PDA

View Full Version : التداول وقت صدور الاخبار

Pages : [1] 2 3 4 5 6

ahmed ata
09-24-2013, 16:44
اريد ان اعرف مواعيد الاخبار الاقتصاديه على منصة التداول حيث استخدم برنامج ديمو حتى اقوم بتجنب مواعيد هذه الاخبار لان شركة انفستا تخصم 90 فى الميه من النقاط

لمياء
10-29-2013, 16:11
انا معنديش فكره بصراحه عن الموضوع ده لكن اظن ان صدور الاخبار بيكون فى بدايه اليوم فى الصباح
ومن الممكن ان تزور القسم التعليمى وقسم الاخبار حتتى تجد اجابه لسؤالك

محمد 123
10-31-2013, 22:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الفاضل بالفعل الموضوع ممتاز
واتمنى الافادة للجميع ان شاء الله

انا اوافقك الراى فيه فعلا حاجة اسمها تسريب الاخبار قبل نشرها
ودى فعلا موجودة ان ممكن ناس تعرف الخبر ويتسرب قبل نشره بالتوفيق للجميع

---------- Post added at 07:44 PM ---------- Previous post was at 07:43 PM ----------

mohamedalshafai
11-01-2013, 00:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الفاضل التداول فى اى وقت ولا يكون هناك رابط لاى وقت على التداول
وانا حسب معلوماتى ان انستا لا تخصم شيئا فى اى وقت
لكن التداول اثناء فتح السوق فيه خطوره فقط

mohamed emara
11-01-2013, 00:06
انا اعتقد ان التداول وقت صدور الاخبار يعتبر انتحار
لانك لا تعرف فى اى طريق سوف يسير السعر والافضل ان ننتظر حتى نتعرف جيدا ما هو الاتجاه الصحيح وبعد ذلك نقوم بالتداول حتى نحقق كل ما نريد من ربح

nour7
11-01-2013, 00:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركته
اولا تحية طيبة لجميع اعضاء المنتدا الكرام
ذالك يمك اذا كنت تستعمل تريقة الاخبار لتجارة
وشكران على جهودك وكرمك القيم
واتمن التوفيق لجميع انشاء الله

tazi larbi
11-01-2013, 00:13
السلام عليكم الخبار تكون من الساعة الثامنة بتوقيت غرينش حتى الثالثة غالبا الصباحية تخص اوروبا ومنتصف النه ر تكون البيانات الامركية وفي هذه الاوقات يكون الربح كثير لكن الخطر اكبر لذلك لا تتداول الا اذاكنت تملك خبرة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

NhajajN
11-01-2013, 00:15
بسم الله الرحمن الرحيم ابي اقلك يا اخي انا التداول في وقت صدور الخبار خطر كبير
لانه لو حللت جيدا وعرفت طريق السعر راح يكون لصالحك
واتمنى التفيق للجميع في هذا الميدان

sarasara
11-01-2013, 00:27
وقت الاخبار بالرغم من انه يربح كتير بس لما يخسر يخسر كتيييييييييييييير
الافضل تجنب وقت الاهبار

ahmed0
11-01-2013, 00:30
اولا يمكنك ان تجد الاجنده الاقتصاديه اما من خلال موقع الشركه او من خلال العديد من المواقع الاخري و اشهرها فوركس فاكتوري
اما بخصوص شركه انستا و انها تقوم بخصم الارباح من التداول علي الاخبار فهذا الامر غير صحيح تماما من خلال تجربتي الشخصيه في التداول علي الاخبار من خلال منصه انستا

jayomerosman
11-01-2013, 00:46
اريد ان اعرف مواعيد الاخبار الاقتصاديه على منصة التداول حيث استخدم برنامج ديمو حتى اقوم بتجنب مواعيد هذه الاخبار لان شركة انفستا تخصم 90 فى الميه من النقاط
السلام عليكم ورحة الله تعالي وبركاته
والله انا نفسي اعرف الناس دي بتجيب الاخبار الاقتصادية الي بحدده فيها حركة السوق والسعر من فين
وهل اذا الواحد لقاها بيكون في وقت عشان يجرب بالديمو ولا ايه

ayman.shosha
11-01-2013, 03:57
من فضلك عشان تتعرف على الاخبار ومواعيدها
عليك الدخول الى اى موقع به اجندة اقتصادية
ستجد عرض للأخبار ومواعيدها واهميتها
والاهم من ذلك انك ستتعرف على مواعيد الاخبار قبل عرضها بوقت كافى يمكنك من ضبط عملية المتاجرة..

محمود مرعى
11-01-2013, 05:52

يا اخى لا تشغل بالك بحوار الاخبار حضرتك ممكن تعرف مواعيد الاخبار عن طريق موقع فوركس فاكتورى
وبيكون متحدد قوة الخبر ووميعاده

hmoohema
11-01-2013, 08:33
ادخل على موقع فوركس فاكتورى او اى موقع اخبار اخر هتعرف مواعيد الاخبار تقريبا بتبقى كل اد ايه
لكن اعتقد انها مواعيد مش ثابته
والاحسن انك تستنى ساعه ع الاقل بعد الخبر يعنى بعد اكتمال اول شمعه على فريم الساعه
علشان تعرف اتجاه السوق رايح فين

ahmedamire
11-01-2013, 11:32
لا اعرف طريقة لهـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــذه

gr53
11-01-2013, 15:45
المواقع كثيرة و منها موقع فوركس فاكتوري تعرض لك كل الأخبار و مدى قوة الخبر
و معرفة الأخبار أمر مهم قبل التداول بفترة كافية لتتمكن من تحديد دخول الصفقة من عدمه

ashrafshawky
11-01-2013, 15:47
اخى الكريم من الذى قال ان شركة انستا تقوم بهذا الخصم كما ان الاخبار على المنصة اخر المنصة من الاسفل وبالتوفيق

WASEM DALLOUL
11-01-2013, 16:05
السلام عليكم
انا أنصحك يا أخي الكريم بموقع فوركس فاكتوري وهو موقع جيد ويعطيك مواعيد الأخبار ومدى اهميتها وتأثيرها على العملة
وشكرا

abo heba
11-01-2013, 21:33
اهلا بك اخى
بامكانك البحث فى جوجل عن الاجنده الاقتصاديه لتجد مئات المواقع التى تختص باخبار الفوركس
واختار منها ما يناسبك ويحدث على مدار اليوم
تحياتى لك

harimeche
11-02-2013, 02:08
السلام عليكم ورحمة الله

أخي الأخبار تصدر في أي وقت ويبقى دلك على حسب

البلد صاحب الخبر فأوقات صدو ر الأخبار الأوروبية ليست

هي وقت الأخبار اليابانية لكن أدخل على موقع فوركسفاكتوري ستجد كل شيء

latraaa
11-02-2013, 10:58
هناك العديد من الأوقات، و المنصة توفر هده الخدمة و يمكنك أن تلاحظ في اسفل المنصة يوجد أيقونة الأخبار اضغط عليها و سوف تقرا الأخبار على المباشر، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

waelbeda
11-02-2013, 11:51
اخى العزيز انصحك ب البتعاد عن التداول وقت الاخبار

لما فيه من خطوره على الحساب تبعك وذلك لعدم استقرار سعر العمله فى هذا الوقت

malak_maloka
11-02-2013, 12:19
اولا لا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد
مواقع خاصه بالاخبار وغالبا ما تكون يوم الاربعاء او الجمعه حسب ما عرفت وان شاء الله الاعضاء تفيدك

مصطفى الشنديدى
11-02-2013, 12:34
هناك العديد من الاخبار تصدر يوميا وهناك اخبار مهمة جدا واخبار اخرى متوسطة الاهمية واخى غير مهمة على النحو المطلوب
ويوجد مواقع على الانترنت تقدر تجيب الاخبار دى او من خلال هذا الموقع

samardahab
11-02-2013, 12:37
الجأ لنصح الخبراء. وخصوصا بالنسبة للمبتدئين.
جد لنفسك دليلا خبيرا ليكون بجانبك يعلمك تقنيات التعامل مع هذه السوق الضخمة خلال فترة تعلمك لاحتراف هذه التجارة. اكتسب كل المعلومات التي قد تفيدك لتنخرط بفاعلية بهذه السوق و متداوليها، خصوصا ان استشارات الخبراء متوافرة عبر شبكات الويب في اي وقت باليوم. كن حذرا بانتقاء الخبير الذي لا مفر سيؤثر على سير تداولاتك اليومية كمبتدئ..............لا تتهور

yassoo011
11-02-2013, 13:23
لايس فيه مشكلة ولكن يجب الحذر باستخدام ستوب لوست ولوت صغير ليس بكبير
لكي لا يؤثر على رأس المال بشكل كبير

forexman55555
11-02-2013, 13:35
هناك اخبار اقتصادية كثيرة يوميا انصحك ان تتجنبها كثيرا و هذه الاخبار سوف تجدها
فى مواقع كثيرة جدا ممكن تبحث عنها على جوجل و ستجد ان الاخبار موجودة مفصلة للاسبوع كله و على كل العملات

ahmed saad alshahawy
11-06-2013, 17:07
بصراحة انا لا اعلم شئ عن هذا ولكن اعلم جيدا ان التدوال وقت صدور الاخبار
فية ضرر كبير على المتدوال وخصوصا المتدوال المبتدئ
يمكن الاطلاع على القسم التعليمى للاستفادة اكثر فى هذا الموضوع

halim05
11-06-2013, 18:12
التداول وقت الأخبار إنتحار
لا شك في ذلك

---------- Post added at 04:12 PM ---------- Previous post was at 04:11 PM ----------

