PDA

View Full Version : الى اى مدى

Pages : 1 2 3 [4] 5 6

rahabxx
02-28-2015, 10:41
اخى العزيز حساب الديمو افادني كثيرا شخصياو انا اعتمد عليه كثيرا في تطبيق استراتيجياتي و يبقى هو المعلم الكبير لي في مجال الفوركس شكرا لك عزيزى

shamiaz
02-28-2015, 12:22
اخى الغالى الحساب التجريبي او الحساب الديمو هو فيه استفاده كبيره لانه بيخلي الواحديتعلم التداول الجيد بدون ايالي ان يشعر بالمعرفه الجيده في للفوركس فيتجه الي الحساب الحقيقي اتمنى لك النجاح

midouknight
02-28-2015, 12:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
ايجابيات الحساب التجريبي أخي الفاضل لا حسرة لها وهو مرحلة مهمة في تجربة كل متاجر

hamdeyss
02-28-2015, 14:09
بسم الله الحساب الديمو لم يفدني بشيئ يا صديقي رغم انه اساس بداية الفوركس لانني حتى تعلمت الفوركس لكي اعلم بانه يوجد حساب ديمو اتمنى لك النجاح

tothemoon
02-28-2015, 14:33
أنا حقيقة لم أفتح حساب ديمة ويا ريت توثح أكثر عن هذا الحساب و ماهية فائدته
شكرا

ramaszz
02-28-2015, 15:39
السلام عليكم السلام عليكم الحساب التجريبي له اهميته القصوى في تعلم مبادىء الفوركس مثل التعرف على المنصة و اوامر الدخول و الخروج الخ.. و لقد فادني كثيرا في البداية بالتوفيق شكرا لك عزيزى

newfolder
03-01-2015, 14:38
لا مفيد طبعا للمبتدئين
وعشان تروح من جواهم رهبة التعامل فى الفوركس من اول مرة

mkhalil
03-01-2015, 14:52
أخى الفاضل الحساب الديمو مفيد جداً للمبتدئين ولابد ان يشتغل عليه المبتدىء أكثر من شهرين لمعرفة مدى مخاطر الفوركس

boubakri85
03-01-2015, 14:55
بالنسبة لحساب كان من أجل إتقان العمل على منصة الميتا من رسم الخطوط وكيفية وضع الإستتجيات وإن كانت تناسبني

غير هذا لا شيء الخبرات الحقيقية تأتي من المتاجرة الحقيقية

سالي سمير
03-01-2015, 17:15
اكيد طبعا حياب الديمو له اهمية كبيره جدا لان هناك كثير من الاستراتيجيات تجرب عليه ومعرفة مستوي السوق وهو مع الحساب الحقيقي دائما حيث تتم المتاجرة عليه بدون خسارة ولا شئ

sherry mohamed
03-01-2015, 17:47
لم اتداول عليه كثيرا ولكنى كنت بشوف من خلاله فتح الصفقات وكيفية تسير الامور
وعلشان ان كل ما يحدث فيه غير حقيقى فمعظمنا بيكون غير فعال عليه مع انه خطوة هامه جدا

kokou
03-09-2015, 00:09
السلام و عليكم
و الله ي ااخي انا تعلمت كل شئ في حساب الديمو
يا اخي يجب ان تتعلم فيه
واحد ما يحشيلك تعلم على حساب الديمو اولا
و الله هو مفيد كثيرا
سلام تحياتي

hamdochi
03-14-2015, 20:19
مرحبا بجميع اعضاء المنتدى المحترم اعتقد ان الحساب الديمو مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

asxqw
03-14-2015, 20:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةاتداول عليه كثيرا ولكنى كنت بشوف من خلاله فتح الصفقات وكيفية تسير الامور وعلشان ان كل ما يحدث فيه غير حقيقى فمعظمنا بيكون غير فعال عليه مع انه خطوة ه
لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره اى شئ من

---------- Post added at 06:22 PM ---------- Previous post was at 06:22 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله
تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره ا

roty
03-14-2015, 20:23
هو بيساعدك فى اختيار استراتيجيه معينه تسير عليها ويساعدك فى الوصول الى معنى الفوركس والعمل به والمساعده الى الوصول لهدفك اى كانت الخطه المستخدمه

nahla safwt
03-14-2015, 20:26
حساب الديمو افادنى فى انى تعلمت علية وتتداولت علية واخطات وربحت منة
ولازلت الى ان اذا اردت تجربة شئ جديد اجربة على حساب الديمو

cian s
03-14-2015, 20:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل العزيز
اعتقد ان مدة ثلاثة اشهر كافية جدا للتعلم على الحساب التجريبي و الانتقال للمداولة بحساب حقيقى
تقبل مرورى وخالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك ولنا جميعا

bidaaaaaaaaa
03-14-2015, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هو مفاديش كثير لانى مشتغلتش بالديمو كثير هى مجرد نص ساعة
فقط اللى اشتغلتها على الحسابالديمو وبعدين اشتغلتش على الحساب

om omar20155
03-14-2015, 22:56
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة

سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف

وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق صح ولا غلط

بالتوفيققق ياارب

1 million
03-15-2015, 02:03
لا اعتقد أنه يمكن الاستغناء على الحساب الديمو خاصة ان فائدته كبيرة جدا
يمكنك ان تجرب عليه الاستراتجيات التي تنوي التداول بها

xwolf806
03-15-2015, 14:37
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف

adele
03-15-2015, 22:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الى ابعد مدى طبعا
دة لولا حساب الديمو كانت الخساير هتبقى زى الرز
على الديمو احنا بنستهبل ونعبط كتير فى الاول علشان نتعلم

ahmed1010
03-15-2015, 23:38
الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا اخي الكريم وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص
حتي لو بقيت محترف في سوق الفوركس علشان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس

zahra77
03-18-2015, 02:59
الحساب الديمو بالفعل مفيد و لا يمكن الاستغناء عنه فمن خلاله يتم التدريب على كل ما نتعلمه و تجربة الاستراتيجيات المتعددة لاختيار الأفضل منها
كما أننا نقوم بالتحليل عليه قبل الحقيقي فالمغامرة عليه لا ضرر منها بعكس الحساب الحقيقي
و كثير من المتداولين أصحاب الخبرة يحتفظون به لتجربة كل جديد من الاستراتيجيات و التظريات

mhaidox
03-18-2015, 03:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع الرائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري اخوك مهدي ..و شكرا

atyaatya007
03-18-2015, 04:46
هو انا بصراحه مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه بنسبة 100 %
لانه لولاه مكنش حد عرف يعنى ايه فوركس
ومكنش حد بدأ تداول وتدريب عليه فى...

ayman nasr
03-18-2015, 05:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بصراحة اخى الفاضل
انا معنديش اجابة لسوالك واتمنا ان تستفيد من رد الاعضاء
وارجو تقبل مرورى

3uday
03-18-2015, 18:00
هو انا بصراحه مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه بنسبة 100 %

al7assen
03-18-2015, 20:34
ان الحساب التجريبى مهم جدا حيث من خلال هذا الحساب نستطيع ان نتعلم كل شىء عن الفوركس
وحتى بعد التعلم والتدريب عندما نحب ان نعرف قوة شىء ما فلابد من تجريبه اولا على الديمو

abdallah7
03-18-2015, 20:34
حساب الديمو او الحساب التجريبي مهم كثيرا بالنسبة للمبتدئين و ذلك من اجل التمرس و اكتساب الخبرة عن طريق التجربة كما يمكن اعتباره ذا اهمية بالنسبة للمحترفين ايضا لانه يمكنهم باقامة التجارب عليه قبل ان يطبقوا استراتيجياتهم على الحسابات الحقيقية

medanexer
03-21-2015, 09:23
ويواجه مستثمري زوج الجنيه إسترليني/دولار أمريكي أيضاً بعض القرارات الصعبة. ويأتي الضغط من احتمال ارتفاع أسعار الفائدة في الولايات المتحدة وسيتم تحديد ذلك من خلال إذا ما كان لدى البنك الاحتياطي الفيدرالي ما

salem11
03-21-2015, 15:23
الخبره هى شىء مطلوب اوى فى كل ماجل انت شغال فيه ولكن اانا الان بلا اى خبره فى مجال الفوركس وان دا امر ومشوراه طويل جددا عايز وقت كبير اونى لاز م الكل يبقا عامل حسابه على كدا وانشاء الله تاتى الخبره الينا شكرا لك

sarabac
03-21-2015, 17:11
اهلا للجميع
الحساب الديمو له أهمية كبيرة في تعلم الفوركس
فمن خلاله نكتسب الخبرة في المتاجرة و معرفة الفرق بين الاستراتيجيات و طرق التداول الأخرى

salah belacel
03-21-2015, 17:37
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف

sarabac
03-26-2015, 15:45
اهلا للجميع

الحساب الديمو مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب
أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها .

