PDA

View Full Version : الإنتقال من شركات الربح من النت الي المتاجره في الفوركس

gullever
08-16-2012, 13:11

الكثير منا توجه الي الفوركس بعد أن دخل في تجارب مع شركات عديده للربح من النت مثل الضغط علي الاعلانات و الأبلود و غيرهم فهنالك أسباب أدت لتركك لتلك الأشياء و التوجه للفوركس و عن تجربتي الشخصيه انا دخلت في تجارب في كل ما سبق ذكره

لكن أريد أن أعرف الأسباب التي أدت الي تركك لتلك الأمور و إتجاهك للتداول و المتاجره و التداول في الفوركس ؟

hossam hossam
08-23-2012, 19:49
بصراحه الربح من الانترنت بخلاف الفوركس مش جايب همه انا كنت بربح شهريا 60 دولار او اقل بي شويه
اما في الفوركس ممكن اربح من التداول ومن بونص المنتدي الرائع

king forex
08-23-2012, 19:53
انا تركت هذه المجال منذ زمن ولكن لا انكر ان سبب دخولي الفوركس هي ماجنيته من شركات
الرفع والضغط لان رأس مالي كان منها

sa3idsmp
08-23-2012, 19:58
اهم سبب هو الربح الضعيف الدي تعطيه شركات الضغط على الاعلانات

و الابلودر لكن الميزة الوحيدة لهده الشركات انه ليس فيها خسارة

عكس الفوركس اما ارباح عالية او خسارة عالية و في كلثا الحالتين

يبقى عالم الفوركس عالم جيد نضيف و معقول

silver
08-23-2012, 22:51
تلك الشركات اغلبها نصابة

والفالح منها تعطيك بضع دولارات في الشهر، اي عاقل يرى الفوركس ولا يذهب اليه مع كل هذه المميزات؟

hossam zaki
08-28-2012, 01:07
انا تركت هذه المجال منذ زمن ولكن لا انكر ان سبب دخولي الفوركس هي ماجنيته من شركات

anazoft
08-28-2012, 01:11
السبب الاقوى
هو الربح الضعيف لباقي انواع العمل على الننت مقارنة بالفوركس
لكن يبقى هذا الاخير غير آمن لوجود احتمال الربح و الخسارة معا

tarekfx
08-28-2012, 01:12
من اهم الاسباب الربح ضعيف واحيانا تنصب الشركات اضاقة الى انك ش متاكد من انك راح تسحب ولا لا والحد الادنى كبيير
اما الفوركس اول ممتع ومتعب ولما تربح المال من تعب اكيد راح تفرح
وتقدر تسحب ارباحك متى تشاء والمنتدى الرائع ايضا يساعدنا

حقيقة انا منذ بدا اتداول خسرت في الاولى بعض الفقات الكبيرة راحت علي اظن 34.2 دولار لاكن الان الحمدلله مدخل 47.8 دولار في اقل من اسبوعين وانا سحبتهم وقمت بسحب الفائدة :)

forexawy59
08-28-2012, 01:15
اهم سبب بالنسبالى ان سوق الفوركس مبنى على دراسه وعلم وانتا بتعرف فلوسك فين وبتشوفها بتتحرك قدام عينك
وممكن تحقق منها ربح كويس فى فترات قصيره غير الشركات الاخرى لا بتعرف فلوسها جايه ازاى ولا بتكون مكسب غير بعد فتره كبيره

mido303037
08-28-2012, 01:23
هو سبب مهم جدا
وهو ان كل شركات الربح الاخرى غير مضمونة
ممكن متدفعش , ارباحها قليلة
ممكن تصحى الصبح تلاقى الشركة نصبت

nabeel_25
08-28-2012, 16:18
السلام عليكم
انا اعمل في مجال الابلود ومكسبها غير مجدي ومتعب جدا باضافة الى التأخر في الدفع من قبل اصحاب المواقع
وهناك امور كثيرة تجعل الابلدورز يترك هذا المجال
تحياتي

goodman
08-29-2012, 11:26
انا كنت بعمل فى مجال الضغط علي الاعلانات ولكن حاليا تركت المجال
بسبب نصب الشركات فى اقل من شهر للاسف وكمان الربح ضعيف منها وعشان كده توجهت للفوركس واتمنى انجح فيه

hesham itch
08-29-2012, 13:36
بالفعل فان المتاجرة بالفوركس هى من اكبر واكثر الطرق تحقيقا للربح والتى يجب او يمكن ان
يقوم المتاجر بالعمل عليها من اجل الوصول الى اهدافه والتى يمكن العمل عليها بشكل ناجح

y4x
08-29-2012, 21:47
انا تركت شركات الضغط على الاعلانات لان اغلبها نصابة اشتغلت فيها لدة سنة وكل اللى عملتة 20 دولار بس