و لا أملك فكرة عن وقتها ممكن يفيدونا الجماعة

هدىابراهيم
11-07-2013, 01:54
التداول فى اى وقت ولا يكون هناك رابط لاى وقت على التداول
لكن التداول اثناء فتح السوق فيه خطوره

gr53
11-07-2013, 18:14
انا اعتقد ان التداول وقت صدور الاخبار يعتبر انتحار
لانك لا تعرف فى اى طريق سوف يسير السعر والافضل ان ننتظر حتى نتعرف جيدا ما هو الاتجاه الصحيح وبعد ذلك نقوم بالتداول حتى نحقق كل ما نريد من ربح

لا يا أخي ليس انتحارا فالتداول لا يتغير و الاستراتيجية واحدة إلا أنها تحتاج خبرة أكبر
مع إدارة صارمة لرأس المال
فالتداول وقت الأخبار تحمل أفضل الفرص للربح و التاجر الناجح حقا هو من يمكنه استغلال هذا الوقت

younesboughnim
11-07-2013, 18:40
هناك العديد من الاخبار تصدر يوميا وهناك اخبار مهمة جدا واخبار اخرى متوسطة الاهمية واخى غير مهمة على النحو المطلوب
ويوجد مواقع على الانترنت تقدر تجيب الاخبار دى او من خلال هذا الموقع

elmadry
11-07-2013, 20:37
عادى اخى الكريم ممكن تعرف مواعيد الاخبار من المواقع المخصصة لذلك
ومن ضمن هذه المواقع موقع فوركس فاكتورى وههو موقع محترم .

maha elsayed
11-07-2013, 20:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبعا التاجر الشاطر هو اللى
يقدر تيتاخر اوقات الاخبار بتكون غنينه ناجحه جدااااااا

هدىابراهيم
11-07-2013, 21:46
يمكنك ان تجد الاجنده الاقتصاديه اما من خلال موقع الشركه او من خلال العديد من المواقع الاخري و اشهرها فوركس فاكتوري
اما بخصوص شركه انستا و انها تقوم بخصم الارباح من التداول علي الاخبار فهذا الامر غير صحيح تماما من خلال تجربتي الشخصيه في التداول علي الاخبار

Mona zarzora
11-07-2013, 22:32
مين قال كده ؟ انستا مش بتخصم اى حاجه الخوف بس وقت صدور الاخبار من التذبذب الهائل
فى سلوك السعر وده محتاج محترفين علشان يقدروا يتعاملوا مع هذا التذبذب

fares2alex
11-09-2013, 22:06
اخي الغالي في موقعين خاصين بالاخبار بتاعة الفوركس لما افتجرهم هبعتلك الروابط بتاعتهم

وبعدين انا مبحبش اشتغل بالاخبار لان السعر بيعكس معايا وممكن اوصل للمارجن للاسف

salimned
11-09-2013, 22:23
السلام عليكم
طبعا المتاجرة وقت الاخبار مربحة جدا و لكن
هناك خطورة كبيرة ان لم تكن متبعا التحليل جيدا
توجد مواقع كثيرة يمكنك معرفة الاخبار من خلالها
و من بينها موقع فوركس فاكتوري سيفيدك كثيرا
موفق اخي.

heroo252
11-09-2013, 22:30
مفيش الكلام دة خالص التداول وقت الاخبار عادى جدا الكلام دة كان زمان دلوقت كل شركات الوساطة بتسمح بالمتاجرة وقت الاخبار عادى
كل المشكلة فى انستا ان لو حساب بونص ممكن الربح مويصلش لما تسحبة لو كان من تداول قت اخبار

عاشق الفوركس
11-09-2013, 22:38
سلام يا اخي العزيز مشكور على الموضوع لكم انوه ان التداول وقت الاخبار له ايجابيات وله ايضا سلبيات منها ان السبريد يكون عالى عند وقت صدور الخبر وهذا هوالمشكل الرئسي عند المتاجرين والاس\يجابية تتمثل في ان السعر يمشلى حسب نتيجة الخبر والذ ممكن تكسب منة

aboyahya2
11-09-2013, 22:43
جميع الأخبار يمكن تقيسمها إلى "أخبار متوقعة" و "أخبار غير متوقعة"، فى الحالة النوع الأول يمكن تحقيق الربح من خلال اتباع قاعدة "الشراء عند الشائعات - البيع عند الحقائق" ، بينما فى حالة الأخبار المفاجئة يتم الربح من خلال العلاقة المباشرة من ردود فعل الأخبار.

SheShe
11-14-2013, 08:45
ادخل على موقع فوركس فاكتورى او اى موقع اخبار هتعرف مواعيد الاخبار تقريبا بتبقى كل اد ايه لكن اعتقد انها مواعيد مش ثابته
والاحسن انك تستنى ساعه ع الاقل بعد الخبر يعنى بعد اكتمال شمعه على فريم الساعه علشان تعرف اتجاه السوق رايح فين.

ebram
11-14-2013, 09:46
ادخل على موقع فوركس فاكتورى او اى موقع اخبار هتعرف مواعيد الاخبار تقريبا بتبقى كل اد ايه لكن اعتقد انها مواعيد مش ثابته
والاحسن انك تستنى ساعه ع الاقل بعد الخبر يعنى بعد اكتمال شمعه على فريم الساعه علشان تعرف اتجاه السوق رايح فين.

صح
لان الاخبار بتكون قنبله موقوته في الحساب
ومكن ان تنفجر في اي لحظه
ولازم نبتعد عن الاوقات دي حتي نحافظ علي الحسابات

Ahmed2020eg
11-14-2013, 13:27
انا لم اتعرض لمثل هذه المشكلة من قبل مع شركة انستا في حسابي التجريبي
تقبل تحياتي

zamalkkawy
11-14-2013, 13:31

crazyfrag1
11-14-2013, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الفاضل التداول فى اى وقت ولا يكون هناك رابط لاى وقت على التداول

oussamafel
11-14-2013, 13:38
والولاية، وناهيك بهم من دار صلاح وعلم وعمل".
• أبو زكرياء يحيى بن باديس ابن الفقيه القاضي أبي العباس "كان حييا ذا خلق حسن، كثير التواضع، سالم الصدر من نفاق أهل عصره، كثير القراءة لدلائل الخيرات وذا تلاوة لكتاب الله".
koko

amir.rafa
11-14-2013, 13:39
انا معنديش فكره بصراحه عن الموضوع ده لكن اظن ان صدور الاخبار بيكون فى بدايه اليوم فى الصباح

forexbroker
11-14-2013, 13:45
السلام عليكم
كلنا على وعي أن أخطر وقت في سوق الفوركس هو عند
صدور الأخبار و لذلك على كل شخص أن يلتزم و يتريث
عندها.

farfor821
11-14-2013, 13:52
ان التداول في وقت الاخبار فله شروط معينة في شركة انستا
و انا افضل ان لا يكون التداول في خلال هذه الاوقات
لان السوق يكون خطير للغاية

creatorman1978
11-14-2013, 13:58
هناك عدة مواقع تعطيك مواعيد الاخبار ومدى قوتها مثل فوركس فاكتورى و هذا الموقع على سبيل المثال
http://www.easy-forex.com/int/ar/financialcalendar/

ميزة هذا الموقع يظبط الوقت اتوماتيكيا مع جهازك

djamel
11-14-2013, 14:04
الجزائر عام 1913 م واستقر في مدينة قسنطينة، وشرع في العمل التربوي الذي صمم عليه، فبدأ بدروس للصغار ثم للكبار، وكان المسجد هو المركز الرئيسي لنشاطه، ثم تبلورت لديه فكرة تأسيس جمعية العلماء المسلمين، واهتماماته كثيرة لا يكتفي أو يقنع بوجهة واحدة، فاتجه إلى الصحافة، وأصدر جريدة المنتقد عام 1925 م وأغلقت بعد العدد الثامن عشر؛ فأصدر جريدة الشهاب الأسبوعية، التي بث فيها آراءه في الإصلاح، واستمرت كجريدة حتى عام 1929 م ثم تحولت إلى مجلة شهرية علمية، وكان شعارها: "لا يصلح آخر هذه الأمة إلا بما صلح به أولها".

oussamafel
11-14-2013, 14:22
يظهر مما ذكرنا أنه كان للجزائر مكانها المرموق بين أقطار المغرب في خدمة علوم العربية والإسلام، كما قدّمت للميدان أعلامًا من رجالها، حملوا الأمانة، وكانت تُشدُّ إليهم الرحال في طلب العلم.
ثانيًا: الحالة الثقافية والفكرية والدينية أثناء الاح

midou
11-14-2013, 14:23
سلام عليكم
بصراحة انا لا اعلم شئ عن هذا ولكن اعلم جيدا ان التدوال وقت صدور الاخبار
فية ضرر كبير على المتدوال وخصوصا المتدوال المبتدئ

بالتوفيق

ahmedalisami
11-15-2013, 11:25
السلام عليكم ورحمة الله
التداول بعد صدور الاخبارمن اهم مميزات المتداول الناجح لانه سيعرف اتجاه حركة السعرمع الاعتماد على بقية ادوات التدول الصحيحة ، لانه من يقوم بالتحليل مجموعة من كبار خبراء الاقتصاد

gr53
11-15-2013, 15:09
المواقع كثيرة و منها موقع فوركس فاكتوري و التي تعرض لك كل الأخبار و مدى قوة الخبر
و معرفة مهم جدا قبل التداول بفترة كافية لتحدد هل ستدخل الصفقة أم لا
فالتحليل الأخباري أداة هامة من أدوات الفوركس

w3ad
11-16-2013, 22:07
يمكن التداول وقت صدور الاخبار ولكن يحتاج الى خبره لان يحتاج الى طريقه معينه فى التداول ويجب الاهعتمام بمعرفه وقت الاخبار

swin
11-16-2013, 22:21
وقت صدور الاخبار يكون التحرك سريع
ومن هذا التحرك يمكن ان تستفيد كثيرا او تخسر كثيرا
لذلك احذر التعامل في هذه الفترات

arrow
11-16-2013, 22:44
هناك الكثير من المواقع الخاصة بعرض اوقات صدور الاخبار ومدى تاثيرها على الازواج المتعلقة بها حيث ان هناك اخبار يكون تاثيرها ضعيف واخرى متوسط واخرى قوى وتستطيع الوصول الى هذه المواقع بسهولة عن طريق البحث على الانترنت .