al7assen
03-26-2015, 20:21
انا تسرعت في الدخول الى الحساب الحقيقي . حيث اكتفيت ب 15 يوم فقط مع الحساب التجربي
في رايي شهرين سوف تكون كافية لبدا استعمال الحساب الحقيقي
بالتوفيق للجميع

abdallah7
03-26-2015, 20:21
انا حاليا احب ان اتاجر علي الخقيقي ولا اتاجر علي الديمو اطلاقا
الديمو لتجربة بعض الاستراتيجات والمئشرات فقط ولكن المتاجرة علي الحقيقي

Kiing
03-26-2015, 20:23
الحساب التجريبي مهم جدا للغاية خاصة للمبتدئين كدلك لا ننسي المحترفين فالمبتدئ باستطاعته التعلم كيفية المداولة داخل الحساب لكن المحترف تكون له استراتيجية جديدة الاستعمال

error
03-26-2015, 20:36
عموما، أنصح 10 إلى 25٪ من الأرباح يتم إزالتها من كل التجارة الفوز في حسابك.
هذه الحاجة لا ينبغي القيام به على أساس التجارة عن طريق التجارة. يمكنك أن تفعل ذلك أسبوعية أو نصف شهرية ربما، ولكن
تذكر أن تفعل ذلك!

noa
03-26-2015, 20:40
تلك النصائح مهمة جدا فى الفوركس ومن دون تلك النصائح لن نعرف نحقق الارباح لان الفوركس مجال يحتاج الى نصائح تكون نحاجة
والفوركس ليس مثل اى عمل بل هى عمل مختلف جدا وحساس جدا

om omar20155
03-26-2015, 20:47
الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا

دا غير انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف

وبشوف النتائج

وبشوف قرايتى للسوق صح ولا غلط

وبالتوفيق للجميع يا رب

والله المستعان

enganas
03-26-2015, 20:47
الحساب الديمو مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب. أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها

error
03-26-2015, 20:49
عموما، أنصح 10 إلى 25٪ من الأرباح يتم إزالتها من كل التجارة الفوز في حسابك.
هذه الحاجة لا ينبغي القيام به على أساس التجارة عن طريق التجارة. يمكنك أن تفعل ذلك أسبوعية أو نصف شهرية ربما، ولكن
تذكر أن تفعل ذلك

احمد محسن
03-26-2015, 20:53
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
شكرا على التحليل القوى لسوق الفوركس ان دل يدل على خبرة واسعة فى التحليل الفنى للعملات
اتمنى لك الربح الكبير من سوق الفوركس ودوام الصحة
تقبل مرورى الطيب

abes
03-27-2015, 01:25
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

popa2015
03-28-2015, 16:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

xwolf806
03-29-2015, 10:26
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة
فى اى وقت من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق صح ولا غلط

adnan1969
03-29-2015, 10:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الحساب التجريبي هو لتعلم وتجنب المداوله بحساب حقيقي حتى تتعلم وتدخل السوق وانت جاهز ومن الله التوفيق

waffa
03-29-2015, 12:20
أولا عاوز أشكرك عن النصيحة لأنني مازلت مبتدأ
بالفعل الديمو لا غنى عنه لكن لا يجب أن ننسى أن الحقيقي فيه أكثر توتر و كسر دماغ
تقبل مروري

salimk
03-29-2015, 14:03
أخي الكريم
اكيد أن حساب الديمو نافع للجميع سواء كانوا مبتدئين من خلال تعلمهم كيفية التحكم في الصفقات و التعامل مع المنصة
أو المحترفين من خلال تمكنهم من تجربة أي استراتجية تخطر على بالهم من خلال الحساب التجريبي

mohamedsolt
03-29-2015, 14:03
الحساب الديمو افددنى جددا ولكن ل يمكن الاستغاء عنه لا نالحساب الحساب التجريبى يطعى التاجر خبرة كبير
وهو يكون اللخطوة السليمة لكى نتعلمك الفوركس

hamdyy
03-29-2015, 14:21
انا بصراحه مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه بنسبة 100 %
ومكنش حد بدأ تداول

ehab_salah
03-31-2015, 20:16
حساب الديمو او الحساب التجريبي مهم كثيرا بالنسبة للمبتدئين و ذلك من اجل التمرس و اكتساب الخبرة عن طريق التجـربة كما يمكن اعتباره ذا اهمية بالنسـبة للمحترفين ايضا لانه يمكنهم باقامة التجارب عليه قبل ان يطبقوا استراتيجياتهم على الحسابات الحقيـقية

y4x
03-31-2015, 20:32
انا استفد كتير جدا من حسابي الديمو

تعلمت عليه وحتي الان كل ما احب اجرب فكره او طريقه في التداول

بفتح حساب ديمو لازم يكون صديقك هو الحساب الديمو

The King Algeria
03-31-2015, 20:34
السلام عليكم اخي الكريم حساب ديمو يفيد صاحبه في التعلم و الادارة السليمة و لا شيئ غير ذلك
بالتوفيق لك و ان شاء الله تتعلم بشكل جيد على الديمو لتحقيق مكاسب جيدة على الحقيقي دون طمع

Schams
03-31-2015, 20:34
انا لا يوجد عندي اي فكره عن الموضوع لذلك انا استفدت كثيرا من موضوعك و من ردود الاخوه الكرام..
اتمنى ان تطرح اكثر من هذه المواضيع المفيده لعل الفائدة تعم للجميع
تحياتي لك و تقبل مروري

The King Algeria
03-31-2015, 20:44
السلام عليكم اخي الكريم لقد افادني حساب الديمو في الادارة السليمة للحساب و الربح بدون مخاطر
و المخاطرة باريحية في اوقات تتاكد فيه الاتجاه اتمنى ان تكونفهمت قصدي بالتوفيق لك ياغالي و ان شاء الله مكاسب جيدة

mohamedforexxx
03-31-2015, 21:18

ehab_salah
03-31-2015, 21:55
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقـت من غير اى قلق او خوف
وبشوف النتـائج وبشوف كدى قـرايتى للسوق صح ولا غلط

mourad1986
03-31-2015, 22:00
حساب الديمو أفادني كثيرا فبدونه سنخسر الكثير
فمن خلاله يمكننا اختبار الأستراتيجيات ودخول صفقات مجنونة
واختبار بعض نضرياتنا الخاصة والطرق المبتكرة في عالم التداول
فالحساب التجريبي لا يمكن الأستغناء عليه .فهوضروري لكل متداول
سواء كان مبتدئ او متمرس.

ousamamal
03-31-2015, 22:00
الحساب الديمو ليس فقط للتدرب وانما لتجريب بعض الاستراتيجيات التي تكتشفها مع الوقت ايضا
وممكن ايضا انك تريد اضافة تعديل بسيط على الاسلوب ولابذ من الديمو للتجريب او بالباك تيست

morres90
03-31-2015, 22:04
حساب الديمو او الحساب التجريبي مهم كثيرا بالنسبة للمبتدئين و ذلك من اجل التمرس و اكتساب الخبرة عن طريق التجـربة كما يمكن اعتباره ذا اهمية بالنسـبة للمحترفين ايضا واختبار بعض نضرياتنا الخاصة والطرق المبتكرة في عالم التداول
فالحساب التجريبي لا يمكن الأستغناء عليه

Wassa04
03-31-2015, 22:18
مرحبا اخي الكريم بالنسبة لي افادني كثيرا
خاصة في اول خطواتي في الفوركس تقبل مروري

investtime
03-31-2015, 22:18
الديمو علمني كيفية التداول بصفة عامة ولكنه لا يعطي الواقعية في التداول
لأنني اتداول بلا خوف لذا لجأت الى منتدانى العزيز بالتوفيق

abdo mohamed
03-31-2015, 23:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
بارك الله فيك اخي على هذا التنبية الرائع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري

sandy22
04-01-2015, 19:22
الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا اخي الكريم وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص
حتي لو بقيت محترف في سوق الفوركس علشان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس

محمود مرعى
04-01-2015, 21:48
الى اى مدى افادك حساب الديمو وهل يمكنك الاستغناء عنه وهل تحب ان تشغله معا حسابك الحقيقى

انا والله يا اخى الفاضل فعلا الحساب الديمكو افادنى جدا فى هذا المجال لانه فعلا عرفنى ازاى اقدر انى استخدم
الاستراتيجية اللى انا عايزها علشان اقدر انى اكون متمكن منها وربنا يوفق الجميع ولا تتعجلوا فى التعليم فى الديمو

hamada_el5oly66
04-01-2015, 22:26
بالفعل اخى الحساب الديمو افادنى كثيرا لكنى تسرعت فى الدخول الى الحساب الحقيقى رغم تحذيرات الخبارء
لذلك خسرت اكثر من حساب الى الان ومازلت اتعلم .