اتمنى ان اجد اللى بتمنة فى الفوركس

hesham itch
08-31-2012, 11:05
اعتقد ان تلك الخطوة موجود وطبيعية ومنتظرة لدى العديد من المتاجرين بالفوركس ممن
يقبلون على تلك النقطة بسهولة ودون اى مجهود فى تلك النقطة الموجودة بالفعل

ahmedsaied
11-04-2012, 17:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا لم استخدم ما زكرنه انت بس انا عرفت الفوركس من خلال صديق ليا وعرفته اكتر من هنا على المنتدى وشجعنى اراء ناس كتير هنا فى اهميه الفوركس فى تحقيق نجاح وربح وشكرا

Mamadof55
11-05-2012, 01:19
بصراحه شركات الضغط على الاعلانات فى منتهى الملل و لا تجنى منها سوى الفتات و تضيع و قتك على الفاضى اما الفوركس فيمكنك من ربح المئات من الدولارات يوميا و هذا سبب توجه الكثيرين للفوركس

eletrebi
11-05-2012, 02:25
الربح السريع طبعا , دا فى حالة الاحتراف
وكمان تعلم حاجة جديدة مفيدة ليها كيان مادى ومالى ومعنوى
بصراحة انبهرت بالفوركس لما عرفتو فكرتت ان اترك كل الشركات الصابة واشتغل فى الفوركس

power2v
11-05-2012, 22:20
الشركات الربحية المجانية ... ربحها ضعيف جدا مقارنة بالفوركس
وكذلك تكثر بها عمليات النصب والاحتيال

Cayote
11-06-2012, 05:34
طبعا جربت كل هاته الطرق وطرق بيع العروض واتمام العروض واختصار الروابط وووو وتكسير الراس
لانك في الاخير تبقي من دولة عربة يعني العالم الثالث رغم انني لا اعرف من هم اصحاب العالم الثاني
ولكن الحمد لله الواحد جامع مبلغ كويس مع البونص والاجتهاد ممكن - ممكن - يعملو شغل جامد
...

fofo
11-06-2012, 23:44
انا بالنسبه لي كنت مسجله في كثير شركات ربحيه وبعضها لاسف طلعت شركات نصابه بعد ماقضيت شهور وانا اضغط ع الاعلانات وبعضها من on bux تسكرت بعد ماجمعت فيها مبلغ حلو
ولكن للامانه مازلت مع شركتين الي هم نيوبوكس وكليسنس لانها موثوقه وصحيح الربح فيها بطي لكن قدرت استاجر واجمع ريفيل الحمد لله بعد مده طويله
ن

أسامة العاني
12-12-2012, 16:24
السلام عليكم

اخوتي الكرام ياريت تزودونا بدروس فيديو للتداول في الفوريكس
فليس لدي اي فكرة
تحياتي

عبدالرحمن امام بيومى
12-12-2012, 17:18
اخوتي الكرام ياريت تزودونا بدروس فيديو للتداول في الفوريكس
فليس لدي اي فكرة
تحياتي

amin_emz
12-16-2012, 19:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لانه يعتمد علي علم ويمكن تشغيل دماغك فيه
اخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله
ومتابعين معك ان شاء الله

irzan
12-16-2012, 20:07
اكيد الجميع مر من هنا اقصد الشركات الربحية ومعضمها طبعا نصابة والشئ الوحيد الدى جعلني اكنشف الفوركس
هو البحث المستمر عن كيفية الربح على الانترنت وطبعا وجدت ان الفوركس افضل شئ عثرت عليه في الانترنت

spiderman1144
12-25-2012, 17:12
هو سبب مهم جدا
انا مع راي الاخ اللي فوق وكلامه صح وجزاك الله الف خير على الطرح الاكثر من رائع

---------- Post added at 02:12 PM ---------- Previous post was at 02:02 PM ----------

