخى ويمكنك ان تفعل بها حسابك فى البنوك الالكترونيه
مثل البايبا لبايزا وتسحب بها الارباح
تحياتى لك

mgw
03-31-2014, 17:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
ماستر كارد بتقدر تسحب منها تقريبا من كل الدول
وتقدر تربطها اكيد ببنك بايبال وتفعله بيه كمان لو حابب

mina256
04-01-2014, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته - اخى الكريم
ياريت والله يكون فيه سحب على حساب البنك الاهلى
لكن مع الاسف اعتقد انه مافيش سحب للبنك على طول

Mohamed Fadhel
04-01-2014, 23:13
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الماستر كارد هي وسيلة لسحب المال من جميع البنوك حول العالم
و شركة الإنستا فوركس تقدم لعملائها بطاقتها الخاصة
تقبل مروري و شكرا
بالتوفيق إنشاء الله

gehad87
04-01-2014, 23:34
انت لو فتحت حساب جاري ب100 دولار في البنك الاهلي المصري هتحصل على فيزا اليكترون
وبتبقا شغالة معاك في مصر وبرة مصر عادي جدا لانها تابعه لشركات الائتمان
وحساب البنك الاهلي المصري يعتبر خيارك الافضل لانه اقل حد ادنى موجود في مصر لفتح حساب جاري

esoo
04-06-2014, 23:54
السلاااااااام عليكم
مستحيل يحصل ربنا يقدم الى فيه الخير

med5
04-07-2014, 00:38
سلام عليكم

الماستر كارد او الفيزاهية اداءة من الشركة او البنك بيتم سحب او

تحويل اموالك اللتى ربحتها عليها ويتم تحويل المال فى خلال يومين عمل ودة مخالف

للشرع لابد من التقابض فى نفس الوقت

تحياتي

tazi larbi
04-07-2014, 00:42
السلام عليكم خناك الماستر كارد انيستا التي هي نفسها الماستر كار العالمية وبحصولك عليها ممكن ان تسحب المال مباشرة من انيستا وبها من اي صراف الى يدعم الماستر كارد في دولة مصر ولكي تصلك اطلبها عن طريق ياdhlاتمنى لكم النجاح والله الموفق

dont
04-07-2014, 01:18
انا اول مرة اسمع عن الماستركارد الدولية ولكن اعرف انه يوجد تحويل من خلال بنك بابيال
والتحويل من خلال بابيل تصل الاموال بسرعة حدد اقصى 7 ساعات

Mohamed Morsy
04-13-2014, 22:16
خناك الماستر كارد انيستا التي هي نفسها الماستر كار العالمية وبحصولك عليها ممكن ان تسحب المال مباشرة من انيستا وممكن يكون وبها من اي صراف الى يدعم الماستر كارد في دولة مصر ولكي تصلك اطلبها على ان يكون عن طريق ياdhlاتمنى لكم النجاح والله الموفق.

dont
04-14-2014, 01:00
البطاقة التى تسحب بها هى بطاقة ماستركارد انستا وانت تطلب من الشركة اصدرار تلك البطاقة
وانت بذلك سوف تصل البطاقة وبعد ذلك سوف تسحب بها ارباح

gr53
04-14-2014, 01:46
ماستر كارد انستا أسهل طرق السحب التي يمكن التعامل بها في أي atm بأي مكان
و يمكنك طلبها من خلال موقع انستا و تقريبا تصل في خلال شهرين

ssrs
04-14-2014, 01:51
المستر كارد الدوليه هيه بطاقه تخولك السحب من خلالها من اي ماكنه صراف الي
فى منطقه بالعالم تتعامل مع ماستر كارد وتستطيع ربط حسابك ببنك بايبال عبر ماستر كارد باونير

fatoma elsayd
04-14-2014, 02:52
السلام عليكم
المستر كارد الدوليه اخى يعنى مثلا بطاقه انستا المستر كارد دوليه
وتستطيع استخدامها فى جميع انحاء العالم
وفى بطاقات كثيره مثل هذه
غير البطاقات الخاصه مثلا بالبلاد زى مستر كارد مصر دى للبلد فقط لا غير :happy:

عبدالرحمن جمال مرزوق
04-14-2014, 03:13
يمكنك السحب من بطاقة انستا فوركس وهى اضمن شى ويمكنك ايضا ربطها بحسابك البنكى او بحساب فى البريد الالكترونى تفعلها فية

sabirdaba
04-14-2014, 14:23
الماستر كارد اخي الكريم هي خاصة بانييستافوركس وهي طبعا تصدر عن طريق شركة بييونير بالولايات المتحدة وطبعا اخي انت ممكن ان تربطها بحساب البايبال وتقوم بسحب ارباحك من عليها اتمنى انني افدتك

anamoody
04-15-2014, 23:09
اخى الفاضل يمكنك الحصول على ماستر كارد من شركة انستا فوركس و يمكنك تحويل الارباح عليها
وفعلا يمكنك حساب ارباحك من خلالها من بنك الباى بال

prince17
04-15-2014, 23:12
من لديه ماستر كارد من قبل هل يمكنه الاستفادة مرة ثانية من ماستر كارد
التي يخصصها الموقع ام لا يمكن ومالفرق بينها وبين الماستر كارد بايونير
وهل يمكن التسوق بالبطاقة الخاصة بانستا فوركس

soooonor
04-15-2014, 23:15
الماستر كارد تحصل عليها من شركة انستا فوركس بتكلفة 16 دولار يتم خصمهم من اول ايداع لك أو اول ارباح

و يمكنك استخدامها فى مصر بسهولة ..و اقصى سحب يومى 2500 دولار