salimned
11-16-2013, 23:00
السلام عليكم
طبعا هناك مواعيد كثيرة للاخبار يمكنك الاطلاع
عليها في المنتديات الكثيرة التي تقدم هده الخدمات
اما عن خصم النقاط عندما تتداول وقت صدور الخبر
هدا غير صحيح و هي كدبة شائعة اتسع نطاقها كي لا يكسب الناس
موفق اخي.

mvpopcina
11-17-2013, 14:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
لا اخي من قال لك ان الشركة تاخد 90 في المئة من الربح وقت الاخبار دا شيء غلط كل الي يحصل وقت الاخبار هو ان الاسعار تصير هائجة وايضا في بعض الاحيان الاسبريد يتغير

BESHOE
11-17-2013, 14:55
مساء الخير عليكم جميعا اول احب اقولقم ان اانا لسا مستجد ولا اعلم عن مانتم تحكون ولاكن انا استفيد واستفدت من تعليقاتكم الجميلا والموميزا وشكرا جزيل لكم وجزاكم الله خيرا

yota
11-17-2013, 14:57
مواعيد الاخبار ستجدها على موقع الاخبار بالساعه المحددة واليوم وكمان ستجد التوقع للخبر وتقدر تقارنة بالنتيجة الى كانت قبل كدا
انا احب التداول وقت الاخبار كثيرا

cyo
11-17-2013, 15:54
ليس دائما تلغى الارباح على فكرة
لكن لابتعاد عن الغاء الارباح من الافضل فتح الصفقة قبل او بعد 10 دقائق من الخبر

walid-c3
11-17-2013, 16:00
تقدر تتبع اوقات صدور الاخبار من الموقع الشهير فوركس فاكتوري اخي الفاضل تقبل مروري وشكرا

yota
11-17-2013, 16:28
فى الحقيقة انا بحب جدا اشتعل وقت صدور الاخبار الصفقة بتقفل بسرعه جدا وبدون اى تعب اعصاب انا افضل الصفقات السريعه
سواء كانت بربح او حسارة

محمد أبو بكر
11-17-2013, 16:43
السلام عليكم
اولا لا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد
مواقع خاصه بالاخبار وغالبا ما تكون يوم الاربعاء او الجمعه حسب ما عرفت وان شاء الله الاعضاء تفيدك

رفيق محمد
11-17-2013, 16:47
تابع موقع فوركس فوكتورى ياعزيزى
الموقع دة حاص بالاخبار ورائع جدا وفى مميزات رهيبة
اكتب فوركي فوكتورى فى جوجل وبالتوفيق

Moro_Mezo
11-17-2013, 16:54
الأخبار يمكن تقيسمها إلى "أخبار متوقعة" و "أخبار غير متوقعة"، فى الحالة النوع الأول يمكن تحقيق الربح من خلال اتباع قاعدة "الشراء عند الشائعات - البيع عند الحقائق" ، بينما فى حالة الأخبار المفاجئة يتم الربح من خلال العلاقة المباشرة من ردود فعل الأخبار.

ramym
11-17-2013, 17:02
فيه مواقع مخصصة لعرض الاخبار بتوقيتها وكمان بتجيبلك اخبار الشهر كامل يعني ممكن لو صفقاتك
سوينجية ممكن تعرف الاخبار علي مدار الشهر بتوقيتها

waleedhafez
11-17-2013, 17:04
التداول وقت صدور الاخبار بيحمل مخاطر كثيرة يمكنك ان تكون فى غناء عنها
ويحمل ايضا ارباح كبيرة لكن حاول ان توازن الامور هل انت مستعد للمخاطرةوالمجاذفه بفقدان حسابك
اما انك تصبر حتى تضح الامور

marem2007
11-17-2013, 17:17
في موقع معين بينزل الاخبار الي بتتزاع يوميا في في الفوركس وبيديك الناتج او نتائج الخبر لحظة بلحظة وانا اجدة من افضل المواقع

mazen2508
11-18-2013, 03:21
اخى الفاضل تحياتى
يمكنك الحصول عل الخبار ومواعيدها من خلال متابعتك لموقع فوركس فاكتورى
او الاجنده الاقتصاديه من خلال المنتدى او اى موقع اخر
الديمو لايتأثر ياى خصومات

mohamed alsaead
11-19-2013, 10:35
اخى لو عايز تعرف مواعيد الاخبار افتح موقع اسمة فوركس فكتورى هيحددلك موعيد الاخبار على مستوى اليوم والاسبوع والاخبارالهامة ونوعيتها وهتلاقى تعليقات للناس على الاخبارا لهامة بس لابد ان تكون محترف لغة انجليزى لان للاسفا لاخبار كلها انجليزى

gr53
11-19-2013, 22:47
المواقع كثيرة و منها موقع فوركس فاكتوري و التي تعرض لك كل الأخبار و مدى قوة الخبر
و معرفة الأخبار مهم جدا قبل التداول بفترة كافية لتحديد العملة التي سيتم التداول عليها و حركة هذا الزوج

Abo Hamdy
11-19-2013, 22:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز بالتوفيق ليك ولينا اخي الكريم
بيبقى في اجندة ممكن تشوفها في فوركس فاكتوري او فوركس لايف فيها كل الاخبار

juve4ever
11-21-2013, 23:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
التدوال وقت صدور الاخبار فية ضرر كنببببير على المتداااااول وخصوصا المتداااااول المبتدء
و يبيليمكن الاطلاع على القسم التعليمى للاستفادة اكثر

salim telecom
11-21-2013, 23:46
اخي الحبيب اليك هذا الرابط http://www.************.com/calendar.php فهو لفوركس فكتوري التي تعطيك مواعيد الاخبار ما عليك الي ان تقوم بظبط الساعة علي حساب بلدك و بتوفيق اخي الحبيب

elmadry
11-21-2013, 23:51
اولا انا لا انصحك ان تداول وقت صدور الاخبار عشان كده تلاقى معظم الخبراء فى الفوركس بتحذر من التداول وقت صدور الاخبار
لان فىالوقت ده بيكوت حركة السعر حنونية وممكن تكسبك كتير وممكن تخسرك كتير .

aboodnour
11-22-2013, 00:39

حلم
11-22-2013, 01:13
ان عملية التداول وقت صدور الاخبار لهى عملية عظيمة لا يستطيع ان يقوم بها المتاجر العادى الا المتاجر الذى لديه خبرة طويلة

khaled saad
11-22-2013, 01:20
إذا بدك تعرف مواعيد الاخبار الاقتصاديه هي موجودة في عدة مواقع فوركس منها فوركس يارد يضع لك كل خبر اليوم وفي اي ساعة تماما

el andaloussi
11-22-2013, 02:01
السلام عليكم أخي الكريم ... في الواقع لم أسمع عن هذا الموضوع بتاتا
واضن أنك لو توجهت لقسم الأخبار ستجد إجابة لك أخي الكريم
شكرا لموضوعك أخي الكريم

maachou abdo
11-22-2013, 02:21
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته تحية طيبة ليس لدي فكرة اخي عن الوقت بصبط ارجو من الاخوة الاجابة مع اعطائنا رابط لموقع الاخبار الخاص ب الفركس وشكرا تقبل مروري

---------- Post added at 12:21 AM ---------- Previous post was at 12:19 AM ----------

وكما اتمنى لك دوام النجاح والتوفيق و النجاح والتميز في عالم الفوركس ولك منى كل احترام وتقدير تقبل تحياتي...وسلام

marem2007
11-22-2013, 03:21
انا نعنديش معلومة اية هي ال 90 نقطة ولية شركة انستا قوم بخصمهم من حسابك اتمني ان تزودنا بالمعلوات للمرفة ولك الشكر

ahawny
11-22-2013, 03:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركته
اولا تحية طيبة لجميع اعضاء المنتدا الكرام
ذالك يمك اذا كنت تستعمل تريقة الاخبار لتجارة
وشكران على جهودك وكرمك القيم
واتمن التوفيق لجميع انشاء الله

masry92
11-22-2013, 03:36
اولا يمكنك ان تجد الاجنده الاقتصاديه اما من خلال موقع الشركه او من خلال العديد من المواقع الاخري و اشهرها فوركس فاكتوري

حلم
11-22-2013, 03:46
عملية التداول وقت الاخبار يجب ان تعرف عناه لانه ممكن تكون فى يوم من الاايم سبب من اسباب الخسارة لك فى الفوركس

abdallahqadr
11-22-2013, 03:52
السلام عليكم بالفعل أخي الكريم هناك أخبار إقتصادية و هناك طرق تصريب الأخبار الإقتصادية
لكن دلك لا يفيدك في شيء لأن التداول ليس وقت الأخبار 10 دقائق او نصف ساعة ربما يستمر لأسبوع أو أسبوعين.

---------- Post added at 12:52 AM ---------- Previous post was at 12:49 AM ----------

بتوفيق للجميع

حلم
11-22-2013, 03:52
في موقع معين بينزل الاخبار الي بتتزاع يوميا في في الفوركس وبيديك الناتج او نتائج الخبر لحظة بلحظة وانا اجدة من افضل المواقع

يوجد هنا اكثر نمن موقع يمكن ان يكون عليه الاخبار الاقتتصدية مثلا يوجد على الشركة انها تقوم بتنزيل الاخبار اليومية على لموقع الخاص بها

ayman.shosha
11-22-2013, 03:53
اكتب فى محرك بحث جوجل كلمة الاجندة الاقتصادية
اختار اى موقع فيه الاجندة ووقتها تابع الاخبار
لا مفاضلة فى الاجندات كلها زى بعضها..