Mahmoud Talaat
04-01-2015, 22:28

babyzee
04-01-2015, 23:46
في البداية اعتقد ان الحساب التجريبي يعتبر من اهم الاشياء والراكائز التي يجب الاعتماد عليها بالشكل الكبير جدا نضرا لاهميتها في معرفة خبايا واسرار الفوريكس واكتساب الحبرة قبل البدئ في المغامرة بالدخول دون علم في اسواق البورصة وتقبلوا مروري

mohamedsaleem
04-01-2015, 23:52
اخي العزيز ان الخسارة والربح واردان في عمليات التداول والتجارة بعد ذلك تبقى انت وشطارتك وخبرتك التي اكتسبتها خلال عملك في التداول اذا اردت ان تربح وتجني الكثير من الارباح يجب عليك ان تتعلم اكثر وتكون لديك خبرة اكثر حتى تربح وتتجنب الخسارة وانا انصحك انت الان عضو جديد في هذا المنتدى ان تتابع مقاطع الفيديو الموجودة على موقع اليوتيوب الخاصة بتعليم طرق التداول والتعامل في شركة انستافوركس .. واتمنى لك النجاح

طريق النجاح
04-02-2015, 00:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
بالنسبالي اصبحت امتلك خببرة كبيرة ومعرفة في الفوركس بسبب التداول والتدرب على الحساب الديمو....

baki
04-02-2015, 01:56
لقد افادني حساب الديمو بطريقة لا يمكن ان تتصورها اخي حيث انه علمني كيف اسيطر على نفسي مقرنتا
بالحساب الحقيقي حيث انه علمني كيف اسيطر على مشاعري بالاضافة الى اناني قمت ببداية المتاجرة بطريقة ناجحة

Nabil Wagdy
04-04-2015, 03:50
السلام عليكم
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى
وقت انك تتاجر فيه طبعا من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق صح ولا غلط

yara.2015
04-05-2015, 13:47
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج والحساب الديمو مهم فعلا لاى متاجر فى الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره وكمان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس خليك دايما متابع عليه هتستفيد اكيد
شكرا

yassin h
04-05-2015, 13:49
السلام عليكم ورحمة الله
طبعا الحساب افادنى بشكل كبير بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة
وبشوف النتائج صح ولا غلط

taget
04-05-2015, 21:38
لا اعتقد ان 5 نقاط هو هدف كافى لاى محترف فهو هدف ضعيف جدا مهما كان المبلغ فالمحترف
لا يرضى باقل من 100 او 150 نقطه يومى لكنه هدف مناسب لمبتدئ يعطيه الامل فى النجاح

modr2015
04-08-2015, 16:57
أعرف أنه يوجد خبراء يستطيعون تمييز الحساب الحقيقي من الديمو من ... كن مدير حسابات .... وهذا لا يدل الا على ان من قام بتنفيذ هذه العمليات لم يدخل بناء على اي نوع ... شكرا لتحليلك اخي الجمال وبارك الله بك افادني تحليلك جدا تقبل خالص تحياتي ... شركة فوركس معينة وهم من زودوه بهذا الكشف هذا راي بصراحة وقد اكون مخطئ

smrss
04-09-2015, 10:48
اولا حساب الديمو افادنى بنسبه 70 بالميه والحمد لل انا فى تقدم فكره مميزه وجميله انك تستطيع المضاربه بحساب تجريبى بالاول المنتدى انستا فوركس تساعد الجميع ليصبحون محترفون وصائدون ارباح فكن كذلك ربنا معاك

دينا اسلام
04-09-2015, 10:57
انا لم افتح حساب ديمو
والسبب بذلك انه كان لي في الزمان حساب تداول
وبذلك نوع ما لدي بعض الخبرة في طرق التداول
لكن بالنسبة للارباح والخسائر
فالله الحمد دائما خسائر
وشكرا

soheree
04-09-2015, 11:20
تحية طيبة هل تريد الحقيقة لم أستعمل الحساب التجريبي ابدا مع شركة إنيستا و لكن لا أنكر الفضل الكبير له و لابد من العمل عليه خاصة للمبتدئين شكرا لك

belalsaid87
04-09-2015, 11:23
الحقيقة الحساب التجريبى فادنى كتيير جدا خلال الفترة السابقة وانا بنصح كل المبتدئين انهم يستخدموه علشان قروشه ماتروحش عليه الصبر ثم الصبر ثم الصبر لو هتشتغل مع الفوركس بشكل عام

shadiaaa
04-09-2015, 11:32
تحية طيبة الحساب الديمو بالفعل مفيد و لا يمكن الاستغناء عنه فمن خلاله يتم التدريب على كل ما نتعلمه و تجريب الاستراتيجيات المتعددة لاختيار الأفضل منها مشكور

nehaln99
04-09-2015, 12:05
اخى الفاضل حساب الديمو مفيد جدا فى هو يمكنك من تجربة استراتيجية التي تجربها و تغير فيها و اذا خسرت في هذا الحساب لا تتعب نفسك و تدخل للحقيقي لانك سوف تخسر لا محالة و متاجرة موفقة لك

hananmm
04-09-2015, 12:25
اخى الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص حتي لو بقيت محترف في سوق الفوركس علشان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الله معك

nagwaaa
04-09-2015, 12:57
الاخ الغالى الحساب الديمو بالفعل مفيد و لا يمكن الاستغناء عنه فمن خلاله يتم التدريب على كل ما نتعلمه و تجربة الاستراتيجيات المتعددة لاختيار الأفضل منها كما أننا نقوم بالتحليل عليه قبل الحقيقي فالمغامرة عليه لا ضرر منها بعكس الحساب الحقيقي ربنا معاك

haphop
04-09-2015, 12:58
السلام عليكم ورحمه الله
حساب الديممو مهم جدا لانه يساعدنا علي التمرس قبل اللعمل علي الحساب الحقيقي وجزاك الله كل خير
تقبل مروري

menaz
04-09-2015, 13:11
اخى العزيز الحساب الديمو او التجريبى افادنى فى معرفة السوق بشكل عام ولكنى لم استطع ان اتفاعل معاه بشكل افضلحيث انى لم اعمل استراتيجيه او اقوم بتطبيقها حتى الان لكى اقوم بالعمل على الحساب التجريبى واستخدامه الاستخدام الامثل ربنا معاك

yasmenee
04-09-2015, 13:18
عزيزى طبعا الحساب التجريبي أفادني و أفاد كل المتداولين بشكل كبير جدافعلى سبيل المثال إذا تعلمت بشكل نظري استراتجية جديدة فإني أحتاج بشدة إلى تجريبها و العمل بها لفهمها أكثر و معرفة مدى فاعليتها لدى بالنسبة لي لا أستطيع الإستغناء عليه أبدا بالنجاح

ganagg
04-09-2015, 13:35
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته بالطبع الحساب الديمو الافتراضي هو من اهم المراحل قبل البدء بالمتاجرة من الحساب الحقيقي افادني بزيادة خبرتي في الفوركس والتداول واعطاني فرصة تجربة كل ما اقراه على الواقع الحقيقي في السوق مشكور اخى

amiraii
04-09-2015, 14:07
الاخ الغالى حساب الديمو مفيد جدا بفضله تعلمنا المتاجر وخفت أيديناعلى الفوركس بالرغم من عملنا الان على الحساب الحقيقي كلما زاد المجهود والتعلم زاد الربح كل مجهود بتبذلوا منه تحقق الربح المميز والرائع العلم اساس التقدم الى الامام اتمنى لك التوفيق يا اخى

alaall
04-09-2015, 14:20
اخى الغالى طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا ده كفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج وبشوف كده قرائتى للسوق ربنا يسهل

fouaduu
04-09-2015, 14:32
السلام عليكم و رحمه الله افضل التعلم بحساب حقيقي مصغر كي تشتغل معه نفسية المتاجر من خوف و ارتباك الى آخره من المشاعر خسرت اي نقطة ستجعلك تفكر لماذا خسرتها و تركز اكثر و تتدرب على هده الاحاسيس اما في الديمو فهذه معدومة او تكاد تكون غير موجودة مشكور

waffaww
04-09-2015, 14:57
السلام عليكم طبعا مش حتأثر بها لانها في الاخر هي اموال وهمية قد خسرتهاو منه اكتشفت عدت استراتيجيات ممكن استفيد منها في العمل على الحساب الحقيقي الفوركس هو المستقبل القادم زود استثمارك من خلاله واتعلم كيفيه تحقيق الاحلام من خلال المنتدى انستا اتمنى لك النجاح

gold1
04-09-2015, 14:58
تحياتي لكم إخواني أعضاء المنتدى الكرام
الديمو مهم في تجربة الاستراتيجيات و تحديثها و تجربة مدی فاعليتها انتقبلوا مروري و فائق الاحترام والتقدير

jaouad ouaiss
04-09-2015, 15:08
السلام عليكم أخي الكريم بالنسبة لديمو فهو نسخة مطابقة للحقيقي لهدا فيجب التعلم منه جديا لكي تكون أكتر تفاعلاا في الحساب الحقيقي .انا عن نفسي افادني كتيراا والله حيت اجرب فيه استراتيجية فبل أن أطبقها في الحقيقي .تحياتي أخي