هو سبب مهم جدا
انا مع راي الاخ اللي فوق وكلامه صح وجزاك الله الف خير على الطرح الاكثر من رائع

gehad87
12-25-2012, 18:08
بصراحة اغلب الشركات الربحيه بيبقى فيها شركات نصابه كتير وصعب اوي على بال ما تلاقي شركات صادقة ومن تجارب اصدقاء حقيقيين ليا اختبرت اثر الفوركس على حياتهم الماديه لدرجة انهم سابو شغلهم في شركات واتجهوا لبدء تجارتهم في الفوركس وحياتهم اتغيرت ماديا غير نمط الاثارة اللي بيعشوه من خلال التجربه نفسها وعجبتني جدا وخفت فتره طويله ولما لقيت فرصه امنه للبدايه عن طريق المنتدى قلت اجرب ليه لاء

forex-bader
12-27-2012, 18:10
الي بدو يربح اكثر يشترك في الضغط على الاعلانات
مثلا انا مشترك واللحمد لله مرتاح في اشتراكي

menolap
02-14-2013, 19:18
معظم شركات الاعلانات نصابة وربحها قليل
اما الفوركس هو ربح كثير ومخاطره اكثر ولكن به متعة
ومشكور علي الموضوع

tazi larbi
02-15-2013, 00:30
السلام عليكم اغلبنا تعرض للنصب ثم ان الفوركس افضل تحسه عمل حقيقي بغض النظر عن الخسارة لكن هناك ارباح للمن يعرف تسيير الاستراتجيات والتعلم اهم شئ والله الموفق

stocks
02-15-2013, 01:18
الشركات الربحيه اسم موش علي مسمي يعني دي تربح لنفسها فقط هي عبارة عن شركات نصب وليس في مجال عملها اي مجال للتعلم والاحترافيه عبارة عن مضيه للوقت هم يريدون نسبه ضغط علي الاعلانات فقط ومشاهدة عاليه

sally sayed
03-05-2013, 16:40
بالنسبه لى الموضوع دا لسه جديده بالنسبه لي و واول مره اجرب مواضيع التداول و شركات الربح دا
انا كنت عرفت مواقع بس بتدفع فيها قبل ما تكسب منها و دا طبعا بتقلق الناس
و ادينى بدات و الله اعلم هيكون المكسب مغرى علشان استمر و لا ايه :)
ربنا يوفقنا جميعا

emanrabia
03-11-2013, 12:54
انا اول مرة ادخل فى شركات ربحية وهو دخولى فى الفوركس
ولكن لو اتصدمتوما جنتش اى شئ مقابل تعبى لن ادخل شركات ربحية مرة اخرى

yassoo011
03-11-2013, 13:02
معظم تلك الشركات تقوم بالنصب على العملاؤ او المشتركين
لديعا بالدفع في البداية والنب بعد ذلك

sokarglassi
03-17-2013, 21:57
انا تركت هذه المجال منذ زمن ولكن لا انكر ان سبب دخولي الفوركس هي ماجنيته من شركات:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

BeBeto86
03-18-2013, 00:07
انا شغال فى مجال الptc و ده مجال ربحه ضعيف جدا ده غير المشاكل اللى بنشوفها كل يوم
اما الفوريكس فمجال ربحه اكبر ده غير ان مشاكله محدودة و معروفة و ليها حل
ده بالاضافة الى ان الفوريكس ده مش مجرد مصدر دخل .. الفوريكس ده دراسة و تجربة ممتعة

lotfiuser
03-18-2013, 00:44
انا ابحث عن راس مالي من الشركات الاخرى لانها تطلب مجهود اكثر و ربح اقل

mouradyassine
03-20-2013, 17:16
الربح الضعيف لباقي انواع العمل على الننت مقارنة بالفوركس

DAMYMAHDY
03-20-2013, 23:30
السبب الرئيسى لدخولى الفوريكس هوه حب المغامره واكيد طبعا الربح الكتير لانى انا شاب ومحتاج فلوس واعتمد على نفسى وانا شايف ان الفوريكس اكتر حاجه ممكن تحقق طموحى

hana13
04-20-2013, 11:07
السبب هو الربح الضئيل من هذه الشركات او احتمال عدم موثوقيتها اما الفوركس طريقة ربح اخرى واتوقع انها افضل .
اتمنى للجميع التوفيق .

1000
04-20-2013, 20:15
فعلا انا شوفت ناس كتير اوى سايبه الشركات اللى زى كيو نت والكلام ده واتوجهت للفوركس يا غالى

amjed23
04-20-2013, 21:41
مثلي تماما تخليت عن ركات اي ماتعرف با ptc التي لاتسمن ولا تغني
من جوع و اتجهت مباشرتا الى الفوركس

sahar11
04-21-2013, 00:30
انا اشتركت بالفوركس
ومازلت مشركه في موقع اخر كويس

mohamed33
04-21-2013, 00:33
مشكور ين اخوانيي علي طرح الردود الموضوع جيد للغايه الف شكر

halahala
04-21-2013, 00:34
الربح السريع كل الناس بتبحث عنه الشركات ربحها ضعيف جدا وبياخد وقت علي ما نسحب ده لو صادقة لكن في منها كتير ينصب ولا يدفع لكن المنتدى له مصداقية عاليه وبيدفع دولارات تساعدنا علي التداول والربح اكيد افضل

msamir2013
04-21-2013, 18:46

ayman.shosha
04-22-2013, 18:44
صراحة انا لم اجرب تلك الشركات
الا اننى سمعت عنها
والسمعه السيئة تسبقها
فلم افكر حتى بالمحاوله..