حلم
11-22-2013, 03:54
على فكرة فى اكتر من موقع بينزل الاخبار دى مش موقع واحد بس ادخل انت كده على جوجول وابحث كده هاتلاقى مواقع كتير جدا

fares2alex
11-22-2013, 10:50
اخي الغالي انا توقفت التداول بناءا على الاخبار

لاني عرفت ان الاخبار بيتم تسريبها قبل صدورها لكبار التجحار عشان كدكه بنلاحظ التحركات العرية السريعة للعملات قبل صدور الخبر

magic777
11-22-2013, 14:07
اخي الغالي انا توقفت التداول بناءا على الاخبار

لاني عرفت ان الاخبار بيتم تسريبها قبل صدورها لكبار التجحار عشان كدكه بنلاحظ التحركات العرية السريعة للعملات قبل صدور الخبر

اخي الاخبار مش كلها بتتسرب حاول تفهم طبيعه الخبر وتفهم تأثيره هيكون ازاي على الزوج
بس طبعا تكون محلل السعر وانت هتعرف لو الخبر اتسرب فعلا ولا لا

elmadry
11-22-2013, 14:56
لو انت عايز تعرف الاخبار عشان تتاجر عليها انت ممكن تخش على موقع فوركس فاكتورى وتبدا تتابع الاخبار التى تصدر ن عليه
بس نصيحة ابتعد عن المتاجرةوقت صدور الاخبار .

ashraf500
11-22-2013, 18:40
يجب على التجار عدم التجارة فى اوقات صدور الاخبار لانها تكون بمثابة خطر كبير جدا يؤدى الى خسارة فى معظم الاحيان
ولكن يستطيعو فقط الدخول و الربح بمبلغ ما يعادل قيمة العشرة بالمئمة من أصل رأس امال

forex4
11-23-2013, 20:45
اخى الكريم
بالنسبة لمتابعة الاخبار الاقتصادية فتوجد مواقع كثيرة متخصصة
فى عرض الاخبار وقت صدورها افضل من الاخبار الموجودة
على المنصة وامن اهم هذه المواقع موقع فوركس فاكتورى

محمد عبادة
11-23-2013, 21:09
اولاً ان خبر خصم 90% من قيمة ارباحك عتد فتح صفقات وقت صدور الاخبار هذا خبر كاذب لا اساس له من الصحة
وهذا عن تجربة شخصية واذا ما كنت غير متأكد اسأل الدعم الفنى ثم ان اوقات صدور الاخبار لا تكون مكتوبة فى منصة التداول
وانما انت تتابعها يومياً فى المواقع التى تهتم بالفوركس تحت بند الاجندة الاقتصادية .

MrMM
11-23-2013, 22:11
يا أخي الفاضل إذا أردت معرفة وقت صدور الأخبار
زر إحدى المواقع التي توفر الاجندة الاقتصادية كموقع فوركس فاكتوري
و يمكنك ايضا من خلالها معرفة نوع الخبر و هل هو في صالح العملة أو لا
و بالتالي يمكنك توقع مسار الأسعار
تحياتي

Asmaa_sema
11-24-2013, 02:44
حسب معلوماتي ان التداول وقت الاخبار خطير جدا وممكن يؤدي لخسائر كبيرة جدا لذا يجب على الجميع تجنب التداول وقت الاخبار وخصوصا لو كنت مبتدئ وليس لديك خبرة كافية ولكن للاسف انا لا اعلم وقت صدور الاخبار واعتقد ان عليك متابعتها لمعرفة وقت الصدور

halim05
11-25-2013, 18:03
لا املك فركة عن خصم الشركة للارباح في اوقات الاخبار
لكن التداول وقت الاخبار خطير
خاصة للحسابات الصغير
فغالبا ما يتحرك السوق فجأة بورود الاخبار

محمد رجب
11-25-2013, 18:04
لا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد
مواقع خاصه بالاخبار وغالبا ما تكون يوم الاربعاء او الجمعه حسب ما عرفت

reus
11-25-2013, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز انا مش بتفرق معايا قوى يعنى
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه يا رب

fares2alex
11-25-2013, 22:12
اخي الغالي انا كنت اتاجر بناءا على الاخبار لكني عرفت ان الاخبار بيتم

تسريبها لكبار التجار قبل ميعاد صدورها عشان كده بنلاقي السعر بيلعب قبل الخبر

ilyes chaieb
11-25-2013, 22:15
السلام عليكم و رحمة الله

اخي الكريم ابحث عن المواقع المهتمة بالاخبار

او تابع اجندة شركة انستا على موقعها الرسمي

تقبل مرورى

abdallah10
11-27-2013, 20:34
تفحص موقع فوركس فاكتوري ستجد لائحة كل الاخبار التي ستصدر واوقات صدورها ايضا
انما كن متاكدا من ادائك في التداول على الاخبار لان الامر يبغي احتراف وتدرب كبيرين

ahmed lord
11-27-2013, 20:36
بالنسبة للتداول وقت الاخبار
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بالنسبة للتداول وقت الاخبار
موقع فوركس فكتوري لايعرض النتيجة الفعلية للخبر الا بعد صدور الخبر
وقبل صدور الخبر يوجد فقط السابق والمتوقع
اذن كيف اعرف الخبر ايجابي او سلبي
الشروحات تقول اذا كان الفعلي اكثر من المتوقع
او المتوقع اقل من الفعلي
اذن كيف اعرف ذالك والنتيجة الفعلية لاتظهر الا بعد صدورالخبر

ashraf500
11-27-2013, 20:46
من وجهة نظرى التجارة فى هذا الوقت مربحه جدا ولكن من جانب شركة انستا لا يجب علينا المتاجرة فى هذا الوقت بالتحديد الا بالحصول على ارباح لا تتجاوز عشرة فى المائة من رأس مال التاجر حتى يتجنب الغاء الارباح

elzeel
11-27-2013, 20:50
التداول فى اى وقت
ولا يكون هناك رابط لاى وقت على التداول

alilojuba
11-27-2013, 21:37
السلام عليكم
يمكنك معرفة أي أخبار في قسم الأخبار أو المحادثانت و انشاء الله تستفيد من هاته التجربة الرائعة
والله ولي التوفيق شكرا

---------- Post added at 07:37 PM ---------- Previous post was at 07:35 PM ----------

ومساحاتٌ من ريـاحــيـنـها الْ

تـي بـدت للـرّائـيــن كالحسناء

من أراد إنــشاءَ جــيـلٍ قـــويٍّ

فعــلــيه تشطــيــب كـل الهراء

كمال الحمادي
11-27-2013, 21:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته تقدر تروح على موقع الشركة وتدخل على الكالندري حتشوف جميع وواوقات صدور الاخبار واهميتها
تــــحيااااتـي لك يــا اخـــى الــكريــــم

osamamamoon
11-29-2013, 00:43
لكن التداول اثناء فتح السوق

هوبا
11-29-2013, 00:44
لازم تعرف يا اخي ان التداول فى اى وقت ولا يكون هناك رابط لاى وقت على التداول وانا حسب معلوماتى ان انستا لا تخصم شيئا فى اى وقت لكن التداول اثناء فتح السوق فقط لا غير

vandersar197
11-29-2013, 01:05
التداول وقت صدور الأخبار غير مسموح به في شركة إنستافريكس حسب ما أعلم
وأظن أيضاً أن الشركة تعطيك فقط 10% من أربحك إذا تداولت وقت الأخبار
بالتوفيق

hatem
11-29-2013, 02:56
هذه إشاعة تافهة حتى انت تقرأها
تشعر مباشرة انها إشاعة صادرة من شخص محسد
فهي غير منطقة فاختيار وقت دخول الصفقة
لا يحددها الى المتداول

roimidas
11-29-2013, 03:24
أضن ان انستا لا تخصم اي شي فهي مجرد اشاعة لكن أتفق معك أن بعض الشكرات تخصم الارباح التي يمكن ان تحققها أتناء الاخبار ما لم تتعدى نسبة الربح 10 في المئة من راس مالك والله اعلم

halim07
11-29-2013, 17:19
هناك خطر في التداول وقت الاخبار
لان الاخبار تسبب التذبذب للسوق
و لا تعرف اتجاه السوق و لو كنت محللا جيدا

---------- Post added at 03:19 PM ---------- Previous post was at 11:32 AM ----------

التداول وقت صدور الاخبار
الجميع يتفاداه لانه يشكل خطرا
فلا تعرف كيف يؤثر الخبر على السوق او اي طريق سيسلك السوق بعد ورود الخبر

Nilly
11-29-2013, 17:28
ان تجد الاجنده الاقتصاديه اما من خلال موقع الشركه او من خلال العديد من المواقع الاخري و اشهرها فوركس فاكتوري
اما بخصوص شركه انستا و انها تقوم بخصم الارباح من التداول علي الاخبار فهذا الامر غير صحيح تماما من خلال تجربتي الشخصيه في التداول علي الاخبار

gr53
12-14-2013, 11:56
و يجب معرفة الخبر و تحليله قبل التداول بفترة حتى تتفادى أي مفاجأت

zinga1
12-14-2013, 14:24
فأنت عندما تدفع الدولار وتشتري الين الياباني فمعنى ذلك أنك بعت الدولار واشتريت الين , وعندما تدفع الين وتشتري الدولار فأنت عملياً قمت ببيع الين وشراء الدولار .
ما يهمنا أن تفهمه الآن أنه في سوق العملات وخلافاً للأسواق الأخرى يمكن المتاجرة بالسوق الهابط تماماً كالمتاجرة بالسوق الصاعد , وهو ما يعطيك مرونة عالية وفرص أكبر بكثير للمتاجرة والحصول على أرباح .

zinga2
12-14-2013, 15:05
وستدرك ضخامة هذا السوق عندما تعلم أن حجم التداول في بورصة نيويورك للأسهم وهي أضخم بورصة أسهم في العالم يصل إلى 25 مليار دولار يومياً بينما في بورصة العملات يتم تداول 2000 مليار دولار يومياً !! .
وهذا أكثر من كافي لتدرك مدى ضخامة هذا السوق .