fahmyhh
04-09-2015, 15:13
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته مهم ومفيد جدا ولا يمكن الاستغناء عنه فمن خلاله يتم التدريب على كل ما نتعلمه و تجربة الاستراتيجيات المتعددة لاختيار الأفضل منها كما أننا نقوم بالتحليل عليه قبل الحقيقي فالمغامرة عليه لا ضرر منها بعكس الحساب الحقيقي ربنا يسهل

zee1996
04-09-2015, 15:32
الحساب ديمو بالنسبة لي هو اول ما جربت عندما تعاطيت للفوركس اول مرة بالنسبة للافادة فهو بمثابة ميدان تدريبي و رغم اني املك حساب حقيقي الا اني مازلت احتفظ بحساب الديمو الخاص بي لاجرب عليه الاستراتيجيات الجديدة

bdrdd
04-09-2015, 15:45
السلام عليكم و رحمه الله طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا ده مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج وبشوف كده قرائتى للسوق شكرا لك عزيزى

sonyazz
04-09-2015, 16:39
تحية طيبة الى مدى كبير جدا فانا اخدت خبرة ممعقولة وتعلمت كل شئ من خلاله ولا يمكن ان نتخلى ابدا عن السحاب الديمو حيث نقوم بتطبيق اى استراتيجية جديدة علية بدون اى مخاطر بالحساب الحقيقى و الله الموفق

haykoul
04-11-2015, 13:44
مرحبا أخي الفاضل انا استفدت من الحساب الديمو لكن الان لم اتتداول
عليه الان بتتداول على الحساب الحقيقى فقط بالتوفيق و الأرباح للجميع إن شاء الله

habib.forex
04-11-2015, 13:54
بصراحة انا استفدت جيدا من الحساب التجريبي لانه من اهم الطرق للتعلم و التطبيق العملي
و الفعلي لعملية المتاجرة في سوق الفوركس و تعلم استراتيجيات جديدة

magic777
04-11-2015, 16:09
مرحبا أخي الفاضل انا استفدت من الحساب الديمو لكن الان لم اتتداول

النفسيه في المجال ده مهمه جدا لانها الي بتحقق للمتاجر الاستفاده الكامله من المجال ده وتخليه قادر انه يضبط انفعالاته يعني لا
يفرح اوي ولا يزعل اوي على اي حاجه

elkalaby
04-11-2015, 16:11
أخي الكريم
مشكور اخى على هذه المعلومات
القيمة والمفيدة ولا تحرمنا من مشاركاتة
المتميزة وأتمنى لك مزيدا من التقدم وجزاك الله خيرا
بارك الله فيك
تحياتى

sha
04-11-2015, 16:12
طبعا الحساب الديمو مهم فعلا لاى متاجر فى الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره وكمان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس خليك دايما متابع عليه هتستفيد اكيد

bilelchelseano
04-11-2015, 16:14
حسنا فدني على التدريب على استراتجية استعملها
اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

mohamedeid89
04-11-2015, 16:21
لا يستطيع اى احد ان ينكر اهمية الحساب الديمو فى تعلم مجال الفوركس
انا عن نفسى الى حد الان امتلك حساب ديمو اقوم بتطوير استراتيجيتى فى التداول من خلاله.

gannforex
04-11-2015, 16:55
الحساب الديمو يا أخي مثله مثل الحقيقي بالنسبة لي أفادني كثيراً
وأرجو من كل مبتدء في هذا السوق أن يعطيه حقــــــه وأن يأخد صفقاته على الديمو أولا وشكرا

basim
04-11-2015, 17:10
السلام عليكم اعزائي اعضاء المنتدى الكرام
نعم اخي الحساب التجريبي لاغنى عنه في مجال التداول
فبه نستطيع ان نطبق جميع الاستراتيجيات والطرق التي تعلمناها ونرى مدى نجاحها وفاعليتها
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق

Nabil Wagdy
04-14-2015, 17:07
السلام عليكم
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا ده كفاية يعني انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة
او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او تكون خوف وبشوف النتائج وبشوف كده قرائتى للسوق ربنا يسهل

دينا اسلام
04-15-2015, 22:01

user_66
04-17-2015, 19:23
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق.

fadl1984
04-17-2015, 20:22
لا يمكن الاستغناء عن الحساب التجريبي فالحساب التجريبي مهم جدا بالنسبة للشخص المبتدئ وكذلك الشخص المحترف فمن خلال الحساب التجريبي نستطيع اختبار الاستراتيجيات والطرق الجديدة والحساب التجريبي يزيد من خبرة الشخص

FullyActive
04-17-2015, 21:04
لا احد يستطيع انكار اهمية حساب التجريبى
وطبعا لا يمكن الاستغناء عنه فى المستقبل لانك هتحتاج تجرب عليه الاستراتيجيات الجديدة اللى بتنزل كل فترة

Miro1
04-17-2015, 21:05
ﺍﻟﺼﺮﺍﺣﺔ ﻣﺴﺘﻌﻤﻠﺘﺶ ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﺍﻟﺪﻳﻤﻮ ﻛﺘﻴﺮ ﺑﺲ ﺭﺟﻌﺖ ﺗﺎﻧﻲ
ﺑﻌﺪ ﻣﺎ ﺍﺗﻤﺮﺟﻦ ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ
ﺍﺳﺘﺨﺪﻣﺔ ﻭﺍﻧﺎ ﺷﺎﻳﻔﺔ ﺍﻧﻪ ﻣﻔﻴﺪ ﺟﺪﺍ ﻭﻻﺯﻡ ﻧﺴﺘﻌﻤﻠﻪ ﻣﺶ ﺍﻗﻞ ﻣﻦ
ﺷﻬﺮﻳﻦ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﺪﺧﻮﻝ ﻓﻲ
ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﺍﻟﺤﻘﻴﻘﻲ ﻭﺩﻩ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﻧﺎ ﺑﻌﻤﻠﻪ ﺩﻟﻮﻗﺘﻲ

nomynas
04-17-2015, 21:10
شخصيا حساب الديمو لم اعرف قيمته حتى خسرت و خسرت و ها انا الآن ارجع اليه من حين لآخر حتى استفيد ما انصحك به هو انه يجب عليك التعامل معه على اساس انه حساب حقيقي حتى تحس بأخطائك و ما انجزته بطريقة صحيحة الى ان تجد استراتيجية جيدة

hamdochi
04-18-2015, 17:50
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن ان الحساب الديمو مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

tefa.brave
04-18-2015, 19:46
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيد الخلق اجمعين محمد صلى الله عليه وسلم اما بعد
شكرا للعضو المحترم على الموضوع الجميل ويارب دايما نكون احسن منتدى وان شاء الله دائما للائمام
موضوع رئع جدا ويستحق كل الشكر والتقدير للمجهود المبذول فيه الله ينور الى الامام دئما

aminalamor
04-18-2015, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان لحساب الديمو او الحساب التجريبي الدور الكبير في النجاح في مجال التداول في سوق الفوركس لان من خلاله يمكنك تعلم التحليل الجيد وخلق استراتيجية مناسبة لك
بالتوفيق للجميع

user_21
04-18-2015, 20:28
بسم الله الرحمن الرحيم الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف
وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى

---------- Post added at 05:28 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم انا بصراحه مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه بنسبة 100 %

al-Mashhadani64
04-18-2015, 20:43
السلام عليكم ورحمة الله ويركاته
الحساب الديمو شيء مهم للمتداول يبقى معه حتى ولو اصبح محترفا لانه يعتبر حقل للتجارب وتطوير الاستراتيجيات والمؤشرات وكذلك التدريب والقياسات الاخرى المهمه في عمليى التداول

user_66
04-19-2015, 14:54
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق.

zhar01
04-19-2015, 16:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

hunter_world
04-20-2015, 18:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخي الكريم انا مش بحب الحساب الديمو واصلا انا مش عايز اقولك اني اتعلمت علي حساب حقيقي ولكني عملت صفقات كتير اوي وكنت جادي فيه

ShougySalout
04-21-2015, 10:49
هو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الحشاب الحقيقي جنبا لجنب

ahmed900
04-21-2015, 11:54
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس كله
اكيد زى ما فى ناس خسرت فى ناس تانية كسبت
وهى دى التجارة مكسب وخسارة

mistar.euro
04-21-2015, 12:07
بسم الله الرحمان الرحيم وشكرا لي جميع المشاركين

في منتدي فزركس العرب واتمني لكم يا اخواني الربح بي ادني الله وشكرا لكم

omaoma
04-21-2015, 12:33
الحساب التجريى هو الذ يعطى التاجر الخبرة فى السوق
فى الجحساب التجريى اكدي سوف نتعلم الفرك والحساب التجريبى فضل طريقة عشان نتعلم

magic777
04-21-2015, 13:51
السلام عليكم ورحمة الله ويركاته
الحساب الديمو شيء مهم للمتداول يبقى معه حتى ولو اصبح محترفا لانه يعتبر حقل للتجارب وتطوير الاستراتيجيات والمؤشرات وكذلك التدريب والقياسات الاخرى المهمه في عمليى التداول