newavocato
04-22-2013, 18:46
السلام عليكم تجارة الفوركس افضل تجاره تعتبر من بين التسويق اللكترونى وشكرا

bishoynagih
04-23-2013, 11:23
هو انا سبت الشركات الربحية لما لقيتهم اما شركات نصابة تاخد فلوس من المعلين وماتديلكش حاجة
او شركات تطلع عينك على 2 او 3 دولار الفوركس احسن

i.smaiel
04-23-2013, 14:21
أخي الكريم مجاننية هته المواقع و الربح القليل ليس ب اغراءات يمكنك أن تطيل العمل عليها عكس الفوركس ملئ بالمغامرة و الاجتهاد و التدبير
ألف شكر

azdine45
04-23-2013, 18:47
فييها شركات ثقة وشركات نصابة...انا عملت مع اكثر من شركة الاعلانات والابلود والافليت...وبصراحة هدرت الكثير من الوقت ومن الجهد دون فائدة ودون ربح...الى ان اكتشفت الفوركس ومميزاته بالمقارنة مع شركات ال ptc ..اخترت الفوركس ومتأكد من مصداقيته 100/100...

RAIITO
04-24-2013, 15:59
انا كدلك قمت بالعمل في المجالات الاخرى و تركتها للاسباب التالية:
- نسبة الربح ضئيلة مقارنة ب فوركس
- الضغط ممل احيانا
- في الفوركس حتى و لو تخسر في بداية الامر انت تكتسب خبرة و مهارات يمكن تفيدك في المستقبل على عكس الضغط لا فائدة و لا خبرة

hatem
04-25-2013, 00:08
انا بدات العمل في الضغط على الاعلانات
هذا العمل مضيعة للوقت واغلب المواقع متحيلة
والفوركس بعيد عن هذه التفاهات

- MaXTEr -
04-25-2013, 01:48
الفوركس ، لا يقـارن طبعاً بشركات الربح من الانترنت ، لانه من اقوى واكبر الاسواق العالمية ..
وكمـان شركات الربح غير مضمونـة ، مثل الفوركس ونسبة النجاح بتكون اكبر ..
وكل شيء ، امامك لكن فرق المخاطرة ..

mxmx
04-25-2013, 01:54
الماترجة فى لاوركس اخدت كل الاجواء
فعلا حيث ان هناك من غير مسارو

kirozoka
04-25-2013, 22:11
بالنسبة لي هما سببين
الأول أن منها كتير نصابة وعاوز قبل ما أدخل في شركة أقعد أيام أشوف مصداقيتها علي النت ونصابة مش نصابة نصابة مش نصابة نصابة مش نصابة
والتاني هو البرح القليل جدا منها إلي مش جايب هم التعب إلي تعبته

kadrcos66
04-25-2013, 23:11
السبب فب ذالك هو ما وجته من ملل وضيق وقلة في كسب الاموال وبطئها ولكني سمعت عن الفوركس وانه
يكسب اموال طائلة لكن بالجد و الصبر ولالجتهاد والخببرة وهي عوامل اساسية يجب توافرها اذا اردنا العمل
في هذا المجال

mika
05-17-2013, 01:51
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
سؤال مهم جدا يا اخي انا اعتقد انه فعلا معظم الناس بدات تترك شركات الربح من النت و اتجهت الي
الفوركس
شكرا علي المشاركه

hassaneid1
05-17-2013, 02:24
انا كونت في الاول مش مصدق موضوع الربح من خلال النت و مؤخرا بدات اتجه هدا الاتجاه و لكن اجده مملا جدا خصوصا اني وجد ان قيمة ما احققه في اليوم الواحد اقل من 1 دولار لدلك اتجهت الي فوركس و المتاجرة من خلال النت و بدعي ربنا انه يوفقني و استطيع ان احقق اي ارباح

Mohamed Mamdouh
05-17-2013, 04:52
بالنسبة لى بدأت في البداية في مواقع الضغط على الإعلانات ptc ولكن في الحقيقة لم أجدها مضنيه لصعوبه الحصول على ريفيرالز نشيطين مما يؤدى إلى قلة الأرباح جداااااااا

ثم دخلت في مواقع الهايب واتنصب عليا والحمد لله في مبالغ كبيرة للأسف .. الحمد لله على كل شئ