devman
12-14-2013, 15:23

يمكنك معرفة وقت صدور الأخبار والأخبار نفسها من قسم الأخبار الإقتصادية في المنتدى

أو يمكنك الإستفادة من الموقع الشهير فوركس فاكتوري

مصطفى حمدان
12-19-2013, 19:47
اخى الفاضل علشان تقدر تتاجر بصفة عادية من الممكن تشوف وقت صدور الاخبار وتشوف اتجاه السوق قبلها بنصف ساعة وتدخل حسب الاتجاه ومن هنا الصفقة تكون سليمة تماما

yaranabil
12-19-2013, 19:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لمعرفة الاخبار يمكنك الاشتراك فى اى موقع بيحتوى على المفكرة لااقتصاديه لان كل الاخبار تصدر فى مواعيد محددة
مثل فوركس لايف فوركس فكتورى فكلها مواقع اخباريه وتوفر الاجندة الاقتصاديه على مواقعها يمكنك الاشتراك فيها
ومتابعتها حتى تتعرف على مواعيد صدور التقارير

poop3
12-20-2013, 01:53
السلام عليكم ورحمه اللع وبركاته
اتمنى ان تكون بخير اخى الكريم واعضاء المنتدى
اخى الكريم هناك موقع شهير لاخبار اسمه فوركس فاكتورى ادخل واعرف منه مواعيد الاخبار بنفسك

بالتوفيق للجميع فى هذا المنتدى الكبير

saddem
12-20-2013, 04:58
حسب معلوماتى ان انستا لا تخصم شيئا فى اى وقت

galal saber
12-20-2013, 05:08
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين الاخبار مش مهم اكثر من التحاليل الفنيى ومراقبة السعر

ابو امير
12-20-2013, 09:51
ما اعتقد ولايمكن شركه محترمه زي انستا انا لسسسااا ماجربتها بس صراحه اخي فواز الذي جيت عن طريقه
صراحه بيقول شركه الف ممتازه وفيها مميزات كويسه وتشجع المستثمرين او التجار لذالك لاتحاول ان تصرف نضرك عنها ولاتسي الفهم
لها كما وضح ذالك الاخ الكريم الاساتذ مجدي مشكور على مايقدم لنا ويمكنك الاطلاع على صفحته او بروفايله ولهم الشكر الجزيل
انا اعتقد ان منتدائهم الرائع والاشخاص القائمين عليه لحاله يكفي بالنسبه للمبتدين ونقول لهم الف شكر اخوك

Anarchie
12-20-2013, 09:54
بسم الله الرحمن الرحيم

مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع
تفضل بقول فائق الاحترام و التقدير

القسم التعليمى حتلاقى فيه ان شاء الله اللى انته عايزة

( وما نيل المطالب بالتمني ولكن تؤخذ الدنيا غلابا )

الارتقاء بالمستوى العقلى و التعليمى خطوة كبيرة فى طريق النجاح
و الثقه بالنفس و عدم التراجع عن طريقك و طموحك
( مبتدئ و افتخر و اسعى للاحتراف )

magic777
12-20-2013, 13:45

يمكنك معرفة وقت صدور الأخبار والأخبار نفسها من قسم الأخبار الإقتصادية في المنتدى

فعلا ده ده لازم المتاجر يكون متابع الاجنده الاقتصاديه ومتابع كمان للتصريحات المهمه لرؤوساء البنوك الامريكيه
زي برناكي وغيرهم علشان بيأثروا على السوق

عدي
12-20-2013, 14:27
السلام عليكم و رحمةالله و بركاته .. عزيزي لا اظن ان هناك وقت لهذا .. تداول و توكل علي الله فهو الرزاق و لا تضيع وقتك في البحث عن الوقت المناسب .. فقط اجعل كل وقتك لتاخد خبرها اكثر في هذا المجال فهذا العمل ينتظر منك الكثر

randa
12-20-2013, 14:33
مواعيد الاخبار مش بتكون فى منصة التداول
هى على مواقع الاخبار زى فوركس فاكتورى والمنتديات بتقدم جدول بيها كل اسبوع اعرف المواعيد وتجنب التداول وقتها

oo0khaled0oo
12-20-2013, 14:53
شركه انستا لا تخصم اي ارباح في وقت الاخبار و من قال لك
الكلام الفارغ ده
تاجر في اي وقت تريده اما اذا كنت عاوز تعرف اوقات الاخبار
خش علي موقع اسمه فوركس فاكتوري

magickabo
12-20-2013, 15:07
اخى الكريم هو مفيش شك وقت الاخبار بيبقى خطير جدا بس اللى اعرفة ان الشركة مش بتخصم حاجة زى ما بتقول وانا بتاجر وقت الاخبار احيانا ومش بتخصم حاجة منى بالتوفيق للجميع

samirania
12-20-2013, 15:31
والله مهم جدا لقد طلبت من احد الاخوة وضع اكسبرت يكشف مواقيت الاخبار ولم يكن الرابط يعمل
طلبت منه اعادة وضع الرابط لكنه لم يدخل مند مدة
ارجو من لديه هدا الاكسبرت افادتنا

Essouayah Foued
12-20-2013, 16:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
المعلومة حول خصم 90 في المائة أثناء وقت الاخبار غير موثقة و شخصيا أستبعدها
كما أريد الاشارة لكون الاخبار يجب ان تكون من مصدر موثوق و صحيحة
تقبل مروري أخي الكريم

-Mehdi-
12-20-2013, 17:20
التدوال وقت الأخبار يحتاج الى خبرة وتمرن
وان أردت معرفة وقت الأخبار فبامكانك الاطلاع عليها
من الموقع الرسمي للشركة

samirania
12-20-2013, 21:53
التداول وقت الاخبار ممنوع على حسابات البونص اخي وقد تعرض حسابك للغلق
وعدم تلقي الارباح مث ما يحدث مع الاخوة
تحياتي لك

Elrayes
12-22-2013, 18:35
مواعيد الاخبار كما ذكرنا ليه مواعيده اخي الفاضل و فيه مواقع بتقدم تسهيلات علشان
تقدر تعرف الاخبار بتوقيت بلدك .. بالتوفيق

wael00
12-22-2013, 18:49
التدوال وقت صدور الاخبار القوية خطير للغاية صراحة و انا اتفاداه
نظرا لان السوق متقلب للغاية و امكانية الخسارة كبيرة جدا
تحياتي للجميع

Abo Hamdy
12-26-2013, 13:42
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل
اولا بتمنالك التوفيق ليك ولكل عضو في منتدانا الكريم
ثانيا التداو الوقت ده خطر جدا اغلب اللي بيتداولو ف الوقت ده بيخسرو

zidan
12-26-2013, 23:49
انا قرات ان التدوال وقت الاخبار يكون الربح فيه 10%
ولذلكان لا اتتداول وقت الاخبا ر وانتظر بعد صدور الخبر بعشرة دقائق او ربع ساعة

zikou
12-26-2013, 23:50
سلام نعليكم

لا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد

بالتوفيق

mohamed77
12-26-2013, 23:53
شوف اخى موضوع شركه انستا انها بتخصم 90 فى المائه او اكثر او اقل بصراحه اول مره اسمعه ولو عايز تعرف مواعيد الاخبار اى موقع فوركس او خدمات فوركس او شركه وساطه فيه اجنده اقتصاديه بالمؤشرات والاخبار ووقت صدورها وقوتها او ضعفها وده عندك فى انستا وعندك فى شركات كتيره ابحث هتلاقى كتير فى جوجل المهم يكون موقع موثوق فيه عشان تبقى مطمن من قوه الخبر اثناء صدوره

YOU HABIB
12-27-2013, 00:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا التداول في وقت صدور الخبار خطر كبير
واتمنى التفيق للجميع

mr.dragon
12-27-2013, 01:07
السلام عليكم
اخي الكريم تفحص موقع فوركس فاكتوري ستجد لائحة كل الاخبار التي ستصدر واوقات صدورها ايضا
انما كن متاكدا من ادائك في التداول اثناء الاخبار بالتوفيق لك

Rajae
12-27-2013, 01:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي توجد العديد من المواقع في النت التي تقدم مواقيت الأخبار و أيضا التوقعات لها منها الفوركس فاكتوري
و بالنسبة لأمر 90 بالمئة ربما غير صحيح

hunter_world
12-27-2013, 01:37
السلام عليكم اخي الكريم ام بعد انا اعتقد ان وقت الاخبار دا صعب از كسبت فيه اصلا بتخدهم الشركه فا موضع فاشل ووقت الاخبار في المتتدي هتلقيه هنا

wael00
12-27-2013, 01:44
التداول وقت صدور الاخبار هو امر خطير جدا بالنسبة لي شخصيا
لان نسبة المخاطرة تكون عالية و السوق يكون متقلبا جدا
لا انصح المبتدئين بالمضاربة وقت الاخبار القوية صراحة

salim telecom
12-27-2013, 02:14
لسلام عليكم أخي الكريم شكرا لك اخي الفاضل بارك الله فيك
هذا هو الموقع هذا افضل موقع موقع فوركس فاكتوري http://www.************.com/calendar.php
و الله أعلم و الله الموفق

ATLAS
12-27-2013, 02:20
اعتقد اخي الكريم ان التداول او المتاجرة في وقت صدور
الاخبار او الانباء بمتابة الدخول في عملية الانتحار ودلك
لعدم معرفة فى اى اتجاه سوف تسير الاسعار وفي نظري
من الافضل الانتظار حتى يتم التعرف بشكل جيد على الاتجاه
العام و الصحيح بعد ذلك نقوم بالتداول من اجل تحقيق الارباح