طبعا اخي العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

sniper_2015
04-21-2015, 14:14
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

kafjartar
04-24-2015, 12:36
الأيام القليلة المقبلة. ولقد أشارت جلين ستيفنز من البنكيتم تداوليتم تداول الذهب بثبات اليوم بحيث يتأرجح ضمن نطاق أقل من دولارين، وحتى كتابة هذه السطور يتم تداول الذهب عند مستوى 1327.55 ولكنه لا زال في

ramadancc
04-24-2015, 14:48
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته فى الحقيقه انا لما استفيد من الحساب الديمو ابدا ولا اعتقد انه مفيدالافضل ان نقوم بالعمل على حساب حقيقى يمكننا من التعامل مع السوق بكل سهوله الف شكر اخى

dohazz
04-24-2015, 15:49
الاخ الفاضل طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق صح ام لا و الله الموفق

castor
04-24-2015, 16:43
طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى
استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف
وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق

anwarnn
04-24-2015, 21:42
بسم الله الرحمن الرحيم انا مبتدئ وهذا الامر صعب علي في الوقت الحاضر انا متابع جيد لمواضيعك علمك الله مالم تعلم ونفعك بما تعلم لان التعلم هو اول الطريق للنجاح والربح شكرا لك

katreenaziz
04-24-2015, 21:58
بلبع اخى الفاضل الديموا افادنى كتير فى التعليم التجارة واخدت على البرنامج وعرفت اشتغل علية واصبح الحقيقى مش مشكلة بلنسبالى وحتى الان بشتغل على الحقيقى بجانب الديموا اتمنى لك التوفيق

ranyaa74
04-25-2015, 12:30
بسم الله الرحمن الرحيم في الحققيقة يا اخي لم اجرب الحساب الديمو او الحساب الحققيي لانني لم اتعلم بعد الاساسيبات في سوق العملات الفوركس لانى لسه مبتداء واتعلم الاساس المتاجرة اتمنى لك التوفيق يا اخى

asxqw
04-25-2015, 12:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الديمو مهم فعلا لاى متاجر فى الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره اى شئ من الرصيد ويمكنا من اكتساب الخبره الازمه للتداول فى هو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الحشاب الحقيقي جنب الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره اى شئ

---------- Post added at 09:39 AM ---------- Previous post was at 09:38 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و الديمو مهم فعلا لاى متاجر فى الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره اى شئ من الرصيد ويمكنا من اكتساب الخبره الازمه للتداول فى هو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

ranyaa74
04-25-2015, 12:55
بسم الله الرحمن الرحيم في الحققيقة يا اخي لم اجرب الحساب الديمو او الحساب الحققيي لانني لم اتعلم بعد الاساسيبات في سوق العملات الفوركس لانى لسه مبتداء واتعلم الاساس المتاجرة اتمنى لك التوفيق يا اخى

manaqq
04-25-2015, 13:01
الاخ الغالى السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه لكن بالنسبة للارباح والخسائر لا يوثر على راس المال الخاص بك اتمنى لك النجاح

فوركسوريا
04-25-2015, 13:26
طبعا يا اخى كم الاستفادة من الحساب الديمو لا يوجد ليها مثيل كفاية ان حضرتك بتجرب كل حاجة انت عايزها من غير ما تشيل اى هم انك تخسر او تشيل هم الخسارة وكده كمان ان الحساب الديمو محاكى بالظبط للحساب الحقيقى فى كل حاجة الا ان المال بيكون وهمى فبتكون انت كمان متدرب على الشغل الحقيقى وربنا يوفقك ان شاء الله وتحقق كل اللى انت عايزه

Ahmed ibrahem20145
04-25-2015, 13:42
هل يمكنني ربط اكثر من حساب في شركة انستا فوركس بحساب واحد في منتدي فوركس العرب ام ان هذا غير مسموح بة

وهل يوجد قيود علي سحب الارباح من حسابي عند تحقيق الربح ام ان هذة حرية ام يجب علي ترك شيء في الحساب حتي لايتم اغلاقة

فوركسوريا
04-25-2015, 14:02
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته الديمو اخي
يجب ان تستعمله ولو كنت تدخل على حسابك الحقيقي
لان بالديمو ممكن ان نعمل استراتجيات عملنا الحقيقي
على التداول في الفوركس

denaa14
04-25-2015, 14:20
اخى الفاضل الديمو مهم للجميع وافاد الجميع بل اساسى لكل مبتدء وايضا اساسى للخبراء لتجريب الاستراتجيات عليه لان الديمو ح والخسارة لا توثر على راس المال اخاص بك والديمو للتعلم الله معك

hemaa14
04-25-2015, 15:04
اخى الكريم شوف الحساب التجريبى له فوائد مهمه جدا من اهمها طبعا هى تجريب الطرق الجدديه يعنى التجريب على حساب تجريبى افضل من العمل على حساب حقيقى على الاقل تتفادى الخساره شكرا لك

shimaqq
04-25-2015, 15:47
اخى الغالى الحساب الديمو انا شخصيا استفدت منه جدالانه يعلمنا على الاقل ما هو السوق وكيفية استخدامه وكيفية الحصول على المؤشرات وايضا فتح صفقات واغلاقها ووضع استوب لوز وتيك بروفت اتمنى لك النجاح

elmasry145
04-25-2015, 16:28
اخى طبعا الحساب الديمو افادنى بشكل كبير جدا دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة ومابقدر استغنى عنه لان الربح والخسارة لا توثر على راس المال الله معك

shahand3
04-25-2015, 17:06
بسم الله حساب الديمو سوف تستغني عنه بطبيعتك بعد فترة من التدريب عليه وفهم السوق أو أحيانا عندما تود إختبار إستراتيجية ما تتاجر به وتحقق منها الربح ربنا معاك

hanaaqq
04-25-2015, 18:35
اخى حساب الديمو بيفيد التجار جدا طبعا كفايا انة مبيبقاش فى اى قلق على الصفقة وبيبقى التاجر مطمئن جدا لراس المال الديمو هايل على فكرة وبيفيد الناس كلها اكيدانا عمرو مخذلنى ابداعلى طول محققلى ربح هايل الف شكر اخى

tarega3
04-25-2015, 19:32
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته الحساب الديمو مهم جدا بالنسبة لي فقد ساعدني كثيرا في تعلم طريقة المتاجرة الحقيقة في السوق اعتقد ان الحساب التجريبي مهم جدا قبل الدخول الي الحساب الحقيقي اتمنى لك النجاح

shdyyqq1
04-25-2015, 21:13
الاخ الغالى الحساب التجريبى لها فؤائة كثيرة حيث انه يمنح التاجر الثقة فى التداول وايضا يكون لدينا خبرة و الان اتتداوال على الحساب الحقيقى فقط و متاجرة موفقة لك

jamalm
04-25-2015, 23:37
بالفعل اخى الحساب الديمو افادنى كثيرا لكنى تسرعت فى الدخول الى الحساب الحقيقى رغم تحذيرات الخبارء
لذلك خسرت اكثر من حساب الى الان ومازلت اتعلم
تحياتى لك

anassbb
04-26-2015, 19:04
اخى الغالى الحساب التجريبي من اهم الادوات في مرحله التعلم و هو يساعد علي تطبيق ما تم دراسته علي السوق بواسطه اموال وهميه لذلك فهو هام لكل مبتداءوايضا الحساب التجريبي يستمر مع التداول الي ما بعد مرحله التعلم حتي الاحتراف فهو يساعد المتداول في تجريب العديد من الاستراتيجيات و معرفه نتائجها لذلك فهو مفيد دائما ربنا يسهل

m.kh
04-26-2015, 19:38
الحساب الديمو من أهم الخطوات التي يجب أن يمر بها المبتدأ قبل الاتجار الحقيقي في الفوركس ويجب أن يستمر على هذا الحساب مدة لا تقل عن ثلاث أشهر إذا كان يريد النجاح في الفوركس ويمكنه الاستمرار به حتى بجانب الحساب الحقيقي وربنا يوفق الجميع ان شاء الله

lomy
04-26-2015, 19:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكورين.. بصراحة انا دخلت المنتدى لتعلم الفوركس و لانه المنتدى العربي الوحيد الذي يخول لك التداول و التعلم مجانا عن طريق المشاركة مع باقي اعضاء المنتدى لربح البونص جزاك الله الف خير بالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى و شكرا لمنتدى فوركس العرب

ramasszz
04-26-2015, 20:34
اولا اكيد طبعا الحساب الديمو مهم جدا للبداية فى الحساب الحقيقى ولازم يستنى معاك على طول لتجربة عليه اى مؤشر جديد او استراتيجيات لمده لا تقل عن 3 شهور اتمنى لك النجاح

samerqq
04-26-2015, 21:21
تحية طيبة الحساب الديمو مهم جدا لانة بيفيد في تعلم طريقة جديدة تعلم افكار جديدة التدريب علية وغيرة من الفوائد الاخري انا لا استطيع الاستغناء عن الحساب الديمو سلام عليكم