لذلك اتجهت للفوركس عل وعسى أن أستطيع تعويض ماخسرته

دعواتكم

mmesho
05-17-2013, 05:05
انا دورت كتير فى موضوع الربح من النت ده
ولقيت ان الشركات الصادقه كانت بتديك على الاعلان سنت واحد
يعنى لو عندك 10 اعلانات بـ 10 سنت
وكنت عشان تحس انك بتاخد فلوس تجيب ناس تسجل من خلالك
وكان موضوع مرهق جدا
لكن الفوركس مفيش غيرك ومش محتاج لحد معاك
فاعتقد انى اتجه الى الفوركس طبعا

ezewave
05-17-2013, 06:58
اهم سبب هو الربح الضعيف و البطى
صعوبة و جود ريفايلز علشان كلو سجل قبل كدا و ذهق
كل الناس الى جبتهم بعدها بشوية صرحولى انهم كانوا معايا بس للتشجيع

oria
06-07-2013, 21:14
انا بالنسبه لي كنت مسجله في كثير شركات ربحيه وبعضها لاسف طلعت شركات نصابه بعد ماقضيت شهور وانا اضغط ع الاعلانات وبعضها من on bux تسكرت بعد ماجمعت فيها مبلغ حلو ولكن للامانه مازلت مع شركتين الي هم نيوبوكس وكليسنس لانها موثوقه وصحيح الربح فيها بطي لكن قدرت استاجر واجمع ريفيل الحمد لله بعد مده طويله

maged mohamed
06-08-2013, 06:47
بسم الله الرحمن الرحيم
من العوامل الاساسية لدخول اى مجال ان تبحث عن مصدر الى الرزق يكون حلال واستغلال الوقت الفراغ لكن لما تجد مجال يفوق مجال اخر لاستعلال الوقت ترك الاقل الى الاعلى
ومن الاسباب الفعلية عن البحث ان معظم الشركات كانت نصابة او تقفل بعد ما تشتغل معاها 000 الخ

Businessmen
07-14-2013, 01:17
هى الاخبار الى بتنزل دى بتاثر على اى حاجة مش بتاثر على عملة واحده ولا تؤثر على
الاخرى لا تؤثر على اى حاجة وبتؤثر على المعادن كمان عشان كدا الاخبار العادلة هى الى تقراها يعنى

abazet92
07-15-2013, 05:23
بصراحة أغلب تلك الشركات الأعلانية
كانت غير صادقة معي من تجربتي
ولقيت الفوركس أصدق شيئ بالأنترنت بشكل عام

90-r-m
07-28-2013, 10:08

اغلب شركات الاعلانات ممله ونصابه

وكل عام وانت بخير والامة الاسلامية بخير اللهم اتمم شهر رمضان على كل المسلمين في كل مكان بالامن والامان ويقرب قلووب بعضهم لبعض

Cash
07-28-2013, 10:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
من راي ان اشوف ان الضغط على الاغلانات اصحبت تنصب كثير ومواقع الرفع اما قليل الدخل او يتاخر شهور في الدفع

bouyaakouby
07-28-2013, 15:59
مشكور أخي على الموضوع هنا تختلف الاراء و الأفكار
فبالنسبة لي أنا لا زلت أعمل على كل المواقع
لكن يبقى القوركس من ||اسهل الطرق لالربح ب سرعة و ب خفة
أنا لا أخفيكم خوفي من التداول لكن تبقى المعامرة سمة في عالم الفوركس

nabil ben mustafa
07-28-2013, 20:58
الفوركس هو إستثمار لفلوسك أكيد أنك حتربح منوا في وقت وجيز بخلاف الربح من الشركات الإعلانية

abd_asas
08-21-2013, 00:35
الكثير منا توجه الي الفوركس بعد أن دخل في تجارب مع شركات عديده للربح من النت مثل الضغط علي الاعلانات و الأبلود و غيرهم فهنالك أسباب أدت لتركك لتلك الأشياء و التوجه للفوركس و عن تجربتي الشخصيه انا دخلت في تجارب في كل ما سبق ذكره

لكن أريد أن أعرف الأسباب التي أدت الي تركك لتلك الأمور و إتجاهك للتداول و المتاجره و التداول في الفوركس ؟

kbyassine
08-21-2013, 02:19
:rules:

abd_asas
08-21-2013, 03:18

kbyassine
08-21-2013, 03:20
ن اهم الاسباب الربح ضعيف واحيانا تنصب الشركات اضاقة الى انك ش متاكد من انك راح تسحب ولا لا والحد الادنى كبيير
اما الفوركس اول ممتع ومتعب ولما تربح المال من تعب اكيد راح تفرح
وتقدر تسحب ارباحك متى تشاء والمنتدى الرائع ايضا يساعدنا