اياد مطر
12-27-2013, 02:45
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور كل الشكر ولك تحياتيولكل اعضاء المنتدي الكرام اما بعد انا معنديش فكره بصراحه عن الموضوع ده لكن اظن ان صدور الاخبار بيكون فى بدايه اليوم فى الصباح

poop
12-27-2013, 03:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بدايه ارحب بك اخى الكريم وباعضاء المنتدى الكرام
اولا اخى الكريم انيستا فوركس لا تخطم شى ان بتاخد ارباحك كامله
ثانيا لمعرفه اوقات الاخبار من موقع فوركس فاكتورى

بالتوفيق لك اخى الفاضل انت وباقى الاعضاء الكرام

gr53
12-28-2013, 16:51
المواقع كثيرة و التي تعرض لك كل الأخبار و مدى قوة الخبر منها فوركس فاكتوري و فوركس اون لاين
و يجب معرفة الخبر و تحليله قبل التداول بفترة حتى تتفادى أي تقلبات للسوق

souheil abed
12-28-2013, 16:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخى استفسار و جيه و موضوع غاية فى الاهمية ارجا من اصحاب الخبرة ان يفيدونا فيها
جازاك الله خيرا
بالتوفيق للجميع و السلام

merengue
12-28-2013, 18:00
من قال لك انا انستا تخصم كل ذالك النقاط
ابحث في جوجل سوف تجد المواقع الاخبارية
و يجب ان تاخد المعلومات الموثوقة فقط

reus
12-28-2013, 18:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
هو سوال جميل وياريت اهل الخبره يساعدونا وانا مستنى زيك كل جديد
وبالتوفيق ليك ولينا جميعا ان شاء الله والى الامام يا فوركسويه

karam22
12-28-2013, 18:12
طب السؤال هنا بعد صدور الاخبار الي كام شمعة ومن اي فريم تستمر حاله خصم النقاط
ممكن بعد الخبر بساعة يقولك انت كسبت وقت صدور الخبر
لازم يكون فيه وقت محدد ينتهي فيه العمل بعد صدور الخبر لكي نعرفه وندخل بعده ولا تخصم مننا نقاط

remas
12-29-2013, 00:21
شوف انا انصحك لو هتشتغل على الاخبار يبقى الافضل انك تبعد عن انستا
لانه بسهوله اما يخصم منك الربح ودا اخف الضرر او يغلق حسابك

gr53
12-30-2013, 05:03
شوف انا انصحك لو هتشتغل على الاخبار يبقى الافضل انك تبعد عن انستا
لانه بسهوله اما يخصم منك الربح ودا اخف الضرر او يغلق حسابك

هل ردك عن تجربة فعلية أم أنه مجرد اعتقاد مبني على رأي الآخرين
فما علمته أن انستا تسمح بالمتاجرة وقت الأخبار و لا تخصم شيئا من الأرباح

gr53
01-10-2014, 17:15

المواقع التي يمكنك من خلالها متابعة الأخبار كثيؤة منها فوركس فاكتوري و فوركس اون لاين
أما أن شركة انستا تخصم أرباح من التداول فهذا غير صحيح

shico73
01-17-2014, 18:51
لكن التداول اثناء فتح السوق فيه خطوره فقط ....

sara ali
01-23-2014, 11:42

alaatreka
01-23-2014, 12:07
بالفعل لو انت دخلت وقت صدور الخبر لابد وان يكون ربحك لا يتعدي 10% من الحساب اما لو انت فاتح الصفقة عادي واتفدت من الخبر فلا باس من ذلك لانك مش داخل علي الخبر

transakshan6
01-23-2014, 12:12
شركه انيستا لا تخصم 90% من الارباح يا غالي بل فقط
تسمح لك وقت الاخبار بربح 10% من اجمالي رصيدك
ومخالفه اي قوانين تعرضك للحظر وبالنسبه لاوقات الاخبار
اكيد في مواقع بتنزلها ..
تحياتي لك

mohamed alsaead
01-23-2014, 12:17
التدالو وقت صدور الاخبار بيكون لة اثار سلبية كبيرة على الحسبات الصغيرة التى بيكون فيها الللوت كبير لابد ان تكون على حذر من تللك النقطة لانها بتكون خطر

heroo252
01-23-2014, 12:21
الحقيقة حكايية انستا بتخصم 90% من لرربح دى سمعت عنها كتير
لكنى بتاجر وقت الاخبار ومحصلش معايا اى خصم من الربح
مش عارف دة خبر صحيح ولا لا

ebram
01-23-2014, 12:46
لكن التداول اثناء فتح السوق فيه خطوره فقط ....

توجد اوقات لازم تكون واخدج بالك منها كويس جدا في اختيار معاد الصفقات
وبالاخص لو الناس بتكون شغاله اسكالبنج
ومن اهم الاوقات دي
الجمعه كامله وكمان افتتاح سوق امريكا

ahmedibrahim258259
01-23-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته في مواقع مثل فوركس فاكتوري وممكن تتابعها اول باول
تقبل مروري اخي الغالى

devman
01-23-2014, 13:16

وقت صدور الأخبار والأخبار نفسها يمكنك معرفتها من قسم الأخبار الإقتصادية في المنتدى

بالتوفيق لك إن شاء الله

fillane
01-23-2014, 13:30
بسم الله الرحمان الرحيم
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا لم اعرف و قت الاخبار بالضبط
لكن اعتقد ان في اعضاء محترفين سيفيدنا جميعا

mohamed bnali
01-23-2014, 14:32
هدا الموضوع عزيزي المحترم تكرر كتيرا وسمعت عليه من طرف الاعضاء الكتير
نحن اد نتكلم على هدا الموضوع ونقولا لتداولو قت الاخبار انما نوجه الكلام الى المبتدئين متلنا هم تالادين يصعب عليهم التداول بعد معرفة الاخبار سالبة ام موجبة اما الخبارء الفطاحل يعرفون كيف يداولن ويضاربو وقت الاخبار وبعد الاخبار وكتيرا تنبؤاتهم تصبح اخبار وكتيرا ما يعرفون السوق هل هو حاملا باخبار سلبية او ايجابية وقد يتنبؤون عن السوق بشهور وعدة شهور الى االسنة
ولا عجب في دلك فانهم يعرفون وعاشرو الفركس حتى سار يجري في دمائهمويعرفون السوق عمليا وسيكولوجيا ونفسانيا وما عساه ان يكون مستقبلا
لدى على المبتدئين متلنا ان يتجنبو وقت الاخبار حتى يعرفون سالبها وموجبها
والله ولي التوفيق

DALLALI
01-23-2014, 14:49
نستطيع معرفة حركة السوق بالنظر على فريم 5 دقائق ومعرفة اين يتجه السوق مع الدخول بلوت صغير
تفاديا لحركة غير محسوبة

في شركات ecn وقت صدور الاخبار يتم تجاهل وقف الخسارة او اخذ الربح ويتم تفعيله على اقرب سعر بعد صدور الخبر

walid08
01-23-2014, 14:50
السلام عليكم
مواعد صدور الاخبار اليومية القوية دائمما ما تكون بين ال12 ظهرا الى ال14 ظهرا بتوقيت غرينيتش
وهناك يختلط السوق بين الاخبار لذلك تفادى المتاجرة في ذلك الوقت

gr53
01-26-2014, 21:46
المواقع التي يمكنك من خلالها متابعة الأخبار كثيرة منها فوركس فاكتوري و فوركس اون لاين
أما أن شركة انستا تخصم أرباح من التداول فهذا غير صحيح كما يؤكد كثير من الأعضاء

amoune
01-27-2014, 18:50
اليش خبره اوي في الموضوع ده بس كنت دايما يشوف تجار الفوركس مستنيين الاخبار
بتاعة ضرب سورية عشان يستعدو لدخول السوق ويقومو ببيع الدولار قصاد العملات الاخرى
ولكن الخبر لم يكن ولكن اللي احنا شايفينه دلوقتي ان الدولار ماشي طبيعي جدا..
تقبل مروري شسيشس

koussila
01-27-2014, 19:24
تقبل مروري سشيسشيش

islame
01-27-2014, 19:24
تقبل مروري سشيسشي

alaeddine
01-27-2014, 22:42
تفحص موقع فوركس فاكتوري ستجد لائحة
كل الاخبار التي ستصدر واوقات صدورها
ايضا انما كن متاكدا من ادائك في التداول على
الاخبار لان الامر يبغي احتراف وتدرب كبيرين.

RomanyMoreed
01-27-2014, 22:52
ألسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الشركه مش بتخصم نقاط يا غالي عشان تتأكد كلم الدعم وهيقلولك مفيش نقاط هتتخصم

بالتوفيق

magickabo
01-29-2014, 14:34
هو فعلا دة بيبقى بسبب الاسبريد الثابت للشركة اللى ما بيتغيرش زى باقى الشركات اثناء الاخبار وعلى فكرة الموضوع كلة انهم لو عملت ربح اعلى من 10% من قيمة حسابك بيحذفو الباقى بالتوفيق للجميع

DALLALI
01-29-2014, 14:44
نستطيع معرفة حركة السوق بالنظر على فريم 5 دقائق ومعرفة اين يتجه السوق مع الدخول بلوت صغير
تفاديا لحركة غير محسوبة

في شركات ecn وقت صدور الاخبار يتم تجاهل وقف الخسارة او اخذ الربح ويتم تفعيله على اقرب سعر بعد صدور الخبر

khaled05
01-29-2014, 14:50
هناك العديد من الأوقات، و المنصة توفر هده الخدمة و يمكنك أن تلاحظ في اسفل المنصة يوجد أيقونة الأخبار اضغط عليها و سوف تقرا الأخبار على المباشر، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

forex&now
01-29-2014, 15:05
هناك الكثير من المواقع التى تتخصص فى الاخبار واوقات صدورها ومدى قوة تاثير كل خبر والاثار المترتبة على تلك الاخبار فى السوق وتستطيع المتاجرة بخلاف تلك الاوقات قبلها وبعدها بما لا يقل عن الربع ساعة لتجنب القيود

berserkern
01-29-2014, 15:27
انستا فوركس لا تخصم 90 % من الارباح لكنها لا تحتسب الصفقات التي مدتها اقل من 5 دقائق
لقد قرات الدعم في الشركة و لم يعترضني قط مسالة خصم الارباح بتاتا