ابو جعفر الطيار
04-26-2015, 21:23
السلام عليكم اخي الكريم
حساب الديمو يحتاجه حتى المحترف
لتجريب اي شيء جديد ولكن
مهما كانت خبرتك لن يكون نفس
الشعور مع التداول بالحقيقي

enganas
04-26-2015, 21:29
الحساب الديمو مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب. أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها

Ahmad maktabi
04-26-2015, 21:31
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى الغالى تحياتى لك على تقديم هذا الموضوع الشيق للغاية ونرجو المزيد من الاستفادة لابد من التحليل الفنى للعملات وللاسعار لابد من الاخبار الاقتصادية للتحليل الاساسى
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

sanyaa74
04-26-2015, 22:14
الاخ الغالى السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا طبعا لا يمكن الاستغناء عنه نهائيا لانك بتجرب كل اللى اتعلمته عليه حتى ولو عندك حساب حقيقى . و متاجرة موفقة لك

نورين
04-29-2015, 20:39
السلام عليكم الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا اخي الكريم وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص
حتي لو بقيت محترف في سوق الفوركس علشان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس وبلتوفيق ان شاء الله

Manite
04-29-2015, 21:10
السلام عليكم اخى
الحساب التجريبي هو اهم نقطة فى بداية هذا المجال حيث يجعللك تعيش كانك فاتح حساب حقيقي ويجب ان تدرب علية جيدا
وتفتح صفقات كثيرة وتمارس اتلحليل الفنى للازواج ومعرفة التوقعات على الازواج وعندما تتمكن من كل ذلك ممكن فتح حساب حقيقي
وبالتوفيق للجميع

jamila cchahed
04-29-2015, 21:29
هو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الحشاب الحقيقي جنبا لجنببسم الله الرحمان الرحيم
تقبل مروري
والسلام

Abdelhedi
04-29-2015, 23:05
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
نعم حساب الديمو مهم جدا لتعلم فيه و لا يمكن الاستغناء عنه اخي العزيز

exerscalper
05-11-2015, 03:39
الهندوسية للقيام بمشتريات جديدة وهذا أدى أساساً إلى خفض المعادن الثمينة. وأضاف التجار ان نمط التراجع في الأسواق كون المستثمرين هبوطيين, بالإضافة إلى أن حكومة الولايات المتحدة يجب أن تقوم بتمرير

ahmed bakry
05-11-2015, 05:50
والله يااخى الكريم انا اول مرة اسمع عن حساب الديمو وبصراحة مااقدرش اقولك انى فاهمه كويس بس وعد منى هاحاول انى افهمه كويس وان شاء الله ف القريب العاجل اقدر انى ارد عليك باللى يفيدك فيه والله المستعان

هاشم احمد
05-11-2015, 06:39
اسعد الله اوقاتكم اعزائي
تحياتي للجميع وبعد
اخي اشكرك على سؤالك ,,اخي لا غنى عن الحساب التجريبي لانه ضروري لعملية التجارب الجديدة
راجيا من الله التوفيق والى الامام للجميع
تقبل مروري اخي

karim02
05-11-2015, 14:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضع
بصراحة أقدم كل إحترامي لمن يساهم في مساعدة الآخرين بمثل هده المواضيع المتعلقة بالفوركس جزاهم الله خيرا وأتمنى المزيد كي نستطيع فهم هدا المجال ؛ مع التوفيق لنا جميعا ؛؛؛؛؛

ahmed90
05-11-2015, 14:48
طبعا الحساب الديمو مهم فعلا لاى متاجر فى الفوركس حيث انه يتم عليه المتاجره فيه والمخاطره ايضا دون خساره وكمان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس خليك دايما متابع عليه هتستفيد اكيد

kafjartar
05-16-2015, 23:50
لتحركات البنك الاحتياطي الفيدرالي لبدء خفض برنامج شراء الأصول أن تفسد الحفل.
ثر من عامين بسبب عودة الطقس البارد إلى أجزاء كثيرة من الشرق والغرب الأوسط. ولقد أظهرت البيانات الأسبوعية لإدارة معلومات

big.pharaoh
05-16-2015, 23:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .بصراحه انا الحساب الديمو ما افادنيش في حاجه غير اني اتعلمت الاساسيات بتاعت الميتاتريدر لكن ما اتعلمتش بجد الا على الحساب الحقيقي

mouade
05-17-2015, 01:38
التاهيل النفسي لكل شخص بيكون عن طريق فهم كل شيء مهم في الفوركس
ثانيا الدخول باموال اضافية عن حاجتك وليس اساسية
مهمة جدا النقطة دية

modr2015
05-17-2015, 01:55
و دسك توب ان اي جهاز مهما كان عطله يمكن تصليحه ولكن بشرط اساسي ..... هل عنيت ان الشاشة تنطفىء كليا اي بمعنى كأن التيار انقطع عنها ثم عاد . ...... ستظهر لك نافذة صغيره بها خيارات علم بعلامة صح على الخيارين معا ثم موافق ...... مع ملاحظة أن كلمة Password Strength توضح مدى قوه الباسورد الذي تقوم باختياره و طبعا كلما*...

alaa ali
05-17-2015, 01:59
السلام عليكم
حساب الديمو مهم جدا للتدريب وتطبيق الاستراتيجيات المناسبة حتى تحصل على واحدة نسبة نجاحها عالية جدا
شكرا

شهيرة
05-17-2015, 15:54
الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص

hadjaidji
05-17-2015, 15:57
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بما اني جديده و لا افقه بعد في مصطلحات الفوركس اتمنى الاستفادة من الاسئلة المطروحه و ردود الجميع مودتي

شهيرة
05-17-2015, 17:17

abdorajawi
05-17-2015, 17:26
الحساب التجريبي مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب

معتصم سباعنة
05-17-2015, 18:39
اخي الكريم لا يمكن الاستغناء عن الحساب التجريبي فهو مهم لتجربة الاستراتيجيات حتى عند المحترفين
تقبل مروري اخي الكريم

REDA FOREX
05-17-2015, 23:42
انا استفدت من الحساب الديمو لكن الان لم اتتداول عليه الان بتتداول على الحساب الحقيقى فقط
والحساب التجريبى هو اهم مرحلة فى الفوركس
انا استفدت من الحساب الديمو لكن الان لم اتتداول عليه الان بتتداول على الحساب الحقيقى فقط
والحساب التجريبى هو اهم مرحلة فى الفوركس

ayoub321
05-19-2015, 03:01
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور على هذا الموضوع المفيد ورائع
حساب الديمو بصراحة مفيد جداً وأنا شخصياً كل التجارب أقوم بها عليه
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

محمود يوسف
05-21-2015, 19:17
السلام عليكم اخى الكريم
بالتوفيق

faridd
05-21-2015, 20:59
اخى الفاضل تحياتى
اتفق معك تماما فى كل ما سردته واسمح لى ان اضيف اليه
اياك والغرور والتعلى خاصة عندما يطلب منك الاخرين استفسار او مساعده
فاعلم انها بداية النهايه دون ان تدرى

halimbr
05-25-2015, 12:46
بالفعل اخى الحساب الديمو افادنى كثيرا لكنى تسرعت فى الدخول
الى الحساب الحقيقى رغم تحذيرات الخبارء
لذلك خسرت اكثر من حساب الى الان ومازلت اتعلم.

mokrani
05-25-2015, 12:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرحبا بكم إخوانى الكرام .
انا احب حساب الديموا كثيرا اخى الكريم وافادنى كثيرا والحمد لله وانا انصح كل مبتدئ فى سوق
الفوركس ان يقوم اولا بعمل حساب ديموا ليتعلم عليه اساسيات الفوركس

BASAM IBRAHEM
05-26-2015, 00:05
السلام عليكم اخي الكريم
انا لم افتح حساب ديمو
فالله الحمد دائما خسائر
وشكرا

noor eldyen
05-26-2015, 00:51

wael33
05-26-2015, 13:55
اخى الفاضل جزاك اللة خير على هذا الخبر المهم عن الاسهم الاوربية واضح ان بسبب زيادة الاقتصاد الاوروبى من
المسثمرين ودا اكيد هيساعد فى رفع سعر اليورو والدولار ودا خبر جيد لزوج اليورو دولار

wlaa
05-26-2015, 20:11
لانهم مازالو مبتدئين ولا يملكون اي حسابات بنكية الكترونية للايداع والمنتدى يوفر لهم فرصة لجمع راس مال
وايضا الردود تكون مفيدة اي انهم يتعلمون بعض الاشياء عن الفوركس

mohamedhassn
05-26-2015, 20:29
دا مفاية انى بجرب اى استراتيحة سواء جديدة او قديمة فى اى وقت من غير اى قلق او خوف
وبشوف النتائج وبشوف كدى قرايتى للسوق