حقيقة انا منذ بدا اتداول خسرت في الاولى بعض الفقات الكبيرة راحت علي اظن 34.2 دولار لاكن الان الحمدلله مدخل 47.8 دولار في اقل من اسبوعين وانا سحبتهم وقمت بسحب الفائدة

hema2013
08-21-2013, 05:34
انا بصراحة عرفت الفوركس عندما كنت ابحث عن عمل من على الانترنت وصادفنى انى علمت بالفوركس والحمد لله انا شغال فيه من ساعتها
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

kbyassine
08-21-2013, 12:18

joudy
08-22-2013, 03:26
مشطور أخوي على السؤال
تقدر تقول انو الفركي مضمون

hima123
08-22-2013, 04:45
شركات الضغط والرفع وغيرها انا بعتبرها تسلية الوقت وليس التعامل معها على انها تعطيك دخل شهرى يعتمد عليه , اما الفوركس نظام تانى خالص وارباحه بجد يعتمد عليها لفتح بيت وتربية اسرة ولكن يجب دراسته جيداااااا

mega1991
11-13-2013, 20:14
اول شي انا محاسب اعمل في دبي ومرة من المرات دخلت ع الفيس بوك الخاص بي وفجاءة ضهر لي اعلان الفوركس تدرون صار عندي فضول ودخلت وحطيت بياناتي الشخصية بالاضافة الي رقم هاتفي بس لين وصلت الي رقم حسابي وبيانات الماستر كارد وقفت وسكرت الصفحة وبعد عشر دقايق بالضبط تفاجأت اتصال على تلفوني من رقم ٣٥٧٢٥٠٢٥٠٢١+ وكلمني واحد اسمه عمار طبعاً عربي ويتكلم بكل ذوق واخلاق وعرفني بنفسة انو هوه يعمل في شركة الفوركس مقرها الرئيسي قبرص ومكتب عندهم في ( ولايه بن سيلفينيا ) في الولايات المتحدة الامريكية وعندهم مجموعه شركات في المملكة المتحدة المهــــــــــــــــم كعد يتكلم ساعة كامله واخر شي سألني هل تحب تدخل التداول قتله اكيد احب قال طيب اعطيني الارقام الموجودة خلف بطاقة الماستر كارد الخاصة بك

---------- Post added at 05:14 PM ---------- Previous post was at 05:13 PM ----------

ما هو السر في جني الأرباح من خلال تجارة "الفوركس"؟ إن الأمر لا يعدو كونه إتباع إستراتيجية محكمة، أو بعبارة أخرى التعرف على تفاصيل وطبيعة ما أنت تبحث عنه أو على طريقة التعامل معه، أو الإلمام بكيفية ممارسة تجارة "الفوركس" ومطاردة الأرباح واقتناصها بنجاح. عليك أن تتقن أساسيات اللعبة وأن تضع خطة مسبقة محددة، ثم تشرع في تنفيذها دون تردد، ومن الضروري أن لا تدع لعواطفك أو أحاسيسك فرصة في أن تؤثر عليك وعلى أنشطة تداولك.

BakrAli
11-13-2013, 20:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة/
شركات الضغط هى شركات جيدة بالنسبة للمبتدأين بحيث يستطيعون جلب رأس مال جيد ويبدأون بالتداول فى الوركس فهذة كانت بدايتى
وشكرا لكم

WASEM DALLOUL
11-13-2013, 22:27
السلام عليكم
يا أخي الكريم لأن الكثير من شركات الربح على النت نصابه ومنها الجيد ولكن حتى الجيد ممل جدا ويحتاج لوقت كبير جدا
وشكرا

alparns
11-14-2013, 08:37
فى البداية وبعد السلام عليكم ورحمة الله
انا فعلا دخلت الفوركس بعد ما دخت السبع دوخات على شركات البى تى سى وشركات الابلودر والداونلودر والضغط على الصور
بس ملاحظ ان فى فرق كبير جدا اولا انا فى الشركات المذكورة كنت بكسب 2 سنت بعد عذاب يومين او ثلاثة وفى الاخر ولا كان حصل اى حاجة
لاكن فى الفوركس فى مميزات كثيرة اولا المبلغ المالى ممكن تحقيقة من البونص فى البداية ثم الكسب من الارباح
وايضا يعتمد على فكر مالى ودراسة وعلم بالاضافة الى ان مكاسبة قوية للدارسين اما المبتدئين فيكون جانب الخسارة اعلى قليلا من جانب المكسب

ysf4
11-15-2013, 18:19
شركة وساطة رائدة في تداول الفوركس والعقود الفرقية على الانترنت ... هناك مخاطر
مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل .... سوف يأخذ
الأمر ببساطة لحظات قليلة للانتقال إلى "فتح" مواقف النافذة. ... عندما يتم وضع أمر
على زوج العملة تتأثر بعدم التسعير، سوف ينخفض الربح/الخسارة إلى صفر حتى
يتم إعادة ...