حازم ابو اسماعيل
01-29-2014, 15:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم ا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد

mayssa_mahouachi
01-31-2014, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
شكرا أخي الكريم على هذا الموضوع المتميز و الرائع ،
في الحقيقة أنا مبتدأة في مجال الفوركس إلا أنني عزمت على أن أتعلم من منتديات فوركس مصر.
شكرا أخي الكريم مرة أخرى و السلام عليكم ورحمة الله و بركاته.

hunter_world
01-31-2014, 01:34
السلام عليكم اخواني الكرام موضع المتاجره دا وقت الاخبار موضع صعب ومش مقبول لكنو مفيد للمحترفين فقط لكن انا اتوقع ان في تسريب لي الاخبار والجو دا لكن ممكن واحد يتوقع من اخبار زي عدم استقرار وكدا لكن ربنا الموفق تجنب المتاجره وقت الاخبار افضل

zinga5
01-31-2014, 13:57
الاختلاف الصاعد. حيث حصلت على الثيران متحمسون الاختلاف الصعودي، حيث ينبغي لنا
أن تبحث عن مكان للحصول قصيرة!
المسيرة إلى (e) تحترم مستوى 60 مرة أخرى قبل أن ينخفض إلى (f). ومع ذلك، يرى بعض الدعم عند rsi

anamoody
01-31-2014, 14:42
انا لا استطيع ان انصحك ما هى اهم اوقات التداول او وقت صدور الاخبار فهى تتوقف على الخبر نفسه واهميته
تقبل مرورى

maknzy007
01-31-2014, 14:45
اخى الكريم ادخل على اللقسم التعليمى هنا سوف تجد المواعيد بالتفصيل
وبالتوفيق للجميع

Mohamed Morsy
01-31-2014, 14:46
هناك العديد من الاخبار تصدر يوميا وهناك. اخبار مهمة جدا واخبار اخرى متوسطة الاهمية
واخى غير مهمة على النحو المطلوب ويوجد مواقع على الانترنت تقدر تجيب الاخبار دى او
من خلال هذا الموقع..

gna28
01-31-2014, 15:00
شكر خاص لصاحب الموضوع الدخول فى سوق العملات يلزمه التعرف على مبادىء التداول من اسلوب ادارة حساب التداول والدخول من مناطق قوية باستخدام التحليل الفنى والاعتماد على الاستوب لوز لحد الخسارة وعدم الطمع والصبر على الوصول للهدف وتحقيق الربح المراد .

Seham.Elshekh
01-31-2014, 15:54
السلام عليكم اخى الفاضل طبعا الخسارة فى تداول الفوركس يرجع الى التسرع وعدم الخبرة
والحالة النفسية للمتداول لذا فلابد من ادارة راس المال جيدا وكذلك ايضا متابعة التحليل
الفنى للسوق ودراسته جيدا وتحديد نقاط الدعم والمقاومة ونقاط الدخول والخروج من الصفقات
ويجب ايضا التداول على منصة الميتاتريدر 5 على الحساب الديمو التجريبى حتى يتثنى لك المتاجرة والتدريب عليها

حازم ابو اسماعيل
01-31-2014, 15:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد

milanowolf
موقع فوركس فاكتوري ستجد لائحة كل الاخبار التي ستصدر واوقات
صدورها ايضا انما كن متاكدا من ادائك في التداول على الاخبار
لان الامر يبغي احتراف وتدرب

Nader7
شكرا لك اخي العزيز
على هذه المعلومات القيمة
وبارك الله فيك وجزاك الله كل خير
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)

حازم ابو اسماعيل
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم ا اعتقد ان الشركه تخصم 90% والكثير اثبت ذلك وثانيا مواعيد اعتقد ان يوجد
مواقع خاصه بالاخبار وغالبا ما تكون يوم الاربعاء او الجمعه

magic777
01-31-2014, 18:12
مواقع خاصه بالاخبار وغالبا ما تكون يوم الاربعاء او الجمعه

اخي على ما اعتقد ان الشركه بتعمل كده لو انت داخل الصفقه في وقت الخبر بالضبط
وكمان بتحقق ربح اكتر من حجم راس المال بكتير

---------- Post added at 03:12 PM ---------- Previous post was at 02:51 PM ----------

هناك العديد من الاخبار تصدر يوميا وهناك. اخبار مهمة جدا واخبار اخرى متوسطة الاهمية
واخى غير مهمة على النحو المطلوب ويوجد مواقع على الانترنت تقدر تجيب الاخبار دى او
من خلال هذا الموقع..

بس اللي بيحرك السوق بسرعه وبقوه الاخبار القويه بالطبع زي اخبار الفائده واخبار البطاله دي
اللي نركز علينا اكتر عن باقي الاخبار الاخرى

aissa00
01-31-2014, 18:19
اخي في موقع مميز يتيح لك الاخبار عن ازواج التداول
http://www.************.com/index.php
ولكن انصحك في انستا لا تقبل التداول وقت صدور الاخبار
وهيا فائدة لك لان الخبر ممكن يكون وممكن يكون غلط
ولذالك احذر اخي

محمود مرعى
01-31-2014, 18:39

بص يا اخى انستا لا تخصم اى شئ من الارباح لكل من تاجر وقت الاخبار وانا قرأت موضوع واكتر عن النقطة دى علشان كده انا باكد ليك انك لا تقلق اذا تاجرت وقت الاخبار وعلشان تعرف مواعيد الاخبار انت مطلوب منك انك تدخل على موقع فوركس فاكتورى علشان تعرف تعرف الخبر الخاص بكل عملة وميعاد بالظبط وكمان تأثيره ايه على العملة سواء ايجاب او سلبى وربنا يوفقك ان شاء الله

latraaa
01-31-2014, 18:43
و الله يا اخي الكريم، لا استطيع أن أشارك في الموضوع، لأنني لا علم لي بما يدور فيه، الكثير من الإخوة يحدون من التعامل مع الفوركس وقت الأخبار و لكن للأسف لا يوجد أي منمه من يقدم كيفية معرفة وقت صدور ألأخبار، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

oo0khaled0oo
01-31-2014, 20:41
مين الي قلك الكلام ده انستا ما بتاخد شئ انا لسه ساحب يوم 20/1/2014 70دولار و ده من تداول الاخبار بس و الحمد لله لم يحدث معي مشاكل

hunter_world
01-31-2014, 21:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام ام بعد دا طبعا صعب جدا ومش سهل لكن الوحد بيعرف ان الموضع دا مرفوض في الشركات وكمان مش سهل ومش حلو انا لا افضله لانه وقت تزبزبات

marem2007
02-01-2014, 01:15
هل هذا الكلام حقيق انا حتي الان لم اخسر اي شيء وقت صدور الاخبار ولكن لا يتم خصم مني اي مبالغ اثناء صدور خبر معين

ahmed abozeid
02-01-2014, 01:21
السلام عليكم
اخى الكريم ان الاخبار لها تاْثير كبير جدا على السوق وعلى الصفقات فهى تقلب السوق راْسا على عقب كما نقول ومن اخطر اوقات المتاجرة هى المتاجرة وقت الاخبار

---------- Post added at 12:21 AM ---------- Previous post was at 12:20 AM ----------

السلام عليكم
هناك اخى الغالى ن بستطبع ان بستغل الاخبار بشكل فعال وبستطيع بطريقة او لاْخرى ان بستغل وقت صدور الاخبار فى تحقيق الارباح واتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

shico73
02-01-2014, 18:55
اما بخصوص شركه انستا و انها تقوم بخصم الارباح من التداول علي الاخبار فهذا الامر غير صحيح تماما من خلال تجربتي الشخصيه في التداول علي الاخبار من خلال منصه انستا

finga1
02-02-2014, 01:47
الافضل تجنب وقت الاهبار

finga2
02-02-2014, 01:48
الافضل تجنب وقت الاهبارسءئؤشس

finga3
بسم الله الرحمن الرحيم ابي اقلك يا اخي انا التداول في وقت صدور الخبار خطر كبير ئءؤئءشس
الافضل تجنب وقت الاهبارسؤئءؤ

finga4
الافضل تجنب وقت الاهبارسشؤئءسشؤ

Ali Mahmoud
02-02-2014, 01:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..........
اللهم صلى وسلم على خاتم المرسلين محمد صلى الله علية وسلم ....

من وجهة نظرى التجارة فى هذا الوقت مربحه جدا ولكن من جانب شركة انستا لا يجب علينا المتاجرة فى هذا الوقت بالتحديد الا بالحصول على ارباح لا تتجاوز عشرة فى المائة من رأس مال التاجر حتى يتجنب الغاء الارباح

mohcin1
02-04-2014, 16:40
واتمنى الإفادة للجميع ان شاء الله
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله
اخى الفاضل تحياتى
والله الموفق

finga5
02-04-2014, 16:46
رتفاع وانخفاض أسعار العملات

تعلم أنه عندما يزيد الطلب على سلعة ما فإن سعرها يرتفع , وعندما ينخفض الطلب عليها فإن سعرها ينخفض . وعندما يزيد عدد الراغبين بشراء سلعة عن عدد الراغبين في بيعها سيرتفع سعرها وعندما يزيد عدد الراغبين في بيع سلعة عن عدد الراغبين في شراءها سينخفض سعرها . وهذا ما يسمى قانون العرض والطلب Supply and Demand .

