PDA

View Full Version : التعلم التدريجي

mahmoudabdelhamid
10-21-2017, 15:08
يجب أن يبدأ المبتدئين مهنة تداول الفوركس ليس من حساب تداول حقيقي. بعد ممارسة التعلم على حساب تجريبي للحصول على الخبرة العملية. وبعد الحصول على النجاح في التداول التجريبي مفتوحة إلى حساب المائة لبدء التداول الحقيقي. في البداية إبقاء حجم التداولات منخفضة وزيادة ذلك مع الوقت المهارات الخاصة بك والخبرة سوف تزيد من قيمة اللوت

''اذا اعجبك الموضوع لا تبخل في الضغط علي شكرا وتقييم الموضوع''

sirwan jamil ali
10-21-2017, 15:24
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....كلام صحيح ومنطقي مئة بالمئة ... انا شخصيا لا اخاطر باكثر من 5% في كل صفقة اقوم بفتحها وهذه النسبة تبقى ثابتة لاكن كلما ربحت اكثر زادت النسبة مثلا 5% لمبلغ 100$ تختلف عن 5% لمبلغ 120$ اذا فهمت قصدي .. وكلما خسرت تتراجع هذه النسبة

امير الفتلاوي
10-21-2017, 15:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة اخي الكريم ..........
بالفعل يجب التعليم في الاول على حساب ديمو و لما يتاكد من نفسه فهم الفوركس يبداء العمل على حساب رئيسي
لك ودي

adamarwan
10-21-2017, 19:42
نعم اخى الترج فى السوق وكادلك ان تفهم طبيعة العمل
امران من شئنهما ان تحقق نتائج مرضية فى هدا المجال
لدى لبد من ان تتمكن من ان تعمل على هدا الامر
وحظ سعيد

Koko ans
10-21-2017, 22:45
بالتأكيد أخي كلامك صحيح وده لازم يحصل مع أي حد مبتدئ في أي مجال يشترط فيه دفع مبلغ ما وده عشان لما يجرب الأول ويعرف المهنة كويس بسلبياتها ومميزاتها هيطمن وهيبدأ بثقة.

shr
10-21-2017, 22:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته التعلم بيجي تدريجيا صحيح لكن يجب عليك ان تتعلم كيف تجني الارباح وعدم المخاطره...وشكرا

Hoda1
10-21-2017, 23:32
السلام عليكم التعليم التدريجى يجب على المبتداين التعليم للفوركس فى حساب تجربى وليس حساب حقيقى

anaboda
10-22-2017, 00:03
التعليم التدريجى شىء جميل طبعا وانا حابب دا وبدعو انك تتعلم تدريجيا يعنى الفوركس بيضم الكثير من التحليلات المفروض انك تتعلم حاجها حاجه فى التحليلات دى ولما تتعلم تحليل معين تبدىء تشتغل عليه لحد ما تتقنه اوى وتروح على التحليل الى بعدة وهكذا

doaa sary
10-22-2017, 00:47
صحيح التعليم ببياخدج وقت ولازم نتعلم براحة
واحدة واحدة
البداية تقرا كتاب تشوف فيديوهات تعمل حساب تجريبى وتطبق اى استرراتيجية تختارها
بالتوفيق والارباح للجمييع

A.mustafa
01-13-2020, 11:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...
بالتأكيد أخي كلامك صحيح وده لازم يحصل مع أي حد مبتدئ في أي مجال يشترط فيه دفع مبلغ ما وده عشان لما يجرب الأول ويعرف المهنة كويس بسلبياتها ومميزاتها هيطمن وهيبدأ بثقة بالتوفيق للجميع ...