millions
12-15-2013, 18:10
الربح من الانترنت بخلاف الفوركس مش جايب همه انا كنت بربح شهريا 60 دولار او اقل بي شويه اما في الفوركس ممكن اربح من التداول ومن بونص

ashrafko
12-15-2013, 18:11
اعتقد اخى الكريم ان الفوركس هو الفضل على الاطلاق على شبكة الانترنت من بين كل تلك الاعمال لما يوجد بة من مميزات عديدة لا توجد فى اى مهنة اخرى

lord1953
12-15-2013, 18:54
السلام عليكم
مشكلة شركات ptc و download hsjigh; tn hg,rj ;jdv ,lv],] qudtوسحبه غير ميسر
وفيهم شركات نصابة
اما الفركس ففيه المغامرة والتوفيق من الله
مشكور لطرح هذا التساؤل

alfadil
12-15-2013, 19:56

عكس الفوركس اما ارباح عالية او خسارة عالية

fatilahcen
12-15-2013, 20:28
حقيقة هذا هو السبب الرأسي بالنسبة لي

زهرة 124
12-15-2013, 22:56
والله انا جربت شركات الضغط علي الاعلانات ولم اجني منها وبعد ان تعبت منها قررت انتقل للفوركس
وانا لسة جديدة وبتعلم لكن عندي امل كبير فيه ان شاء الله

kamyoussef
12-15-2013, 23:39
الحقيقة اخواني انني قد شاركت سابقا في شركات عديدة
حسب الخبرة التي اكتسبتها ان خمسة من اصل ماءة لايتعرضون للنصب

mohamed.atef
09-25-2014, 06:30
السبب الاقوى

remon5
12-31-2014, 19:11
فعلن موضوع شركات الضغط على الاعلانات سئ للغايه

وغير مجزى بالمره ولم يهتم باعملاء فقط يرديون ربح المال هذا هو هدفهم الاول والاخير ام الاشخاص الاخرين

فا ملهومش اى لازمه

ACHRAF LACHGAR
01-01-2015, 02:29
انا سبب اتجاهي الى الفوركس هي نصيحة من عند محترف

hussein1
01-01-2015, 21:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا الان عضو جديد وبعمل فى كل المجالات للربح ولسه معرفش الفوركش انجح فيه ولا لا عايز اجرب من زمن الفوركس ياااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا رب اوفق فى الفوركس

MOSA3ID
01-02-2015, 14:11
بالنسبة لي انا لم اتخلى عن الربح من الشركات االمجانسة
واتجهت الى عالم الفوركس لانني ارى انه علم ويتثمار مهم
وانا شخصبا احي المغامرة

Schams
01-02-2015, 23:48
دخلت لمواقع كثيره للربح
بس ما استفدت شي بالعكس..كلها اكاذيب و غش بالارقام
خسرت وقتي و تفكيري في امور غير جديه..بس ما انكر هءه الامور هي وصلتني لباب الفوركس..
و املي هالمره انجح

FullyActive
01-03-2015, 14:16
اى جربت لكن اغلب الشكراكت وطرق الربح المذكورة كانت مجرد تضيع للوقت ارباح ليست مجزية الاعلانات اقصى شىء كانت تعطى 1 سنت على كل ضغطة...
والابلود مشابه نتعبد ونرفع وننشر روابط وفى الاخر سنتات قليلة على كل شخص يحمل الملف ...
(هذا غير انك احتمال عند طلب السحب لن يصلك شىء واحتمال فى منتصف الطريق الشكرة تغلق وتنصب)

ِAyaa
03-02-2015, 01:29
الفوركس انا بشوفه مربح جدااااا وانه اصلا ممكن جدا يديك ربح ضعف رأس المال بس لو الواحد استخدمه صح وهو محتاج ذكاء برضو ومحتاج تدريب وتعليم عشان تحقق فيه اللي عاوزه واللي طالبه بسهوله.. وانه بيساعد جدا علي العمل ومضمون كتير عن غيره

manotripleewry
03-02-2015, 13:14
ﺍﻷﺳﺒﺎﺏ ﺍﻟﺘﻲ ﺃﺩﺕ
ﺍﻟﻲ ﺗﺮكي ﻟﺘﻠﻚ ﺍﻷﻣﻮﺭ ﻭ ﺇﺗﺠﺎهي
ﻟﻠﺘﺪﺍﻭﻝ ﻭ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﻩ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ
ان العائد من جميع طرق الربح من النت ضئيله جدا وتحتاج فتره كبيره لتكوين راس مال ضعيف

user_66
04-15-2015, 21:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠ :peace::peace::peace::peace::peace:
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... وشكرا لكم جزيل الشكر ..... واتمنى المزيد...