معتز ريش
02-04-2014, 17:12
ان تأثير الاخبار يتوقف عند المدى القصير لان التأثير يتمركز حول موافقة الاصدارات لتوقعات الاقتصاديين في السوق ولكن التأثير الحقيقي لها فهو على المدى الطويل وهو تأثير غير محسوس لاغلب التجار في سوق الفوركس، لان الغالبية من التجار تتداول اموالها على المدى القصير، وبالتالي لا تشعر بالتأثير الحقيقي لهذا الاخبار، وبالتالي فيمكن للمستثمرين المتاجرة اعتمادا على تحليل البيانات ومدى تأثيرها على قيمة العملة واستغلال الفرص التجارية قصيرة الاجل، التي تقدمها البيانات في غضون الدقائق الاولى والثلاثين بعد اصدارهم.

اخبار الفوركس

mohcin1
02-06-2014, 01:08
موضوعك جميل جدا والعنوان فى منتهى الروعةواتمنى الإفادة للجميع ان شاء الله
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله
اخى الفاضل تحياتى
والله الموفق
موضوع صراحه في متناول واصل والله الموفق

Housem Rmili
02-06-2014, 01:11
actully i don't have idea about that

batna
02-06-2014, 18:41
جد لنفسك دليلا خبيرا ليكون بجانبك يعلمك تقنيات التعامل مع هذه السوق الضخمة خلال فترة تعلمك لاحتراف هذه التجارة. اكتسب كل المعلومات التي قد تفيدك لتنخرط بفاعلية بهذه السوق و متداوليها، خصوصا ان استشارات الخبراء متوافرة عبر شبكات الويب في اي وقت باليوم. كن حذرا بانتقاء الخبير الذي لا مفر سيؤثر على سير تداولاتك اليومية كمبتدئ..............لا تتهور

payza
02-06-2014, 19:41
الاخبار اصلا ليها مواعيد يا اخي الكريم
انك تشوفها اتمني للك التوفيق

----------------------------------------------------------------------------------

ainga
02-10-2014, 20:39
ولا يمكنك ان تجد الاجنده الاقتصاديه اما من خلال موقع الشركه او من خلال العديد من المواقع الاخري و اشهرها فوركس فاكتوري

abdelaziz 10
02-10-2014, 23:20
على موقع فوركس فاكتوري ممكن تجد كل الاخبار التي ستصدر والاوقات التي ستصدر فيها وقوتها
انما لا انصح بالتداول على الاخبار الا بعد التدرب الجيد عليها او ممكن تتفاداها ان كنت مبتدا احسن

ainga
02-10-2014, 23:45
لكن التداول اثناء فتح السوق فيه خطوره فقط:rules::rules::rules:

ahmedhawash
02-11-2014, 05:23
فى اجنده اقتصاديه فيها المواعيد اللى بيكون فيها الاخبار

ممكن ان تتجنبها ولكن طبعا حاول قبلها بوقت كافى ما تدخلش لو انت عايز تتجنب الاخبار

والله المستعان

DREAM-99
02-11-2014, 11:46
انا قرأت موضوعات كتير للاخوه هنا بينفو شائعة انه انستا بتخصم الارباح مافوق العشره بالميه ربح وقت الاخبار
على كل حال المفروض تدرس الاخبار كويس لانها ممكن تنعكس على صفقتك

BOULBOUL2
02-11-2014, 16:38
انصحك ب البتعاد عن التداول وقت الاخبار

لما فيه من خطوره على الحساب تبعك وذلك لعدم استقرار سعر العمله فى هذا الوقت

--------------------------------------------------------------

rca02
02-12-2014, 14:54
والله انا نفسي اعرف الناس دي بتجيب الاخبار الاقتصادية الي بحدده فيها حركة السوق والسعر من فين

خبير فوركسي
02-12-2014, 15:21
--------------------------------
ان التداول في وقت الاخبار فله شروط معينة في شركة انستا
و انا افضل ان لا يكون التداول في خلال هذه الاوقات
لان السوق يكون خطير للغاية
بالتوفيق و السلام
--------------------------------

boboabdou
02-12-2014, 15:43
السلام عليكم و رحمة الله
التداول وقت الأخبار يمثل أحد طرق التداول المعتمدة على فكرة أن الأخبار تحرك السوق.
إصدار الأخبار الإيجابية يؤدى إلى زيادة أسعار العملات، وإصدار الأخبار السلبية يؤدى إلى هبوطها.
وفقاً لذلك المصطلح فإن أى عوامل تؤثر فى قيمة الشركة تعتبر أخبار.
مثال لذلك مؤشرات تحسين الوضع المالى للشركة (المؤشر الأساسى والذى هو جزء من تحليل السوق) تعتبر أخبار إيجابية للشركة.

ashrafko
02-12-2014, 15:47
اخى الكريم التداول وقت الاخبار من افضل الاوقات للربح من السوق قم انت بدخول صفقة لا تتعدى 1% من راس المال واربح 10% من قيمة راس المال وبالتوفيق

walidabou
02-24-2014, 03:03
بما انك تستخدم الديمو فلاداعي يمعرفة اوقات الاخبار
اما اذا كنت على الحقيقي فهناك موقع رائع للاخبار ************.com

kalopm
02-24-2014, 12:09

forex90
02-24-2014, 12:09
طبعا التداول وقت الاخبار هنا فى شركة انستا منموع تتاجر روقت الاخبار لو تجرت وخسرت عادى اما لو تجارت وقت الاخبار وكسبت اكثر من 10% وقت السحب الشركة هتقفلك حسابك بالونص والراباح

lema
02-24-2014, 12:15
مواعيد الاخبار تكون مذكورة على موقع فوركس فكتورى لتداول الاخبار يمكنك متابعتها من خلال الموقع ولكن لا انصحك ابدا بالعمل عليها
فقط تابع الاخبار حتى تقوم بالابتعاد عن السوق

ahmad lord
02-24-2014, 12:21
اخى انا لا اداول وقت الاخبار لانى الخساره معى تكون كبيره جدا واخاف منها واتمنى من الاعضاء ان يستفادوا من هذا الموضوع لانه مهم جدا لهم

ثائر يوسف غنيم
02-24-2014, 12:22
السلام عليكم
ان وقت اصدار الاخبار هو اخطار وقت في التعامل في فوركس من منظوري الشخصي وخاصة عند التاجر الذي يتاجر براس مال ضعيف والتاجر الصيد يبتعد عن هذه المرحلة صدور الاخبار

zinga7
02-24-2014, 18:27
فقط البضائع الصلبة مثل الثلاجات والسيارات، ولكن nondurables مثل السجائر والملابس. في
بالإضافة إلى أوامر جديدة، ورصد المحللون أوامر شاغرة، مؤشرا على تراكم في الإنتاج.

didaaass
02-24-2014, 19:52
السلام عليكم
التداول في اوقات صدور الاخبارمن افضل اوقات التداول ولكن علي حسب قناعات المتاجري في استخدامه لاستوب من عدمه لان اوقات الاخبار لو كنت داخل صفقات باهدالف قليله مع عدم استخدام الاستوب والاستفاده من التذبذب الرهيب اثناء وقت صدور الاخبار والله الموفق

afillane
02-24-2014, 20:04
بصراحة انا لا اعرف وقت الاخبار ولا اعتقد انها تملك وقت معين ومحدد كا يوم او اسبوع ولكن ربما يفيدك الاخوة المحترفين اكثر واكثر

forex90
02-24-2014, 20:04
اخى الكريم الشركة لا تخصم الارباح الشركة بتقفل الحساب كلة مع البونص والارباح عاطل مع باطل وخصوا لو جايب ارابح كبير ازيد من 100 دولار هتقفلك الحساب

merengue
02-24-2014, 20:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته . انا لا انصحك بالمتاجرة عند ضهور الاخبار لان الاتجاه يكون مجهول و يصعد و ينزل بسرعة

forex90
02-24-2014, 20:21
مممممنوع هنا تتداول وقت الاخبار الشرك هتقوم معاك بالواجب وهتقفغلك الحساب لا انصحك بان تتداول وقت الاخبار الا لو انت معاك راس مال كبير ممكن تتداول بية بامان لا يزيد عن 10% من الراباح

zinga8
02-24-2014, 20:31
وعلاوة على ذلك، فإن طبيعة الاستدانة من تداول العملات الأجنبية يعني أن أي تحرك في السوق سيكون لها
تأثير مماثل نسبي على الأموال المودعة. قد يعمل هذا ضدك، وكذلك بالنسبة لك.

lamine1200
02-24-2014, 20:44
السلام عليكم الخبار تكون من الساعة الثامنة بتوقيت غرينش حتى الثالثة غالبا الصباحية تخص اوروبا ومنتصف النه ر تكون البيانات الامركية وفي هذه الاوقات يكون الربح كثير لكن الخطر اكبر لذلك لا تتداول الا اذاكنت تملك خبرة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

salichou
02-24-2014, 23:32
ههههه اعرف الناس دي بتجيب الاخبار الاقتصادية الي بحدده فيها حركة السوق والسعر من فين
وهل اذا الواحد لقاها بيكون في وقت عشان يجرب بالديمو

falopm
02-25-2014, 14:57

Exosanty
02-25-2014, 14:57

nobleboy
02-25-2014, 15:13
بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على رسول الله

السلام عليكم ورحمة
الله وبركاته

عشان تضمن نفسك وتامن رصيدك اتجنب التداول في هذا الوقت

---------- Post added at 12:13 PM ---------- Previous post was at 12:08 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على رسول الله

السلام عليكم ورحمة
الله وبركاته

عشان تضمن نفسك وتامن رصيدك اتجنب التداول في هذا الوقت

وفي هذه الاوقات تكون هناك خطورة كبيرة

بالتوفيق ان شاء الله

ahmadinho100
02-25-2014, 15:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالنسبة لتداول وقت الاخبار يا اخي فهو خطير جدا كون السعر يتغير و بصرعة كبيرة فحداري من الخسائر

payza
02-25-2014, 19:19
التدوال له قيود في انستا
فعلا يا غالي اقرا موضوعي
لو سمحت:bravo::bravo::bravo::bravo:

----------------------------------------------------------------

casan
02-26-2014, 18:47