احمد سعيد على
05-26-2015, 21:22
السلام عليكم اخي الكريم
انا لم افتح حساب ديمو
فالله الحمد دائما خسائر
وشكرا

AH3
05-27-2015, 15:27
بالتاكيد حساب الديمو فكره عيقريه وذللك يحاكي التداول الحقيقي
لكن الفرق فقط انه الاموال غير حقيقية

MOHAMED forex00
05-27-2015, 18:01

العراقي
06-13-2015, 14:26
السلام عليكم و رحمه الله افضل التعلم بحساب حقيقي مصغر
كي تشتغل معه نفسية المتاجر من خوف و ارتباك الى آخره
من المشاعر خسرت اي نقطة ستجعلك تفكر لماذا خسرتها و تركز
اكثر و تتدرب على هده الاحاسيس اما في الديمو
فهذه معدومة او تكاد تكون غير موجودة مشكور

hliforexlati
06-19-2015, 10:55
والهند (أكبر مستهلكين للنفط في ايران) الواردات في يناير، حيث أنهم يحصلون على ما يقارب الكمية الإجمالية التي تسمح الجمهورية الإسلامية ببيعها لجميع المشترين وذلك بعد التراجع الاخير في العقوبات.

kaoutar forex
06-24-2015, 10:57
يتم تداول الذهب عند مستوى 1231.50. تبلغ حيازات الذهب في صندوق spdr، وهو أكبر صندوق نقد متداول المدعوم بالذهب في العالم، 816.82 طن وفقا لأحدث البيانات المتاحة على موقعه على الانترنت.

gootdf
06-24-2015, 15:23
و الله يا اخي الكريم، يمكنني أن أقول لك أنه لم يوجد أي استراتيجية واضحة و جيدة و تحقق الكثير لحد الألان، الكل يقول بأن استراتيجيته هي الأفضل بين الجميع و لكن لا أحد قدم الدليل المباشر من حسابه، على أية حال يبقى التجريب أفضل الطرق، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

saidsami
06-24-2015, 15:50
ان الحساب التجريبي مهم للغاية خاصة للمبتدئين و غير المبتدئين، فالمبتدئ باستطاعته ان يتعلم كيفية المداولة من خلال هذا الحساب. أما الغير مبتدئ فقد يستحقه في تجربة أي استراتيجية جديدة يريد استعمالها

saadkam
06-25-2015, 05:39
عن نفسي فى بداية عملى فى الفوركس كنت احسب ان الحساب الديمو له فائدة التعليم
للمتاجرة ولكنى علمت ان التعليم على الحساب الحقيقى افيد بكثير.

brahim89
06-25-2015, 05:39
السلام عليكم الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا اخي الكريم وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص
حتي لو بقيت محترف في سوق الفوركس علشان الحساب الديمو هيساعدك لما تكتشف اي حاجه جديدة في سوق الفوركس.

a7med sniper
06-25-2015, 05:45
اكيد كتير جدا وعموما هو فى ناس بتعترض انا لحساب التجريبى

ليس به العامل النفس وده حقيقى ولكن مفيد فى جوانب خرى هماه والله المستعان

driss36
06-25-2015, 05:46
السلام عليكم ورحمة الله
الديمو حساب لا يمكن الاستغناء عنه ولولاه لن تحترف الفوركس فحتى الخبراء لتجرية اي استراتجية جديدة ومدى نجاحها لا بد من التحربة علبه والله المستعات

MEDHAT MOUSTAFA
06-27-2015, 20:24

mohamed 4exer
06-30-2015, 08:46
كانت تلك احد اهم المخاوف الجيوسياسية خلال تلك الفترة و احدث الاسباب الرئيسية ليكون متوسط سعر نفط برنت الخام 109 دولار للبرميل هذا العام بدلا من 105 دولار للبرميل.
في مسألةارتفع زوج اليورو/ الدولار الامريكي

waelmma
06-30-2015, 09:13
اخى الكريم الحساب الديمو لايمكن الاستغناء عنه لاى تاجر مبتدىء فهو على الاقل بيعرفك
على اساسيات الميتاتريدر وعلى تطبيق الاستراتجيات المختلفة وجزاك الله خيرا اخى

dz-net
06-30-2015, 09:21
الديمو يا اخواني مفيد و مهم جدا للتعلم و التدريب العملي على الاستراتجيات
و النظريات التي تعلمتها و كل واحد يستطيع تقييم مدى نجاحه او فشله...قبل
التداول مباشرة في الحساب الحقيقي .... انه حقا تجربة مفيدة . بالتوفيق للجميع

chirikhan
07-03-2015, 06:40
الحساب الديمو يا اخي من النعم التي في المنصة ولابذ على كل واحد منا الاستفادة منها جيدا
من خلال الديمو ممكن الواحد يكتسب العديد من الخبرات من التجريب وكذا ببلاش

mechanical
07-10-2015, 23:44
السلام عليكم ... الحقيقة انا لا اتعامل مع الديمو في شئ وانا اتعلمت التداول في الحساب الحقيقي وانا لم اتعامل مع الديمو الا وانا بلعب
بالتوفيق ان شاء الله في التداول وادارة راس المال

AH3
07-19-2015, 14:39
مافيش حاجه مضمونه والسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك وحجم راس المال اتفق معك اخي فيما قولت تقبل مروري

karim02
07-20-2015, 22:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

cha9liba
07-20-2015, 22:48
السلام عليكم و رحمة الله

بالتوفيق ان شاء الله

sofien34
07-24-2015, 00:35
الحساب الديمو افادني في اكتشاف هذا
المجال وتعلم المبادئ الاساسية للفوركس
وفعلا مضت اكثر من سنة لي في الفوركس
ومازلت استعمله في تطوير استراتيجيتي
والتدرب على خطط جديدة

boulafrah
07-24-2015, 14:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةهو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كاناتداول عليه كثيرا ولكنى كنت بشوف من خلاله فتح الصفقات وكيفية تسير الامورلشان ان كل ما يحدث فيه غير حقيقى فمعظمنا بيكون غير فعال عليه مع انه خطوة صحيح وتعتمد علي الفوركس تعرفت عليه على الحساب التجريبي و لم اتكمن منه لانني لم استطع تحويل الاموال الحقيقة اليهالجيد تشغيله مع

---------- Post added at 11:00 AM ---------- Previous post was at 10:59 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريتلانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كاناتداول ولكنى بشوف من خلاله فتح الصفقات وكيفية تسير الامورلشان ان كل ما يحدث فيه غير حقيقى فمعظمنا بيكون غير فعال عليه مع انه خطوة صحيح لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

simoskafandri
07-29-2015, 14:39
الخمسينات حول مدينة نيويورك لبضعة ايام هذا الاسبوع اثناء دخول و خروج النوبات الدافئة و الباردة. ان متوسط المستويات العليا في مدينة نيويورك في اواخر الاربعينات في اوائل شهر ديسمبر.
ان الطقس المعتدل المستمر في

engaym
07-29-2015, 14:41
السلام عليكم اخى الحساب الديمو مهم جدا فى بداية التعلم فى الفوركس حيث عن طريقة يتم التعلم ومشاهدة الفيديوهات والتجربة
على الحساب الديمو وبعد التمكن من فتح الصفقات ومعرفة طرق التداول يتم التنقل الى الحساب الحقيقي وبالتوفيق للجميع فى الفوركس

AH3
07-29-2015, 18:59
السلام عليكم
السادة الاعضاء
اشكرك صديقى على هذا التوضيح والشرح فى هذا الموضوع اتمنى ان يستفيد الجميع من ذلك وخاصة المبتدئين

abdougagi
07-30-2015, 18:09
لحساب التجريبي يوفر لك إمكانية التداول في سوق العملات و الذهب و النفط بأموال غير حقيقية
و من خلال برنامج التداول يمكنك المتاجرة بالاسعار الحية و متابعة الرسومات البيانية.

ebramoh
07-30-2015, 20:43
السلام عليكم..
هو انا بصراحه مش فاهم الهدف من الموضوع لكن هو فعلا الحساب الديمو له اهميه بنسبة 100 %..
لانه لولاه مكنش حد عرف يعنى ايه فوركس..
ومكنش حد بدأ تداول وتدريب عليه فى....
تقبلوا مروري ..