FullyActive
04-16-2015, 04:54
اة جربت كل هذه الطرق وكلها فاشلة لا تجدى نفعا ولم اجد افضل من الفوركس
والسبب ان مثلا مواقع الضغط على الاعلانات مش معقول تقعد تضغط وتجمع سنتات عشان تقبض بعض شهرين 2 دولار!!

jamila cchahed
04-16-2015, 10:05
بسم الله الرحمان الرحيم
مرررت بتجارب فاشل كبيرة مع هذه الشركات لدرجة انني ايام ادمنت الضغط على الاعلانات
و في الاخر كان ربحي لا يتجاوز الدولار

ارجو من اي شخص لديه مال او ليس لديه ان يتوجه الى الفوركس

بسمه
04-22-2015, 03:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

mahmoud5
05-23-2016, 15:52

kamalrajab
05-25-2016, 21:30
وانا ايضاً قمت بتجرمة معظم مواقع الضغط على الاعلانات بشكل كبير وكنت مهتم ومتامل بها ولكن مع الوقت وجدت انه لا فائدة ابداً منها سوى تحقيق شهريا 2 دولار وهذا لا يعتبر مبلغ فقمت بتجربتي الاولى مع الفوركس وجاي التجربة الان وانا متامل جداً للتعامل مع الفوركس ومربح ايضأ اتمنى لكم التوفيق

hnoga
06-09-2016, 05:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
مشكور علي هذه المعلومات و اتمني من الكل الاستفادة منها
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

waelelkady
06-12-2016, 09:52
بالطبع مجال الفوركس أكثر ربحا من أي مواقع عمل حر أخري ولكن نسبة المخاطرة بة عالية إلي حد كبير جدا

AHMEDMONIEM
06-12-2016, 11:45
&&&&&&&&&&&&اشـكـرك اخـى الـفـاضــل علـى هــذا الـمجـهـود الـوافـر
اسـتـفـدت مـن هـذا الـمـوض ـوع كـثـيـرا شـكـــرا اخـى عـلى هـذا الـمـجـهــود
تـقـبـلـوا خــالص تـحيـاتـى اعـضــاء مـنـتـدى فـوركــس الـعـرب الكرام والـسـلام عـلـيـكم ورحـمـة الله وبـركاتــه&&&&&&&&&&&&&&&671

mido dz
06-12-2016, 23:53
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا لك موضوع رائع وشيق
الربح من الظغط على الاعلانات مجرد تضيع للوقت فربما لا تصل الى الحد الادني
اسئل الله ان يعطينا الكسب الحلال

AHMEDMONIEM
06-13-2016, 01:46
##############تحياتى لك زمـيـلـي الـعزيـز ولـجـمـيع اعـضـاء فـوركـس العـرب
حـقـا انـه مـوضـوع رائـع ومـفـيد وتـسـتـحـق كـل الاحـتـرام والتقدير على هـذا الـمـجـهـود
تـقـبل ار ق الـتـحـيـات واـتـقديـر اخى الفاضـلتـقـبلـوا مـرورى اعـضـاء مـنـتدى فـوركـس العـرب الـكـرام##############400

متداول ممرجن
06-22-2016, 04:29
بسم الله الرحم الرحيم
رمضان مبارك سعيد و لكل عام و انتم بخير
شكرا اهي على طرح هدا الموضوع حول الانتقال الى الربح من الفوركس
سوف يساعد المبتدئن كتيرا
اتمنى استمرار طرح متل هده المواضيع

mahmoud552
07-01-2016, 22:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
سوال جميل جدا اخى الكريم والاجابة من وجهة نظرى هى
ان الفوركس مجال جميل جدا جدا بيدى للى بيتعب ويجتهد

ahmedeltouny
07-10-2016, 20:35
السلام عليكم
اهم اسباب ترك شركات الربح بالطرق التقليديه مثل الضغط على الاعلانات انها تحتاج الى مجهود ووقت لربح القليل من المال ولكن يبقى الميزه الوحيده بها عدم الخساره فكل ما ربحته يظل معك عكس الفوركس فهو اما مكسب كبير او خساره كبيره لكن هو من افضل طرق الربح المتاحه حتى الان