ahmed bakry
08-02-2015, 17:05
الحساب الديمو مفيد جدا وبجد التداول عليه بيدى المتداول ثقة ف نفسه وبيفهمه اكتر لانه بيفهم وبيحاول انه يفهم من خلال الحساب اللى ميسرله كل امور الحساب الحقيقى بس بشكل تجريبى وشكرا

ashraf elsharkawy
08-02-2015, 17:06
حساب الديمو هو أب فوركس لا يعقل ان ابدأ فوركس بدون الديمو
لان فيه اتعلم اخسر ثم ابدأ بالمكسب لا يمكننى تلركة الا بعد سنه او سنتين من التريب المستمر عليه

loog481
08-02-2015, 17:07
الديموا افادني كثيرا لكن يمكن التخلي عنه لانه هو مرحلة افتراضية قبل الدخول لسوق الفوركس

lokatoni316
08-02-2015, 18:09
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،
بسم الله الرحمان الرحيم ا مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله

pepobm
08-02-2015, 19:02
اخى العضو الكريم الحساب الديمو هو الاساس لحد الان فى تعلمى الفوركس ولحد الان بجرب اى شى جديد علشان اشوف ممكن اتداول به فى الحقيقى ام لا
التوفيق من عند الله

akram mohamed obaid
08-02-2015, 20:20
اخي الكريم انا لم اجرب حساب الديمو ولم اعمل به ولكنني عملت حساب حقيقي باموال بسيطه حتى استطيع فهم الفوركس بشكل كبير وبعدها تدرجت في ايداع الاموال بشكل اكبر
تقبل مروري

yansane
08-02-2015, 20:24
الحساب الديمو ده من افضل طرق التعليم في سوق الفوركس يا اخي الكريم وفعلا انت المفروض متسيبش الحساب الديمو خالص هو مهم جدا جدا جدا لانك تستطيع ان تشتغله في معرفة والتاكد من ان دخولك كان صحيح وتعتمد علي في تحديد الاتجاه الصحيح وقت الدخول وهو مع الحشاب الحقيقي جنبا لجنب

Waeletoro
08-02-2015, 20:59
حساب الديمو فادني لما اتمرجنت و مكانش معايا مال لعمل الايداع.. لكن تعليم لا اظن بسبب ان النفسية هنا بتكون ملغيه
و كمان الجيمو نفعني اني لما كسيبت فيه خلاني اصبر لغايه ما اعمل ايداع تاني و اكسب والا كنت تركت الفوركس.. يعني من الاخر كان للتسليه بالنسبالي

yansane
08-02-2015, 21:02
فهو يعلمك الاستراتيجيلت والتحليلات و الاستفادة والمحافظة على راس المال قبل البدء في الحقيق فهو محاكاة للحقيقي و عليه نقوم يالتحليل لأي صفقة و تجربة الاستراتيجيات انا اتعلمت التداول لاول مره من خلاله تخيل لو مفيش ديمو

alaa ali
08-02-2015, 21:03
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذه المعلومة الجيده والمفيده حول خام غرب تكساس وبارك الله فيك وجزاك كل خير
بالتوفيق

midomad
08-02-2015, 21:15
وھو أسلوب آخر للتعبیر عن حركة السعر طوره المتاجرون الیابانیون منذ القرن السابع عشر في العقود المستقبلیة لأسواق الأرز
لذا فقد ارتبط اسمھ بھم وھو الأسلوب الأفضل والأكثر وضوحاً من الأسلوب السابق وقد أصبح ھذا الأسلوب في التعبیر عن الأسعار
ھو الأسلوب السائد في مختلف أنحاء العالم وففي كافة الأسواق المالیة والمفضل لدى أغلب المتاجرین .

عبد الكريم محفوظ
08-02-2015, 21:52
انا لم افتح حساب تجريبي بعد لاقتناعي بانه من واجبي ان ابقى مدة من الزمن بقسم التعليمي للمنتدى لأنه كما يقول المثل في التأني السلامة وفي العجلة الندامة

atmoul
08-02-2015, 21:54
الديمو أخي ينفع في الكتير من الحالات يعني إذا أردت أن تجارب إستراتيجية أحد ما أو استراتيجيتك أنت أو تريد أن تتبع توسيد أحد المنتديات أو أي شيء هو في الحقيقة مفيد للمبتدئين وحتى المحترفين في المجال

abdelsamed
08-02-2015, 21:55
سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك

نادر صباح الدين
08-02-2015, 21:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، في الحقيقة يعد الحساب التجريبي ضرورة أساسية من ضرورات العمل بالفوركس، ذلك أن المتداول قد يخطر بباله أثناء العمل جملة من الأفكار والاقتراحات التي يعتقد أنها مفيدة في عمليات التداول، غير أن تطبيقها قد يحمل في مضامينة جملة من الأخطار على الحساب، وبعض الخسائر غير المتوقعة، مما يجعل تجريبها في الحسابات التجريبية ضرورة من ضرورات نجاح العمل، فإذا تم تجريبها وتمت معرفة مواطن القوة والضعف فيها صارت إمكانية تطبيقها في الحسابات الحقيقية مضمونة النتائج ومعروفة بدرجة جيدة.

monira
08-02-2015, 23:58
السلام عليكم
ان من أفضل الأدوات الموجودة في سوق العملات الفوركس هو وجود حسابات الديمو المجانية
و التي تقدم من قبل كافة شركات الوساطة بهدف التدرب على التداول و إدخال الأوامر و وضع الوقف و التدرب على التحليل الفني
دمتم بود

محمد السيد
08-03-2015, 07:19
صديقي العزيز..عشان تسال سؤال لازم تتعلم الأول ازاي تسال السؤال صح , عشان اللي انت
بتساله يفهم سؤالك صح فيجاوبك عليه صح .. وواضح من سؤالك ان انت اصلا بانيه على معلومات مغلوطة

forexae
08-04-2015, 02:30
لذلك خسرت اكثر من حساب الى الان ومازلت اتعلم

walidabou
08-04-2015, 03:06
الحساب التجريبي أو الديمو لا غنى عنه وبالخصوص بالنسبة للمبتدئين
ففيه يتم تطبيق ما تعلمته والكثير من الأشياء ،، وبالنسبة لي أفادني كثيرا في تصحيح أخطائي

Afaf.mellaha
08-04-2015, 03:28
ورشه عمل اليوم علي زوج
اليورو / دولار
ما هي التوقعات المحتمله للزوج وما هي تحليلاتكم له في هذا اليوم وهل هو للشراء ام للبيع وما هي الدعوم والمقاومات له علي الفريم اليومي
دعوة للحوار والنقاش ودخول الصفقات

haykoul
08-14-2015, 17:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا استفدت من الحساب الديمو لكن الان لم اتتداول

andro2015
08-30-2015, 17:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة حساب الديمو افادنى كثيرا لانى كنت اقوم بالتدريب علية
وتجربة الاستراتيجيات وتحليل السوق فهو مثل الحقيقى تماما لا يوجد اختلاف بينهم بالتوفيق اخى الكريم

ashraf mamdouh
08-30-2015, 17:53
الحساب التجريبى مهم جدا بالنسبة لكل مبتدئ
انا اعمل عليه حاليا حتى اتقن الفوركس ثم انتقل الى الحساب الحقيقى

bilal86
08-30-2015, 18:00

تحية لك اخي ولكل الاعضاء في المنتدى

من الجيد تجريب كل الاستراتيجيات بالديمو اولا ثم التطبيق على حساب حقيقي موفق

josef juvé
08-30-2015, 18:04
بالنسبة ليي انا لم استعمله كثيرا اخي و لكنه مفيد جدا وا انصح به كل مبتديء تقبل مروري وبالوفيق للجميع

andro2016
09-23-2015, 17:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة حساب الديمو مهم جدا للاشخاص المبتدئين والذين يتعلمون
ما هو الفوركس لان بدون الحساب الديمو هيكون التعليم صعب جدا بالتوفيق اخى الكريم

a l
09-23-2015, 17:25
السلام عليكـم
حساب الديمو مهم ويجب ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

med1985
09-23-2015, 18:36
او ما تعرفت على الفوركس تعرفت عليه على الحساب التجريبي و لم اتكمن منه لانني لم استطع تحويل الاموال الحقيقة اليه
و من الجيد تشغيله مع الحساب الحقيقي

mamitta
09-26-2015, 14:00
الاخبار التي تصدرها البنوك المركزيه تؤثر بشكل عنيف جدا في حركة السعر واهم خبر هو معدل سعر الفائده
ممكن تدخل علي موقع فوركس فاكتوري قسم النتيجة الاقتصاديه علشان تتعرف علي اخر الاخبار

dhmo
09-26-2015, 18:15
او ما تعرفت على الفوركس تعرفت عليه على الحساب التجريبي و لم اتكمن منه لانني لم استطع تحويل الاموال الحقيقة اليه
و من الجيد تشغيله مع الحساب الحقيقي

الاهتمام بالديمو مهم جدا وده الصح اخي واحنا هنا لما بنعاند السوق احنا الي بنخسر في النهايه مش السوق وبيغلبنا اهم حاجه للمتاجر نا انه يتعلم كويس ازاي يعمل في المجال
ده بدون مخاطره ويمشي مع السوق

nuclear2010
09-26-2015, 18:28
السلام عليكم جميعا
ولكن لا بد من الاستفدة من الحساب التجريبى
تقبل تحياتى